Home Assistant - For Dummies (hass.io)

Liittynyt
23.08.2020
Viestejä
1 104
Kun otin HA:n käyttöön niin puhelinkin siihen sitten jotenkin yhdistyi. Nyt katselin HA:n lokia niin jatkuvasti iPhone vaihtaa wifi/cellular yhteydeksi. Mitähön tolle pitäis tehdä vai antaako olla?
Muutenkin tuo iPhone aiheuttaa paljon lokitietoa.
 

Liitteet

Liittynyt
23.08.2020
Viestejä
1 104
Kun otin HA:n käyttöön niin puhelinkin siihen sitten jotenkin yhdistyi. Nyt katselin HA:n lokia niin jatkuvasti iPhone vaihtaa wifi/cellular yhteydeksi. Mitähön tolle pitäis tehdä vai antaako olla?
Muutenkin tuo iPhone aiheuttaa paljon lokitietoa.
Itse itselleni vastaten. Wifi-apuri syyllinen.
 

Liitteet

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 034
Kysytään nyt tyhmä kysymys ennen kuin alan enemmän selvittelemään ongelmaa: Tarviiko Yale Linus sen wifi-palikan ennenkuin voi käyttää HA:n kanssa?

Eli tällaiset löytää:
Screenshot_2024-07-06-11-07-26-95_c3a231c25ed346e59462e84656a70e50.jpg


Ja tällaisen viestin antaa, kun syöttää lukon HomeKit koodin:
Screenshot_2024-07-06-11-08-46-75_c3a231c25ed346e59462e84656a70e50.jpg


Edit. Lisätään vielä, HomePod Mini löytyy ja sen kanssa lukko on toiminut etänä ilman wifi-siltaa. Nyt haluaisin kuitenkin siirtyä kokonaan Home Assistantiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2017
Viestejä
96
Kysytään nyt tyhmä kysymys ennen kuin alan enemmän selvittelemään ongelmaa: Tarviiko Yale Linus sen wifi-palikan ennenkuin voi käyttää HA:n kanssa?


Edit. Lisätään vielä, HomePod Mini löytyy ja sen kanssa lukko on toiminut etänä ilman wifi-siltaa. Nyt haluaisin kuitenkin siirtyä kokonaan Home Assistantiin.
En osaa sanoa tuosta wifi-palikasta, mutta onko sulla HA:ssa jo jotain bluetooth-laitteita? Bluetoothissa on 7 aktiivisen yhteyden raja, jonka jälkeen tarvitset proxyja. Bluetooth proxyn voi tehdä vaikkapa ESP32-lastusta. Itsellä tuli nimittäin Airthings Waven kanssa tuo samankaltainen herja, eikä se suostunut yhdistämään millään ennen kuin pistin tuon proxyn jonka jälkeen on pelittänyt todella hyvin.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 034
En osaa sanoa tuosta wifi-palikasta, mutta onko sulla HA:ssa jo jotain bluetooth-laitteita? Bluetoothissa on 7 aktiivisen yhteyden raja, jonka jälkeen tarvitset proxyja. Bluetooth proxyn voi tehdä vaikkapa ESP32-lastusta. Itsellä tuli nimittäin Airthings Waven kanssa tuo samankaltainen herja, eikä se suostunut yhdistämään millään ennen kuin pistin tuon proxyn jonka jälkeen on pelittänyt todella hyvin.
Ei mun järjellä pitäisi olla bluetoothilla kuin kaksi ruuvitagia. Tulostimet, puhelimet yms. jotka ovat wifissä eivät niitä Bluetooth paikkoja luultavasti vie?

Edit. Nyt lähti toimimaan, kun poistin Elisa Viihteen kaukosäätimen :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.08.2020
Viestejä
1 104
Mites noi ruuvit saa HA:han? Olen koittanut, mut ei suostunut asentamaan sitä "lisäosaa" HACS:sta (en osaa käyttää oikeita termejä). Pitääkö läppärissä joka pyörittää HA:ta olla BT päällä?
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 034
Mites noi ruuvit saa HA:han? Olen koittanut, mut ei suostunut asentamaan sitä "lisäosaa" HACS:sta (en osaa käyttää oikeita termejä). Pitääkö läppärissä joka pyörittää HA:ta olla BT päällä?
Pitää olla Bluetooth, jos sulla ei ole sitä Ruuvi siltaa.

Itsellä ainakin ihan automaattisesti löysi tagit ja asensi sen integraation, kun otin ruuvitagia käyttöön.
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
317
Mites noi ruuvit saa HA:han? Olen koittanut, mut ei suostunut asentamaan sitä "lisäosaa" HACS:sta (en osaa käyttää oikeita termejä). Pitääkö läppärissä joka pyörittää HA:ta olla BT päällä?
Onko bluetooth integraatio jo käytössä? Jos virtuaalikoneen kautta pyörität niin täytyy olla tuettu usb-bluetooth sovitin, suoraan raudalla toiminee kai läppärin integroitu sovitin.
 
Liittynyt
23.08.2020
Viestejä
1 104
Mistäs semmoinen johtuu, kun toisella läppärillä (ei siis sillä mikä toimii palvelimena) kirjautuu HA:han niin ei aina pääse asetukset tai HACS dashboardeihin, mutta itse tehtyihin ja yleisnäkymään pääsee. Sitten kuitenkin iPhonella pääsee kaikkiin. HA:n uudelleen käynnistys yleensä auttaa. Operan selain käytössä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 226
Viestejä
4 303 513
Jäsenet
71 803
Uusin jäsen
Nikkerimmi

Hinta.fi

Ylös Bottom