Keskustelua foorumin linjauksista

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Avaatko hieman? Miten naisen itsensä promokuvana nettiin postaaman kuvan liittäminen ketjuun on naisten esineellistämistä? Saako kaunista naista sanoa kauniiksi?
Pssst, vastaat tässä gamergate-tyyliseen metoo-trolliin. Tuo kertakäyttöaltterikin lienee jo hylätty, viimeksi aktiivinen 19.1.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 450

Mikä on foorumin linjaus tekoälyn (chatgpt) hyödyntäminen viesteihin vastaamiseen?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 957
Kuten aina, lähteet pitäisi mainita. ChatGPT on lähde siinä missä vaikka Wikipedia. Näin itse ajattelen, en tiedä ottaako foorumin säännöt kantaa.
Ehkä kannattaa linkata myös ne lähteet, joista ChatGPT on tietonsa hakenut. Sehän laittaa ne vastausten loppuun. ChatGPT kun ei itsessään ole suoranaisesti lähde, vaan kokoaa tietoa eri lähteistä. Ei varmaan olisi haittaa mainita, että vastaus on ChatGPT:n koostama. Ainakin jos on monimutkaisemmasta asiasta kyse, tuo botti kun ei tiedä mistään mitään ja vastaukset perustuu lähteisiin.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
Ehkä kannattaa linkata myös ne lähteet, joista ChatGPT on tietonsa hakenut. Sehän laittaa ne vastausten loppuun. ChatGPT kun ei itsessään ole suoranaisesti lähde, vaan kokoaa tietoa eri lähteistä. Ei varmaan olisi haittaa mainita, että vastaus on ChatGPT:n koostama. Ainakin jos on monimutkaisemmasta asiasta kyse, tuo botti kun ei tiedä mistään mitään ja vastaukset perustuu lähteisiin.
Ei tuo ainakaan itsellä mitään lähteitä laita loppuun?
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Jos laittaa koko vastauksen, niin jo siitä huomaa tekoälyn kun se jaarittelee asiaa jokaisesta näkökulmasta. ;)
 

erikoisninja

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
496
Sille järkijättöiselle modelle, joka tulkitsee sääntöjä puolueellisesti ja kirjoittelee huomautuksiin tälläistä tyhjänpäiväistä paskaa:
Viesti keskustelussa 'Työttömän elämä -thread' - käyttäjää huomautettu ja flamettava nollaviesti poistettu. Yleisellä tasolla kyseessä on avoin nettikeskustelu, jossa mielipiteet on sallittuja. Ylläpidon tehtävä ei ole moderoida "paskoja mielipiteitä", vaan ainoastaan puuttua sääntörikkeisiin.
Kiitos kapteeni itsestäänselvyys. En kyllä sellaista kuvitellutkaan, vaan viittasin pikemminkin siihen että sääntörikkeiden tulkinta on tällä foorumilla EDELLEEN siinämäärin puolueellista, että kyse on pikemminkin "väärien" mielipiteiden sensuroinnista ja "paremman väen" sääntörikkeiden jatkuvasta sallimisesta. Juha on edelleen säälittävä ja tekopyhä mies, jollaisen moden oikeudet tulisi vieläkin poistaa, koska täysin puolueellinen mulkku joka käyttää edelleen sääntöjä lyömäaseena silloin kun siltä tuntuu ja jättää moderoimisen tekemättä silloin kun siltä tuntuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 122
Sille järkijättöiselle modelle, joka tulkitsee sääntöjä puolueellisesti ja kirjoittelee huomautuksiin tälläistä tyhjänpäiväistä paskaa:

Kiitos kapteeni itsestäänselvyys. En kyllä sellaista kuvitellutkaan, vaan viittasin pikemminkin siihen että sääntörikkeiden tulkinta on tällä foorumilla EDELLEEN siinämäärin puolueellista, että kyse on pikemminkin "väärien" mielipiteiden sensuroinnista ja "paremman väen" sääntörikkeiden jatkuvasta sallimisesta. Juha on edelleen säälittävä ja tekopyhä mies, jollaisen moden oikeudet tulisi vieläkin poistaa, koska täysin puolueellinen mulkku joka käyttää edelleen sääntöjä lyömäaseena silloin kun siltä tuntuu ja jättää moderoimisen tekemättä silloin kun siltä tuntuu.
Asiallinen ja rakentava keskustelu tällä foorumilla on sallittua. Kannattaisi kokeilla sellaista lähestymistapaa.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 064
Sille järkijättöiselle modelle, joka tulkitsee sääntöjä puolueellisesti ja kirjoittelee huomautuksiin tälläistä tyhjänpäiväistä paskaa:

Kiitos kapteeni itsestäänselvyys. En kyllä sellaista kuvitellutkaan, vaan viittasin pikemminkin siihen että sääntörikkeiden tulkinta on tällä foorumilla EDELLEEN siinämäärin puolueellista, että kyse on pikemminkin "väärien" mielipiteiden sensuroinnista ja "paremman väen" sääntörikkeiden jatkuvasta sallimisesta. Juha on edelleen säälittävä ja tekopyhä mies, jollaisen moden oikeudet tulisi vieläkin poistaa, koska täysin puolueellinen mulkku joka käyttää edelleen sääntöjä lyömäaseena silloin kun siltä tuntuu ja jättää moderoimisen tekemättä silloin kun siltä tuntuu.
Juhan moderointi on lempeää, nähden Sampsan varoituslinjaan, jossa ei huomautuksia tunneta. Sä olet aiemmin saanut noita huomautuksia ja ilmeisesti myös varoituksen, sillä nyt varoituksesta tuli automaattisesti bannia.

Lisäksi Juha on sivuston perustaja yhdessä Sampsan kanssa.
 
Liittynyt
17.06.2022
Viestejä
317
Kysymys Hyvät tarjoukset -osiosta, etenkin Alennuskoodit-ketjuun liittyen: palstan säännöt kieltää referral-linkit.

Referral-linkki on uniikki linkki, jossa on referoijan eli linkin "luojan" yksilöllinen koodi/nimi/tunnus.

Noita kuitenkin on Alennuskoodit-ketjussa lukuisia. Esim. äänikirjapalveluihin liittyen.

Onko siis niin että referral-linkit ovat sallittuja, kunhan "referraaja" on julkkis tai yritys?

Onko säännön henki siis "ei omia ref-linkkejä, mutta julkkisten ref-linkit sallittuja"?

Julkkisten koodit toki ovat sallittuja. Isolla osalla sivustoista koodin voi lisätä osaksi linkkiä, jolloin syntyy ref-linkki. Esim. "Sivustolle sejasejase koodilla julkkis23 50% alennus" vrt sejasejase.fi/julkkis23 - tuolta 50% ale.

Tuli mieleen kun erääseen äänikirjapalveluun olisi taas julkkiksen referral-linkki, mutten voi laittaa koska nykyistä sääntöä rikkoisi. Enkä halua vedota siihen et "muutkin tekee".
 

Brooke Logan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
512
Kysymys Hyvät tarjoukset -osiosta, etenkin Alennuskoodit-ketjuun liittyen: palstan säännöt kieltää referral-linkit.

Referral-linkki on uniikki linkki, jossa on referoijan eli linkin "luojan" yksilöllinen koodi/nimi/tunnus.

Noita kuitenkin on Alennuskoodit-ketjussa lukuisia. Esim. äänikirjapalveluihin liittyen.

Onko siis niin että referral-linkit ovat sallittuja, kunhan "referraaja" on julkkis tai yritys?

Onko säännön henki siis "ei omia ref-linkkejä, mutta julkkisten ref-linkit sallittuja"?

Julkkisten koodit toki ovat sallittuja. Isolla osalla sivustoista koodin voi lisätä osaksi linkkiä, jolloin syntyy ref-linkki. Esim. "Sivustolle sejasejase koodilla julkkis23 50% alennus" vrt sejasejase.fi/julkkis23 - tuolta 50% ale.

Tuli mieleen kun erääseen äänikirjapalveluun olisi taas julkkiksen referral-linkki, mutten voi laittaa koska nykyistä sääntöä rikkoisi. Enkä halua vedota siihen et "muutkin tekee".
Mainitsemasi ei ole kielletty. Kielletty ref linkki on linkki jossa ref linkin postaaja hyötyy rahallisesti tai muuten linkin kautta tehdyistä ostoista tai klikeistä. Ref linkki siis yksilöi kenelle nämä bonukset tai rahat tilitetään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Kysymys Hyvät tarjoukset -osiosta, etenkin Alennuskoodit-ketjuun liittyen: palstan säännöt kieltää referral-linkit.

Referral-linkki on uniikki linkki, jossa on referoijan eli linkin "luojan" yksilöllinen koodi/nimi/tunnus.

Noita kuitenkin on Alennuskoodit-ketjussa lukuisia. Esim. äänikirjapalveluihin liittyen.

Onko siis niin että referral-linkit ovat sallittuja, kunhan "referraaja" on julkkis tai yritys?

Onko säännön henki siis "ei omia ref-linkkejä, mutta julkkisten ref-linkit sallittuja"?

Julkkisten koodit toki ovat sallittuja. Isolla osalla sivustoista koodin voi lisätä osaksi linkkiä, jolloin syntyy ref-linkki. Esim. "Sivustolle sejasejase koodilla julkkis23 50% alennus" vrt sejasejase.fi/julkkis23 - tuolta 50% ale.

Tuli mieleen kun erääseen äänikirjapalveluun olisi taas julkkiksen referral-linkki, mutten voi laittaa koska nykyistä sääntöä rikkoisi. Enkä halua vedota siihen et "muutkin tekee".
Ainakin säännöissä on selkeästi sanottu että omat, joten oletan että laajat julkiset on OK (josta yksilö ei saa etuja), en kyllä tiedä sitten miten jonkun yksilöidyn julkkiksen koodi lokeroidaan:
Mainostaminen, spammaaminen, omat referer- ja affiliate-linkit viesteissä ja signaturessa
 
Liittynyt
17.06.2022
Viestejä
317
Mainostaminen, spammaaminen, omat referer- ja affiliate-linkit viesteissä ja signaturessa
Tuo "signaturessa" paljastaa että tuo on joku vanha muotoilu - tietääkseni signatureja täällä on ollut joskus 3-6 vuotta sitten viimeksi.

Hyvät tarjoukset -osiossa ylhäällä näkyvällä paikalla lukee "ei ref-linkkejä". Oletan sen olevan uudempi muotoilu, ja sen lisäksi se on myös tiukempi. Käytäntö eli julkkisten ref-linkkien "hiljainen hyväksyminen" osoittaa että tuo "ei omia ref-linkkejä" olisi edelleen se sääntö.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Tuo "signaturessa" paljastaa että tuo on joku vanha muotoilu - tietääkseni signatureja täällä on ollut joskus 3-6 vuotta sitten viimeksi.

Hyvät tarjoukset -osiossa ylhäällä näkyvällä paikalla lukee "ei ref-linkkejä". Oletan sen olevan uudempi muotoilu, ja sen lisäksi se on myös tiukempi. Käytäntö eli julkkisten ref-linkkien "hiljainen hyväksyminen" osoittaa että tuo "ei omia ref-linkkejä" olisi edelleen se sääntö.
Kyllähän tuo signaturen (allekirjoitus) on edelleen olemassa täällä ja jotkut käyttää sitä aktiivisesti.

Tosiaan, säännöt elävät jatkuvasti (ja alueilla on eroja), koska maailma muuttuu ja käyttäjinä yritämme parhaamme mukaan selviytyä siinä viidakossa...
Kaippa joku mode voi tuota tarkentaa, että onko tosiaan ihan kaikki ref linkit kiellettyjä tuolla, koska monet ilmaiset "tarjoukset" noita sisältää.
 

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Mitäs "keskustelua" nämä nyt on?

Pelkkää spämmiä ja linkkejä johonkin reddit -videoihin muutamilla saatesanoilla jonkun Ridge Forrester -altterin toimesta...

Toisaalta, eipä kyseisessä topikissa ole oikeaa keskustelua nähty juurikaan, vain lähes pelkkää rinkirunkkausta. Heti jos vähänkään erehtyy esimerkiksi ukrainalaista sotamiestä kritisoimaan, niin heiluu perinteiset putinin trollit, kremlin kätyrit jne leimakirveet.

Heikoksi on tämän foorumin taso mennyt niin keskusteluiden kuin foorumin moderaattoreidenkin osalta. Aika hiljaiseksikin foorumi muuttunut. Mistäköhän sekin johtuu?
 

Brooke Logan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
512
Mitäs "keskustelua" nämä nyt on?

Pelkkää spämmiä ja linkkejä johonkin reddit -videoihin muutamilla saatesanoilla jonkun Ridge Forrester -altterin toimesta...

Toisaalta, eipä kyseisessä topikissa ole oikeaa keskustelua nähty juurikaan, vain lähes pelkkää rinkirunkkausta. Heti jos vähänkään erehtyy esimerkiksi ukrainalaista sotamiestä kritisoimaan, niin heiluu perinteiset putinin trollit, kremlin kätyrit jne leimakirveet.

Heikoksi on tämän foorumin taso mennyt niin keskusteluiden kuin foorumin moderaattoreidenkin osalta. Aika hiljaiseksikin foorumi muuttunut. Mistäköhän sekin johtuu?
Putinin propagandaa ei ketjussa suvaita. Asiallista keskustelua ja eteenpäin :thumbsup:
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
787
@Juha Kokkonen tai muu moderaattori.

tarvittaisiin tuomari asiaan missä käyttäjään kohdistetaan painavaa vaikuttamista. Mitä tulee viesti sisältöön. Siis kyllä tämä käyttäjään kohdistuva ajojahti lähti viesti sisällön kritisoimisesta.

Eli lyhyesti käyttäjät puhuvat minusta halventaen miten viestin, että suoraa haukkumista. Käyttäjät ottanut foorumipoliisin roolin ja kohdistavat kaiken viestinnän vain minuun.
asiat jotka painavat:
  • Henkilökohtaiset loukkaukset ja hyökkäykset toista keskustelijaa kohtaan
  • Trollaus, provosoiminen, saarnaaminen, propaganda
  • Kiihotus kansanryhmää vastaan, halventava käyttäytyminen

käyttäjä / käyttäjät keskustelevat pelkästään minusta.
viestini sisältöä aletaan kommentoimaan voimakkaasti #40 555 alkaen ja loppuu 40 572. Aikaisemminkin viestejäni arvostellaan. Jätän tuollaiset sikseen. Nyt ylitettiin raja minusta.

minulta vaaditaan pakonomaisesti vastauksia, painostetaan haukutaan. Viestin editointia tuomitaan vaikka asia on täysin normaalia, joita käyttäjät itse selvästi harrastaa myös. Minulta kielletään täysin normaalin keskusteluun liittyviä asioita. Ja käytetään näitäkin asoita minua vastaan.
Tällainen käyttäjään kohdistuva painostaminen ei ole OK.

Loppuosan viestit kiteyttää kaiken. Huomaa editoimisen määrä ja minulta se kielletään käyttäjän toimesta. Tai siis paheksutaan ja käytetään lyömäaseena minuun haukkumiseen.
Puhuu käyttäjien puolesta " tään on selvä tapaus" jopa uhkailu kortti nostetaan selvään viestiini, jossa minua haistatellaan joksikin kgb agentiksi.

tämä viestini osattiin kääntää uhkailuksi. Ei varmaan osanut arvata että modet osaa lopettaa kiusaamisen. Käytti tämänkin sanaparin voimakkaasti minua vastaan.
1683527198966.png


Tuntui että olen pelkkänä ottavana osapuolena. Koulukiusattu, jossa monta kiusaajaa kohdistaa energiansa vain yhteen.

Jos käyttäjän x viesti ei kiinnosta minua, sen voi jättää kommentoimatta. En minäkään lähde muiden viestejä arvostelemaan enkä haukkumaan käyttäjää, jonka viesti ei minua lämmitä.

1683526683795.png


EDIT: jännää että tuossa ylempänä #4119 juuri kritisoidaan linkkien kautta keskustelua mitä minulta tässä voimaakkasti vaaditaan. Minä käytän kuvaa viestini tukena tai muuta vaikka linkkiä riippuu asiasta. Jää kuulian päätettäväksi aina onko viesti luotettava ja miten se peilaa muihin lähteisiin. Minun ei pitäisi lähteä todistelemaan miksi käytin juuri näitä kuvia. No lyhyesti. toisesta saa kiinni että on työmaa toisesta jotain muuta. eli ydin on selvä lyhyesti ja ytimekkäästi. Käyttäjän ei tarvitse lähteä lähteitä selaamaan jos luottaa käyttäjän sisältöön. Jää käyttäjän itse päätettäväksi luottaa ei luota.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
minulta vaaditaan pakonomaisesti vastauksia, painostetaan haukutaan
Sinua on näköjään lukuisia kertoja pyydetty lopettamaan pelkkien kuvien postaaminen. Postaat siis jostain käsittämättömästä syystä kuvia videoista, kuvia artikkeleista etkä laita lähdettä mukaan. Kuvien sijaan sinun pitäisi postata linkit niihin lähteisiin ja sitten referoida se sisältö. Ja kuvan sijaan voit usein upottaa sen videon. Eli kannattaa korjata se oma toiminta eikä ihmetellä paskavyöryä kun sama meno jatkuu sivusta toiseen.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
787
muista että käyttäjänä sinä voit painaa raportoi nappulaa asiattomille viesteille. Minusta en ole toiminut asiattomasti. Jos viestini ei liikuta ignore.
minusta ei voi hyväksyä toimia väärin, siksi että joku ei mielytä. Sehän on kun avaa kiusaajalle oven.
jonkintason sananvapaus/ilmaisunvapaus miten keskustelija itse tahtoo keskustella ja näin. Ei voi vaatia keskustelijoilta yhtä samaa tapaa viestiä. Se tapa pitäisi sitten olla joka keskustelussa. Johdonmukaisesti näitä asioita johdetaan.
Minulle ainakin riittää lyhyt viesti ja kuva tapahtuneesta. Löydän itse kyllä lisää lähteitä asiasta ja voin itse tehdä päätöksen mihin uskon ja mihin en. Ilman että lähden haukkumaan käyttäjää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
muista että käyttäjänä sinä voit painaa raportoi nappulaa asiattomille viesteille. Minusta en ole toiminut asiattomasti. Jos viestini ei liikuta ignore.
minusta ei voi hyväksyä toimia väärin, siksi että joku ei mielytä. Sehän on kun avaa kiusaajalle oven.
jonkintason sananvapaus/ilmaisunvapaus miten keskustelija itse tahtoo keskustella ja näin. Ei voi vaatia keskustelijoilta yhtä samaa tapaa viestiä. Se tapa pitäisi sitten olla joka keskustelussa. Johdonmukaisesti näitä asioita johdetaan.
Minulle ainakin riittää lyhyt viesti ja kuva tapahtuneesta. Löydän itse kyllä lisää lähteitä asiasta ja voin itse tehdä päätöksen mihin uskon ja mihin en. Ilman että lähden haukkumaan käyttäjää.
Joo, raportointi on hyvä asia. Mutta täällä on ollut sellainen tapa, että heti ensimmäisestä mokasta ei vaivattaisi modeja vaan käyttäjät itseohjautuvasti pyytävät muita toimimaan oikein ketjuissa ja muistuttavat säännöistä/hyvistä tavoista. Ja sitten jos ei käyttäjän pyyntö auta, niin sitten raporttia kehiin. Ei toki pitäisi henkilökohtaisuuksiin mennä, siitä samaa mieltä.

Se, että sulle riittää kuva ei ole mikään tekosyy jättää se lähde postaamatta. Jos et lähteitä väitteillesi kykene laittamaan, niin jätä kokonaan postaamatta. Lähde on ainoa keino lukijan tarkistaa, että et puhu paskaa, et keksi omiasi, et väritä juttua, annat oikeasti edustavan kuvan siitä alkuperäisestä uutisesta jne. Jos mä päättäisin, antaisin aina varoituksen kun lähde puuttuu ja sellainen on saatavilla. Väitteiden esittäminen ilman lähteitä on musta todella huono tapa keskustella - varsinkin tuollaisessa ketjussa johon itse postaat.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
muista että käyttäjänä sinä voit painaa raportoi nappulaa asiattomille viesteille. Minusta en ole toiminut asiattomasti. Jos viestini ei liikuta ignore.
minusta ei voi hyväksyä toimia väärin, siksi että joku ei mielytä. Sehän on kun avaa kiusaajalle oven.
jonkintason sananvapaus/ilmaisunvapaus miten keskustelija itse tahtoo keskustella ja näin. Ei voi vaatia keskustelijoilta yhtä samaa tapaa viestiä. Se tapa pitäisi sitten olla joka keskustelussa. Johdonmukaisesti näitä asioita johdetaan.
Minulle ainakin riittää lyhyt viesti ja kuva tapahtuneesta. Löydän itse kyllä lisää lähteitä asiasta ja voin itse tehdä päätöksen mihin uskon ja mihin en. Ilman että lähden haukkumaan käyttäjää.
Tämä foorumi ei ole pelkästään sinua varten ja siksi se ei voi myöskään mennä niin, että saisit poikkeusluvan käyttäytyä miten haluat. Foorumilla on kirjattujen sääntöjen lisäksi kasa yleisiä suositeltavia toimintamalleja, joita sinunkin tulisi kyetä noudattamaan. Lähteiden mainitseminen on vain yksi niistä, eikä sitä voi kiertää millään "jokainen etsiköön ne itse" -verukkeella. Sinua on huomautettu ja opastettu eri käyttäjien toimesta useaan otteeseen keskustelua sekoittavasta ja vihjailevasta tavastasi postailla kaikenlaista tajunnanvirtaa ja satunnaisia kuvia ilman lähteitä ja/tai taustoja. Tässä tapauksessa taisi mennä kertalaakista useammallakin kuppi nurin, kun sama jatkuu päivästä toiseen.

Moderaattorit ovat opastaneet käyttäjiä huomauttamaan ongelmaviesteistä keskustelussa. Se ei ole mitään moderaattorin leikkimistä, vaan ohjeiden mukaan toimimista ja sillä vähennetään osaltaan myös moderaattoreiden tarvetta juosta kaiken maailman lillukanvarsien perässä. Raportointi ei siis aina ole tarpeen, joskin tässä tapauksessa se olisi ollut varmasti parempi tapa, kun ei se toisten käyttäjien antama ohjeistus ole selvästikään purrut ja nyt tilanne on sitten tämä.

Kirjalliseen ulosantiin ja oikeinkirjoitukseen olisi myös hyvä kiinnittää hieman enemmän huomiota, jos vain mahdollista. Nyt viestejäsi pitää lukea useampaan kertaan ja silti jää monesti epäselväksi, että mitähän ihmettä mahdat tarkoittaa.

Pointti on, että vaikka kuinka olisit omasta mielestäsi oikeassa ja koet kärsiväsi vääryydestä, niin tässä tapauksessa ongelman alkuperäinen syy katselee silti takaisin peilistä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Tuntui että olen pelkkänä ottavana osapuolena. Koulukiusattu, jossa monta kiusaajaa kohdistaa energiansa vain yhteen.
Tuo on halventavaa kiusaamisen uhreja kohtaan. Tässä nähty käytös ei ole kiusaamista ja kiusatuksi joutumista vaan järjestelmällistä häiriköintiä, riidan haastamista ja uhriutumista. Vaihtoehtoisesti kaikki voisi johtua kirjoitustaidottomuudesta ja vaikeudesta ymmärtää lukemaansa, mikä onkin yleensä alkuperäinen syy ignorelle. En ole jaksanut lukea pelkkää kohinaa, uteliaisuuden herätessä piilotetuista sitten löytyy myös asiatonta käytöstä ja vihaa.
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Sinua on näköjään lukuisia kertoja pyydetty lopettamaan pelkkien kuvien postaaminen. Postaat siis jostain käsittämättömästä syystä kuvia videoista, kuvia artikkeleista etkä laita lähdettä mukaan. Kuvien sijaan sinun pitäisi postata linkit niihin lähteisiin ja sitten referoida se sisältö. Ja kuvan sijaan voit usein upottaa sen videon. Eli kannattaa korjata se oma toiminta eikä ihmetellä paskavyöryä kun sama meno jatkuu sivusta toiseen.
Kuvista ym.. Oma mielipide:
Itseä ärsyttää suunnattomasti, kun etsii netistä jotain tietoa ja sitten löytyy foorumikeskustelu, jossa on ollut joku hieno upotus tms paska ja se ei enää tietenkään ole voimassa. Kuvat ovat mielestäni siis oikein hyviä, jos leikkaus / liimaus ei muuten onnistu..
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
787
1vko oltu mielestäni syyttömänä penaltyboxissa. Se onkin outoa että minulta kielletään jokin viestimismuoto, mutta selvästikin vastaavanlaiset viestit jota itse tuotan on OK muiden osalta.
@Kautium hyvä puhut täysin höpöhöpöä
"Tämä foorumi ei ole pelkästään sinua varten ja siksi se ei voi myöskään mennä niin, että saisit poikkeusluvan käyttäytyä miten haluat. Foorumilla on kirjattujen sääntöjen lisäksi kasa yleisiä suositeltavia toimintamalleja, joita sinunkin tulisi kyetä noudattamaan."
- missä minä väitän että toimin tai vaadin että säännöt tulisi olla minua varten? Kyse on oikeudenmukaisuudesta.
- onko sinusta oikeudenmukaista että samaisessa ketjussa ihan vain esimerkkinä sivu 816 on lukuisia lyhyt viesti ja kuva/kuvia. Miten minun viestini poikkeaa näistä, niin törkeällä tavalla että haukkuminen ja bannit on annettava?
- minä en varmastikkaan aikuisena henkilönä julkaise k18 videoita sivustolle jossa pyörii myös junnuja. Miten kehtaat väittää että tällainen oman moraalin vastainen toiminta olisi sivuston moderaattorien voimalla ihan pakotettua. Kyse on tässäkin asiassa yleisestä linjasta ei saisi kohdistaa yhteen henkilöön. miten muut saavat vapaasti keskustella, mutta minua kohtaan tietyt henkilöt on jo useasti triggeröitynyt ja siitä sitten yks lähtee banneille. Haukkuminen kannatti siis. Modet kannustavat siis tällaisella erotuomaroinnilla haukkumiseen.
E: viesti lähti ennenaikojaan kun piti laittaa uusi - ja enter niin se on viestin lähetys (tab enter)
- miten minun viestini on nyt niin epäselviä. Eikö nyt olisi kohtuullista, että käyttäjältä jos asia kuitenkin kiinnostaa kysyy tarkentavan jos epäselvää. Minusta on epäoikeudenmukaista haistatella kirjoitusta, mutta ei kerro mikä on epäselvää. eli tyhjän haukkumista..
- ja viimeinen pointtisi eli ainut virheen teki minä ja virhe oli? linkin puuttuminen? ja oli Ok että toiset käyttäjät haukkuvat ja nimittelevät yhtä keskustelijaa linkin puuttumisen toimesta. Mieletön linjaus. taas oikeustajuntani sai kolauksen tämän sivuston linjasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
selvästikin vastaavanlaiset viestit jota itse tuotan on OK muiden osalta.
Tämä on virheellinen käsitys. Kaikkia viestejä ei moderoida, vain ne jotka modet huomaavat esim. raportoinnin kautta. Eli se, että löydät muualta sääntöjen vastaisen viestin, ei tarkoita että ne olisivat hyväksytty. Älä siis tee tuollaisia johtopäätöksiä kun näet jonkun sääntöjä mielestäsi rikkovan viestin palstalla.

Ja muutoin en jaksa kommentoida kuin että älä postaa pelkkiä kuvia videoista ja artikkeleista, vaan aina linkit lähteisiin ja referoi ne kunnolla. Muutoin tulee varmuudella paskaa niskaan jatkossakin. Se, että jatkat tuota loputonta vastaanvänkäämistä kertoo kyllä siitä, että ongelmia on tulossa jatkossakin...
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
787
toi on ihan validi pointti että joo kaikkia ei voi huomata. Ja ymmärrän täysin tämän. Tässä toki itse kun kokee "vääryyttä" niin se näyttäytyy tältä. Vääryyden kokeminen on paskinta ylikaiken. Jos olet kokenut.. Ihan nyt vaikka cha cha cha ei voittanut harmitus voi olla suuri ;D
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
787
miten vastavänkääminen voi olla oikeuden pyytämistä? tai kysymistä mikä meni vihkoon. Enhän minä vieläkään tiedä missä se raja menee. kun se on selvästi liikkuva jos vastaavaa on läpi sivuston.. ja se viesti joka triggeröi avaa oikeuden haukkumiselle ja vihapuheen uhri banaani saarille.. Tällaisesta kysyminen on vähän outoa hiljentää kyseinen käyttäjä
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
1vko oltu mielestäni syyttömänä penaltyboxissa. Se onkin outoa että minulta kielletään jokin viestimismuoto, mutta selvästikin vastaavanlaiset viestit jota itse tuotan on OK muiden osalta.
@Kautium hyvä puhut täysin höpöhöpöä
"Tämä foorumi ei ole pelkästään sinua varten ja siksi se ei voi myöskään mennä niin, että saisit poikkeusluvan käyttäytyä miten haluat. Foorumilla on kirjattujen sääntöjen lisäksi kasa yleisiä suositeltavia toimintamalleja, joita sinunkin tulisi kyetä noudattamaan."
- missä minä väitän että toimin tai vaadin että säännöt tulisi olla minua varten? Kyse on oikeudenmukaisuudesta.
- onko sinusta oikeudenmukaista että samaisessa ketjussa ihan vain esimerkkinä sivu 816 on lukuisia lyhyt viesti ja kuva/kuvia. Miten minun viestini poikkeaa näistä, niin törkeällä tavalla että haukkuminen ja bannit on annettava?
- minä en varmastikkaan aikuisena henkilönä julkaise k18 videoita sivustolle jossa pyörii myös junnuja. Miten kehtaat väittää että tällainen oman moraalin vastainen toiminta olisi sivuston moderaattorien voimalla ihan pakotettua. Kyse on tässäkin asiassa yleisestä linjasta ei saisi kohdistaa yhteen henkilöön. miten muut saavat vapaasti keskustella, mutta minua kohtaan tietyt henkilöt on jo useasti triggeröitynyt ja siitä sitten yks lähtee banneille. Haukkuminen kannatti siis. Modet kannustavat siis tällaisella erotuomaroinnilla haukkumiseen.
E: viesti lähti ennenaikojaan kun piti laittaa uusi - ja enter niin se on viestin lähetys (tab enter)
- miten minun viestini on nyt niin epäselviä. Eikö nyt olisi kohtuullista, että käyttäjältä jos asia kuitenkin kiinnostaa kysyy tarkentavan jos epäselvää. Minusta on epäoikeudenmukaista haistatella kirjoitusta, mutta ei kerro mikä on epäselvää. eli tyhjän haukkumista..
- ja viimeinen pointtisi eli ainut virheen teki minä ja virhe oli? linkin puuttuminen? ja oli Ok että toiset käyttäjät haukkuvat ja nimittelevät yhtä keskustelijaa linkin puuttumisen toimesta. Mieletön linjaus. taas oikeustajuntani sai kolauksen tämän sivuston linjasta.
Tällä foorumilla ei kyllä vietetä viikkoa bannissa turhan takia. Toisin sanoen et tajua edelleenkään sääntöjä ja niiden merkitystä ja yrität nyt kerätä sympatiaa uhriutumisella.

Etkä selvästi ole tajunnut sitä, että tämä foorumi ei ole demokratia. Täällä Sampsa sanelee säännöt ja muut pelaavat niiden mukaan tai menevät muualle. Ja ennenkuin alat itkemään lisää, niin nuo säännöt kelpaavat noin 99.9% käyttäjista eikä heillä ole ongelmia niiden kanssa.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 000
Tällä foorumilla ei kyllä vietetä viikkoa bannissa turhan takia. Toisin sanoen et tajua edelleenkään sääntöjä ja niiden merkitystä ja yrität nyt kerätä sympatiaa uhriutumisella.

Etkä selvästi ole tajunnut sitä, että tämä foorumi ei ole demokratia. Täällä Sampsa sanelee säännöt ja muut pelaavat niiden mukaan tai menevät muualle. Ja ennenkuin alat itkemään lisää, niin nuo säännöt kelpaavat noin 99.9% käyttäjista eikä heillä ole ongelmia niiden kanssa.
Samaa mieltä säännöistä. Olen itsekin saanut joitain varoituksia ja yleensä näen suoraan miksi. On niin helppoa lähteä muiden mukaan kärjekkääseen keskusteluun, mutta tällä foorumilla ei toimi että 'toi löi ensin'. Sampsa vaatii aikuismaista käytöstä ja hyvä niin. Täälllä saa vielä huomautuksia ja varoituksia ja harvoin bannia varoittamatta. Ehkä hyvä ohje olisi että kirjoita siten että voisit kuvitella äitisi lukevan viestit (näin eilisen äitienpäivän kunniaksi).
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
787
Tällä foorumilla ei kyllä vietetä viikkoa bannissa turhan takia. Toisin sanoen et tajua edelleenkään sääntöjä ja niiden merkitystä ja yrität nyt kerätä sympatiaa uhriutumisella.

Etkä selvästi ole tajunnut sitä, että tämä foorumi ei ole demokratia. Täällä Sampsa sanelee säännöt ja muut pelaavat niiden mukaan tai menevät muualle. Ja ennenkuin alat itkemään lisää, niin nuo säännöt kelpaavat noin 99.9% käyttäjista eikä heillä ole ongelmia niiden kanssa.
tämä on selvä tuossa tuli riittävästi syytä kohtalolleni yhteenkään kysymykseeni ei vastattu koska tuskin osataan. Alistuttava se on. Sampsan säännöt riittää minulle verukkeeksi. Vihapuhe ok jos käyttäytyy ei toivotusti. Näillä mennään.
Samaa mieltä säännöistä. Olen itsekin saanut joitain varoituksia ja yleensä näen suoraan miksi. On niin helppoa lähteä muiden mukaan kärjekkääseen keskusteluun, mutta tällä foorumilla ei toimi että 'toi löi ensin'. Sampsa vaatii aikuismaista käytöstä ja hyvä niin. Täälllä saa vielä huomautuksia ja varoituksia ja harvoin bannia varoittamatta. Ehkä hyvä ohje olisi että kirjoita siten että voisit kuvitella äitisi lukevan viestit (näin eilisen äitienpäivän kunniaksi).
draco sä olet ainakin aikuinen nimimerkkisi verukkeella, jos kysyn aikuisena aikuselta.
onko käyttäjän x viesti " spaddu taas palanut venäjällä kun noin kärähti karelle" ja kahdesta kulmasta kuva rakennuksesta mitä tapahtunut oli minun viestini. Oliko tällainen viesti sinusta suoran banaanin arvoinen? tällaiseen viestiin tietyt nimimerkit triggeröityi ja haukkuivat minua useamman viestin putkeen yhtä soittoa. ja se oli OK?.. Minä en varoitusta saanut vaan suoraan banaanisaarelle. Ja kyllä olisin postaukseni voinut näyttää omalle äidilleni. toinen kysymys olisiko nämä haukkuvat kykeneviä samaan =)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
Vihapuhe ok jos käyttäytyy ei toivotusti. Näillä mennään.
Ei varmasti ole ok. Kannattaa nyt pitää täysin toisistaan erillään se, että sinä sait banniä jostain jota sinä tänne postasit, ja toisaalta ne viestit joissa sinua mahdollisesti sääntöjen vastaisesti on haukuttu. Voi olla, että sinun viestisi on moderoitu, mutta niitä muita ei ole moderoitu. Jos koet, että sinua sääntöjen vastaisesti haukutaan täällä, niin raportoi se viesti niin modet katsovat ja reagoivat siihen. Mutta se on ihan irrallinen asia eikä liity sinun saamiin rangaistuksiin. Taas kerran voi siis olla, että sinun viestisi raportoitiin, mutta muita ei raportoitu. Se johtaa helposti siihen että vain sinun viestisi moderoidaan ja näin teet virheellisen johtopäätöksen, että haukkuminen olisi ok jos kohde rikkoo sääntöjä. Sääntöjen mukaan näin ei ole.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 000
draco sä olet ainakin aikuinen nimimerkkisi verukkeella, jos kysyn aikuisena aikuselta.
onko käyttäjän x viesti " spaddu taas palanut venäjällä kun noin kärähti karelle" ja kahdesta kulmasta kuva rakennuksesta mitä tapahtunut oli minun viestini. Oliko tällainen viesti sinusta suoran banaanin arvoinen? tällaiseen viestiin tietyt nimimerkit triggeröityi ja haukkuivat minua useamman viestin putkeen yhtä soittoa. ja se oli OK?.. Minä en varoitusta saanut vaan suoraan banaanisaarelle. Ja kyllä olisin postaukseni voinut näyttää omalle äidilleni. toinen kysymys olisiko nämä haukkuvat kykeneviä samaan =)
Jos sait suoraan banaanin niin rike oli merkittävä. Luulen että kyseessä ei ole ainoastaan yksi viesti vaikka olisi merkitty vain yhteen viestiin taikka sitten se on ollut todella vakava. En kommentoi syvemmin moderointiin, luotan moderoijiin. Ja jos vielä Sampsa on antanut tuon sinulle niin asiasta ei ole epäilystä.

Nyt ei kannata miettiä enää saitko aiheesta vai et vaan kuinka voit toimia että et saisi noita enää jatkossa. Ihan riippumatta oliko banni sinun mielestäsi oikeudenmukainen vai ei, sillä ei oikeastaan ole väliä. Jos et voi hyväksyä ehtoja niin hyvä tapa on laittaa koko yleinen osasto piiloon itseltäsi jotta ei tulisi houkutusta. Taikka sitten vain triggeröivät ketjut. Näin voit yhä jutella muista asioista.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Ei varmasti ole ok. Kannattaa nyt pitää täysin toisistaan erillään se, että sinä sait banniä jostain jota sinä tänne postasit, ja toisaalta ne viestit joissa sinua mahdollisesti sääntöjen vastaisesti on haukuttu. Voi olla, että sinun viestisi on moderoitu, mutta niitä muita ei ole moderoitu. Jos koet, että sinua sääntöjen vastaisesti haukutaan täällä, niin raportoi se viesti niin modet katsovat ja reagoivat siihen. Mutta se on ihan irrallinen asia eikä liity sinun saamiin rangaistuksiin. Taas kerran voi siis olla, että sinun viestisi raportoitiin, mutta muita ei raportoitu. Se johtaa helposti siihen että vain sinun viestisi moderoidaan ja näin teet virheellisen johtopäätöksen, että haukkuminen olisi ok jos kohde rikkoo sääntöjä. Sääntöjen mukaan näin ei ole.
Turha tätä on jälkikäteen enää puida, kun moderaattorit poistivat niistä Juhukan epämääräisistä postauksista alkaneet offtopic-viestit ja varmasti myös antoivat niistä sitten sanktioita tarpeen mukaan. Se että Juhukka kokee epäoikeudenmukaisuutta kaikkien perusteluiden jälkeenkin, eikä ole ilmaissut millään tavalla että olisi halukas toimimaan foorumin ohjeistuksen mukaisesti, ei lupaile hyvää jatkosta. Sen sijaan edelleen näyttää olevan kova tarve kehitellä omia teorioita, joiden mukaan kaikki muut saavat toimia väärin, mutta vain häntä rankaistaan.

Jos sait suoraan banaanin niin rike oli merkittävä. Luulen että kyseessä ei ole ainoastaan yksi viesti vaikka olisi merkitty vain yhteen viestiin taikka sitten se on ollut todella vakava. En kommentoi syvemmin moderointiin, luotan moderoijiin. Ja jos vielä Sampsa on antanut tuon sinulle niin asiasta ei ole epäilystä.
En oikein jaksa minäkään uskoa, että banni tuli kerrasta, vaan pikemminkin samalla kerralla varoitustili täyttyi ja siitä sitten tuli se banni. Tosin olihan siellä taustalla ties kuinka monta kertaa jo aiempaa ohjeistusta, että ei näin.

Moderaattori oli varmaankin Ville Suvanto, tai ainakin Ville on se joka kommentoi ketjuun tuon tapauksen jälkeen -->

Juhukka toimitettu lomille ja viestejä siivottu. Ylläpidolta terveiset, että älkää lähtekö vääntämiseen mukaan ja itse paskoko keskustelua. Tämä aiheuttaa ylläpidolle ainoastaan lisähommia, kun joudumme siivoamaan entistä enemmän ketjua. Raporttia kehiin, niin käsittelemme ne.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Kuva jostain palaneesta random rakennuksesta selitteellä "spaddu palanut venäjällä" on ns. nollapostaus. Noita voi vetää räbään, mutta asia-alueilla niistä tulee sanktioita koska niiden ainoa hyöty on postausmäärän kasvattaminen
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
787
Ei varmasti ole ok. Kannattaa nyt pitää täysin toisistaan erillään se, että sinä sait banniä jostain jota sinä tänne postasit, ja toisaalta ne viestit joissa sinua mahdollisesti sääntöjen vastaisesti on haukuttu. Voi olla, että sinun viestisi on moderoitu, mutta niitä muita ei ole moderoitu. Jos koet, että sinua sääntöjen vastaisesti haukutaan täällä, niin raportoi se viesti niin modet katsovat ja reagoivat siihen. Mutta se on ihan irrallinen asia eikä liity sinun saamiin rangaistuksiin. Taas kerran voi siis olla, että sinun viestisi raportoitiin, mutta muita ei raportoitu. Se johtaa helposti siihen että vain sinun viestisi moderoidaan ja näin teet virheellisen johtopäätöksen, että haukkuminen olisi ok jos kohde rikkoo sääntöjä. Sääntöjen mukaan näin ei ole.
juuri tämä. Toki oli raportoitu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
On myös ehkä tarpeen huomauttaa, ettei "haukkumista" ole mainita heikosta ulosannista, lukukelvottomista viesteistä, saati sääntörikkomuksista kuten keskustelun häiriköinti tai politiikan referoimattomat liitteet.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
787
Turha tätä on jälkikäteen enää puida, kun moderaattorit poistivat niistä Juhukan epämääräisistä postauksista alkaneet offtopic-viestit ja varmasti myös antoivat niistä sitten sanktioita tarpeen mukaan. Se että Juhukka kokee epäoikeudenmukaisuutta kaikkien perusteluiden jälkeenkin, eikä ole ilmaissut millään tavalla että olisi halukas toimimaan foorumin ohjeistuksen mukaisesti, ei lupaile hyvää jatkosta. Sen sijaan edelleen näyttää olevan kova tarve kehitellä omia teorioita, joiden mukaan kaikki muut saavat toimia väärin, mutta vain häntä rankaistaan.

En oikein jaksa minäkään uskoa, että banni tuli kerrasta, vaan pikemminkin samalla kerralla varoitustili täyttyi ja siitä sitten tuli se banni.
Tosin olihan siellä taustalla ties kuinka monta kertaa jo aiempaa ohjeistusta, että ei näin.

Moderaattori oli varmaankin Ville Suvanto, tai ainakin Ville on se joka kommentoi ketjuun tuon tapauksen jälkeen -->
minusta on kohtuullista ja asiallisesti kysyn.
Koska heität toistamiseen hatusta asioita boldasin lauseet mitkä ei vastaa asiallista keskustelua. Mihin kaipaisin tarkennuksia. Painaviin väittämiin olisi asiallista olla konkreettista näyttöä. Ei kai kukaan halua että voidaan heittää mitä vain, vailla konkretiaa.

sinä et vastannut yhteenkään minun kysymykseeni, mihin väittämiisi kaipasin lisätietoja. #4128.
Vaan sallit että on ok häittää asioita toisesta vailla kättäpidempää faktaa.

Uskon asia?
voisinko itse todistaa varoitustilini kerro miten, niin toimin niin. Asia ei tulisi tietenkään olla "uskon asia" kun asian varmastikin Ville voi itse sanoa miten meni. Ei uskomuksilla ole mitään tekemistä asiani kanssa. En hae mitään uskomuksia keneltäkään. Faktat tiskiin!
omia teorioita?
Kerrotko tarkemmin mihin viittaat? jos irrotat asiat toisistaan mitä ylläkin neuvotaan tekemään. eli minun bannit (eli minun viestini ja sisältöni vain) ja toisen henkilön viestit oikeus puhua rumasti toisesta käyttäjästä. mikä teoria tässä nyt on minkä olen muodostanut? En ymmärrä yhtään mitä tarkoitat teorialla viitaten tähän?

Tahtoisin aidosti oikeutetusti tietää lukukelvottomat viestini, jotta voisin itse tarkistaa luokattomuuteni, nyt heitellään vailla mitään konkretiaa. Onko ok haistatella viesteistä jos ei ole konkretiaa?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
minusta on kohtuullista ja asiallisesti kysyn.
Koska heität toistamiseen hatusta asioita boldasin lauseet mitkä ei vastaa asiallista keskustelua. Mihin kaipaisin tarkennuksia. Painaviin väittämiin olisi asiallista olla konkreettista näyttöä. Ei kai kukaan halua että voidaan heittää mitä vain, vailla konkretiaa.

sinä et vastannut yhteenkään minun kysymykseeni, mihin väittämiisi kaipasin lisätietoja. #4128.
Vaan sallit että on ok häittää asioita toisesta vailla kättäpidempää faktaa.

Uskon asia?
voisinko itse todistaa varoitustilini kerro miten, niin toimin niin. Asia ei tulisi tietenkään olla "uskon asia" kun asian varmastikin Ville voi itse sanoa miten meni. Ei uskomuksilla ole mitään tekemistä asiani kanssa. En hae mitään uskomuksia keneltäkään. Faktat tiskiin!
omia teorioita?
Kerrotko tarkemmin mihin viittaat? jos irrotat asiat toisistaan mitä ylläkin neuvotaan tekemään. eli minun bannit (eli minun viestini ja sisältöni vain) ja toisen henkilön viestit oikeus puhua rumasti toisesta käyttäjästä. mikä teoria tässä nyt on minkä olen muodostanut? En ymmärrä yhtään mitä tarkoitat teorialla viitaten tähän?
Pahoittelut, mutta ei tuosta sinun ulosannista ota selvää. Minä kommentoin siltä osin miltä kirjoittelusi on vaikuttanut täällä ja eri ketjuissa.

Kysele tarkemmin tapahtumista moderaattoreilta jos haluat jotain selvennyksiä. Vastaavat sitten jos jaksavat, mutta epäilen ettei saman jankkaaminen johda kuin korkeintaan uusiin banneihin.

Tahtoisin aidosti oikeutetusti tietää lukukelvottomat viestini, jotta voisin itse tarkistaa luokattomuuteni, nyt heitellään vailla mitään konkretiaa. Onko ok haistatella viesteistä jos ei ole konkretiaa?
Niitä ovat ainakin kaikki ne, joissa vihjaillaan johonkin tapahtumaan, mutta ei pyydettäessäkään kerrota lähteitä. Kuten jossakin mainitsin, on suoranaista vittuilua muille lukijoille postata jostakin videosta otettu yksittäinen kuvakaappaus juuri jollakin "nyt taas tapahtuu outoja" -tyyppisellä onelinerilla ilman lähteitä. Älä postaa sitten lainkaan, jos ei lähdettä voi mainita, ei se ole sen kummempaa.

Ja ei, ei ole ok haistatella vaikka konkretiaa olisikin, mutta vertauskuvan vuoksi voisi sanoa, että jos tarpeeksi potkii snägärijonossa muita nilkoille, niin jossakin vaiheessa porukalla vaan keittää kiinni.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 577
Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24. helmikuuta 2022 -viestketju on moderoinnin suhteen erityistarkkailun alla, jossa ei perseilyä, nollapostailua ja keskustelun tahallista häiriköintiä tai sotkemista kaivata. Tässä tapauksessa viestit täyttivät useamman edellä mainitun kohdan ja niiden johdosta moderaattori oli joutunut siivoamaan toistakymmentä viestiä ketjusta ja päättänyt laittaa stopin antamalla käyttäjälle varoituksen perään bannin.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 504
Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24. helmikuuta 2022 -viestketju on moderoinnin suhteen erityistarkkailun alla, jossa ei perseilyä, nollapostailua ja keskustelun tahallista häiriköintiä tai sotkemista kaivata. Tässä tapauksessa viestit täyttivät useamman edellä mainitun kohdan ja niiden johdosta moderaattori oli joutunut siivoamaan toistakymmentä viestiä ketjusta ja päättänyt laittaa stopin antamalla käyttäjälle varoituksen perään bannin.
Kyllä, ketju on ehkä foorumin kuumin ja siellä on aivan liikaa offtopikkia, mikä on aika väistämätöntä aiheen vuoksi, mutta nollapostailua ja perseilyä ei sinne kaivata.
Ps. Sampsa, älä anna bannia niin helposti jookoskookos?
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
787
Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24. helmikuuta 2022 -viestketju on moderoinnin suhteen erityistarkkailun alla, jossa ei perseilyä, nollapostailua ja keskustelun tahallista häiriköintiä tai sotkemista kaivata. Tässä tapauksessa viestit täyttivät useamman edellä mainitun kohdan ja niiden johdosta moderaattori oli joutunut siivoamaan toistakymmentä viestiä ketjusta ja päättänyt laittaa stopin antamalla käyttäjälle varoituksen perään bannin.
Kiitän että ylintaso on nyt ainakin nähnyt asiani. Kiusatuksi tuleminen(ainakin kokemus siitä. tunne on aito!) on aina vakava asia johon suhtaudun vakavasti. Nyt on itserefletoinnin paikka. Aamen.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 504
Kiitän että ylintaso on nyt ainakin nähnyt asiani. Kiusatuksi tuleminen(ainakin kokemus siitä. tunne on aito!) on aina vakava asia johon suhtaudun vakavasti. Nyt on itserefletoinnin paikka. Aamen.
Mitä nyt tässä vuosien aikana saanut pari varoitusta, kerrran huomautuksen ja ehkä 2 banaania, niin niistä olen saanut puolet pois kun olen keskustellut Kokkosen ja Petruksen kanssa jotka ne antoi, koske ne hieman vauhtisokeasti laukoi. Kiitos heille. Ja kun tulee banaania niin otan ne vastaan koska olen töpeksinyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 339
Kiitän että ylintaso on nyt ainakin nähnyt asiani. Kiusatuksi tuleminen(ainakin kokemus siitä. tunne on aito!) on aina vakava asia johon suhtaudun vakavasti. Nyt on itserefletoinnin paikka. Aamen.
Sain itsekin aikoinaan koronaketjussa penaltia ja ikävältä se tuntuu, kun en ehtinyt edes puolustaa asiaani kun olin töissä (kaikki eivät tee töitä tietokoneella) ja tuntui, kun olisi porukalla muilutettu, mutta näin jälkeenpäin se omakin avaus silloin vaikutti aivan trollimaiselta ja penalti oli tosiaan jo jaettu ennenkuin pääsin kotiin selventämään asiaani. Ketju kävi ns. kuumana, kuten sotaketju nykyään.
Kaikilla meillä on hyviä ja huonoja päiviä, mutta yritetään petrata. Tsemppiä! ;)
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 577
Kiinnostaisi tietää miksi ruokatarjouksista poistettiin R-Kioskin ilmaista Crisp-olutta koskenut ketju?


Tälläinen mielivaltainen moderointi ei houkuttele jatkossa foorumille kirjoittamaan.

Kyseessä ei ole tarjous, oikea paikka on:

 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 064
Kyseessä ei ole tarjous, oikea paikka on:

Tuo ilmaistuote ketju on käytännössä viaplayn ja ruutu+ koodien jakoketju. Tuo ilmoitus aidosta fyysisestä tuottesta hukkuu sinne. Näkisin että aidot fyysiset ilmaiset tuotteet olisi hyvä saada erilleen ja enkä näe niiden postaamista tarjoukseksi ongelmallisena. Tuon voi nähdä myös 100 % tarjouksena.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 197 285
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom