FinMaky
Tekee sitä ATK:ta
- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 743
Toi sama vika on myös plugari-Nirossa. Lämmitys vaatisi 2 johtoa?! Siksi meni ei jatkoon.Itsellä juuri tollanen 3km työmatka Optimalla ja ongelma toivottavasti ratkottu sisätilanlämppärillä. Eli auto ei varmaan ehdi jäähtyä matkalla niin paljoa. Onhan se hurjan tyhmää pitää 2 johdon päässä ja alistua uudehkolla plugarilla tollaseen kikkailuun.
Mun vaatimukset: Edullinen plugin josta saa ajastimella / etänä lämmöt päälle niin että talvella pääsee lähtemään lämpimällä ja sulalla autolla matkaan. Odottelen uutta Hundain Ionikkia, josko tuosta tulisi auto minulle. Käyttö kun on 90% ajasta työmatka 15km / suunta.
Varsinkin tuo kohta edullinen on kyllä plugareissa tosi vaikea kohta ja hintaero ei-plugari vs plugari on kova. Esim Niro maksaa 7000€ enemmän plugarina. Tolla rahalla saa aika paljon bensaa. Mun tapauksessa jos optimaalisti olisi 0 työmatkabensakulutus plugarilla, niin siitä tuleva säästö on kuitenkin vain 500€ bensarahaa vuodessa vs ei-plugari. (30 km * 226 päivää / 100 * 5 litraa * 1,6€ litra = 542€) kilsoja tulee kyllä about 50% tuo työajon päälle eli noin 15000 vuodessa, jolloin maksimisäästö lienee 1000€ kulmilla. Ei tuosta saa kannattavaa 3v eikä 5v vaihtovälillä millään.