Menee ehkä OT, mutta tuossa Fordin näkemys moottorin suunnitellusta käyttöiästä:
"Fordin moottorikehityksen ja EcoBoost-moottoriasiantuntija Paul Swift antoi Ilta-Sanomille suoran vastauksen sitä kysyttäessä.
- Olemme laskeneet, että uuden 140-hevosvoimaisen 1.0 EcoBoost –moottorin pitäisi kestää kovassa käytössä oikein huollettuna noin 240 000 kilometriä ilman ongelmia. Hieman leppoisemman kaasujalan taitava kuljettaja päässee yli 300 000 kilometrin rajapyykin, Swift vahvistaa."
Yhä pienemmät, usein kolmisylinteriset ja ahdetut bensiinimoottorit ovat tulleet markkinoille jäädäkseen. Mutta kuinka pitkäikäisiä ne ovat?
www.is.fi
Eiväthän nuo aina kestä, autobild 14/2017 oli kestotestissä bmw 218 tila-auto, jossa siis 1.5l bensamoottori, mikä löytyy myös 225xe phev ja Mini Countryman phev keulalta. Tuo moottori muistaakseni hajosi 30 tkm kohdalla.
Kestoikä mietityttää muutenkin, Tesla on luvannut akkujen kestoksi 1500 lataussykliä, joten eikö se 225xe ja countryman 40km toimintamatkalla tarkoita, että akku on entinen 60 tkm sähköajon jälkeen?
www.lehtiluukku.fi