Grillit & grillaus

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 250
Miksi käytätte brikettejä? Oletteko niitä sytytysnesteen lotraajia? Teette makkaroihin viiltoja?

Mistä sattuu aaltopahvijämistä puristettuja brikettejä, joista ei hiilen/savun maku irtoa mihinkään.

Eivät saavuta kovia lämpötiloja, pöllyävät ja tuhkastavat ympäriinsä ja hieman kantta availessa niin samantien jäähtyvät ja ovat entisiä.

Itse käytän kovapuuhiiliä, quebracho, wattle, marabu, akaasi jne. hieman riippuen ruoasta ja käyttötarkoituksesta.
En sano että se on ainut oikea tapa mutta mutta.
No ihan siksi jos haluaa jotain mikä kestää kauemmin ja tehdään miedossa lämmössä.
Eikai kukaan niitä ny normigrillauksessa käytäkkään…
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 949
Miksi käytätte brikettejä? Oletteko niitä sytytysnesteen lotraajia? Teette makkaroihin viiltoja?

Mistä sattuu aaltopahvijämistä puristettuja brikettejä, joista ei hiilen/savun maku irtoa mihinkään.

Eivät saavuta kovia lämpötiloja, pöllyävät ja tuhkastavat ympäriinsä ja hieman kantta availessa niin samantien jäähtyvät ja ovat entisiä.

Itse käytän kovapuuhiiliä, quebracho, wattle, marabu, akaasi jne. hieman riippuen ruoasta ja käyttötarkoituksesta.
En sano että se on ainut oikea tapa mutta mutta.
No yks syy on ainakin se että kovapuuhiiliä, quebracho, wattle, marabu, akaasi jne. on hiukka hankala saada muuta kuin tilaamalla. Toisekseen, vähän hirvittää käyttää perusgrillauksessa hiiliä mitkä maksaa enemmän kun mun auto. Ne mun pari kyljystä ja pekoniparsaa ei tiiä mitä hiiliä/brikettejä siellä poltellaan kunhan vaan ei savuta ja hiillos on kuuma.

Gourmet grillailut sitten taas erikseen johon voidaan käyttää noita hifihiiliä mutta jos noita käyttäis koko kesän grillaukseen niin syksyllä mä olisin köyhä kuin kirkonrotta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 250
No yks syy on ainakin se että kovapuuhiiliä, quebracho, wattle, marabu, akaasi jne. on hiukka hankala saada muuta kuin tilaamalla. Toisekseen, vähän hirvittää käyttää perusgrillauksessa hiiliä mitkä maksaa enemmän kun mun auto. Ne mun pari kyljystä ja pekoniparsaa ei tiiä mitä hiiliä/brikettejä siellä poltellaan kunhan vaan ei savuta ja hiillos on kuuma.

Gourmet grillailut sitten taas erikseen johon voidaan käyttää noita hifihiiliä mutta jos noita käyttäis koko kesän grillaukseen niin syksyllä mä olisin köyhä kuin kirkonrotta.
Marienburgin hiilet on aika edullisia ja löytyy kaupoista, palaa suhteellisen pitkään eikä yleensä ole silppua, suosittelen kyllä vaihtamaan briketit noihin.
 

ebu

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
117
Kamadolla grillailen ja kovapuuhiilellä normaalisti. Ei sytytysnestettä, vaan esim. näitä tulee käytettyä. Piippusytyttimellä otetaan joskus vauhtia, riippuu ihan siitä kuinka nopeasti pitää saada jotain ritilälle.
Brikettejä tulee joskus käytettyä, kun ei kaipaa makua hiilistä. Esim makkoroita tai muuta nopeaa grillatessa. Tai ihan pitkissä grillauksissa snakella.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 250
Ei ne ole toisensa poissulkevia. Brikettejä kannattaa käyttää, kun haluaa pitkän tasaisen lämmön. Mainittu snake-tyyli. Hiiliä sitten muuten.
No siihen juuri kommentoin sen jälkeen kun itse sanoin että briketeillä on hyvä tehdä hitaat ruoat.
Kun sain sellasen käsityksen että hän käyttää pelkästään noita brikettejä, hinnan takia…
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 419
Kamadolla grillailen ja kovapuuhiilellä normaalisti. Ei sytytysnestettä, vaan esim. näitä tulee käytettyä. Piippusytyttimellä otetaan joskus vauhtia, riippuu ihan siitä kuinka nopeasti pitää saada jotain ritilälle.
Brikettejä tulee joskus käytettyä, kun ei kaipaa makua hiilistä. Esim makkoroita tai muuta nopeaa grillatessa. Tai ihan pitkissä grillauksissa snakella.
Kamadossa brikettejä, käyttääkö moni? Kun hiililläkin pääsee pitkiin savustus aikoihin?
Facen kamado keskusteluista luin joskus että briketit ei olis suotavia kamadossa koska niistä irtoaa kemikaaleja huokoiseen sisäpintaan? En ole tutkinut mitä kemikaaleja briketit sisältää, lähinnä että onko tuossa raadin mielestä perää?
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
203
Periaatteessa perää voi olla, briketit kun ovat mitäsattuu puristettua jämää.

Itse kuitenkin epäilen, lähinnä syynä se että tuhkaavat helvetisti ja häviävät kovapuuhiilille kaikessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 158
En usko, että briketeissä on mitään ihmeellistä, mikä aiheuttaisi jotain ”onglelmia”. ”Hiilipölyä” vain puristettu kasaan, jollain mahdollisella sidosaineella. Ihan eriasia on brikettien käyttö, että miksi?!?!? :)

Hyvät, pitkät ja aromikkaat tasaiset löylyt saa hiilillä. Se ”perus” Marienburg, turhan usein silppua ja paljon. Kovapuuhiilet, ei oikeasti maksa yhtään/juurikaan enempää, kun voi aina käyttää uudemman kerran.
 
Liittynyt
10.08.2020
Viestejä
6
Moi, kiitoksia kaikille hyvästä hiili- ja brikettikeskustelusta.

Nyt on master touch koottu, ja tuli yksi kysymys koskien alaosan ilma-aukkoja. Onko normaalia, että kääntökahva minimissä ilma-aukkoihin jää hieman rakoa? Kuva alla, jossa kahva minimissä.
20220323_213646~2.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 158
Ei ole normaalia. Kiinni pitäisi olla kiinni. En muista tuon rakennetta, mutta koita säätää.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 360
Mustang Kamadoa tarjouksessa -50%, Grillitukku. Kamado L 324,50€ & Kamado M 274,50€.
Kiitoksia tästä. Oonkin haaveillut Kamadosta tuon Weber Genesiksen kaveriksi, mutta ei oo millään kehdannut ostaa toista yhtä kallista grilliä kylkeen. Pikku Kamadoa oon aikonut ostaa, mutta nyt saikin sitten tuon M kokoisen halvemmalla, niin pakkohan se oli poistaa. Harmi kun L kokoiset oli jo loppu, kun ehdin itse apajille. Nuo Bambuiset sivutasot vissiin herkästi tahtoo vetää homeeseen. Onkos täällä joku heti uutena vetänyt noihin päälle venelakkaa tai jotain muuta puunkäsittelyainetta jolla tuota voisi ehkäistä? Nyt olisi hyvää aikaa tehdä tuollaiset operaatiot, kun terassin ympärillä on niin pirusti lunta, että ei grilliä sinne taida saada ennen toukokuuta :)

Tietääkö muuten joku onko tuollainen Mustang Kamadon lämpömittari kalibroitavaa mallia? Mikäli ei, niin mistähän tuohon saisi sopivan mittarin josta kalibrointiruuvi löytyy?
 

Six

Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
442
Kiitoksia tästä. Oonkin haaveillut Kamadosta tuon Weber Genesiksen kaveriksi, mutta ei oo millään kehdannut ostaa toista yhtä kallista grilliä kylkeen. Pikku Kamadoa oon aikonut ostaa, mutta nyt saikin sitten tuon M kokoisen halvemmalla, niin pakkohan se oli poistaa. Harmi kun L kokoiset oli jo loppu, kun ehdin itse apajille. Nuo Bambuiset sivutasot vissiin herkästi tahtoo vetää homeeseen. Onkos täällä joku heti uutena vetänyt noihin päälle venelakkaa tai jotain muuta puunkäsittelyainetta jolla tuota voisi ehkäistä? Nyt olisi hyvää aikaa tehdä tuollaiset operaatiot, kun terassin ympärillä on niin pirusti lunta, että ei grilliä sinne taida saada ennen toukokuuta :)

Tietääkö muuten joku onko tuollainen Mustang Kamadon lämpömittari kalibroitavaa mallia? Mikäli ei, niin mistähän tuohon saisi sopivan mittarin josta kalibrointiruuvi löytyy?
Jotain puunsuojaa/öljyä on hyvä vetää niitten päälle. Ja jättää suojahuput pois. Ei ongelmia sen jälkeen.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 054
Parikin kyssäriä raadille.

1) 4-5vuotta vanha Weber Spirit E310 saisi siirtyä Kamadon tieltä pois, niin mitä tämmöisesta kehtaa pyytää?

2) Olen katsellut Bono Grandea, onko tästä kokemuksia tai ns. nice to know-juttuja?

3) Meillä on katettu terassi, jossa nykyinen Weberi on seinän vieressä, mutta Kamadon blogitekstissä lukee, että tarvitsee 2x2m tilan ja syttymätön alusta?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 360
Jotain puunsuojaa/öljyä on hyvä vetää niitten päälle. Ja jättää suojahuput pois. Ei ongelmia sen jälkeen.
Jossain Face ryhmässä tuli vastaan, että bambutasot oli homehtunut vaikka oli katetulla terassilla ilman suojahuppua. Tuosta tuli sellainen vaikutelma, että nuo sivutasot kannattaa heti käsitellä jollakin aineella, käytti suojahuppua tai ei. Varmaan paras olisi vähän näyttää hiomapaperia tuolle ja sitten jokin öljy tai lakka pintaan. Täytyypä katsoa tarkemmin sitten kun tuo joskus toimitetaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Six
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 250
Mustang Kamadoa tarjouksessa -50%, Grillitukku. Kamado L 324,50€ & Kamado M 274,50€.
Joo tosiaan iso kiitos tästä, mahtaako olla halvin suomessa myyty L kokoinen kamado? Vai muistuuko mieleen jotain vastaavaa?
Tilasin omani tossa 2.30 ja tuli heti sen jälkeen että loppuunmyyty, en tiedä millon tämä kamppis oli alkanut mutta tosiaan tuon viestin jälkeen oli varmaan just yks kappale vaan myynnissä.

Äsken kuljetusfirma toi ton pihalle, paketissa tosiaan lukee 47" grilliritilä, vaikka grillin ulkonäkö onkin tuo kamado M näköinen (ainakin paketin kuva siis) missä kahva on tollanen musta muovinen, olisko tä sit joku pari vuotta vanha malli tms.

Vähemmän kiva ylläri olikin sit se että tä ei olekkaan valmiiksi koottuna niinkuin luulin, vaimolla on lonkka paskana eikä mulla ole kavereita jotka auttais kasaamaan että saa nähdä millon tätä pääsee kokeilemaan... :(
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 250
Jossain Face ryhmässä tuli vastaan, että bambutasot oli homehtunut vaikka oli katetulla terassilla ilman suojahuppua. Tuosta tuli sellainen vaikutelma, että nuo sivutasot kannattaa heti käsitellä jollakin aineella, käytti suojahuppua tai ei. Varmaan paras olisi vähän näyttää hiomapaperia tuolle ja sitten jokin öljy tai lakka pintaan. Täytyypä katsoa tarkemmin sitten kun tuo joskus toimitetaan.
Mulla on weberin mastertouchiin bambu sivupöytä, mä vielä kysyin heidän aspasta että pitääkö sitä käsitellä mitenkään, väitti että se on tehty valmiiksi, se oli umpihomeessa 2kk jälkeen vaikka aina grillaamisen jälkeen irroitin sen ja pistin katokseen suojaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 360
Mulla on weberin mastertouchiin bambu sivupöytä, mä vielä kysyin heidän aspasta että pitääkö sitä käsitellä mitenkään, väitti että se on tehty valmiiksi, se oli umpihomeessa 2kk jälkeen vaikka aina grillaamisen jälkeen irroitin sen ja pistin katokseen suojaan.
No juuri jotain tämän kaltaista pelkään, että se on heti tuollaisessa kunnossa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 771
Joo tosiaan iso kiitos tästä, mahtaako olla halvin suomessa myyty L kokoinen kamado? Vai muistuuko mieleen jotain vastaavaa?
Tilasin omani tossa 2.30 ja tuli heti sen jälkeen että loppuunmyyty, en tiedä millon tämä kamppis oli alkanut mutta tosiaan tuon viestin jälkeen oli varmaan just yks kappale vaan myynnissä.

Äsken kuljetusfirma toi ton pihalle, paketissa tosiaan lukee 47" grilliritilä, vaikka grillin ulkonäkö onkin tuo kamado M näköinen (ainakin paketin kuva siis) missä kahva on tollanen musta muovinen, olisko tä sit joku pari vuotta vanha malli tms.

Vähemmän kiva ylläri olikin sit se että tä ei olekkaan valmiiksi koottuna niinkuin luulin, vaimolla on lonkka paskana eikä mulla ole kavereita jotka auttais kasaamaan että saa nähdä millon tätä pääsee kokeilemaan... :(
Missä asut? Jos lähellä niin voin tulla sen verran jeesimään. Vastaa vaikka yv:llä jos kiinnostaa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
249
Parikin kyssäriä raadille.

2) Olen katsellut Bono Grandea, onko tästä kokemuksia tai ns. nice to know-juttuja?

3) Meillä on katettu terassi, jossa nykyinen Weberi on seinän vieressä, mutta Kamadon blogitekstissä lukee, että tarvitsee 2x2m tilan ja syttymätön alusta?
Itsellä Bono Grande Limited eli isoin malli. Ei tuosta hirveästi pahaa sanottavaa ole, toimii erinomaisesti, pitää lämmöt hyvin. Jos jotain parannettavaa keksisin, niin kalibroitava lämpömittari ja yläventtiili voisi olla hatullinen. Bono on tukeva, erinomaisesti perusvarusteltu ja toimii. Takuun kesto myös iso plussa.

Itsellä Bono on terassilla ilman katetta, mutta toki tämä savuttanee enemmän kuin kaasuweberi, joten ilmanvaihto kannattanee huolehtia että toimii. En itse nyt kokisi että tarvitsee 2x2m tilan. Toki tuon saa todella kuumaksi, mutta lienee enemmänkin virallinen turvallisuussuositus. Fiksusti käytettynä ei pitäisi olla ongelmia. Syttymätön alusta viitannee siihen että tuhkaluukun kautta saattanee tippua hiillosta, mutta ei itsellä tätä ole tapahtunut.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 054
Itsellä Bono Grande Limited eli isoin malli. Ei tuosta hirveästi pahaa sanottavaa ole, toimii erinomaisesti, pitää lämmöt hyvin. Jos jotain parannettavaa keksisin, niin kalibroitava lämpömittari ja yläventtiili voisi olla hatullinen. Bono on tukeva, erinomaisesti perusvarusteltu ja toimii. Takuun kesto myös iso plussa.
Kiitos viestistä!

Yritän saada vähän hinnasta pois, mutta minkäs teet että Latviassa 2/3 hinnalla myydään mitä Suomessa.

Sopisiko Bastardin hatullinen yläventtiili?
The Bastard -yläventtiili Large/Medium, rosterinen - Kamadon varaosat - Tulikulma

Lakkasitko "puiset" sivuritilät ennen käyttöönottoa?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 250
Tosiaan kaarinassa asustelen, ei mätsännyt Robbsin kanssa kun 200km matkaa.

Hyvä kun näistä bambun homehtumisista puhuttiin täällä, sain vihdoinkin aikaiseksi ottaa weberille yhteyttä tosta mun sivutasosta.
Vastasin samaan sähköpostiketjuun missä olin vuosi takaperin kysynyt pitääkö käsitellä, vastasi 5min sisällä että jos lähetän kuvan niin saan uuden sivupöydän heiltä :D

Pakko kyllä rakastaa weberin asiakaspalvelua!:love:
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 054
Tosiaan kaarinassa asustelen, ei mätsännyt Robbsin kanssa kun 200km matkaa.

Hyvä kun näistä bambun homehtumisista puhuttiin täällä, sain vihdoinkin aikaiseksi ottaa weberille yhteyttä tosta mun sivutasosta.
Vastasin samaan sähköpostiketjuun missä olin vuosi takaperin kysynyt pitääkö käsitellä, vastasi 5min sisällä että jos lähetän kuvan niin saan uuden sivupöydän heiltä :D

Pakko kyllä rakastaa weberin asiakaspalvelua!:love:
Ei Saakeli mikä offtoopic, mut meikä myös asuu myös Kaarinassa. Small world!

Oho, hyvää palvelua Weberiltä. Oma ärsytys Weberin kohtaa (noh, en tajunnut itse tätä hommaa ostaessani) emaloidut grilliritilät, sais lailla kieltää tommoset.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
249
Kiitos viestistä!

Yritän saada vähän hinnasta pois, mutta minkäs teet että Latviassa 2/3 hinnalla myydään mitä Suomessa.

Sopisiko Bastardin hatullinen yläventtiili?
The Bastard -yläventtiili Large/Medium, rosterinen - Kamadon varaosat - Tulikulma

Lakkasitko "puiset" sivuritilät ennen käyttöönottoa?
Tuossa isoimmassa bonossa yläventtiili on noin 18cm leveä, mutta en osaa sanoa mikä koko pienemmissä on. Ei tuo niinkään pakollinen varuste ole, mutta jos sattuu sateisempina päivinä savustelemaan, niin ei ainakaan vettä mene sisään. Mitään en ole lakannut, eikä hometta ainakaan itselläni ole näkynyt.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
203
Tuossa isoimmassa bonossa yläventtiili on noin 18cm leveä, mutta en osaa sanoa mikä koko pienemmissä on. Ei tuo niinkään pakollinen varuste ole, mutta jos sattuu sateisempina päivinä savustelemaan, niin ei ainakaan vettä mene sisään. Mitään en ole lakannut, eikä hometta ainakaan itselläni ole näkynyt.
Mulla on Limited jossa on Smokewaren chimneycap, esim bigshop myy suomessa joka myös bonon maahantuoja.
 

Six

Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
442
Tosiaan kaarinassa asustelen, ei mätsännyt Robbsin kanssa kun 200km matkaa.

Hyvä kun näistä bambun homehtumisista puhuttiin täällä, sain vihdoinkin aikaiseksi ottaa weberille yhteyttä tosta mun sivutasosta.
Vastasin samaan sähköpostiketjuun missä olin vuosi takaperin kysynyt pitääkö käsitellä, vastasi 5min sisällä että jos lähetän kuvan niin saan uuden sivupöydän heiltä :D

Pakko kyllä rakastaa weberin asiakaspalvelua!:love:
Itsellä homehtui Mustangin osat muutamassa kuukaudessa, tein reklamaation ja postissa tuli uudet tasot heti. Väittivät myöskin ettei tarvi käsitellä mutta nyt käsitelty eikä enää ongelmia. Ja tosiaan hupun jätin pois täällä neuvoja seuranneena....
Ja myöskin täältä olisin voinut tulla auttamaan jos Kaarina olisi ollut lähempänä....nyt ei edes 200km riitä......
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 620
Parikin kyssäriä raadille.

1) 4-5vuotta vanha Weber Spirit E310 saisi siirtyä Kamadon tieltä pois, niin mitä tämmöisesta kehtaa pyytää?

2) Olen katsellut Bono Grandea, onko tästä kokemuksia tai ns. nice to know-juttuja?

3) Meillä on katettu terassi, jossa nykyinen Weberi on seinän vieressä, mutta Kamadon blogitekstissä lukee, että tarvitsee 2x2m tilan ja syttymätön alusta?
Ihan mielenkiinnosta kun itse vaihtamassa Weberin hiiligrillistä kaasugrilliin, että miksi vaihdat kamadoon?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 054
Ihan mielenkiinnosta kun itse vaihtamassa Weberin hiiligrillistä kaasugrilliin, että miksi vaihdat kamadoon?
E-310 menisi tosiaan myyntiin kun ei tuolla saa tarpeeksi lämpöjä ylös, lämpöjen säätö ei ole kovin helppoa mitä Kamadoissa.
Hitaampi kestoinen ja monipuolisempi grillaus kiinnostaa, joten siitä syystä Kamado.
Myös emalipintaiset ritilät kuluneet, kiinnostaisi rosteriset vaihtaa ja ne maksaa sen reilu 100€ eli mielummin uutta grilliä.
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 419
Joo tosiaan iso kiitos tästä, mahtaako olla halvin suomessa myyty L kokoinen kamado? Vai muistuuko mieleen jotain vastaavaa?
Tilasin omani tossa 2.30 ja tuli heti sen jälkeen että loppuunmyyty, en tiedä millon tämä kamppis oli alkanut mutta tosiaan tuon viestin jälkeen oli varmaan just yks kappale vaan myynnissä.

Äsken kuljetusfirma toi ton pihalle, paketissa tosiaan lukee 47" grilliritilä, vaikka grillin ulkonäkö onkin tuo kamado M näköinen (ainakin paketin kuva siis) missä kahva on tollanen musta muovinen, olisko tä sit joku pari vuotta vanha malli tms.

Vähemmän kiva ylläri olikin sit se että tä ei olekkaan valmiiksi koottuna niinkuin luulin, vaimolla on lonkka paskana eikä mulla ole kavereita jotka auttais kasaamaan että saa nähdä millon tätä pääsee kokeilemaan... :(
Tilasin tuon L kamadon itsekkin kun huomasin hinnan ja hetken tutkin että mitäs hemmettiä, alunperin eksyin tuonne sivulle kun etsin Biscotto pizzakiveä :D
Tuohon hintaan en ainakaan itse muista nähneeni tuon kokoisia kamadoja missään ikinä, niin pakkohan se oli ottaa ja postaa tännekkin vinkkinä muille.
Hyvä että oot saanut tilauksen jo, itse odottelen kun ei ole mitään kuulunut.

Pitää varmaan kanssa käsitellä bambutasot samantien kun kasaa, mutta millä ne kannattaa käsitellä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
399
No perhana ku missasin ton halvan L koon kamadon... Enhän mä sitä ois tarvinnut mutta?
Oisi ehkä voinut tuon Weberin pallon korvata sillä jopa tai sit ei... Vaimo kiittää mun hutia.

Moi, kiitoksia kaikille hyvästä hiili- ja brikettikeskustelusta.

Nyt on master touch koottu, ja tuli yksi kysymys koskien alaosan ilma-aukkoja. Onko normaalia, että kääntökahva minimissä ilma-aukkoihin jää hieman rakoa? Kuva alla, jossa kahva minimissä.
Saitko muuten tätä ratkaistua? Muistaakseni itsellä on ehkä samaa kun UV:na huomasin tuon ja viime kesänä hankittu. Pitää ehkä tässä ottaa tutkintaan tai kiusata Weberiä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 250
No perhana ku missasin ton halvan L koon kamadon... Enhän mä sitä ois tarvinnut mutta?
Oisi ehkä voinut tuon Weberin pallon korvata sillä jopa tai sit ei... Vaimo kiittää mun hutia.



Saitko muuten tätä ratkaistua? Muistaakseni itsellä on ehkä samaa kun UV:na huomasin tuon ja viime kesänä hankittu. Pitää ehkä tässä ottaa tutkintaan tai kiusata Weberiä.
Mun vaimo on raivonnut mulle jo monta päivää tosta ostoksesta, että ei se tosiaan pelkkää posia ollut että sellasen sai napattua :rofl:
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
746
No perhana ku missasin ton halvan L koon kamadon... Enhän mä sitä ois tarvinnut mutta?
Oisi ehkä voinut tuon Weberin pallon korvata sillä jopa tai sit ei... Vaimo kiittää mun hutia.

Saitko muuten tätä ratkaistua? Muistaakseni itsellä on ehkä samaa kun UV:na huomasin tuon ja viime kesänä hankittu. Pitää ehkä tässä ottaa tutkintaan tai kiusata Weberiä.
Noi reiät pitää olla vain näkyvissä kun kääntää kahvaa siihen savustusasentoon että ilmaa kulkee todella vähän ja lämpötila pysyy kohtuullisena?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
399
Mun vaimo on raivonnut mulle jo monta päivää tosta ostoksesta, että ei se tosiaan pelkkää posia ollut että sellasen sai napattua :rofl:
No siis mullahan on tän vuoden hankinnat tekemättä :D Ehkä syystä kun viime kesänä mullistin koko touhun kun tuli hankittua: Weberin pallo, Kamado Bono Minimo ja Oonin pizzauuni... Syytän tästä muuttoa rivitaloon :D

Kyllä sitä on sillon kiitelty kun on ruokaa laitettu grillissä mutta ei aina silloin kun iso paketti ilmestyy...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 250
Itsellä homehtui Mustangin osat muutamassa kuukaudessa, tein reklamaation ja postissa tuli uudet tasot heti. Väittivät myöskin ettei tarvi käsitellä mutta nyt käsitelty eikä enää ongelmia. Ja tosiaan hupun jätin pois täällä neuvoja seuranneena....
Ja myöskin täältä olisin voinut tulla auttamaan jos Kaarina olisi ollut lähempänä....nyt ei edes 200km riitä......
Voisitko kertoa millä tavalla nuo käsittelit?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 250
No siis mullahan on tän vuoden hankinnat tekemättä :D Ehkä syystä kun viime kesänä mullistin koko touhun kun tuli hankittua: Weberin pallo, Kamado Bono Minimo ja Oonin pizzauuni... Syytän tästä muuttoa rivitaloon :D

Kyllä sitä on sillon kiitelty kun on ruokaa laitettu grillissä mutta ei aina silloin kun iso paketti ilmestyy...
Jep.
Ruoka aina maistuu mut aina pitää grilliostoksista silti valittaa :D
 

Six

Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
442
Voisitko kertoa millä tavalla nuo käsittelit?
En muista tarkkaan.Valitan...jotain puunsuojaa mitä jäi yli ku vedin terassin.
Ja nuo vaimohuudot tuttuja myös...mutta kun erilaisia herkkuja lautasella, kehutaan niiii päästä varpaisiin....kunnes muutama +kg kertyny....ja sävellaji vaihtuu.:rofl::rofl:
 

JosseTheRedman

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
244
Onko joku seurannut Weber grillien hintakäyttäytymistä? Onko nämä oikeastaan koskaan isoissa tarjouksessa? Komponenttipula ja viime kesän buumi yms saanut hinnat lähinnä nousemaan, kun hintaseurantaa katselin. Varastot varmaan myyty loppuun ja uudet tulossa tulevaan sesonkiin, niin niidenkään puolesta tuskin mitään kampanjoita tulossa.

Kiikarissa olisi 4 polttimen Weberi eli varmaankin Genesis 410, joka nyt gigantissa 1250, näinköhän pitäisi kotiuttaa vai vielä kyttäillä. Selvä on että tuo 5v palvellut CMn parin sadan grilli saa väistyä ensi kesäksi. Tuolle Weberille kilpaileva malli varmaankin olisi Napoleonin Rogue-sarja? Itselleni tuntematon merkki.
 
Liittynyt
09.06.2020
Viestejä
34
Parhaillaan verkkokauppa.comissa on mielestäni hyvä tarjous 3-polttimen Weber Genesis II E-310:stä. 799e, kun tuo muualla maksaa n.1000e.
Mökille ostin tuon grillin toissa kesänä ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Iso grillausala kolmen polttimen grilliksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
535
Eipä ainakaan yli 25 % tarjouksia ole ollut ja nekin sitten halvemman pään malleissa. Ellei sit näytekappaleita syksyllä osta rautakaupasta tms.
Viime black fridayna sai Spirit II S-320 mallin 500€ ja normaalihinta 800€ tietämissä. Joskus harvoin on vähän reilumpia alannuksia niistä malleista, mitkä ei ole erityisen suosittuja.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 620
Onko joku seurannut Weber grillien hintakäyttäytymistä? Onko nämä oikeastaan koskaan isoissa tarjouksessa? Komponenttipula ja viime kesän buumi yms saanut hinnat lähinnä nousemaan, kun hintaseurantaa katselin. Varastot varmaan myyty loppuun ja uudet tulossa tulevaan sesonkiin, niin niidenkään puolesta tuskin mitään kampanjoita tulossa.

Kiikarissa olisi 4 polttimen Weberi eli varmaankin Genesis 410, joka nyt gigantissa 1250, näinköhän pitäisi kotiuttaa vai vielä kyttäillä. Selvä on että tuo 5v palvellut CMn parin sadan grilli saa väistyä ensi kesäksi. Tuolle Weberille kilpaileva malli varmaankin olisi Napoleonin Rogue-sarja? Itselleni tuntematon merkki.
Ite kans Weber Genesistä kattelin, kunnes katsoin tän videon ja nyt näyttää että kääntyy oma valinta tuoho Napoleon Rogueen.
Napoleonis saa pullon piiloon paremmin, sytytysjärjestelmä parempi jne.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
524
En tiedä kiinnostaako ketään mutta Suomessa ei suositella kaasupullon laittamista tuonne Napoleonin kaltaiseen kaappiin.
Suomessa ku käytössä nestekaasu ja USA aika usein propaani.
Ihan vaan sivuhuomiona
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 620
En tiedä kiinnostaako ketään mutta Suomessa ei suositella kaasupullon laittamista tuonne Napoleonin kaltaiseen kaappiin.
Suomessa ku käytössä nestekaasu ja USA aika usein propaani.
Ihan vaan sivuhuomiona
Tosiaan hyvä huomio.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Toki itse säilytän pulloa siellä sisällä, mutta grillatessa pullo grillin viereen.
 
Liittynyt
28.03.2022
Viestejä
2
Ite kans Weber Genesistä kattelin, kunnes katsoin tän videon ja nyt näyttää että kääntyy oma valinta tuoho Napoleon Rogueen.
Napoleonis saa pullon piiloon paremmin, sytytysjärjestelmä parempi jne.
Itsellä Genesis II E-310 ja riittää kunkääntää ensimmäisen kaasun päälle ja sen jälkeen voi samalla kädellä painaa sytytinnapista, ja kun ensimmäinen poltin on syttynyt niin riittää, että muut kääntää päälle niin nekin syttyvät parissa sekunnissa.
Eli en tiedä onko noista vielä jotain eri variaatioita.

Huomiona myös, että Weberin 3 polttimen grillausala on melkein sama kuin Napoleon Roguen 4 polttimen.

Molemmat grillit tietty mainioita, eli valinta ei mene pieleen kummankaan kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.03.2022
Viestejä
2
Itsellä Genesis II E-310 ja riittää kunkääntää ensimmäisen kaasun päälle ja sen jälkeen voi samalla kädellä painaa sytytinnapista, ja kun ensimmäinen poltin on syttynyt niin riittää, että muut kääntää päälle niin nekin syttyvät parissa sekunnissa.
Eli en tiedä onko noista vielä jotain eri variaatioita.

Huomiona myös, että Weberin 3 polttimen grillausala on melkein sama kuin Napoleon Roguen 4 polttimen.

Molemmat grillit tietty mainioita, eli valinta ei mene pieleen kummankaan kohdalla.
 
Liittynyt
09.06.2020
Viestejä
34
Itsellä Genesis II E-310 ja riittää kunkääntää ensimmäisen kaasun päälle ja sen jälkeen voi samalla kädellä painaa sytytinnapista, ja kun ensimmäinen poltin on syttynyt niin riittää, että muut kääntää päälle niin nekin syttyvät parissa sekunnissa.
Eli en tiedä onko noista vielä jotain eri variaatioita.

Huomiona myös, että Weberin 3 polttimen grillausala on melkein sama kuin Napoleon Roguen 4 polttimen.

Molemmat grillit tietty mainioita, eli valinta ei mene pieleen kummankaan kohdalla.
Itselläkään ei kyllä ole moitittavaa tosta Genesiksen sytytysjärjestelmästä. Hyvin on toiminut aina.
Yksi mikä tuli vielä mieleen tuosta niin meillä mökillä grilli on semmoisella paikalla, missä tuulee välillä aika reippaasti. Parin sadan grilleillä ei tarvinut olla kummoinenkaan tuuli, niin yksi tai jopa kaikki polttimet sammuilivat. Genesiksellä tuo koppa on niin tiivis, että kertaakaan ei ole yksikään poltin sammunut grillauksen aikana.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
87
Olikos täällä kellään jo kokemuksia Napoleonin Freestyle-sarjasta? Ilmeisesti suhteellisen uusi malli markkinoilla ja kilpaillee (kai?) Weberin Spirit-sarjaa vastaan. Itsellä 3-polttimollinen laitos haussa ja tuossa Freestylessä hintalappu hieman vastaavia Spiritejä pienempi, Roguesta tai Genesiksesta puhumattakaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 360
Komppaan, hyvin syttyy Genesiksessä viereisetkin polttimet. Melkein sanoisin, että tuosta videosta poiketen noista löytyy kyllä se silta polttimien välillä joka auttaa syttymisessä. Varmistan tämän vielä kun pääsen kotiin.

~Vuosi takaperin tilasin oman Genesis II S-310 ja onhan se kyllä mahtava laitos. Oli tarjouksessa 849€, normaalihinta 1099€ ja sai vartaan kaupanpäälle. Vartaan arvo (kaupasta ja grillin mallista riippuen) on n. 190e luokkaa. Tuossa alkoi jo olla hinta kohdillaan. Sama kampanja on muuten nytkin käynnissä, 19.4 asti saa vartaan kaupan päälle. Grilli rekisteröidään Weberin sivuilla ja sitä kautta saa ilmaiseksi tilattua sen.

Olin kyllä itsekin aikaissa ostaa vastaavan Napoleonin, mutta niillä oli todella huono saatavuus viime keväänä. Saatavuus oli muistaakseni aivan auki, varovaisia arvioita johonkin kesän lopulle, niin en tohtinut ottaa riskiä, että joutuisi kesän olemaan ilman Grilliä. En seurannut sitten saatavuutta enää myöhemmin, että paraniko se yhtään, mutta sama saatavuus pula koski kyllä monia muitakin tuotteita ja Evergreenin seikkailut Suezissa ei kyllä auttanut asiaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 186
Viestejä
4 214 945
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom