Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Eksyin Espoon Giganttii joulun jälkeen. Myymälä oli lähes tyhjillään, ja Outlet tuotteita oli sijoiteltu sinne tänne, joiden hinnat olivat yllättäen suurempia kuin uuden vastaavan, ellei esim. ikivanhoja Iphone näytönsuojia tai suoranaista rihkamaa huomioida. Joka nurkassa oli myyjiä kyttäämässä harvoja asiakkaita, joka teki asioinnista vaivaannuttavaa. Keskellä liikettä kuusi (!) myyjää pelasi keskenään Footbagia ringissä, ja kertoivat keskenään joulunajan pillujutuista nauraen kovaan ääneen, kaikki näyttivät joltain 20 vuotiailta metroseksuaaleilta, samanlaisilla blingbling hiuksilla, korvakoruilla ja amisviiksillä. Sitten kun naispuoleinen asiakas saapuu myymälään, vähintään kaksi amista poistuu ringistä ja lähtee huohottamaan asiakkaan perään. Hakemaani tavaraa ei saa myymälästä alennettuun hintaan, koska se olisi pitänyt tilata netistä. Eipä siinä muuta kuin ajamaan viereiseen Poweriin, josta liike löytyi hyllystä haluttuun hintaan, ja asiointikokemus oli pelkästään asiallinen.
 
Itte menin joulun jälkeen Giganttiin ostamaan pojalle Oneplus Nord 4:een suojakuorta kun äkkiä piti saada ennen lätkäturnausta pukin tuomaan luuriin suojaa. Sellainenhan löytyi hyllystä (20,99 € hintaan), poika tiesi nähneensä jo ennen joulua Gigsussa. Sit myyjä kysäs, että mikä netti on ja sanoin et DNA kaapeli 600 M alkaa just vuodenvaihteessa kun just päivitin 400->600 M samalla hinnalla seuraavaksi 2 vuodeksi. Myyjä sano et saat kuoren ilmaseks jos vaihetaan vielä samaan hintaan se tulevat 2 vuotta 1000 M. Ei heti onnistunut dna:n myyntijärjestelmässä, mutta sanoi, että jos ei onnistukaan niin saat sen kuoren silti ilmaseks ja laittaa perästä viestiä, jos nopeusmuutos onnistuu. Parinkymmenen minan päästä tuli viestiä, että onnistui se kun muutos vasta 7.1. alkaen siihen 600->1000 M / 24 kk. Kuoren sai siis kompensaationa 8,99 € kaapelidataliittymän muutosmaksusta ja nyt saikin sitten 1000 M sen vanhan 400 M hinnalla. Kerrankin kannatti vastata liimatukkaniljakkeen liittymäkysymykseen. Ja tossa kaapelidataliittymän päivityksessä ei tarvinut kuin ajokorttia näyttää ja aikaa uhraantui jotain 1 minuuttia extraa. Jatkossa käyn kyllä paikallisessa Gigantissa päivittämässä DNA:n kaapelia ennen ku taas nousee "normaalihintaiseksi".
 
Tilasin tabletin Gigantin Outletista, mutta sitä ei oltukaan palautettu tehdasasetuksiin enkä siis saanut sitä auki, koska kysyi PIN-koodia. Gigantti lähetti sitten kokonaan uuden ja otti tuon takaisin. Ihan hyvin Gigantti tuon hoiti vaikka heidän virheen takia joutuikin pari ylimääräistä viikkoa odottelemaan. Onneksi tarkastin tuon ennen lahjapakettiin laittoa.
 
Tilasin tabletin Gigantin Outletista, mutta sitä ei oltukaan palautettu tehdasasetuksiin enkä siis saanut sitä auki, koska kysyi PIN-koodia. Gigantti lähetti sitten kokonaan uuden ja otti tuon takaisin. Ihan hyvin Gigantti tuon hoiti vaikka heidän virheen takia joutuikin pari ylimääräistä viikkoa odottelemaan. Onneksi tarkastin tuon ennen lahjapakettiin laittoa.
Tilasin itse Powerista Outlet tabletin jota sitten noutoviestin saattelemana lähdin noutamaan. No kyseessä EI ollutkaan asiakaspalautuslaite, kuten infottu vaan esittelylaite. Sitä ei myöskään ollut pakattu, vaan se oli edelleen esillä. Eipä siinä muuta, mutta en halua esittelylaitetta ja vaikka olisin tuon huolinut, niin sitä ei saanut mukaan, koska siellä on demosofta sisällä ->Heidän pitää kuulemma se ohjelmoida uudelleen eikä se onnistu odottaessa. Tuli sitten ajettua aikas pitkä matka ja aivan turhaan.

Asiakaspalvelun kautta laitoin kyllä reklamaatiota menemään, mutta uudelleenohjaavat sen kuulemma vain myymälään. Saapi nähdä, mutta hieman harmittaa tällainen töpeksiminen. Luulisi outlet tuotteiden myymisen olevan heille ihan jokapäiväinen juttu ja asiakas pyydetään noutamaan, vasta kun tuote on valmis myytäväksi

Edit. Niin ja se pointti. Tosiaan mitään hyvityksiä, toista tablettia tms ei ollut mahdollista saada samantien

Edit2. Nyt tuli soitto. Korvaukseksi sai vielä hieman hyvitystä tabletin hinnasta. Paikallinen Power hoiti homman siis ok ja lopputulokseen olen tyytyväinen. Pitää ajella laite vielä hakemaan
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin itse Powerista Outlet tabletin jota sitten noutoviestin saattelemana lähdin noutamaan. No kyseessä EI ollutkaan asiakaspalautuslaite, kuten infottu vaan esittelylaite. Sitä ei myöskään ollut pakattu, vaan se oli edelleen esillä. Eipä siinä muuta, mutta en halua esittelylaitetta ja vaikka olisin tuon huolinut, niin sitä ei saanut mukaan, koska siellä on demosofta sisällä ->Heidän pitää kuulemma se ohjelmoida uudelleen eikä se onnistu odottaessa. Tuli sitten ajettua aikas pitkä matka ja aivan turhaan.

Asiakaspalvelun kautta laitoin kyllä reklamaatiota menemään, mutta uudelleenohjaavat sen kuulemma vain myymälään. Saapi nähdä, mutta hieman harmittaa tällainen töpeksiminen. Luulisi outlet tuotteiden myymisen olevan heille ihan jokapäiväinen juttu ja asiakas pyydetään noutamaan, vasta kun tuote on valmis myytäväksi

Edit. Niin ja se pointti. Tosiaan mitään hyvityksiä, toista tablettia tms ei ollut mahdollista saada samantien

Edit2. Nyt tuli soitto. Korvaukseksi sai vielä hieman hyvitystä tabletin hinnasta. Paikallinen Power hoiti homman siis ok ja lopputulokseen olen tyytyväinen. Pitää ajella laite vielä hakemaan
tuo on kyllä hieman hämärää kuinka Power käy nuo laitteet läpi vasta noutopäivänä.
itsekin ostin tuossa viime tammikuussa Philips 55PUS8887 television jota tosin markkinoitiin ihan suoraan esittelylaitteeksi.
no loppumatkalla kohti sitä 100km päässä ollutta Poweria, soi puhelin ja kerrotaan etteivät onnistu löytämään television jalkoja eikä myöskään myyntipakkausta.
no hinnasta satanen pois ja maksuton Power vakuutus jonka varjolla mahdolliset kuljetus tai asennusvauriot olisi saanut takaisin paikalliseen Poweriin television kuljettamalla. niin tuli sitten kuitenkin tuo otettua.
Seinään tuo oli kuitenkin tulossa, niin ei niillä jaloilla niin paljon merkitystä olisi ollut muutenkaan.
 
Itte menin joulun jälkeen Giganttiin ostamaan pojalle Oneplus Nord 4:een suojakuorta kun äkkiä piti saada ennen lätkäturnausta pukin tuomaan luuriin suojaa. Sellainenhan löytyi hyllystä (20,99 € hintaan), poika tiesi nähneensä jo ennen joulua Gigsussa. Sit myyjä kysäs, että mikä netti on ja sanoin et DNA kaapeli 600 M alkaa just vuodenvaihteessa kun just päivitin 400->600 M samalla hinnalla seuraavaksi 2 vuodeksi. Myyjä sano et saat kuoren ilmaseks jos vaihetaan vielä samaan hintaan se tulevat 2 vuotta 1000 M. Ei heti onnistunut dna:n myyntijärjestelmässä, mutta sanoi, että jos ei onnistukaan niin saat sen kuoren silti ilmaseks ja laittaa perästä viestiä, jos nopeusmuutos onnistuu. Parinkymmenen minan päästä tuli viestiä, että onnistui se kun muutos vasta 7.1. alkaen siihen 600->1000 M / 24 kk. Kuoren sai siis kompensaationa 8,99 € kaapelidataliittymän muutosmaksusta ja nyt saikin sitten 1000 M sen vanhan 400 M hinnalla. Kerrankin kannatti vastata liimatukkaniljakkeen liittymäkysymykseen. Ja tossa kaapelidataliittymän päivityksessä ei tarvinut kuin ajokorttia näyttää ja aikaa uhraantui jotain 1 minuuttia extraa. Jatkossa käyn kyllä paikallisessa Gigantissa päivittämässä DNA:n kaapelia ennen ku taas nousee "normaalihintaiseksi".
Itse olen hoitanut jo muutaman vuoden liittymäasiat Gigantissa. Niillä on kaikkien operaattorien myyntijärjestelmät käytössä ja tarjoukset saatavilla. Ja sitten heillä on ollut lahjakorttejakin liittymän avaajalle tarjolla. Helppo kilpailuttaa operaattorit kun myyjä näkee koneelta aina kaikkien hinnat, tarjoukset ja bonukset. Aina sattunut asiallinen myyjä kohdalle eikä koskaan ole yritetty myydä samalla mitään turhaa, varmaan kyllä kuulostankin sellaiselta että tiedän mitä olen tekemässä.

Sama onnistuisi varmaan Powerissakin mutta Gigantissa tullut käytyä vanhasta tottumuksesta.
 
Tilasin gigantista tavaraa ja tilaus on "välitetty kumppanillemme", onko tuo joku marketplace homma vaikka tavaran sivulla ei siitä mitään luekaan?
 
Onhan siellä Gigantin sivuilla muitakin myyjiä kuin Gigantti, eli lienee tuote sellainen joka tulee suoraan jotain muulta myyjältä?
 
1000006919.jpg

Tuollaista tilasin ja itse tuotteiden sivulla ei lukenut mitään että olisi tulossa jostain kolmannelta osapuolelta.
Hiukan ärsyttävää jos se gigantin "verkkokaupan varastossa 50kpl" on täyttä hölynpölyä.
 
Ilmeisesti nämä tuotteet? Kieltämättä aika outo, en itsekkään näe mitään mainintaa kolmannen osapuolen myyjästä.


 
Kyllä tuolla pieniä vinkkejä on, mutta voisihan tuo näkyvämminkin olla. Mutta eipä noissa yllä olevissa ollut mitään vinkkiä että joku muu toimittaisi.

1736308380815.png
 
1000006919.jpg

Tuollaista tilasin ja itse tuotteiden sivulla ei lukenut mitään että olisi tulossa jostain kolmannelta osapuolelta.
Hiukan ärsyttävää jos se gigantin "verkkokaupan varastossa 50kpl" on täyttä hölynpölyä.
Itse kyselin vastaavassa tilanteessa kun tilasin Be quiet! virtalähteen gigantista, tuote toimitetaan kuulemma suoraan valmistajan varastosta.
 
Joo toi Gigantin "kolmas osapuoli" hämäsi itseänikin. Muistipalikat on tilauksessa. En kyllä ymmärrä mikä idea tossa kun klikkaa "Seuraa tilaustasi" Track your post and parcels | Bring sivulle ja antaa "Sorry, we didn’t find an shipment associated with this tracking number."

Gigantin linkissä olleen tracking numeron kun otin ja menin ups:in sivulle, sieltä alkoi tietoa löytymään.
 
Joo toi Gigantin "kolmas osapuoli" hämäsi itseänikin. Muistipalikat on tilauksessa. En kyllä ymmärrä mikä idea tossa kun klikkaa "Seuraa tilaustasi" Track your post and parcels | Bring sivulle ja antaa "Sorry, we didn’t find an shipment associated with this tracking number."

Gigantin linkissä olleen tracking numeron kun otin ja menin ups:in sivulle, sieltä alkoi tietoa löytymään.
Hmm, postnordilla toimi koodi, ei ole vielä lähtenyt ja lähettäjä on Gigantti c/o Exertis AB.
1736328266618.png

Onko tuo kenellekään tuttu?
 
Hmm, postnordilla toimi koodi, ei ole vielä lähtenyt ja lähettäjä on Gigantti c/o Exertis AB.
1736328266618.png

Onko tuo kenellekään tuttu?

+300M€ liikevaihto ollut pari vuotta sitten niin ei mikään pieni sen suhteen. Maahantuoja niin ei liene kuluttajille kovin tuttu.
 
Tarvitseeko Verkkokauppa.comiin tehdä ennakkoilmoitus palautettavasta tuotteesta, vai voiko vain mennä myymälään paketin kanssa?

Heidän sivuiltaan en löytänyt tuota tietoa, eikä Googlekaan laittanut kuin palautusohjeisiin, mutta en huomannut tätä mainittavan. Sen verran iso paketti ja ajomatka päälle, että kiinnostaa tietää ottaako huoltopiste vastaan tuosta vain.

Keskustelun hakukaan ei osunut, jos oli jo ollut täällä, mutta tolla oli kyllä hankala hakea.

Kiitos!
 
Tarvitseeko Verkkokauppa.comiin tehdä ennakkoilmoitus palautettavasta tuotteesta, vai voiko vain mennä myymälään paketin kanssa?

Heidän sivuiltaan en löytänyt tuota tietoa, eikä Googlekaan laittanut kuin palautusohjeisiin, mutta en huomannut tätä mainittavan. Sen verran iso paketti ja ajomatka päälle, että kiinnostaa tietää ottaako huoltopiste vastaan tuosta vain.

Keskustelun hakukaan ei osunut, jos oli jo ollut täällä, mutta tolla oli kyllä hankala hakea.

Kiitos!
En nyt mitään suurempaa ole palauttanut mutta kaikki pienempi on ainakin otettu palvelutiskillä vastaan, tuote tarkastettu ja rahat palautettu. Suurempien tuotteiden kanssa kannattaa mennä ensin kyselemään mihin tuote viedään ennenkuin repii sadan tuuman töllöä pitkin myymälää.
 
Itse olen kerran palauttanut tuotteen (matkalaukku jonka lukko jäi jumiin) suoraan myymälään ilman mitään ennakkoilmoitusta - Pirkkalan myymälässä ainakin silloin oli erikseen huolto/palautuspiste tms. jossa asia hoitui minuuteissa ja sain hakea uuden tilalle heti.
 
Kiitokset kaikille nopsista vastauksista. Sadan tuuman töllö lähtee perjantaina traktorilla liikenteeseen ja kerrotaan silloin kuin ryminällä meni läpi.
 
Itse olen kerran palauttanut tuotteen (matkalaukku jonka lukko jäi jumiin) suoraan myymälään ilman mitään ennakkoilmoitusta - Pirkkalan myymälässä ainakin silloin oli erikseen huolto/palautuspiste tms. jossa asia hoitui minuuteissa ja sain hakea uuden tilalle heti.
Palautuspiste on nykyään myymälän takana, sama missä noutopiste, ja huoltoon vastaanotto. Joutuu siis kävelemään myymälän läpi ja takaisin, eli perinteinen osta lisää kun kerta kävit.
Minuuteissa ei siis enää hoidu, johan kävely sinne kaksi kertaa myymälän läpi vie sen viisi minuuttia, ennen oli tosiaan kaikki siinä sisäänkäynnin sivussa.

Tänäänkin tosin palvelu oli hyvää, kun sain tuotteen noudettua ja sopimattoman palautettua. Myös takuuasia hoitui samalla kertaa. Oletan, että puhut Verkkokauppa.comista niin kuin minäkin.
 
Kiitokset kaikille nopsista vastauksista. Sadan tuuman töllö lähtee perjantaina traktorilla liikenteeseen ja kerrotaan silloin kuin ryminällä meni läpi.
Olipas liikenne ja keli. Palautus sujui helposti ja nopeasti Verkkiksen huolto- ja palautuspisteellä. Kärryillä puskien paikalle ilman ennakkovaroituksia kuin lumituisku naamaan vastatuulessa.

Asiakaspalvelija otti vastaan, kysäsi syyn palautukselle ja tuli tiskin puolelta kärryille avaamaan paketin tarkastuskurkkauksia varten. Kaikki kunnossa ja kortille palautus.

Kauan asioinut Verkkiksellä, mutta oliskohan ollut vasta ensimmäinen palautus. Kerran pari jokin pieni laite käynyt huollossa/takuussa korvattavana.

Tyytyväinen ja positiivinen kokemus. Sen jälkeen takas ulos lumituiskuun.
 
Miten tässä voisi toimia: ostettiin bt kaiutin. Se ei tahdo pariutua olkkarissa olevan tv:n kanssa. Tv toimii hyvin esim.toisen bt kaiuttimen kanssa ja vastaavasti tämä uusi bt kaiutin toimii hyvin toisen tv:n kanssa. Eli, onko vika tossa bt kaiuttimessa vai olkkarin tv:ssa? Molemmissa takuut voimassa mutta kun pitäis arpoa kumpaa veisi myymälään tarkastettavaksi. Myymälässä jompakumpaa todennäköisesti testataan myymälässä olevilla laiteilla ja nehän varmasti toimivat.
Tv:ssa bt 5.2 ja kaiutin 5.1 tekniikalla
 
Miten tässä voisi toimia: ostettiin bt kaiutin. Se ei tahdo pariutua olkkarissa olevan tv:n kanssa. Tv toimii hyvin esim.toisen bt kaiuttimen kanssa ja vastaavasti tämä uusi bt kaiutin toimii hyvin toisen tv:n kanssa. Eli, onko vika tossa bt kaiuttimessa vai olkkarin tv:ssa? Molemmissa takuut voimassa mutta kun pitäis arpoa kumpaa veisi myymälään tarkastettavaksi. Myymälässä jompakumpaa todennäköisesti testataan myymälässä olevilla laiteilla ja nehän varmasti toimivat.
Tv:ssa bt 5.2 ja kaiutin 5.1 tekniikalla
Jos bt-kaiuttimeen sattuu löytymään firmware päivitys, niin testaa josko korjaisi ongelman.
 
Jos bt-kaiuttimeen sattuu löytymään firmware päivitys, niin testaa josko korjaisi ongelman.
Juu, molempiin laitteisiin tarkastettu uusimmat päivitykset ja resetoinnit mutta eivät vaan ota toisiaan vastaan. Ei tässä muu auta kuin laittaa toi edullisempi eli kaiutin kiertoon ja hankkia toinen malli tilalle
 
Mutulla veikkaisin, että eri brändin kaiuttimissa saattais helposti jotai viive-erojaki ilmetä. Mut eipä oo kokemusta eikä oo tullu ees mieleen aikaisemmin, että tollainenki ois nykyää mahdollista.
 
Mutulla veikkaisin, että eri brändin kaiuttimissa saattais helposti jotai viive-erojaki ilmetä. Mut eipä oo kokemusta eikä oo tullu ees mieleen aikaisemmin, että tollainenki ois nykyää mahdollista.
BT kaiuttimissa telkkaan liittyen ? Jotku miettii viive käyrää jo passiivi jakosuodattimessa... BTssä on viive, ja ymmärtääkseni profiilien välillä eroja.
Nyt ilmeisesti aiempi kysyjä rakentamassa jotain tilaääni juttu jossa yksi BT kaiutin on jotain, niin ei tosiaan enään kyse pelkästä huulisynkasta, vaan viiveet pitää säätää muiden kaijuttimien ja sijainnin kanssa kohdilleen.

Jos 5.1 jutut ei liity asiaan, vaan ihan yksikaiutin kyseessä, niin huulisynkki ei ehkä siitä kaadu.

Miten tässä voisi toimia: ostettiin bt kaiutin. Se ei tahdo pariutua olkkarissa olevan tv:n kanssa. Tv toimii hyvin esim.toisen bt kaiuttimen kanssa ja vastaavasti tämä uusi bt kaiutin toimii hyvin toisen tv:n kanssa. Eli, onko vika tossa bt kaiuttimessa vai olkkarin tv:ssa? Molemmissa takuut voimassa mutta kun pitäis arpoa kumpaa veisi myymälään tarkastettavaksi. Myymälässä jompakumpaa todennäköisesti testataan myymälässä olevilla laiteilla ja nehän varmasti toimivat.
Tv:ssa bt 5.2 ja kaiutin 5.1 tekniikalla
Yhteensopivat profiilit ? jos siis olet kaiuttimen tyhjännyt että telkan BT paritukset. Jos et niin tyypillinen stoppi voi tulla siitä että paritettu jo toisiin ja ei suostu pariutuun enään uusiin. Toinen satunnainen haaste voi olla se että toisen osapuolen miestä pariliitos muodostettu, toisen ei. Oletan että laitteen kuitenkin haulla löyty, eli ei siitä kyse että kaiutin ei olisi hakutilassa. Ja siis varmasti haku tilassa, laite voi siltä löytyä haulla, vaikka ei ole hakutilassa. (tuli mieleen että jos olet ensin parittanut toiseen)

Onko laitteissa , kaiuttimissa, asetuksia, nyky muodin mukaan jotain puhelin sovellusta millä voi tehdä asetuksia, valintoja.


Otsikkoon liittyy miten ? jos haluat myyjältä käyttäjä tukea, et siis palauttaa, niin otsikon isot nimet tarjoaa maksullista palvelua.
 
Citymarket, vuosi sitten ostetut Sony WF-C500 kuulokkeet hintaan 40,00. Ostopaikkana Varsinais-Suomen Cittari.

Tulin asuinseuduni Pirkanmaan cittariin ja kuvasin tarkan vikakuvauksen.

- Nappia kun painaa kerran, pitäisi toisto mennä tauolle, se ottaa sen usein kaksoispainalluksena ja skippaa kappaleen.
- Kuulokekotelossa olevat napit yhdistyvät satunnaisesti puhelimeen ja akkua kuluu. Sitten lataavat kun kytkentä menee syystä x pois puhelimesta tekemättä itse mitään. Näin akku pääsee tyhjenemään.

Myyjän mukaan pitäisi ostaa sieltä vastaavat. Sanon että mihin se muka perustuu, kun teillä ei ole tuota mallia. Myyjä sanoo, että se on asiallista, kun olet meiltä ne hankkinut.
Kysyn, onko samaa mallia, ei ole. En halua vastaavaa, koska tiedän näiden sopivan korviini. Myyjä käske osastomyyjää tsekkaamaan Sonyn uusinta mallia noista ja sen hinta on 49,99 euroa.

En suostu maksamaan erotusta ja vasta sitten asiakaspalvelun nainen suostuu antamaan rahat käteisenä. C500-malli viereis-Prismasta hintaan 25,00 ja näyttäisi toimivan.

Cittarissa täytyy tietää kuluttajan oikeudet, että voi saada rahana. Sain 15 euroa takaisin, hintaerotus. Muussa tapauksessa joutuisin maksamaan 10 eur lisää.

Joka tapauksessa kassalla hyvää palvelua ja siis mukisematta otti takuuseen tuolla vikakuvauksella, ei lähetetty mihinkään huoltoon.
 
Citymarket, vuosi sitten ostetut Sony WF-C500 kuulokkeet hintaan 40,00. Ostopaikkana Varsinais-Suomen Cittari.

Tulin asuinseuduni Pirkanmaan cittariin ja kuvasin tarkan vikakuvauksen.
... En suostu maksamaan erotusta ja vasta sitten asiakaspalvelun nainen suostuu antamaan rahat käteisenä.

Siis sait rahat takaisin ihan eri liikkeestä, eri firmalta ? vai onko tuo kodinkone puoli keskusliikkeen juttuja " kun olet meiltä ne hankkinut." ?

Siis sitä mietin että miten kauppis saa rahansa siltä alkuperäiseltä myyjältä.
 
Siis sait rahat takaisin ihan eri liikkeestä, eri firmalta ? vai onko tuo kodinkone puoli keskusliikkeen juttuja ?

Siis sitä mietin että miten kauppis saa rahansa siltä alkuperäiseltä myyjältä.
Ostin tuotteen Varsinais-Suomen Citymarketista ja hoidin takuuasian vuoden kuluttua Pirkanmaan Citymarketissa, koska toiseen Cittariin olisi kohtuuton matka yli 100 km.

Foorumilta sain vielä vinkin putsata liittymiä kotelossa ja kuulokkeissa, mutta ei auttanut pitkäkestoisesti. Kai ne kauppiaat saa rahansa Keskolta sitten, mutta tosiaan käteisenä sain. Kovin mielellään ne ei toki käteistä anna, koska on se järkeväpää tietty jos asiakas ostaa kalliimman tuotteen ja kauppa saa pitää 40 eur ja tienaa vielä 10 eur. Sama malli oli kuitenkin Prismassa edelleen 25 eur, niin oli järkevää ostaa se sieltä. Cittarin uusimmassa Sonyn mallissa oli vain 1 h nopeampi lataus verrattuna 3 h lataukseen - mutta ei ollut tuplahinnan arvoista. Prisma taas myy vieläkin tuota loppuerää ennen kuin tilaavat uutta mallia.

Olin siinä tiskillä 15 minuuttia tuon väännön takia, mutta sain lopulta rahat käteen. Jos kassa menisi heti asiaan, niin ei tarvitsisi viiden muun ootella palvelua.
 
No ihan hyvä palvelu.



Olitko maksanut myös käteisellä ?
Se muuten taisi mennä kortilla. Ja euron annoin käteistä, että sain Matin kukkaroon.

Kassa myös korttiakin ehdotteli, mutta noissa on aina siirtoviive. Olen myös tehnyt palautuksia eri Citymarketiin kuin mistä ostettu. Todella hyvä kauppa, harmi kun kuulokkeiden hinta ei päässyt kohtaamaan. Jos tuo kalliimpi malli olisi 39,99 eurolla tarjouksessa, en miettisi sekuntiakaan siihen vaihtaessa, mutta nyt meni näin. Perunakauppahan tuo Cittari enimmäkseen on... mutta ihan hyvin hoitui takuuasia.
 
Siis sait rahat takaisin ihan eri liikkeestä, eri firmalta ? vai onko tuo kodinkone puoli keskusliikkeen juttuja " kun olet meiltä ne hankkinut." ?

Siis sitä mietin että miten kauppis saa rahansa siltä alkuperäiseltä myyjältä.

Citymarketeissa käyttötavarapuoli kuuluu Keskolle ja kauppias hoitaa elintarvikepuolen.
 
Se muuten taisi mennä kortilla. Ja euron annoin käteistä, että sain Matin kukkaroon.
Joku jossain ketjussa väitti että se olisi lainvastaista palauttaa eri tavalla kuin maksettu. En ihan sata vakuuttunut onko tosiaan niin ja vaikka olisi niin ei se sinun vika, ja oma mielikuva että saa palauttaa toisella tavalla jos se asiakkaalle sopii.

Jezme tuossa avasikin että käyttötavarapuoli on Keskon, eli samaa firmaan sitten.
 
Laki rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämisestä on kirjoitettu niin väljäksi että se käytännössä estää palauttamasta rahaa muutoin kuin tasan alkuperäiselle maksutavalle. Vaikkei lakitekstissä sanasta sanaan korttimaksun palauttamista käteisellä rahalla mainittaisikaan, niin täysin ilmeinen pesuriskihän tuossa on. Tämän lisäksi luottokunta eli Nets määrää asiasta ihan suoraan: Palauta rahat samalle maksuvälineelle, jolla veloitus on tehty

Verkkokauppaostosten 14 vrk palautusten osalta erikseen kuluttajansuojalaissa sanotaan että "Myyjän on palautettava maksut samalla maksutavalla, jota käytit. Palautus voidaan tehdä muulla tavoin, kuten lahjakortilla, vain jos annat siihen suostumuksen."
 
Laki rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämisestä on kirjoitettu niin väljäksi että se käytännössä estää palauttamasta rahaa muutoin kuin tasan alkuperäiselle maksutavalle. Vaikkei lakitekstissä sanasta sanaan korttimaksun palauttamista käteisellä rahalla mainittaisikaan, niin täysin ilmeinen pesuriskihän tuossa on. Tämän lisäksi luottokunta eli Nets määrää asiasta ihan suoraan: Palauta rahat samalle maksuvälineelle, jolla veloitus on tehty

Verkkokauppaostosten 14 vrk palautusten osalta erikseen kuluttajansuojalaissa sanotaan että "Myyjän on palautettava maksut samalla maksutavalla, jota käytit. Palautus voidaan tehdä muulla tavoin, kuten lahjakortilla, vain jos annat siihen suostumuksen."
Nest varoittaa huijauksista. Kuluttjasuoja taasen tarkoittaa että kuluttajalle ei saa tulla kustannuksia eli palautettava samalle välineelle tarkoittaa sitä että ei voi pakottaa ottamaan esim lahjakortteja
Saa palauttaa muulla tavalla jos asiakas suostuu. Eihän niitä voi edes palauttaa samalle tilille, jos tiliä ei enään ole, vaan idea se että palautetaan tilille. Eihän maksua voi palauttaa maksukortille jos sitä ei enään ole, jolloin se täytyy palauttaa toiselle kortille tai muulla tavalla mikä asiakkaan kanssa sovittu.

Korttiyhtiö ei tykkää jos petostellaan kortilla ja kauppa antaa petostelialle rahana, tai toiselle kortille petostellut rahat. varsinkin jos etänä touhutaan ja ei tunneta asiakasta.

Aiemmin oli jossain aiheesta puhetta niin mainitsin Verkkokauppa.com, jossa ei voi edes kovin isoja ostoksia maksaa käteisellä.
 
Nest varoittaa huijauksista. Kuluttjasuoja taasen tarkoittaa että kuluttajalle ei saa tulla kustannuksia eli palautettava samalle välineelle tarkoittaa sitä että ei voi pakottaa ottamaan esim lahjakortteja
Saa palauttaa muulla tavalla jos asiakas suostuu. Eihän niitä voi edes palauttaa samalle tilille, jos tiliä ei enään ole, vaan idea se että palautetaan tilille. Eihän maksua voi palauttaa maksukortille jos sitä ei enään ole, jolloin se täytyy palauttaa toiselle kortille tai muulla tavalla mikä asiakkaan kanssa sovittu.

Korttiyhtiö ei tykkää jos petostellaan kortilla ja kauppa antaa petostelialle rahana, tai toiselle kortille petostellut rahat. varsinkin jos etänä touhutaan ja ei tunneta asiakasta.

Aiemmin oli jossain aiheesta puhetta niin mainitsin Verkkokauppa.com, jossa ei voi edes kovin isoja ostoksia maksaa käteisellä.
Juu 200€ on verkkokaupan käteiskaupan yläraja, mikä on kyseisen kaupan valikoiman hinnat tietäen aika hiton vähän.
Mutta eipähän tule huumeparonit pesemään pesetojaan puhtaiksi televisiokaupoilla...
 
Isä on vanhan kansan mies joka ei maksa etukäteen mitään. Kattelin hyvän paketin isälle ja alunperin hinta oli alempi mut nälkä kasvaa syödessä ja lopulta paketin hinta oli n. 2400 euroa. Sanoin kyllä että halvempiki riittää varmasti mutta hänen rahat ja hänen päätös.

No parin viikon komponenttien valinnan jälkeen päätettiin eilen tilata kone Verkkokuppa.comista.... Isä haluasi että teen tilauksen hänen puolesta jun ei halua tilejä ympäriinsä nettii ja arvasin että tiedosssa ongelmia. Olin jo kassalla pitkällä kunnes tuli maksutavat!!!

Ei ole postiennakkoa! Jos ei halua maksaa heti niin pitäs jotain ihme luottofirmaa käyttää. Itehä en voi vaikka haluisin ku luottohärö ja isä ei varmasti ala tollaseen pelleilyyn. Aattelin sit että ku verkkokauppa.com on iso toimija Suomessa niin kysynpä asiakaspalvelusta apua!

Selvästi iso pulju joka ei halua käydä kauppaa vanhan kansan ihmisten kanssa jotka maksaa vasta ku saa tuotteet! Kuvassa osa "keskustelusta".

Sinne jäi 2400 euron konepaketti ja ite oon ostamassa liki 4000 euron pakettia mut ei taida olla kauppa tän verkkokuppa kanssa jossa asiakaspalvelu ei edes pahoittele etteivät pysty vastaan asiakkaan toiveisiin!

verkkokauppacom.jpg
 
En pysty kuvittelemaan yhtään parin hengen pienyritystä isompaa toimijaa jossa asiakaspalvelun työntekijä pystyisi takavasemmalta taikomaan tilaukselle toimitustavaksi postiennakon.

PS. kyllähän hän sitä pahoitteli, heti ensimmäisessä viestissä.
 
”Hän”? Kun keskusteluikkunan otsikossakin lukee ”botti”.
 
Juu ei taida enää kukaan postiennakolla myydä (puhutaan isommista toimijoista).

Tietenkin sitten:
Lahdessa Datatronic, siellä voi paikan päällä maksaa noudon yhteydessä
Turussa Jimm'z, siellä voi tilauksen paikan päällä maksaa noudon yhteydessä
Verkkokaupalla Helsingissä, Pirkkalassa, Oulussa ja Raisiossa myymälät ja siellä voi paikan päällä maksaa noudon yhteydessä.
 
Kyllä se on ihminen. Botin vastauksissa lukee alla "Tekoälyn luoma" ja nimessäkin on pääte "- Verkkisbotti". Aloittaja lienee siis ollut asioilla klo 9-20.

Mitenhän moni yritys noin ylipäätään enää tarjoaa postiennakkoa?
Joo ihminen oli. sanon aina boteilla halua ihmisen! Jooo jimms katon nyt ku siellä on postiennakko ku se on maksajalle tärkeä asia maksaa tuote saapumisen yhteydessä.

Onko nää kaupat niin irtaantuneita todellisuudesta että on olemassa vielä ihmisiä jotka ei anna rahoja noin vain? Onko oikeasti verkkokuppa.comilla niin huono taloustilanne ettei vaan pysty myymään postiennakolla?!

Meku asutaan tääl pohjosessa niin ei pääse paikan päälle. Kyllä tälleen ne kaupas saa asiakkaita joilla on palveluita! MUTTA mikähä on todellinen syy ettei postiennakkoa muka oo?
 
Joo ihminen oli. sanon aina boteilla halua ihmisen! Jooo jimms katon nyt ku siellä on postiennakko ku se on maksajalle tärkeä asia maksaa tuote saapumisen yhteydessä.

Onko nää kaupat niin irtaantuneita todellisuudesta että on olemassa vielä ihmisiä jotka ei anna rahoja noin vain? Onko oikeasti verkkokuppa.comilla niin huono taloustilanne ettei vaan pysty myymään postiennakolla?!

Meku asutaan tääl pohjosessa niin ei pääse paikan päälle. Kyllä tälleen ne kaupas saa asiakkaita joilla on palveluita! MUTTA mikähä on todellinen syy ettei postiennakkoa muka oo?

Pääosa noin ajattelevista ostaa luottokortilla ja kun etäostossa on aina palautusmahdollisuus, niin yhdistelmänä ovat parempi kuin postiennakko. Sitten jos ei luottomahdollisuutta ole, niin vaihtoehdot kapenevat merkittävästi.
 
En pysty kuvittelemaan yhtään parin hengen pienyritystä isompaa toimijaa jossa asiakaspalvelun työntekijä pystyisi takavasemmalta taikomaan tilaukselle toimitustavaksi postiennakon.

PS. kyllähän hän sitä pahoitteli, heti ensimmäisessä viestissä.
Joo vaan jos firma haluaa myydä ja pitää maineen yllä niin kertoo esim että otamme yhtettä pian miten asian vois järjestää. mut noi tilaus lähtee jimssiin.
 
Pääosa noin ajattelevista ostaa luottokortilla ja kun etäostossa on aina palautusmahdollisuus, niin yhdistelmänä ovat parempi kuin postiennakko. Sitten jos ei luottomahdollisuutta ole, niin vaihtoehdot kapenevat merkittävästi.
Niin vaan ku on kyseessä 82v ukkeli joka ei tollastakaan käytä. Sitähä mä yritän tuoda esiin että nää nykymaksutavat ei välttämättä ole vanhan kansan mieleen :)
 
Mutta ratkasu löyty eli jimss. ite en periaatteessa haluis sieltä ostaa mut ei toi verkkokauppakaan rokkaa :) Semmosta on elämä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 734
Viestejä
4 886 968
Jäsenet
78 871
Uusin jäsen
amatson

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom