Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Nykypäivän asiakkaat arvostaa hintaa, mihin ne sitä asiakaspalvelua tarvii?
Näin se taitaa olla.

Asiakaspalvelun tehtävä tuntuu olevan tyrkyttää sähkösopimuksia, puhelinliittymiä, turhia takuusopimuksia, "kalibrointeja" ym.

Kiinnostus loppuu nopeasti, kun pitää oikeasti selvittää joku ongelma.
 
Eikös Gigantin sivuilla näe tilauksen tiedoista kuvan lähetyksestä ennen kuin se löydään kiinni ja eteenpäin. Tuossahan se pitäisi jo näkyä että väärä tuote paketissa ja ei näin ollen pitäisi olla mitään epäselvää asiassa :confused:
Enpä ole kuullutkaan tuommoisesta. Ja anyway - odotan kyllä että saan sen mitä tilaan enkä jotain aivan muuta. Lähetteessä, kuiteissa siis näkyy ihan oikea tuote, mutta se mitä sain edusti jopa ihan eri tuoteryhmää. Toki virheitä sattuu, ei siinä mitään, mutta kyrsii tämä tapa jolla asiaa ovat hoitaneet. Vähän niin kuin "hälläväliä, nyt kävi näin".
 
Enpä ole kuullutkaan tuommoisesta. Ja anyway - odotan kyllä että saan sen mitä tilaan enkä jotain aivan muuta. Lähetteessä, kuiteissa siis näkyy ihan oikea tuote, mutta se mitä sain edusti jopa ihan eri tuoteryhmää. Toki virheitä sattuu, ei siinä mitään, mutta kyrsii tämä tapa jolla asiaa ovat hoitaneet. Vähän niin kuin "hälläväliä, nyt kävi näin".
Itse joskus vahingossa huomasin tuollaisen ominaisuuden, mutta kuten @ttm tuossa edellä mainitsi, niin ei välttämättä ole kaikissa tilauksissa näkyvissä. Tulee harvoin nykyään tilailtua Gigantilta mitään, mutta itselläni oli kahdessa viimeisimmässä tilauksessa kuvat tarjolla.
 
Hyvää palvelua Tokmannilla. Tilasin verkosta väärän mallin, lähes yhtä hyvä löytyikin muualta halvemmalla, noudolla paikalliseen Tokmanniin. Nouto ja palautus onnistui samalla ja raha tuli tilille illaksi.

Tai malli ehkä olisi ok, mutta oli selkeästi kalliimpi, enkä lopulta halunnut maksaa ekstraa ominaisuuksista, joita en tarvitse. Nappasin samalla reissulla halvemman mallin Verkkokauppa.comista ja asia hoitui.

Prismaan palautus ei sen sijaan onnistunut tänään, sillä Info-piste menee jo kello 19 kiinni. Täytyy mennä huomenna uudestaan asioimaan.
 
Telialta oli kyllä melkosen nopeaa toimintaa tilauksen kanssa, eilen tilasin tuotteen vähän ennen klo 14 ja paketti on noudettavissa tänään lauantaina aamusta 9 jälkeen. Alle vuorokaudessa ja vielä näin joulun lähestyessä, taitaa olla BF pakettejakin vielä liikenteessä melkoisesti.
 
Telialta oli kyllä melkosen nopeaa toimintaa tilauksen kanssa, eilen tilasin tuotteen vähän ennen klo 14 ja paketti on noudettavissa tänään lauantaina aamusta 9 jälkeen. Alle vuorokaudessa ja vielä näin joulun lähestyessä, taitaa olla BF pakettejakin vielä liikenteessä melkoisesti.
Ne paketit lähtee suoraan postin omasta varastosta, joten jos tilaus on vain tehty sopivaan aikaan niin se lähtee samana päivänä vielä liikkeelle ja ehtii yleensä seuraavaksi päiväksi eli myös lauantaiksi. Olen joskus yölläkin tilannut jotain tavaraa mikä on tullut postin varastosta suoraan ja se on ollut jo muutamien tuntien päästä noudettavissa postista.
 
Jos näistä kokoo yhteenvedon, niin onko oikein

Power hintatakuu,...

Toisessa ketjussa oli postatttu linkki kirjallisiin ehtoihin.

Noin kahden sekunnin googlaus.. tuossa on kerrottu aika selkeästi miten toimii.


edit: kerkesitkin jo väliin
Hienoa, liitän tähän ne postauksen hetkellä olleet ehdot. aikanaan jossain ketjussa noita arvuuteltiin.

Power hintatakuu ehdot. (lähde)
1. Hintahyvityksen ehdot
Tuotteen palautusoikeuden tulee olla voimassa (suurimmalla osasta tuotteita 60 päivää ostoksesta, poikkeukset löydät palautusehdoistamme)
Koskee identtisiä tuotteita, joita myyvät hyväksytyt kilpailijat Suomessa
Tuotteen tulee olla varastossa ja ostettavissa kilpailijalta


Hintatakuu ei yleensä koske seuraavia:

Rajoitetun ajan tai määrän tarjoukset
Poistomyynnit tai loppuunmyynnit
Erikoistilaukset tai mittatilaustuotteet
Kilpailijan yksinoikeudelliset tai jäsenkohtaiset tarjoukset
Tuotteet, joita ei ole kilpailijan varastossa
Hinnoitteluvirheet tai painovirheet

Aika laajasti rajattu mitä hintatakuu ei koske.
yksinoikeudelliset, tarkoittaako se että ei koske kilpailijan tekemää pätevää tarjousta asiakkaalle

Rajoitetun ajan, tai määrän tarjoukset suljettu pois, eli käytännössä hinta takuu koskee vain ns hinnasto hintoja.
 
Mitenköhän tarkkaan tuo "koskee identtisiä tuotteita" tulkitaan, esimerkiksi jos nyt vaikka Gigantti löisi 150€ halvemman hinnan kuvitteellisesta televisiosta kuin Power, mutta toinen myisi RT mallia ja toinen taas ST mallia.
ainoa ero noiden välillä olisi se että toinen on musta ja toinen harmaa, mutta muuten 100% identtiset laitteet kyseessä.
olisiko tuo peruste perinteiseen tapaan kieltäytyä hintatakuusta, kun ei ole kuitenkaan täysin identtiset laitteet kyseessä?
 
Mitenköhän tarkkaan tuo "koskee identtisiä tuotteita" tulkitaan, esimerkiksi jos nyt vaikka Gigantti löisi 150€ halvemman hinnan kuvitteellisesta televisiosta kuin Power, mutta toinen myisi RT mallia ja toinen taas ST mallia.
ainoa ero noiden välillä olisi se että toinen on musta ja toinen harmaa, mutta muuten 100% identtiset laitteet kyseessä.
olisiko tuo peruste perinteiseen tapaan kieltäytyä hintatakuusta, kun ei ole kuitenkaan täysin identtiset laitteet kyseessä?
Perinteisesti kummankin hintatakuu on ollut tarkka että identtinen tuote, eli sama tyyppi/tuote koodi.

Kummallakkin liikkeellä on ns valkoisessa linjassa paljon tuotteita joita ei muissa liikkeissä (Suomessa) ole. TV/Audio puolellakin voi olla se yhden kirjaimen ero, joka erottaa lähinnä jakelukanavan.


Toki aina kannattaa pyytää hyvitystä, välillä siinä hintamarkkinoinnissa ei ole koko pitkää rimpsua. Pienissä eroissa voi into syynä olla pienempi, vs se että iso hyvitys olisi kyseessä.
 
Perinteisesti kummankin hintatakuu on ollut tarkka että identtinen tuote, eli sama tyyppi/tuote koodi.
Perinteisesti? Minulle ei ole koskaan ollut kummassakaan liikkeessä mitään tuollaista nilliitystä jostakin väristä, kunhan laite on muuten sama. Ties kuinka monta kertaa olen tuota "hintatakuuta" kuitenkin hyödyntänyt vähän rimaa hipoen, enkä kyllä kehtaisi väittää, että sen pitää aina olla täysin identtinen tuote väreineen päivineen.

Näissä on kuitenkin joskus myös myyjäkohtaisia tulkintoja, varsinkin Gigantissa, kun siellähän ei mitään hintatakuuta enää edes mainosteta. Ovat siellä tuosta huolimatta aina vastanneet kilpailijan hintaan, mutta sinne ei ainakaan kannata liiemmin valittaa, jos ei mene tinkaaminen läpi.
 
Jokunen vuosi sitten ostettiin powerilta astianpesukone. En enää muista mitä merkittävää eroa siinä mallissa oli verrokkina gigantin malliin mutta gigantilla se oli lähemmäs sata euroa edullisempi. Powerin chättissä meni semmoien vartin verran, kun aspa tarkasteli ja vertaili speksejä ja jotain sellaista. Laittoi sitten linkin josta sain tilattua tuotteen eurolla edullisemmin kuin gigantilta. Se alkuperäinen hinta oli edelleen siinä tuotteen sivulla.
 
Perinteisesti? Minulle ei ole koskaan ollut kummassakaan liikkeessä mitään tuollaista nilliitystä jostakin väristä, kunhan laite on muuten sama. Ties kuinka monta kertaa olen tuota "hintatakuuta" kuitenkin hyödyntänyt vähän rimaa hipoen, enkä kyllä kehtaisi väittää, että sen pitää aina olla täysin identtinen tuote väreineen päivineen.
Ok, hyvä homma.
Kuinka isoa hyvitystä olet hakenut, ja minkä tyyppisistä tuotteista. Jäänyt fiilis että hyvitys on ollut helpompi saada jos ollaan sen kanssa katteellisella alueella, mutta jos alunperin jo "tiukkahinta" ollut ja siitä hakee vielä satasien (kymmenien prosenttien) tai enemmän hyvitystä niin meneekin vaikeaksi, jos ei sama tyyppi niin helppo torpata. tarjottu siis palautusvaihtoehto hyvityksen sijaan. (kynnys jotain kodinkonetta lähteä takaisin tuomaan ja mennä hakemaan sitä kilpailijalta.)

Kauppaa hieroessakaan eivät enään vuosiin ole vastanneet automaattisesti kilpailian tarjousta halvemmalla, vaan ihan tapauskohtaisesti.

Siis ihan Gigantin omissa myymälöissä. Poweri hyvityksistä ei "paikanpäällä" kokemusta, perus tinkaaminen lähtee jonain hintarobotti höpinöillä, osalla myyjistä selkeästi puuttuu natsat sopia hintaa.
 
Ok, hyvä homma.
Kuinka isoa hyvitystä olet hakenut, ja minkä tyyppisistä tuotteista. Jäänyt fiilis että hyvitys on ollut helpompi saada jos ollaan sen kanssa katteellisella alueella, mutta jos alunperin jo "tiukkahinta" ollut ja siitä hakee vielä satasien (kymmenien prosenttien) tai enemmän hyvitystä niin meneekin vaikeaksi, jos ei sama tyyppi niin helppo torpata. tarjottu siis palautusvaihtoehto hyvityksen sijaan. (kynnys jotain kodinkonetta lähteä takaisin tuomaan ja mennä hakemaan sitä kilpailijalta.)

Kauppaa hieroessakaan eivät enään vuosiin ole vastanneet automaattisesti kilpailian tarjousta halvemmalla, vaan ihan tapauskohtaisesti.

Siis ihan Gigantin omissa myymälöissä. Poweri hyvityksistä ei "paikanpäällä" kokemusta, perus tinkaaminen lähtee jonain hintarobotti höpinöillä, osalla myyjistä selkeästi puuttuu natsat sopia hintaa.
Laitteita on ollut laidasta laitaan molemmissa ketjuissa, eli Gigantissa ja Powerissa. Useampiakin televisioita ja puhelimia, uuni, parit kuulokkeet jne. Hinnat ovat vaihdelleet kympeistä useisiin satasiin.

Viimeksi juuri Gigantissa olisivat muutama viikko sitten suostuneet myymään listahinnaltaan 1590€ olevan television samaan hintaan kuin verkkokauppa.comin 749€ kampanjahinta, mutta Gigantissa ei ollut niitä kuitenkaan hyllyssä, niin tilasin sen sitten verkkiksestä paremmalla takuulla.

Ei liikkeissä tietenkään ole automaattisesti koskaan hintaa alettu laskemaan, vaan asiakkaan pitää osata itse etsiä jostakin se halvempi hinta ja sitten kysyä, että vastaavatko siihen. Eivät ole vielä kertaakaan kieltäytyneet, jos tuote vain on ollut ostettavissa jostakin kotimaisesta kaupasta, eikä ole ollut kyse mistään kolmannen osapuolen tukemasta lisäkampanjasta.

Omalla kohdalla näissä ei kuitenkaan ole ollut kyse siitä, että olisin ensin ostanut tuotteen ja sitten myöhemmin mennyt kinuamaan osaa hinnasta takaisin alennuksen myötä. Tai no, yhden kerran ostin Powerista 900€ uunin ja sitten huomasin pari päivää myöhemmin, että samaa laitetta saa 200€ halvemmalta muualta ja lisäksi Powerissa oli oston jälkeen alkanut kampanja, jonka myötä sai kuljetuksen ja asennuksen puoleen hintaan. Kävin kysymässä että mitäs tehdään, niin myyjä pudotti mukisematta hintaa ja heitti myös nuo lisäalennukset mukaan. Laitetta ei siis oltu siinä vaiheessa vielä toimitettu kotiin saakka. Ainoa kömpelyys oli siinä, että kassalla eivät saaneet palautettua rahoja suoraan tilille kortin avulla, vaan piti antaa tilinumero, jonne rahat sitten ilmaantuivat parin päivän päästä.
 
Omalla kohdalla näissä ei kuitenkaan ole ollut kyse siitä, että olisin ensin ostanut tuotteen ja sitten myöhemmin mennyt kinuamaan osaa hinnasta takaisin alennuksen myötä.
Hintakuulla nimenomaan tätä hain.

Ei liikkeissä tietenkään ole automaattisesti koskaan hintaa alettu laskemaan, vaan asiakkaan pitää osata itse etsiä jostakin se halvempi hinta ja sitten kysyä, että vastaavatko siihen. Eivät ole vielä kertaakaan kieltäytyneet, jos tuote vain on ollut ostettavissa jostakin kotimaisesta kaupasta, eikä ole ollut kyse mistään kolmannen osapuolen tukemasta lisäkampanjasta.

Kauppaa hieroessa automaattisella hinnan alennuksella tarkoitin sitä että jos esittää kilpailijan tarjouksen niin myyjä vastaa halvemmalla hinnalla. Tämä ei enään vuosiin ole ollut itsestään selvää vaan riippunut siitä tarjouksesta

Jos kilpailijan tarjous on viimevuosina ollut sellainen mihin haluavat vastata niin sitten mukisematta, mutta silloin jo usein ollaan jo hintaneuvotteluissa lähellä. Uskon että riippua osastosta/myyjästä, joillain tuntuu se hintaneuvottelu mahdotonta ilman sitä kilpailevaa tarjousta, ja senkin jälkeen kova tarkastelu mahdollinen mutina onko kelvollinen.

Edellä oleva perustuu viimevuosien kokemukseen, aivan tuoreita kokemuksia on lähinnä suht suoraviivaisesta neuvottelusta.

Joskus aikanaan riitti että esitti kilpailijan tarjouksen uskottavasti niin vastasivat jos sama tuote. No jotkut puljas tutun kilpailijan myyjän kanssa vähän ylisuuria
 
Monesti esim. kuulokkeista näkee että tietynvärinen on tarjouksessa ja muut ei. Noissa on monesti aika koviakin tarjouksia tyyliin puolet pois, koska ne "ohvihinnat" ovat kuvitteellisia ja todelliset hinnat ovat niitä tarjouksia.

En sitten tiedä onko isommissa laitteissa eri meininki.
 
Ei nyt liity myyjään mutta kyseessä lg merkkinen telkku(bluetooth versio 5.0) ja jbl merkkinen bluetooth kaiutin(bt 5.1). Jostain syystä luotu yhteys ei pidä seuraavaan käynnistykseen eli jompaa kumpaa pitää täysresetoida jotta saisin bluetooth yhteyden luotua uudelleen. Joskus myös katkeaa yhteys kesken käytön. Yhteys lg tukeen ja chatissa olivat sitä mieltä, että on hyvin yleistä etteivät kaikki (bt) laitteet ole yhteensopivia keskenään. Huoltoon tuonti ja tarkastus ei edistä ongelman ratkaisua, ja turhasta huollosta joutuu maksamaan tarkastusmaksun. Eli nyt vaan sattui huono mäihä meille? Täytyy todeta, että tv:ssä toimii toinen saman merkkinen kaiutin hyvin eli siinä mielessä tv:n bluetooth toimii. Tästä oppineen seuraavan kerran osaa varmistaa yhteensopivuuden ennen lopullista käyttöönottoa. Prkl!
 
Tuli mikro tilattua verkkiksen outletista. Saip eilen noukittua postista ennen töihin menoa.
Nyt aamulla sain paketin auki ja kaikki vaikuttaa kute luvattuki (naarmu päällä, mutta minua se ei haittaa. muuten koskematon), mutta jostai syystä on edellisen henkilön osamaksusopimus henkilötietoinee kaikkineen mukana.. :hmm:
 
Tuli mikro tilattua verkkiksen outletista. Saip eilen noukittua postista ennen töihin menoa.
Nyt aamulla sain paketin auki ja kaikki vaikuttaa kute luvattuki (naarmu päällä, mutta minua se ei haittaa. muuten koskematon), mutta jostai syystä on edellisen henkilön osamaksusopimus henkilötietoinee kaikkineen mukana.. :hmm:
Verkkokauppa vähän mokannut nyt gdpr kanssa. Oliko siellä myös henkilötunnus näkyvillä? Ota sinne yhteyttä ja kysy miten tämmöinen voi olla mahdollista ja se on niiden tehtävä lähteä viemään mokansa eteenpäin ja tehdä ilmoitus tietoturvaloukkauksesta Jos joudut tietoturvaloukkauksen kohteeksi | Tietosuojavaltuutetun toimisto. Toki varmaan itsekin voit tuonne halutessasi ilmoittaa.
 
Verkkokauppa vähän mokannut nyt gdpr kanssa. Oliko siellä myös henkilötunnus näkyvillä? Ota sinne yhteyttä ja kysy miten tämmöinen voi olla mahdollista ja se on niiden tehtävä lähteä viemään mokansa eteenpäin ja tehdä ilmoitus tietoturvaloukkauksesta Jos joudut tietoturvaloukkauksen kohteeksi | Tietosuojavaltuutetun toimisto. Toki varmaan itsekin voit tuonne halutessasi ilmoittaa.
No toisaalla, jos edellinen ostaja on tahtonut paperilappunsa sinne (tuotepakkauksen sisään? Siellä se tuskin alunperin on ollut) jättää.. Ei tossa mistää henkilörekisteristä ole kyse. Kertoo toki myös karua faktaa siitä, että gigantti verkkis ei noita "jälleenmyytäviä" tuotteita edes tarkasta.
 
Viimeksi muokattu:
No toisaalla, jos edellinen ostaja on tahtonut paperilappunsa sinne (tuotepakkauksen sisään? Siellä se tuskin alunperin on ollut) jättää.. Ei tossa mistää henkilörekisteristä ole kyse. Kertoo toki myös karua faktaa siitä, että gigantti ei noita "jälleenmyytäviä" tuotteita edes tarkasta.
Njoo, en mie niillä henkilötunnuksilla yms mitää tee. Ei saa verkkiksee yhteyttä varmaan nyt tänäpe, kun kokeilin aamulla. Joku toine päivä kokkeilen ja ilmotan vua, että vähä tarkemmi vois kattoa paketit..
 
Gigantista tuli pitkästä aikaa tilattua ja taas saa odotella näköjään yhtä kauan kuin Kiinasta tilaisi. Yli viikko sitten tilattu varastossa olevia tuotteita, ja pari päivää nyt maannut jo 'lähetettynä', mutta ainoastaan postikoodi on rekisteröity. Verkkis lähetti BF:stä huolimatta kahdessa päivässä perille. Ei mene jakeluun miten toimitus voi jollain lafkalla olla näin hidasta.

Itsellä Black Friday tilauksen osalta vähän samat kokemukset. Verkkosivujen mukaan saatavilla olevaa tuotetta sai odotella 12.12 asti. Seurannasta puolestaan selvisi, että tuote oli jo paljon aikaisemmin saapunut Suomeen, mutta täällä lajiteltu useampaan otteeseen ja seisoi siis jossain.

Lisäksi pitkä miinus Gigantille myös siitä, että ilmeisesti kaikkiin myymälöihin ei enää saa jotain varastotuotteita toimitettua noutoa varten. No onneksi on myös Powerit ja Verkkokaupat suht lähellä niin ostan sitten korvaavan tuotteen heiltä. Gigantti.:thumbsdown:
 
Eksyin Espoon Giganttii joulun jälkeen. Myymälä oli lähes tyhjillään, ja Outlet tuotteita oli sijoiteltu sinne tänne, joiden hinnat olivat yllättäen suurempia kuin uuden vastaavan, ellei esim. ikivanhoja Iphone näytönsuojia tai suoranaista rihkamaa huomioida. Joka nurkassa oli myyjiä kyttäämässä harvoja asiakkaita, joka teki asioinnista vaivaannuttavaa. Keskellä liikettä kuusi (!) myyjää pelasi keskenään Footbagia ringissä, ja kertoivat keskenään joulunajan pillujutuista nauraen kovaan ääneen, kaikki näyttivät joltain 20 vuotiailta metroseksuaaleilta, samanlaisilla blingbling hiuksilla, korvakoruilla ja amisviiksillä. Sitten kun naispuoleinen asiakas saapuu myymälään, vähintään kaksi amista poistuu ringistä ja lähtee huohottamaan asiakkaan perään. Hakemaani tavaraa ei saa myymälästä alennettuun hintaan, koska se olisi pitänyt tilata netistä. Eipä siinä muuta kuin ajamaan viereiseen Poweriin, josta liike löytyi hyllystä haluttuun hintaan, ja asiointikokemus oli pelkästään asiallinen.
 
Itte menin joulun jälkeen Giganttiin ostamaan pojalle Oneplus Nord 4:een suojakuorta kun äkkiä piti saada ennen lätkäturnausta pukin tuomaan luuriin suojaa. Sellainenhan löytyi hyllystä (20,99 € hintaan), poika tiesi nähneensä jo ennen joulua Gigsussa. Sit myyjä kysäs, että mikä netti on ja sanoin et DNA kaapeli 600 M alkaa just vuodenvaihteessa kun just päivitin 400->600 M samalla hinnalla seuraavaksi 2 vuodeksi. Myyjä sano et saat kuoren ilmaseks jos vaihetaan vielä samaan hintaan se tulevat 2 vuotta 1000 M. Ei heti onnistunut dna:n myyntijärjestelmässä, mutta sanoi, että jos ei onnistukaan niin saat sen kuoren silti ilmaseks ja laittaa perästä viestiä, jos nopeusmuutos onnistuu. Parinkymmenen minan päästä tuli viestiä, että onnistui se kun muutos vasta 7.1. alkaen siihen 600->1000 M / 24 kk. Kuoren sai siis kompensaationa 8,99 € kaapelidataliittymän muutosmaksusta ja nyt saikin sitten 1000 M sen vanhan 400 M hinnalla. Kerrankin kannatti vastata liimatukkaniljakkeen liittymäkysymykseen. Ja tossa kaapelidataliittymän päivityksessä ei tarvinut kuin ajokorttia näyttää ja aikaa uhraantui jotain 1 minuuttia extraa. Jatkossa käyn kyllä paikallisessa Gigantissa päivittämässä DNA:n kaapelia ennen ku taas nousee "normaalihintaiseksi".
 
Tilasin tabletin Gigantin Outletista, mutta sitä ei oltukaan palautettu tehdasasetuksiin enkä siis saanut sitä auki, koska kysyi PIN-koodia. Gigantti lähetti sitten kokonaan uuden ja otti tuon takaisin. Ihan hyvin Gigantti tuon hoiti vaikka heidän virheen takia joutuikin pari ylimääräistä viikkoa odottelemaan. Onneksi tarkastin tuon ennen lahjapakettiin laittoa.
 
Tilasin tabletin Gigantin Outletista, mutta sitä ei oltukaan palautettu tehdasasetuksiin enkä siis saanut sitä auki, koska kysyi PIN-koodia. Gigantti lähetti sitten kokonaan uuden ja otti tuon takaisin. Ihan hyvin Gigantti tuon hoiti vaikka heidän virheen takia joutuikin pari ylimääräistä viikkoa odottelemaan. Onneksi tarkastin tuon ennen lahjapakettiin laittoa.
Tilasin itse Powerista Outlet tabletin jota sitten noutoviestin saattelemana lähdin noutamaan. No kyseessä EI ollutkaan asiakaspalautuslaite, kuten infottu vaan esittelylaite. Sitä ei myöskään ollut pakattu, vaan se oli edelleen esillä. Eipä siinä muuta, mutta en halua esittelylaitetta ja vaikka olisin tuon huolinut, niin sitä ei saanut mukaan, koska siellä on demosofta sisällä ->Heidän pitää kuulemma se ohjelmoida uudelleen eikä se onnistu odottaessa. Tuli sitten ajettua aikas pitkä matka ja aivan turhaan.

Asiakaspalvelun kautta laitoin kyllä reklamaatiota menemään, mutta uudelleenohjaavat sen kuulemma vain myymälään. Saapi nähdä, mutta hieman harmittaa tällainen töpeksiminen. Luulisi outlet tuotteiden myymisen olevan heille ihan jokapäiväinen juttu ja asiakas pyydetään noutamaan, vasta kun tuote on valmis myytäväksi

Edit. Niin ja se pointti. Tosiaan mitään hyvityksiä, toista tablettia tms ei ollut mahdollista saada samantien

Edit2. Nyt tuli soitto. Korvaukseksi sai vielä hieman hyvitystä tabletin hinnasta. Paikallinen Power hoiti homman siis ok ja lopputulokseen olen tyytyväinen. Pitää ajella laite vielä hakemaan
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin itse Powerista Outlet tabletin jota sitten noutoviestin saattelemana lähdin noutamaan. No kyseessä EI ollutkaan asiakaspalautuslaite, kuten infottu vaan esittelylaite. Sitä ei myöskään ollut pakattu, vaan se oli edelleen esillä. Eipä siinä muuta, mutta en halua esittelylaitetta ja vaikka olisin tuon huolinut, niin sitä ei saanut mukaan, koska siellä on demosofta sisällä ->Heidän pitää kuulemma se ohjelmoida uudelleen eikä se onnistu odottaessa. Tuli sitten ajettua aikas pitkä matka ja aivan turhaan.

Asiakaspalvelun kautta laitoin kyllä reklamaatiota menemään, mutta uudelleenohjaavat sen kuulemma vain myymälään. Saapi nähdä, mutta hieman harmittaa tällainen töpeksiminen. Luulisi outlet tuotteiden myymisen olevan heille ihan jokapäiväinen juttu ja asiakas pyydetään noutamaan, vasta kun tuote on valmis myytäväksi

Edit. Niin ja se pointti. Tosiaan mitään hyvityksiä, toista tablettia tms ei ollut mahdollista saada samantien

Edit2. Nyt tuli soitto. Korvaukseksi sai vielä hieman hyvitystä tabletin hinnasta. Paikallinen Power hoiti homman siis ok ja lopputulokseen olen tyytyväinen. Pitää ajella laite vielä hakemaan
tuo on kyllä hieman hämärää kuinka Power käy nuo laitteet läpi vasta noutopäivänä.
itsekin ostin tuossa viime tammikuussa Philips 55PUS8887 television jota tosin markkinoitiin ihan suoraan esittelylaitteeksi.
no loppumatkalla kohti sitä 100km päässä ollutta Poweria, soi puhelin ja kerrotaan etteivät onnistu löytämään television jalkoja eikä myöskään myyntipakkausta.
no hinnasta satanen pois ja maksuton Power vakuutus jonka varjolla mahdolliset kuljetus tai asennusvauriot olisi saanut takaisin paikalliseen Poweriin television kuljettamalla. niin tuli sitten kuitenkin tuo otettua.
Seinään tuo oli kuitenkin tulossa, niin ei niillä jaloilla niin paljon merkitystä olisi ollut muutenkaan.
 
Itte menin joulun jälkeen Giganttiin ostamaan pojalle Oneplus Nord 4:een suojakuorta kun äkkiä piti saada ennen lätkäturnausta pukin tuomaan luuriin suojaa. Sellainenhan löytyi hyllystä (20,99 € hintaan), poika tiesi nähneensä jo ennen joulua Gigsussa. Sit myyjä kysäs, että mikä netti on ja sanoin et DNA kaapeli 600 M alkaa just vuodenvaihteessa kun just päivitin 400->600 M samalla hinnalla seuraavaksi 2 vuodeksi. Myyjä sano et saat kuoren ilmaseks jos vaihetaan vielä samaan hintaan se tulevat 2 vuotta 1000 M. Ei heti onnistunut dna:n myyntijärjestelmässä, mutta sanoi, että jos ei onnistukaan niin saat sen kuoren silti ilmaseks ja laittaa perästä viestiä, jos nopeusmuutos onnistuu. Parinkymmenen minan päästä tuli viestiä, että onnistui se kun muutos vasta 7.1. alkaen siihen 600->1000 M / 24 kk. Kuoren sai siis kompensaationa 8,99 € kaapelidataliittymän muutosmaksusta ja nyt saikin sitten 1000 M sen vanhan 400 M hinnalla. Kerrankin kannatti vastata liimatukkaniljakkeen liittymäkysymykseen. Ja tossa kaapelidataliittymän päivityksessä ei tarvinut kuin ajokorttia näyttää ja aikaa uhraantui jotain 1 minuuttia extraa. Jatkossa käyn kyllä paikallisessa Gigantissa päivittämässä DNA:n kaapelia ennen ku taas nousee "normaalihintaiseksi".
Itse olen hoitanut jo muutaman vuoden liittymäasiat Gigantissa. Niillä on kaikkien operaattorien myyntijärjestelmät käytössä ja tarjoukset saatavilla. Ja sitten heillä on ollut lahjakorttejakin liittymän avaajalle tarjolla. Helppo kilpailuttaa operaattorit kun myyjä näkee koneelta aina kaikkien hinnat, tarjoukset ja bonukset. Aina sattunut asiallinen myyjä kohdalle eikä koskaan ole yritetty myydä samalla mitään turhaa, varmaan kyllä kuulostankin sellaiselta että tiedän mitä olen tekemässä.

Sama onnistuisi varmaan Powerissakin mutta Gigantissa tullut käytyä vanhasta tottumuksesta.
 
Tilasin gigantista tavaraa ja tilaus on "välitetty kumppanillemme", onko tuo joku marketplace homma vaikka tavaran sivulla ei siitä mitään luekaan?
 
Onhan siellä Gigantin sivuilla muitakin myyjiä kuin Gigantti, eli lienee tuote sellainen joka tulee suoraan jotain muulta myyjältä?
 
1000006919.jpg

Tuollaista tilasin ja itse tuotteiden sivulla ei lukenut mitään että olisi tulossa jostain kolmannelta osapuolelta.
Hiukan ärsyttävää jos se gigantin "verkkokaupan varastossa 50kpl" on täyttä hölynpölyä.
 
Ilmeisesti nämä tuotteet? Kieltämättä aika outo, en itsekkään näe mitään mainintaa kolmannen osapuolen myyjästä.


 
Kyllä tuolla pieniä vinkkejä on, mutta voisihan tuo näkyvämminkin olla. Mutta eipä noissa yllä olevissa ollut mitään vinkkiä että joku muu toimittaisi.

1736308380815.png
 
1000006919.jpg

Tuollaista tilasin ja itse tuotteiden sivulla ei lukenut mitään että olisi tulossa jostain kolmannelta osapuolelta.
Hiukan ärsyttävää jos se gigantin "verkkokaupan varastossa 50kpl" on täyttä hölynpölyä.
Itse kyselin vastaavassa tilanteessa kun tilasin Be quiet! virtalähteen gigantista, tuote toimitetaan kuulemma suoraan valmistajan varastosta.
 
Joo toi Gigantin "kolmas osapuoli" hämäsi itseänikin. Muistipalikat on tilauksessa. En kyllä ymmärrä mikä idea tossa kun klikkaa "Seuraa tilaustasi" Track your post and parcels | Bring sivulle ja antaa "Sorry, we didn’t find an shipment associated with this tracking number."

Gigantin linkissä olleen tracking numeron kun otin ja menin ups:in sivulle, sieltä alkoi tietoa löytymään.
 
Joo toi Gigantin "kolmas osapuoli" hämäsi itseänikin. Muistipalikat on tilauksessa. En kyllä ymmärrä mikä idea tossa kun klikkaa "Seuraa tilaustasi" Track your post and parcels | Bring sivulle ja antaa "Sorry, we didn’t find an shipment associated with this tracking number."

Gigantin linkissä olleen tracking numeron kun otin ja menin ups:in sivulle, sieltä alkoi tietoa löytymään.
Hmm, postnordilla toimi koodi, ei ole vielä lähtenyt ja lähettäjä on Gigantti c/o Exertis AB.
1736328266618.png

Onko tuo kenellekään tuttu?
 
Hmm, postnordilla toimi koodi, ei ole vielä lähtenyt ja lähettäjä on Gigantti c/o Exertis AB.
1736328266618.png

Onko tuo kenellekään tuttu?

+300M€ liikevaihto ollut pari vuotta sitten niin ei mikään pieni sen suhteen. Maahantuoja niin ei liene kuluttajille kovin tuttu.
 
Tarvitseeko Verkkokauppa.comiin tehdä ennakkoilmoitus palautettavasta tuotteesta, vai voiko vain mennä myymälään paketin kanssa?

Heidän sivuiltaan en löytänyt tuota tietoa, eikä Googlekaan laittanut kuin palautusohjeisiin, mutta en huomannut tätä mainittavan. Sen verran iso paketti ja ajomatka päälle, että kiinnostaa tietää ottaako huoltopiste vastaan tuosta vain.

Keskustelun hakukaan ei osunut, jos oli jo ollut täällä, mutta tolla oli kyllä hankala hakea.

Kiitos!
 
Tarvitseeko Verkkokauppa.comiin tehdä ennakkoilmoitus palautettavasta tuotteesta, vai voiko vain mennä myymälään paketin kanssa?

Heidän sivuiltaan en löytänyt tuota tietoa, eikä Googlekaan laittanut kuin palautusohjeisiin, mutta en huomannut tätä mainittavan. Sen verran iso paketti ja ajomatka päälle, että kiinnostaa tietää ottaako huoltopiste vastaan tuosta vain.

Keskustelun hakukaan ei osunut, jos oli jo ollut täällä, mutta tolla oli kyllä hankala hakea.

Kiitos!
En nyt mitään suurempaa ole palauttanut mutta kaikki pienempi on ainakin otettu palvelutiskillä vastaan, tuote tarkastettu ja rahat palautettu. Suurempien tuotteiden kanssa kannattaa mennä ensin kyselemään mihin tuote viedään ennenkuin repii sadan tuuman töllöä pitkin myymälää.
 
Itse olen kerran palauttanut tuotteen (matkalaukku jonka lukko jäi jumiin) suoraan myymälään ilman mitään ennakkoilmoitusta - Pirkkalan myymälässä ainakin silloin oli erikseen huolto/palautuspiste tms. jossa asia hoitui minuuteissa ja sain hakea uuden tilalle heti.
 
Kiitokset kaikille nopsista vastauksista. Sadan tuuman töllö lähtee perjantaina traktorilla liikenteeseen ja kerrotaan silloin kuin ryminällä meni läpi.
 
Itse olen kerran palauttanut tuotteen (matkalaukku jonka lukko jäi jumiin) suoraan myymälään ilman mitään ennakkoilmoitusta - Pirkkalan myymälässä ainakin silloin oli erikseen huolto/palautuspiste tms. jossa asia hoitui minuuteissa ja sain hakea uuden tilalle heti.
Palautuspiste on nykyään myymälän takana, sama missä noutopiste, ja huoltoon vastaanotto. Joutuu siis kävelemään myymälän läpi ja takaisin, eli perinteinen osta lisää kun kerta kävit.
Minuuteissa ei siis enää hoidu, johan kävely sinne kaksi kertaa myymälän läpi vie sen viisi minuuttia, ennen oli tosiaan kaikki siinä sisäänkäynnin sivussa.

Tänäänkin tosin palvelu oli hyvää, kun sain tuotteen noudettua ja sopimattoman palautettua. Myös takuuasia hoitui samalla kertaa. Oletan, että puhut Verkkokauppa.comista niin kuin minäkin.
 
Kiitokset kaikille nopsista vastauksista. Sadan tuuman töllö lähtee perjantaina traktorilla liikenteeseen ja kerrotaan silloin kuin ryminällä meni läpi.
Olipas liikenne ja keli. Palautus sujui helposti ja nopeasti Verkkiksen huolto- ja palautuspisteellä. Kärryillä puskien paikalle ilman ennakkovaroituksia kuin lumituisku naamaan vastatuulessa.

Asiakaspalvelija otti vastaan, kysäsi syyn palautukselle ja tuli tiskin puolelta kärryille avaamaan paketin tarkastuskurkkauksia varten. Kaikki kunnossa ja kortille palautus.

Kauan asioinut Verkkiksellä, mutta oliskohan ollut vasta ensimmäinen palautus. Kerran pari jokin pieni laite käynyt huollossa/takuussa korvattavana.

Tyytyväinen ja positiivinen kokemus. Sen jälkeen takas ulos lumituiskuun.
 
Miten tässä voisi toimia: ostettiin bt kaiutin. Se ei tahdo pariutua olkkarissa olevan tv:n kanssa. Tv toimii hyvin esim.toisen bt kaiuttimen kanssa ja vastaavasti tämä uusi bt kaiutin toimii hyvin toisen tv:n kanssa. Eli, onko vika tossa bt kaiuttimessa vai olkkarin tv:ssa? Molemmissa takuut voimassa mutta kun pitäis arpoa kumpaa veisi myymälään tarkastettavaksi. Myymälässä jompakumpaa todennäköisesti testataan myymälässä olevilla laiteilla ja nehän varmasti toimivat.
Tv:ssa bt 5.2 ja kaiutin 5.1 tekniikalla
 
Miten tässä voisi toimia: ostettiin bt kaiutin. Se ei tahdo pariutua olkkarissa olevan tv:n kanssa. Tv toimii hyvin esim.toisen bt kaiuttimen kanssa ja vastaavasti tämä uusi bt kaiutin toimii hyvin toisen tv:n kanssa. Eli, onko vika tossa bt kaiuttimessa vai olkkarin tv:ssa? Molemmissa takuut voimassa mutta kun pitäis arpoa kumpaa veisi myymälään tarkastettavaksi. Myymälässä jompakumpaa todennäköisesti testataan myymälässä olevilla laiteilla ja nehän varmasti toimivat.
Tv:ssa bt 5.2 ja kaiutin 5.1 tekniikalla
Jos bt-kaiuttimeen sattuu löytymään firmware päivitys, niin testaa josko korjaisi ongelman.
 
Jos bt-kaiuttimeen sattuu löytymään firmware päivitys, niin testaa josko korjaisi ongelman.
Juu, molempiin laitteisiin tarkastettu uusimmat päivitykset ja resetoinnit mutta eivät vaan ota toisiaan vastaan. Ei tässä muu auta kuin laittaa toi edullisempi eli kaiutin kiertoon ja hankkia toinen malli tilalle
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 063
Viestejä
5 061 433
Jäsenet
81 020
Uusin jäsen
Nrvs

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom