Reilu kolme vuotta vanha Mitsubishin LN25 vetäissyt itsensä aivan homeeseen. On ympärivuotisessa käytössä.
Onko ihan normaalia, että näinkin uusi laite voi vetää itsensä täysin homeeseen? Suodattimet olen puhdistanut aina säännöllisesti, kennon imuroin samalla, ei sammutella kesälläkään jne. Ongelmaa ollut jo pidempään, luulimme tyhmänä, että puhaltaa välillä jostain sisältään pölyjä ulos, mutta onkin näköjään ihan vaan hometta, mitä on jo pidempään sylkenyt ulos.
Yläkerrassa löytyy toinen ILP (Mitsun FT35), joka on asennettu samaan aikaan ja se on täysin puhdas sisältä samoilla huoltotoimenpiteillä ja käyttötavoilla.
Alla muutama kuva, pintapuoliset homeet mitkä näkyy ekassa kuvassa puhdistin jo itse, mutta koska rumpu aivan homeessa, vaatii täyden purkamisen. Ei näin uutta laitetta halua lähteä itse atomeiksi purkamaan, niin tilasin huollon tähän firmalta, jolta laite ostettu. Voiko laitteessa olla vikaa, jota virhevastuun nimissä voisi selvitellä vai onko kyseessä vain ILP:n "ominaisuuksia"?