Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

jahas, mitenköhän quotet toimii uudessa systeemissä...

Kuuman suihkun jälkeen kylppärissä on hyvä laittaa lasi paikalleen. Vesihöyry vie pölyhiukkaset ainakin hetkellisesti pois.

Itse olen ostanut viimevuosina noita ebayn 2-3e/2kpl laseja ja vaihtanut aina kun jostain hajoaa kulma tms.
 
Eipä ollut esihenkilökään järin yhteystyöhaluinen. Samat tarjoukset, pienellä erolla. Eli joko kalvo asennetaan uudelleen veloituksetta. Tai sitten saan suojalasin veloituksetta matkaan ilman asennusta. Päädyin viimeiseen, eli tuli käytännössä ostettua 20€ suojalasi. Kysäisin sitten fonumilta asentavatko asiakkaan omia laseja ruutuihin. Tietenkin asentavat, hinta 15€. Nyt tekisi mieli kyllä kokeilla asentaa ihan itse. Pari betasalpaajaa alle ja kosteaan tilaan missä pöly ei leijaile jos vaikka onnistuisi.

Nythän jos vien tuon lasin fonumille asennettavaksi kokonaiskustannukset ovat 35€ yhteensä. Toisaalta jos itse epäonnistun niin kokonaiskustannukset ovat 50€. Tekisi mieli kuitenkin, heittää arpa ja kokeilla onnea jos onnistun, kokonaiskustannukset olisivat vain 20€. Perkuleen elisa, ei enää sinne liikkeeseen:mad:
No lopulta päädyin siihen, että kävin elisan liikkeessa hakemassa tuon lasin. Päätin kokeilla itseasennusta.

jahas, mitenköhän quotet toimii uudessa systeemissä...

Kuuman suihkun jälkeen kylppärissä on hyvä laittaa lasi paikalleen. Vesihöyry vie pölyhiukkaset ainakin hetkellisesti pois.

Itse olen ostanut viimevuosina noita ebayn 2-3e/2kpl laseja ja vaihtanut aina kun jostain hajoaa kulma tms.
Otin juuri lämpimän suihkun, mutta tottuneena jätin oven aluksi auki. Vesihöyry hävisi nopiaa. Tein vastoin luonnonsuojeluvaitoani ja avasin hanan kuumalle, ja vedin oven perässäkiinni.

Kaikki oli valmista asenukseen. Ohjeissa luki käytä asennuskehikkoa. Ei ollut laatikossa sellaista. Vain kumitassut puhelimen pohjaan ettei heiluisi. Puhelimen kamerakoroke on kuintekin sen kokoinen ettei paljo auttanut. Laiton sen vieleen sitten 2 kumitassua päällekkäin niin tuli jonkinlainen pito.

Itse asennus oivoi, mukana ei tullut edes alkoholiwipe (mikäliesuomeksi) joten käytin ruudunpuhdistusainetta jota löytyi. Näyttö puhas, ainakin 13 sekuntia, uusi puhdistus ja valmistautuminen, jälleen pölyä. Putsasin ruudun ja aloin arpomaan miten tämä on tarkoitus laittaa. Ohjeet ei olleet hyvät. Sitten ruudun tarkistuksen jälkeen rohkeasti repäisin kalvon pois (osittain) ja aloin mallaamaan sitä paikalleen, pian lähti loputkin kalvosta koska oli tiellä. Kirosanat lenteli kun huomasin että itse lasi oli kerännyt pölyä, siinä tuli hyödyulliseksi se tarra millä pölyä saa noukittua pois. Uusi yritys, aivan vinoon, nostin lasin taas ja uutta putkeen. Ei, nyt se on liian korkealla. Uusi yritys, taas vino. Seuraava yritys toi onnen ja lasi on hienosti paikoillaan.

Yksi pirun ilmakupla vaivaa joka nätisti katoaa kun painelee, mutta hetken päästä palaa. Siinä ei ainakaan näy roskaa. Onneksi se on tuolla ylävasemmalla missä ei näy kuin kello eikä osu edes sen kohdalla. vaan useimminen tyhjälle alueelle eli sikäli ei häiritse.

EI voi kuin ihmetellä tota elisan toimintaa, jos olisin saanut rahat takaisin, olisin huomenna mennyt suoraan Fonumille asennuttamaan lasin. Ovat vielä samaa lafkaa niin ihmettelen miten tiukkaa oli.

WTXI4150q.JPG

Siinä se nyt on. Lopputulokseen olen aika tyytyväinen, ellei se kulman ilmakupla ala vaivaamaan liikaa :D Kiitos mukana olleille ja pahoittelut jos tämä valui yli ketjun tarkoituksen.

Myöhäisedit: Lopputulos miellyttää, kulman ilmakupa on yön aikana kadonnut, lasi on hienosti paikoillaa, käyttökokemus yltää edellisen puhelimen tasolle jossa lasi myös oli :thumbsup: Elisan toiminta harmittaa edelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kokemusta saako Gigantin Outlet tuotteille ruinattua toimitusta, jos netistä tilaus ei onnistu? Iso kodinkone tarttis saada Vantaalta Pirkanmaalle.
Tästä nyt on luokkaa jo 5v aikaa, mutta ostin 75” TV:n, eikä hommassa ollut mitään ongelmaa, kun sai liikkeeseen yhteyden. Oliko silloin vai onko vieläkin, joku viestin lähetys noista outleteistä Gigantin sivuilla. Ei pysty kaikkia juttuka muistamaan, vaikka meileistä tuokin selviäisi.

Ei, toimitus ei maksanut mitään kuluttajan hinnastosta löytyvää 100€ rahtia :)
 
Tästä nyt on luokkaa jo 5v aikaa, mutta ostin 75” TV:n, eikä hommassa ollut mitään ongelmaa, kun sai liikkeeseen yhteyden. Oliko silloin vai onko vieläkin, joku viestin lähetys noista outleteistä Gigantin sivuilla. Ei pysty kaikkia juttuka muistamaan, vaikka meileistä tuokin selviäisi.

Ei, toimitus ei maksanut mitään kuluttajan hinnastosta löytyvää 100€ rahtia :)
Aspan kautta piti jättää soittopyyntö kyseiseen Giganttiin. Olis toimitus ja kaikki lisäpalvelutkin onnistunut, mutta kaikkien hinnat tuplaantui kun oli kyse kahdesta eri kuljetusyhtiöstä. Käytännössä siis hinta nousi satkulla eli alennus pitkälti olis sulanut siihen. Ei toi nyt paha kustanne olis jos alennus olis riittävä, mutta harvoin tuolla outletissa sellaisia löytyy, jos ei ihan runnottua laitetta halua.
 
Viimeksi muokattu:
Katselin tässä Tampereen gigantissa viime viikolla vähän erikoista tilannetta. Liittykö suoraan tänne mutta kirjoitetaan vaan.

Olin nappaamassa uutta näppäimistöä ja jonottelin myyjää. Samaan aikaan yksi myyjä oli kiireinen myymään tietokonetta kahdelle ulkomaalaiselle herralle.
Se mikä pisti korvaan oli, että toinen ulkomaalainen tulkkasi toiselle myyjän selitettä osa-maksun ehdoista. Sitten myyjä vain varmisteli, että onko verkkopankki tunnuksia mukana puhelimessa. Sitten täyttelivät hakemusta omalla puhelimella nämä ulkomaalaiset, ensimmäinen oli hylätty joten seuraavaa hakemusta lähettiin tekemään uusilla luvuilla, vähän isommilla arvetenkin.

Ei siinä myyjää hirveästä estänyt myydä selvästi henkilölle joka ei välttämättä ymmärrä edes osamaksun ehtoja. Ei ole rahaa koska "oikeilla" luvuilla ei myönnetty. Myyjä kuuli että ovat väärentämässä tulotietoja niin silti lähetti uuden hakemuksen luottoa varten.
Sain oman asian selvitettyä, ennen kuin näin lopputuloksen. Katsoin vain myyjän käyttäytymistä. Päälyili ympärille, arvetenkin tiesi että minä ainakin kuulen keskusteluja jne. Semmonen fiilis, että tiesi tekevänsä väärin.


Kun ennen koronaa asuin Saksassa, niin minulle ei myytä paikallisessa MediaMarktissa luotolla mitään koska en osannut Saksaa tarpeeksi. En voinut kuulemma ymmärtää mihin sitouduin. Noh, onneksi pankki ja pankinluottokortti hoiti asian.
 
Gigantista tai Powerilta olisi tarkoitus kerralla tilata 2-3 eri mallista mikrofonia. Yksi niistä, koekäytön jälkeen, todennäköisesti jää sitten käyttöön. Onko kokemusta mikkien palautuksesta? Ei taida kuulua hygieenia tuotteisiin? Oletteko saanneet palautukset täysmääräisinä takaisin?
 
Katselin tässä Tampereen gigantissa viime viikolla vähän erikoista tilannetta. Liittykö suoraan tänne mutta kirjoitetaan vaan.

Olin nappaamassa uutta näppäimistöä ja jonottelin myyjää. Samaan aikaan yksi myyjä oli kiireinen myymään tietokonetta kahdelle ulkomaalaiselle herralle.
Se mikä pisti korvaan oli, että toinen ulkomaalainen tulkkasi toiselle myyjän selitettä osa-maksun ehdoista. Sitten myyjä vain varmisteli, että onko verkkopankki tunnuksia mukana puhelimessa. Sitten täyttelivät hakemusta omalla puhelimella nämä ulkomaalaiset, ensimmäinen oli hylätty joten seuraavaa hakemusta lähettiin tekemään uusilla luvuilla, vähän isommilla arvetenkin.

Ei siinä myyjää hirveästä estänyt myydä selvästi henkilölle joka ei välttämättä ymmärrä edes osamaksun ehtoja. Ei ole rahaa koska "oikeilla" luvuilla ei myönnetty. Myyjä kuuli että ovat väärentämässä tulotietoja niin silti lähetti uuden hakemuksen luottoa varten.
Sain oman asian selvitettyä, ennen kuin näin lopputuloksen. Katsoin vain myyjän käyttäytymistä. Päälyili ympärille, arvetenkin tiesi että minä ainakin kuulen keskusteluja jne. Semmonen fiilis, että tiesi tekevänsä väärin.


Kun ennen koronaa asuin Saksassa, niin minulle ei myytä paikallisessa MediaMarktissa luotolla mitään koska en osannut Saksaa tarpeeksi. En voinut kuulemma ymmärtää mihin sitouduin. Noh, onneksi pankki ja pankinluottokortti hoiti asian.

Aikoinaan olin vakuutusyhtiössä töissä. Meillä ei myyty vakuutuksia puhelimessa, jos et suomea/ruotsia osannut. Lähetettiin englanniksi kaikki lippulappuset sähköpostiin ja asiakkaan tuli itse hyväksyä nämä ehdot, jolloin vakuutus astui voimaan. Näin voitiin "varmistua", että asiakas tosiaan ymmärtää mitä on ostamassa ja hänellä on aikaa peneutua sopimusehtoihin.
 
Eilen kävin ostamassa gigantin outlestista kannettavan tietokoneen joka oli ilmoituksen mukaan ”täysin toimiva, asiakaspalautus”. Kotona sitten tutkiessa huomasin heti että battery health oli vain 82%. Chatin asiakaspalvelija myönsikin heti että kyseessä oli esittelykone. Eli luultavasti ollut vuoden päivät piuhan päässä ilman akun ohitusta… Onneksi palauttaminen onnistui helposti eikä tarvinnut edes vääntää 29€ palautusmaksusta. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana näiden kanssa.
 
Eilen kävin ostamassa gigantin outlestista kannettavan tietokoneen joka oli ilmoituksen mukaan ”täysin toimiva, asiakaspalautus”. Kotona sitten tutkiessa huomasin heti että battery health oli vain 82%. Chatin asiakaspalvelija myönsikin heti että kyseessä oli esittelykone. Eli luultavasti ollut vuoden päivät piuhan päässä ilman akun ohitusta… Onneksi palauttaminen onnistui helposti eikä tarvinnut edes vääntää 29€ palautusmaksusta. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana näiden kanssa.
Eikait tuollaista akun ohitusta saa ohjelmistotasolla mistään päälle?
 
Eikait tuollaista akun ohitusta saa ohjelmistotasolla mistään päälle?
Saa joissain laitteissa
Eilen kävin ostamassa gigantin outlestista kannettavan tietokoneen joka oli ilmoituksen mukaan ”täysin toimiva, asiakaspalautus”. Kotona sitten tutkiessa huomasin heti että battery health oli vain 82%. Chatin asiakaspalvelija myönsikin heti että kyseessä oli esittelykone. Eli luultavasti ollut vuoden päivät piuhan päässä ilman akun ohitusta… Onneksi palauttaminen onnistui helposti eikä tarvinnut edes vääntää 29€ palautusmaksusta. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana näiden kanssa.
Olipa siinä akku kärsinyt kovasti vuodessa. Minkä merkkinen ja mallinen laite oli kyseessä, niin tietää seuraava ostajakin tarkistaa ko.yksilöistä jos ostaa demokoneen?
 
Saa joissain laitteissa

Olipa siinä akku kärsinyt kovasti vuodessa. Minkä merkkinen ja mallinen laite oli kyseessä, niin tietää seuraava ostajakin tarkistaa ko.yksilöistä jos ostaa demokoneen?
Kyseessä oli Asus zephyrus G14 (2023). Ja käsittääkseni tuossa laitteessa kun käyttää oikeaa virtajohtoa niin se ohittaa akun kun akku on täynnä, mutta USB-C kautta ladatessa se ei sitä tee. Ja tosiaan ei mitään hajua kuinka kauan tuo oli esittelykoneena ollut. Malli kai julkaistu keväällä 23.
 
Itseäni tässä lakimiehen tapauksessa mietityttää että mistä se geelitukka myyntipöydän takana sai selville että tällainen sopimus on olemassa.
 
Sana "Ei" tuottaa siis edelleen ongelmia ihmisissä kun lähdetään ostoksille.
Tuota ei:tä pääsee kyllä toistamaan jos ei meinaa mitään lisäpalveluja ostaa. Käytiin joku aika sitten ostamassa ipad Gigantista ja "ostan vain sen tabletin enkä mitään muuta" vaikutti melko haastavalta konseptilta myyjälle.
 
Itseäni tässä lakimiehen tapauksessa mietityttää että mistä se geelitukka myyntipöydän takana sai selville että tällainen sopimus on olemassa.

Eiköhän siellä ole lypsetty asiakkaalta ensiksi kaikki tiedot kännykkäliittymistä ja virusturvista ja sitten lähdetty esittämään omia tarjouksia. Operaattorien ständimyyjät monesti kyselee kauppakeskuksisssa ohi kävellessä että paljon sulla on kännykkälaskut kuukaudessa? Loppuu keskustelu lyhyeen kun vastaa että parikymppiä vuodessa :cool: Enkä edes valehtele kun kyseessä on varalla oleva saunalahden latausliittymä jota tulee lähinnä käytettyä kesämökillä nettiyhteytenä.
 
Tuota ei:tä pääsee kyllä toistamaan jos ei meinaa mitään lisäpalveluja ostaa. Käytiin joku aika sitten ostamassa ipad Gigantista ja "ostan vain sen tabletin enkä mitään muuta" vaikutti melko haastavalta konseptilta myyjälle.

Hain joskus takuusta Elisan myymälästä tablettia ja oli Oneplus 3T kuoret kulahtaneet. Geelitukkamyyjä olisi antanut "ilmaiseksi" kaupan päälle jos olisin vaihtanut Telialta Elisalle liittymän. Ja myyjälle ei mennyt mitenkään jakeluun sana ei ja enkä vaihda liittymää. Piti useamman kerran sanoa ja sitten vasta uskoi.

Siis kivenkovaan intti vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa vaan sanoa, joko mulla ei ole luottotietoja tai, että on firman liittymä. Ei tuputa enää. Luottotieto hommasta en ole kyllä varma, mutta lienee toimiva.
 
Hain joskus takuusta Elisan myymälästä tablettia ja oli Onepus 3T kuoret kulahtaneet. Geelitukkamyyjä olisi antanut "ilmaiseksi" kaupan päälle jos olisin vaihtanut Telialta Elisalle liittymän. Ja myyjälle ei mennyt mitenkään jakeluun sana ei ja enkä vaihda liittymää. Piti useamman kerran sanoa ja sitten vasta uskoi.

Siis kivenkovaan intti vastaan.

Minä en yleensä hermostu ihmisille eri kohtaamisissa, ruuhkissa tms. mutta Elisan yksi myyjä oli sellainen, että melkein piti sano pahasti. Vannoin pyhästi etten osta mitään Elisalta ikinä.

Kuopion Powerista tykkään. Kertaakaan ei ole myyjä tullut mitään sanomaan. Kassalla ollut sitten hyvä palvelu ilman ylimääräistä.
 
Verkkokauppa.comissahan taisi olla niin, että ainoa tapa alentuneen hinnan saamiseksi vastikään tehdyssä ostossa olisi se, että palauttaisi ja ostaisi sitten heti perään uuden samanlaisen tuotteen?

Ilmeisesti moni kauppa ei enää mainosta tai tarjoa sitä, että hinnan laskiessa voit saada erotuksen meiltä vielä takaisin? Muistelisin niin, että täällä oli puhetta siitä, että tämä asia on heikentyvä trendi.

Kävi siis tämä teema mielessä, kun tuotteen hinta on laskenut Verkkiksessä 40€:lla. (AMD Ryzen-suoritin).
 
Verkkokauppa.comissahan taisi olla niin, että ainoa tapa alentuneen hinnan saamiseksi vastikään tehdyssä ostossa olisi se, että palauttaisi ja ostaisi sitten heti perään uuden samanlaisen tuotteen?

Ilmeisesti moni kauppa ei enää mainosta tai tarjoa sitä, että hinnan laskiessa voit saada erotuksen meiltä vielä takaisin? Muistelisin niin, että täällä oli puhetta siitä, että tämä asia on heikentyvä trendi.

Kävi siis tämä teema mielessä, kun tuotteen hinta on laskenut Verkkiksessä 40€:lla. (AMD Ryzen-suoritin).
Verkkokaupasta en tiedä. mutta ainakin Powerissa mainasivat oikeasti että haluavat että vien TV:n takaissin jotta saan tuon erotuksen. No pienen keskustelun jälkeen ymärsivät että on heidän omakin etu että maksavat hinnan erotuksen jotta en raahaa televisiota takaisin ja vie uutta avaamatonta pakettia kotia.
 
no tuohan on käytännössä melkein pakko tarjota etämyynnissä ja myöskin näissä Gigantti/Power liikkeissä joissa on kattavat palautus mahdollisuudet tuotteissa.
Toki mikään ei estä myyjää katsomasta asiakkaan kortteja ja pyytää hinnan alennuksen ehdoksi sitä et tuote tuodaan takaisin ja vaihdetaan alennetun hinnan vastineeseen.
mutta juu siinä ei kärsi kuin myyjä jos venkoilee.
hyvässä lykyssä asiakas ei tajua kysyä hinnan perään ja kaikki on tyytyväisiä, tai asiakas kysyy sen perään ja myyjä vaatii laitevaihtoa hinnan alen vastineeksi.
no nyt sitten myyjä menetti 40€ tai minkälainen se erotus ikinä onkaan ja heillä on sen lisäksi yksi asiakaspalautus outlet tuote joka pitää myydä halvemmalla pois.
siihen päälle piruuntunut asiakas joka ei varmasti ainakaan hetkeen viitsi tulla takaisin.

tai sitten kauppias antaa suosiolla rahat ilman venkoilua, mutta käsiin ei jää mitään outlet aletavaraa vaan varastossa on vain uutta tavaraa jota voi myydä uutena ilman alen päälle tulevaa outlet alea.
kuitenkaan varmasti kaikki ei enää uuden laitteen ostettuaan katsele tarjouksia samasta kapineesta. niin luulisi sen pienen asiakasmäärän kanssa antaa joustoa joka olisi eduksi kummallekin osapuolelle.
 
Verkkokauppa.comissahan taisi olla niin, että ainoa tapa alentuneen hinnan saamiseksi vastikään tehdyssä ostossa olisi se, että palauttaisi ja ostaisi sitten heti perään uuden samanlaisen tuotteen?

Ilmeisesti moni kauppa ei enää mainosta tai tarjoa sitä, että hinnan laskiessa voit saada erotuksen meiltä vielä takaisin? Muistelisin niin, että täällä oli puhetta siitä, että tämä asia on heikentyvä trendi.

Kävi siis tämä teema mielessä, kun tuotteen hinta on laskenut Verkkiksessä 40€:lla. (AMD Ryzen-suoritin).
Hintatakuuta ei saa mainostaa (siihen ihan hyvä syy), Gigantti sillä aikanaan tuli Suomen markkinoille ja taisi mainostaa uhkasakkoihin asti, mutta vuosikausia sillä oli hintatakuu, en tiedä onko enään, kannattaa kysyä myyjältä.

Verkkokauppa.com markkinoi yhdessä vaiheessa hintavakuutusta, se oli ihan puhdasta sittiä vakuutuksella kierrettiin kieltoa ja ehdot oli surkeita. Ja taisi Gigantillakkin ehdot hapanta vuosian saatossa.

Pitkäavokauppa rajattomalla käyttöehdolla toki tarjoaa tinkimahdollisuuden ja onhan se jonkinmoinen hintatakuukin, palauttaa tuotteen ja ostaa sieltä mistä halvemmalla saa. Joissain tuotteissa ja hinaeroissa ihan vaivan arvoinen, mutta jossain puhelin, tietokone, telkka, pesuko jutuissa saa olla jonkin verran sitä hintaeroa euroissa että jaksaa jumpata.

Verkkokauppa.com on kai kaikken kankein paikka keskustella hinnoista, onko siellä edes kuluttajamyyjillä natsoja siihen. Palautuspisteessa jotain pelimerkkejä valitavana, en tiedä, en uskalla ottaa kantaa kysymykseesi onnistuuko erotuksen palautus jos Verkkokauppa.com itse alentanut hintaa heidän katumusajan sisällä ja tavaraa hyllyssä.

Ei kuullosta heidän konseptissa edes kovin järkevänä.

Edit:
Gigantissa, Powerissa, jos palautus mielessä sitten pitää varoa niitä säädetty, ym palveluita, ja jos sellaisen tuuppaavat kaupanpäälle niin tarkistaa kuituista että ole jotain euromäärää laitettu palveluille. ja toki nykyään niillä niitä tarkastus maksujakin.
 
Powerissa ainakin oli myyjä maininnut hintatakuusta sukulaiselle joka kävi ostamassa uutta äänentoistoa. Jos en ihan väärin muista niin 60 päivästä oli myyjä kuulemma puhunut, että jos kamppeet tulee alennukseen niin yhteyttä aspaan ja saa hyvityksen maksamansa hinnan ja alennuksen väliltä.
 
Hintatakuuta ei saa mainostaa (siihen ihan hyvä syy), Gigantti sillä aikanaan tuli Suomen markkinoille ja taisi mainostaa uhkasakkoihin asti, mutta vuosikausia sillä oli hintatakuu, en tiedä onko enään, kannattaa kysyä myyjältä.

Verkkokauppa.com markkinoi yhdessä vaiheessa hintavakuutusta, se oli ihan puhdasta sittiä vakuutuksella kierrettiin kieltoa ja ehdot oli surkeita. Ja taisi Gigantillakkin ehdot hapanta vuosian saatossa.

Pitkäavokauppa rajattomalla käyttöehdolla toki tarjoaa tinkimahdollisuuden ja onhan se jonkinmoinen hintatakuukin, palauttaa tuotteen ja ostaa sieltä mistä halvemmalla saa. Joissain tuotteissa ja hinaeroissa ihan vaivan arvoinen, mutta jossain puhelin, tietokone, telkka, pesuko jutuissa saa olla jonkin verran sitä hintaeroa euroissa että jaksaa jumpata.

Verkkokauppa.com on kai kaikken kankein paikka keskustella hinnoista, onko siellä edes kuluttajamyyjillä natsoja siihen. Palautuspisteessa jotain pelimerkkejä valitavana, en tiedä, en uskalla ottaa kantaa kysymykseesi onnistuuko erotuksen palautus jos Verkkokauppa.com itse alentanut hintaa heidän katumusajan sisällä ja tavaraa hyllyssä.

Ei kuullosta heidän konseptissa edes kovin järkevänä.

Edit:
Gigantissa, Powerissa, jos palautus mielessä sitten pitää varoa niitä säädetty, ym palveluita, ja jos sellaisen tuuppaavat kaupanpäälle niin tarkistaa kuituista että ole jotain euromäärää laitettu palveluille. ja toki nykyään niillä niitä tarkastus maksujakin.
Vähän sekavaa settiä, mutta hintatakuu ei kyllä ole markkinoinnissakaan kielletty. "Halvin" yms yleisluonteinen superlatiivimarkkinointijargon sen sijaan on. Tässä on taustalla se, että sillä pyritään yleensä torppaamaan kuluttajan oma-aloitteinen hintavertailu. Piti sitten paikkansa tai ei.
 
Vähän sekavaa settiä, mutta hintatakuu ei kyllä ole markkinoinnissakaan kielletty. "Halvin" yms yleisluonteinen superlatiivimarkkinointijargon sen sijaan on. Tässä on taustalla se, että sillä pyritään yleensä torppaamaan kuluttajan oma-aloitteinen hintavertailu. Piti sitten paikkansa tai ei.
Aiemmin on ollut ainakin aiemmin kielletty, ja syy on se että sillä nimenomaan luodaan mielikuvaa halvinta, ilman että on mitään näyttöä että on halvin, vaan hintavertailu, edullisin selvittely jää kuluttajalle.

Gigantti aikanaan esimerkki jonka markkinointiin puututtiin.

Powerissa ainakin oli myyjä maininnut hintatakuusta sukulaiselle joka kävi ostamassa uutta äänentoistoa. Jos en ihan väärin muista niin 60 päivästä oli myyjä kuulemma puhunut, että jos kamppeet tulee alennukseen niin yhteyttä aspaan ja saa hyvityksen maksamansa hinnan ja alennuksen väliltä.
Kannattaa tosiaan kysyä, jos on hinnasta päästy omasta mielestä yhteisymmärykseen, niin siinä kysyä hintatakuusta ja jos myyjä sellaisen lupaa niin varmistaa sen ns ehdot että varmasti ymmärtänyt oikein. niissä voi olla rajoituksia.

Suppein on se että koskee vain saman liikkeen hintalappuhintoja hyllyssä olevasta tavarasta, se voi olla pettymys jos olettaa sen koskevan myös kilpailijoiden hintoja, kilpailijoilta saatuja tarjouksia. Eli tarkistettava joka kerta, sillä ehdot vuosien saatossa tupanneet heikkeneen, esim voitu rajata pois jopa kanttsitarjoukset (erilaiset etukortti, kuponki, jäsenyys tarjoukset). rajata vertailuun kelpaavaa joukkoa.

Sanavalintasi "jos tulee alennukseen" luo mielikuvaa että kyse tuosta suppeimmasta versiosta.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa tosiaan kysyä, jos on hinnasta päästy omasta mielestä yhteisymmärykseen, niin siinä kysyä hintatakuusta ja jos myyjä sellaisen lupaa niin varmistaa sen ns ehdot että varmasti ymmärtänyt oikein. niissä voi olla rajoituksia.

Suppein on se että koskee vain saman liikkeen hintalappuhintoja hyllyssä olevasta tavarasta, se voi olla pettymys jos olettaa sen koskevan myös kilpailijoiden hintoja, kilpailijoilta saatuja tarjouksia. Eli tarkistettava joka kerta, sillä ehdot vuosien saatossa tupanneet heikkeneen, esim voitu rajata pois jopa kanttsitarjoukset (erilaiset etukortti, kuponki, jäsenyys tarjoukset). rajata vertailuun kelpaavaa joukkoa.

Tämä käsittääkseni koski juurikin Powerin omia hintoja, jos tulee heillä alennukseen ostamisen jälkeen.
 
Näköjään Gigantti muuttanut palautusehtojaan. Saa nähdä meneekö montakin viikkoa, että Power ja Verkkokauppa seuraavat perässä.

Joskus oikean ostopäätöksen teko on hankalaa. Tästä syystä Gigantti haluaa tarjota kaikille asiakkaille 30 päivän palautusoikeuden ja Gigantti klubin jäsenenä tai rekisteröityneenä yritysasiakkaana 50 päivän palautusoikeuden avaamattomille tuotteille.

Uusiin laitteisiin tutustuminen voi viedä aikaa ja joskus on vaikeaa tietää, sopiiko tuote lopulta käyttöösi. Siksi tarjoamme avatuille tuotteillemme 14 päivän vaihto- ja palautusoikeuden – jotta sinä voisit kokeilla tuotetta kotonasi ja nähdä vastaako se odotuksiasi. Jos esimerkiksi ostamasi televisio on liian pieni, voit palauttaa sen meille ja saat rahasi takaisin.

Palautusta koskevat rajoitukset​

Palautus vaatii alkuperäisen pakkauksen ja kaikki myyntipakkauksen tarvikkeet ja manuaalit. Mikäli olet palauttamassa suurta kodinkonetta, et tarvitse alkuperäistä pakkausta, esim. pyykinpesukone tai jääkaappi.”

Enää avatuille 14vrk, ja paketti on oltava mukana.
 
Verkkokaupan woketuskokeilut ei taida nyt auttaa kilpailemisessa:


"Kuluvan vuoden aikana monimuotoisuusryhmämme tavoitteena on ollut edistää tietoisuutta deib-asioista (diversity, equity, inclusion, belonging), ja Pride kumppanuuden lisäksi olemme ottaneet ensimmäisiä konkreettisia askelia kohti kaikille turvallista ja erillaisuuden tunnistavaa työyhteisöä." -Verkkokauppa.com IG 18.7.2024

Ainakin omalta kohdaltani lopetan ostamisen välittömästi yrityksistä, jotka puskevat deid-agendaa.
 
Viimeksi muokattu:
Näköjään Gigantti muuttanut palautusehtojaan. Saa nähdä meneekö montakin viikkoa, että Power ja Verkkokauppa seuraavat perässä.
Taas :D En usko että ne kaksi muuta kilpailijaa lähtee tälläkään kertaa mukaan. Nyt olisi oikeastaan Power-verkkis-akselilla hyvä sauma näpäyttää giganttia markkinoinnissaan. Sillai LIDL-tyylisesti korostamalla omaa erinoimaisuuttaan suhteessa kilpailijoiden epäyhtenäiseen hinnoitteluun tai vastaavaan heikkouteen.

Olennainen heikennys kieltämättä; 50 vrk (tjsp?) -> 14 vrk.... ja rohkea veto, varsinkin kun firma ei ole asiakaslähtöisyydellä tai sympaattisuudellaan julkisuudessa loistanut. Tämä "avaamattomien palautusoikeus" voisi käytännössä olla vaikka 100 tai 200 päivää. Harva rahaa tällaisena niukkuuden- ja leikkausten aikana elektroniikkatuotetta kotiin kypsymään yli kuukaudeksi. Sinetöidyissä muoveissa ja laatikoissahan se tuotteen sopivuus aina selkeimmin konkretisoituu :facepalm:

Olisivat nyt samalla poistaneet koko paskan niin ei tarvitsisi sahata häntä koipien välissä noitten päivien kanssa. Jäisi enemmän aikaa myydä tuoteturvaa ja liittymiä. Ehkäpä tässä yritetäänkin vain välttää black fridayn perinteinen palautuspiikki ihan hissukseen. Koska eihän kukaan kuitenkaan huomaa.

Selvästikin giganttia on rassannut tuo palautusoikeus jo pitempään. Se kansakunnan urhea pelastaminen koronalta ei muuten ollut edes ensimmäinen kerta. Gigantti poisti myymälästä ostettavien tuotteidensa palautusoikeuden koronakriisin ajaksi: "Uskomme, että tämä on oikea toimenpide haastavassa tilanteessa"
 
Viimeksi muokattu:
Itse en ymmärrä, mihin yli 14 vuorokauden palautusoikeutta oikeasti tarvitsee, jos tarkoituksena ei ole saada jotain hyötyä. Koetin ihan miettiä, mitä tuotteita olen palauttanut Giganttiin/Poweriin/Verkkokauppaan. Nopesati tuli mieleen ainoastaan yksi pelihiiri, yhdet langattomat pelikuulokkeet ja yhdet langattomat BT-kuulokkeet. BT-kuulokkeiden äänimaailma ei miellyttänyt, vaikka olin arvosteluja lukenut. Peliihiri ei sopinut käteen, ja langattomien pelikuulokkeiden kantama oli surkea (viiden metrin päähän keittiöön pätki ääntä, saattoi toki olla vikaakin). Ja noissa kaikissa päätös palautuksesta tuli käytännössä heti.

Toki monet eivät varmasti jaksa perehtyä ostoksiinsa yhtään etukäteen, vaan käydään ostamassa vain jonkun tuotteen, ja sitten katsotaan sen sopivuutta omaan käyttöön. Itse selvittelen jo etukäteen, että mitä ominaisuuksia kaipaan tuotteelta jne. Ja onhan tuossa vielä 14 vuorokautta testata laitetta.

Eiköhän tähänkin isoin syy ole väärinkäyttäjät, luokkaa tilataan kisojen ajaksi töllö ja palautetaan se, kesällä ilmastointilaite helteiden ajaksi jne. Toisena isona tekijänä varmasti hintahyvitykset, eli kun hinta laskeekin, niin aiemmin on jouduttu maksamaan 50 päivän ajan se hyvitys, jatkossa riittää 14 päivän sisältä. Ja varaston kierron kannalta (ja elektroniikan vanhenemisen kannalta) tuollainen 200 päivän palautusaika olisi aika murhaa.
 
Ja varaston kierron kannalta (ja elektroniikan vanhenemisen kannalta) tuollainen 200 päivän palautusaika olisi aika murhaa.
Jos viittasin mun kommenttiin, niin huomasit kyllä että se 200 päivää heitto oli nimenomaan tuohon avaamattomiin paketteihin. Uskotko oikeasti, että kulutuselektroniikkaa ostettaisiin kauniin paketin vuoksi ja palautettaisiin siis myös avaamattomana puolen vuoden kuluttua? Mulla ei tule edes yhtä tuotetta mieleen, jonka käyttö olisi pakettia avaamatta mahdollista.
Itse en ymmärrä, mihin yli 14 vuorokauden palautusoikeutta oikeasti tarvitsee, jos tarkoituksena ei ole saada jotain hyötyä.
Niin. Päätelmä, että jos itsellä ei moiselle ole tarvetta, niin tuskin on muillakaan. Heijastaa osuvasti ajan henkeä ja tälläkin foorumilla aika vahvana esiintyvää, sellaista oman asiantuntijuuden ehdottomuutta.

Itse olen käyttänyt ehkä viidesti tuota palautusoikeutta. Aina tullut vietyä myös tuote takaisin siinä palautusmahdollisuuden loppumetreillä. Ei meille kaikille ole selvää heti ensipuraisusta, että ostettu tuote tuottaa mielihyvää tarpeeksi suhteessa hintaan. Tämä luonnollisesti korostuu tällaisina aikoina, kun kuluttajan ostovoima on pohjamudissa ja prioriteetit pistettävä jotenkin kestävään järjestykseen.

Mainitsit jo kuulokkeet, joka on malliesimerkki subjektiiviselle arvostukselle. Tottuisinko sittenkin tähän äänimaailmaan, väheneeköhän typot kun hieman vaan totun uuteen näppäimistöön, ehkä se ruma musta näppis olisi kuitenkin parempi kun tässä valkoisessa ei pimeällä erota taustavalaistuja merkkejä, uuden karhea tabletti ehkä lagaa vähäsen, mutta ei vielä häiritsevästi... 30 päivää ja 30 apssia myöhemmin iskee katumus ja pettymys. Taas tuli luotettua vääriin arvosteluihin jnejne.
Eiköhän tähänkin isoin syy ole väärinkäyttäjät, luokkaa tilataan kisojen ajaksi töllö ja palautetaan se, kesällä ilmastointilaite helteiden ajaksi jne.
Tästähän on tässäkin ketjussa aina aika ajoin keskustelua. Uskallan olla edelleen eri mieltä ja perustan käsitykseni ihan pelkästään siihen, mitä näiden firmojen edustajat ovat itse kertoneet. Googlella varmaan löytyy näitä "uutisia". Puhtaat väärinkäytökset on siis näiden yritysten itse kertomina hyvin marginaalinen ilmiö ja niihin on jouduttu puuttumaan hyvin harvoin. Myös suuri osa palauttajista ostaa vielä sillä samalla palautusreissulla paremman tai sopivamman korvaavan tuotteen.

@mesag Ei muuten ollut tarkoitus olla kaikesta erimieltä. Varsinainen vastarannan kiiski taas. Sellaisen kuvan ylläolevasta tekstistä varmaan helposti saa.

Mun ajatus ja mielipeeteet aiheesta pohjaa siihen uskomukseen, että noissa firmoissa pyörii viimeisen päälle hiotut järjestelmät taustalla dataa keräämässä, josta osaavat talous- ja markkinointi-ihmiset taikoo johdon hyväksyttäväksi sen parhaimman skenaarion. Ei näissä firmoissa tehdä fiilispohjalta mitään mikä näkyy kassalippaassa. Eikä siellä varmasti hakata avuttomana päätä seinään kesäolympialaisesta seuraaviin.

Yksinkertaistaen, kilpailutilanne sanelee ne raamit, joista kauppa laatii pelin säännöt. Kuluttajan rooliksi jääkin vain tyytyminen "pelaaman" näillä säännöillä. Mun on vaikea syyllistää ketään palauttajaa niin kauan kun palautus tapahtuu kaupan laatimien ehtojen puitteissa.
 
Viimeksi muokattu:
Itse en ymmärrä, mihin yli 14 vuorokauden palautusoikeutta oikeasti tarvitsee, jos tarkoituksena ei ole saada jotain hyötyä.

Siinä voi vierähtää aikaa ennenkuin sitä tuotetta pääsee edes kokeileen, tai ennekuin se epäsopivuus ilmenee. Sillä (jälkimmäisellä) ei sinänsä ole maksimiaikaa.
Ei se ole sattumaa että kaupat ylyttää asiakkaita tekemään tuotearvostelut mahdollisimman pian.

Toki monet eivät varmasti jaksa perehtyä ostoksiinsa yhtään etukäteen, vaan käydään ostamassa vain jonkun tuotteen, ja sitten katsotaan sen sopivuutta omaan käyttöön. Itse selvittelen jo etukäteen, että mitä ominaisuuksia kaipaan tuotteelta jne. Ja onhan tuossa vielä 14 vuorokautta testata laitetta.
Kyse on myös pitkälti itsepalvelusta, eli kauppa ulkoistaa sen tuotteeseen perehtymisen asiakkaalle, myyjät ei ole tuotteiden asiantijoita, ei ole kaupassa tutustumismahdollisuutta jne. ja avokauppa alentaa kummasti ostopäätöstä, eli myyjät hakee sillä lisäkauppaa. jos asiakas epäröi, niin yllytetään ottamaan kotiin testiin (mutta silti maksamaan heti). Eli ajatus ei ole se että voi palauttaa, vaan alentaa sitä ostokynnystä.


Eiköhän tähänkin isoin syy ole väärinkäyttäjät, luokkaa tilataan kisojen ajaksi töllö ja palautetaan se, kesällä ilmastointilaite helteiden ajaksi jne.
Perusidea saada myytyä epävarmoille, ei tarvi myyjien osaamista, ei tarvi kuluttaa myyjän aikaan kokeiluun, ja kun ei tunneta asiakkaita niin varmaan joukkoon mahtuu heitäkin jotka vuokraa veloituksetta pelkää panttia vastaan. Tiedä mikä on sitten suhde niihin verrattuna jotka ihan tosissaan myyjän osaamattomuuttaan joutuu rahtaa kotiin testiin useammankin laitteen ennenkuin sopiva löytyy tai luovuttaa.

Ja muistettava että Gigantti tiettävästi palautusoikeutta markkinoinut joulun alla myymällä joulukuusia (aitoja) palautusoikeudella. Nimenomaan sillä että ne voi palauttaa vielä loppiaisen jälkeen.

Ja melkein veikkaan että enemmän on heitä jotka ei palauta vaikka tuote ei olisi ihan sitä mitä odotettu, vs he jotka tietoisesti "vuokraa". saati sitten he joille se saadaan myytyä "ota testiin, ja kokeile kokona".

Toisena isona tekijänä varmasti hintahyvitykset, eli kun hinta laskeekin, niin aiemmin on jouduttu maksamaan 50 päivän ajan se hyvitys, jatkossa riittää 14 päivän sisältä. Ja varaston kierron kannalta (ja elektroniikan vanhenemisen kannalta) tuollainen 200 päivän palautusaika olisi aika murhaa.
Muuttuuko samalla hintatakuu ?
Gigantti tainnut mm matkapuhelimien osalta rajoittaa katumusaikaa jo aiemmin. Gigantin peruskaman osalta joku kuukausi kaksi ei ehkä niin isojuttu vs esim puhelimet. Itse tuotteet ei sinänsä pilaannut, sesonkin voi jossain siirettävissä jäähdyttymissä mennä ohi.
 
Koitin etsiskellä Powerin sivulta nykyisestä hintatakuusta tietoa, mitään en löytänyt. Onko se vielä olemassa, tulostuuko kuitille tms. ?
 
Koitin etsiskellä Powerin sivulta nykyisestä hintatakuusta tietoa, mitään en löytänyt. Onko se vielä olemassa, tulostuuko kuitille tms. ?


Tulostuu kuitille omalla rivillä kunkin tuotteen alle mikä ostettu kilpailijan hinnalla "Alennus - kilpailijan hinta" ja miinus jotain yllä olevan hinnasta, jotta sama ku kilpailijalla. Ps. Inha nimimerkki sulla 😀
 
Tulostuu kuitille omalla rivillä kunkin tuotteen alle mikä ostettu kilpailijan hinnalla "Alennus - kilpailijan hinta" ja miinus jotain yllä olevan hinnasta, jotta sama ku kilpailijalla. ...
Kuvittelin että hän kysyi Powerin hintatakuusta, onko kenelläkään tietoa millainen se on, mitkä ehdot.( ilman uhkailua palauttamisesta.)

Muistelen että jossain ketjussa joku myyjä oli luvannut vain sen että jos Power itse markkinoi tietynajan sisään halvemmalla, niin hintatakuulla palautetaan se erotus, jos asiakas sitä vaatii. Mutta se on jäänyt epäselväksi miten hintatakuu toimii kilpailijoiden hintoihin, millaisin ehdoin.

Tosin en ihan varma mitä viestilläsi tarkoitit, ehkä tarkoitit sitä että ostohetkellä kun asiakas tinkaa, ja vetoaa kilpailijan tarjoukseen niin kuitille sitten printtaillaan tuollaista, liittyskö Powerin hintarobotti markkinointiin. vai myyjien palkkaus malliin .

Vai tarkoititko sitä että jos asiakas menee kilpailijan tarjouksen kanssa myymälään, niin saa erotuksen takaisin ja sitä kuvailit mitä kuitissa lukee.
 
Myymälässä tai chatissa sanoo "tän saa sieltä halvemmalla hintaan xyz" niin hintatakuu siinä. Ja jos halpenee Powerissa tai muualla 60 pv sisällä niin erotuksen saa takasi rahana ku nätisti kysyy. Joskus tarjoovat ekana lahjakorttia mut sanoo vaan et rahana kiitos alkup. maksutavalle niin nou probleemos.

Sillain tuolta on kiva ostaa ku sujuvinta asian suhteen ainaki chat tai paikallinen myymälä.
 
Oletteko yrittäneet palauttaa aletuotetta Tokmanille ?

Luin palautusehdot ja yllätyksekseni myymälästä ostettua aletuotetta ei voi ehtojen mukaan palauttaa, kuitissa myös maininta.

*Myymälöidemme vaihto- ja palautusoikeus ei koske aletuotteita.

En ole vielä siis yrittänyt palautusta ja oma mokahan tämä toki oli jos ei onnistu.
 
Oletteko yrittäneet palauttaa aletuotetta Tokmanille ?

Luin palautusehdot ja yllätyksekseni myymälästä ostettua aletuotetta ei voi ehtojen mukaan palauttaa, kuitissa myös maininta.

*Myymälöidemme vaihto- ja palautusoikeus ei koske aletuotteita.

En ole vielä siis yrittänyt palautusta ja oma mokahan tämä toki oli jos ei onnistu.
Palautusoikeushan on täysin vapaaehtoinen, jos kyse ei ole etäkaupasta. Eli ei onnistu, ellei nyt myyjä halua omaehtoisesti joustaa kohdallasi.
 
Ostin muutaman älylampun Gigantista viikonloppuna. Kiitettävästi kyllä tekivät kassalla selväksi, että palautusehdot ovat muuttuneet. Viksu veto, joka varmasti säästää myyntihenkilöstöä vittuuntuneilta palautuksenyrittäjiltä tulevaisuudessa. Muutenkin sai olla myyjien tyrkytyksiltä rauhassa kun näpläsi vain edullisia älylamppuja ja myyjät telmivät rykelmässä toistensa kimpussa, viikonloppufiilikset luonnollisesti klo 18.30 lauantai-iltana jo hyrränneet.

Järjestelmä selvästikin ilmoittaa kassamyyjälle, mitä tuotetta vielä tulee tarjota asiakkaalle. Niin selvästi myyjäneiti tuijotti ruutua ja konemaisesti ehdotti että ottaisin vielä kaukosäätimen lampuille. Pitkästä aikaa ihan miellyttävä asiointi kyseisessä, maineeltaan vähän heikommassa Gigantin myymälässä (Itis).
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Kuvittelin että hän kysyi Powerin hintatakuusta, onko kenelläkään tietoa millainen se on, mitkä ehdot.( ilman uhkailua palauttamisesta.)
----

Myymälässä tai chatissa sanoo "tän saa sieltä halvemmalla hintaan xyz" niin hintatakuu siinä. Ja jos halpenee Powerissa tai muualla 60 pv sisällä niin erotuksen saa takasi rahana ku nätisti kysyy. Joskus tarjoovat ekana lahjakorttia mut sanoo vaan et rahana kiitos alkup. maksutavalle niin nou probleemos.

Sillain tuolta on kiva ostaa ku sujuvinta asian suhteen ainaki chat tai paikallinen myymälä.
Kuullostaa hyvältä, tiedätkö kelpaako kaikki kilpailijoiden tekemät tarjoukset, vai onko jotain rajoituksia millainen pitää olla.

Gigantti on tieukentanut ehtoja, ja en tiedä mitkä tänäpäivänä.
 
Kuullostaa hyvältä, tiedätkö kelpaako kaikki kilpailijoiden tekemät tarjoukset, vai onko jotain rajoituksia millainen pitää olla.

Gigantti on tieukentanut ehtoja, ja en tiedä mitkä tänäpäivänä.

Olen kokeillut monesti, kilpailijan pitää aina olla yritys, millä on Suomessa kivijalkamyymälä(kin). Sätti kysyy epäselvissä tapauksissa esimieheltä, saattaa mennä läpi toisella kysymällä eri henkilöltä. Ulkomaalaistaustaiset ei mene, rasistitouhua(!) vaikka eihän tuo esim. Gigantti/Powerikaan mikään suomalainen firma ole.
 
Olen kokeillut monesti, kilpailijan pitää aina olla yritys, millä on Suomessa kivijalkamyymälä(kin). Sätti kysyy epäselvissä tapauksissa esimieheltä, saattaa mennä läpi toisella kysymällä eri henkilöltä. Ulkomaalaistaustaiset ei mene, rasistitouhua(!) vaikka eihän tuo esim. Gigantti/Powerikaan mikään suomalainen firma ole.

Kirjallinen tarjous kotimaiselta kivijalka myymälästä , tai saman ketjun netti/printti/sähkäinen tarjous ?


Mitkä ne ehdot on mitä kovennettu?
Alla olevaanko viittaat ?

Gigantti alkoi yskimään ei yleisistä tarjouksista, eli jos ei ollut näkyvästi markkinoitu tarjous niin hyvityksen saaminen ei ollutkaan itsestään selvää.

Nykyään myyjä voi sanoa jo kauppaa hieroessa ettei vastaa edes kilpailijan kirjailliseen tarjoukseen. (*

Valkoisessa/kodinkone linjassa toki se miina että eri jakelijoilla, ketjuilla on tyyppinumerossa ero, eli kilpailijan pesukone ei olekkaan sama tyyppinumeroltaan. joten keskustelu loppu siihen. Katumusaika toki, mutta lähde nyt raahaan pesukonetta tai isoa telkkaa takaisin, ja sitten osaan tuotteita tullut ne tarkastumaksut ja katumusaika ei koske palveluita, ei sitä kaupanpäälle saatua säätämistä, joka kuitilla lättästy jonkin arvoiseksi.

Gigantti on tieukentanut ehtoja, ja en tiedä mitkä tänäpäivänä.


(*
Voi toki johtua palkkaukset, tavoitteista, mutta rohkeaa lähteä ostaan ja sitten hintatakuuseen vedota, kun samalla vaivalla hakea sieltä kilpailijalta suoraan.


Edit:
Jos epäilys ettei tarjous ole aito, esim tarjous tuotteesta mitä ei ole toimittaa, niin se ei ehkä ole mennyt läpi jos selvinnyt.
 
Kirjallinen tarjous kotimaiselta kivijalka myymälästä , tai saman ketjun netti/printti/sähkäinen tarjous ?

Linkki tarjoukseen chatissa tai sit paikan päällä sanoo "sieltä saa siihe hintaan" niin tarkistavat. Mitään suuria kokonaisuuksia ei oo tullut koitettua jos jonkin kodinkonekokonaistarjouspaprun kans menis...
 
Linkki tarjoukseen chatissa tai sit paikan päällä sanoo "sieltä saa siihe hintaan" niin tarkistavat. Mitään suuria kokonaisuuksia ei oo tullut koitettua jos jonkin kodinkonekokonaistarjouspaprun kans menis...

Jos näistä kokoo yhteenvedon, niin onko oikein

Power hintatakuu, hyvittävät hintaerotuksen sille maksuvälineelle millä maksettu (kortti/käteinen/tilisiirto)
Hintatakuu voimassa 60 päivää, (onko niin että 60päivän sisään ostosta vaadittava hyvitystä)

Koskee kaikkia Powerin myymiä tuotteita, myös puhelimia, kausi tuotteita. jne.

Hintatakuu koskee kotimaisa, tai siis Suomessa kivijalassa toimivia kilpailijoita, myös kilpailijoiden netti tarjouksia, ja powerin omia tarjouksia.

Tarjouksen oltava todellinen, eli tuettava saatava sillä hinnalla, mutta tarjouksen voimassaoloajalla ei minimiä

Linkki tarjoukseen chatissa tai sit paikan päällä sanoo "sieltä saa siihe hintaan" niin tarkistavat. Mitään suuria kokonaisuuksia ei oo tullut koitettua jos jonkin kodinkonekokonaistarjouspaprun kans menis...
Mutta se viimeinen kysymys, onko jotain rajoituksia mitkä tarjoukset kelpaa , rivien välistä aistittavissa että vain julkiset, yleiset, päivan hinnaston hinnat.

- Kelpaako kirjallisesti saadut tarjoukset, jos sitä epäilevät niin voitava tarkistaa, esim tarjouksen tehneeltä myyjältä. Oli se sitten Gigantin tai paikallisen yksityisen liikkeen . (hinta esitteessä, käyntikortissa, mailissa, tekstarissa)

- Kelpaako muut kohdennetut tarjoukset. Klubi, bonus, kulta, jäsen, seura, henkilökunta, prosentti jne.
- Loppuunmyynti, jos riippuu tapauksesta, niin mitä rajoituksia. Esim konkurssipesä
- Onko jotain enimmäis rajoja hyvityksen suuruudesta

Ilmeisesti hintatakuu ehtoja ei saa kirjallisesti, vaan kysyä myyjältä joka sanoo, juu on. (En ole aikoiihn kysynyt, mutta koska se voi loppua koska vain, niin kannattaa kysyä. Silloin kun Powerissa kysynyt, niin oikein selkää vastausta ei saanut, mielikuva jäi varsin suppeaksi)



Joo en ilkeyttä tentaa, mutta nimenomaan rajoitukset kiinnostaa.

Olet jo kertonut arvokasta tietoa, suuri kiitos siitä.


Edit:
Jos ehto olet saanut suullisesti, ja et ole varma jostain, niin sekin ehttomat arvokasta tietoa mistä ei ole varmuutta.
 
Viimeksi muokattu:
@pulatunnus Just kun pääsin kehumaan niin tänään kyselin huomisesta Gigantin Klubitarjouksesta josko Powerikin laskis Therarun Pro Plussaa 629 -> 599 € niin siihen eivät suostuneet (ainakaan tänään chatissa ekalla yrittämällä), eli tällä kertaa klubitarjous ei kelvannut. Viimeksi kelpas helposti Sonyn wh-1000xm4 vastamelukuulokkeisiin, joita ostin eka 1 parin, mutta sitten tuli parempi tarjous niin ruinasin siitä aiemmin ostetusta erotuksen + ostin 2 paria lisää ja sätin kautta vielä extrabonari. Konkurssipesiä / loppuunmyyntejä ei varmasti koske.
 
Itse yritin Powerista täsmätä huomiseen gigantin tarjoukseen kuivausrumpua.
Powerista ostin pyykkärin, niin ei olis tarvinnut muistella kahta ostopaikkaa.

Powerissa Samsung DV90T6240LE - 899

Gigantissa DV90T6240LK - 599 (Huomenna)

Jälleen oli powerin myyjä sitä mieltä, että eri kone kyseessä. (Paneelin väri ero).
Haetaan sit gigantista.
 
Itse yritin Powerista täsmätä huomiseen gigantin tarjoukseen kuivausrumpua.
Powerista ostin pyykkärin, niin ei olis tarvinnut muistella kahta ostopaikkaa.

Powerissa Samsung DV90T6240LE - 899

Gigantissa DV90T6240LK - 599 (Huomenna)

Jälleen oli powerin myyjä sitä mieltä, että eri kone kyseessä. (Paneelin väri ero).
Haetaan sit gigantista.

Todennäköisesti joku gigantin Tarjouserä ja power olisi tehnyt reilusti tappiota jos olisi yrittänyt päästä edes lähelle tuota hintaa.

Kuluttajaelektroniikassa, varsinkin merkkituotteissa on harvinaisen huonot katteet. Ketjut ostavat jotain yksittäisiä eriä joiden hintaa valmistaja kompensoi jotta niistä jäisi edes jotain myyjälle. Aina ei jää mitään..tätä yritetään paikata lisämyynnillä.

Sama koskee muutakin merkkituotekauppaa. Tonnin weberin grillistä saattaa myyjälle jäädä kymppejä. Kolmen sadan halpisgrillistä kate on euroissa paljon parempi. Ihan vaan esimerkkinä..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 416
Viestejä
4 507 092
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom