Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Koska takuu ei ollut voimassa olisi myyjä voinut vähentää käyttöhyötynä korvauksesta osan pois.. tässä tapauksessa ehkä 30-50% ja edelleen olisi toimittu kuluttajalainsäädännön määräämän virhevastuun mukaisesti.
Kuten jo vastattiin, niin EUssa tosiaan on 2 vuoden virhevastuu ja tässä ihan faktaa asian suhteen lisänä:
EU-lainsäädännön mukaan elinkeinonharjoittajan on annettava kuluttajalle vähintään 2 vuoden takuu (lakisääteinen takuu / virhevastuu) siltä varalta, että tuote on virheellinen tai se ei näytä samalta tai toimi siten kuin etukäteen on kerrottu.
 
EU:ssa on 2 vuoden takuu.

Ei ole. Kuten yllä olevassa linkissä on eri maiden lait poikkeavat jonkin verran. Suomen lainsäädäntö ei ole ottanut tuota Eu:n kahta vuotta käyttöön koska virhevastuu voi olla pidempikin.

Jotta ei sekoiteta takuuta ja virhevastuuta keskenään on kuluttajaviraston laatinut selkeät ohjeet mitä suomen lainsäädäntö sanoo asiasta ja se ei ole ristiriidassa Eu:n säännösten kanssa. Kannattaa lukea tämä ihan ajatuksella läpi :

Varsinkin kohta 7.3:

"Kaupan purkautuessa ostaja palauttaa tavaran myyjälle ja myyjä palauttaa vastaavasti kauppahinnan ostajalle. Myyjä voi kuitenkin vähentää palautettavasta kauppahinnasta ostajan tavarasta saaman käyttöhyödyn kauppalain 65 §:n mukaisesti. Käyttöhyödyn vähentäminen edellyttää, että ostaja on voinut käyttää tavaraa pitkähkön ajan normaaliin tapaan. Ostajan saamaa käyttöhyötyä vähentävät esimerkiksi yritykset virheellisen tavaran korjaamiseksi. Hyötykorvausta ei voida yleensä määrätä kaavamaisin perustein, esimerkiksi prosenttiosuutena kauppahinnasta, vaan mahdollisen korvauksen suuruus on harkittava tapauskohtaisesti. Lisäksi huomioon on otettava, että myyjän on maksettava palautettavalle kauppahinnalle ns. tuottokorkoa korkolain 3 §:n 2 momentin mukaisesti."
 
Hain viikko sitten tietokoneen Giganttista sekä vastamelukuulokkeet Raision Verkkokauppa.comista. Sieltä tarttui mukaan myös iPhone 12.
Muutama päivä myöhemmin palautin puhelimen, lauantaina n. klo 18:54(sulkivat klo 19:00), ja kaikki kävi kuin tanssi. Olin ulkona liikkeestä muutamissa minuuteissa ja palautusmaksu oli tililläni aikaisin seuraavana maanantaiaamuna.

Eilen palautin tietokoneen Giganttiin. Kaikki kävi kivuttomasti, kun näytin iPhonesta mm. sen, että poistin sen koneen iCloud-tililtäni. Tyhjensin koneen siinä, mutta ottivat silti noin 30-40€ "tyhjennysmaksua", koska joutuvat tsekkaamaan sen vielä. Ihme rahastusta minusta. Kaikki laitteethan he joutuvat tarkastamaan, että laittaisivat nämä suoraan hintoihinsa, ettei tartte erikseen rokottaa palautuksen yhteydessä. Tämä pieni muotoseikka närästi, muuten ei muuta, kuin - myös VK:ssa käyttämäni - Debitkortti koneeseen ja "Voi mennä pari pankkipäivää, että näkyy.", tänään on se toinen päivä, mutta kello löi vasta kahdeksan aamulla, joten ei näy vielä.

Ainakin Raision Verkkokauppa.comissa olen siis saanut erittäin hyvää palvelua sekä ostaessani, että palauttaessani.
Giganttista sen verran vielä, että ostoreissulla minua juoksutti väärään paikkaan yksi palikka myymälästä, kun hain netin kautta varaamaani konetta maksaakseni sen. Tämä tiputtaa arvosanan asiakaspalvelun osalta pykälän alemmas, mitä VK.comissa.
 
Hain viikko sitten tietokoneen Giganttista sekä vastamelukuulokkeet Raision Verkkokauppa.comista. Sieltä tarttui mukaan myös iPhone 12.
Muutama päivä myöhemmin palautin puhelimen, lauantaina n. klo 18:54(sulkivat klo 19:00), ja kaikki kävi kuin tanssi. Olin ulkona liikkeestä muutamissa minuuteissa ja palautusmaksu oli tililläni aikaisin seuraavana maanantaiaamuna.

Eilen palautin tietokoneen Giganttiin. Kaikki kävi kivuttomasti, kun näytin iPhonesta mm. sen, että poistin sen koneen iCloud-tililtäni. Tyhjensin koneen siinä, mutta ottivat silti noin 30-40€ "tyhjennysmaksua", koska joutuvat tsekkaamaan sen vielä. Ihme rahastusta minusta. Kaikki laitteethan he joutuvat tarkastamaan, että laittaisivat nämä suoraan hintoihinsa, ettei tartte erikseen rokottaa palautuksen yhteydessä. Tämä pieni muotoseikka närästi, muuten ei muuta, kuin - myös VK:ssa käyttämäni - Debitkortti koneeseen ja "Voi mennä pari pankkipäivää, että näkyy.", tänään on se toinen päivä, mutta kello löi vasta kahdeksan aamulla, joten ei näy vielä.

Ainakin Raision Verkkokauppa.comissa olen siis saanut erittäin hyvää palvelua sekä ostaessani, että palauttaessani.
Giganttista sen verran vielä, että ostoreissulla minua juoksutti väärään paikkaan yksi palikka myymälästä, kun hain netin kautta varaamaani konetta maksaakseni sen. Tämä tiputtaa arvosanan asiakaspalvelun osalta pykälän alemmas, mitä VK.comissa.
Ihan mielenkiinnosta mutta miks ihmeessä tulee näin paljon palautuksia noin niinkuin yleensä?
Itse en muista kertaakaan palauttaneeni mitään minnekkään vaan tehnyt ostokseni vasta kun olen varma että tuote on sellainen kuin haluan..
 
Tullut noita palautuksia itse tehtyä lähinnä tilanteissa, joissa tuotteessa on sellainen ominaisuus tai puute mitä ei ole saanut etukäteen selville. Vaikka nyt kahden tuotteen palauttaminen kolmesta viikonloppuna hankitusta kuulostaa paljolta niin kyse voi olla ihan siitä että laite ei ollut ihan sitä mitä halusi. Toki hilpeyttä herättää iphone 12 heräteostoksena kuulokkeita hakiessa, mutta myyjäthän yrittää myydä ja asiakkaalla on oikeus palauttaa :lol:

Viimeisimpinä "tekniikkapalautuksina" itsellä on LG:n taulu-TV jossa oli aivan järjettömät valovuodot eikä sitä voinut katsoa vittuuntumatta ja Huawein läppäri jonka USB-C-porttia ei voinut käyttää telakoimiseen puuttuvan DP-tuen takia. Kumpaakaan ei voinut mitenkään tietää etukäteen koska asiasta ei ollut mainintaa sen enempää tuotesivuilla kuin arvosteluissakaan. Paitsi Huawein puutteesta on nyt io-techin arvostelussa maininta sen jäljiltä kun toin asian ilmi kommenteissa :tup:
 
Jatkan vielä asiaa. Vk.com hyvä huoltopalvelu.

Pelikoneesta jossa takuu 12 kk, vk.com laajennustakuu 36 kk.

Pelikone meni veljelläni rikki niin, että kannettavan näppis halkeili tietyjen näppäiden kohdalla. Käskin että äiti vie sinne vk.com. Myymälässä sanotitin huolto 2-4 vko. 2 kk jälkeen oli pakko huomauttaa, että missä kone ja koska oli vieläkin huollossa, saivat koneesta koko summan (yli €1000 takaisin) jolla ostivat gigantista paljon paremman peli pöytäkoneeen... eli siis ilmaiseksi saivat käyttää 16 kk ajan konetta.
 
Tulipas taas "hyviä" kokemuksia Gigantin asiakaspalvelusta: Palautin netistä ostetun tuotteen myymälään. Kotona huomasin että toimituskuluja ei ollut hyvitetty. Soitto Gigantin asiakaspalveluun (10 minuutin jonotuksen jälkeen, chatti oli suljettu), jossa asiakaspalvelija kertoi että "toimituskuluja ei palauteta, koska on mahdollista valita toimituskuluton toimitus myymälään(??)". No sitten vetosin kuluttajansuojalakiin ja 14vrk:n palautusoikeuteen, asiakaspalvelija lähti kysymään neuvoa joltakin, jonka jälkeen toimituskulut hyvitettiin.
Onkohan tämä Gigantin virallinen ohjeistus, jotta tietämättömät ihmiset eivät vaatisi toimituskuluja takaisin?
 
Tulipas taas "hyviä" kokemuksia Gigantin asiakaspalvelusta: Palautin netistä ostetun tuotteen myymälään. Kotona huomasin että toimituskuluja ei ollut hyvitetty. Soitto Gigantin asiakaspalveluun (10 minuutin jonotuksen jälkeen, chatti oli suljettu), jossa asiakaspalvelija kertoi että "toimituskuluja ei palauteta, koska on mahdollista valita toimituskuluton toimitus myymälään(??)". No sitten vetosin kuluttajansuojalakiin ja 14vrk:n palautusoikeuteen, asiakaspalvelija lähti kysymään neuvoa joltakin, jonka jälkeen toimituskulut hyvitettiin.
Onkohan tämä Gigantin virallinen ohjeistus, jotta tietämättömät ihmiset eivät vaatisi toimituskuluja takaisin?
Virhehän tuossa oli, varmaan myymälässä hyvityksen tekijällä jäänyt hyvittämättä postikulut. Mutta täytyy sanoa, että ettekö te ollenkaan katso heti sitä kuittia jonka saatte? Itsellä ainakin on tapana tsekata, että siinä on kaikki okei, ihan vaan senkin takia, että ihmiset tekevät työtä, ja inhimillisiäkin virheitä sattuu.
 
Tuollaista se on nykyään, melkein kaikesta joudut vänkäämään. Mitä tulee vapaaehtoisiin palautusoikeuksiin, yritykset myisivät paljon vähemmän ilman niitä. Palautusprosentit kun on hyvin pieniä.
 
Tulipas taas "hyviä" kokemuksia Gigantin asiakaspalvelusta: Palautin netistä ostetun tuotteen myymälään. Kotona huomasin että toimituskuluja ei ollut hyvitetty. Soitto Gigantin asiakaspalveluun (10 minuutin jonotuksen jälkeen, chatti oli suljettu), jossa asiakaspalvelija kertoi että "toimituskuluja ei palauteta, koska on mahdollista valita toimituskuluton toimitus myymälään(??)". No sitten vetosin kuluttajansuojalakiin ja 14vrk:n palautusoikeuteen, asiakaspalvelija lähti kysymään neuvoa joltakin, jonka jälkeen toimituskulut hyvitettiin.
Onkohan tämä Gigantin virallinen ohjeistus, jotta tietämättömät ihmiset eivät vaatisi toimituskuluja takaisin?
Kyllä ne hyvittää ne postikulut jos kysyy, mutta nykyään taitaa tosiaan olla yritys kusettaa nuo roposet kuluttajalta.
 
Eilen palautin tietokoneen Giganttiin. Kaikki kävi kivuttomasti, kun näytin iPhonesta mm. sen, että poistin sen koneen iCloud-tililtäni. Tyhjensin koneen siinä, mutta ottivat silti noin 30-40€ "tyhjennysmaksua", koska joutuvat tsekkaamaan sen vielä. Ihme rahastusta minusta. Kaikki laitteethan he joutuvat tarkastamaan, että laittaisivat nämä suoraan hintoihinsa, ettei tartte erikseen rokottaa palautuksen yhteydessä. Tämä pieni muotoseikka närästi, muuten ei muuta, kuin - myös VK:ssa käyttämäni - Debitkortti koneeseen ja "Voi mennä pari pankkipäivää, että näkyy.", tänään on se toinen päivä, mutta kello löi vasta kahdeksan aamulla, joten ei näy vielä.


Tuolla se lukee palautusehdoissa:

Televisiot tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessaan. Myymälöistä ostettujen tietokoneiden palautuksesta veloitetaan 29€ tarkistus- ja tyhjennysmaksu, jos tuotepakkaus avattu. Tarkistus- ja tyhjennysmaksu veloitetaan myös netistä ja puhelinmyynnistä tilatuista/varatuista tietokoneista, jotka palautetaan pakkauksesta avattuna 14-50 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Netistä tilaamalla maksua ei veloiteta jos palauttaa siinä 14 päivän sisällä.

Mielestäni parempi noin kuin se että rankaistaan jokaista tietokoneen ostajaa pienellä lisämaksulla sen takia että pieni vähemmistö niitä palauttelee.
 
Ensimmäistä kertaa palautin Giganttiin ja oli Verkkiksen sujuvuuteen tottuneena mielenkiintoinen kokemus: Jätkät ottivat näyttöpaketin ja rupesivat änkeämään styroksirakennelmaa ulos lootasta lattialla jotenkin ihmeen hankalasti, ikään kuin eivät olisi koskaan vastaavia lootia avanneet (ei tähän kuuluisi tarvita kahta isoa miestä). Siinä vaiheessa rupes hirvittämään kun alkoivat raottelemaan styroksia yhden kulman varassa lattiaan tuettuna, sieltä kun näyttöpaneeli tupsahtaa välistä niin ei tarvitse ainakaan enää uuden hinnalla myydä eteenpäin. :) Hommastahan olisi voinut selvitä yksinkertaisesti laskemalla tuotteen maahan (tai vaikka pöydälle) ja nostamalla toisen puoliskon pois, kuten ohjeessa.. No, jännitystä riitti mutta saivat lopulta kytkettyä piuhan laitteeseen ja varmistivat toimivuuden (avasivat koskemattoman virtajohtopussin ihan tätä varten, vaikka piuha on standardi). Ei siinä mitään, sain takaisin sen mitä kuuluikin, mutta olivat silti alentaneet 600€:n näytön hintaa SATASELLA kun netissä kävin jälkeenpäin ihmettelemässä. Tuotteen arvo ei nimenomaan pitänyt olla mitenkään alentunut tässä tapauksessa, vai olivatkohan vielä kämmänneet paketin kanssa myöhemmin sitä kasatessa. No, se onnekas joka näytön sitten palautustuotteena osti yllättyi varmasti positiivisesti!
 
Ensimmäistä kertaa palautin Giganttiin ja oli Verkkiksen sujuvuuteen tottuneena mielenkiintoinen kokemus: Jätkät ottivat näyttöpaketin ja rupesivat änkeämään styroksirakennelmaa ulos lootasta lattialla jotenkin ihmeen hankalasti, ikään kuin eivät olisi koskaan vastaavia lootia avanneet (ei tähän kuuluisi tarvita kahta isoa miestä). Siinä vaiheessa rupes hirvittämään kun alkoivat raottelemaan styroksia yhden kulman varassa lattiaan tuettuna, sieltä kun näyttöpaneeli tupsahtaa välistä niin ei tarvitse ainakaan enää uuden hinnalla myydä eteenpäin. :) Hommastahan olisi voinut selvitä yksinkertaisesti laskemalla tuotteen maahan (tai vaikka pöydälle) ja nostamalla toisen puoliskon pois, kuten ohjeessa.. No, jännitystä riitti mutta saivat lopulta kytkettyä piuhan laitteeseen ja varmistivat toimivuuden (avasivat koskemattoman virtajohtopussin ihan tätä varten, vaikka piuha on standardi). Ei siinä mitään, sain takaisin sen mitä kuuluikin, mutta olivat silti alentaneet 600€:n näytön hintaa SATASELLA kun netissä kävin jälkeenpäin ihmettelemässä. Tuotteen arvo ei nimenomaan pitänyt olla mitenkään alentunut tässä tapauksessa, vai olivatkohan vielä kämmänneet paketin kanssa myöhemmin sitä kasatessa. No, se onnekas joka näytön sitten palautustuotteena osti yllättyi varmasti positiivisesti!
Täh? Kyllähän nyt palautettu tuote pitää tsekata, että se on siinä kunnossa, että sen voi myydä? Ja jos kerran avasit tuotteen, niin eihän sitä voi enää uutena myydä? Nyt en oikein ymmärrä koko viestin sisältöä.
 
Voi vittu kun on taas vaikeata Gigantin kanssa.
Päätin maanantaina perua black fridayna tekemäni tilauksen televisiosta.
Chattiin oli vaikea päästä sisälle ja jonotus kesti 70 minuuttia. Asiakaspalvelija sanoi että peruutus onnistuu kyllä. Mutta jotain ongelmaa niillä siellä kuitenkin oli koska korttimaksun hyvitys ei onnistunut. Asiakaspalvelija sanoi laittavansa viestiä eteenpäin ja homman piti olla sillä selvä. Rahojen palautumisessa vain menisi hieman pidempään.

Mutta tänään tulikin varhain aamusta tekstari että tuote lähtee kohta varastolta ja toimitetaan x päivänä.
Ei muuta kuin uudestaan chattiin. Tällä kertaa sentään selvittiin 20 minuutin jonotuksella. Asiakaspalvelijalla ei ollut mitään tietoa maanantana tehdystä peruutuksesta. Mutta ei hätää, peruutus onnistuisi vieläkin.
Paitsi että taas siellä takuttiin jotain korttimaksun palautuksen kanssa. Kului ehkä 15 minuuttia ja lopulta väitetysti onnistui. Käyttämäni black friday salakoodi kuulemma aiheutti ongelmia.

Vaan nyt kun tarkastin tililtä että ovatko rahat jo palautuneet, niin siellä odottikin yllätys. Olivat sitten palauttamisen sijaan veloittaneet (katevaraus) sen television hinnan toiseen kertaan. Eikä muuten ole mikään ihan halpa telkkari kyseessä.

Joten tässä sitä taas kerran jonotetaan chattiin. 60 minuuttia kulunut eikä mitään tietoa että kauanko vielä menee...
 
Viimeksi muokattu:
Joten tässä sitä taas kerran jonotetaan chattiin. 60 minuuttia kulunut eikä mitään tietoa että kauanko vielä menee...

Ihan perustoimintaa Gigantilta. Joko se uusi toimitusjohtaja aloitti, jos laitat sille sähköpostilla reklamaation? Tulee kenties kerralla hoidettua kuntoon.
 
Täh? Kyllähän nyt palautettu tuote pitää tsekata, että se on siinä kunnossa, että sen voi myydä? Ja jos kerran avasit tuotteen, niin eihän sitä voi enää uutena myydä? Nyt en oikein ymmärrä koko viestin sisältöä.
Eiköhän se tuote ole jollekin onnekkaalle uutena myyty. Toki sitä ennen nämä amati miehet kolhivat sen ruttuun.
 
Täh? Etkö osaa lukea, vai etkö vain ymmärrä lukemaasi? Tuossahan juuri kirjoittaja sanoi, että käytännössä uuden näytön hintaa oli tiputettu 100e.
En näköjään osaa, vaikka ei se hirveän selkeästi ollut ilmaistu. Tuossa siis kaiketi yritettiin kertoa, että jossain palautustuotteiden yksittäismyynnissä oli ilmeisen sama kappale myytävänä satasen alennuksella.
 
En näköjään osaa, vaikka ei se hirveän selkeästi ollut ilmaistu. Tuossa siis kaiketi yritettiin kertoa, että jossain palautustuotteiden yksittäismyynnissä oli ilmeisen sama kappale myytävänä satasen alennuksella.
Joo, olihan tuo vähän epäselvästi ilmaistu. Mutta Gigantti näyttää missä myymälöissä noita n äyttöjä on miläkin hintaa, joten kirjoittaja varmaan katsonut, että sama näyttö on nyt 100e alennuksessa siellä. Ja pahoittelut hieman aggressiivisesta lähestymistavasta.
 
Täh? Kyllähän nyt palautettu tuote pitää tsekata, että se on siinä kunnossa, että sen voi myydä? Ja jos kerran avasit tuotteen, niin eihän sitä voi enää uutena myydä? Nyt en oikein ymmärrä koko viestin sisältöä.
Noh viestini sisälsi seuraavaa:
1. Tuotteen kohtelu mielestäni aika epäammattitaitoista. Tuli mieleen kiusalliset Tori-kaupat jossain alepan parkkiksella kun ähelletään ilman pöytää ja mitään käsitystä miten laatikko aukeaa. En odottanut tätä, koska esim. Verkkokaupalla asia hoituu sivistyneesti pöydällä (tähänastisten kokemusteni mukaan).
2. 100€ alennus 600€:n tuotteesta on suhteellisen paljon, kun tuote on käytännössä uusi. Yleensä tällaiset alennukset on muutamia kymppejä. No se on Gigantin asia, mutta erikoista avokätisyyttä.
3. Gigantin sivuilta tosiaan näkee myymäläkohtaisesti palautustuotteet, ja kun ko. myymälään juuri ilmestyy sellainen niin eiköhän se ole selvää. Joku sai nyt aikas hyvällä alella uudenveroisen tuotteen.
 
Jonotin nyt kuitenkin vielä chatin kautta asiakaspalveluun. Mutta ei siitä ollut apua, tuntui etteivät siellä oikein uskoneet minua. Aspa sanoi vain että hänen tiedoissaan näkyy tänään tehty palautus.
Pitäisi kuulemma katsoa pankista tiedot tästä veloituksesta ja lähettää ne sähköpostilla gigantille. Mutta kun ainakin toistaiseksi tuo näkyy pelkästään katevarauksena niin en saa siitä mitään tietoja.
Sähköpostiin oli tullut hieman outo kuitti hyvityksestä. Siinä kiitetään ostoksesta, tosin hinnat ja loppusumma ovat miinusmerkkisiä.

Kuinkahan tästä pitäisi edetä. Vai pitäisikö vain odottaa, voiko tuo katevaraus vielä kääntyä palautukseksi?
 
Laita Gigantin johtoon reklamaatio ja korttiyhtiölle myös. Sitä kautta aletaan asiaa sitten ihan oikeasti selvittämään. Saat omasi pois.
 
Jonotin nyt kuitenkin vielä chatin kautta asiakaspalveluun. Mutta ei siitä ollut apua, tuntui etteivät siellä oikein uskoneet minua. Aspa sanoi vain että hänen tiedoissaan näkyy tänään tehty palautus.
Pitäisi kuulemma katsoa pankista tiedot tästä veloituksesta ja lähettää ne sähköpostilla gigantille. Mutta kun ainakin toistaiseksi tuo näkyy pelkästään katevarauksena niin en saa siitä mitään tietoja.
Sähköpostiin oli tullut hieman outo kuitti hyvityksestä. Siinä kiitetään ostoksesta, tosin hinnat ja loppusumma ovat miinusmerkkisiä.

Kuinkahan tästä pitäisi edetä. Vai pitäisikö vain odottaa, voiko tuo katevaraus vielä kääntyä palautukseksi?
Koska tuo katevaraus on merkitty? Se ei kylläkään tarkoita, että rahaa olisi lähtenyt tililtä. Ja miinumerkkisinähän tuo hyvitys kuuluukin olla. Eli Gigantti on maksanut sun suuntaan, plusmerkkisenä sinä olet maksanut Gigantille.
 
Koska tuo katevaraus on merkitty? Se ei kylläkään tarkoita, että rahaa olisi lähtenyt tililtä. Ja miinumerkkisinähän tuo hyvitys kuuluukin olla. Eli Gigantti on maksanut sun suuntaan, plusmerkkisenä sinä olet maksanut Gigantille.
Tälle päivää. Joo tiedän katevarauksen, tottunut vain siihen että käytännössä aina ne varatut rahat sieltä myös lähtevät, niin herkästi tulee puhuttua niistä veloituksena.
Mietinkin että onko tässä käynyt joku vahinko kun ne ovat siellä gigantilla takunneet tuon palautuksen kanssa ja siitä on syntynyt tuo katevaraus. On mahdollista ettei tuo varaus koskaan realisoidu ja se todellinen palautus tupsahtaa sieltä aikanaan tilille.
 
BF’n jälkimainingeissa tilasin giganttiin noudolla nappikuulokkeet lapselle. Verkkokauppa näytti että on kaupassa hyllyssä ja oli lähipäivinä menoa gigantin viereen.

Vastausta ei kuitenkaan kuulunut moneen päivään ja jouduin hoitamaan muut hommat ennen viestiä. Gigantin viestissä ei lukenut mitään säilöntäajasta, eikä sähköpostissa, joten ajattelin mennä ”pian”, ja suuntasin parin päivän kuluttua myymälään.

Siellä myyjä sanoi ettei varauksia säilytetä kuin päivä, mutta voi myydä normaalilla hinnalla. Ihmettelin asiaa, johon kertoi että tekstarissa kerrotaan. Näytin viestin johon vastaa että sähköpostissa kerrottiin, joten näytin sitä. Siellä sivulla ainakin kerrottiin... No niin varmaan, mutta paska maku jäi. Toistakymmentä tonnia tonnekin kantanut vuosien varrella, ehkä tuen muita vähän aikaa.
 
Onkos muilla veikonkoneesta millaisia kokemuksia?
Omani ei ole kovinkaan hyvät.
Tässä cm aikaan tuli tehtyä ensimmäistä kertaa tilaus tästä liikkeestä. paketti kyllä saapui mutta, toinen tilaamani tuote puuttui, eikä myöskään mukana ollut mitään lappuja, lähetettä yms. Että olisi nähnyt mitä on pakattu.
Reklamaatio on tehty s.postitse.
Minä tilasin Veikon Koneesta cyber mondayna imurin. Tilausvahvistus tuli ja sen jälkeen pelkkää radiohiljaisuutta nyt kymmenes päivä. Kyselin alkuviikosta asiakaspalvelusta, mutta sähköpostiinkaan ei ole vastattu ainakaan vielä. Ei ole kyllä mikään kiire, mutta tekis mieli jo periaatteestakin perua tilaus.
 
BF’n jälkimainingeissa tilasin giganttiin noudolla nappikuulokkeet lapselle. Verkkokauppa näytti että on kaupassa hyllyssä ja oli lähipäivinä menoa gigantin viereen.

Vastausta ei kuitenkaan kuulunut moneen päivään ja jouduin hoitamaan muut hommat ennen viestiä. Gigantin viestissä ei lukenut mitään säilöntäajasta, eikä sähköpostissa, joten ajattelin mennä ”pian”, ja suuntasin parin päivän kuluttua myymälään.

Siellä myyjä sanoi ettei varauksia säilytetä kuin päivä, mutta voi myydä normaalilla hinnalla. Ihmettelin asiaa, johon kertoi että tekstarissa kerrotaan. Näytin viestin johon vastaa että sähköpostissa kerrottiin, joten näytin sitä. Siellä sivulla ainakin kerrottiin... No niin varmaan, mutta paska maku jäi. Toistakymmentä tonnia tonnekin kantanut vuosien varrella, ehkä tuen muita vähän aikaa.

Oliko siis verkossa maksettu tilaus toimituksella myymälään vai tuollainen 'varaa ja nouda' tilaus? Jälkimmäisessähän tosiaan kerrotaan varausta tehdessä, että tuote on noudettavissa tunnissa ja varaus säilyy vain 24h. Tosin onhan tuo kieltämättä hölmöä, jos tuotetta ei tuon mukaisesti voikaan noutaa lähes heti vaan noutolupa tulee yllättäen vasta parin päivän päästä.
 
Varaa ja noudahan se oli. Ja toki verkossa toi on lukenut. Kun varauksen tekee ex-tempore yöllä ennen sänkyyn menoa, viesteillä kestää päiviä eikä mihinkään tiedoitteeseen laiteta siitä mainintaa niin ei kyllä tule mieleenkään.

Samoin kun tuotetta on hylly täynnä, ei itsekään tiedä miten varauksen tiedoite toimii ja asiakas kuitenkin saapuu suht pian kauppaan niin jousto olisi mahdollisuus.
 
Minä tilasin Veikon Koneesta cyber mondayna imurin. Tilausvahvistus tuli ja sen jälkeen pelkkää radiohiljaisuutta nyt kymmenes päivä. Kyselin alkuviikosta asiakaspalvelusta, mutta sähköpostiinkaan ei ole vastattu ainakaan vielä. Ei ole kyllä mikään kiire, mutta tekis mieli jo periaatteestakin perua tilaus.

Veikon Konetta käsiteltiin ainakin viime kesänä, huonoja kokemuksia. Toimitusajat venyy, sähköposteihin ja puheluihin ei vastata.

Olin toimitusjohtajaan yhteydessä ja sitä kautta sitten tavara löysi perille.
 
Mietinkin että onko tässä käynyt joku vahinko kun ne ovat siellä gigantilla takunneet tuon palautuksen kanssa ja siitä on syntynyt tuo katevaraus. On mahdollista ettei tuo varaus koskaan realisoidu ja se todellinen palautus tupsahtaa sieltä aikanaan tilille.
Ja näinhän se sitten tosiaan meni. Tänään oli tullut palautus tilille. Tuo katevaraus kummittelee edelleen, mutta kai se siitä aikanaan katoaa.
 
Tilasin Verkkokauppa.comista pesukoneen Jätkäsaaresta noudettavaksi. Onko siellä noille isoille kodinkoneille joku oma lastauslaituri/noutopaikka vai tuodaanko nekin noutokassalle? En löytänyt verkkiksen sivuilta tästä tietoa. Auto on sen verran iso, että parkkihalliin se ei mahdu. Asiakaspalvelu on sen verran ruuhkainen että ajattelin kysyä täältä jos joltain löytyisi tietoa.
 
Tilasin Verkkokauppa.comista pesukoneen Jätkäsaaresta noudettavaksi. Onko siellä noille isoille kodinkoneille joku oma lastauslaituri/noutopaikka vai tuodaanko nekin noutokassalle? En löytänyt verkkiksen sivuilta tästä tietoa. Auto on sen verran iso, että parkkihalliin se ei mahdu. Asiakaspalvelu on sen verran ruuhkainen että ajattelin kysyä täältä jos joltain löytyisi tietoa.
Joskus nähnyt henkilökunnnan tuovan sinne alas halliin tavaraa ja pakettiauto sinne ainakin mahtuu. Eikö nuo isot koneet olisi saanut sieltä Vantaan varastosta helpommin isolla autolla? Pakkohan siellä joku reitti on olla jos sinne kauppaan tavaraa tuodaan.
 
Gigantilla ja Powerilla suuria vaikeuksia toimittaa Black Fridayna verkkokaupasta ostettuja kodinkoneita.
Gigantti lähestyi asian suhteen puhelimitse pari päivää sitten ja Powerista sai tiedon kysymällä.

Kannattanee tiedustella asiakaspalvelusta tilausten tilaa jos tuotteita tulematta ja toimitusaika kiinnostaa.
Täällä osa toimituksista pyörähti jo ensi vuodelle eikä lopuistakaan kai mitään takuuta, että tulisivat kun luvattu.
 
lack Fridayna verkkokaupasta ostettuja kodinkoneita.
Gigantti lähestyi asian suhteen puhelimitse pari päivää sitten ja Powerista sai tiedon kysymällä.

Kannattanee tiedustella asiakaspalvelusta tilausten tilaa jos tuotteita tulematta ja toimitusaika kiinnostaa.
Täällä osa toimituksista pyörähti jo ensi vuodelle eikä lopuistakaan kai mitään takuuta, että tulisivat kun luvattu.

Täytyy ihmetellä että noissa ei ole tarvittavaa logistista osaamista. Joka vuosi sama juttu.
 
Gigantti näyttäisi tarjoavan klubilaisille
LB Ääni & Kuva: 3kk tilaus 0 €!
mutta en nyt vaan keksi miten tuon saisi lunastettua, kun sivulla sanotaan näin:

Nämä tarjoukset on mahdollista lunastaa liittymisen jälkeen vastaanotetun sähköpostin kautta.
 
Onko täällä kokemusta avaamattoman tuotteen palautuksesta / vaihtamisesta toiseen, jos kuitissa lukee toisen henkilön nimi? Kauppana Gigantti.

Tuote on avaamaton ja kuitti on, mutta kuitilla on lahjanantajan tiedot. Kyselin Gigantin chatista tätä ja sanoivat, että kuitilla oleva henkilö on ainoa henkilö, joka puhelimen voi palauttaa. Sanoivat myös, että puhelimen tulee olla avaamaton eli sinetit kiinni (?).:asif:

Kun olen palauttanut jotain Giganttiin menneisyydessä, niin eivät ole katsoneet mitään henkilöllisyystodistusta tms. Ymmärrän, että alkuperäiselle maksutavalle ei palauttaminen ole mahdollista, mutta lahjakortti tai vaihto toiseen tuotteeseen?
 
Viimeksi muokattu:
Tuote on avaamaton ja kuitti on, mutta kuitilla on lahjanantajan tiedot. Kyselin Gigantin chatista tätä ja sanoivat, että kuitilla oleva henkilö on ainoa henkilö, joka puhelimen voi palauttaa. Sanoivat myös, että puhelimen tulee olla avaamaton eli sinetit kiinni (?)

Mikäli kyseessä ei ole lakisääteinen palautusoikeus (posti- ja etämyynti) niin elinkeinonharjoittaja saa asettaa palauttamiselle aivan mitkä tahansa ehdot tahtoo.
Gigantti pääsääntöisesti palauttaa maksun samalle maksuvälineelle millä tuote on ostettu, joskus kun kanssan kanssa palautuksesta juttelin niin hän sanoi palauttamisen toiselle maksutavalle olevan aika kankeaa heidän systeemissä (siis linjoilla palautus punaliputetaan ja sinne pitää selvittää miksi näin on tehty), mutta tiedä sitten miten se onnistuu..

Käy vaan kokeilemassa, jos ne alkaa kyselemään jotain niin sano että tuote on lahja mitä et tarvitse ja kuitissa on lahjan ostajan nimi. Jos saat palautettua niin hyvä, jos et niin ei voi mitään. Voisivat ehkä kuitenkin suostua palautukseen lahjakorttia vastaan koska silloin "raha jää kuitenkin taloon" ja asiakas on tyytyväinen.
 
Onko täällä kokemusta avaamattoman tuotteen palautuksesta / vaihtamisesta toiseen, jos kuitissa lukee toisen henkilön nimi? Kauppana Gigantti.

Tuote on avaamaton ja kuitti on, mutta kuitilla on lahjanantajan tiedot. Kyselin Gigantin chatista tätä ja sanoivat, että kuitilla oleva henkilö on ainoa henkilö, joka puhelimen voi palauttaa. Sanoivat myös, että puhelimen tulee olla avaamaton eli sinetit kiinni (?).:asif:

Kun olen palauttanut jotain Giganttiin menneisyydessä, niin eivät ole katsoneet mitään henkilöllisyystodistusta tms. Ymmärrän, että alkuperäiselle maksutavalle ei palauttaminen ole mahdollista, mutta lahjakortti tai vaihto toiseen tuotteeseen?


Tuolla listattu noi mitä palautusoikeuse ei koske

Onko tuotteita, joita palautusoikeus ei koske?
Palautusoikeus ei koske:

  • Liittymiä tai palveluita, joiden toimittaminen on jo aloitettu
  • Kustomoituja Apple-tuotteita
  • Ohjelmistot, pelit ja elokuvat, joiden sinetti on rikottu
  • Digitaali- ja ladattavien tuotteiden ostoissa, kuten pelit ja ohjelmistot, tuote katsotaan toimitetuksi, kun klikkaat ”Katso yksityiskohdat” ”Minun sivut”-osiossa. Se rinnastetaan sinetin rikkomiseen fyysisessä tuotteessa ja aiheuttaa, että palautusoikeus raukeaa.
  • Avatut hygieniatuotteet (hyvinvointilaitteet, karvanpoistolaitteet, hammasharjat, kasvoharjat, ihonkuorintalaitteet ja in-ear -laitteet)
  • Puhelimia, joiden pakkaus avattu. Nettitilauksille on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus.
  • EPOQ-keittiötuotteet ja muut toiveen mukaan tilatut tuotteet. Nettitilauksille on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus. Poikkeuksena Trendin tilauksesta valmistetut ja maalatut ovet, etulevyt, peitelevyt, sokkelit ja listat (jotka merkittu ”Tilaustuote”-maininnalla). Ne valmistetaan aina tilauksesta eikä niillä ole palautusoikeutta.
  • Yritysmyynnin projektitilauksia
  • Yritysleasing-tuotteet
 
Minkähän takia Gigantista kun tilaa jotain joka tulee play.fi:stä niin ainoa maksuvaihtoehto on kortti ja toimituksen ainoa on nouto/kotiinkuljetus? Vai onko vaan joku häikkä ettei pankkimaksua tms ole siellä?
 
On toi Multitronickin liikkeissä kyllä hidas toimituksissa. Tuotteet kyllä hyllyssä, mutta mitään ei ole tapahtunut 8.12 tilauksen jälkeen.
Jostain ulkomailta kun tilaa niin tulee parhaimmassa tapauksessa muutamassa päivässä.
Taitaa nää nää suomalaiset nettikaupat kuolla kaikki surkeaa asiakaspalveluun. Odottelen innolla sitä päivää kun Amazon tulee suomeen.
 
On toi Multitronickin liikkeissä kyllä hidas toimituksissa. Tuotteet kyllä hyllyssä, mutta mitään ei ole tapahtunut 8.12 tilauksen jälkeen.
Jostain ulkomailta kun tilaa niin tulee parhaimmassa tapauksessa muutamassa päivässä.
Taitaa nää nää suomalaiset nettikaupat kuolla kaikki surkeaa asiakaspalveluun. Odottelen innolla sitä päivää kun Amazon tulee suomeen.

Itsellä 1.12. vähän ennen neljää tilaus sisään ja lähetettiin 3.12. eli reilu työpäivä.
Jos noin kauan kestää niin laita viestiä ja kysy mättääkö jokin, jos mennyt joku bitti poikittain...
 
Itsellä 1.12. vähän ennen neljää tilaus sisään ja lähetettiin 3.12. eli reilu työpäivä.
Jos noin kauan kestää niin laita viestiä ja kysy mättääkö jokin, jos mennyt joku bitti poikittain...

Oman tilauksen toimitus kesti Multitronicilta reilu 4vkoa. Kyseessä osista kasattu kone joten en edes odottanut alle 2vkon toimitusaikaa.

Kolmen viikon kohdalla aloin kysellä tilannetta ja oli ilmeisesti unohtanut ilmoittaa että prossu oli heiltä ja maahantuojalta loppu. Pari päivää ihmettelivät ja sitten tuli ilmoitus että saan koneen paremmalla prossulla, minulla pitäisi olla viikon päästä. Pari päivää tästä ilmoittivat että vajaa viikko niin kone on minulla mutta alkuperäisellä prossulla.

Tuli se kone sit perille.. alkuperäinen kokoonpano ja tarkka toimitusaika neljän ja viiden viikon välissä. Hyvityksiä en jaksanut kerjätä eihän kone maksanut kuin 1,5 k€ eikä mitään ekstraa tarjottukkaan.

Ensi kerralla "ehkä' muualta.. :cautious:

Konepaketin hinta-laatu ihan kohdallaan. Asiakaspalvelu luokattoman heikkoa.
 
Taisi Gigantti taas kusettaa varastosaldoissa. Oli Switchiä muka +100 varastossa viikonloppuna, kun sen tilasin ja muilla myyjillä näytti varastoon saapumista 17.12. Eipä ole gigantti vieläkään pakettia liikkeelle saanut. Power näytti tänään saaneen varastoon, niin kaipa sitten Giganttikin, kun ovat varastosaldon korjanneet +50

 
Gigantti näyttäisi tarjoavan klubilaisille
LB Ääni & Kuva: 3kk tilaus 0 €!
mutta en nyt vaan keksi miten tuon saisi lunastettua, kun sivulla sanotaan näin:

Nämä tarjoukset on mahdollista lunastaa liittymisen jälkeen vastaanotetun sähköpostin kautta.

Näyttää nuo koodit olevan Klubiin liittymisen vahvistusmailissa
 
Onko jollain kokemusta seuraavasta ja osaisi mahdollisesti auttaa? Tilattiin Black Fridaynä kuivausrumpu Gigantista, mutta näytti silloin tulevan varastoon 16.12. Nyt tuli viestiä että menee tammikuun puoleenväliin. Noudettiin nyt Veikon Koneen kuivausrumpu, eikä tälle Gigantin versiolle ole tarvetta. Onko palautukset hoituneet "etänä" 50 päivän palautusoikeuden turvin vai vaatiiko paikan päälle menon, kun tuotettakaan ei olla edes saatu? Kiitos paljon jo etukäteen.
 
Onko jollain kokemusta seuraavasta ja osaisi mahdollisesti auttaa? Tilattiin Black Fridaynä kuivausrumpu Gigantista, mutta näytti silloin tulevan varastoon 16.12. Nyt tuli viestiä että menee tammikuun puoleenväliin. Noudettiin nyt Veikon Koneen kuivausrumpu, eikä tälle Gigantin versiolle ole tarvetta. Onko palautukset hoituneet "etänä" 50 päivän palautusoikeuden turvin vai vaatiiko paikan päälle menon, kun tuotettakaan ei olla edes saatu? Kiitos paljon jo etukäteen.
Jos et oo käsiin tuotetta saanu voit vaan käydä paikan päällä perumassa tai soittamalla
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 761
Viestejä
4 556 739
Jäsenet
75 052
Uusin jäsen
akaboele

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom