Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Vähän outo tuo Power-ketjun logistiikka touhu. Täällä on varmasti ollut jo aiheesta keskustelua jossain. Huomasin näppiksen 20€ halvemmalla kun mitä muualla näkyi myytävän. Lähimmät myymämälät joiss click & collect olivat Espoossa ja Vantaalla (ite Helsingissä). Tilasin sitten sen Stockan myymälään "nouda myymälästä 3-7 arkip. kuluessa" . Naureskelin itsekseni, että siinä on ainakin varattu kuljetukselle reilusti aikaa. Hymy alkaa kohta vähitellen hyytyä kun nyt vajaata viikkoa myöhemmin kävin tarkastamassa tilanteen seurannasta. Tuote on lähtenyt alunperin ruotsin terminaalista liikkeelle ja on nyt norjassa kuljetuksessa :confused2: Eipä siinä mitään, kun ei ole kiire eikä sitä ihan parissa päivässä luvattukaan.

Välillä kun menee alustavasti ja ilman vakavaa ostoaikomusta katsomaan tuotetta vaikkapa Itiksen poweriin ja heiltä ei sitä löydy, niin lähes poikkeuksetta spermatukka näpyttelee salamana tuotetiedot päätteelleen ja on jo puoliväkisin tilaamassa sitä about samalle päivälle jostain toisesta lähialueen myymälästä :hmm:

e. tuote saapuikin noudettavaksi about noihin aikoihin kun yllä olevan kirjoitin. Powerille :thumbsup:

e2. kehutaan nyt jätkäsaaren verkkokauppaakin sujuvasta palautuksesta samaan positiivisuuspurkaukseen. Palautustiskille ei tarvinnut jonottaa ja liekö rehellisyyttä säteilevien silmieni ansiota, mutta 120€ hintaisen näppiksen boxia ei edes avattu tiskillä. Olisi nyt edes vähän helistellyt :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Ostin powerin outletista myymälädemona olleen w10 läppärin (halvin joka löytyi, menee sukulaiselle satunnaiseen nettiselailukäyttöön).

Kun hain läppärin, ilmoitettiin että koneeseen on asennettu päivitykset valmiiksi, ja että hinta olisi koneen hinta + 69e asennuksista. Kieltäydyin tästä asennuspalveluksen maksamisesta koska siitä ei oltu sovittu/ilmoitettu etukäteen. Tämän jälkeen tuli ehdotus että jos maksan puolet asennuspalvelusta, johon myöskin annoin kieltävän vastauksen.

Lopulta sovittiin että en maksa yhtään mitään tuosta asennuspalvelusta (myyjälle positiivinen palaute tästä). Varsinkin jos on Windows käyttöjärjestelmänä, tuo 69€ siitä että maksimissaan menet ja klikkaat windows updatea on aika kova etenkin tilanteessa jossa laitteen hinta on 270€.

Myyjä myös mainits, että jonkunverran noita menee puoleen hintaan juurikin siksi, että ennakkoon ei ilmoiteta sivustolla tuosta asennuspalvelusta. Nyt kun asiaa olen miettinyt, taitaa olla tarkoituksellista että tuota ei ilmoiteta. Vaikka saisivat tuosta tuon n. 35€/kone, on se kuitenkin kassavirtaa talon sisälle.

Palvelu on varmasti hyvä tietyille kohderyhmille, mutta mielestäni on väärin että tuo tehdään kysymättä ja yritetään laskuttaa automaattisesti ilman että siitä on sovittu.
 
Ostin powerin outletista myymälädemona olleen w10 läppärin (halvin joka löytyi, menee sukulaiselle satunnaiseen nettiselailukäyttöön).

Kun hain läppärin, ilmoitettiin että koneeseen on asennettu päivitykset valmiiksi, ja että hinta olisi koneen hinta + 69e asennuksista. Kieltäydyin tästä asennuspalveluksen maksamisesta koska siitä ei oltu sovittu/ilmoitettu etukäteen. Tämän jälkeen tuli ehdotus että jos maksan puolet asennuspalvelusta, johon myöskin annoin kieltävän vastauksen.

Lopulta sovittiin että en maksa yhtään mitään tuosta asennuspalvelusta (myyjälle positiivinen palaute tästä). Varsinkin jos on Windows käyttöjärjestelmänä, tuo 69€ siitä että maksimissaan menet ja klikkaat windows updatea on aika kova etenkin tilanteessa jossa laitteen hinta on 270€.

Myyjä myös mainits, että jonkunverran noita menee puoleen hintaan juurikin siksi, että ennakkoon ei ilmoiteta sivustolla tuosta asennuspalvelusta. Nyt kun asiaa olen miettinyt, taitaa olla tarkoituksellista että tuota ei ilmoiteta. Vaikka saisivat tuosta tuon n. 35€/kone, on se kuitenkin kassavirtaa talon sisälle.

Palvelu on varmasti hyvä tietyille kohderyhmille, mutta mielestäni on väärin että tuo tehdään kysymättä ja yritetään laskuttaa automaattisesti ilman että siitä on sovittu.
Onhan tuo hintana muutenkin ihan tajuton, paremmassakin perustason läppärissä helposti 10% koneen hinnan päälle. Windowsissa taitaa olla automaattipäivitykset oletuksena käytössä eli vaatii heidän päässä työntekijän käynnistämään koneen verkkoyhteydellä ja kappas kun homma hoitaa ittensä. Ymmärtäisin jos tuo palvelu sisältäisi myös muut ajurit ja ohjelmistot, kuten näytönohjaimen ja/tai piirisarja-ajurit, mutta niitä tuskin siellä kaikki edes osaa päivittää.

Ehdottomasti minimi olisi mainita tuosta "palvelusta" ja erityisesti sen hinnasta asiakkaalle...
 
Ostin powerin outletista myymälädemona olleen w10 läppärin (halvin joka löytyi, menee sukulaiselle satunnaiseen nettiselailukäyttöön).

Kun hain läppärin, ilmoitettiin että koneeseen on asennettu päivitykset valmiiksi, ja että hinta olisi koneen hinta + 69e asennuksista. Kieltäydyin tästä asennuspalveluksen maksamisesta koska siitä ei oltu sovittu/ilmoitettu etukäteen. Tämän jälkeen tuli ehdotus että jos maksan puolet asennuspalvelusta, johon myöskin annoin kieltävän vastauksen.

Lopulta sovittiin että en maksa yhtään mitään tuosta asennuspalvelusta (myyjälle positiivinen palaute tästä). Varsinkin jos on Windows käyttöjärjestelmänä, tuo 69€ siitä että maksimissaan menet ja klikkaat windows updatea on aika kova etenkin tilanteessa jossa laitteen hinta on 270€.

Myyjä myös mainits, että jonkunverran noita menee puoleen hintaan juurikin siksi, että ennakkoon ei ilmoiteta sivustolla tuosta asennuspalvelusta. Nyt kun asiaa olen miettinyt, taitaa olla tarkoituksellista että tuota ei ilmoiteta. Vaikka saisivat tuosta tuon n. 35€/kone, on se kuitenkin kassavirtaa talon sisälle.

Palvelu on varmasti hyvä tietyille kohderyhmille, mutta mielestäni on väärin että tuo tehdään kysymättä ja yritetään laskuttaa automaattisesti ilman että siitä on sovittu.
Ikävän kuuloista touhua. Katteet on ilmeisesti niin alhaalla ja tulosvaatimukset korkealla, että yhtään keinoa kuluttajan rahojen viemiseksi ei jätetä käyttämättä. Ei yllättäisi yhtään jos tämä maksullinen asennuspalvelu sisältää lisäksi jotain free trial softa-asennuksia ketjun sopimuskumppaneiden valikoimista.

Nykyään tuntuu muutenkin, että vaatii enemmän osaamista estää jatkuvasti vyöryviä päivityksiä, kuin päivittäminen. Bloatwaren poistamisesta puhumattakaan. Esim Asuksen läppärin kanssa on tullut toivottua että voisi siirtyä ajassa takaisin siihen hetkeen ennen ensikäynnistystä ja vastata kieltävästi muutaman tärkeältä kuulostavan lisukkeen asentamistiedusteluihin. Päivityksen "asentaminen" kuulostaa myös aika raskaalta toimenpiteeltä verrattuna siihen mitä se yleensä käytännössä tarkoittaa, eli ok-nappulan klikkaamista ja ehkä pienen hetken odottelua.
 
Onhan tuo hintana muutenkin ihan tajuton, paremmassakin perustason läppärissä helposti 10% koneen hinnan päälle.
Asennuspalvelusta puhe ?

Ei palvelun kustannuksiin taida vaikuttaa se maksaako se läppäri kaksisataa vai kaksitonnia, yksittäisessä vertailussa se paritonnin kone voi olla edullisempi. Toki tiputin, hajotin ja hukkasin tyylinen riski kalliimmassa isompi, mutta läppäreissä aika pieni.

Mutta osuudesta riippumatta, oli euro tai viisi, niin lisähinnan(rahan) pyyttäminen kaupan (hinnan) sopimisen jälkeen on silkkaa huijausta.

Jos tuote myyty verkkokaupassa, niin kaikki kulut kerrottava, ja nimenomaan se kokonais hinta, sen saa erotella mistä koostuu, mutto se lopullinen kokonaishinta se "isoin" ja selkein luku. Toimituskulut etämyynnissä oltava myös selkeät. Jos niitä ei noudossa ole, niin niitä ei sitten oikeasti ole.


Lentomatkoissa harrastettiin tuota pakollisten lisähintaisten palveluilla rahastus huijaamista, samaa tehtiin ns lippupalveluissa, lippua markkinointii tietynhintaiseksi, mutta niihin lisättiin pakollisia lisämaksuja.
 
Ostin powerin outletista myymälädemona olleen w10 läppärin (halvin joka löytyi, menee sukulaiselle satunnaiseen nettiselailukäyttöön).

Kun hain läppärin, ilmoitettiin että koneeseen on asennettu päivitykset valmiiksi, ja että hinta olisi koneen hinta + 69e asennuksista. Kieltäydyin tästä asennuspalveluksen maksamisesta koska siitä ei oltu sovittu/ilmoitettu etukäteen. Tämän jälkeen tuli ehdotus että jos maksan puolet asennuspalvelusta, johon myöskin annoin kieltävän vastauksen.

Lopulta sovittiin että en maksa yhtään mitään tuosta asennuspalvelusta (myyjälle positiivinen palaute tästä). Varsinkin jos on Windows käyttöjärjestelmänä, tuo 69€ siitä että maksimissaan menet ja klikkaat windows updatea on aika kova etenkin tilanteessa jossa laitteen hinta on 270€.

Myyjä myös mainits, että jonkunverran noita menee puoleen hintaan juurikin siksi, että ennakkoon ei ilmoiteta sivustolla tuosta asennuspalvelusta. Nyt kun asiaa olen miettinyt, taitaa olla tarkoituksellista että tuota ei ilmoiteta. Vaikka saisivat tuosta tuon n. 35€/kone, on se kuitenkin kassavirtaa talon sisälle.

Palvelu on varmasti hyvä tietyille kohderyhmille, mutta mielestäni on väärin että tuo tehdään kysymättä ja yritetään laskuttaa automaattisesti ilman että siitä on sovittu.
On kyllä härskiä toimintaa, ja mun mielestä tietokoneen kaltaisessa laitteessa, joka on kuitenkin erittäin henkilökohtainen laite kuten puhelin, niin mua henkilökohtaisesti hirvittäisi se, että joku on tehnyt sen koneen kanssa jotain mistä mä en tiedä.

Sanokaa vaan hulluksi ja neuroottiseksi, kyllä mä nyt valmistajiin vielä luotan kun tiedän että heillä on tuotanto automatisoitu jne mutta se, että joku satunnainen henkilö asentelee koneen kanssa vaikka mitä ja mun pitäis ruveta sitä sitten tyytyväisenä käyttämään... ei kiitos.

Valitettava kehitys on myös tuo, etenkin Powerissa, että tuosta jatkuvasta pakkosyötöstä johtuen saat paremman asiakaskokemuksen kun et asioi myymälässä ollenkaan vaan hoidat kaikki netistä. Eihän sen näin pitäisi olla, mutta myyjän tehtävä ei ole enää (onko koskaan ollutkaan?) auttaa asiakasta vaan maksimoida oma ja firmansa tilipussi. Se on tietysti yritysten tarkoitus, mutta pitääkö se näin räikeästi tuoda asiakkaalle esiin en tiedä.

Powerin myymälään mentäessä tarvitsee olla suurinpiirtein kyltti mukana jossa lukee
  • ei, en liity MyPower
  • kyllä, sähkösopimus on kunnossa
  • en vaihda operaattoria
  • en tarvitse teidän 350% katteen usb-kaapeleita,
  • kyllä se koskee myös hdmi-kaapeleita
  • hae vaan kalibroimaton televisio,
  • joo kyllä tiedän mitä kalibrointi tarkoittaa
  • en siltikään osta kalibroitua telkkaria...
Tämä sikailuhan menee nyt jo siihen että ennen kuin palautettu tv oli outletissa -20% niin nyt siihen tehdään kalibrointi ja lisätään +200€ hintaa joten asiakkaan kannalta olisi loogista, että paketti on avattu vaikka todellisuudessa se on asiakaspalautus. Ei näin Power.
 
Powerissa on sentään se hyvä puoli että voit itse hakea hyllystä tuotteen ja kävellä sen kanssa kassalle ilman että kukaan häiritsee. Myyjä korkeintaan kysyy että "tarvitsetko apua" josta on helppo kieltäytyä.

Sen sijaan kolmella edellisellä Gigantin reissulla tuotetta ei ole ollut hyllyssä vaan geelitukka on hakenut sen varastosta. Tämän jälkeen pitää mennä tietokoneelle tekemään kuitti ja sitten alkaa jankutus a) DNA:n puhelinliittymistä b) DNA:n nettiliittymistä c) kusetussähkösopimuksista
 
Sen sijaan kolmella edellisellä Gigantin reissulla tuotetta ei ole ollut hyllyssä vaan geelitukka on hakenut sen varastosta. Tämän jälkeen pitää mennä tietokoneelle tekemään kuitti ja sitten alkaa jankutus a) DNA:n puhelinliittymistä b) DNA:n nettiliittymistä c) kusetussähkösopimuksista
d) Tuohi-kortista e) laitteen lisätakuusta/turvasta f) tietoturva- ja virustorjuntapaketista g) ...
 
Powerissa on sentään se hyvä puoli että voit itse hakea hyllystä tuotteen ja kävellä sen kanssa kassalle ilman että kukaan häiritsee. Myyjä korkeintaan kysyy että "tarvitsetko apua" josta on helppo kieltäytyä.

Sen sijaan kolmella edellisellä Gigantin reissulla tuotetta ei ole ollut hyllyssä vaan geelitukka on hakenut sen varastosta. Tämän jälkeen pitää mennä tietokoneelle tekemään kuitti ja sitten alkaa jankutus a) DNA:n puhelinliittymistä b) DNA:n nettiliittymistä c) kusetussähkösopimuksista
On ilmeisesti eroja eri liikkeissä.

Power, tiedän mitä teen asiakas, myyjät kimpussa. Ostoaikeissa, Tarvitsen myyjää, ei näy missään. (No keskimäärin Powereissa kyllä henkilökuntaa)

Gigantti, tyrkytys, se osataan, mutta monessa gigantissa Nä-iitto meininki, myyjään kontakti, taistele asiasi (en halu kuin sen mitä tarvin)->tietokoneelle, henkilötietojen kerääminen, taistele se läpi, saat postit lapun, sen jälkeen kassalle, maksat, poistu liikkeestä ja mene noutopisteeseen, jonotus numero, plim, tiskille, kerrot asian, henkilö lähtee etsimään tuotetta, saat tuotteen.

Ennen vanhaa, kodinkoneliikkeissä, asia hoidettiin yhden myyjän kanssa loppuun saakka, tarvittaessa sinne peräluukuun/kärryyn asti. Koska myyjä ollut sama asikkaan lapsuudesta asti, niin kauppa kävi sujuvasti.
 
Viimeksi muokattu:
Powerin myymälään mentäessä tarvitsee olla suurinpiirtein kyltti mukana jossa lukee
  • ei, en liity MyPower
  • ...

Kaiken muun allekirjoitan, mutta en tota. Näkee takuutiedot netistä, ja saa bonusta/cashbackia. Just eilen ostin tietokonekotelon. 2.46e euroa jäi maksamaan. Toki myös tarkoittaa, että syydän tuonne rahaa, mutta hinnat on samat muualla ja Power on ainoa joka antaa bonusta. Ei ole vaikea valita mistä hakee. Lisäksi tohon MyPoweriin pystyy liittymään kotona.

Toki jos S-bonus, plussakortit, lidl-pisteet yms. ei napostele muutenkaan, niin sitten kannattaa jättää väliin.
 
Kaiken muun allekirjoitan, mutta en tota. Näkee takuutiedot netistä, ja saa bonusta/cashbackia. Just eilen ostin tietokonekotelon. 2.46e euroa jäi maksamaan. Toki myös tarkoittaa, että syydän tuonne rahaa, mutta hinnat on samat muualla ja Power on ainoa joka antaa bonusta. Ei ole vaikea valita mistä hakee. Lisäksi tohon MyPoweriin pystyy liittymään kotona.
Jos iso firma profiloi asiakasta, niin asiakas ei ole se voittaja.

Ymmärsin että kritiikki oli siinä ahdistavassa henkilötietojen keräämisessä, ja noissa liittyä meidän henkilötieto ohjelmaan missä luovut oikeuksistasi.

Näiden ohjelmien avulla ko ketjut voivat luoda entistä epäselvempää markkinointia. Tuotteiden hinnat riippuu siitä oletko luovuttanut tietosi, ei, et saa halvemmalla, vaan saat sen markkinoituun hintaan.


Takuut toki hoitu aiemmin ilman henkilötietojen luovuttamista.
 
Kaiken muun allekirjoitan, mutta en tota. Näkee takuutiedot netistä, ja saa bonusta/cashbackia. Just eilen ostin tietokonekotelon. 2.46e euroa jäi maksamaan. Toki myös tarkoittaa, että syydän tuonne rahaa, mutta hinnat on samat muualla ja Power on ainoa joka antaa bonusta. Ei ole vaikea valita mistä hakee. Lisäksi tohon MyPoweriin pystyy liittymään kotona.

Toki jos S-bonus, plussakortit, lidl-pisteet yms. ei napostele muutenkaan, niin sitten kannattaa jättää väliin.
Kehoitan kuluttajana kriittisempään ajatteluun, jos et maksa tuotteesta tai palvelusta, sinä olet se jota myydään.

En tiedä mitä tietoja MyPower kerää mutta en ihmettelisi jos haluttaisiin tietää vaikka syntymäaika. Tuota jatkuvasti käyttämällä autat heitä rakentamaan tarkan profiilin, mitä ostat vanhemmille, lapsille, vaimolle, yms...

Tuo 5€/250€ bonus eli ns. jatkuva 2% cashbnack ei kovin kummoinen ole, ja Power tekee juuri tässä sen että oletuksena katsot heiltä + paniikki käyttää pisteet äkkiä, johon on joku 15pv aikaraja. Todennäköisesti pisteet jää käyttämättä.
Jos Power niin kovasti asiakkaita ajattelee, miksei takuuportaali voi olla ilman MyPower-ohjelmaa? Kuitit sähköpostiin? Ja montako kertaa niitä takuukuitteja tarvii.

Heitin hatusta muutamia tuotteita ja ajattelin vertailla onko Powerissa samat hinnat:
Samsung S21+ 5G puhelin, Proshop 899€, Power 1049€. Eroa 150€

Samsung S6 galaxy tab lite tabletti, Kärkkäinen 329€, Power 348€, eroa 19€

NOCTUA NH-D15 jäähy, Tietokonekauppa.fi 89€, Power 109,90€, eroa 20,9€

Nuo ostamalla powerista maksaa sulle 1506,9€ ja juu, saat cashback 30,1€ mutta jos olisit hankkinut tuotteet muualta, olisit säästänyt 150€+19€+20,9€ = 189,9€.
Poweria käyttämällä todellisuudessa siis menetit 189,9€-30,1€ cashback = 159,8€.
 
Kehoitan kuluttajana kriittisempään ajatteluun, jos et maksa tuotteesta tai palvelusta, sinä olet se jota myydään.

En tiedä mitä tietoja MyPower kerää mutta en ihmettelisi jos haluttaisiin tietää vaikka syntymäaika. Tuota jatkuvasti käyttämällä autat heitä rakentamaan tarkan profiilin, mitä ostat vanhemmille, lapsille, vaimolle, yms...

Tuo 5€/250€ bonus eli ns. jatkuva 2% cashbnack ei kovin kummoinen ole, ja Power tekee juuri tässä sen että oletuksena katsot heiltä + paniikki käyttää pisteet äkkiä, johon on joku 15pv aikaraja. Todennäköisesti pisteet jää käyttämättä.
Jos Power niin kovasti asiakkaita ajattelee, miksei takuuportaali voi olla ilman MyPower-ohjelmaa? Kuitit sähköpostiin? Ja montako kertaa niitä takuukuitteja tarvii.

Heitin hatusta muutamia tuotteita ja ajattelin vertailla onko Powerissa samat hinnat:
Samsung S21+ 5G puhelin, Proshop 899€, Power 1049€. Eroa 150€

Samsung S6 galaxy tab lite tabletti, Kärkkäinen 329€, Power 348€, eroa 19€

NOCTUA NH-D15 jäähy, Tietokonekauppa.fi 89€, Power 109,90€, eroa 20,9€

Nuo ostamalla powerista maksaa sulle 1506,9€ ja juu, saat cashback 30,1€ mutta jos olisit hankkinut tuotteet muualta, olisit säästänyt 150€+19€+20,9€ = 189,9€.
Poweria käyttämällä todellisuudessa siis menetit 189,9€-30,1€ cashback = 159,8€.
Herää kysymys että missä on se kuuluisa Powerin hintarobotti on..
 
Herää kysymys että missä on se kuuluisa Powerin hintarobotti on..

Vähän ilkeästi sanoen, se nostaa hintoja muiden perässä.

Tiettävästi, oikeasti Power seuraa aktiivisesti tärkeiden kilpailijoiden hintoja, samaa tekee kilpailijatkin, mikä näykyy eriäden liikkeiden tuotehinnoittelussa kun jokin kilpailijoista muuttaa tuotteen hintaan



Teknisesti ei hajua miten (koodia, ihmisiä?), tuo hintarobotti on vain markkinointi nimi heidän hinnoitteluun liittyen.



Hintarobotilla myös sivutaan kiellettyä hintatakuu-, markkinoiden halvin yms. markkinointia, ja hyvin siinä onnistuneet.

Kodinkoneliikkeiden perus kikka tunnettujen merkkien mallinumerot, kilpailijoilla keskenään erilaiset, plus sitten ne ketjujen omat merkit.
Varastosaldot ja myymäläsaatavuus käänteisesti hinnan edullisuuden kanssa.

Reksiteröitymisestä, helpottaa toki kaupan puola, kun kaikki asiakas kontaktit on tallessa, naamat vaihtuu, mutta asiakas on tuttu, mutta asiakas ei tajuakkaan kuinka tuttu.

Tiedä sitten koska siitä hyötyä.
 
Kehoitan kuluttajana kriittisempään ajatteluun, jos et maksa tuotteesta tai palvelusta, sinä olet se jota myydään.

En tiedä mitä tietoja MyPower kerää mutta en ihmettelisi jos haluttaisiin tietää vaikka syntymäaika. Tuota jatkuvasti käyttämällä autat heitä rakentamaan tarkan profiilin, mitä ostat vanhemmille, lapsille, vaimolle, yms...

Tuo 5€/250€ bonus eli ns. jatkuva 2% cashbnack ei kovin kummoinen ole, ja Power tekee juuri tässä sen että oletuksena katsot heiltä + paniikki käyttää pisteet äkkiä, johon on joku 15pv aikaraja. Todennäköisesti pisteet jää käyttämättä.
Jos Power niin kovasti asiakkaita ajattelee, miksei takuuportaali voi olla ilman MyPower-ohjelmaa? Kuitit sähköpostiin? Ja montako kertaa niitä takuukuitteja tarvii.

Heitin hatusta muutamia tuotteita ja ajattelin vertailla onko Powerissa samat hinnat:
Samsung S21+ 5G puhelin, Proshop 899€, Power 1049€. Eroa 150€

Samsung S6 galaxy tab lite tabletti, Kärkkäinen 329€, Power 348€, eroa 19€

NOCTUA NH-D15 jäähy, Tietokonekauppa.fi 89€, Power 109,90€, eroa 20,9€

Nuo ostamalla powerista maksaa sulle 1506,9€ ja juu, saat cashback 30,1€ mutta jos olisit hankkinut tuotteet muualta, olisit säästänyt 150€+19€+20,9€ = 189,9€.
Poweria käyttämällä todellisuudessa siis menetit 189,9€-30,1€ cashback = 159,8€.

Ihan hyvidä diilejä powerissa on kyllä tänä vuonna ollut. Toki sieltä kallistakin tavaraa löytää. Yleensä kannattaa vähän katsella mistä saa kannattaa ostaa.

Lisäksi tuo 60p palautus on aika jees. Itse uskalsin aloittaa keväällä louhinnan sillä perusteella, että voin palauttaa jos koko homma jää kananlennoksi. Ilman poweria en välttämättä olisi päässyt peliin mukaan lainkaan. Ja ei niitä koneita en palauttanut, koska homma vieläkin on kannattavaa. 3080ti tuli ostettua pelikoneeseen @ 1700€, mutta kärkyin proshopin 3080ti arpajaisia ja sieltä onnisti niin pistin kortin takaisin.

Viime viikonloppuna tuolta sai tilattua 6600xt kortteja 530€/kpl eikä kappale rajoitusta. Toki miinuksena niiden toimitus kuun vaihteessa, mutta silti tuohon hintaan ja ilman kappalerajoituksia hieno homma.

Pisteille en oikein laske arvoa ne on lisäbonus vaikka niitä mukavasti on kertynytkin. Oliko niitä nyt 1-2 vuotta aikaa käyttää ettei ihan 15 päivän sisään tartte...

Okei olen mä kerran liikkeessäkin käynyt kun hain LG 48CX:n mitä näytti 1kpl hyllyssä olevan. No siinä olikin se kalibrointi tarra ja alkoi sen pakkomyyminen. Kun kerroin, että tulee tietokoneen näytöksi ja löytyy spyderin laite niin sitä alettiin haukkumaan ettei ole oikeaa kalibrointia. Repivät sitten kalibrointi tarran pois sillä välillä kun tv tuotiin lastauslaiturille. Siitä kokemuksesta jäi vähän paska maku.

Samoin kerran tilasin 8x pakettikoneet, mutta peruuttivat niistä 7kpl. Voi olla, että siellä luki 1kpl per asiakas :asif:
 
Ihan hyvidä diilejä powerissa on kyllä tänä vuonna ollut. Toki sieltä kallistakin tavaraa löytää. Yleensä kannattaa vähän katsella mistä saa kannattaa ostaa.

Lisäksi tuo 60p palautus on aika jees. Itse uskalsin aloittaa keväällä louhinnan sillä perusteella, että voin palauttaa jos koko homma jää kananlennoksi. Ilman poweria en välttämättä olisi päässyt peliin mukaan lainkaan. Ja ei niitä koneita en palauttanut, koska homma vieläkin on kannattavaa. 3080ti tuli ostettua pelikoneeseen @ 1700€, mutta kärkyin proshopin 3080ti arpajaisia ja sieltä onnisti niin pistin kortin takaisin.

Viime viikonloppuna tuolta sai tilattua 6600xt kortteja 530€/kpl eikä kappale rajoitusta. Toki miinuksena niiden toimitus kuun vaihteessa, mutta silti tuohon hintaan ja ilman kappalerajoituksia hieno homma.

Pisteille en oikein laske arvoa ne on lisäbonus vaikka niitä mukavasti on kertynytkin. Oliko niitä nyt 1-2 vuotta aikaa käyttää ettei ihan 15 päivän sisään tartte...

Okei olen mä kerran liikkeessäkin käynyt kun hain LG 48CX:n mitä näytti 1kpl hyllyssä olevan. No siinä olikin se kalibrointi tarra ja alkoi sen pakkomyyminen. Kun kerroin, että tulee tietokoneen näytöksi ja löytyy spyderin laite niin sitä alettiin haukkumaan ettei ole oikeaa kalibrointia. Repivät sitten kalibrointi tarran pois sillä välillä kun tv tuotiin lastauslaiturille. Siitä kokemuksesta jäi vähän paska maku.

Samoin kerran tilasin 8x pakettikoneet, mutta peruuttivat niistä 7kpl. Voi olla, että siellä luki 1kpl per asiakas :asif:
No onhan toikin tietysti eräänlaista että että tilaa kortin ja ajaa sillä prossu kuumana kaksi kuukautta kryptoja ja sitten palauttaa sen.. pitääkin näköjään olla tarkkana että ei osta noista outleteista mitään jos ihmiset tollaista tekee.
 
No onhan toikin tietysti eräänlaista että että tilaa kortin ja ajaa sillä prossu kuumana kaksi kuukautta kryptoja ja sitten palauttaa sen.. pitääkin näköjään olla tarkkana että ei osta noista outleteista mitään jos ihmiset tollaista tekee.

Parempi vaan niin riittää muille. Vinkkaa hyvät tarjoukset triidiin niin kelpaa ainakin mulle ja monelle muulle varmaan oikein hyvin. Harmittaasti outlettikin on yleensä täynnä serriä. Taitaa paremmat vehkeet hävitä aika nopsaa.
 
Kehoitan kuluttajana kriittisempään ajatteluun, jos et maksa tuotteesta tai palvelusta, sinä olet se jota myydään.

En tiedä mitä tietoja MyPower kerää mutta en ihmettelisi jos haluttaisiin tietää vaikka syntymäaika. Tuota jatkuvasti käyttämällä autat heitä rakentamaan tarkan profiilin, mitä ostat vanhemmille, lapsille, vaimolle, yms...

Tuo 5€/250€ bonus eli ns. jatkuva 2% cashbnack ei kovin kummoinen ole, ja Power tekee juuri tässä sen että oletuksena katsot heiltä + paniikki käyttää pisteet äkkiä, johon on joku 15pv aikaraja. Todennäköisesti pisteet jää käyttämättä.
Jos Power niin kovasti asiakkaita ajattelee, miksei takuuportaali voi olla ilman MyPower-ohjelmaa? Kuitit sähköpostiin? Ja montako kertaa niitä takuukuitteja tarvii.

Heitin hatusta muutamia tuotteita ja ajattelin vertailla onko Powerissa samat hinnat:
Samsung S21+ 5G puhelin, Proshop 899€, Power 1049€. Eroa 150€

Samsung S6 galaxy tab lite tabletti, Kärkkäinen 329€, Power 348€, eroa 19€

NOCTUA NH-D15 jäähy, Tietokonekauppa.fi 89€, Power 109,90€, eroa 20,9€

Nuo ostamalla powerista maksaa sulle 1506,9€ ja juu, saat cashback 30,1€ mutta jos olisit hankkinut tuotteet muualta, olisit säästänyt 150€+19€+20,9€ = 189,9€.
Poweria käyttämällä todellisuudessa siis menetit 189,9€-30,1€ cashback = 159,8€.

Powerista saa samalla hinnalla. Tietenkin katson saako netistä muualta halvemmalla.
 
Mulla on Gigantista ollut edelleen enimmäkseen hyviä kokemuksia. Nämä voivat olla tietysti myyjä- ja liikekohtaisia juttuja. Aika harvoin on mitään ylimääräistä viime aikoina tyrkytetty, ja jos on joku sähkösopimus-kamppis ollut menossa, on riittänyt että sanoo ettei kampanja kiinnosta. Sama toimii tuoteturvavakuutusten tarjoamisiin ym. Lähes kaikki tavara on myös ollut hyllyssä eikä myyjän kanssa tarvitse pienempien laitteiden ja ostosten hankkimiseksi asioida, ellei itse halua. Olen silti aika usein antanut myyjän kirjoittaa kuitin, koska sillä saan varmistettua saavani sähköpostikuitin ja se taas on helpompi hoitaa myyjän kanssa kuin kassalla. Tietämilleni fiksuille myyjille sallin tämän jo ihan siksi, että ehkä saavat sillä itselleen provikkaa. Olen siis myös antanut rekisteröidä itseni Gigantin järjestelmään. Tämän mahdollisesti Gigantille tuottama asiakasprofilointimahdollisuus on, varsinkin kun perushenkilötietojani (nimi, osoite, puhelinnumero, sähköposti) kummempaa tietosisältöä ei minusta ole rekisteröity, mielestäni varsin hyväksyttävissä oleva yksityisyyteni vähennys. Kuitenkin kun olen myös Facebookin palveluiden käyttäjä, ja omistin Android-puhelimen monta vuotta, niin ostoshistoriani Gigantissa yhdistettynä perustason henkilötietoihini on aika vähäistä profilointia ja Gigantin siitä saama mahdollinen rahallinen hyöty mitätön.

Powerin telkkarinkalibrointimainospuheet ovat kyllä ihan oma lukunsa.

Kodinkoneliikkeillä on tarkat seurannat kilpailijoiden hinnoitteluun. Kun yhdessä ketjussa on jotain tarjouksessa, sama tarjous tulee Giganttiin ja/tai Poweriin pikavauhtia. Verkkokauppa.com on tässä ihan mestari. Tuote maksaa tasan 0,10 e vähemmän kuin mitä on olennaisten kilpailijoiden halvin hinta, ellei ole jostain erityisen poikkeuksellisesta kamppiksesta kyse.
 
Ostin powerin outletista myymälädemona olleen w10 läppärin (halvin joka löytyi, menee sukulaiselle satunnaiseen nettiselailukäyttöön).

Kun hain läppärin, ilmoitettiin että koneeseen on asennettu päivitykset valmiiksi, ja että hinta olisi koneen hinta + 69e asennuksista. Kieltäydyin tästä asennuspalveluksen maksamisesta koska siitä ei oltu sovittu/ilmoitettu etukäteen. Tämän jälkeen tuli ehdotus että jos maksan puolet asennuspalvelusta, johon myöskin annoin kieltävän vastauksen.

Lopulta sovittiin että en maksa yhtään mitään tuosta asennuspalvelusta (myyjälle positiivinen palaute tästä). Varsinkin jos on Windows käyttöjärjestelmänä, tuo 69€ siitä että maksimissaan menet ja klikkaat windows updatea on aika kova etenkin tilanteessa jossa laitteen hinta on 270€.

Myyjä myös mainits, että jonkunverran noita menee puoleen hintaan juurikin siksi, että ennakkoon ei ilmoiteta sivustolla tuosta asennuspalvelusta. Nyt kun asiaa olen miettinyt, taitaa olla tarkoituksellista että tuota ei ilmoiteta. Vaikka saisivat tuosta tuon n. 35€/kone, on se kuitenkin kassavirtaa talon sisälle.

Palvelu on varmasti hyvä tietyille kohderyhmille, mutta mielestäni on väärin että tuo tehdään kysymättä ja yritetään laskuttaa automaattisesti ilman että siitä on sovittu.
En kyllä itse käyttäisi hetkeäkään konetta, jossa on windows valmiiksi asennettuna ja sitä on sörkkinyt joku asiakas ja myyjä myymälässä. Itse vetäisin kovon sileäksi ja uusi puhdas asennus alle.
 
En kyllä itse käyttäisi hetkeäkään konetta, jossa on windows valmiiksi asennettuna ja sitä on sörkkinyt joku asiakas ja myyjä myymälässä. Itse vetäisin kovon sileäksi ja uusi puhdas asennus alle.
Juuri näin. Voi olla vaikka mainerisofta taustalla piilossa.

Windowsin asennusohjelmalla saa kyllä puhtaan asennuksen.
 
Nykyisillä GDPR-säädöksillä väitän kyllä, että firmat eivät todellakaan laita satunnaisen kuluttajan tietokoneeseen mitään tuollaisia. Sakot pahimmillaan 4% konsernin liikevaihdosta, jollain Gigantilla tuo olisi yli 200 miljoonaa euroa.
 
Nykyisillä GDPR-säädöksillä väitän kyllä, että firmat eivät todellakaan laita satunnaisen kuluttajan tietokoneeseen mitään tuollaisia. Sakot pahimmillaan 4% konsernin liikevaihdosta, jollain Gigantilla tuo olisi yli 200 miljoonaa euroa.
Niin, pahimmillaan.. Ensikertalaiselta ja "emmätienny" -asenteella sakko ehkä prosentin tuosta joten riskinottokin kannattaisi. Ja tuskin itse firma tuota tekisi vaan joku yksittäinen duunari jolle paska valuisi kun selviäisi että joku olisi viritellyt omiaan asennuspakettiin.
 
Netraudasta tilattu Bluetooth kaiutin. Haettu torstaina postista lounaalla. Töiden jälkeen illalla kokeilin niin mitkään napit ei toimi. Samana iltana lähetetty reklamaatio. Volyymi, valot. Eq jne.


Nyt haluaavat että laitan sen maahantuojalle korjattavaksi, mutta eihän tämä nyt näin voi mennä. En halua korjattua missä kestää ties miten pitkään vaan tilaamani uuden toimivan tuotteen.

14 päivän palautus ja vaihtooikeus vielä on joten meinasin vaatia uutta tuotetta tai kaupan purkua.

Vai mitä sanoo io tech raati voiko myyjäliike vaatia että se korjataan?

Tähän asti olluthyvä tuuri niin ei ole tullut valmiiksi rikkinäistä vielä vastaan.
 
Netraudasta tilattu Bluetooth kaiutin. Haettu torstaina postista lounaalla. Töiden jälkeen illalla kokeilin niin mitkään napit ei toimi. Samana iltana lähetetty reklamaatio. Volyymi, valot. Eq jne.


Nyt haluaavat että laitan sen maahantuojalle korjattavaksi, mutta eihän tämä nyt näin voi mennä. En halua korjattua missä kestää ties miten pitkään vaan tilaamani uuden toimivan tuotteen.

14 päivän palautus ja vaihtooikeus vielä on joten meinasin vaatia uutta tuotetta tai kaupan purkua.

Vai mitä sanoo io tech raati voiko myyjäliike vaatia että se korjataan?

Tähän asti olluthyvä tuuri niin ei ole tullut valmiiksi rikkinäistä vielä vastaan.
Jos netistä tilasit niin voit palauttaa ja saada rahat takaisin. Jos et halua rahoja takaisin niin kauppa voi lähettää tuotteen korjaukseen, uuden antamisen sijaan.
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä itse käyttäisi hetkeäkään konetta, jossa on windows valmiiksi asennettuna ja sitä on sörkkinyt joku asiakas ja myyjä myymälässä. Itse vetäisin kovon sileäksi ja uusi puhdas asennus alle.

Eiköhän silti kyse ole ns puhtaasta asennuksesta. Kaikki tiedot poistettu käyttäen sitä Windowsin omaa työkalua.
 
Jos netistä tilasit niin voit palauttaa ja saada rahat takaisin. Jos et halua rahoja takaisin niin kauppa voi lähettää tuotteen korjaukseen, uuden antamisen sijaan.

Useilla myyjillä ja maahantuojilla on eri käytäntö DOA (dead on arrival) hajoamisten ja muiden takuukorjausten kanssa.

Vaikka maahantuoja haluaa kaikki korjattavaksi/huollon tarkistettavaksi DOA:t vaihdetaan heti.

Mutta eri yrityksillä on eri käytäntöjä.

Paljon itsellekkin tullut tuotteita jotka eivät toimi lainkaan mutta kun on tarkistanut ne niin kyse onkin käyttäjän/asentajan virheestä ja tuote on 100% toimiva.
 
Nykyisillä GDPR-säädöksillä väitän kyllä, että firmat eivät todellakaan laita satunnaisen kuluttajan tietokoneeseen mitään tuollaisia. Sakot pahimmillaan 4% konsernin liikevaihdosta, jollain Gigantilla tuo olisi yli 200 miljoonaa euroa.

Ensin täytyy jäädä kiinni ja yleensähän noi sakot on jotain 100-200k€. Ja tuskin ne firmat virallisesti mitään typerää teekään vaan se on se myyjä joka sinne jotain asentelee omin päin. Vakoilusoftia tai muuta.

Netraudasta tilattu Bluetooth kaiutin. Haettu torstaina postista lounaalla. Töiden jälkeen illalla kokeilin niin mitkään napit ei toimi. Samana iltana lähetetty reklamaatio. Volyymi, valot. Eq jne.


Nyt haluaavat että laitan sen maahantuojalle korjattavaksi, mutta eihän tämä nyt näin voi mennä. En halua korjattua missä kestää ties miten pitkään vaan tilaamani uuden toimivan tuotteen.

14 päivän palautus ja vaihtooikeus vielä on joten meinasin vaatia uutta tuotetta tai kaupan purkua.

Vai mitä sanoo io tech raati voiko myyjäliike vaatia että se korjataan?

Tähän asti olluthyvä tuuri niin ei ole tullut valmiiksi rikkinäistä vielä vastaan.

Ei ole tosiaan kovinkaan asiakasystävällistä jos asiakas joutuu odottelemaan viikkokausia korjausta tavarasta joka on juuri ostettu. Fiksu firma antaa kyllä uuden heti tilalle jos on ihan uudesta tavarasta kyse.
 
Aika tuuhea skenaario, että Gigantin myyjät asentelisivat mitään softia sinne. Tai Gigantti tai muu liike edes ylipäätään.
 
Gigantin outlet tarjonta on näköjään jalkautunut torin puolelle. Kuka noita palautustuotteita noilla hinnoilla ostaa? Pikaisesti vilkaisin kiinnostavampien tuotteiden osalta vähä hintatasoa niin elektroniikan osalta sai kyl tehtaanmuoveissakin edullisemmin jostain muualta samaisen tuotteen kun tuolta Outletista..
 
Gigantin outlet tarjonta on näköjään jalkautunut torin puolelle. Kuka noita palautustuotteita noilla hinnoilla ostaa? Pikaisesti vilkaisin kiinnostavampien tuotteiden osalta vähä hintatasoa niin elektroniikan osalta sai kyl tehtaanmuoveissakin edullisemmin jostain muualta samaisen tuotteen kun tuolta Outletista..
Mielestäni kätevää etsiä sieltä tiettyä tuotetta itselle sopivasta myymälästä. Itse olen joskus jotain ostanut outletista ja saanut hintaa tingattua.
 
Aika tuuhea skenaario, että Gigantin myyjät asentelisivat mitään softia sinne. Tai Gigantti tai muu liike edes ylipäätään.

Ei kovinkaan todennäköistä toki, mutta mahdollisuus on aina olemassa. Eikä muutenkaan 95% ostajista tarvitse mitään 69€ maksavaa windowspäivitystä, kun sen voi tehdä parilla hiirenklikkauksella ja maksaa 0€.

Toisaalta aika tuuhea skenaario koko se Vastaamo-keissikin on. Niin vaan kävi kuitenkin.
 
Olihan jossain gigantin uutena myydyssä telkkarissakin pornoa täynnä koko sivuhistoria.

Hyvin oli nollattu sekin asiakaspalautus, jos nyt ei myyjä itse ollut vähän telkkaria töissä testannut.
 
Eipä noissa tavallisella tallaajalla ole muuta, kun luottaa myyjän sanaan. Vähän enempi koneen elämästä tajuava näkee tietty onko asia näin ja jos ei ole niin on aihetta isomman luokan reklamaatioon imo.
 
Eikös tuo Winkun oma virustorjunta tai kenties viisaan ostajan itse asentama F-Secure tms. huomaisi pahimmat haittaohjelmat? Tuskin pahantahtoinenkaan myyjä tai koneen ex-käyttäjä kuitenkaan mitään virustutkien ulkopuolelle jäävää agenttitason softaa tulevan random-asiakkaan koneeseen alkaisi virittää. Ymmärrän tietysti että luottoahan se aina kysyy ottaa omaan käyttöön valmiiksi asennettu tai jo aiemmin käytössä ollut kone.
 
Eikös tuo Winkun oma virustorjunta tai kenties viisaan ostajan itse asentama F-Secure tms. huomaisi pahimmat haittaohjelmat? Tuskin pahantahtoinenkaan myyjä tai koneen ex-käyttäjä kuitenkaan mitään virustutkien ulkopuolelle jäävää agenttitason softaa tulevan random-asiakkaan koneeseen alkaisi virittää. Ymmärrän tietysti että luottoahan se aina kysyy ottaa omaan käyttöön valmiiksi asennettu tai jo aiemmin käytössä ollut kone.

Eiköhän se suurin vitutus ja luottamuksen puute tule siitä että halpaan läppäriin pistetään luvatta 69€ päivityspaketti jonka huomaa ostaja sitten vasta kassalla. Sitten kompromissina kertovat että no joo maksat vaan puolet siitä "oikeasta" hinnasta kun kerta myyjä on niin höveliällä päällä. Mutta vain tämän kerran. Ja kun kerta asiakas on niin hyvä tyyppi. Sitten vielä koitetaan myydä sähköä tai puhelinliittymää. Mahtava ostokokemus kyllä varmaan. En ihmettele jos osa tollasen jälkeen varmuuden vuoksi pistää kovon sileäksi ja asentaa puhtaan winukan.
 
Voi olla tilastoharha koska en ole asioinnut kuin itiksen ja stockan Power-myymälöissä, mutta molemmista on välittyny joka kerta sellainen "hälläväliä fiilis". Tuotteita on sijoiteltu vähän miten sattuu ja esittelykappaleet esillä kai vain koska pakko. Eilen itiksessä näytti siltä että päällä olevat telkkarit oli sijoitettu siten, että kuvaa oli pakko katsoa nenä ruudussa kiinni. esim 75" perusledin kuva on aika surullista katsottavaa alle metristä. Molemmissa myymälöissä tuntuu myös olevan joku remppa aina päällä.

Aika monta tuotetta on tullut palautettua näihin ja joka kerta saa odottaa myyjää ikuisuuden. Jonoa ei onneksi yleensä ole ollut. Palautukset joko syynätään todella tarkkaan, tai heitetään avaamattomina johonkin. Esim. Galaxy tab s7:n tarkastus oli laite päälle ja kiitos. Toista halpistablettia syynättiin taskulampulla ja loisteputken alla naarmuja jahdatessa. Riippuu kai myyjän fiiliksestä. Myyjille on selvästi painotettu että rahoja ei palauteta tilille kuin aivan viimeisenä keinona. Kysellään palautuksen syytä (selvästi haetaan tilaisuutta myydä joku toinen tuote, jossa tämä syy on eliminoitu). Jankataan lahjakorttia siihen asti kunnes huomataan että asiakas alkaa oikeasti hermostumaan...

Rahat toki aina palautuneet ongelmittaja + 60pv palautusoikeus todennäköisesti pitää minut asiakkaana jatkossakin :speechless:
 
Nyt on minullakin kokemusta gigantin asiakaspalvelusta.
Tilasin kaksi switch peliä ja kun paketti saapui niin tietenkin toinen sieltä löytyvistä peleistä oli väärä joten tuli laitettua viestiä asiakaspalveluun (kiitos sille joka tuon sähköpostin tänne oli laittanut joskus) ja pari päivää yli 2 viikkoa meni kun ottivat yhteyttä.
Nyt pitäisi olla oikea tuote tulossa postissa ja sain jopa pitää tuon väärän pelin eli tavallaan ihan ok kokemus jos se oikea tuote sieltä nyt saapuu.
Onhan tuo vastaus aika ihan luvattoman pitkä, mutta täällähän joku sanoikin, että vastausta saa pari viikkoa odotella.
Tälleen kiireettömässä tapauksessa tuo kuitenkin oli mulle paljon parempi vaihtoehto kuin jonottaa chatissa jotta pääsee juttelemaan jonkun botin kanssa tai soittaa maksulliseen numeroon.
 
Olihan jossain gigantin uutena myydyssä telkkarissakin pornoa täynnä koko sivuhistoria.
Se oli väite, mutta tarinassa jäi ilmaan se oliko kuitenkaan niin. (jos puhe siitä tapauksessa missä asiakas oli iltapäivä lehdessä meuhkannut)
- Oliko palautus laive vai uusi.
- Viimeinen asiakas oli kirjautunut omalla tilillään (selain historia).


Ei kovinkaan todennäköistä toki, mutta mahdollisuus on aina olemassa. Eikä muutenkaan 95% ostajista tarvitse mitään 69€ maksavaa windowspäivitystä, kun sen voi tehdä parilla hiirenklikkauksella ja maksaa 0€.

En tiedä prosenttijakoa, mutta joka tapauksessa palveleva tietokonekauppa ainakin tarjoaa asennuspalvelua ja siitä on osalla asiakkaita oikeata lisäarvoa. ja silloin suht kohtuu hintainen jossa tuolla rahalla saa kaikki kuntoon.

Ne jotka eivät tarvi, niin taasen säästävät kuin ei tarvi sellaisesta maksaa.

Markkinointi tapa on kyllä ongelma, lähentelee välillä vedätystä.
 
Eikös tuo Winkun oma virustorjunta tai kenties viisaan ostajan itse asentama F-Secure tms. huomaisi pahimmat haittaohjelmat? Tuskin pahantahtoinenkaan myyjä tai koneen ex-käyttäjä kuitenkaan mitään virustutkien ulkopuolelle jäävää agenttitason softaa tulevan random-asiakkaan koneeseen alkaisi virittää. Ymmärrän tietysti että luottoahan se aina kysyy ottaa omaan käyttöön valmiiksi asennettu tai jo aiemmin käytössä ollut kone.
No ei se virustorjunta voi mitään tehdä jos softa asennetaan ennen virustorjuntaohjelmistoa. Virustorjuntasoftan ajaminen saastuneessa koneessa onkin jo liian myöhäistä.
 
No ei se virustorjunta voi mitään tehdä jos softa asennetaan ennen virustorjuntaohjelmistoa. Virustorjuntasoftan ajaminen saastuneessa koneessa onkin jo liian myöhäistä.
Virustorjuntasofta voi tehdä, parhaimillaan jopa poistaa
Ajaminen ei ole myöhäistä.

Mutta virustorjuntasofta ei ole sataprosenttinen edes silloin jos se on hyökkäyksen hetkellä asennettu, eikä se ole jälkeenpäin asennettuna ole myöskään sitä.

Siinä samaa mieltä että jos epäilys uudesta laitteesta, niin suojautuminen lähtee tyhjäntemisellä. Mutta jos oikeasti epäilys vihamielisestä hyökkäyksestä, niin ammattilaisella paremmat mahkut onnistua tehtävässä.

Jos taasen "myyjä" on pahantahtoinen ja eritysiesti haluaa hyökätä asiakkaan koneeseen ja hommansa "osaa", niin, onnistumis mahdollisuudet on, ihan riippumatta onko ostettu lisäpalvelua vai ei.
 
Multitronicille yläpeukku asiakaspalvelusta. Tilasin heiltä kiintolevyn minkä saatavuus näytti tukkurilla hyvää, mutta todellisuudessa toimitus olisikin saatu vasta muutaman viikon päähän. Aspasta lähestyttiin s-postitse heti seuraavana päivänä että nyt tilanne on tällainen, jaksatko odotella tuotetta vai mitä tehdään?

Ehdotin vastaavaa saman valmistajan levyä tilalle joka oli itseasiassa halvempi ja pidemmällä takuulla (retail-versio) kun itse tyhmyyksissäni olin sähkpostista etsinyt jonkun vuosia sitten alennuksessa olleen levyn linkin ja tilannut sillä tutkimatta hintoja tarkemmin. Tämä vaihto onnistui kivuttomasti ja erotussumma kilahti tilille oitis.

Ehkä sitä on vaan niin tottunut Gigantti/Power -tier skeidaan että tällainenkin "perusjuttu" tuntuu mainitsemisen arvoiselta.

Yleensä on se "Saatavilla 9999+ kappaletta 24h sisällä" tuote joka todellisuudessa on tulossa joskus kuukauden päästä, ja missään sivustolla ei asiasta mainita, saati infota jälkikäteen sähköpostiin että saatavuudessa on ongelmia. Siinä sitten epätietoisena venailee, ja aspasta kysymällä harvoin saa mitään vastausta tai sitten senkin viikon-kahden viiveellä. Parhaassa tapauksessa sen tuotteen voi kuitenkin tilata tunnin päästä noutoon myymälään, mutta postitse sitä ei saada perille lupauksista huolimatta ja rahojen palautus tilausta peruuttaessa onkin sitten oma tarinansa...

Ja en tiedä onko sattumaa mutta tuntuu että tiettyjen liikkeiden kanssa asioidessa (Jimm's, Multitronic, Data Systems näin esimerkkinä) posti toimii joka kerta todella hyvin, mutta varsinkin Gigantista ja myös esim. Verkkokauppa.comista tilattaessa paketit tuntuu makoilevan postinkin hallussa välillä erittäin kauan. Liekö ainakin näillä firmoilla joilla enemmistö taitaa olla yritysasiakkaita, on kuitenkin joku ohituskaista Postille jonka takia ne paketit kulkee ripeästi? Itse tässä etelässä kuitenkin elelen joten kuvittelisi että Helsingistä paketit tulee nopeammin perille kuin vaikka Turusta tai Vaasasta.

Multin paketti lähti perjantai illalla Postin haltuun ja oli tänään päivällä noudettavissa lokerosta. Viime keskiviikkona Järvenpäästä yksityisen toimesta lähetetty paketti sen sijaan on vieläkin matkalla, Vantaalla lajittelussa seurannan mukaan.
 
Mitenköhän gigantin tapauksessa tilauksen peruminen onnistuisi. Tilattuna siis isolle kodinkoneelle kotiinkuljetus. Toimitusaika todella pitkä ja nyt black fridayna tuli paljon parempi tarjous niin tilasin eri laitteen. Chatti on kuitenkin aina niin täynnä että edes jonoon ei pääse. Ainoa keino lienee sitten vaan odotella että kotiinkuljetus tulee ja olla avaamatta ovea tms? Tämä tietysti vähän ikävää kuljettajalle, gigantille ja itsellenikin, mutta ei liene oikein muita vaihtoehtoja? En kuitenkaan viitsisi ottaa tuota vastaankaan vaikka toki palautusoikeushan on, mutta aika työlästä sitten palauttaa. Vai voiko nettitilauksia peruuttaa esim. myymälässä? Kellään kokemuksia tällaisesta?

On kyllä typerä systeemi ettei voi olla vaan "peru tilaus" nappia tuolla nettisivuilla.
 
Mitenköhän gigantin tapauksessa tilauksen peruminen onnistuisi. Tilattuna siis isolle kodinkoneelle kotiinkuljetus. Toimitusaika todella pitkä ja nyt black fridayna tuli paljon parempi tarjous niin tilasin eri laitteen. Chatti on kuitenkin aina niin täynnä että edes jonoon ei pääse. Ainoa keino lienee sitten vaan odotella että kotiinkuljetus tulee ja olla avaamatta ovea tms? Tämä tietysti vähän ikävää kuljettajalle, gigantille ja itsellenikin, mutta ei liene oikein muita vaihtoehtoja? En kuitenkaan viitsisi ottaa tuota vastaankaan vaikka toki palautusoikeushan on, mutta aika työlästä sitten palauttaa. Vai voiko nettitilauksia peruuttaa esim. myymälässä? Kellään kokemuksia tällaisesta?

On kyllä typerä systeemi ettei voi olla vaan "peru tilaus" nappia tuolla nettisivuilla.
Myös puhelin on keksitty....tai käy liikkeessä perumassa.
 
Myös puhelin on keksitty....tai käy liikkeessä perumassa.
Niin tätähän siis kysyin että voiko liikkeessä perua. Mutta tulin liikkeeseen ja onnistui peruminen hienosti ja ihan kassalla ilman jonoa.

Puhelin on tässä ihan yhtä turha kuin chat, tai no puhelimella sentään pääsee johonkin jonoon, mutta palvelu todennäköisesti suljetaan ennen omaa vuoroa kuitenkin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 983
Viestejä
4 876 926
Jäsenet
78 739
Uusin jäsen
FENRIR666

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom