Keskustelua hybridiautoista

Volvon lämmitys on kyllä tehokas, webasto ja sähkölämmitys, niin lämmintä ilmaa tulee alle 30 sekunnin. Latauspiuhassa ollessaan käyttää myös ajastettuna webastoa ja sähköä, sekä lämmittää myös penkin/penkit.
Aiempi tdi-golffi oli "aavistuksen" verkkaisempi lämpenemään.

Lie kaikki noista sähkövehkeistä aika nopeita? Bemmissä on se perus 5kW sähkölämppäri, ja kyllä se hailakkaa puhaltaa jo kun parkista on saanut peruutettua. Tuolle pihatielle kun pääsee niin tulee jo lämmintä...
 
J
Lie kaikki noista sähkövehkeistä aika nopeita? Bemmissä on se perus 5kW sähkölämppäri, ja kyllä se hailakkaa puhaltaa jo kun parkista on saanut peruutettua. Tuolle pihatielle kun pääsee niin tulee jo lämmintä...
Juu, varmasti kaikki nämä, joissa vastuksella lämmitetään, ovat nopeita.
 
Toisaalta, ainakin mulla perinteisessä polttiautossa ilmoitetaan webaston polttoaineen kulutukseksi 0,5l/h täydellä teholla, mitenkään valtavasti se ei lisää kulutusta ellei sillä sitten tee todella huolellista esilämmitystä.
 
Itselleni on uskoteltu, että polttoainekäyttöistä lämmitintä kannattaa käyttää aina, kun on alle 20c, jos bensamoottorissa on yli 3l tilavuutta. Onko se sitten kaikissa muissa kuin kinnereissä? Tämä olisi nimenomaan, koska se säästää polttoainetta. Tietysti asia ei ole noin mustavalkoinen, eikä tiettyä tilavuus- tai lämpötila rajaa voi asettaa. Paljon riippuu itse voimanlähteestä ja sen polttoaineen syötön ominaisuuksista. Voin silti helposti uskoa, että ominaiskulutus jollakin nopeudella on kylmä vs lämmin moottori: 20l/100km vs 10l/100km.
 
Itselleni on uskoteltu, että polttoainekäyttöistä lämmitintä kannattaa käyttää aina, kun on alle 20c, jos bensamoottorissa on yli 3l tilavuutta. Onko se sitten kaikissa muissa kuin kinnereissä? Tämä olisi nimenomaan, koska se säästää polttoainetta. Tietysti asia ei ole noin mustavalkoinen, eikä tiettyä tilavuus- tai lämpötila rajaa voi asettaa. Paljon riippuu itse voimanlähteestä ja sen polttoaineen syötön ominaisuuksista. Voin silti helposti uskoa, että ominaiskulutus jollakin nopeudella on kylmä vs lämmin moottori: 20l/100km vs 10l/100km.
Näin on - aikoinaan Range-Roverini vei kylmänä 25 satasella ja jos oli vankkuri perässä meni yli 30/100km. Lämpimänä vain puolet.
 
Tuolla kulutuksella se moottori myös lämpenee todella nopeasti.
Ei niin nopeasti, kuin voisi kuvitella. Isommassa moottorissa on enemmän vettä, öljyä ja metallia lämmitettävänä. Kaikki runsas moottorille syötetty polttoaine ei myöskään pala.
 
Ei niin nopeasti, kuin voisi kuvitella. Isommassa moottorissa on enemmän vettä, öljyä ja metallia lämmitettävänä. Kaikki runsas moottorille syötetty polttoaine ei myöskään pala.
Se on tietysti suhteellista kenen vinkkelistä mikä on nopeaa. Oma edellinen vagin 3 litran v6 bensa lämpeni uskomattoman nopeasti, jos defassa oli piuha kiinni niin tielle päästessä oli jo lähes täydet lämmöt moottorilämmöillä. Täysin kylmänä jostain -10 niin parin sadan metrin päästä puski jo lämmintä ilmaa ja moottorinlämpökin alkoi nousemaan. Nykyinen 1.4 bensavaggine ottaa sen 5 minuuttia että moottorilämmöt näyttää että moottori on täysin lämminnyt.

Myös vanha vagine 2.5 litran v6 diesel lämpeni todella nopeaa vertaa nykyinen 1.8 fordin diesel. 2.5 litran diesel ei ihan 3.0 bensan nopeuteen päässyt, mutta oli kyllä tuota 1.4 bensaa huomattavasti nopeampi lämpeämään. 1.8 dieselillä saa ajella sen 10 minuuttia ainakin jos kylmänä käynnistetty. Siinä tosin EGR mikä haittaa lämpenemistä.
 
1.8 dieselillä saa ajella sen 10 minuuttia ainakin jos kylmänä käynnistetty. Siinä tosin EGR mikä haittaa lämpenemistä.

Ainakin joissain autoissa EGR venttiilin ohittaminen (siis pitäminen jatkuvasti suljettuna) saa aikaan sen että se lämpenee hitaammin. Monesti EGR:n toimintaan liittyy pakokaasun jäähdytys, ja jäähdytysnesteeseenhän se lämpö työnnetään.
 
EGR päinvastoin nopeuttaa, siirtää pakokaasun lämpöä jäähdytysnesteeseen.
 
Toyotalta kova mainos, että itselataavallakin saattaa olla puolet ajosta sähköllä. Itsellä ei ole kyllä mitään käsitystä, että mikä lukema Suomessa olisi. Osan ajasta polttis siis lataa akkua ja osa ajasta kulutetaan akku lähes tyhjäksi.

"Kolme neljästä Suomessa myydystä hybridiautosta on Toyota

Pienemmän kulutuksen vuoksi hybridiautojen CO2-päästöt ovat pienemmät. Tällä on myönteinen merkitys ilmastoon ja kasvihuoneilmiöön. Normaaliolosuhteissa Toyota-hybridiautolla voi ajaa jopa yli puolet ajoajasta sähköllä. Se on huomattavan edullista, eikä sähköajosta tule lainkaan päästöjä."
Toyota-hybridi on vähäpäästöisempi valinta.
Toyotan hybridi ei normiolosuhteissa kuluta koskaan akkua lähes tyhjäksi.
 
Ainakin joissain autoissa EGR venttiilin ohittaminen (siis pitäminen jatkuvasti suljettuna) saa aikaan sen että se lämpenee hitaammin. Monesti EGR:n toimintaan liittyy pakokaasun jäähdytys, ja jäähdytysnesteeseenhän se lämpö työnnetään.
Totta. Noin se tosiaan toimii.
 
TM tekemässä uutta talvitestiä, myös sähköautoille. Bongasin teaseristä m3, Zoe, E-Tron ja jonkun Kian, olisko ollu E-Niro. Kuus EV:tä talvitestissä, julkaistaan maaliskuussa normi talvitestin jälkeen.
 
Volvon lämmitys on kyllä tehokas, webasto ja sähkölämmitys, niin lämmintä ilmaa tulee alle 30 sekunnin. Latauspiuhassa ollessaan käyttää myös ajastettuna webastoa ja sähköä, sekä lämmittää myös penkin/penkit.
Aiempi tdi-golffi oli "aavistuksen" verkkaisempi lämpenemään.

Mitäs sä selität, se on pelkkä polttoainekäyttöinen lämmitys millä Volvo lämpenee esilämmitettäessä ja sitten ajossa jos vaan laittaa sen täpän asetuksista. Ei merkitystä onko laturissa vai ei. Tehokkaalta tuntuu, ei siinä.
Toki ratin ja molemmat etupenkit saa myös lämpeämään etänä jos niin haluaa. Siihen se "sähkölämmitys" sitten jääkin.

Itsekkin kyllä tykkäisin jos VAIN sähköä kuluisi kun autoa pitäisi lämmittää, lähdettäessä tai ajossa että voisi olla varma ettei bensaa kuluisi tippaakaan kun ajelee rangen sisällä. Oli ajo melkein minkä mittainen vaan niin Volvo Appi näyttää bensaa kuluneen sen 10km eli "loputtomiin" ei voi ajella pelkällä sähköllä käymättä joskus tankilla koska webastoa on PAKKO käyttää, ainakin ajon aikana että lasit pysyy selkeänä tms.
 
Mitäs sä selität, se on pelkkä polttoainekäyttöinen lämmitys millä Volvo lämpenee esilämmitettäessä ja sitten ajossa jos vaan laittaa sen täpän asetuksista. Ei merkitystä onko laturissa vai ei. Tehokkaalta tuntuu, ei siinä.
Toki ratin ja molemmat etupenkit saa myös lämpeämään etänä jos niin haluaa. Siihen se "sähkölämmitys" sitten jääkin.

Itsekkin kyllä tykkäisin jos VAIN sähköä kuluisi kun autoa pitäisi lämmittää, lähdettäessä tai ajossa että voisi olla varma ettei bensaa kuluisi tippaakaan kun ajelee rangen sisällä. Oli ajo melkein minkä mittainen vaan niin Volvo Appi näyttää bensaa kuluneen sen 10km eli "loputtomiin" ei voi ajella pelkällä sähköllä käymättä joskus tankilla koska webastoa on PAKKO käyttää, ainakin ajon aikana että lasit pysyy selkeänä tms.

Mitä sä nyt selität, se on täpällä valikosta valittavissa kummalla esilämmitys toimii.

Kun laittaa pysäköity sisälle niin lämmittää sähköllä... Teho on tosin melko heikko ja lämmittää pelkät sisätilat.
 
Mitäs sä selität, se on pelkkä polttoainekäyttöinen lämmitys millä Volvo lämpenee esilämmitettäessä ja sitten ajossa jos vaan laittaa sen täpän asetuksista. Ei merkitystä onko laturissa vai ei. Tehokkaalta tuntuu, ei siinä.
Toki ratin ja molemmat etupenkit saa myös lämpeämään etänä jos niin haluaa. Siihen se "sähkölämmitys" sitten jääkin.

Itsekkin kyllä tykkäisin jos VAIN sähköä kuluisi kun autoa pitäisi lämmittää, lähdettäessä tai ajossa että voisi olla varma ettei bensaa kuluisi tippaakaan kun ajelee rangen sisällä. Oli ajo melkein minkä mittainen vaan niin Volvo Appi näyttää bensaa kuluneen sen 10km eli "loputtomiin" ei voi ajella pelkällä sähköllä käymättä joskus tankilla koska webastoa on PAKKO käyttää, ainakin ajon aikana että lasit pysyy selkeänä tms.

Mulla on se wanha plugari volvo, siinä ainakin vielä sähkölämmitys webaston lisäksi.
Webaston voi sulkea, niin ei parin kilometrin siirtymillä jatkuvia käynnistyksiä. Sähkölämmitys tietty syö rangea.
 
Mulla on se wanha plugari volvo, siinä ainakin vielä sähkölämmitys webaston lisäksi.
Webaston voi sulkea, niin ei parin kilometrin siirtymillä jatkuvia käynnistyksiä. Sähkölämmitys tietty syö rangea.

Noihin vehkeisiin ei tietenkään saa sellaista vaihtoehtoa, että polttomoottori lähtisi käyntiin ja putputtaisi tyhjäkäynnillä niin että saisi kabiiniin lämmintä ja ikkunat pysymään sulana?
Eiköhän sekin olisi jotenkin tehtävissä, jos vähän modaisi valmistajan päästötavoitteita... Muuten voisi sitten ajaa sähköllä maksimit.

Ihan yleisesti, ei koske volvoa. Voisihan öljylämmityksen rakentaa vaikka Leafiin, ettei iglulla tarvi ajella.
 
No se webasto on juuri sitä varten, että tehdään lämmintä kabiiniin. Pyrkimys ainakin minulla on pitää se polttis poissa pelistä aina kun vaan mahdollista.
Eli jos on pakko polttaa dieseliä lisälämmitykseen, niin tietenkin mieluummin webasto, kuin moottori.
 
Mitä sä nyt selität, se on täpällä valikosta valittavissa kummalla esilämmitys toimii.

Kun laittaa pysäköity sisälle niin lämmittää sähköllä... Teho on tosin melko heikko ja lämmittää pelkät sisätilat.

Mitä tarkoittaa pysäköity sisälle lämmittää sähköllä? Puhutaanko nyt saman vuotisista Plugari Volvoista? Ei mulla ole V60 T8 vm. 20 kuin polttoainekäyttöinen vaihtoehtona.
 
Mitä tarkoittaa pysäköity sisälle lämmittää sähköllä? Puhutaanko nyt saman vuotisista Plugari Volvoista? Ei mulla ole V60 T8 vm. 20 kuin polttoainekäyttöinen vaihtoehtona.
Ainakin v60 D6 on siellä mittariston valikossa ( josta esim. lämmityksen ajatukset ja suorakäynnistys valitaan) valittavissa että onko auto ulkona puun alla vai sisällä tallissa. Kun valitaan sisällä tallissa niin webasto ei käynnisty jotta sen pakokaasut eivät täytä tallia. Tällöin lämmittää matkustamon sähköllä, mutta se riittää johonkin ≈-10c asti.

Edit. T8 malleissa ei näytä olevan sähkölämmitysmahdollisuutta.

Ja sähköllä ei muutenkaan pääsisi loputtomiin, olikohan niin että 4kk välein pitää käydä tankilla. (auto laskee tankissa olevan polttoaineen ikää ja ei päästä sitä vanhenemaan liian vanhaksi)
 
Viimeksi muokattu:
Noihin vehkeisiin ei tietenkään saa sellaista vaihtoehtoa, että polttomoottori lähtisi käyntiin ja putputtaisi tyhjäkäynnillä niin että saisi kabiiniin lämmintä ja ikkunat pysymään sulana?
No mikähän järki tuossa olisi kun suoraan polttoaineella lämmittäminen (webasto aka Volvot yms.) tai puhtaasti sähköllä lämmön tuottaminen (täyssähkikset, VAG-hybridit, yms.) on aika hemmetin paljon tehokkaampaa?
 
Noihin vehkeisiin ei tietenkään saa sellaista vaihtoehtoa, että polttomoottori lähtisi käyntiin ja putputtaisi tyhjäkäynnillä niin että saisi kabiiniin lämmintä ja ikkunat pysymään sulana?
Eiköhän sekin olisi jotenkin tehtävissä, jos vähän modaisi valmistajan päästötavoitteita... Muuten voisi sitten ajaa sähköllä maksimit.

Ihan yleisesti, ei koske volvoa. Voisihan öljylämmityksen rakentaa vaikka Leafiin, ettei iglulla tarvi ajella.

Volvossa on tämä ominaisuus eli Appista saa säädettyä auton päälle 1min-15min ajaksi (polttomoottori) jonka jälkeen sammuu. Tuo siis esilämmityksessä. Autoa ei voi kuitenkaan ajaa noin.

Ja sähköllä ei muutenkaan pääsisi loputtomiin, olikohan niin että 4kk välein pitää käydä tankilla. (auto laskee tankissa olevan polttoaineen ikää ja ei päästä sitä vanhenemaan liian vanhaksi)

En kyllä ihan allekirjoita tuotakaan, kyllähän se bensa siellä tankissa pidempään säilyy kuin 4kk... Onko linkkiä?

Olisi muuten kyllä kätevä ominaisuus tuo että saisi sähköllä lämmityksen päälle pelkästään. Miksiköhän tuo ominaisuus jätetty uudemmista pois? :/ Itselläkin auto, autotallissa yleensä eli itelle koko webasto on aika turha.
Edellistä Bemaria oli näppärä esilämmittää auton ollessa tallissa ja latauksessa.
 
Volvossa on tämä ominaisuus eli Appista saa säädettyä auton päälle 1min-15min ajaksi (polttomoottori) jonka jälkeen sammuu. Tuo siis esilämmityksessä. Autoa ei voi kuitenkaan ajaa noin.



En kyllä ihan allekirjoita tuotakaan, kyllähän se bensa siellä tankissa pidempään säilyy kuin 4kk... Onko linkkiä?

Olisi muuten kyllä kätevä ominaisuus tuo että saisi sähköllä lämmityksen päälle pelkästään. Miksiköhän tuo ominaisuus jätetty uudemmista pois? :/ Itselläkin auto, autotallissa yleensä eli itelle koko webasto on aika turha.
Edellistä Bemaria oli näppärä esilämmittää auton ollessa tallissa ja latauksessa.
Fuel - diesel | Fuel | Starting and driving | V60 Plug In Hybrid 2015 Late | Volvo Support
 
No mikähän järki tuossa olisi kun suoraan polttoaineella lämmittäminen (webasto aka Volvot yms.) tai puhtaasti sähköllä lämmön tuottaminen (täyssähkikset, VAG-hybridit, yms.) on aika hemmetin paljon tehokkaampaa?
Jep ja onhan tuosta tyhjäkäytöstä tuosta ihan lakikin olemassa:
"Moottorikäyttöisen ajoneuvon seistessä muualla kuin tieliikennelainsäädännössä tarkoitetulla tiellä ei ajoneuvon moottoria saa käyttää enempää kuin kaksi minuuttia. Lämpötilan ollessa alle –15 °C saa moottoria ennen ajoon lähtemistä kuitenkin käyttää enintään neljä minuuttia."
 
Indikoiko "Charged edition" noiden 225xe bemujen yhteydessä sitä että niissä on se uusi akkutekniikka jolla parempi toimintasäde (bemun sivuilta: Heinäkuusta 2019 alkaen 225xe on varustettu uudella akkutekniikalla, joka nostaa sähköllä ajetun toimintamatkan yli 25 %, jopa 57 kilometriin), sitä vaan että jos käytettyjen markkinoilta yrittäisi noita metsästää niin pitääkö nimenomaa katsella näitä "charged edition" malleja
 
Indikoiko "Charged edition" noiden 225xe bemujen yhteydessä sitä että niissä on se uusi akkutekniikka jolla parempi toimintasäde (bemun sivuilta: Heinäkuusta 2019 alkaen 225xe on varustettu uudella akkutekniikalla, joka nostaa sähköllä ajetun toimintamatkan yli 25 %, jopa 57 kilometriin), sitä vaan että jos käytettyjen markkinoilta yrittäisi noita metsästää niin pitääkö nimenomaa katsella näitä "charged edition" malleja

Toi charged edition tarkoittaa sitä että mukaan tulee julkisiin latauspaikkoihin käyvä type 2 - type 2 latauskaapeli. Ei kai se muuta tarkoita...
 
Indikoiko "Charged edition" noiden 225xe bemujen yhteydessä sitä että niissä on se uusi akkutekniikka jolla parempi toimintasäde (bemun sivuilta: Heinäkuusta 2019 alkaen 225xe on varustettu uudella akkutekniikalla, joka nostaa sähköllä ajetun toimintamatkan yli 25 %, jopa 57 kilometriin), sitä vaan että jos käytettyjen markkinoilta yrittäisi noita metsästää niin pitääkö nimenomaa katsella näitä "charged edition" malleja

Eikö tuo ole ihan varustepaketti? Varmempi varmaan katsoa se valmistuspäivä... senhän saa rekisterinumeron perusteella selvitettyä (valmistenumero ensin, sitten vin dekooderista kurkkaa valmistuspäivän).
 
No mikähän järki tuossa olisi kun suoraan polttoaineella lämmittäminen (webasto aka Volvot yms.) tai puhtaasti sähköllä lämmön tuottaminen (täyssähkikset, VAG-hybridit, yms.) on aika hemmetin paljon tehokkaampaa?

Se tehokkuus sähköllä on sitten pois siitä rangesta, mitä moni tuntuu kaipaavan.

Ja tuo Leaf (minkä heitin hatusta), mutta mutta täyssähköautoon tosiaan webasto dieselillä, koska se ei liity auton liikuttamiseen sentin vertaa, niin tankkiin voisi kaataa halvempaa löpöä ja nautiskella lämpimästä kabiinista. Toki vaatii jonkinlaista asentelua, mutta ei kai tuolle mitään laki(vero)teknistä estettä muuten ole.
Kunhan mietin miten noilla vehkeillä pärjää talvella....
 
Onkos joku jo varannut itselleen Volvon XC40 Recharge mallisen auton? Houkuttelevan näköinen on ainakin.
 
Tuohon Volvoon saa jopa vetokoukun. Nyt kyllä iltapäivälehtikommentoijille menee jauhot suuhun :)
 
Saa Polestar 2:een myös, mutta saa nähdä koska myynti alkaa täällä. Olisin odottanut, että näin naapurimaana oltaisiin oltu etulinjassa, mutta ei... :sori:
 
No mikähän järki tuossa olisi kun suoraan polttoaineella lämmittäminen (webasto aka Volvot yms.) tai puhtaasti sähköllä lämmön tuottaminen (täyssähkikset, VAG-hybridit, yms.) on aika hemmetin paljon tehokkaampaa?
Jos ajaa lyhyempää pätkää, niin jatkuva webaston käyttö voi olla ongelmallista (tai sen ongelmallisuutta voisi siis vähentää käynnistämällä auton etukäteen). En tiedä sitten onko pluggareissa kuinka monessa hyödynnetty ajoakkua tähän, veikkaan kuitenkin, että suurimmassa osassa ollaan sen 12V akun varassa.

Ja tiettysti jos puhutaan myös ei-pluggareista (tai pluggareista joissa on silti lämmitykset kytketty koneen päälläoloon), niin kaukokäynnistyksellä sähkölämmitykset saa päälle ja näin esim. peilit sulaksi ja persgrillin sinne medium-welldone välille valmiiksi.
 
Jos ajaa lyhyempää pätkää, niin jatkuva webaston käyttö voi olla ongelmallista (tai sen ongelmallisuutta voisi siis vähentää käynnistämällä auton etukäteen). En tiedä sitten onko pluggareissa kuinka monessa hyödynnetty ajoakkua tähän, veikkaan kuitenkin, että suurimmassa osassa ollaan sen 12V akun varassa.

Omassa V90 T8:ssa ajoakun lataaminen pitää samalla 12 v akun latingissa. Sikäli webaston käyttöä ei tarvitse rajoittaa peläten 12 v akun loppumista.

Poistettu kirotusvirhe
 

Stavangerinssa paloi useita sähköautoja, mutta yksikään akku ei syttynyt. Tuosta voi mielestäni päätellä, että akkua on aika vaikea sytyttää ulkoa ja toisaalta akun syttyessä palo tuskin sytyttää muiden autojen akkuja.

Syttynyt akku on toki hankala tuon uudelleen syttymisen vuoksi, mutta vaikuttaa siltä että sähköautojen voisi pikemminkin jopa ajatella vähentävän palokuormaa, kun polttoainetta ei tarvita.
 
Stavangerinssa paloi useita sähköautoja, mutta yksikään akku ei syttynyt. Tuosta voi mielestäni päätellä, että akkua on aika vaikea sytyttää ulkoa ja toisaalta akun syttyessä palo tuskin sytyttää muiden autojen akkuja.

Syttynyt akku on toki hankala tuon uudelleen syttymisen vuoksi, mutta vaikuttaa siltä että sähköautojen voisi pikemminkin jopa ajatella vähentävän palokuormaa, kun polttoainetta ei tarvita.

Stavangerinssa palon aloitti vielä muu kuin sähköauto :D
 
En tiedä sitten onko pluggareissa kuinka monessa hyödynnetty ajoakkua tähän, veikkaan kuitenkin, että suurimmassa osassa ollaan sen 12V akun varassa.
Ainakin Passat GTE:ssä 12V akkua ladataan suurjännitepuolelta ja auto lataa sitä tarvittaessa samalla kun ajoakku on latauksessa. Eli 12V akun kyykähtäminen on aika marginaalinen ongelma.
 
Polestar 2 nähty Norskeissa, aika valmilta vaikuttaa tuotannon käynnistykseen.

 
Selailin eilen Teslan sivuja mutta mistään ei löytynyt tarkempia ehtoja Teslan leasingille. Se minkä laskuri heittää auton konfiguraattorissa on normaali rahoitus, ei leasing? En löytänyt mistään mainintaa takuuhyvityksestä tai kilometrirajoituksista. Oletteko te Model 3 omistajat rahoittaneet autonne sillä olettamalla että saatte siitä käytettynä viimeisen erän verran hyvitystä? Mielenkiinto tökkäsi jo siihen että en uskalla arpoa Teslan laatuongelmien kanssa ilman takuuhyvitystä.
Toisekseen sivut mainostaa OP:n Tesloille räätälöityä kaskoa. Laskuroin paljonko tulisi hintaa ja meinasin pudota penkiltä kun se tarjosi omavastuusta riippuen reilun 1700-2000€ vuosimaksua täysillä boonuksilla :rofl: Mitään järkeä hankkia sähköautoa pihistelläkseen polttoainekuluissa tai huolloissa, kun vakuutusyhtiö ryöstää sen moninkertaisesti.
 
Selailin eilen Teslan sivuja mutta mistään ei löytynyt tarkempia ehtoja Teslan leasingille. Se minkä laskuri heittää auton konfiguraattorissa on normaali rahoitus, ei leasing? En löytänyt mistään mainintaa takuuhyvityksestä tai kilometrirajoituksista. Oletteko te Model 3 omistajat rahoittaneet autonne sillä olettamalla että saatte siitä käytettynä viimeisen erän verran hyvitystä?

ALD kauppasi black friday -tarjouksena model3:a 499e/kk 36kk 10tkm/a sopparilla. Nyt niiden sivuilla ei ole Tesloja, mutta kysy sieltä tarjoaako ne millaisia soppareita? ALD Yksityisleasing
 
sivut mainostaa OP:n Tesloille räätälöityä kaskoa. Laskuroin paljonko tulisi hintaa ja meinasin pudota penkiltä kun se tarjosi omavastuusta riippuen reilun 1700-2000€ vuosimaksua täysillä boonuksilla :rofl: Mitään järkeä hankkia sähköautoa pihistelläkseen polttoainekuluissa tai huolloissa, kun vakuutusyhtiö ryöstää sen moninkertaisesti.
On kyllä kallis kasko. Tehokas auto, niin se sitten maksaa, kun sattuu paljon vahinkoja ja korjaaminenkin on kallista.

Laskitko Model 3 vai Model S mallille.
 
Selailin eilen Teslan sivuja mutta mistään ei löytynyt tarkempia ehtoja Teslan leasingille. Se minkä laskuri heittää auton konfiguraattorissa on normaali rahoitus, ei leasing? En löytänyt mistään mainintaa takuuhyvityksestä tai kilometrirajoituksista. Oletteko te Model 3 omistajat rahoittaneet autonne sillä olettamalla että saatte siitä käytettynä viimeisen erän verran hyvitystä? Mielenkiinto tökkäsi jo siihen että en uskalla arpoa Teslan laatuongelmien kanssa ilman takuuhyvitystä.
Toisekseen sivut mainostaa OP:n Tesloille räätälöityä kaskoa. Laskuroin paljonko tulisi hintaa ja meinasin pudota penkiltä kun se tarjosi omavastuusta riippuen reilun 1700-2000€ vuosimaksua täysillä boonuksilla :rofl: Mitään järkeä hankkia sähköautoa pihistelläkseen polttoainekuluissa tai huolloissa, kun vakuutusyhtiö ryöstää sen moninkertaisesti.
Laskin tuosta nettiauton model 3:sta. Yksi erä ja 300€ omavastuu. Etelä-Pohjanmaa. Ei paha, kun suuremmat bonukset on moottoripyörässä ja nehän ei autoon vaikuta.

150€ omavastuulla 1 392,90€.
Screenshot_20200114-134722_Free_Adblocker_Browser.png

Nerttiauton tehokkain Model S

 
Viimeksi muokattu:
ALD kauppasi black friday -tarjouksena model3:a 499e/kk 36kk 10tkm/a sopparilla. Nyt niiden sivuilla ei ole Tesloja, mutta kysy sieltä tarjoaako ne millaisia soppareita? ALD Yksityisleasing

Alkaen 800 euroa tarjosi ainakin yks liisaus-laskuri, pitäkööt tunkkinsa. 500e/kk vaikuttaa ihan normaalilta arvon laskulta kun laittaa 10% vuodessa ja vähän päälle.

On kyllä kallis kasko. Tehokas auto, niin se sitten maksaa, kun sattuu paljon vahinkoja ja korjaaminenkin on kallista.

Laskitko Model 3 vai Model S mallille.
Model 3 mutta oli toki Performance-versio, ainoa joka löytyi nettiautosta kun piti saada rekkari laskuria varten.

Laskin tuosta nettiauton model 3:sta. Yksi erä ja 300€ omavastuu. Etelä-Pohjanmaa. Ei paha, kun suuremmat bonukset on moottoripyörässä ja nehän ei autoon vaikuta.
Samalla rekkarilla laskin minäkin. Liikennevakuutuksen boonus 70+ ja kaskon boonus 70%. 2078,51€ 150€ omavastuulla, 300€ omavastuulla joku 1770€.
 
Tuossa omat OP:lta, mutta näihinhän vaikuttaa ikä ja kotikunta myös (auto model 3 performance vm. 2020).

Vakuutusturva ja -maksut
Liikennevakuutus
Vuosimaksu Bonus 80 % 175,01 e Yhteensä 175,01 e
Vapaaehtoinen vakuutus
Vuosimaksu
Superkasko jatkuvana Bonus 70 % 548,20 e Lasiturva 93,34 e Superlunastus 60,95 e Pysäköintiturva 48,04 e Rahoitusvakuutus 18,77 e Yhteensä 769,30 e
Liikenne- ja vapaaehtoinen vakuutus yhteensä 944,31 e


Turvan nimi
Omavastuu Ilkivaltaturva 150 e
Autopalveluturva ei omavastuuta
Oikeusturva 15%, vähintään 200 e
Varkausturva 150 e
Eläintörmäysturva 150 e
Paloturva 150 e
Kolarointiturva 300 e
Ulkomaan vastuuturva 150 e
Lasiturva 150 e
Superlunastus vahinkoa vastaavan turvan omavastuu
Pysäköintiturva 150 e
Rahoitusvakuutus
 
Mulla on superkaskon kanssa tonnin vuosi Model 3 vakuutukset op:lta. Facebookissa on muutama op:n vakuutusmyyjä jotka näihin on erikoistunut. Heiltä saa nopeasti tarjouksen ja vakuutuksen jos tarvitsee. Tuohon toki vaikuttaa missä asuu jne mutta 700-1200 nuo on tainnut olla.

Liisarisopimusta voi kysyä noista yleisimmistä esim ALD tai Secto. Onhan liisaus toki kalliimpaa kun rahoituksella ostaminen kun korot on jotain 1.5% hujakoilla. Kai tuo on siitä kiinni haluaako optimoida rahanmenoa vai huolettomuutta. Molemmissa on puolensa.
 
Mulla on superkaskon kanssa tonnin vuosi Model 3 vakuutukset op:lta. Facebookissa on muutama op:n vakuutusmyyjä jotka näihin on erikoistunut. Heiltä saa nopeasti tarjouksen ja vakuutuksen jos tarvitsee. Tuohon toki vaikuttaa missä asuu jne mutta 700-1200 nuo on tainnut olla.

Liisarisopimusta voi kysyä noista yleisimmistä esim ALD tai Secto. Onhan liisaus toki kalliimpaa kun rahoituksella ostaminen kun korot on jotain 1.5% hujakoilla. Kai tuo on siitä kiinni haluaako optimoida rahanmenoa vai huolettomuutta. Molemmissa on puolensa.
Nuo op:n sivutkin näyttää oikein. 80% bonuksilla 873€. Kun lisää kaikki palvelut, niin 1 194€ vuosi.
 


Hieman viihteellisempi sähköautotesti.

e: Itseni yllätti kuinka pitkälle Jagge lopulta venyi vrt muut ja kuinka hyvin Kia pärjäsi. Hyundai konsernista näyttäis tulevan vakavasti otettava myös sähköautoissa, ja ihan kohtuuhintaisissa autoissa.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom