Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse aina tykännyt ja juu REX on 800cc moottoripyörän koneen perustalle rakennettu aggregaatti. IIRC REX ei mahdollista auton käyttöä sarjahybridinä. Siinä missä eGolf, MII ev ja kumppanit ovat perus ajoneuvotekniikkaa niin i3:ssa kiehtoo ja hirvittää eksoottinen rakenne.Jotenki häiriintyneellä tavalla noi on alkanu näyttää ainaki kohtalaiselta....johtuuko siitä että kantama alkais olee itelle riittävä. Lähinnä meinaan noita uusimpia 120Ah vehkeitä joilla menee jo 300km.
Onko toi REX se että on se polttis mukana??
IIRC REX ei mahdollista auton käyttöä sarjahybridinä.
Itsellä ei ole kolmeen talveen ollut minkäänlaista lämmitystä yhdessäkään autossa enkä oikein nytkään näe sille mitään tarvetta.
Tarkoitin siis esilämmitystä. Toki autoissa itsessään on ollut lämmitys ajon aikana.Eikö lasit mene jo melko lyhyellä matkalla tukkoon jos ei ole mitään lämmitystä?
Eikö se nimenomaan toimi sarjahybridinä? REX on peräkontissa ja lataa vain akkua, ajo tapahtuu aina sähköllä?
Sama periaate vähän kuin Opelin Amperassa ja Chevyn Boltissa?
Jaa.. Mutta tuossahan oli alunperin kyse siitä ettei polttista täytyisi lyödä tulille pelkästään lämmityksen takia, kun autossa ei ole sähkölämmitystä ollenkaan.Tarkoitin siis esilämmitystä. Toki autoissa itsessään on ollut lämmitys ajon aikana.
Nimi tulee käsittääkseni siitä että APU pärähtää käyntiin jos lataustaso laskee tietyn rajan alle jolloin se venyttää akun loppumisen ajankohtaa, mutta sen teho ei riitä liikuttamaan autoa. Sitä en tiedä voiko sillä ladata autoa. Muistelen että tankki oli jotakin todella pientä tyyliin 5 litraa, eikä sillä hirveästi lisää matkaa saa.Eikö se nimenomaan toimi sarjahybridinä? REX on peräkontissa ja lataa vain akkua, ajo tapahtuu aina sähköllä?
Kyllä sen REXin teho riittää auton liikuttamiseen, mutta koska sen teho on kuitenkin selkeästi piemepi kuin sähkömoottorin, niin riittävän nopea tai agressiivinen ajo kuluttaa sähköä enemmän kuin mitä tuo REX ehtii kehittämään.Nimi tulee käsittääkseni siitä että APU pärähtää käyntiin jos lataustaso laskee tietyn rajan alle jolloin se venyttää akun loppumisen ajankohtaa, mutta sen teho ei riitä liikuttamaan autoa. Sitä en tiedä voiko sillä ladata autoa. Muistelen että tankki oli jotakin todella pientä tyyliin 5 litraa, eikä sillä hirveästi lisää matkaa saa.
Tuo surkean kokoinen polttoainetankki liittyy johonkin direktiiviin joka määrittelee sähköauton. Jos polttoainetankki on riittävän pieni auto lasketaan sähköautoksi, eikä hybridiksi. Suomessahan olisi verotuksellisesti parempi vaihtoehto että tuon katsottaisiin olevan ladattava hybridi, eikä täyssähköauto.
Muusta en tiedä mutta kuulopuheiden perusteella REX tuo enempi ruohonleikkurin kuin R sarjan BMWn mieleen. Muutaman i3 olen nähnyt liikenteessä, mutta koskaan en ole kuullut REX:iä. Ilmeisesti ääni on häiritsevämpi auton sisällä kuin ulkona.Mimmostas ääntä muuten tuo 800cc pärrä kone pitää kun käynnistyy ja missä/mimmonen pakoputki siinä on?? Varmaan joku Akcrapovicin vaimennin antais mukavat soundit i3:lle, ei vaan vitsi vitsinä
Onko kenelläkään kokemusta tästä firmasta ja heidän latauskaapeleistaan? Ei nimittäin ole kovin paha hinta tuon speksin kaapelille:
EV charging cable Type 2 to Type 2 32A | EV Charge +
Voiko 32A 3-vaihe kaapelilla ladata normaalisti myös autoa, joka ottaa vastaan vain 16A 1-vaiheessa? Mietin, että tuollainen järeämpi kaapeli olisi parempi tulevaisuutta ajatellen jos päivittää autoa sellaiseen, joka osaa ottaa enemmän latausta vastaan kuin nykyinen.
Hinta on hyvä. Itse tilasin aikanaan vastaavan 7m: en PHOENIX CONTACT: in päillä Evexpertiltä, hekin myyvät kiinalaista Duosiidaa halvemmalla.Onko kenelläkään kokemusta tästä firmasta ja heidän latauskaapeleistaan? Ei nimittäin ole kovin paha hinta tuon speksin kaapelille:
EV charging cable Type 2 to Type 2 32A | EV Charge +
No on siinä laturin päässä yleensä sen verran älyä, että se kertoo autolle suurimman virran jolla auto saa alkaa lataamaan.Kyllä. Type2 ei sisällä mitään älyä vaan auton sisäinen laturi hoitaa latauksen.
Itse yritän puhua omaan taloyhtiöön, jos asennettaisiin tuollaiset. Tuo on niin halpa, että voisi jopa omalla rahalla laittaa.On tuolla firmalla myös ihan lupaavia latausasemia, moneen käyttöön. Nuo kWh- mittarilla ja tunnistimilla RFID varustetut vaikuttavat varsin sopivilta rivarien ja kerrostalojen autopaikkojen käyttöön.
Sähköauton Latausasemat | EV Charge +
Onko kenelläkään kokemusta tästä firmasta ja heidän latauskaapeleistaan? Ei nimittäin ole kovin paha hinta tuon speksin kaapelille:
EV charging cable Type 2 to Type 2 32A | EV Charge +
Voiko 32A 3-vaihe kaapelilla ladata normaalisti myös autoa, joka ottaa vastaan vain 16A 1-vaiheessa? Mietin, että tuollainen järeämpi kaapeli olisi parempi tulevaisuutta ajatellen jos päivittää autoa sellaiseen, joka osaa ottaa enemmän latausta vastaan kuin nykyinen.
No on siinä laturin päässä yleensä sen verran älyä, että se kertoo autolle suurimman virran jolla auto saa alkaa lataamaan.
On tietysti olemassa jotain erikoistapauksia, esim Volvo ainakin myi latauskaapelia jossa toisessa päässä on 2PE tyyppinen CEE liitin ja toisessa Type2, ja kun auto ei ota kuin sen max 16A niin latauksen kanssa ei ole mitään ongelmaa.
Komppaan edellistä. Itse ostin myös 32A johdon plugari käyttöön, ja on se aika tuhtia tavaraa. Mielellään sitä jotain kevyempää käsittelisi, ahtaassa parkkihallissa esimerkiksi.
Tottahan toki jos ennakkotilauksen tekee niin siinä pitää olla jonkinlainen hinta jo tiedossa tai ehto, että jos hinta ylittyy niin kaupan voi peruuttaa ilman korvauksia.Suhtautuisin varauksella noihin "hintalupauksiin" niin kauan kunnes on suomihinnat vahvistettu. Jos hinta on kovin halpa, niin saatavuuskin saattaa myös olla sen mukainen.
Hinta on hyvä. Itse tilasin aikanaan vastaavan 7m: en PHOENIX CONTACT: in päillä Evexpertiltä, hekin myyvät kiinalaista Duosiidaa halvemmalla.
Valaiskaapas tyhmää BMW:n hybriditekniikan osalta talvikäytössä.
Otetaan esimerkkinä vaikkapa BMW 330e. Näissä ei ymmärtääkseni ole moottorin lisälämmitintä, eikä välttämättä tarvettakaan sellaiselle, koska preconditioningilla saa ilmeisesti akuston(?) ja jäähdytysveden esilämmitettyä?
Toimiiko tuo preconditioning vain kun plug-in-laturi on verkkovirrassa kiinni, vai riittääkö pelkästään ajoakuissa potkua niin paljon että saa esilämmityksen tehtyä? Lämmittääkö preconditioning myös sisätiloja, eli toimiiko myös sisätilalämmittimen korvikkeena?
Entäs tuo latauspuoli. Parkkipaikalla on perinteinen lämmitystolppa 10A sulakkeilla, joten saako tuota latausvirtaa rajoitettua jotenkin?
Edit. Niin ja sitten luin että joissain Bemareissa on lämpöpumppu. Mikä vittu se nyt on? Lisävaruste? Vakiovaruste? Mitä se tekee ja mitä se vaatii?
Onko kukaan kysellyt tarkempia tietoja tulevista Seatin tai Skodan halpissähköautoista (Mii / Citigo)? Jotenkin tuollainen pikkukippo kiehtoisi täyssähkärinä varsinkin, jos luvattu hinta pitää paikkaansa.
Okkei, kiitos. Kuulostaa ihan hyvältä, joskin jossain päin interwebsejä kerrottiin että tuo esilämmitys lämmittäisi myös jäähdytysnestettä. No, se on sivuseikka.530e lämmitin on vain sisälämmitin eikä se lämmitä moottoria tai akustoa. Toimii sekä johdossa että ilman jos akussa on varausta. Kesällä taas sillä voi jäähdyttää sisätilat valmiiksi. Latausvirtaa ei voi suoraa määrittää mutta asetuksista voi laittaa Low-moden päälle jolloin virtaa viedään varmaan jotain 4-6A välillä. Nämä siis 530e:stä ja en tiedä miten 330e toimii mutta olettaisin melkolailla samoin.
Mites Bemarissa, onko siinä jotain moodia joka pakottaa lataamaan akut ajamisen aikana? Siltä varalta siis ettei pistokkeesta lataamiseen ole jossain tilanteessa mahdollisuutta.
Okkei, kiitos. Kuulostaa ihan hyvältä, joskin jossain päin interwebsejä kerrottiin että tuo esilämmitys lämmittäisi myös jäähdytysnestettä. No, se on sivuseikka.
Mites Bemarissa, onko siinä jotain moodia joka pakottaa lataamaan akut ajamisen aikana? Siltä varalta siis ettei pistokkeesta lataamiseen ole jossain tilanteessa mahdollisuutta.
Okkei, kiitos. Kuulostaa ihan hyvältä, joskin jossain päin interwebsejä kerrottiin että tuo esilämmitys lämmittäisi myös jäähdytysnestettä. No, se on sivuseikka.
Mun käsityksen mukaan tolla vanhemmalla laturilla ne virrat menis iDriven asetusten mukaan noin 4/8/12A. Geneeristä laturia käytettäessä latausvirta määritellään laturin päästä, ja tuo iDriven asetus ei siihen vaikuta.
Jos hommaa kolmannen osapuolen 16A laturin niin eikös Bemaria saa silloin ladattua yhtä nopeasti kuin julkisista pömpeleistä Type2 Type2 roikalla? Toki edellyttäen että Schuko paikka on 16A sulakkeella. Tästä kokemuksia?
Jos hommaa kolmannen osapuolen 16A laturin niin eikös Bemaria saa silloin ladattua yhtä nopeasti kuin julkisista pömpeleistä Type2 Type2 roikalla? Toki edellyttäen että Schuko paikka on 16A sulakkeella. Tästä kokemuksia?
Oliko näitä Super Schuko rasioita muuten jossain myynnissä järkevään hintaan? Joskus jotain juttua tästä oli mutta ei jaksa kaivella bitti avaruudesta....
Kannattaa asentaa kiinteä 22kW kykenevä laturi.
Olen hiukan eri mieltä, riittänee 11kw:kin kun kerta enempää ei ole tarjolla enkä ole vaihtamassa isompaan sulake kokoon. Uskon että tämäkin riittää ja mietinnässä on joko johto jossa säädettävyys 3.7kw-11kw 3x16A tai sitten Webasto Pure mutta ensimmäinen houkuttelee enemmän. Tietty tällä hetkellä ehkä jopa tuo täydet 16A antavakin johto olisi oikein asiallinen, enempää kun ei tarvi niin miksi maksaa turhasta??
Mitä 1x16A johtoja porukka suosittelisi ja mihin hintaan? Tuota Telewellin 299e 1x16A roikkaa olen kattonut mutta onko muita parempia/halvempia?
Mitä 1x16A johtoja porukka suosittelisi ja mihin hintaan? Tuota Telewellin 299e 1x16A roikkaa olen kattonut mutta onko muita parempia/halvempia?
En mä ainakaan jaksa pelleillä noitten irtoroikkien kanssa ja siksi tilasin 22kW Webasto puren joka odottaa nyt asennusta. Tosin luultavasti asennutan sen nyt alkuun vaan 11kW kytkennällä, mutta onpahan kapasiteettia tulevaisuuteenkin.
En ymmärrä miksi ostellaan hemmetin kalliita autoja muttei raaskita laittaa kunnon latausasemaa sille vaan leikitään noilla usein pelkästään tilapäiskäyttöön tarkotetuilla roikilla
[QUOTE = "Mitä 1x16A johtoja porukka suosittelisi ja mihin hintaan? Tuota Telewellin 299e 1x16A roikkaa olen kattonut mutta onko muita parempia/halvempia? [/ QUOTE]
Maksoin 2 kaapelista 380 euroa. Ne toimivat täydellisesti. Toimitus oli 19 euroa
- Sähköauton latauskaapeli tyyppi 1 Schuko-ohjauskoteloon 16A
- Sähköauton latauskaapeli 1 – tyyppi 2 16A
Tuolta sai joskus Schuko - Type 2 johdon 199e, nyt maksaa 240e :/
Sulla on Nissan Leaf ja riittää noin hidas laturi??
Tiedän, ettei ole halvin, ei ainakaan enää. Mainitsin vain sen esimerkkinä, kun sieltä saa muutakin kuin kiinalaista Duosidaa.Evexpert se ei ole halvempaa.
Olen ostanut monia kaapeleita EV Charge+: lta