@GoDi Itse tein tuohon Mustangin M kokoiseen tuon ensipolton ja ei kyllä kourallisella tuu onnistumaan. Laitoin ehkä puoli kiloa hiiliä sinne, sen verran että se pohjan valurauta ritilä peittyi kokonaan. Käytännössä siis pohja kokonaan peittoon. Sitten sytytyspala yhteen kohtaan reunalle. Aluksi molemmat luukut täysin auki ja ehkä 5min kuluttua laitoin molemmat 1 asentoon. Silti lämmöt kohosi ritilän tasolla johonkin 150 asteeseen parhaimmillaan, vaikka laitoin molemmat lähes kiinni. Oli kyllä aika pientä silppua kun käytin vanhat bilteman briketti&hiili pussin sisällön tuohon tarkoitukseen, niin saattoi olla kyllä siitä johtuvaa etten saanut pidettyä lämpöjä alhaalla.
Ja se kannen mittari todennäköisesti valehtelee myös sinulla. Itse kalibroin sen, näytti kiehuvassa vedessä 80 asteen paikkeilla. Siinä tapin päässä on talttapääruuvi mistä kääntämällä saa säädettyä neulan oikeaan kohtaan.
Mitä hiiliä käytät ja miten sytytit ne?
E: Laitoitko muuten sen hiilipesän niin, että se "kolo" on alaluukkuun päin? Jos se on sivussa, niin silloin ei taida kyllä kunnolla ilma kulkea hiilien alle
E2: Ja kun ritilätasolla oli 150astetta niin kansi taisi näyttää 20-30 astetta vähemmän
Ja se kannen mittari todennäköisesti valehtelee myös sinulla. Itse kalibroin sen, näytti kiehuvassa vedessä 80 asteen paikkeilla. Siinä tapin päässä on talttapääruuvi mistä kääntämällä saa säädettyä neulan oikeaan kohtaan.
Mitä hiiliä käytät ja miten sytytit ne?
E: Laitoitko muuten sen hiilipesän niin, että se "kolo" on alaluukkuun päin? Jos se on sivussa, niin silloin ei taida kyllä kunnolla ilma kulkea hiilien alle
E2: Ja kun ritilätasolla oli 150astetta niin kansi taisi näyttää 20-30 astetta vähemmän