Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Mitähän tästä seuraa?
Ostin Verkkokaupasta ko tuotteen:
Kopteri.jpg
 
Eivät lähetä vetoavat verkkosivujen hintavirheeseen. Muutenhan tuo olisi liian hyvää ollakseen totta.
 
Tuote tuli pikaisesti. Kävin hakemassa tämän viikon maanantaina postin pakettiautomaatista.

Pikaisesti katsottuna tuote näytti ok, mutta huomasin että tarrat eivät olleet kiinnitetty tehtaalla.

Tiistaina tarkastelin dronea tarkemmin, siivisää näytti olevan hieman iskemäjälkiä ja otin kameralla kuvia.
Myöskin tarkastelin dronen dataa, 5 kertaa ladattu + lukuisia kertoja lennetty.
Olisiko tässävaiheessa paras lähettää drone takaisin Verkkokauppaan, vai yrittää neuvotella kompensaatiosta?
mini.jpg
Mini2.jpg

Liitteet
 
Viimeksi muokattu:
Normituotteessa ko. pienet naarmut eivät aiheuttaisi ongelmaa, mutta pienessä dronessa propelleissa pienetkin rikkeemät aiheuttavat ongelmaa sekä pientä tärinää, mikä vaikuttaa moottoreiden kestoikään.
Sama on isommissa koptereissa, ja siksi lavat tutkitaan ennen jokaista lentoa. Uskomattoman pienet vaihtelut aiheuttavat värinää, joka kohtalokasta laakereille. (tai ainakin kuluttavaa)

En toki Verkkokauppaa syytä mistään, katsotaan miten hoitavat asian.

Kerron miten asia eteni/lopputulos.'
(Ketsokaa kuvat edelliseltä sivulta)
 
Viimeksi muokattu:
Onko kenelläkään kokemusta, onko parempi laittaa viestiä Verkkokaupalle ja toivoa että joskus vastaavat/soittavat takaisinn vai kustannusteokkaampaa soittaa heidän maksulliseen asiakaspalveluun?
 
Onko kenelläkään kokemusta, onko parempi laittaa viestiä Verkkokaupalle ja toivoa että joskus vastaavat/soittavat takaisinn vai kustannusteokkaampaa soittaa heidän maksulliseen asiakaspalveluun?

Sähköposti on paras, niin jää ainakin todisteet, jos jotain on luvattu.
 
Ostit käytetyn tuotteen, mikä yllättäen olikin käytetty? Jos et ole tyytyväinen niin palauta kauppaan. Outlet-tuotteilla on kuntoluokitukset.

Turha tähän on tuhlata kenenkään aikaa.
Ei ollut mitään kuntoluokitusta, piti olla uusi kopteri
Kopteri.jpg
 
Ei ollut mitään kuntoluokitusta, piti olla uusi kopteri
Minkä perusteella piti olla uusi kopteri?

Mikä oli outlet-tuotteen kuntoluokka? Kuntoluokka lukee tuotesivulla. Se, että tilausvahvistuksessa ei lue kuntoluokkaa ei tarkoita että kyseessä olisi uusi tuote.
1606901185027.png

Jos se on ollut B/C/D, niin asia on mennyt niin kuin pitikin. Kyseessä käytetty tuote, missä voi olla käytön jälkiä. Ainoastaan A-luokan pitäisi olla ns. "priimaa".
 
Minkä perusteella piti olla uusi kopteri?

Mikä oli outlet-tuotteen kuntoluokka? Kuntoluokka lukee tuotesivulla.
1606901185027.png

Jos se on ollut B/C/D, niin asia on mennyt niin kuin pitikin. Kyseessä käytetty tuote, missä voi olla käytön jälkiä. Ainoastaan A-luokan pitäisi olla ns. "priimaa".
Missä lukee että outlet tuote? Itse en sitä tiennyt ennenkuin paperissa toimituksen yhteydessä tuli lappu.
 
Kait sä nyt itse tiedät mitä olet tilannut? Outlet-tuotteissa lukee Outlet, josta pitäisi nyt jo hölmöimmänkin ymmärtää että tuote on käytetty. Lisäksi jokaisen Outlet-tuotteen kohdalla on kyseisen tuotteen kuntoluokitus ja maininta outlet-tuotteesta:
DJI.png

Eli alkuperäiseen kysymykseesi vastaten, ei mitään. Palauta kopteri jos et kelpuuta laitetta.
 
Viimeksi muokattu:
Kait sä nyt itse tiedät mitä olet tilannut? Outlet-tuotteissa lukee Outlet, josta pitäisi nyt jo hölmöimmänkin ymmärtää että tuote on käytetty. Lisäksi jokaisen Outlet-tuotteen kohdalla on kyseisen tuotteen kuntoluokitus.

Eli alkuperäiseen kysymykseesi vastaten, ei mitään. Palauta kopteri jos et kelpuuta laitetta.
Kait sä nyt itse tiedät mitä olet tilannut? Outlet-tuotteissa lukee Outlet, josta pitäisi nyt jo hölmöimmänkin ymmärtää että tuote on käytetty. Lisäksi jokaisen Outlet-tuotteen kohdalla on kyseisen tuotteen kuntoluokitus ja maininta outlet-tuotteesta:
DJI.png

Eli alkuperäiseen kysymykseesi vastaten, ei mitään. Palauta kopteri jos et kelpuuta laitetta.
Lukiko minun tilauksessa Outlet? NOT

Vasta paperissa mikä oli toimitetun paketin sisällä.
Kopteri.jpg
 
Sitähän me emme voi tietää, kun ei ole tarjolla minkään sortin todistetta asiasta. Kaikissa outletin kautta myydyissä tuotteissa lukee nuo tiedot. Itse mainitsit Outletin palautusajasta joten oletettavaa on että olet ostanut tuotteen outletista.

Jos epähuomiossa et ole lukenut tuotetietoja, on hyvin vaikeaa syyttää Verkkokauppaa oikeastaan mistään. Palauta laite ja osta sitten iskemätön outletin ulkopuolelta sillä 400 euron hintalapulla.
 
Sitähän me emme voi tietää, kun ei ole tarjolla minkään sortin todistetta asiasta. Kaikissa outletin kautta myydyissä tuotteissa lukee nuo tiedot. Itse mainitsit Outletin palautusajasta joten oletettavaa on että olet ostanut tuotteen outletista.

Jos epähuomiossa et ole lukenut tuotetietoja, on hyvin vaikeaa syyttää Verkkokauppaa oikeastaan mistään. Palauta laite ja osta sitten iskemätön outletin ulkopuolelta sillä 400 euron hintalapulla.
Niin, tiesin ostaneeni outletisa kun avasin paketin ja siinä paperissa niin luki, netissä sitä ei lukenut. Ei missään tilausvahvistuksessa lue että outlet tuote. Eikä nytkään tilatuissa tuotteissa tuotteissa lue että outlet tuotteen olisin ostanut.
 
Eli onko tässä nyt klassinen "minulla on oikeus!" tapaus, jossa asiakas ostaa omasta mielestään väärän tuotteen ja ensimmäisenä on sitten mielessä kompensaatio myyjäliikkeen osalta?
 
Yksittäiskappaleet myydään outletissa pois uuden 2 version myötä, missään ei sanottu että käytettyjä, vaan vanha 1 versio myydään pois.
Outle.png
 
Missään siellä sivustolla ei sanottu että myydään pois 2 version tieltä vaan että myydään asiakaspalautus tuotteita.
 
Voi luoja tätä vänkäystä. Kuten sanottu jo useaan kertaan, joko A) pidä tuote ja niele virheesi tai B) palauta tuote ja osta sitten iskemätön täydellä hinnalla.
 
Voi luoja tätä vänkäystä. Kuten sanottu jo useaan kertaan, joko A) pidä tuote ja niele virheesi tai B) palauta tuote ja osta sitten iskemätön täydellä hinnalla.
Odotan neuvottelua Verkkokaupan kanssa, kukaan ei mitään isoja virheitä tehnyt. Katsotaan mihin päädytään :) (Yhteydenottopyyntö lähetetty) (Sanoisin että uusi propelipaketti ja akku, niin en lähetä takaisin)
 
Odotan neuvottelua Verkkokaupan kanssa, kukaan ei mitään isoja virheitä tehnyt. Katsotaan mihin päädytään :) (Yhteydenottopyyntö lähetetty) (Sanoisin että uusi propelipaketti ja akku, niin en lähetä takaisin)

Kannattaa suosiolla varautua siihen, että aspa vain naurahtaa vaatimuksille ja toteaa ei kiitos. Sen verran selkeä tapaus kyseessä.

Yksittäiskappaleet myydään outletissa pois uuden 2 version myötä, missään ei sanottu että käytettyjä, vaan vanha 1 versio myydään pois.

Itsekin puhut, että tuote on myyty yksittäiskappaleena Verkkiksen Outletista. Siellä myydään nimenomaan asiakaspalautuksia ja näytekappaleita eikä uusia tuotteita.

Suora lainaus tuolta Outletista: "Yksittäiskappaleet ovat kuntotarkastettuja ja myyntikuntoisia Outlet-tuotteita, usein palautettuja, jotka myydään entistäkin halvempaan hintaan. Tuotteet myydään siinä kunnossa kuin ne ovat. Yksittäiskappaleiden palautusoikeus on 14 päivää ja niille annetaan vähintään 6 kuukauden toimivuustakuu."

Kerran hinnan perusteella tuote on C tai D luokkaa, niin kunto on juuri sitä mitä kuntokuvauksessa sanotaan: Outlet - Kuntoluokat. Kannattaa lukea mitä on ostamassa ennenkuin ostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa suosiolla varautua siihen, että aspa vain naurahtaa vaatimuksille ja toteaa ei kiitos. Sen verran selkeä tapaus kyseessä.

Itsekin puhut, että tuote on Outletista myyty. Siellä Outletissa myydään juurikin asiakaspalautuksia.
Jep, VK myy käyttämättömät poistotuotteet enemmän tai vähemmän alennuksella ja 'Poistotuote' leimalla. Ei missään outlet osastolla, joka on vain käytetyille. Kyllä nyt on vain käpy käynyt ostajalla.

Tässä vaikka hyvä esimerkki poistotuotteesta :) Pokémon Sword -peli, Switch 54,90
 
Minulla Powerin "outlet" tilaus meni hienosti. Tein varauksen tuotteeseen maanantaina klo. 9.00. Vahvistuksessa luki, että noutoilmoituksen pitäisi tulla 2h kuluessa. Ei alkanut kuulumaan, niin chatin kautta selvittelyä.
Paljastui, että tilaus oli jäänyt "looppiin" , mutta ottavat liikkeestä yhteyttä kun homma selviää.
Klo.15 sainkin soiton liikkeestä, että tilaus löytynyt ja "tervetuloa hakemaan". Ei muuta kuin lapset mukaan ja noutohommiin 35km päässä olevaan liikkeeseen. Matkan puolivälissä sainkin tekstiviestin, että "tuote on loppunut, tervetuloa tutustumaan vaihtoehtoisiin tuotteisiin". Tässä vaiheessa iski pieni ihmetys päälle, ajelin auton levikkeelle ja aloin selvittämään asiaa. Taas chattiin (en löytänyt puhelinnumeroa mihinkään) ja sieltä laitettiin yhteydenottopyyntö liikkeeseen "menee hetki, niin soittavat". Levikkeen lähellä oli onneksi leikkipaikka, jossa leikittiin tunti, mutta mitään ei kuulunut liikkeestä. Pakkasin porukan autoon ja ajettiin takaisin kotia. Illan aikana ostin vastaavan tuotteen muualta, vähän kalliimmalla mutta paremmalla palvelulla. Ja Power ei ole vieläkään ottanut yhteyttä asian tiimoilta. Loistavaa palvelua!
 
Verkkokaupalta tuli vastaus, tuotteen voit palauttaa....
Näin siis tapahtukoon.
Ei ollenkaan mietintää mikä olisi molemminpuolisesti järkevää.

Miia näin päätti Verkkokaupassa

Tilaan Amazon.de seuraavan dronen
 
Viimeksi muokattu:
No Verkkokaupan puolelta ei missää nimessä olisi ollut järkevää lähteä "hyvittämään" asiakkaan omasta huolimattomuudesta tapahtunutta "vahinkoa" millään akkupaketilla ja vaihtopropelleilla. Sinulla on lakisääteinen 14 vuorokauden palautusaika tuotteelle.

Ei jestas sentään, että voi olla hankala asia.
 
No Verkkokaupan puolelta ei missää nimessä olisi ollut järkevää lähteä "hyvittämään" asiakkaan omasta huolimattomuudesta tapahtunutta "vahinkoa" millään akkupaketilla ja vaihtopropelleilla. Sinulla on lakisääteinen 14 vuorokauden palautusaika tuotteelle.

Ei jestas sentään, että voi olla hankala asia.
Uutena dronena möivät, mutta joku outlet asiakas saa dronen
 
En tiedä onko tässä pelottavinta se, että perseillään taas verkkokauppojen ilmaisilla palautusoikeuksilla, jotka kaikki asiakkaat maksavat hinnoissa yhteisvastuullisesti eikä voida myöntää omaa virhettään vai se, että ko. henkilö alkaa lennättämään jotain dronea ihmisten ilmoilla.
 
kukaan teistä ei osaa lukea. yllättävän hyvät hermot ollut asianomaisella.
 
En tiedä onko tässä pelottavinta se, että perseillään taas verkkokauppojen ilmaisilla palautusoikeuksilla, jotka kaikki asiakkaat maksavat hinnoissa yhteisvastuullisesti eikä voida myöntää omaa virhettään vai se, että ko. henkilö alkaa lennättämään jotain dronea ihmisten ilmoilla.

Ei ole mitään ilmaista palautusoikeutta. Verkkokauppa voisi periä asiapalautuksista maksun jos haluaisi. Mutta on ilmeisesti kannattavampaa sallia ilmaiset palautukset.
 
Juu ja jatkot siitä seuraavasta dronen palautusrubasta sitten johokin muuhun ketjuun, kiitos.

Esim. tuonne:

 
Ei pääse Gigantin asiakaspalveluun sitten millään. Ei chatti eikä puhelimeen.

Olisi tulossa 50" telkkari matkahuollolla. Miten tuollaisen ison kotiinkuljetuspaketin palautus menee normisti? Onko se mahdollista palauttaa ihan normaalisti postin/matkahuollon kautta? Onko järkevää jättää paketti noutamatta?
 
Älä nouda sitä ennen kuin olet saanut yhteyden Gigantiin ja sieltä toimintaohjeet.
 
Ei pääse Gigantin asiakaspalveluun sitten millään. Ei chatti eikä puhelimeen.

Olisi tulossa 50" telkkari matkahuollolla. Miten tuollaisen ison kotiinkuljetuspaketin palautus menee normisti? Onko se mahdollista palauttaa ihan normaalisti postin/matkahuollon kautta? Onko järkevää jättää paketti noutamatta?

Vihdoin sain jonkun langan päästä. Palvelija vaikutti olevan vähän kujalla. Aluksi neuvoi viemään lähimpään Giganttiin. Sitten kyselin lisää, niin meni itse kysymään joltain kollegalta ja sen jälkeen neuvoi olemaan ottamatta pakettia vastaan. Katsotaan miten käy.
 
En tiedä onko tässä pelottavinta se, että perseillään taas verkkokauppojen ilmaisilla palautusoikeuksilla, jotka kaikki asiakkaat maksavat hinnoissa yhteisvastuullisesti...
Dronejankkaus sikseen, mutta toivottavasti tämä kommentti liittyi vain siihen. Eihän sopimusehtojen puitteissa tapahtuva palauttaminen ole ikinä perseilyä. Päinvastoin. Melko paljon tullut ostettua ja palautettua elektroniikkaa viimeisen vuoden aikana. Loistavaa että kilpailu on tuonut kuluttajille sellaisia vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia. Yhteisvastuullisesti-termin käyttö hintoihin viitaten on aika omituinen olettamus kuluttajaelektroniikan kaupassa. Kauniisti sanottuna. Hintakilpailussa ei yksikään kauppa pärjää vaikka amazonille ja tää palautusoikeus on kuitenkin tuossa todellisuudessa aika hyvä kilpailuvaltti täällä sijaitseville toimijoille. Omasta näkökulmastani nämä palautusoikeudet (erityisesti ne pitkät vapaaehtoiset palautusoikeudet) onkin niitä harvoja keinoja rimpuilla ahneita hintarobotteja ja monia muita kauppaketjujen metkuja vastaan.

Lisätään nyt vielä että ikinä en tee ostosta "en mä kuitenkaan tätä pidä lopullisesti" periaatteella. Tai osta jotain mihin ei olisi varaa. Useimmiten kuitenkin pidän aika todennäköisenä että saatan palauttaa tuotteen jos hyviä tarjouksia jostain vastaavasta härvelistä tulee palautusaikana. Usein on tullutkin. Tuli muuten ekaa kertaa jotenkin syyllinen olo (aiheetta toki) kun black fridayna palautin tabletin Poweriin ja vastaanottaja etsi naarmuja valoa vasten aina välillä minuun vilkaisten. Palautukseenhan ei tarvitse kertoa mitään syytä, mutta kyllä ne sen epäsuorasti siinä kysyyvät samalla kun tarkastavat kunnon ja yrittävät saada asiakkaan vielä harkitsemaan palautusta tai ottamalla riihikuivan käteisen sijasta jonkun lahjakortin :facepalm:
 
Ei ole mitään ilmaista palautusoikeutta. Verkkokauppa voisi periä asiapalautuksista maksun jos haluaisi. Mutta on ilmeisesti kannattavampaa sallia ilmaiset palautukset.

Jep nykyään ei enää olekaan, suurin osa kuitenkin pitää ilmaisena asiakkaalle. Ilmeisesti tosiaan kannattavampaa näin kuitenkin kun saadaan ihmiset tekemään heräteostoksia "no voi sen kuitenkin palauttaa jos ei tarvitsekaan motolla"

Dronejankkaus sikseen, mutta toivottavasti tämä kommentti liittyi vain siihen. Eihän sopimusehtojen puitteissa tapahtuva palauttaminen ole ikinä perseilyä. Päinvastoin. Melko paljon tullut ostettua ja palautettua elektroniikkaa viimeisen vuoden aikana. Loistavaa että kilpailu on tuonut kuluttajille sellaisia vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia. Yhteisvastuullisesti-termin käyttö hintoihin viitaten on aika omituinen olettamus kuluttajaelektroniikan kaupassa. Kauniisti sanottuna. Hintakilpailussa ei yksikään kauppa pärjää vaikka amazonille ja tää palautusoikeus on kuitenkin tuossa todellisuudessa aika hyvä kilpailuvaltti täällä sijaitseville toimijoille. Omasta näkökulmastani nämä palautusoikeudet (erityisesti ne pitkät vapaaehtoiset palautusoikeudet) onkin niitä harvoja keinoja rimpuilla ahneita hintarobotteja ja monia muita kauppaketjujen metkuja vastaan.

Lisätään nyt vielä että ikinä en tee ostosta "en mä kuitenkaan tätä pidä lopullisesti" periaatteella. Tai osta jotain mihin ei olisi varaa. Useimmiten kuitenkin pidän aika todennäköisenä että saatan palauttaa tuotteen jos hyviä tarjouksia jostain vastaavasta härvelistä tulee palautusaikana. Usein on tullutkin. Tuli muuten ekaa kertaa jotenkin syyllinen olo (aiheetta toki) kun black fridayna palautin tabletin Poweriin ja vastaanottaja etsi naarmuja valoa vasten aina välillä minuun vilkaisten. Palautukseenhan ei tarvitse kertoa mitään syytä, mutta kyllä ne sen epäsuorasti siinä kysyyvät samalla kun tarkastavat kunnon ja yrittävät saada asiakkaan vielä harkitsemaan palautusta tai ottamalla riihikuivan käteisen sijasta jonkun lahjakortin :facepalm:

Kommentti tosiaan pääasiassa liittyi tuohon dronekeissiin, ja ymmärrän täysin pointtisi noista hinnanalennuksista ja roboteista. Itsekin muutaman kerran palautellut elämän aikana tavaraa erinäisistä syistä. Jotenkin tuntuu vaan, että tuo on nykyajan trendi että kaiken voi palauttaa ja siitä ei synny mitään "haittaa".

Kuitenkin olen sitä mieltä, että ihminen itse tekee sen ostopäätöksen sen hetkisellä hinnalla ja jos tuote tulee tarjoukseen vaikka 2 viikon päästä niin se on voi-voi.

Paljon tarpeetonta logistiikkaa aiheuttaa nuo palauttelut ja kuluja kaupalle, jotka kuitenkin hintoihin sisältyvät. Trendithän näitä ohjaavat ja kilpailu, eli jos kilpailija tarjoaa ilmaista palautusta tms. on hieman vaikeaa olla itse tarjoamatta sitä jos pyytää samaa hintaa tuotteesta.. Näillä ketjun kaupoillahan oli jossain vaiheessa kunnon "kisa" kuka tarjosi pidemmän palautusoikeuden :D oliko se nyt parhaimmillaan 32 päivää Verkkiksellä
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 561
Viestejä
4 871 878
Jäsenet
78 680
Uusin jäsen
Joukhahainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom