Juoksu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anonyymi
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä nastalenkkarit oli kovaa kamaa kirjaimellisesti, koko talvi tuntui täysin turhalta mutta viime viikolla oli jo niin sulaa että pääsin juoksemaan normi lenkkareilla ja kyllä oli kivaa! Jaksoin vetää viime keskiviikkona tosi reippaan 10km ja sunnuntaina juoksin pidemmäs mitä olen koskaan juossut - 22km! Tuntui vielä että olisin voinut jatkaa kauankin ellei sukat olisi olleet litimärät ja jalat rakoilla :D No huumasta on tylysti palattu jo maan pinnalle. Keskiviikkona eli eilen juoksin kevyen 20min matolla ja tänään lähdin 1h z2 juoksulle mutta jalat ei vaan kestäneet, helvetilliset penikkakivut ja jopa jalkapohjan lihas tuntui kipeältä niin jäi juoksut 40 minsaan...

No, olen itselleni armollinen sillä sunnuntaina paukkui kirkkaasti omat enkat niin tämä viikko menee palauttavien juoksujen kera. Mun olisi kyllä täysin mahdotonta noudattaa minkäänlaista oikeaa juoksuohjelmaa sillä jalkojen kunto on täysin tähtien asennosta kiinni. Mä en koskaan pysty varmaan vetämään 4x viikossa juoksuohjelmaa missä viikko loppuu juurikin esim. pitkään juoksuun. Miten vitussa mä voisin vetää esim ti, to, pe, su ohjelmaa jos pitkä lenkki voi paskoa päiväkausiksi. Toivottavasti joskus sitä olisi normaalissa kunnossa ja voisi tehdä tälläisiä.
On jo matkoilla mittaa. Kyllähän nuo vaivat varmasti tuskastuttaa ja hidastaa kehitystä, mutta malttia pitää olla että ei paikat rikkoudu pidemmäksi aikaa. Minulla nyt säännöllistä juoksu treeniä takana kaksi vuotta ja toissa lauantain pitkä kevyt lenkki 6:30min/km vauhdilla 21km tuntui seuraavana päivänä hyvinkin voimakkaasti jaloissa. Seuraan Garminin juoksuvalmennusta, mukaillen omaan makuun ja siellä kyllä alussa tuodaan paljon esille juuri sitä kärsivällisyyttä, eli vaikka tulee hyvä fiilis vetää uusia ennätyksiä, niin suurin osa kehityksestä tapahtuu keveillä matalan sykkeen lenkeillä. Itse olen moneen kertaan tuskaillut sitä hidasta vauhtia, mutta nyt alkaa huomaamaan että vauhtia tulee ja kehitystä tapahtuu.

Tsemppiä ja malttia treeneihin

Statistiikka

Viestiketjuista
270 800
Jäsenet
76 660
Uusin jäsen
Krüger_72

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom