Tuo voi ehkä päteä hintahaitarin alapäässä ja/tai jos tehoilla ja varusteilla ei ole väliä. Mutta jos mennään vähän korkeampiin hintaluokkiin niin pluggari on usein selvästi halvempi kuin vastaavan teho- ja varusteluluokan bensa/diesel, ja kysymys kääntyy niin päin että miksi maksaa tuhansia tai kymmeniä tuhansia extraa bensasta, joka on vielä kalliimpi käyttää.Jos haluaa taas pienemmällä bensankulutuksella olevan auton niin siihen tosiaan järkevin on varmaan ei-ladattava hybridi joka on yleensä myös paljon halvempi kuin vastaava plugari. Miksi maksaa tuhansia euroja ekstraa plugarista isolla akulla jos ei meinaa larpata sähköautoilua sen kanssa?
Joskus näissä keskusteluissa tuntuu homma kääntyvän siihen, että verrataan tyyliin 530e:tä tai XC60 T8:a itselataavaan Corollaan ja ihmetellään miten Volvo ja bemarimiehet ei tajua että Corolla on halvempi auto.
Ja toisaalta jos katsotaan suosituimpia ei-premium pluggareita, niin ykkösenä taitaa olla Skoda Octavia, ja sielläkin esim. RS:n jos haluaa niin pluggari on halvempi kuin bensa.