Sen haluaisinkin tietää, mitä on otettu huomioon sähkömoottorin osalta. Vaihteisto tietysti vaihtaa aina suurimman mahdollisen vaihteen, mutta niin se tekee ilman sähköjäkin. Siitä varmaan tulee se 10l/100km kulutus kun mukana pitää raahata akkuja vaikka polttis ja vaihteisto toimii samoilla säädöillä kuin ilman sähköjä. Kiinnostaisi tietää, osaako se esimerkiksi käyttää automaattisesti moottoria varta vasten isommalla kuormalla pienemmällä vaihteella ja ajaa samalla sähköä akkuun, että moottorin voisi myöhemmin sammuttaa ja saada sillä enemmän säästöjä kuin ajamalla moottoria jatkuvasti pienellä kuormalla. Eri asia käyttää sitä napilla lataus-moodissa, koska siinä se vaan käyttää moottoria generaattorina maksimiteholla mikä ei välttämättä ole kokonaisuudessaan energiatehokkainta.
Itse tykkään hirveästi Lexuksen hybridivaihteistosta ja varsinkin kun siinä on perässä tehokkaampaa moottoria, itselläni polttiksessa 400 heppaa
Sulavampaa vaihteistoa ei voisi kuvitella, ei viivettä nykimistä miettimistä tai pykäliä. Joka tilanteessa lähtee kiihdyttämään lineaarisesti juuri sen verran kuin kaasua annostelee. Vääntöä on kuin keskikokoisessa kylässä 1000rpm lähtien. Pykälät olisi vaan äänien kannalta jees jos laittaisi avaramman pakoputkiston V8 jatkoksi. Moni varmaan luulisi että tuollainen vaihteisto pilaa minkä tahansa auton.