Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Varmaan ne ehdot ja palautusoikeuden rajoitukset voi myymälässä tarkistaa myyjältä jos ei halua/osaa netistä katsoa.

Vaatimus laatikon säilyttämisestä televisiolle on mielestäni ihan ymmärrettävä kun miettii että se pitäis saada säilöttyä myymälässä/varastossa ehjänä jotta se saadaan myytyä jollekin muulle. Ja ehkä se seuraava ostajakin tykkäis laatikosta jotta telkkarin saa helpommin ehjänä kotiin.
 
Juu selkeät ovat imternetin ihmeellisessä maailmassa seikkaileville. Mutta jos ostat myymälästä, niin ei.

Oikein hyvä oletus että kaikki henkilöt iästä riippumatta tarkistavat kaiken internetistä. Lieneekö asiasta edes mainintaa kuitissa ym. papereissa?.
Eihän millään myymälästä ostetulla tavaralla ole automaattista palautusoikeutta vaan liikkeiden tarjoama palautusoikeus on vain ja ainoastaan asiakaspalvelua. Näin ollen liike saa ihan itse määritellä palautuksen ehdot ja asiakas sitten joko hyväksyy ehdot ostotapahtumassa tai ei hyväksy ja siirtyy seuraavaan liikkeeseen.
 
Pelkästään maalaisjärkeen kuuluu se, että jos telkkaria lähdet palauttamaan, niin laatikko sille pitää olla. En uskaltais edes autossa kuljettaa ilman ja huonolla tuurilla se hajoaa matkalla takaisin liikkeeseen. Aina pitäisi laatikot säilyttää sen aikaa, että selviää myös ns. maanantaikappaleet. Helpottaa elämää huomattavasti.
 
Heitetään tähän tämä outlet tuote esimerkkinä. Myyvät ilman pakkausta. Outlettiinhan nuo palautetut menee jos niitä on käytetty.


Voihan tuo tietysti olla demo tuote, mutta giganttikaan ei näytä laatikoitaan säilyttelevän.
 
Turha tästä on vääntää kättä. Kivijalkakaupasta ostetuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta ellei kauppa sellaista tarjoa asiakaspalveluna ja tällöin kauppa määrittelee palautuksen ehdot ihan itse.

Tuo esimerkki taasen todennäköisesti on netistä ostettu ja palautettu lakisääteisen palautusoikeuden turvin.

Mutta ainahan voit ottaa telkkarin kainaloon ja mennä paikallisen Gigantin palautustiskille kiljumaan, että "Minulla on oikeus!" ja samalla vääntää jotain itkuvirttä.
 
Viimeksi muokattu:
Juu selkeät ovat imternetin ihmeellisessä maailmassa seikkaileville. Mutta jos ostat myymälästä, niin ei.

Oikein hyvä oletus että kaikki henkilöt iästä riippumatta tarkistavat kaiken internetistä. Lieneekö asiasta edes mainintaa kuitissa ym. papereissa?.

Luetteles tähän liikkeet joiden kuiteissa on kaikki tiedot mainittu palautusehdoista lähtien.

Ostajallakin on vastuu, ei muuta kuin leuka rintaan ja parempi onni ensi kerralla.

Ja tietysti edunvalvontaa kannattaa miettiä jos nykymaailmassa ei enää pärjää.
 
Oletus vanhuksilla oli että 50 päivän palautusoikeus koskee myös liikkestä ostettuja tavaroita, ilmeisesti asia ei näin sitten ole. Mutta onko viesteihin pakko lisätä provosointia kuten viittauksia että minä olisin niin tyhmä että menisin itkemään liikkeeseen ja huutamaan että minulla on oikeus?, ja seuraavan käyttäjän viittaus että olisin jotenkin edunvalvonnan tarpeessa. En koko aikana ole edes puhunut itsestäni, vaan yli 70-vuotiaista ihmisistä jotka eivät käytä internettiä ostoksien tekemiseen.
 
Viimeksi muokattu:
.En edes puhunut itsestäni, ja sinulta sekä seuraavalta kirjoittajalta ei näköjään onnistu kuin provosointi. Vielä jos viisaudessasi selität että miten joku on voinut palauttaa nettiostoksen joka on televisio postin kautta ilman pakkausta?. Nyt en jauha tästä enää enempää enkä edes meinannut ennenkuin alkoi näitä provosoivia lauseita kuten "Mutta ainahan voit ottaa telkkarin kainaloon ja mennä paikallisen Gigantin palautustiskille kiljumaan, että "Minulla on oikeus!" ja samalla vääntää jotain itkuvirttä." ja seuraavan postaajan "Ja tietysti edunvalvontaa kannattaa miettiä jos nykymaailmassa ei enää pärjää." ilmaantua.
Netistä ostetun tuotteen voi palauttaa kivijalkaan. Ei sitä postin kautta välttämättä tarvitse lähettää.
 
Netistä ostetun tuotteen voi palauttaa kivijalkaan. Ei sitä postin kautta välttämättä tarvitse lähettää.
Tässähän vaan ihmettelin että kuitenkin ovat huolineet television ilman pakkausta, vaikka ehdoissa lukee toista. Nyt lopetan tästä asiasta jauhamisen, pitäkööt vanhukset televisionsa, ei liikuta minua enää millään tavalla ennenkuin perin sen joskus.
 
Tässähän vaan ihmettelin että kuitenkin ovat huolineet television ilman pakkausta, vaikka ehdoissa lukee toista. Nyt lopetan tästä asiasta jauhamisen, pitäkööt vanhukset televisionsa, ei liikuta minua enää millään tavalla ennenkuin perin sen joskus.
Mistä tiedät tuon? Esimerkiksi esittely-tv, jos se on esillä vaikka vuoden, niin turha sitä pakettia on niin pitkään pitää varastossa viemässä tilaa.
 
Mistä tiedät tuon? Esimerkiksi esittely-tv, jos se on esillä vaikka vuoden, niin turha sitä pakettia on niin pitkään pitää varastossa viemässä tilaa.
"Asiakaspalautus. Uudenveroinen, ei alkuperäistä pakkausta"

kun taas toisessa televisiossa joka on palautettu ohjeiden mukaan lukee.

"Asiakaspalautus. Uudenveroinen, alkuperäispakkauksessa, sis. myyntipakkauksen tarvikkeet."

Tästä asiasta en enää keskustele, koska ei ole enää mitään tarvetta

Edit. Jos lukee noita gigantin outlet tuotteiden kuvauksia, niin joka tuotteessa luke onko kunto mikä ja onko pakkaus ja onko asiakaspalautus.
 
Tuli ehkä hieman kärkkäästi kirjoitettua mutta tosiaan Gigantilla on se 50 päivän palautusoikeus mutta oikeuden mukana seuraa myös ehtoja kuten tämä laatikon vaatiminen.

Se, että joissain tuotteissa ei sivujen mukaan ole laatikkoa, selittynee verkko-ostoksella. Verkosta ostettaessa seuraa automaattisesti 14 vuorokauden palautusoikeus eikä sen ajan puitteissa laatikkoa tarvita. Mutta mikäli lähtee palauttamaan verkosta ostettua televisiota 15-50 päivän aikana, tarvitaan laatikko.

Olen entisessä elämässäni käsitellyt satoja reklamaatioita Cittarissa ja sielläkään osa asiakkaista ei ymmärtänyt, että palautusoikeus on vapaaehtoinen lisäpalvelu eli voidaan asettaa ehtoja palautukselle.
 
Viimeksi muokattu:
Sinänsä luonnollista, että pakkaus tulee säilyttää, koska se helpottaa jälleenmyyntiä ja on toki hyvä turva kuljetuksen sekä varastosäilytyksen aikana, mutta siis eihän se nyt mikään välttämättömyys suoranaisesti ole. Itse olen ollut omissa ja kavereiden muutoissa mukana ja niin telkkarit kuin kaikki muutkin romppeet ovat siirtyneet ilman pakkauksia ihan ehjinä perille asti :)
 
Tuli ehkä hieman kärkkäästi kirjoitettua mutta tosiaan Gigantilla on se 50 päivän palautusoikeus mutta oikeuden mukana seuraa myös ehtoja kuten tämä laatikon vaatiminen.

Se, että joissain tuotteissa ei sivujen mukaan ole laatikkoa, selittynee verkko-ostoksella. Verkosta ostettaessa seuraa automaattisesti 14 vuorokauden palautusoikeus eikä sen ajan puitteissa laatikkoa tarvita. Mutta mikäli lähtee palauttamaan verkosta ostettua televisiota 15-50 päivän aikana, tarvitaan laatikko.

Olen entisessä elämässäni käsitellyt satoja reklamaatioita Cittarissa ja sielläkään osa asiakkaista ei ymmärtänyt, että palautusoikeus on vapaaehtoinen lisäpalvelu eli voidaan asettaa ehtoja palautukselle.
Juu unohdin mainita että verkosta varasin heille sen vehkeen, ja ei ollut hajuakaan että tuo menee etämyynnin piiriin silloin. No eivät nyt sitten edes halua vaihtaa enää, joten paljon melua tyhjästä.
 
Hei

Kiitos yhteydenotostasi. Pahoittelemme viiveestä aiheutunutta harmia ja vaivaa.

Verkkokauppa.comilla on selvityksessä ratkaisu näytönohjaimien pitkään toimitusajan suhteen tavarantoimittajien kanssa. Asia ratkeaa seuraavan parin viikon kuluessa, ja tiedotamme ratkaisusta kaikille asiakkaille yhtä aikaa.
 
