Ei siis ole kyse siitӓ ettӓ ammutaan joku kun on tylsӓӓ, tai halutaan ryӧstӓӓ joltain rahat, tai lӓhetӓӓn huvin vuoksi tappamaan paikallisia, vaan nuissa kaikissa on stressin alla erehdytty kohteesta.
Tuota tuota, mä en oikein tiedä millainen stressi pitäis olla päällä että ampuu lasta selkään

Sellainen mikä syntyy kun jotkut teinit heittelee sua kivillä?
Tässä näyttää nyt taas hukkuvan asioiden mittakaavat... vaihteeksi halutaan se perinteinen suomalaisen aidallaistujan perusnäkemys että kaikki on paskaa paitsi kusi ja meikäläiset. Paitsi että osa meikäläistäkin on paskaa. Että ollaan tasapuolisia kaikkia kohtaan eikä tarvitse tehdä hirveästi muuta valintaa kuin se miten paljon kutakin haukkuu.
En mä ole tasapuolinen, mun mielestä "palestiinalaiset" (jotka siis on ihan samaa jengiä kun ne Jordanian, Syyrian ja Libanoninkin arabit, ne on "palestiinalaisia" vaan koska ne on se osa porukkaa jotka jäivät / jätettiin sinne pitämään kriisiä yllä) on ihan oman soppansa keittäneet. Sitä saa mitä tilaa.
Laitoinpa vaan vähän esimerkkejä kun porukka lähti keulimaan sen suhteen kuinka kivasti Israel aina hoitaa asiat.
Btselem on kohtalaisen ultravasemmistolainen järjestö ja se näkyy heidän painotuksissaan. Ehkä sen suhteen kannattaa jonkin verran myös harrastaa lähdekriitiikkiä vaikka raportit hivelevätkin omia tarpeita.
Mitkähän tässä ne mun tarpeet oli, vai menikö tämä nyt taas niin että järjestö onkin "ultravasemmistolainen", jos se kiinnittää huomioita jotka ei sovi sun narratiiviin?
Mä en ole mikään ihmisoikeusaktivisti, enkä mä noita järjestöjä ja niiden taustoja tunne, mutta niinkuin sanoin, noita Israelin perseilyistä todisteita kerääviä riittää varmaan muitakin. Valkkasin nyt tuon kun se oli Israelilainen järjestö, ja siten ehkä vähän enemmän uskottava kuin joku palestiinalaisten oma propagandapaja tai joku Amnesty.
En usko tippaakaan että kaikki noi Btselemin jutut mitä palestiinalaiset sille syöttää on totta, lähtökohtaisesti kriisialueella voi olettaa että kaikki valehtelevat. Sitäpaitsi se on kansalaisjärjestö, eikä mikään rikostutkintaa tekevä organisaatio, ei niillä varmasti ole kykyä eikä osaamistakaan mihinkään kovin edistyneisiin forensicseihin (vaikka olisi edes halua). Mutta eipä siihen näytä olevan Israelin virallisella puolellakaan mitään kiinnostusta. Ja iso kuva on ihan selvä, mä ihmettelen että miten voi edes kuvitella siitä jotain muuta.
Kun katsoo tuota massaa mitä tuolla(kin) on, niin ei mun mielestä ole epäilystäkään, että IDF pääosin suhtautuu palestiinalaisiin vähän jossain koiran ja ihmisen välimaastossa. Voi miettiä millainen paskamyrsky nousisi jos joku IDF:n solttu ampuisi jotain kiviä heitellyttä settlerikakaraa selkään jonkun tilanteen jälkimainingeissa, mutta kun uhri on palestiinalainen niin shit happens.
Olen tosi pahoillani jos esim. lokakuun terrori-iskuja toteuttavien kunniaa mielestäsi loukataan ihan valtavan paljon, kun ei osoiteta suurta arvostusta sitä kaikkea humaania, suurta ihmisarvon kunnioitusta ja ylitsevuotavaista hyvyyttä kohtaan mitä silloin nähtiin. Vain ylintä integriteettiä ja kunniaa osoittavat ihmiset kykenevät niin upeisiin suorituksiin.
Ihme loukkaantumista siitä kun Israelia ja IDF:aa vähän kritisoi, ettei vaan menis fanituksen puolelle?
Ei tässä ollut tarkoituksena aloittaa mitään pippelikisaa Israelin ja palestiinalaisten välisten perseilyjen vertailussa, vaan se, että
jokainen palestiinalainen (ei pelkästään se Hamas yms. jengi) voi pitää Israelia vihollisenaan hyvästä syystä. Israel
on jokaisen palestiinalaisen vihollinen. Ei välttämättä jokainen israelilainen, koska Israelin puolella tilanne on niin hyvä että porukalla on halutessaan "varaa" olla neutraaleja ja reiluja, mutta koska se ei heijastu juuri mitenkään toimintaan miehitetyillä alueilla, niin eipä se paljoa palestiinalaisia lämmitä.
Ja miksi tällä on kriisin ratkaisun suhteen väliä, voi käydä lukemassa sieltä mun aiemmasta viestistä, jos kävi niin onnettomasti että meni vastaanotto off-asentoon kun pyhää IDF:aa vähän tölvittiin.