Keskustelua hybridiautoista

Saa Polestar 2:een myös, mutta saa nähdä koska myynti alkaa täällä. Olisin odottanut, että näin naapurimaana oltaisiin oltu etulinjassa, mutta ei... :sori:
 
No mikähän järki tuossa olisi kun suoraan polttoaineella lämmittäminen (webasto aka Volvot yms.) tai puhtaasti sähköllä lämmön tuottaminen (täyssähkikset, VAG-hybridit, yms.) on aika hemmetin paljon tehokkaampaa?
Jos ajaa lyhyempää pätkää, niin jatkuva webaston käyttö voi olla ongelmallista (tai sen ongelmallisuutta voisi siis vähentää käynnistämällä auton etukäteen). En tiedä sitten onko pluggareissa kuinka monessa hyödynnetty ajoakkua tähän, veikkaan kuitenkin, että suurimmassa osassa ollaan sen 12V akun varassa.

Ja tiettysti jos puhutaan myös ei-pluggareista (tai pluggareista joissa on silti lämmitykset kytketty koneen päälläoloon), niin kaukokäynnistyksellä sähkölämmitykset saa päälle ja näin esim. peilit sulaksi ja persgrillin sinne medium-welldone välille valmiiksi.
 
Jos ajaa lyhyempää pätkää, niin jatkuva webaston käyttö voi olla ongelmallista (tai sen ongelmallisuutta voisi siis vähentää käynnistämällä auton etukäteen). En tiedä sitten onko pluggareissa kuinka monessa hyödynnetty ajoakkua tähän, veikkaan kuitenkin, että suurimmassa osassa ollaan sen 12V akun varassa.

Omassa V90 T8:ssa ajoakun lataaminen pitää samalla 12 v akun latingissa. Sikäli webaston käyttöä ei tarvitse rajoittaa peläten 12 v akun loppumista.

Poistettu kirotusvirhe
 

Stavangerinssa paloi useita sähköautoja, mutta yksikään akku ei syttynyt. Tuosta voi mielestäni päätellä, että akkua on aika vaikea sytyttää ulkoa ja toisaalta akun syttyessä palo tuskin sytyttää muiden autojen akkuja.

Syttynyt akku on toki hankala tuon uudelleen syttymisen vuoksi, mutta vaikuttaa siltä että sähköautojen voisi pikemminkin jopa ajatella vähentävän palokuormaa, kun polttoainetta ei tarvita.
 
Stavangerinssa paloi useita sähköautoja, mutta yksikään akku ei syttynyt. Tuosta voi mielestäni päätellä, että akkua on aika vaikea sytyttää ulkoa ja toisaalta akun syttyessä palo tuskin sytyttää muiden autojen akkuja.

Syttynyt akku on toki hankala tuon uudelleen syttymisen vuoksi, mutta vaikuttaa siltä että sähköautojen voisi pikemminkin jopa ajatella vähentävän palokuormaa, kun polttoainetta ei tarvita.

Stavangerinssa palon aloitti vielä muu kuin sähköauto :D
 
En tiedä sitten onko pluggareissa kuinka monessa hyödynnetty ajoakkua tähän, veikkaan kuitenkin, että suurimmassa osassa ollaan sen 12V akun varassa.
Ainakin Passat GTE:ssä 12V akkua ladataan suurjännitepuolelta ja auto lataa sitä tarvittaessa samalla kun ajoakku on latauksessa. Eli 12V akun kyykähtäminen on aika marginaalinen ongelma.
 
Polestar 2 nähty Norskeissa, aika valmilta vaikuttaa tuotannon käynnistykseen.

 
Selailin eilen Teslan sivuja mutta mistään ei löytynyt tarkempia ehtoja Teslan leasingille. Se minkä laskuri heittää auton konfiguraattorissa on normaali rahoitus, ei leasing? En löytänyt mistään mainintaa takuuhyvityksestä tai kilometrirajoituksista. Oletteko te Model 3 omistajat rahoittaneet autonne sillä olettamalla että saatte siitä käytettynä viimeisen erän verran hyvitystä? Mielenkiinto tökkäsi jo siihen että en uskalla arpoa Teslan laatuongelmien kanssa ilman takuuhyvitystä.
Toisekseen sivut mainostaa OP:n Tesloille räätälöityä kaskoa. Laskuroin paljonko tulisi hintaa ja meinasin pudota penkiltä kun se tarjosi omavastuusta riippuen reilun 1700-2000€ vuosimaksua täysillä boonuksilla :rofl: Mitään järkeä hankkia sähköautoa pihistelläkseen polttoainekuluissa tai huolloissa, kun vakuutusyhtiö ryöstää sen moninkertaisesti.
 
Selailin eilen Teslan sivuja mutta mistään ei löytynyt tarkempia ehtoja Teslan leasingille. Se minkä laskuri heittää auton konfiguraattorissa on normaali rahoitus, ei leasing? En löytänyt mistään mainintaa takuuhyvityksestä tai kilometrirajoituksista. Oletteko te Model 3 omistajat rahoittaneet autonne sillä olettamalla että saatte siitä käytettynä viimeisen erän verran hyvitystä?

ALD kauppasi black friday -tarjouksena model3:a 499e/kk 36kk 10tkm/a sopparilla. Nyt niiden sivuilla ei ole Tesloja, mutta kysy sieltä tarjoaako ne millaisia soppareita? ALD Yksityisleasing
 
sivut mainostaa OP:n Tesloille räätälöityä kaskoa. Laskuroin paljonko tulisi hintaa ja meinasin pudota penkiltä kun se tarjosi omavastuusta riippuen reilun 1700-2000€ vuosimaksua täysillä boonuksilla :rofl: Mitään järkeä hankkia sähköautoa pihistelläkseen polttoainekuluissa tai huolloissa, kun vakuutusyhtiö ryöstää sen moninkertaisesti.
On kyllä kallis kasko. Tehokas auto, niin se sitten maksaa, kun sattuu paljon vahinkoja ja korjaaminenkin on kallista.

Laskitko Model 3 vai Model S mallille.
 
Selailin eilen Teslan sivuja mutta mistään ei löytynyt tarkempia ehtoja Teslan leasingille. Se minkä laskuri heittää auton konfiguraattorissa on normaali rahoitus, ei leasing? En löytänyt mistään mainintaa takuuhyvityksestä tai kilometrirajoituksista. Oletteko te Model 3 omistajat rahoittaneet autonne sillä olettamalla että saatte siitä käytettynä viimeisen erän verran hyvitystä? Mielenkiinto tökkäsi jo siihen että en uskalla arpoa Teslan laatuongelmien kanssa ilman takuuhyvitystä.
Toisekseen sivut mainostaa OP:n Tesloille räätälöityä kaskoa. Laskuroin paljonko tulisi hintaa ja meinasin pudota penkiltä kun se tarjosi omavastuusta riippuen reilun 1700-2000€ vuosimaksua täysillä boonuksilla :rofl: Mitään järkeä hankkia sähköautoa pihistelläkseen polttoainekuluissa tai huolloissa, kun vakuutusyhtiö ryöstää sen moninkertaisesti.
Laskin tuosta nettiauton model 3:sta. Yksi erä ja 300€ omavastuu. Etelä-Pohjanmaa. Ei paha, kun suuremmat bonukset on moottoripyörässä ja nehän ei autoon vaikuta.

150€ omavastuulla 1 392,90€.
Screenshot_20200114-134722_Free_Adblocker_Browser.png

Nerttiauton tehokkain Model S

 
Viimeksi muokattu:
ALD kauppasi black friday -tarjouksena model3:a 499e/kk 36kk 10tkm/a sopparilla. Nyt niiden sivuilla ei ole Tesloja, mutta kysy sieltä tarjoaako ne millaisia soppareita? ALD Yksityisleasing

Alkaen 800 euroa tarjosi ainakin yks liisaus-laskuri, pitäkööt tunkkinsa. 500e/kk vaikuttaa ihan normaalilta arvon laskulta kun laittaa 10% vuodessa ja vähän päälle.

On kyllä kallis kasko. Tehokas auto, niin se sitten maksaa, kun sattuu paljon vahinkoja ja korjaaminenkin on kallista.

Laskitko Model 3 vai Model S mallille.
Model 3 mutta oli toki Performance-versio, ainoa joka löytyi nettiautosta kun piti saada rekkari laskuria varten.

Laskin tuosta nettiauton model 3:sta. Yksi erä ja 300€ omavastuu. Etelä-Pohjanmaa. Ei paha, kun suuremmat bonukset on moottoripyörässä ja nehän ei autoon vaikuta.
Samalla rekkarilla laskin minäkin. Liikennevakuutuksen boonus 70+ ja kaskon boonus 70%. 2078,51€ 150€ omavastuulla, 300€ omavastuulla joku 1770€.
 
Tuossa omat OP:lta, mutta näihinhän vaikuttaa ikä ja kotikunta myös (auto model 3 performance vm. 2020).

Vakuutusturva ja -maksut
Liikennevakuutus
Vuosimaksu Bonus 80 % 175,01 e Yhteensä 175,01 e
Vapaaehtoinen vakuutus
Vuosimaksu
Superkasko jatkuvana Bonus 70 % 548,20 e Lasiturva 93,34 e Superlunastus 60,95 e Pysäköintiturva 48,04 e Rahoitusvakuutus 18,77 e Yhteensä 769,30 e
Liikenne- ja vapaaehtoinen vakuutus yhteensä 944,31 e


Turvan nimi
Omavastuu Ilkivaltaturva 150 e
Autopalveluturva ei omavastuuta
Oikeusturva 15%, vähintään 200 e
Varkausturva 150 e
Eläintörmäysturva 150 e
Paloturva 150 e
Kolarointiturva 300 e
Ulkomaan vastuuturva 150 e
Lasiturva 150 e
Superlunastus vahinkoa vastaavan turvan omavastuu
Pysäköintiturva 150 e
Rahoitusvakuutus
 
Mulla on superkaskon kanssa tonnin vuosi Model 3 vakuutukset op:lta. Facebookissa on muutama op:n vakuutusmyyjä jotka näihin on erikoistunut. Heiltä saa nopeasti tarjouksen ja vakuutuksen jos tarvitsee. Tuohon toki vaikuttaa missä asuu jne mutta 700-1200 nuo on tainnut olla.

Liisarisopimusta voi kysyä noista yleisimmistä esim ALD tai Secto. Onhan liisaus toki kalliimpaa kun rahoituksella ostaminen kun korot on jotain 1.5% hujakoilla. Kai tuo on siitä kiinni haluaako optimoida rahanmenoa vai huolettomuutta. Molemmissa on puolensa.
 
Mulla on superkaskon kanssa tonnin vuosi Model 3 vakuutukset op:lta. Facebookissa on muutama op:n vakuutusmyyjä jotka näihin on erikoistunut. Heiltä saa nopeasti tarjouksen ja vakuutuksen jos tarvitsee. Tuohon toki vaikuttaa missä asuu jne mutta 700-1200 nuo on tainnut olla.

Liisarisopimusta voi kysyä noista yleisimmistä esim ALD tai Secto. Onhan liisaus toki kalliimpaa kun rahoituksella ostaminen kun korot on jotain 1.5% hujakoilla. Kai tuo on siitä kiinni haluaako optimoida rahanmenoa vai huolettomuutta. Molemmissa on puolensa.
Nuo op:n sivutkin näyttää oikein. 80% bonuksilla 873€. Kun lisää kaikki palvelut, niin 1 194€ vuosi.
 


Hieman viihteellisempi sähköautotesti.

e: Itseni yllätti kuinka pitkälle Jagge lopulta venyi vrt muut ja kuinka hyvin Kia pärjäsi. Hyundai konsernista näyttäis tulevan vakavasti otettava myös sähköautoissa, ja ihan kohtuuhintaisissa autoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Kia.fi julkaissut tiedot uusista PHEV-malleistaan. Hinnat alkaen 35tuhatta
 
Hyundai konsernista näyttäis tulevan vakavasti otettava myös sähköautoissa, ja ihan kohtuuhintaisissa autoissa.

Perinteisistä valmistajista varmaan parhaiten mukana. Noista uusista ~40kWh-malleista olisi tullut lähes täydellisiä koko kansan sähköautoja, mutta harmillisen huono pikalataus. Toki noilla saa nykyisistä pikalatureista lähes täyden hyödyn ja ainakin nyt pieni kulutus on tärkeämpi kuin yli 50kW:n pikalataus.
 
Kia.fi julkaissut tiedot uusista PHEV-malleistaan. Hinnat alkaen 35tuhatta

Ei oo vaa noissakaan pheveissä pikalataustoimintoa. Itelle seuraava auto joko täysin sähköinen tai pidemmällä rangella oleva phev pikalatauksella kuten MB A250e & B250e :tup:
Noillahan pitäis 60km-70km päästä ja ccs pikalataus, kylläkin rajoitettu 24kw mutta kuitenkin. Olisi just sopiva :) Ainoa miinus oikeastaan että on vaan etuveto...

Myös 1600kg jarrullisen kärrynkin vetäminen onnistuu :tup:
 
Ei oo vaa noissakaan pheveissä pikalataustoimintoa. Itelle seuraava auto joko täysin sähköinen tai pidemmällä rangella oleva phev pikalatauksella kuten MB A250e & B250e :tup:
Noillahan pitäis 60km-70km päästä ja ccs pikalataus, kylläkin rajoitettu 24kw mutta kuitenkin. Olisi just sopiva :) Ainoa miinus oikeastaan että on vaan etuveto...

Myös 1600kg jarrullisen kärrynkin vetäminen onnistuu :tup:

Tuo 24kW:kin varsin kova akun kokoon nähden. Seat Miissä pikalatauksen keskiteho suunnilleen tuo ja akku kuitenkin 36kWh. Mersulla keskimääräinen latausteho CCS:llä varmaan alle 20kW, mutta siitä huolimatta ihan kiva feature. Minusta vielä tärkeämpi tuo 7kW AC-lataus.
 
Volkswagenin ID3-sähköauton tuotannossa ongelmia - voi johtaa koviin sakkoihin | Tuulilasi
Ongelmistahan on huhuttu jo jonkin aikaa. Aikamoinen viive, jos tuotanto on tosiaan alkanut marraskuussa, kun Suomeen tulevat ensimmäiset autot ennakkotilanneille kuulemma vasta elo-syyskuussa.

Yksi ongelma on kyllä tuo jäätävä rahastus, jos sakot voi nousta miljardeihin. Eiköhän nekin lopulta leivota autojen hintoihin ja kuluttaja maksaa tästä järjettömyydestä.
 
Tuo 24kW:kin varsin kova akun kokoon nähden. Seat Miissä pikalatauksen keskiteho suunnilleen tuo ja akku kuitenkin 36kWh. Mersulla keskimääräinen latausteho CCS:llä varmaan alle 20kW, mutta siitä huolimatta ihan kiva feature. Minusta vielä tärkeämpi tuo 7kW AC-lataus.

Olisko ollut joku 25min 20%-80% tolla pikalatauksella mikä on tosi jees.
Itelle ei mitään arvoa 7kw lataukselle koska se tarvitsisi 1x32A ja semmosta ei ole itellä. Yleisempi on 3x16A eli 11kw mikä olisi itelle se ns toinen must ominaisuus jos sähköauto olisi :tup:
 
Olisko ollut joku 25min 20%-80% tolla pikalatauksella mikä on tosi jees.
Itelle ei mitään arvoa 7kw lataukselle koska se tarvitsisi 1x32A ja semmosta ei ole itellä. Yleisempi on 3x16A eli 11kw mikä olisi itelle se ns toinen must ominaisuus jos sähköauto olisi :tup:

Onhan tuo 1x32A sikäli kiva, että saa julkisissa type2-paikoissa suunnilleen tuon 20-80% tunnin aikana paljon halvemmalla kuin pikalaturista, joista useimmat 20snt/minuutti. Jos esim. ruokailun aikana laittaa pikalaturiin, niin pitää melkein käydä siirtämässä kesken pois. Toki 3x16A olisi vielä selvästi parempi.
 
Yhtälailla siinä voisi olla 2x16A(kuten mii:ssä) niin saa koti ja julkisista tolpista sen 7,2kW. 32A laturi on hyvä jossain briteissä missä yksivaihe liittymät on yli 50A.
 

Tesla-kuskilta lähti jälleen henki – nyt ongelma ei ollut automatiikka vaan ovenkahvat


Digital Trends kirjoittaa, että Tesla-onnettomuudessa menehtyneen miehen omaiset ovat nostaneet autovalmistajaa vastaan kanteen.
Mies oli vuokra-Teslallaan törmännyt palmuun, mutta DT:n uutinen ei kerro, oliko törmäys kuskin vaiko auton syytä.

Itse törmäys ei ollut kovinkaan raju, mutta vei kuljettajalta kuitenkin tajun. Tämä koitui kohtalokkaaksi, sillä auton litium-ioniakku syttyi palamaan.
Poliisit olivat nopeasti paikalla, mutta eivät saaneet miestä ajoissa ulos autosta. Syynä tähän olivat Tesla Model S:n hienot sisään vetäytyvät ovenkahvat.

Kuolemansyytä tutkittaessa kävi ilmi, ettei kuljettaja ollut saanut törmäyksessä murtumia eikä sisäisiä vammoja vaan menehtyi savuun ja liekkeihin.
Henki olisi siis todennäköisesti säästynyt, jos auton ovet olisi saatu auki.

Pääasiallinen syy turmaan oli se, että akku syttyi törmäyksessä tuleen eikä suostunut sammumaan. Poliisit yrittivät hillitä liekkejä palokunnan hyväksymällä sammuttimella.
Litium-ioniakkua ei kuitenkaan saa sammumaan tällaisella vaan on käytettävä runsaasti vettä.

Paikalle tulleet palomiehet saivat tulen sammumaan vedellä, mutta yksi sammutus ei riittänyt. Tesla leimahti tuleen vielä kaksi kertaa ennen kuin se saatiin hinatuksi pois.

Kehitys kehittyy. :)
 
Harvinaisen kädettömiä poliiseja, jos edes ikkunaa ei saatu rikki oven avaamiseksi sisäpuolelta.

Mikä lienee totuus, uutiset voivat olla tiedoiltaan vajavaisia.
Mutta voihan se olla, että poliisit ovat pelänneet sähköautoa, että sehän räjähtää silmille. Kuten lepakot.
 
Onko Tesloissa laminaattilasit? Moneen premiin saa ainakin lisävarusteena ja siinä onkin jo työtä.
 

On kyllä niin upea juttu, että melkein voi uskoa todeksi. Eihän edes palmupuiden alla ole noin typeriä pelastusmiehiä, jotka eivät saa ihmistä pelastettua autosta jollei saa ovea auki ovenkahvasta. Mitä jos se olisi ollut merssu, joka olisi mennyt kylki edellä siihen palmuun ja ovi olisi jäänyt jumiin? Olisi nostettu syyte merssua vastaan että ovea ei saa auki, kun se on lytyssä.

Nyt jokin järki näihin uutisten postaamisiin!
 
Kova pyynti tuossa Ceedissä kun Superbin saa alta neljänkympin myös. Toki takuusta on jonkin verran eroa mutta niin myös tiloissa.
 
Selailin eilen Teslan sivuja mutta mistään ei löytynyt tarkempia ehtoja Teslan leasingille. Se minkä laskuri heittää auton konfiguraattorissa on normaali rahoitus, ei leasing? En löytänyt mistään mainintaa takuuhyvityksestä tai kilometrirajoituksista. Oletteko te Model 3 omistajat rahoittaneet autonne sillä olettamalla että saatte siitä käytettynä viimeisen erän verran hyvitystä? Mielenkiinto tökkäsi jo siihen että en uskalla arpoa Teslan laatuongelmien kanssa ilman takuuhyvitystä.
Toisekseen sivut mainostaa OP:n Tesloille räätälöityä kaskoa. Laskuroin paljonko tulisi hintaa ja meinasin pudota penkiltä kun se tarjosi omavastuusta riippuen reilun 1700-2000€ vuosimaksua täysillä boonuksilla :rofl: Mitään järkeä hankkia sähköautoa pihistelläkseen polttoainekuluissa tai huolloissa, kun vakuutusyhtiö ryöstää sen moninkertaisesti.

Se on normi rahoitus, ei saa mitään hyvityksiä.

Ite maksan noin 1700/vuosi vakuutuksesta kaikilla hilppeillä. Meidän 2003 mersuun maksaisi mulla 900e pelkkä liikennevakuutus, joten tämä on melkein jo halpa
 
Ihan tollasta ammattiliikenteen vakuuttamisen hintoja suuruusluokaltaan, tosin että se 1700 on pelkkä liikenne, toinen mokoma kaskoon vielä. :D

Pitäis katsoa kuinka hyytävää hintaa ne Teslalle tarjoais ammattikäyttöön.
 
Koeajoin Mii Electric Plussan aamulla. Kippohan oli vielä maukkaampi kulkemaan kuin korkeat odotukseni! Nopeuksilla nollan ja kolmenkympin välissä Miistä tuli vedon väkevyyden ja tasaisuuden perusteella mieleen 406:n kolmelitrainen V6 (207 hv). Samaa fiilistä ei tule MB C 220 CDI:llä tai MB E 250 CDI:llä, johtuen epätasaisesta voimantuotosta ja karkeasta käyntiäänestä. Illuusio isosta koneesta alkaa tasaisesti hiipua 30:n jälkeen, mutta kiihtyi se kuitenkin mallikkaasti sataseen, jolloin lopetin. Länsiväylällä 80-90 tuntui herkältä, mutta varmalta, vaikka oli lätäköitä ja tuuli 11 m/s. Nyökkimistä oli hieman enemmän kuin isommilla autoilla. Rengasmelu ok. Jousitus kohtuullisen mukava 14"-kitkoin. Talteenotto kolmosella jarrupolkimeen ei tarvinnut koskea ollenkaan.

Kitkarenkailla sadesäällä pitoa ei liiemmin ollut, joten luistonesto vilkutteli taajamassa taajaan, vaikka ratti oli suorassa. Kulutus oli 16,6 kWh/100 km. Mukana oli paljon kiihdyttelyitä. Tuolla tyylillä akulla ajaisi 200 km. Kyydissä oli 185 kg ja ilmastointi@20C.

Tosi hauska ajettava lähiössä! Ei sähköistä Miitä voi mitenkään verrata johonkin aneemiseen litraiseen manuaaliin. Kunnon myllyllä pikkuautokin on jees. Auto saapuu touko-kesäkuussa. Sitten pääsee kurvailemaan kesärenkailla paremmalla kitkalla.
 
Tuli viestiä, et oma Mii saapuu 27.2 ja luovutus ois 15.3. Mites muilla? Alkuun miettisin et tulee varmaan toukokuussa, mutta täähän ilmestyy paria kuukautta nopeampaa. Toki olin niitä ekoja tilaajia, joten en sikäli valita. Mun tuurilla vaan silloin on jäätävät pakkaset ja range 150km.
 
Volkswagenin ID3-sähköauton tuotannossa ongelmia - voi johtaa koviin sakkoihin | Tuulilasi
Ongelmistahan on huhuttu jo jonkin aikaa. Aikamoinen viive, jos tuotanto on tosiaan alkanut marraskuussa, kun Suomeen tulevat ensimmäiset autot ennakkotilanneille kuulemma vasta elo-syyskuussa.
Onko ID3:ssa sama multimediajärjestelmä, kuin uudessa Volkswagen Golfissa? Taitaa olla ensimmäinen Golf, joka on ohjaamoergonomialtaan täysin epäonnistunut.

Tämä ei lupaa hyvää myöskään ID3:lle..
Moottorin uuden Golf:in testi: "iPhonen tai Androidin sijaan toteutus tuo mieleen krapulakauden Nokian."

Taitaa id3:set tulla Suomeen vähän viiveellä. Tuossa ilmeisesti sama uutinen. Lupailevat kesäksi id3:sta.

Ilmeisesti Golf ja id3 autoissa on jotain samaa ohjelmistoa, kun molemmissa sama vika. Golfia voi sentään lykätä eteenpäin, mutta id3 toivottavasti tulisi sitten kesäksi.

Volkswagenin edustajan mukaan uuden ja aiempaa tehokkaamman elektroniikka- ja ohjelmistoarkkitehtuurin tekeminen voi johtaa vaikeuksiin ja viivästyksiin, mutta ongelmia ratkaistaan parhaillaan. Markkinoille tuloa ei kuitenkaan Golfin tapaan aiota lykätä, vaan auton luvataan olevan myynnissä kesällä.
Volkswagenin uutta sähköautoa vaivaavat ohjelmisto-ongelmat, myynnin aloitusta ei kuitenkaan lykätä
 
Viimeksi muokattu:
Vaikea nähdä, että perinteiset valmistajat horjuttaisivat Teslan asemaa ykkössähköautona ihan hetkeen. Kaikista vioistaan ja puutteistaan huolimatta...
 
Vaikea nähdä, että perinteiset valmistajat horjuttaisivat Teslan asemaa ykkössähköautona ihan hetkeen. Kaikista vioistaan ja puutteistaan huolimatta...
Joo en mäkään kyllä ihmettele, että miksi Teslan osakekurssi jatkaa nousuaan koko ajan absurdimpiin lukemiin. Minusta Volkswagenilla on perinteisistä valmistajista lupaavimmat sähköautosuunnitelmat, mutta paljon on vielä mutkia matkassa.
 
Näitähän pitäis saaman ihan uusiakin nyt alle 18 tonnilla..
(2000e hankintatuki ja 4000e volkkarin "juhlatuki")

Edit: linkki
https://www.volkswagen.fi/idhub/con...ot/hinnastot/tammikuu/e-up-nro-152-B-WLTP.pdf
Jep. "Kokonaishinta tukien jälkeen 17 535"
+ Hintoihin lisätään jälleenmyyjäkohtaiset toimituskulut

+1595€ = 19 130

Näyttää olevan hinta aivan oikein. 600€ toimituskulut + metalliväri + avustavat järjestelmät-varustepaketti. Nettiautossa oli kyllä 482€ halvempiakin perusvärillä, mutta ne on jo myyty. Saa nähdä miten pitkään noita vw e-up:eja riittää 2020 tilauksiin.
 
Todella kalliita Peugeotin plugin-hybridit: Tekniikan Maailma

Yhteistä Peugeot 3008 GT Hybrid4:lle ja 508 sekä 508 SW Hybrideille on voimalinjan 1,6-litrainen bensiinimoottori. Siitä otetaan 3008:ssa irti 165 kilowattia ja 508-versioissa 132 kilowattia. Kaikissa kolmessa on edessä 80 kilowatin tehoinen sähkömoottori, minkä lisäksi 3008 Hybrid4:ssä on takana 83 kilowattia kehittävä sähkömoottori.


Se tuo mukanaan 3008 GT Hybrid4:ään nelivedon. Moottorien yhteisteho on 221 kilowattia, minkä avulla auto kiihtyy nollasta sataan 5,9 sekunnissa. Ajoakun energiasisältö on 13,2 kWh, mikä riittää normin mukaan 59 kilometrin ajoon sähköllä. Hiilidioksidipäästö on 29 g/km ja yhdistetty kulutus 1,3 litraa sadalla. Peugeot 3008 GT Hybrid4:n hinta on 49 388 euroa.

Peugeot 508 Hybrideissä moottorit kehittävät yhteensä 165 kilowattia. Ajoakun energiasisältö on vähän pienempi 11,8 kWh, minkä myötä sähköllä voi ajaa 54 kilometriä.

Peugeot on onnistunut sijoittamaan ajoakun niin järkevästi takapenkin alle, ettei se vie tilaa matkustajilta tai tavaroilta. Peugeot 508 Hybridit voi valita kolmella varustetasolla, jotka ovat Allure, GT-Line ja GT. Hinnat alkavat viisiovisena 43 974 eurosta ja farmarina 45 359 eurosta.
 
Todella kalliita Peugeotin plugin-hybridit: Tekniikan Maailma

No en nyt mitenkään erityisen kalliiksi silti sanoisi. Nyt tuntuu vaan siltä että kun ihmiset näki Mii sähköauton hinnan niin kaikki sitä kalliimmat on "todella" kalliita. Tältä itestä ainakin tuntuu että näin ajatellaan.
Onhan tossa nyt tehoa ja neliveto, isohkolla akulla. Jos verrataan vaikka V60 T8:siin joka maksoi 66 000euroa sopivilla varusteilla viime vuonna niin en pidä noita yllä olevia "kauhean" kalliina :)

On kyllä hyvännäkösiä nuo uudet Pösöt, mallista riippumatta (makuasia) :tup:

Näissäkään ei ole CCS:ssää tms pikalatausta mutta onhan toi kieltämättä positiivistä että edes se 1x32A lataus mahdollisuus löytyy eli esim ton 3008 lataa täyteen 1h 45min.
Niin ja perävaunun veto onnistuu.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: P.T

Statistiikka

Viestiketjuista
269 285
Viestejä
4 655 172
Jäsenet
76 418
Uusin jäsen
kalevi1950

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom