- Liittynyt
- 05.11.2016
- Viestejä
- 3 828
Nyt on ollut useana aamuna -15 - -25 astetta pakkasta, niin on saanut tehtyä havaintoja vm. 2016 Passat GTE:n käynnistyslogiikasta. Jos akku on ollut juuri latauksessa, lähtee auto iloisesti sähköllä, vaikka pakkasta olisi kuinka paljon. Muutoin pakkasraja tuntui olevan täällä mainittu -10 C.
Energian talteenotto ja polttomoottorin suorittama lataaminen tuntuu lämmittävän akun varsin nopeasti. 2 km matka päiväkodille on riittänyt siihen, että uudelleen startatessa mennään sähköllä tiukemmissakin pakkasissa.
Polttomoottori tuntuu myös lämpenevän sisätilojen lämmityksen yhteydessä nopeammin. -15 asteen pakkasilla polttis on sammunut tuolla 2 km matkalla kun auto on ollut lämmityksessä ennen lähtöä.
10 A virta laturilta ei riitä sekä lämmitykseen että akkujen lataamiseen. Kokeilin säätää latauksen niin, että normaalisti ladataan 80 %:iin ja ajastettuna täyteen lämmityksen yhteydessä. Lopputuloksena akku ei ollut täynnä ja polttis käynnistyi.
Energian talteenotto ja polttomoottorin suorittama lataaminen tuntuu lämmittävän akun varsin nopeasti. 2 km matka päiväkodille on riittänyt siihen, että uudelleen startatessa mennään sähköllä tiukemmissakin pakkasissa.
Polttomoottori tuntuu myös lämpenevän sisätilojen lämmityksen yhteydessä nopeammin. -15 asteen pakkasilla polttis on sammunut tuolla 2 km matkalla kun auto on ollut lämmityksessä ennen lähtöä.
10 A virta laturilta ei riitä sekä lämmitykseen että akkujen lataamiseen. Kokeilin säätää latauksen niin, että normaalisti ladataan 80 %:iin ja ajastettuna täyteen lämmityksen yhteydessä. Lopputuloksena akku ei ollut täynnä ja polttis käynnistyi.