Motonetistä on itsellä huonoimmat palautuskokemukset tavaratalon tiskillä, mm. sekoittavat etämyynnin lakisääteisen ja oman 30vrk ehtonsa ja sitä edellisellä kerralla eivät meinanneet ottaa itse "uutena" myymäänsä osaa takaisin perusteella että "on käytetty". Myivät siis auton varaosan jota oli joku tumpelo yrittänyt asentaa ja palauttanut tai sitten suoraan tehtaalla b-stokkia laitettu lootaan, vaan paketista ei nähnyt päälle päin että oli avattu. Se sitten siihen hälytinlaatikkoon varaosatiskillä, että ei varmasti ollut mahdollisuuttakaan tarkastaa ennen maksua, osan kanssa kotiin ja tämä allek. tumpelo sentään totesi sen vääränmalliseksi jo ennen kuin yritti asennusta tai edes avasi pakettia. Palautustiskillä sitten avasivat, ja kyllähän siellä kieltämättä vähän naarmuinen komponentti oli. Uskoivat sentään lopulta, että vika oli nyt heidän päässään, vaan siinäkin joutui uhkaamaan luottoyhtiölle reklamoinnilla.

Mielllään en olisi se ehdottomasti oikeutensa tunteva mulkku, mutta siinä kaupassa välillä näköjään pitää, varsinkin kun en ns. turhaa palauttelua ole sinne koskaan harrastanut.
On vaan jäänyty sellainen käsitys, että palautukset eivät olisi tervetulleita, ja se 30vrk tarjotaan pitkin hampain muodollisesti kun kilpailijoillakin on. Ei sitä varmaan kukaan rakasta, mutta asiaa ei silti tarvitsisi niin asiakkaalle näyttää. Muutenkin motonetissä on tullut ainoan kerran sellainenkin ilmiö (kahteen otteeseen), että on pyydetty näyttämään käsilaukkua kassalla. En kuulu etniseen enkä edes sukupuolivähemmistöön, niin jääköön arvailuksi, miksi olen kantanut käsilaukkua kassalle, mutta en uskoisi, että jokaista naisoletettua pyydetään näyttämään käsilaukkunsa sisältö ihan ns. varmuuden vuoksi kassalla, tyyliin avattu kassi on rehellisyyspassi, niin en aukaissut itsekään sitten vaan pyysin soittamaan poliisille jos varkautta epäilevät. Eivät soittaneet, sain kehotuksen olla asioimatta heillä jos "ehdot eivät miellytä". No ei hirveästi miellytä rahaakaan kantaa tuollaiseen sitten, mutta joskus ei saa tarvittavia kamppeita muualta. Surkeaa asiakaspalvelua joka tapauksessa.

Toisaalta nämä voisi mennä huonon koulutuksen piikkiin, että joku elämänkoululainen siellä ajattelee olevan työnantajankin etu ropata rutiinilla asiakkaiden taskuja tai kieltäytyä palautuksista, kun en haluaisi uskoa sen olevan virallinen linja kuitenkaan missään kaupassa enää nykyaikana, kun jaloillaan voi yleensä äänestää.

Tuossa olisi hyllyssä pari varaosaa vielä, mitä heidän "oma" samassa pihassa oleva motonet-korjaamonsa ei suostunut asentamaan autoon, kun on kuulemma paskaa laatua, no ymmärrän täysin että mieluummin laitetaan parempaa osaa silloin kun osan hinta on kympin ja työn hinta satasen, tms. Ne sentään ovat selvästi avaamattomia, hinta ei ole iso mutta pitäisi varmaan vielä niistäkin käydä periaatteessa tekemässä palautus, kun kerta oma korjaamo hylkäsi ja turhaan ostin, tällä kertaa olivat täysin autoon sopivat kuitenkin. Liekö motonet sitten niin puhtaasta halpaketju, kun ei minusta alkuperäisessä Bromanin AD-liikkeessä tuollaista ollut, päinvastoin tuntui välillä että panostavat osien hyvään laatuun vähän turhan paljon hinnan ja saatavuuden kustannuksellakin sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin hieman epäselvästi gigantin sivuilta löytyy joten onko kokemuksia mahdollisesta tilauksen peruuttamisesta ennenkuin se on toimitettu? Eli tilanne se että nyt saisi kuivausrumpuja ilmaisella kotiinkuljetuksella. Haluamani tuote ei ole muuten missään alessa ja toimitusaika olisi joulukuun puolella. Ajatuksena olisi tilata kuivausrumpu ilmaisella kotiinkuljetuksella ja jos black fridayna/muuten ennen toimitusta tulee joko gigantissa tai muualla tuo sama tarjoukseen niin peruisin tämän gigantin tilauksen ja tilaisin muualta/uudestaan gigantista paremmalla hinnalla.

En nyt uskoisi, että tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa perua tilausta tavarasta jota ei ole toimitettukkaan, mutta olisi tietysti kiva olla 100% varma ennen tilausta. Jonkun pikkutavaran kanssahan tämä olisi helppoa kun sen voisi muutenkin vaan viedä takaisin vaikka olisi vähän aikaa käyttänytkin, mutta en saa mitenkään itse vietyä jotain kuivausrumpua giganttiin takaisin. Mutta tosiaan voisi kuvitella että ennenkuin sitä tuovat niin voisi vaan ilmoittaa että ei tarvii tuoda.
 
Jotenkin hieman epäselvästi gigantin sivuilta löytyy joten onko kokemuksia mahdollisesta tilauksen peruuttamisesta ennenkuin se on toimitettu? Eli tilanne se että nyt saisi kuivausrumpuja ilmaisella kotiinkuljetuksella. Haluamani tuote ei ole muuten missään alessa ja toimitusaika olisi joulukuun puolella. Ajatuksena olisi tilata kuivausrumpu ilmaisella kotiinkuljetuksella ja jos black fridayna/muuten ennen toimitusta tulee joko gigantissa tai muualla tuo sama tarjoukseen niin peruisin tämän gigantin tilauksen ja tilaisin muualta/uudestaan gigantista paremmalla hinnalla.

En nyt uskoisi, että tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa perua tilausta tavarasta jota ei ole toimitettukkaan, mutta olisi tietysti kiva olla 100% varma ennen tilausta. Jonkun pikkutavaran kanssahan tämä olisi helppoa kun sen voisi muutenkin vaan viedä takaisin vaikka olisi vähän aikaa käyttänytkin, mutta en saa mitenkään itse vietyä jotain kuivausrumpua giganttiin takaisin. Mutta tosiaan voisi kuvitella että ennenkuin sitä tuovat niin voisi vaan ilmoittaa että ei tarvii tuoda.

Jos on tulossa vasta joulukuun puolella, niin BF on 46 päivän päästä. Gigantilla on 50 päivää palautusoikeus ja jos hinta tuona aikana tippuu, niin voit pyytää erotusta hinnasta. Nyt se on varsinkin helppoa, kun et ole tuotetta edes saanut.
 
Joko soitat tai laitat sähköpostia Gigantin asiakaspalveluun ja kerrot että perut tilauksen. Jos sinulla on tilausvahvistus/tilausnumero niin aina helpottaa asian hoitamista.
 
Power-ketju alkaa ostaa ja myydä käytettyä kodinelektroniikkaa, tavoitteena saada vuodessa 20 000 tonnia romua kierrätykseen Suomesta, Tanskasta ja Norjasta

Harvemmin lainaan itseäni, mutta tämä on nyt näköjään alkanut. Eli ostoksista saa hyvitystä viemällä vanhaa elektroniikka astianpesukoneesta vatkaimiin (netissä pitää täyttää kaavakkeet valmiiksi):


Tätä päivää olen odottanut. Tiesin, että on joku syy hamstrata ylimääräistä rojua. Koskakohan tuolla menee rahahanat kiinni?
 
No kaikki rahat kannattaa tietysti ottaa pois mitä saa, mutta eipä tuolla taida rikastumaan päästä. Laskurissa esim. yli 3 vuotiaan kuivausrummun hyvitysarvio on 5 euroa riippumatta siitä ruksiiko kunnoksi toimiva vai rikkinäinen. No tuon tietysti ymmärtää siksi, että noita laitteita ei pysty oikein mitenkään kattavasti testaamaan luovutustapahtumassa, joten oletus lienee että kaikki tulee rikkinäisenä. Eli käytännössä maksetaan vain laitteista joissa on vielä mahdollisesti myös valmistajan virhevastuuta olemassa/varaosia saatavilla. Jos Powerille myytävä laite on toimiva, todennäköisesti paremman hinnan saa vapailta markkinoilta, ja joku hakee vielä tuotteen kotoa, jolloin jää kuljetuksen vaiva pois. Tai sitten kierrättää "ilmaiseksi" jonkun roskalavaryhmän kautta, sieltä löytyy hakijoita melkein mille tahansa romulle. Toki käytännössä vaatii että romut saa dumpattua noutoa odottamaan jonnekin pihamaalle, nuo ilmaisen tavaran kyttääjät kun usein jättävät hakematta.
 
Tätä päivää olen odottanut. Tiesin, että on joku syy hamstrata ylimääräistä rojua. Koskakohan tuolla menee rahahanat kiinni?

hamss.JPG




Powerin myyjien fiilis on varmaan sama kun joku jyväjemmäri ajaa romumetallikauppiaan pihaan peräkärrillä ja raottaa pressua. Siellä kun aletaan veistämään mitä vanhasta 2,2m kangaspäälysteisestä sähköjohdosta saa tai vanhasta lankapuhelimesta joka asiakkaan mielestä aivan varmasti sisältää arvometalleja, kuitenkaan unohtamatta vanhoja emalisia kattiloita.

Aiheesta kettuleipään, kuinka kauan kestää gigantin palautuksien eurojen näkyminen?
 
Hei! Muistutamme, että tilauksesi XXXX toimitetaan 2021-10-11 16:00 ja 21:00 välillä. Terveisin Gigantti

ja netissä lukee:
Soitamme sinulle noin tuntia ennen tuotteen saapumista.


~klo 15:30 tulee viesti:

Hei! Olemme yrittäneet toimittaa tilauksesi XXXXXX mutta valitettavasti et ollut paikalla. Ole hyvä ja ota yhteyttä numeroon 020 321 321 (8,4 snt/min). Huomioi, että toimituksen uudesta varauksesta saattaa aiheutua lisäkuluja. Terveisin Gigantti

Mitään puhelua ei ole tullut. Soitin heti töissä asiakaspalveluun, 7 jonossa, en kerennyt odotella. Lähdin kotiin, 9 jonossa. Söin tuossa äsken, 12 jonossa. Pitää varmaan seuraavalla kerralla jäädä odottelemaan.
 
ja netissä lukee:

~klo 15:30 tulee viesti:

Mitään puhelua ei ole tullut. Soitin heti töissä asiakaspalveluun, 7 jonossa, en kerennyt odotella. Lähdin kotiin, 9 jonossa. Söin tuossa äsken, 12 jonossa. Pitää varmaan seuraavalla kerralla jäädä odottelemaan.

Eikö tuo ole ihan normaalia Postin toimintaa?
 
ja netissä lukee:



~klo 15:30 tulee viesti:



Mitään puhelua ei ole tullut. Soitin heti töissä asiakaspalveluun, 7 jonossa, en kerennyt odotella. Lähdin kotiin, 9 jonossa. Söin tuossa äsken, 12 jonossa. Pitää varmaan seuraavalla kerralla jäädä odottelemaan.
30min jonotin. Automaattinen viesti oli ollut, joku moka siellä. Ei ollut varastossa (vaikka piti) kun kuljetus oli lähtenyt liikenteeseen tjs. Toimitusta ei satu huomiselle, vaan keskiviikolle.
 
Tilasin gigantista nyt sitten kuivausrummun ilmaisella kotiinkuljetuksella. Tilauksessa oli kovin tarkkaa koska kuljetus on(eri hinnat eri päivillä ja kellonajoilla) no otin siitä sitten ilmaisen ajan, mutta vahvistuksella ei olekkaan nyt mitenkään merkattu toimitusaikaa eikä siis edes toimituspäivää.

Varmaan selvinnee gigantin asiakaspalvelusta, mutta miten nämä nyt menevät? Ymmärrän jos eivät saa varastoon ennen tuota niin tuo valitsemani aika ei päde, mutta jos saavatkin paljon aikaisemmin niin päteekö tuo valitsemani aika/päivä? Olen todella harvoin kotona ja tarvitsen oletettavasti vapaa päivän tms tuota kotiinkuljetusta varten, mutta voiko käydä niin että soittavat vaan jonain random päivänä että joo tunnin päästä tullaan tms typerää?
 
Tilasin gigantista nyt sitten kuivausrummun ilmaisella kotiinkuljetuksella. Tilauksessa oli kovin tarkkaa koska kuljetus on(eri hinnat eri päivillä ja kellonajoilla) no otin siitä sitten ilmaisen ajan, mutta vahvistuksella ei olekkaan nyt mitenkään merkattu toimitusaikaa eikä siis edes toimituspäivää.

Varmaan selvinnee gigantin asiakaspalvelusta, mutta miten nämä nyt menevät? Ymmärrän jos eivät saa varastoon ennen tuota niin tuo valitsemani aika ei päde, mutta jos saavatkin paljon aikaisemmin niin päteekö tuo valitsemani aika/päivä? Olen todella harvoin kotona ja tarvitsen oletettavasti vapaa päivän tms tuota kotiinkuljetusta varten, mutta voiko käydä niin että soittavat vaan jonain random päivänä että joo tunnin päästä tullaan tms typerää?
Tuo sitova toimitusaika tuntuu käytännössä pätevän vaan asiakkaaseen, ei kuljetukseen. Sun pitää ottaa se palkaton vapaa ja olla sovittuna aikana kotona, mutta yleisellä tasolla nämä elektroniikkapuljut voi perseillä kuljetuksen pari tuntia tai päivänkin ketuilleen, ilmotus tulee jos tulee. Hyvityksenä saat 30e lahjakortin, jos osaat vaatia.
 
Tulipa tänään ostettua uusi TV Gigantista. Varasin netin kautta hintaan 999e, käytettyä/asiakaspalautusta myydään 998e hintaan.
Kuitissa hinta 999e ja missään ei mitään mainintaa käytetystä. Nyt kuitenkin kotona huomasin että paketti on avattu (ja uudet teipit laitettu) ja siinä on tarra "optimoitu ja käyttövalmiina". Osaako kukaan sanoa annettiinko mulle nyt kuitenkin varastolta käytetty? Kukaan ei kaupannut mitään optimointia missään vaiheessa.
Asiakaspalvelu ei osaa sanoa mitään. Soittopyynnön jätti kuulemma liikkeeseen, mutta aiemminkaan ei ole soittopyyntöön vastattu.
Himottaisi ottaa tv jo käyttöön, mutta kai tässä pitää odotella että joskus saa liikkeeseen yhteyden. Töiden puolesta en huomenna ainakaan ehtisi liikkeessä käymään.
 
Tulipa tänään ostettua uusi TV Gigantista. Varasin netin kautta hintaan 999e, käytettyä/asiakaspalautusta myydään 998e hintaan.
Kuitissa hinta 999e ja missään ei mitään mainintaa käytetystä. Nyt kuitenkin kotona huomasin että paketti on avattu (ja uudet teipit laitettu) ja siinä on tarra "optimoitu ja käyttövalmiina". Osaako kukaan sanoa annettiinko mulle nyt kuitenkin varastolta käytetty? Kukaan ei kaupannut mitään optimointia missään vaiheessa.
Asiakaspalvelu ei osaa sanoa mitään. Soittopyynnön jätti kuulemma liikkeeseen, mutta aiemminkaan ei ole soittopyyntöön vastattu.
Himottaisi ottaa tv jo käyttöön, mutta kai tässä pitää odotella että joskus saa liikkeeseen yhteyden. Töiden puolesta en huomenna ainakaan ehtisi liikkeessä käymään.

Sait käytetyn/asiakaspalautuksen.
 
tarra "optimoitu ja käyttövalmiina". Osaako kukaan sanoa annettiinko mulle nyt kuitenkin varastolta käytetty? Kukaan ei kaupannut mitään optimointia missään vaiheessa.

Taisit saada just näytön kalibroinnin ilmaiseksi. Niillä on yleensä muutama toosa valmiiksi kalibroituna jotta voidaan myydä se 99 euron palvelu jollekin onnettomalle joka ei itse osaa säätää kuvaa kohdalleen. Voi olla ettei ollut kalibroimattomia varastossa niin löivät tuon sulle.
 
Taisit saada just näytön kalibroinnin ilmaiseksi. Niillä on yleensä muutama toosa valmiiksi kalibroituna jotta voidaan myydä se 99 euron palvelu jollekin onnettomalle joka ei itse osaa säätää kuvaa kohdalleen. Voi olla ettei ollut kalibroimattomia varastossa niin löivät tuon sulle.
Asiakaspalautukset voivat vähemmän yllättäen päätyä "kalibroitavaksi", niin niitä ei tarvitse myydä outletissa vaan voi myydä listahintaa kalliimmalla.
 
Taisit saada just näytön kalibroinnin ilmaiseksi. Niillä on yleensä muutama toosa valmiiksi kalibroituna jotta voidaan myydä se 99 euron palvelu jollekin onnettomalle joka ei itse osaa säätää kuvaa kohdalleen. Voi olla ettei ollut kalibroimattomia varastossa niin löivät tuon sulle.
Tämä kuulostaa järkevälle. Ilmeisesti oli viimeinen kappale kun poistui tänään myymälän listalta. Jotain päivämäärätarroja 02/2021 löytyi myös (avatuista) muovitaskuista.
Luulisi että siinä olisi tarroja "palautus" tms. jos tosiaan olisi asiakaspalautus. En hoksannut katsoa missä liikkeessä sitä oli käytettynä, että oliko juuri siellä mistä hain omani. Nyt ei ainakaan ollut uutena eikä käytettynä paikallisessa. Paketti ainakin oli avattu fiksusti, eli pohjan kautta, ei sivulla olevaa katkoviivaa pitkin, mitä kautta itse avaisin.
 
Asiakaspalautukset voivat vähemmän yllättäen päätyä "kalibroitavaksi", niin niitä ei tarvitse myydä outletissa vaan voi myydä listahintaa kalliimmalla.

Onhan näitä huhuja ollut netissä paljon liikkeellä, mutta hirveän montaa todennettua ja dokumentoitua tapausta ei ole tullut vastaan. Jos on heittää linkkiä lähteeseen jossa asiaa on tutkittu ja todennettu näin tapahtuvan niin tutustun mielelläni.
 
Kyselläänpäs täällä, jos jollain olisi tietoa. Elikkäs tilasin 22.9 kannettavan tietokoneen gigantista. Gigantti toimitti koneen viimein 7.10, mikä päiväys myös kuitissa. Nyt gigantin sivuilla tuo PC-Weekend eli tietyistä windows kannettavista -20% alennus, minkä piirissä myös tämä aiemmin tilaamani kannettava.
Kysymys kuuluukin, miten helposti gigantilta on saanut ns. erotuksen hyvityksenä. Vai onko vaihtoehtoina vain palauttaa vanha ja tilata sama nyt tarjoushinnalla? Et vaikuttaako alkaa edes kyselemään heidän suunnaltaan.
 
Kyselläänpäs täällä, jos jollain olisi tietoa. Elikkäs tilasin 22.9 kannettavan tietokoneen gigantista. Gigantti toimitti koneen viimein 7.10, mikä päiväys myös kuitissa. Nyt gigantin sivuilla tuo PC-Weekend eli tietyistä windows kannettavista -20% alennus, minkä piirissä myös tämä aiemmin tilaamani kannettava.
Kysymys kuuluukin, miten helposti gigantilta on saanut ns. erotuksen hyvityksenä. Vai onko vaihtoehtoina vain palauttaa vanha ja tilata sama nyt tarjoushinnalla? Et vaikuttaako alkaa edes kyselemään heidän suunnaltaan.

Kannattaa kysyä. Mä oon kahden tuotteen kohdalla kysynyt, toisesta sain erotuksen lahjakorttina ja toisesta pyysivät tuomaan takaisin myymälään ja ostamaan uuden tarjoushinnalla.
 
Kannattaa kysyä. Mä oon kahden tuotteen kohdalla kysynyt, toisesta sain erotuksen lahjakorttina ja toisesta pyysivät tuomaan takaisin myymälään ja ostamaan uuden tarjoushinnalla.
Kannatti sain chatin välityksellä -20% hyvityksen siitä alkuperäisestä maksustani ja vahvistuksen sähköpostiin. Tarjosi palautusta alkuperäisen maksutavan mukaan tai lahjakorttia.
 
Tilasin tuotteen Gigantin verkkokaupasta, koska se oli hiukan edullisempi kuin muualla. Tilausta ei ole kuitenkaan viikossa ehditty lähettää, joten houkuttaisi suuresti hankkia sama tuote kilpailijalta, koska sitä olisi heti saatavilla. Palautuvatkohan rahat takaisin, jos vaan jätän tilauksen noutamatta? :hmm:
 
Kannatti sain chatin välityksellä -20% hyvityksen siitä alkuperäisestä maksustani ja vahvistuksen sähköpostiin. Tarjosi palautusta alkuperäisen maksutavan mukaan tai lahjakorttia.

Hyvä että Gigantilla toimii.. Ostin joku aika sitten uuden luurin Elisalta, parin viikon päästä puhelimen hinta tippui muutamalla kympillä ja mukaan sai lisävarusteita kaupanpäälle.

Elisan aspasta kysyin saako mistään alennusta vaikka heillä ei hintatakuuta olekkaan.. Ei kuulemma voi mitään.. Pitää palauttaa luuri ja ostaa uusi tilalle. Palautukseen en sitten viitsinyt lähteä koska vanha puhelin oli hävitetty ja kaikki siirretty uuteen luuriin, lisäksi esim panssarilasi oli jo asennettu. En tiedä olisivatko luuria edes ottaneet takaisin.

Jäi kyllä vähän paskan maku suuhun, aspa ei edes yrittänyt mitään kompensaatiota saada. Ilmoitin samalla että kun sopimus päättyy liittymät vaihtuu sitten periaatteen takia muualle, mutta ei tuntunut kiinnostavan.
 
Hyvä että Gigantilla toimii.. Ostin joku aika sitten uuden luurin Elisalta, parin viikon päästä puhelimen hinta tippui muutamalla kympillä ja mukaan sai lisävarusteita kaupanpäälle.

Elisan aspasta kysyin saako mistään alennusta vaikka heillä ei hintatakuuta olekkaan.. Ei kuulemma voi mitään.. Pitää palauttaa luuri ja ostaa uusi tilalle. Palautukseen en sitten viitsinyt lähteä koska vanha puhelin oli hävitetty ja kaikki siirretty uuteen luuriin, lisäksi esim panssarilasi oli jo asennettu. En tiedä olisivatko luuria edes ottaneet takaisin.

Jäi kyllä vähän paskan maku suuhun, aspa ei edes yrittänyt mitään kompensaatiota saada. Ilmoitin samalla että kun sopimus päättyy liittymät vaihtuu sitten periaatteen takia muualle, mutta ei tuntunut kiinnostavan.
Elisaltahan ei muutenkaan kannata ostaa mitään, ei anakaan kivijalkaliikkeestä. Mitään palautusoikeutta ei ole. Itse juuri tämän takia suosin verkkokauppaa kun sinne on helppo palauttaa ja ottavat kaiken takaisin ilman mitään tenttaamista.
 
Tämä kuulostaa järkevälle. Ilmeisesti oli viimeinen kappale kun poistui tänään myymälän listalta. Jotain päivämäärätarroja 02/2021 löytyi myös (avatuista) muovitaskuista.
Luulisi että siinä olisi tarroja "palautus" tms. jos tosiaan olisi asiakaspalautus. En hoksannut katsoa missä liikkeessä sitä oli käytettynä, että oliko juuri siellä mistä hain omani. Nyt ei ainakaan ollut uutena eikä käytettynä paikallisessa. Paketti ainakin oli avattu fiksusti, eli pohjan kautta, ei sivulla olevaa katkoviivaa pitkin, mitä kautta itse avaisin.
Ja varmistus tuli Gigantista. Juuri näin se oli. Töllö oli valmiiksi kalibroitu ja uusi.
 
Ja varmistus tuli Gigantista. Juuri näin se oli. Töllö oli valmiiksi kalibroitu ja uusi.
Kyllä se on 99% varmuudella asiakaspalautustuote/demolaite - jos se on oikeasti kalibroitu niin kyllä Gigantilla on siitä dokumentti antaa mukaan miten se on toteutettu.

Kaikki omat näytöt ja TV:t jotka olen palauttanut löytyivät myynnistä "kalibroituina/optimoituina" parin päivän sisään palautuksesta. Palauttamani läppäri taidettiin myydä "valmiiksi päivitettynä ja optimoituna".
 
Minulla on kokemus vuosien takaa Netville Oy:stä/IT-Kauppakeskus Netvillestä , josta tilasin postimyynnistä monitorin ja ytitin palauttaa monitorin käyttämättömä alkuperäisessä postin tuomassa paketissa 14 päivän sisällä. Eivät vastanneet liikkestä palautusta koskeviin sähköposteihin. Puhelimessa olivat epäkorrekteja ja löivät aina luurin kiinni. Lopulta tein ilmoituksen kuluttajariitalautakuntaan, joka käsitteli asian. Lautakunta määräsi liikkeen ottamaan palautuksen vastaan ja palauttamaan osto summan. Liike ei noudattanut päätöstä.

Olen tainut pari ostosta elämäni aikana palauttaa, joten onnistumisprosentti on aika huono.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se on 99% varmuudella asiakaspalautustuote/demolaite - jos se on oikeasti kalibroitu niin kyllä Gigantilla on siitä dokumentti antaa mukaan miten se on toteutettu.

Kaikki omat näytöt ja TV:t jotka olen palauttanut löytyivät myynnistä "kalibroituina/optimoituina" parin päivän sisään palautuksesta. Palauttamani läppäri taidettiin myydä "valmiiksi päivitettynä ja optimoituna".
Tuossa joku jo aiemmin kysyi todisteita, sillä jos Gigantti valehtelisi tuotteen olevan uusi ja kalibroitu, vaikka kyseessä olisi asiakaspalautus, olisi tuo selvä petos. Tosin sulla on varmasti yhtä paljon todisteita kuin järvessä vettä.
 
Tuossa joku jo aiemmin kysyi todisteita, sillä jos Gigantti valehtelisi tuotteen olevan uusi ja kalibroitu, vaikka kyseessä olisi asiakaspalautus, olisi tuo selvä petos. Tosin sulla on varmasti yhtä paljon todisteita kuin järvessä vettä.
Eipä mulla käynyt mielessä mitään todisteita alkaa keräämään, lähinnä myötähäpeää ja omanlaista huvittuneisuutta tuo toiminta sai aikaan. Paitsi että kävin netistä tilatun ja kivijalkaliikkeeseen palauttamani TV:n ostamassa takaisin ”kalibroituna” kun hinta oli silloista tarjoustakin matalampi (TV meni siskolle, häntä ei kuvan ”pilveily” häirinnyt toisin kuin minua). Ja olihan se tavallaan kalibroitu kun oli mun tekemät säädöt edelleen sisällä.

Tää muistu mieleen, menee aika läheltä aihetta: IL: Gigantista ostetun uuden television sivuhistoria oli tulvillaan pornoa – "Olisi pitänyt myydä B-tuotteena"
 
Jotenkin kyllä kanssa ihmettelen että miksi gigantti avaisi uusien paketteja ja tekisi jotain kalibrointeja?(muuten kuin vasta siinä vaiheessa jos joku on niin tyhmä että maksaa tuosta "palvelusta" ja avaisivat sitten myydyn laitteen paketin ja tekisivät tuon "kalibroinnin") Itse en ainakaan koskaan hyväksy avattua pakettia vaan ostan vain sellaisia joissa kaikki sinetit ja tarrat paikoillaan.
 
Jotenkin kyllä kanssa ihmettelen että miksi gigantti avaisi uusien paketteja ja tekisi jotain kalibrointeja?(muuten kuin vasta siinä vaiheessa jos joku on niin tyhmä että maksaa tuosta "palvelusta" ja avaisivat sitten myydyn laitteen paketin ja tekisivät tuon "kalibroinnin") Itse en ainakaan koskaan hyväksy avattua pakettia vaan ostan vain sellaisia joissa kaikki sinetit ja tarrat paikoillaan.
On niillä ainakin ennen niitä ollut aina muutamia varastossa jotka on kalibroitu valmiiksi, voivat sitten myyntitilanteessa sanoa että löytyis valmiiksi kalibroitu versio ja saat sen hyvään hintaan.
 
On niillä ainakin ennen niitä ollut aina muutamia varastossa jotka on kalibroitu valmiiksi, voivat sitten myyntitilanteessa sanoa että löytyis valmiiksi kalibroitu versio ja saat sen hyvään hintaan.
Luulisi, että moni joka on lähtenyt ostamaan teeveetä, on myös valmistautunut sen kuljettamaan, lainannut autoa tai jopa vuokrannut pakun. Niin ei siinä tilanteessa oikein kannata jäädä odottelemaan paria tuntia, kun töllö laitetaan kuntoon. Se onkin sitten eri asia, kannattaako siitä maksaa mitään ekstraa. Itse en maksaisi.
 
Osaako joku sanoa miksi Gigantit on kiinni tänään? Ei kait ole mikään erikoisempi päivä edes?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 874
Viestejä
4 873 591
Jäsenet
78 727
Uusin jäsen
JP_85

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom