Grillit & grillaus

Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
823
Vuodesta 2007 tullut grillattua kaasugrillillä. Eilen tuli ensimmäistä (ja toivottavasti viimeistä) kertaa vahingossa kokeiltua rasvapaloa. Melkoiset liekit oli ja onneksi pysyivät kuitenkin grillin sisäpuolella. Grilli on nyt sisäpuolelta palanut, ennen se oli ehkä vain sen näköinen. Syynä tuohon paloon oli minä itse, grilli huonosti puhdistettu. Vanhat rasvat yms siellä paloi. No nyt on grilli putsattu ja toimii hienosti. Vielä astetta isommat liekit niin olisi ollut pelko että rivarin puurakenteet grillin lähettyvillä olisivat syttyneet. Toivottavasti muistan nyt putsata tuota grilliä useammin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 325
Pannulla ei pala niin helposti ja helpompi tehdä. Pitää toki olla kuuma pannu. Itsellä on kesäkeittiössä kaasulevy johon Lidlistä ostettuhiiliteräpannu kuumaksi oliiviöljyn kera. Ja sitten paahtelee paprikat siinä. Päälle karkeaa suolaa ja majoneesin kanssa ääntäkohden.

On muuten edelleen noi Lidlin grillipannut uskomattoman hyvä ostos. Itsellä on niitä kaksi ja kunnon rasvapoltettuna monipuolinen pannu. Itse teen siinä aina kasvikset, paistetut perunat, grillijuustot jne. Suosittelen ostamaan, halpa ja hyvä, itellä noita kaks. Tosin se isompi versio tosta kuvan pannusta. Mainoksessa oli noita ainakin tällä hetkellä myynnissä.
Missä mainoksessa?
Yritin katsoa mut ei kyl löytynyt…
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 325
Vuodesta 2007 tullut grillattua kaasugrillillä. Eilen tuli ensimmäistä (ja toivottavasti viimeistä) kertaa vahingossa kokeiltua rasvapaloa. Melkoiset liekit oli ja onneksi pysyivät kuitenkin grillin sisäpuolella. Grilli on nyt sisäpuolelta palanut, ennen se oli ehkä vain sen näköinen. Syynä tuohon paloon oli minä itse, grilli huonosti puhdistettu. Vanhat rasvat yms siellä paloi. No nyt on grilli putsattu ja toimii hienosti. Vielä astetta isommat liekit niin olisi ollut pelko että rivarin puurakenteet grillin lähettyvillä olisivat syttyneet. Toivottavasti muistan nyt putsata tuota grilliä useammin.
Folio rasvapellille ja siihen päälle paakkuuntuvaa kissanhiekkaa, saa sit taiteltua rasvapaloja pois ku piparkakkuja :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 551
Missä mainoksessa?
Yritin katsoa mut ei kyl löytynyt…
Rehellisyyden nimissä en tiiä onko täss, edellisessä vai tulevassa, muistan vaan nähneeni että oli taas saatavilla. Toi kuva toki googlekuva. Jokatapauksessa tänä kesänä olen nähnyt mainostettavan.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
1 061
Padroneja mä tarkotin eli paprikoita.

Nää on hyviä mutta ite mielummin paistan pannulla kuin suoraan grillissä.
Testasin ja taidettiin heittää loput bioroskikseen. Aivan karmeita limanuljaskoja.


Eli varmasti tekijässä vika. Voitko auttaa? Miten näitä kuuluu valmistaa?
 
  • Tykkää
Reactions: jkm
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
823
Kaupasta tosiaan löytyy hyviä ja vähemmän hyviä padroneja mielestäni. Parhaat tähän mennessä on ollut itse kasvatetut. Parvekkella kukkii muutama pensas ja satoa odottelen elokuulle.
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
823
Testasin ja taidettiin heittää loput bioroskikseen. Aivan karmeita limanuljaskoja.


Eli varmasti tekijässä vika. Voitko auttaa? Miten näitä kuuluu valmistaa?
Vedellä huuhtelu, kuivaus, pannulle reilusti oliiviöljyä, lämmitä pannu, padronit pannulle, anna paistua ja kääntele kunnes rupeavat tummumaan, sammuta pannu, nosta padronit lautaselle, ripottele sormisuolaa päälle ja nauti. Eihän nuo tietenkään kaikille maistu, joten ei vika aina tekijässä ole.
 

ROG

Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
208
Laittakaas grillausehdotuksia. Mulla on huono mielikuvitus. Eniten grillaillu possun kassler- ja ulkofileepihvejä.
Pakastepussiin tms. oman maun mukaan olevia kasviksia (aurinko-, kruunu-,...kasviksia/sekoituksia mitä näitä nyt on). Rypsiöljyä, merisuolamyllyllä merisuolaa, vähän pippurisekoitusta ja sipulijauhetta pussiin. Sekoitus, anna olla jonkun aikaa pöydällä ja sekoittele uudestaan. Sit vaa alumiinivuokaan ja grilliin. Lohkopottuja/pariisinperunoita voi maustaa samalla tapaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 551
Testasin ja taidettiin heittää loput bioroskikseen. Aivan karmeita limanuljaskoja.


Eli varmasti tekijässä vika. Voitko auttaa? Miten näitä kuuluu valmistaa?
Eihän nää kaikille maistukkaan eikä tekijässä välttämättä mitään vikaa ole.
Kuten sanottu kuumalla pannulla ja kun alkaa pinta sieltä täältä hiillostua ja ne on pehmenneet niin lämpö pois, reilusti suolaa ja makumajoneesin kanssa kitaan.

Mä söin noita ekaa kertaa ravintolassa, ja ne oli sellaisia ihmeen kitkerän makuisia, mutta tykkäsin konseptista ja kun kotona oon tehny niin ei ole ollu koskaan kitkeriä.

Mutta makuasioita. Toiset tukkäägrillatuista herkkusienistäkin, mutta itse en voi sietää sitä makua ja koostumusta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 747
Viestejä
4 296 293
Jäsenet
71 697
Uusin jäsen
taaplaaja

Hinta.fi

Ylös Bottom