Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

En muutenkaan ymmärrä noita takuujuttuja. Mikäli on kotivakuutus, niin meillä se ainakin korvaa laiterikot jne. ja täyden korvauksen saa muistaakseni aina laitteesta riippuen jos sen ikä on 3-5 vuotta. Miksi siis ostaa joki gigantin oma lisäturva?
Esimerkiksi Ifillä tuo vaatii laajimman mahdolisen kotivakutuksen, joka maksaa sen 200 euroa enemmän kuin normaali laaja kotivakuutus, joka lienee yleisin vakuutustyyppi. Eli ei ole ihan ilmaista tuokaan vakuuttaminen.
 
Ainakin meillä on kotivakuutuksessa omavastuu 150e. ja Ikävähennykset lähtee ensimmäisen vuoden jälkeen. Siinä vaiheessa, kun 4-5v vanha oled sanoo sopimukset irti, niin telkku on ser-jätettä.

Jep samaten melkein muutkin kodinkoneet ellei osta pirun kalliita sellaisia. 10 vuoden kohdalla ikävähennys 100 % myös kalliissa hifissä jos ei erikseen vakuutettu. Poika kaatoi joskus taaperona kalliit takakaiuttimet 3 kpl joiden ikä oli yli 10 vuotta (ja silloin maksoivat uutena melkein 2x sen mitä maksoin 2004). Ei mitään korvausta vaikka laaja kotivakuutus korotetulla irtaimiston arvolla + laiterikkoturvat jne. kaikki mahdollinen mitä kotivakuutukseen saa.
 
Gigantin myymälään on ilmeisesti mahdotonta olla yhteyksissä suoraan? En onnistu mistään löytämään yhteystietoja.

Ostin läppärin myymälästä, ja siinä piti tulla kaupanpäällisenä reititin. Ne olivat loppu, ja sovittiin että postittavat sen minulle kotiin. Ja nyt tulikin tekstaria, että olisi noudettavissa myymälässä. Ja myymälä on reilun 150km päässä.
 
Gigantin myymälään on ilmeisesti mahdotonta olla yhteyksissä suoraan? En onnistu mistään löytämään yhteystietoja.

Ostin läppärin myymälästä, ja siinä piti tulla kaupanpäällisenä reititin. Ne olivat loppu, ja sovittiin että postittavat sen minulle kotiin. Ja nyt tulikin tekstaria, että olisi noudettavissa myymälässä. Ja myymälä on reilun 150km päässä.
Ennen nuo olivat näkyvissä jossain mutta enää ei taida suoria myymäläkohtaisia yhteystietoja olla vaan pitää kierrättää aspan kautta.
 
Kolmatta päivää yritän nyt saada yhteyttä tuonne asiakaspalveluun. Chatissa niin paljon jonoa, ettei avaa edes jonotusta. Puhelimella saa kuunnella tuntitolkulla jonotusmusaa. Aika käsittämätöntä toimintaa. Pitää varmaan käydä paikallisessa Gigantissa kysymässä toisen Gigantin suoraa puhelinnumeroa.
 
Kolmatta päivää yritän nyt saada yhteyttä tuonne asiakaspalveluun. Chatissa niin paljon jonoa, ettei avaa edes jonotusta. Puhelimella saa kuunnella tuntitolkulla jonotusmusaa. Aika käsittämätöntä toimintaa. Pitää varmaan käydä paikallisessa Gigantissa kysymässä toisen Gigantin suoraa puhelinnumeroa.
No, jos eivät anna numeroa niin varmaan ainakin osaavat pistää asiaa muuten eteenpäin. Pyydä vaikka henkilökuntaa itseään soittamaan toiseen myymälään kun olet paikanpäällä.
 
Ei niillä välttämättä ole edes suoraa puhelinnumeroa myymälästä toiseen myymälään, yleensä menee myyjän kautta. Aspa ohjaa yhteydenottopyynnöllä yleensä soittamaan asiakkaalle
 
Ei niillä välttämättä ole edes suoraa puhelinnumeroa myymälästä toiseen myymälään, yleensä menee myyjän kautta. Aspa ohjaa yhteydenottopyynnöllä yleensä soittamaan asiakkaalle
En tiedä miten nykyään mutta ainakin jokunen vuosi sitten vielä oli myymälöissä numerot toisiin myymälöihin. Sattui olemaan yhdessä gigantissa haluamani tuote loppu niin varasivat suoraan soittamalla toiseen myymälään mulle tuotteen ja kävin sitten sieltä noutamassa kun piti saada tuote asappina.
 
Joo siis tottakai toiseen myymälään saadaan yhteys toisen myyjän kautta, mutta ns. suoraa numeroa myymälään (yleinen puh) ei välttämättä ole .
 
Edit.
Päivänselvää, turha kysymys.
 
Viimeksi muokattu:
Gigantti on viidenneksi suosituin valituksen aihe kuluttajaviranomaisille tehdyissä yhteydenotoissa:

Kilpailu- ja kuluttajaviranomaisille tehdyt yhteydenotot 1.2.–31.7.2021:

5. Gigantti (478)

 
Hetkinen, ostin tovi sitten telkkarin (OLED). Kovasti yritti myyjä tyrkyttää ylimääräistä gigantin takuuta 2v-->5v.
En ottanut.
Kuittia "arkistoidessa" bongasin sieltä kuitilta rivin "takuu 2 vuotta, ei koske burn-in".
Eli tarkoittaako tuo nyt, että kun en suostunut ostamaan yrityksen omaa takuuta, niin eväävät nyt mahdollisen kiinnipalamisen korjauksen jos sattuu ensimmäisen kahden vuoden aikana?


Ei yleisestikään OLEDien normaaliin takuuseen ole kuulunut kiinnipalaminen. Ihan LG:n linjaus esim ollut tämä. Mielestäni se 99e tms siitä 5v takuusta, joka kattaa kiinnipalamisen, on käytännössä ilmainen.
Ei ehkä kuulu takuuseen mutta virhevastuuseen kuuluu. Ihan turha ottaa mitään lisätakuita.

Ainoa hyöty noista gigantin lisätakuista oli, ainakin ennen, että pystyit tipauttaa television paskaksi viimeisenä päivänä ja saada uuden tilalle. En osaa sanoa, onko enää noin.
 
Joo siis tottakai toiseen myymälään saadaan yhteys toisen myyjän kautta, mutta ns. suoraa numeroa myymälään (yleinen puh) ei välttämättä ole .
Eivät kuulemma voi soittaa toiseen Giganttiin. Näin myyjät väittivät minulle. Eivätkä osanneet yhtään sanoa, miten saisin yhteyden toiseen Giganttiin. Ehdottivat, että kysyn noutopisteen kavereilta, ja sieltä sain sähköpostiosoitteen lopulta. Ja sekin oli sen kuuloinen osoite, että ei varmaan ole tarkoitettu jaettavaksi kuluttajille.. Sain kuitenkin asiani hoidettua.

Mielessä kävi kyllä tehdä valitus kuluttajaviranomaisille.
 
Okei, onpa outoa. Meillä kilpailijafirmassa ainakin saadaan toiseen myymälään suoraan yhteys, kun saadaan vaan joku myyjä kiinni sieltä.
 
Ei se nyt aivan nappiin mennyt asiakkaan kohtaaminen tänään Powerissa. Kävin hakemassa hyllystä haluamani tuotteen ja kävelin kassalle. Kassalla ollut myyjä keskusteli asiakkaan kanssa ilmeisesti jostain laiteongelmasta joten nostin tuotteen tiskille ja jäin odottamaan. Myyjä otti paketin, veti viivakoodilukijalla ja töksäytti hinnan ilman sen kummemmin tervehtimättä. Katsoin vähän jo vinoon ja sanoin päivää korttimaksua suorittaessa, jolloin myyjä sentään tajusi vastata. Kuittia piti odotella hetken, että heppu tajusi sen ojentaa ja kun kysyin takuun pituudesta niin vastaus oli pikainen "pari vuotta" sillä hepulla näytti olevan jo kiire rahastamaan seuraavaa asiakasta. Vähän ihmettelen sitäkin, ettei se kysellyt nimiä, osoitteita jne joita siellä yleensä aina kysellään. Liekö sitten ollut kiire riisikebab-pussille, joka siinä tiskin kulmalla odotteli..?

Ei tämä nyt mitään maailmanloppua ole vaikka asiakaspalvelun perusteet näyttää olevan kaverilla hakusessa. Kuitenkin tilanteesta jäi sen verran valju fiilis, että ei houkuta palaamaan liikkeeseen enkä ihmettele, miksi verkkokauppa on niin suosittua.
 
Viimeksi muokattu:
Gigantti huijas ja pisti tilauksee jonku ekstra tuotteen automaattisesti ja kotiinkuljetuksen.
Miten noi saa pois?

Asiakaspalvelukin on ruuhkautunut
 
Ehkä sopiva ketju kysäistä. Eli kuinka paljon spammia on odotettavissa, jos liittyy Gigantti-klubiin?

Suhteellisen ärsyttävää, kun on alkanu yleistymään nämä erilaiset "klubit", jonka myötä alkaa sähköposti ja kännykkä tulvimaan mainospostista. Itellä tällä hetkellä kokemusta lähinnä XXL:stä, josta varmaan liki päivittäin tuli mainospostia sähköpostiin. Välillä on ihan ok tarjouksia, mutta kyllästyin siihen spammiin, niin poistin itseni siitä kanta-asiakkuudesta. Gigantistakin välillä kattonu, että ois varmaan ihan mielenkiintoisia alennuksia, mutta ovat sitten jäsenyyden takana.
 
Itse ainakin klikkaan aina rekisteröintivaiheessa, etten halua sähköpostia tarjouksista ja kai sen "toivottavasti" voi myös jälkikäteen säätää asetuksista?
 
Ehkä sopiva ketju kysäistä. Eli kuinka paljon spammia on odotettavissa, jos liittyy Gigantti-klubiin?

Suhteellisen ärsyttävää, kun on alkanu yleistymään nämä erilaiset "klubit", jonka myötä alkaa sähköposti ja kännykkä tulvimaan mainospostista. Itellä tällä hetkellä kokemusta lähinnä XXL:stä, josta varmaan liki päivittäin tuli mainospostia sähköpostiin. Välillä on ihan ok tarjouksia, mutta kyllästyin siihen spammiin, niin poistin itseni siitä kanta-asiakkuudesta. Gigantistakin välillä kattonu, että ois varmaan ihan mielenkiintoisia alennuksia, mutta ovat sitten jäsenyyden takana.

Toi XXL:n mainosmäärä on kyllä ihan käsittämätön.. Ei ole pitkään aikaan tullut edes avattua niiden viestejä.. Power muistaa kanssa lähettää vähintään riittävästi viestejä. Harvoin niitäkään tulee luettua.
 
Näin ainakin omassa Powerin profiilissa.

Tarkistakaa profiilit. Ei kai nyt kenenkään ole pakko ottaa vastaan mainoksia enää nykyaikana jos ei niin halua.

poweri.PNG
 
Tarkistakaa profiilit. Ei kai nyt kenenkään ole pakko ottaa vastaan mainoksia enää nykyaikana jos ei niin halua.
Ikävästi vaan aina juuri noissa uutiskirjeissä sun muissa mainoksissa tulee ne alekoodit sun muut, jotka sitten voi jäädä hyödyntämättä, etenkin ns. henkilökohtaiset, joita ei täälläkään mainosteta sen takia. Tahallaan tietenkin tuossa muodossa niitä laitetaan, että saadaan samalla mainostettua muuta turhaa...
 
Ikävästi vaan aina juuri noissa uutiskirjeissä sun muissa mainoksissa tulee ne alekoodit sun muut, jotka sitten voi jäädä hyödyntämättä, etenkin ns. henkilökohtaiset, joita ei täälläkään mainosteta sen takia. Tahallaan tietenkin tuossa muodossa niitä laitetaan, että saadaan samalla mainostettua muuta turhaa...

Luonnollisesti. Ei kukaan niitä uutiskirjeitä tilaisi, jos niissä ei mitään täkyä ole. Onneksi esim. Gmail tyrkkää noi automaattisesti omaan kansioon. Sieltä voi sitten aina hakea viimeisimmät helposti.
 
Tosta tulikin mieleen että tuli vähän aika sitten Powerilta etu jossa tarjottiin -10 % alennusta seuraavaan ostokseen.
 
Juu, mullakin on sähköpostiohjelmassa filtterit noille eri ketjujen mainosposteille eli kivasti suodattuvat pois yleisistä sähköposteista omiin kansioihinsa joita sitten voi välillä käydä siivoilemassa ja/tai lukemassa. Onneksi nuo tulevat aikalailla joka firmassa vakio-osoittesta niin on helppo filtteroida. Tuokin älytön roskapostin lähettäminen kyllä mielestäni jo sotii monissa verkkokaupoissa hyötyä vastaan, osasta tuntuu tulevan useita mainosposteja viikossa joten tuskin niitä kukaan jaksaa lukea, korkeintaan suodattaa omaan kansioon tai merkkaa suoraan roskapostiksi.

Osassa sentään tulee joku "kuukauden tarjoukset" -posti kerran kuukaudessa jonka juuri ja juuri jaksaa kurkata mutta nuo monta kertaa viikossa tulevat kyllä jäävät automaattisesti lukematta. (itseasiassa toivon että tämän postauksen lukee noiden firmojen spammerit niin ymmärtävät että kukaan ei jaksa lukea kymmrnittäin mainosviestejä per firma kuukaudessa)
 
Gmailissakin voi tehdä sääntöjä määrätyn lähettäjän viesteille. Kannattaa tutustua jos haluaa silti tarjouskirjeet meiliin.
 
Gmailissakin voi tehdä sääntöjä määrätyn lähettäjän viesteille. Kannattaa tutustua jos haluaa silti tarjouskirjeet meiliin.
Ja jos käyttää IMAP-protokollaa esim kotikoneessa niin ainakin Thunderbirdiä käyttämällä nuo siellä tehdyt filtterisäännöt menevät myös gmailiin eli kun käytän reissussa gmailia selaimella, nuo samat ryhmittelyt ja säännöt näkyvät webmailissa.
 
Ja jos käyttää IMAP-protokollaa esim kotikoneessa niin ainakin Thunderbirdiä käyttämällä nuo siellä tehdyt filtterisäännöt menevät myös gmailiin eli kun käytän reissussa gmailia selaimella, nuo samat ryhmittelyt ja säännöt näkyvät webmailissa.
Mulla on käytössä M365 (Outlook) ja sillä olen tehnyt säännöt :)
 
Juu, mullakin on sähköpostiohjelmassa filtterit noille eri ketjujen mainosposteille eli kivasti suodattuvat pois yleisistä sähköposteista omiin kansioihinsa joita sitten voi välillä käydä siivoilemassa ja/tai lukemassa. Onneksi nuo tulevat aikalailla joka firmassa vakio-osoittesta niin on helppo filtteroida. Tuokin älytön roskapostin lähettäminen kyllä mielestäni jo sotii monissa verkkokaupoissa hyötyä vastaan, osasta tuntuu tulevan useita mainosposteja viikossa joten tuskin niitä kukaan jaksaa lukea, korkeintaan suodattaa omaan kansioon tai merkkaa suoraan roskapostiksi.

Itselläni olen myös filteröinyt mainokset erilliseen kansioon josta ei sitten tule hälyä kännykkään tms. Käytössä IMAP ja ns. vanhanmallinen posti Kapsi ry:n kautta. Kapsin kohdalla filteröinnit voi tehdä Roundcuben kautta tai esimerkiksi GitHub - thsmi/sieve: Sieve Script Editor ohjelmalla jolla pääsee myös käpistelemään sääntöjä suoraan.

Olen kyllä samaa mieltä, että jotkut firmat lähettelevät viestejä aivan liian usein ja niihin joko turtuu ja jättää lukematta tai lopettaa koko tilauksen.
 
Olen kyllä samaa mieltä, että jotkut firmat lähettelevät viestejä aivan liian usein ja niihin joko turtuu ja jättää lukematta tai lopettaa koko tilauksen.
Juu, liikaan mainosroskaan turtuu aika äkkiä. Varmaan suurin osa kaupoista mihin olen joskus rekisteröitynyt lähettää useammin kuin kerran viikossa postia ja se on aivan liian paljon eli jää suurin osa posteista lukematta. Lähinnä jos on muutenkin aikomus kurkata onko kyseisellä kaupalla jotain tarjousta sellaisesta tuotteesta mitä olisi ostamassa niin tulee ehkä pari viimeisintä mainosta luettua jos jaksaa. Toki joskus jää hyviä tarjouksia käyttämättä mutta ei noita jaksa millään joka päivä lukea.

johonkin kauppaan aikanaan itseasiassa valitin tuosta että noita mainoksia tulee ihan tolkuttoman paljon liikaa ja vastauksena oli jotain "markkinointitutkimuksemme mukaan mainosten väli on optimaalinen" joka on kyllä jo hieman hankala uskoa kun ainakin itselläni tuo liiallinen mainostaminen ennemmin johdattaa käyttämään muita liikkeitä.
 
Verkkokauppa.com ja Kärkkäinen, jos hinta on likimain sama niin tilaan Kärkkäiseltä. on oikeasti nopea eikä odota viikkoa Vantaan varaston ruuhkissa.

Ja Kärkkäisellä aspa jopa toimii, puhelimeen vastataan, ollaan ystävällisiä ja iloisia jne. ja ongelmatilanteet hoidetaan. Esim. kamiinan kuljetusvaurio, mukisematta uusi tilalle ja kuriiri haki vaurioituneen pois, mitä sitäkin ystävällisesti tiedusteltiin, että olisko minulla mahdollista säilöä viallista sen aikaa kunnes saavat kuljetuksen sille.

Toinen esim. 4g-valvontakameran akku oikkariin 2 kk vanhana -> kameran lähetys palautuslomakkeella ja uus tuli tilalle ilman mitään venkoiluja. Ja pahoittelut, että tuote ei kestänyt odotetusti ja lupaus että jos jotain tulee niin voin ilman muuta palauttaa ja saada rahat takaisin.

Kolmas esim. Sievin maiharin toisen kengänpohjan sauma ei ollut niin siisti (ois alkanu vuotaan saletisti joskus) kuin toisessa, pistin maalarinteipin merkiksi, lähetin takas ja toivoin että toinenkin kenkä olis yhtä siisti ku toinen tai rahat takas niin kävivät valkkaamassa toisen popon kunnolliseksi myös ja pahoittelivat huonoa laatua ja vaivaa.

Vk.com ei ole positiivisia kokemuksia mistään jälkihoidoista, on niin *itun vaikeeta ja jälkimarkkinointiasiakas on aina lähtökohtaisesti vihollinen/kusettaja kunnes toisin todistetaan ja selkeesti parempi onkin hoitaa takuuasiat suoraan valmistajan kanssa jos haluaa säästää aikaa ja harmia. Niin kauanhan siellä homma toimii keskimäärin ihan hyvin, joskus tuurilla jopa nopeasti. Paitsi ns. hintatakuu ihan haista paska.

Molempien asiakas olen ollut ihan alusta asti (myös Taloustukku J. Kärkkäinen ajoilta kivijalassa Ylivieskassa mökkireissujen yhteydessä). Vk.com välttelen, ostan vaan jos pakko / muualta ei saa.
 
Viimeksi muokattu:
Miten nämä eri verkkokauppojen (tai kivijalka kauppojen PK seudulla) palautukset toimii PC komponenteille? Pitäisi ostaa SSD levy yhteen vanhaan koneen raatoon, enkä ole yhtään varma mikä sinne menee, mahtuu tai on tuettu emon/biosin puolelta.

Ajattelin jos pistän jokin "parhaimman arvauksen" tilaukseen tai haen Gigantista/Powerista, niin jos tuo kone ei sitä tunnista, niin saako sen viedä takaisin, vai onko se "otettu käyttöön", jos paketti avattu ja yritetty survoa sisään?
 
Miten nämä eri verkkokauppojen (tai kivijalka kauppojen PK seudulla) palautukset toimii PC komponenteille? Pitäisi ostaa SSD levy yhteen vanhaan koneen raatoon, enkä ole yhtään varma mikä sinne menee, mahtuu tai on tuettu emon/biosin puolelta.

Ajattelin jos pistän jokin "parhaimman arvauksen" tilaukseen tai haen Gigantista/Powerista, niin jos tuo kone ei sitä tunnista, niin saako sen viedä takaisin, vai onko se "otettu käyttöön", jos paketti avattu ja yritetty survoa sisään?
Onnistuu ainakin Verkkokauppa.comissa palautus tuollaisessa tapauksessa.
 
Nuo asiakaspalvelujen chattibotit on kyllä raivostuttavia, onko kukaan koskaan saanut sellaiselta mitään apua? Verkkokaupan outletista ostin robotti imurin ja pakettia avatessa huomasin että siitähän puuttuu osia... Ei ne vissiin pahemmin tarkistele noita palauttavia tuotteita kun tuollainen menee läpi. Palautukseenhan se lähti, saa nähdä milloin tulee rahat takaisin.
 
Miten nämä eri verkkokauppojen (tai kivijalka kauppojen PK seudulla) palautukset toimii PC komponenteille? Pitäisi ostaa SSD levy yhteen vanhaan koneen raatoon, enkä ole yhtään varma mikä sinne menee, mahtuu tai on tuettu emon/biosin puolelta.

Ajattelin jos pistän jokin "parhaimman arvauksen" tilaukseen tai haen Gigantista/Powerista, niin jos tuo kone ei sitä tunnista, niin saako sen viedä takaisin, vai onko se "otettu käyttöön", jos paketti avattu ja yritetty survoa sisään?
Powerissa onnistuu kanssa palautus, vaikka avattu pakkaus. (60pv)
 
Se pakkaus pitää vai löytyä, toisin kuin esim. Gigantissa.
"Palautus- ja vaihto-oikeus koskee suurinta osaa tuotteista, myös käyttöön otettuja tietokoneita ja tabletteja. Palautuksen mukana tulee olla kaikki alkuperäisessä tuotepaketissa olleet osat ja varusteet. Myös mahdolliset kaupanpäällistuotteet tulee palauttaa. "

Eli pakkausta ei tarvitse palauttaa, mutta kaikki siellä sisällä olleet, tai ainakin minä olen näin ottanut tuotteen vastaan.
 
Ostettiin koko perheelle vk.comista halvat 24,90 tarjousharjat oralb.

Kävikin ilmi, kun ei ehditty tutustua tuotteeseen, että ovat nimh akulla. Vuosi ostoksesta niin käyttöaika on yli viikon sijasta alle puolet viikosta. Jatkuvasti saa ladata.

Tuotiin kaikki kolme näytille ja saatiin kaikista rahat takaisin. Amazonista ostimme lion akkuisia vastaavia ja on kyllä eri toimivuusluokkaa jopa uutena.

Tätä myös myyjä suositteli, koska heillä ei ollut sillä hetkellä noita lion akkuisia kaupan.

Palauttakaa kaikki tuotteet, jos ette ole niihin tyytyväisiä ja ostakaa sillä rahalla parempia.
 
Gigantin asiakaspalvelu on tällä hetkellä lievästi sanottuna sekaisin. Alkuviikon aikana koittanu useamman kerran tapella chattibotin kanssa, mutta kun ei se mitään ymmärrä, toisaalta sivut ilmoittavat ettei uusia asiakkaita oteta ihmisten hoitaman chattipalvelun jonoon ollenkaan koska jonot on niin pitkiä. Yrtyspuolen asiakasnumeroon jonotin kahteen kertaan 15min, yksityispuolelle siirtymisen jälkeen selvisin vain 25min jonotuksella jonka jälkeen vielä laittoivat pitoon kun tavottelivat paikallisen myymälän henkilöstöä. Ja kaikki tämä vaan siksi, että halusin varmistaa onko myymälästä ostamani tuote noudettavissa, oli ostohetkellä vielä varastossa laatikoissa purkamatta ja sieltä piti tulla ilmotus kun on noudettavissa, mutta ei kuulunut. Kuulemma ilmoitusta ei nykyään laiteta ellei asiakas sitä erityisesti vaadi, vaikka kassalla vielä lähtiessä varmistin että tuleehan sieltä tietoa jottei tartte turhaan ajella :rofl:

Kuulemma nettialusta on menossa uusiksi ihan justiinsa joka aiheuttaa ongelmia. Mutta niin se oli menossa vaihtoon ihan justiinsa myös alkuvuonna kun annoin palautetta sivujen rajallisesta toiminnasta.
 
Gigantti yrittää huijata takuuasioissa. Takuuta 2 vuotta, jos kulunut hädin tuskin 6 kuukautta, ja moottori hajonnut. Viet tuotteen saman myymälän takuupalautukseen, jossa lipeväkielinen hyppyritukka-myyntiapina toteaa että vika johtuu normaalista kulumisesta, jolloin se ei kuulu takuun piiriin. Kun selitys ei kelvannut, myyntiapina kutsui paikan päälle toisen geelitukka-apinan, joka toisteli samaa mantraa ja korosti kyseessä ollaan "kampanjatuotteen", jolloin normaalit takuuehdot eivät luonnollisesti päde. Huoltoon olivat valmiina lähettämään, jos suostun hyväksymään 60 euron takuukorjausmaksun, ja sen lisäksi arvioidut huoltokustannukset, joiden hinta oli enemmän kuin tuotteen uusi hinta.

Yhteys maahantuojaan, ja reklamaatiota sähköpostilla valokuvien kera. Maahantuojalta soittivat jo samalla viikolla, kertoivat että moottorissa on selkeä vika ja kyseessä on ollut ongelmallinen tuote-erä (jota Gigantti kaupitteli luonnollisesti kampanjahintaan). Toimittivat uuden tuotteen veloituksetta viikon kuluessa. Kiittivät vielä reklamaatiosta, jonka tiedot saivat välitettyä valmistajan laadunvalvonnan puolella.

KUSETUS MAXIMUS GIGANTTI
 
Gigantti yrittää huijata takuuasioissa. Takuuta 2 vuotta, jos kulunut hädin tuskin 6 kuukautta, ja moottori hajonnut. Viet tuotteen saman myymälän takuupalautukseen, jossa lipeväkielinen hyppyritukka-myyntiapina toteaa että vika johtuu normaalista kulumisesta, jolloin se ei kuulu takuun piiriin. Kun selitys ei kelvannut, myyntiapina kutsui paikan päälle toisen geelitukka-apinan, joka toisteli samaa mantraa ja korosti kyseessä ollaan "kampanjatuotteen", jolloin normaalit takuuehdot eivät luonnollisesti päde. Huoltoon olivat valmiina lähettämään, jos suostun hyväksymään 60 euron takuukorjausmaksun, ja sen lisäksi arvioidut huoltokustannukset, joiden hinta oli enemmän kuin tuotteen uusi hinta.

Yhteys maahantuojaan, ja reklamaatiota sähköpostilla valokuvien kera. Maahantuojalta soittivat jo samalla viikolla, kertoivat että moottorissa on selkeä vika ja kyseessä on ollut ongelmallinen tuote-erä (jota Gigantti kaupitteli luonnollisesti kampanjahintaan). Toimittivat uuden tuotteen veloituksetta viikon kuluessa. Kiittivät vielä reklamaatiosta, jonka tiedot saivat välitettyä valmistajan laadunvalvonnan puolella.

KUSETUS MAXIMUS GIGANTTI

Ja mikäs tämä tuote nyt olikaan?
 
Miksei voi suoraan sanoa mikä laite ja merkki niin auttaisi muitakin jos sattuu sama tilanne?

En nyt lähde avaamaan liikaa detaileja, kun Gigantin tradenomeja pyörii valitettavasti tälläkin palstalla.

Yleisenä suosituksena voin sanoa, että kannattaa kokeilla ottaa yhteyttä suoraan valmistajaan tai maahantuojaan, mikä jälleenmyyjä ryhtyy hankalaksi. Toiminut sekä Verkkokauppa.Comin että Gigantin tapauksessa, kun kyseessä oli tavanomaista bulkkia kalliimpaa tavaraa.

Ps. Power-ketjun kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia takuiden tai reklamaatioiden kanssa, vaikka asiakaskokemus on muilta osin ollut kaikista suurista ketjuista paskin.
 
Viimeksi muokattu:
Omat kokemukset Powerista eivät ole paskoja (yhden kerran piti tosin lähes myyjän kanssa riidellä että uskoi minua ja halusin ostaa sen tarjouksessa ja varastossa olevan jk/pk:n enkä muuta kalliimpaa laitetta) mutta Powerin myyjät tuskin isoa provikkaa saavat koska tuntuu ettei heitä edes kiinnosta tulla kysymään voivatko mahdollisesti auttaa..

Kun Gigantin geelitukat hyökkäävät heti kimppuun saa Powerissa pyöriä hyvinkin rauhassa ettei kukaan häiritse..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 463
Viestejä
4 552 456
Jäsenet
74 989
Uusin jäsen
Verri_T

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom