Itse en mikään himogrillaaja ole (tai ehkä juuri siksi), mutta itselleni hiiligrilli oli ihan selviö. Vai oletteko ikinä kuulleet yhdenkään ravintolan kehuskelevan "suoraan omasta kaasugrillistä" tulevilla annoksillaan? En minäkään.
Mitään superhifistelyä kalliilla grilleillä en ole jaksanut ainakaan toistaiseksi lähteä harrastamaan, varsinkin kun olen vielä ehkä n.90% kasvissyöjä. Ostin kuitenkin viime keväänä Cittarista tällaisen kärrymallisen hiiligrillin. Eihän noin väljällä vehkeellä tosiaan kovin hyvin mitään superpitkiä kypsennyksiä tai muutakaan kikkailua tee, mutta ihan tyytyväinen olen ollut. Ruokaa mahtuu kivasti kerrallaan, siinä on näppärä piippuhylly missä voi pitää asioita lämpimänä ja tärkeimpänä tietty safkaan saa sen oikean hiiligrillin maun. Ei ole harmittanut, eikä ainakaan toistaiseksi tullut mitään hinkua päivittää johonkin fiinimpään vehkeeseen.
Nämä netissä höpöttävät hifistelijät saa hiiligrillauksen näyttämään joltain olympialajilta. Oikeasti se on simppeliä puuhaa.
Vaihtelevan maun lisäksi hiiligrillissä on parasta se että sitä ei tarvi hinkata niistä soosseista. Läpät auki ja pizzat tulille niin rasvat palaa siinä samassa veks.
olisipa tiennyt nuorena että se pallogrillin kupu on tarkoitettu muuhunkin kuin vesisadesuojaksi.