Ei ole minun tietoja. Oma kuitti oli ihan siististi mukana. Nämä kaksi muuta oli siis pakkauspehmusteena mukana.Noi ei siis ole sun tietoja? Melkoinen moka Multitronicilta, miten tuo on edes mahdollista? Pitäisi kyllä tulla jotain seurauksia...
Ei ole minun tietoja. Oma kuitti oli ihan siististi mukana. Nämä kaksi muuta oli siis pakkauspehmusteena mukana.Noi ei siis ole sun tietoja? Melkoinen moka Multitronicilta, miten tuo on edes mahdollista? Pitäisi kyllä tulla jotain seurauksia...
Vastasivatko/kiittivätkö mitään ? siis oletan että firmalle viestit ensin.Ei nyt liity suoranaisesti asiakaspalveluun tai palautukseen, mutta eikö ole vähän kummallista, että Multitronic käyttää pakkausmateriaalina asiakkaiden tilaustietoja? Tilasin siis pari tuotetta sieltä ja muun pakkausmateriaalin lisäksi siellä oli myös pari rytättyä tilauspaperiakin nimi, osoite yms. tietoineen. EIkö tuo ole tavallaan jonkinsortin tietosuojaloukkauskin asiakkaita kohtaan?
Ei ole minun tietoja. Oma kuitti oli ihan siististi mukana. Nämä kaksi muuta oli siis pakkauspehmusteena mukana.
Juuri niin. Ja oma tilausnumero tietysti myös, niin saavat pakkaajan käsiinsä. Ei ole kyllä mitenkään ok tuollainen toiminta.Vastasivatko/kiittivätkö mitään ? siis oletan että firmalle viestit ensin.
Tuo menee GDPR juttuun ja sen mukaiseen prosessiin heillä.
Edit:
Jos et ole heille ilmoittannut, niin viestiä sinne, niin että tunnistavat mitä tietoja lähetynyt, siis vähemmällä pietolla, tai no kai tuolla viivakoodilla kiinni pääsevät, mutta ehkä helpompi jos tilausnumero näkyy.
Laitoin nyt viestiä yritykselle. Tietosuojavaltuutetun sivuilla olikin ihan hyvä pohja mitä käyttää asiassa, eli halusin saada tietää mihin toimenpiteisiin asian suhteen ryhtyvät niin sen perusteella sitten harkitsen pitääkö asiasta ilmoittaa myös tietosuojaviranomaisille.Vastasivatko/kiittivätkö mitään ? siis oletan että firmalle viestit ensin.
Tuo menee GDPR juttuun ja sen mukaiseen prosessiin heillä.
Edit:
Jos et ole heille ilmoittannut, niin viestiä sinne, niin että tunnistavat mitä tietoja lähetynyt, siis vähemmällä pietolla, tai no kai tuolla viivakoodilla kiinni pääsevät, mutta ehkä helpompi jos tilausnumero näkyy.
Heidän prosesseista en tiedä, mutta yleistäen ei tuo ihan tavatonta ole.miten tuo on edes mahdollista?
Hyvä, se ehdottoman tärkeää että yritys saa tietää mahdollisimman pian.Laitoin nyt viestiä yritykselle. Tietosuojavaltuutetun sivuilla olikin ihan hyvä pohja mitä käyttää asiassa, eli halusin saada tietää mihin toimenpiteisiin asian suhteen ryhtyvät niin sen perusteella sitten harkitsen pitääkö asiasta ilmoittaa myös tietosuojaviranomaisille.
Pakkausmateriaalina oli tätä tavallista ruskeaa paperia rytättynä, mutta myös valkoista, joten voi olla että on sekoittunut tämän valkoisen pakkauspaperin joukkoon nämä tilauspaperit. Tai sitten pakkausmateriaalit on loppuneet ja on käytetty sitä mitä saatavilla on.Esim, jos pakkaaja käsittelee tulosteita, varsinkin jos tulostaa , ja lähellä pakkauspistettä. niin inhimillinen mahdollisuus että tuloste, varsinkin virheellinne/ylimääräinen joutuu pakkasmateriaalin sekaan. Vaatii vähän prosessin, toimintatapojen hiemoista ettei tuollaista inhimillstä virhettä pääse tapahtumaan. Eli GDPR alaisten paperien käsittely viilata. Ja voi myös miettiä että pakkausmateriaali valintoja. eli käytetään pakkasmateriaalia mikä erottuu selkeästi tulosteista, tai ettei tulosteet piiloudu sekaan.
Toivottavasti asia korjaantunee tällä.Tämä ei hyvä, kiitos huomautuksesta. Ilmoitan asiasta eteenpäin kun näin ei saisi käydä. Lultavasti tässä apulainen sotkenut mukaan lajittelulappua ja uusiokäyttö mennyt liian pitkälle.
Äänestän mieluummin jaloillani tuollaista urpoilua vastaan. Ei siellä mitään sellaista myydä, mitä ei muualta saisi.Oisit maksanut 199€ käteisellä ja loput kortilla.
Yleistyy pian muuallakin, ei sitä karkuun pääse.Äänestän mieluummin jaloillani tuollaista urpoilua vastaan. Ei siellä mitään sellaista myydä, mitä ei muualta saisi.
Noobeintahan tässä on se, että jos pariskuntana liikkuisi Verkkiksessä, niin 400 euron ostokset olisi voinu jakaa melko siististi 200€ setteihin mikäli kokonaissumma muodostuu useasta tuotteesta. Tai ostaa ensin 200 eurolla, vie tavaran auton ja sitten hakee hyllystä toisen satsin 200 eurolla.Yleistyy pian muuallakin, ei sitä karkuun pääse.
Tästä verkkokaupan käteisrajasta oli hiljan juttua, parissa ketjussa, taisi siis siirtyä johonkin maksutapaketjuun.Äänestän mieluummin jaloillani tuollaista urpoilua vastaan. Ei siellä mitään sellaista myydä, mitä ei muualta saisi.
Millä ihmeen tavalla Verkkokauppa voisi tuossa vedättää?Ilmeisesti nykyisin toimii se että jos kassa heittäytyy hankalaksi, niin kysyy onnistuuko lahjakorteilla maksu, ostaa sitten 200€ lahjakortteja yksi kerrallaan, ja maksaa niillä. Toki pitää varautua siihen että myyjä vedättää, ja ei suostu ottamaan lahjakortteja , jolloin riski siihen että firma vei rahat, mutta ostos jäi saamatta.
Jos Verkkokauppa.com on keksinyt että yksi 200€ kelpaa, mutta ei kaksi, niin varautua siihen että voi keksiä lahjakorteillekkin samanlaista, tai jotain muuta ikävää.Millä ihmeen tavalla Verkkokauppa voisi tuossa vedättää?
Ei se verkkokauppa sitä pakota vaan sieltä hönkii päälle kiristyvät raportointivelvollisuudet rahanpesun ym syyllä. Toisinsanoen koko rahasektori halutaan enemmän valvottavaan muotoon.Verkkokaupalta ikävä muutos, koska käteistä liikkuu muutenkin varsin vähän eli sitä on turha pakottaa pienemmälle käytölle.
Nyt taas vedetään ihan hatusta sitä juttua. Kyllähän sitä käteisen käyttöä halutaan vähentää, että saadaan kaikki ihmiset valvonnan alle paremmin tulevaisuudessa, mutta tällä hetkellä sitä ei mikään vaadi. Se raja on 10000e minkä jälkeen tulisi vähän kysellä sitten tarkemmin, ei sitä ennen.Ei se verkkokauppa sitä pakota vaan sieltä hönkii päälle kiristyvät raportointivelvollisuudet rahanpesun ym syyllä. Toisinsanoen koko rahasektori halutaan enemmän valvottavaan muotoon.