Keskustelua hybridiautoista

On se 1x16A aika hikinen, varsinkin jos haluaa lämmittää auton. Se on sama sitten asentaa vaan sukoja. Jos meinaa laittaa ihan Type 2 latauslaitteita, niin se kolmivaiheversio + kaapeli ei maksa niin paljoa että siitä kannattaa tinkiä. Sitten on valmiudet kunnossa.

En tuosta uutisesta saanut selville että täytyykö sille latauspisteellee taata se 11kW aina, vai riittääkö että on kuormanhallinnan takana.

Ihan heti en usko että sähköautoja aletaan ladata vain pikalatureilla kuten bensa-autoja. Ainakin omalla kohdalla se olisi askel taaksepäin. Yksi eduistahan on juuri se että ei tarvitse mennä erikseen mihinkään. Ehkä jos autoissa alkaa olemaan 200kWh+ akkuja, ja jotenkin saadaan lataus tehtyä 30 min aikana kun käy kaupassa. Mutta
bensa-asema malliin en usko.

– Kiinteistöliitossa uskotaan kysynnän ja tarjonnan ratkaisevan latauspistekysymyksen isossa kuvassa, kun ihmisille tulee enemmän autoja, syntyy tarvetta latauspisteille ja silloin latauspisteitä myös tehdään. Sähköautojen yleistyessä myös lataamiseen suhtaudutaan tavanomaisena toimintana samaan tapaan kuin nyt autojen lämmittämiseen pistorasiasta.

Tässä on nyt taas tämä muna-kana dilemma. Mielestäni on parempi että infra on valmiina jos joku haluaa sähköauton ostaa. Ettei esimerkiksi käy niin että ei sitä laitetta saadakaan asennettua. Tai joku kenellä on jo sähkis, haluaa muuttaa taloyhtiöön, mutta siellä ei ole latauslaitteita. Onhan se siinä kohtaa taloyhtiölle edukasta että laitteita on jo seinässä.
 
Mikä olisi kotilatureista tällä hetkellä parasta hinta-laatusuhteeltaan? Kiinteä kaapeli olisi kyllä bueno, ettei tarvitsisi aina irrotella kaapelia ja laittaa kiinni laturiin.
 
Mikä olisi kotilatureista tällä hetkellä parasta hinta-laatusuhteeltaan? Kiinteä kaapeli olisi kyllä bueno, ettei tarvitsisi aina irrotella kaapelia ja laittaa kiinni laturiin.

Mikä auto? Jos Tesla, niin Teslan oma on aika lyömätön. Juuri tuli uusi versiokin, en ole katsonut onko Suomessa vielä

Edit: Itellä Elinta wallbox slim
 
Mikä olisi kotilatureista tällä hetkellä parasta hinta-laatusuhteeltaan? Kiinteä kaapeli olisi kyllä bueno, ettei tarvitsisi aina irrotella kaapelia ja laittaa kiinni laturiin.
Itse ajattelin laittaa tavallisen 16A laturin/johdon autotallista autokatokseen. Eli siis tavallaan kiinteästi.
 
Itse ajattelin laittaa tavallisen 16A laturin/johdon autotallista autokatokseen. Eli siis tavallaan kiinteästi.

Suosittelen vetämään suoraan sen 11kw laturin jos tulee täyssähkö. Et halua enää polttiksella ajaa kun olet auton saanut ;)

Käyttömukavuus on myös aivan eri kun ei tarvitse säätää niiden irtolatureiden kanssa.
 
Ainakin minusta pikalataaminen on ihan idioottimaista, jos sille ei ole tarvetta.

Sähköautojen yksi parhaista ominaisuuksista yhteiskunnallisesti on se, että ne voivat tasata uusiutuvien epätasaista syöttöä sähköverkkoon, jolloin tuhannet hidaslatauksessa olevat autot ovat nimenomaan se, mitä kannattaisi olla paljon.

Jos 1 000 000 autoa 50kWh akuilla on 1x16A latureissa kiinni, niin kaikki mahdolliset puuskittaisen tuulen ja pilvien liikkumisen aiheuttamat sähköpiikit voidaan helposti tasata moduloimalla autojen lataustehoa.

Jos miljoona autoa vaihtaa lataustehoa 12->16A tai 16A->12A hetkellisesti kun joku voimala tippuu verkosta tai tuulirintama saavuttaa länsirannikon tuulimyllyt, niin verkko on erittäin paljon nykyistä stabiilimpi.

Nykyisillä akuilla pelkkä pikalataus ei toki ole vaihtoehto ja itsekin pidän siitä, että autoa ei tarvitse erikseen tankata.

Julkisen latausinfran kannalta olisi vaan hyvä, että kysyntää olisi muulloinkin kuin loma-aikoina.

Tuosta olen samaa mieltä, että sähköverkon kannalta sähköautot ovat nimenomaan mahdollisuus eikä uhka.
 
Käyttömukavuus on myös aivan eri kun ei tarvitse säätää niiden irtolatureiden kanssa.

Mulla on 3.5v roikkunut seinällä tollanen irtolaturi. En näe sen käyttömukavuudessa mitään ongelmaa. Mitä latausasema toisi mulle lisää (auto ei tue kuin 1x16A muutenkaan)?
 
Viimeksi muokattu:
Tuli viestiä, et oma Mii saapuu 27.2 ja luovutus ois 15.3. Mites muilla? Alkuun miettisin et tulee varmaan toukokuussa, mutta täähän ilmestyy paria kuukautta nopeampaa. Toki olin niitä ekoja tilaajia, joten en sikäli valita. Mun tuurilla vaan silloin on jäätävät pakkaset ja range 150km.

Mulla e-up valmistunut tehtaalta 14.1, toimitus suomeen 20.2 ja luovutus 27.2
 
Mulla on 3.5v roikkunut seinällä tollanen irtolaturi. En näe sen käyttömukavuudessa mitään ongelmaa. Mitä latausasema toisi mulle lisää (auto ei tue kuin 1x16A muutenkaan)?

Se on hyvä jos toimii sulla :tup: Oliko täyssähkö muuten?

Plugarissa on se hyvä että siinä on se bensamoottori aina. Täyssähkössä pitää aina vähän miettiä kun lähtee määränpäähän kuten mökille missä ei ole mahdollisuutta kuin ladata siitä 1x16A rasiasta. Tämä tarkoittaa sen laturin kanssa säätämistä.

Mun mielestä on mukavampaa vain ajaa auto parkkiin ja lyödä laturi kiinni sekä aamulla lähtiessä irroittaa se ja laittaa sille varattuun telineeseen joka on laturissa. Auton mukana tullut 1x16A laturi on sitten niitä mökki jne matkoja varten takakontissa. Kiinteässä laturissa tehon puolesta ei ole mullekaan ollut koskaan väliä ja latailen itse 6kw (autosta säädetty) teholla. Saman sulakkeen perästä ladataan myös Bemarin plugaria niin ne ei pauku :)

Se että nykyinen auto tukee vain lataustehoa X ei tarkoita että investointi olisi huono. Seuraava auto on melko todennäköisesti myös sähköinen :rolleyes::happy:

Mutta tosiaan kukin oman maun mukaan :cool:
 
Suosittelen vetämään suoraan sen 11kw laturin jos tulee täyssähkö. Et halua enää polttiksella ajaa kun olet auton saanut ;)

Käyttömukavuus on myös aivan eri kun ei tarvitse säätää niiden irtolatureiden kanssa.

Eikös se nyt mennyt niin että jos halusi ottaa 3x16A laturista 7,4kw niin piti hommata semmoinen laturi joka osaa yhdistää 2x16A vaihetta? Mikään noista 3x16A 11kw latureistahan ei pysty tuota 7.4kw antamaan. Toki 22kw laturit ja julkiset sitten erikseen mutta ei jaksaisi kotona vaihtaa 16A---> 32A sulake kooksi :)

Jos nyt olisi 11kw sähkäri niin tämä:
https://www.kotilaturi.fi/tuote/khons-11kw-kotilaturi/

tai sitten tuleva ID laturi olisivat kyllä vahvasti hankinta listalla :tup:

Volvo ei "kiinteää" roikkaa ihmeellisempää tarvitse autotalliin, koska 3.7kw riittää vallan mainiosti :lol: Ostellaan sitten järeämpää kalustoa kun sen aika on, turha sitä reservissä mitään överiä on pitää jos sille ei ole käyttöä vuosiin. Kerkeää laitteet kehittymään ja hinnatkin laskemaan. Miksi siis Webasto Purea T8 Volvolle :darra:
 
Eikös se nyt mennyt niin että jos halusi ottaa 3x16A laturista 7,4kw niin piti hommata semmoinen laturi joka osaa yhdistää 2x16A vaihetta? Mikään noista 3x16A 11kw latureistahan ei pysty tuota 7.4kw antamaan. Toki 22kw laturit ja julkiset sitten erikseen mutta ei jaksaisi kotona vaihtaa 16A---> 32A sulake kooksi :)
Riippuu ihan auton laturista. Ei ole yhtä vastausta tähän. Esim. 2x16A riittää mii:lle 7,2kW lataukseen
 
Eikös se nyt mennyt niin että jos halusi ottaa 3x16A laturista 7,4kw niin piti hommata semmoinen laturi joka osaa yhdistää 2x16A vaihetta? Mikään noista 3x16A 11kw latureistahan ei pysty tuota 7.4kw antamaan. Toki 22kw laturit ja julkiset sitten erikseen mutta ei jaksaisi kotona vaihtaa 16A---> 32A sulake kooksi :)

Jos nyt olisi 11kw sähkäri niin tämä:
https://www.kotilaturi.fi/tuote/khons-11kw-kotilaturi/

tai sitten tuleva ID laturi olisivat kyllä vahvasti hankinta listalla :tup:

Volvo ei "kiinteää" roikkaa ihmeellisempää tarvitse autotalliin, koska 3.7kw riittää vallan mainiosti :lol: Ostellaan sitten järeämpää kalustoa kun sen aika on, turha sitä reservissä mitään överiä on pitää jos sille ei ole käyttöä vuosiin. Kerkeää laitteet kehittymään ja hinnatkin laskemaan. Miksi siis Webasto Purea T8 Volvolle :darra:

Nyt menee mutuna kun en tiedä miten tuo Volvon sisäinen laturi toimii mutta olettaisin sen kyllä käyttävän kaikkia vaiheita tasaisesti? 7.4kw rajoitus johtunee akun pienestä koosta.

Edit. ja siis kyllä 11kw laturista voi ladata millä vain teholla mitä auton laturi haluaa.
 
Nyt menee mutuna kun en tiedä miten tuo Volvon sisäinen laturi toimii mutta olettaisin sen kyllä käyttävän kaikkia vaiheita tasaisesti? 7.4kw rajoitus johtunee akun pienestä koosta.

Volvo ei tykkää kuin yhdestä 16A vaiheesta eli maks 3,7kw, se on sad but true situation :/

Riippuu ihan auton laturista. Ei ole yhtä vastausta tähän. Esim. 2x16A riittää mii:lle 7,2kW lataukseen

Siis julkisista saa Miille 7.2kw Type 2 paikoista (CCS sitten erikseen) kyllä mutta kotilaturi joka on 3x16A = 11kw niin ei onnistu koska tarvis olla 1x32A. Joku voi vielä tämän varmistaa mutta tässä käsityksessä olen. Niin ja ne erikois laturit jotka antaa 2x16A...
 
Siis julkisista saa Miille 7.2kw Type 2 paikoista (CCS sitten erikseen) kyllä mutta kotilaturi joka on 3x16A = 11kw niin ei onnistu koska tarvis olla 1x32A. Joku voi vielä tämän varmistaa mutta tässä käsityksessä olen.

Älä mutuile siinä. Mii:ssä on 2vaihe laturi eli 2x16A kelpaa mii:lle.
 
Älä mutuile siinä. Mii:ssä on 2vaihe laturi.

Ja osaa ottaa 16A voimapistorasian kolmesta vaiheesta vaan 2x16A? Okei, se onkin hyvä systeemi :tup:

Joku joskus mun mielestä sössötti että jos auto tukee 3x16A 11kw niin EI pysty ottamaan 7.4kw sisäänsä jos EI ole 32A sulakkeellista laturia. Olisko BMW i3 tämmöinen tapaus...
 
No ei se latausasema ole kuin hieno pistorasia joka kertoo autolle montako ampeeria saa ottaa. 3vaiheinen kotilatausasema toimii 1, 2 ja 3 vaiheisen auton kanssa ilman mitään ongelmaa. Mutta tossa nyt kuviteltiin että mii:n 7,2kW laturi olisi yksivaiheinen 32A joka olisi suomeen huono ratkaisu. Jos siinä olisi 32A laturi niin silloin Accelev V2 6 kW / 8kW olisi järkevä ratkaisu kotiin jos ei välttämättä halua kasvattaa sähköliittymän kokoa.
 
No ei se latausasema ole kuin hieno pistorasia joka kertoo autolle montako ampeeria saa ottaa. 3vaiheinen kotilatausasema toimii 1, 2 ja 3 vaiheisen auton kanssa ilman mitään ongelmaa. Mutta tossa nyt kuviteltiin että mii:n 7,2kW laturi olisi yksivaiheinen 32A joka olisi suomeen huono ratkaisu. Jos siinä olisi 32A laturi niin silloin Accelev V2 6 kW / 8kW olisi järkevä ratkaisu kotiin jos ei välttämättä halua kasvattaa sähköliittymän kokoa.

Jep. Näyttää olevan jopa tuossa ID3 karvalakissa sama laturi.
 
No ei se latausasema ole kuin hieno pistorasia joka kertoo autolle montako ampeeria saa ottaa. 3vaiheinen kotilatausasema toimii 1, 2 ja 3 vaiheisen auton kanssa ilman mitään ongelmaa. Mutta tossa nyt kuviteltiin että mii:n 7,2kW laturi olisi yksivaiheinen 32A joka olisi suomeen huono ratkaisu. Jos siinä olisi 32A laturi niin silloin Accelev V2 6 kW / 8kW olisi järkevä ratkaisu kotiin jos ei välttämättä halua kasvattaa sähköliittymän kokoa.

Eli jokainen auto, jonka spekseissä lukee 7.4kw niin osaa ladata 7.4kw teholla jokaisesta 3x16A 11kw kotilaturista? Tota laturia hain, kiitti linkistä
 
Eli jokainen auto, jonka spekseissä lukee 7.4kw niin osaa ladata 7.4kw teholla jokaisesta 3x16A 11kw kotilaturista? Tota laturia hain, kiitti linkistä

Ei suoraan tuolla tiedolla voi päätellä sitä. Pitää varmistaa auton laturin sisäisistä spekseistä. Itse en tiedä yhtään autoa Suomessa missä olisi 1x32A sisäinen laturi.
 
upload_2020-1-16_23-50-51.png


Tosta näkee et i3:ssa tosiaan on se 32A:rinen ja mutta latausteho 11kw kolmella vaiheella.
 
Viimeksi muokattu:
Litrassa dieseliä on energiaa reilut 10kWh (n. 1.45e). Ionityllä sama energiamäärä 7,90e.
Dieselistä menee parhaassakin tapauksessa 60% hukkaan. Toki silti varsin hintavaa tuo lataus. Teslan vastaava muistaakseni 48snt/kWh.

Pidän tuota ihan hyvänä muutoksena verrattuna nykyiseen 8e/kerta, joka voi houkuttaa lataamaan liikaa. Pk-seutua ajatellen nuo Ionityt ovat niin lähellä, että monella pitkää matkaa ajavalla ei ole tarvetta ladata niistä kovin suurta energiamäärää.
 
Dieselistä menee parhaassakin tapauksessa 60% hukkaan. Toki silti varsin hintavaa tuo lataus. Teslan vastaava muistaakseni 48snt/kWh.

Pidän tuota ihan hyvänä muutoksena verrattuna nykyiseen 8e/kerta, joka voi houkuttaa lataamaan liikaa. Pk-seutua ajatellen nuo Ionityt ovat niin lähellä, että monella pitkää matkaa ajavalla ei ole tarvetta ladata niistä kovin suurta energiamäärää.

0.24 / kWh on Teslan hinta. Aikaisemmin tuo laskettiin vain akkuun menneestä mutta siihen tulee muutos että hinta koskee kokonaismäärää missä on ilmastointi ja muu hukka mukana.
 
Mikä sähköauto osaa hyödyntää maksimia 3-vaihe 43kw type 2 julkisesta latauspaikasta? o_O

E1: vastaus löytyikin nopeaan eli ainakin Renault Zoe Q90 ZE40
 
0.24 / kWh on Teslan hinta. Aikaisemmin tuo laskettiin vain akkuun menneestä mutta siihen tulee muutos että hinta koskee kokonaismäärää missä on ilmastointi ja muu hukka mukana.

Totta. Sotkin siihen kun jossain on ilmeisesti minuuttiveloitteisia supereita ja niissä taisi olla suunnilleen 24snt/minuutti, jos teho alle 60kW ja tuplahinta yli 60kW:n teholla. Suomessa ilmeisesti aina tuo hyvin kohtuullinen 24snt/kWh.
 
Mun mielestä on mukavampaa vain ajaa auto parkkiin ja lyödä laturi kiinni sekä aamulla lähtiessä irroittaa se ja laittaa sille varattuun telineeseen joka on laturissa. Auton mukana tullut 1x16A laturi on sitten niitä mökki jne matkoja varten takakontissa.

Niin, juuri tähän viittasin: mulla roikkuu tuossa seinällä sukomallinen irtolaturi. Siinä se on roikkunut 2v, ja edellisessä kämpässä 1.5v. Ajan auton katokseen ja tökkään johdon kiinni. Lähtiessä nyppään johdon irti autosta ja pistän "pistoolin" telineeseen. Mitä hyödyn vaihtamalla irtolaturin latausasemaan? Lisää hienoja valoja? Muutama uusi ruuvinreikä seinään? Uusia johtovetoja? Peräkontissa on sitten toinen, auton mukana tullut, sukolaturi jolla lataillaan esim. työpaikan pihassa.

Kommentoin nimenomaan tuota käyttömukavuutta - hyvin se toimii tuollakin enkä näe latausaseman hankinnassa tällä hetkellä mitään hyötyjä - päinvastoin, kun ne halpenevat ja fiksuuntuvat koko ajan... jossain vaiheessa varmaan saa karkkirahoilla laturin joka osaa haistella esim. syöttöjen kuormia, ja sitten tarjoilla autolle järkevästi virtaa kapasiteetin puitteissa (talossani on 3x25A pääsulakkeet ja sähkölämmitys). Tuon kuorman mukaan säätymisen näkisin asiaksi josta voisin muutaman euron maksaa, mutta en nykyisiä hintoja kuitenkaan.
 
Niin, juuri tähän viittasin: mulla roikkuu tuossa seinällä sukomallinen irtolaturi. Siinä se on roikkunut 2v, ja edellisessä kämpässä 1.5v. Ajan auton katokseen ja tökkään johdon kiinni. Lähtiessä nyppään johdon irti autosta ja pistän "pistoolin" telineeseen. Mitä hyödyn vaihtamalla irtolaturin latausasemaan? Lisää hienoja valoja? Muutama uusi ruuvinreikä seinään? Uusia johtovetoja? Peräkontissa on sitten toinen, auton mukana tullut, sukolaturi jolla lataillaan esim. työpaikan pihassa.

Kommentoin nimenomaan tuota käyttömukavuutta - hyvin se toimii tuollakin enkä näe latausaseman hankinnassa tällä hetkellä mitään hyötyjä - päinvastoin, kun ne halpenevat ja fiksuuntuvat koko ajan... jossain vaiheessa varmaan saa karkkirahoilla laturin joka osaa haistella esim. syöttöjen kuormia, ja sitten tarjoilla autolle järkevästi virtaa kapasiteetin puitteissa (talossani on 3x25A pääsulakkeet ja sähkölämmitys). Tuon kuorman mukaan säätymisen näkisin asiaksi josta voisin muutaman euron maksaa, mutta en nykyisiä hintoja kuitenkaan.

Jep ja kuten tuossa sanoin, se on sinulle varmasti se paras ratkaisu jos olet siihen tyytyväinen. Minä taas pidän enemmän kiinteästä laitteesta kuin seinällä roikkuvista latureista. Onko se jotenkin väärin? :D Minä viittasinkin kokoajan sukopistokkeeseen ja irtolaturin kanssa säätämiseen mitä tuossa koitettiin juurikin välttää. Ei se tosiaan sen pistoolin siirtelyyn vaikuta jos irtolaturi on pysyvästi siinä seinällä enkä minäkään vaihtaisi jos olisin moisen hankkinut ennen kuin se hajoaa tai teho ei enää riitä :nb:

Mitä noihin karkkirahoihin tulee niin en kyllä ole huomannut mitään hintojen romahtamista tässä vuosien varrella noissa sähkökomponenteissa. Ainakaan mitä Suomessa saa tukusta. Hintaa noissa nostaa lisäksi se vikavirtasuoja ja asennuskulut.

Jos sinulla on hyvällä hinta-laatusuhteella tuollainen irtolaturi niin kerro ihmeessä mikä se on ja mistä ostettu niin alkuperäinen kysyjä saa sen myös tietää? Mullekkin kelpaisi matkalaturiksi 11kw irtolaturi vaihdettavilla liittimillä (32A/suko) jos saa fiksuun hintaan.

Tuo kuormien haistelu olisi kyllä hieno feature, toinen hieno mistä saisi varmasti myyntihitin olisi latauksen automaattinen säätö pörssisähkön hinnan mukaan :tup:
 
Litrassa dieseliä on energiaa reilut 10kWh (n. 1.45e). Ionityllä sama energiamäärä 7,90e.

Ilmeisesti tulee muitakin hinnoittelumalleja, mutta tuohon hintaan kenen tahansa käytettävissä. Esim. Audilla mahdollista ottaa myös ~20e/kk ja sen päälle 33snt/kWh.
 
Kilpailu tasaa hintoja, mutta tässä mennään taas autoilun (tapojen) muutokseen, auto "tankataan" kotona, pikalatureihin turvaudutaan vain pitemmillä siirtymillä.
 
Nojaa. Olematon valmistaja kuitenkin loppupeleissä hypetykseen nähden. Globaaleilla automarkkinoilla pikkutekijäksi laskettava Volvo myy puolessa vuodessa saman verran autoja, kuin Tesla vuodessa. Puhumattakaan sitten yhtään isommista valmistajista.

Tekninen etumatka Teslalla on ennenkaikkea kyllä tuossa auton viihdejärjestelmässä ja avustimissa, mutta siihenkin on olemassa perinteisille valmistajille jo kehittyneitä kolmannen osapuolen ratkaisuja.
Taitaa ne akuissa ja voimalinjapuolellakin olla aika reilusti edellä, kun vertaa vaikka Audin ja Porschen ratkaisuihin.

Mutta joo, tuotantoluvut ovat tällä hetkellä maltilliset jos vertaa wanhoihin valmistajiin. Mutta jos nyt otetaan esimerkiksi tuo Kiinan tehdas kuokasta tuotantoon vuodessa, niin kyllä sitä tuotantokapasiteettia tulee, jos kysyntää riittää.
 
Niin, juuri tähän viittasin: mulla roikkuu tuossa seinällä sukomallinen irtolaturi. Siinä se on roikkunut 2v, ja edellisessä kämpässä 1.5v. Ajan auton katokseen ja tökkään johdon kiinni. Lähtiessä nyppään johdon irti autosta ja pistän "pistoolin" telineeseen. Mitä hyödyn vaihtamalla irtolaturin latausasemaan? Lisää hienoja valoja? Muutama uusi ruuvinreikä seinään? Uusia johtovetoja? Peräkontissa on sitten toinen, auton mukana tullut, sukolaturi jolla lataillaan esim. työpaikan pihassa.

Kommentoin nimenomaan tuota käyttömukavuutta - hyvin se toimii tuollakin enkä näe latausaseman hankinnassa tällä hetkellä mitään hyötyjä - päinvastoin, kun ne halpenevat ja fiksuuntuvat koko ajan... jossain vaiheessa varmaan saa karkkirahoilla laturin joka osaa haistella esim. syöttöjen kuormia, ja sitten tarjoilla autolle järkevästi virtaa kapasiteetin puitteissa (talossani on 3x25A pääsulakkeet ja sähkölämmitys). Tuon kuorman mukaan säätymisen näkisin asiaksi josta voisin muutaman euron maksaa, mutta en nykyisiä hintoja kuitenkaan.
220€ maksaneella (on halvempiakin) irtolaturilla myös tarkoitus alkuun pärjätä. Ostin nyt alkuun "Sovitin 3-vaihe 16 A CEE - > 1-vaihe 16 A", hinta 9.5€. Samalla vaihdoin keskuksen 3x25A sulakkeet oikeaan kokoon 3x16A. Sähkö tulee eri vaiheesta kuin ilmalämpöpumpun sähkö. Vähän kuluu myös öljyä pesuhuoneeseen ja käyttöveteen.
Liitäntärasia 3-vaihe


Tuli viestiä, et oma Mii saapuu 27.2 ja luovutus ois 15.3. Mites muilla? Alkuun miettisin et tulee varmaan toukokuussa, mutta täähän ilmestyy paria kuukautta nopeampaa. Toki olin niitä ekoja tilaajia, joten en sikäli valita. Mun tuurilla vaan silloin on jäätävät pakkaset ja range 150km.
Kysyin myyjältä ja vastasi, että maaliskuun aikana pitäisi tulla Mii. Ilmoittelee sitten tarkemmin, kun tietää luovutuksesta. Tilattu ilmeisesti 5.11. Sulle ehkä tulee aikaisemmin :) Täältä autoliikkeeseen on 2km, eli pitkästi ei tarvitse alkuun päästä.
 
Tuli viestiä, et oma Mii saapuu 27.2 ja luovutus ois 15.3. Mites muilla? Alkuun miettisin et tulee varmaan toukokuussa, mutta täähän ilmestyy paria kuukautta nopeampaa. Toki olin niitä ekoja tilaajia, joten en sikäli valita. Mun tuurilla vaan silloin on jäätävät pakkaset ja range 150km.

Eli milloin tilasit? Ihan kiinnostaisi, kun en vielä omaa Miitä haluaisi ennen toukokuuta :D, kun täytyy vanha auto myydä ennen sitä pois.
 
Eli milloin tilasit? Ihan kiinnostaisi, kun en vielä omaa Miitä haluaisi ennen toukokuuta :D, kun täytyy vanha auto myydä ennen sitä pois.

Mää tilasin samalla viikolla kun ne tuli. Pari päivää annoin ajatuksen hautua ja pistin tilauksen sisään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom