En ole vielä tullut auton kanssa niin tutuksi, että tietäisin milloin se päättää käynnistää polttiksen lämmitystä varten ja milloin ei. Riippuu myös siitä, mitä asettaa pyynniksi, paistaako aurinko yms.Eikös tuo lämmittänyt aina polttoaineella, eli jos auton sisälämpötila ei myös ollut 14°C, niin ei se nyt ihan pelkällä sähköllä mennyt?
Joskus lähtee heti käyntiin, toisinaan ei ollenkaan jos esim. samana päivänä on jo tullut ajoa. Ilmeisesti sähkömoottorikin lämpeää sen verran, että joskus se pelkästään riittää, koska jos lähtee liikkeelle ilmastointi pois päältä ja laittaa hetken ajon jälkeen päälle, ei polttomoottori käynnisty.
Lähempämä nollaa täytyy varmaan ajaa aina ensimmäiset kilometrit HEV moodissa niin moottori ei pyöri ainoastaan lämmitystä varten. Toisaalta sitten ehkä taloudellisuus ei ole yhtä hyvä verrattuna siihen, että sähkö edelleen pyörittäisi renkaita ja polttis vain latailisi lämmittääkseen itsensä.
Takuun jälkeen toivottavasti on markkinoilla paja, joka asentaa sähkövastuksen.