Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Vastasivatko/kiittivätkö mitään ? siis oletan että firmalle viestit ensin.

Tuo menee GDPR juttuun ja sen mukaiseen prosessiin heillä.

Edit:
Jos et ole heille ilmoittannut, niin viestiä sinne, niin että tunnistavat mitä tietoja lähetynyt, siis vähemmällä pietolla, tai no kai tuolla viivakoodilla kiinni pääsevät, mutta ehkä helpompi jos tilausnumero näkyy.
Juuri niin. Ja oma tilausnumero tietysti myös, niin saavat pakkaajan käsiinsä. Ei ole kyllä mitenkään ok tuollainen toiminta.

Pisteet postaajalle, kun suttasit tunnistetiedot suoraan :thumbsup:
 
Vastasivatko/kiittivätkö mitään ? siis oletan että firmalle viestit ensin.

Tuo menee GDPR juttuun ja sen mukaiseen prosessiin heillä.

Edit:
Jos et ole heille ilmoittannut, niin viestiä sinne, niin että tunnistavat mitä tietoja lähetynyt, siis vähemmällä pietolla, tai no kai tuolla viivakoodilla kiinni pääsevät, mutta ehkä helpompi jos tilausnumero näkyy.
Laitoin nyt viestiä yritykselle. Tietosuojavaltuutetun sivuilla olikin ihan hyvä pohja mitä käyttää asiassa, eli halusin saada tietää mihin toimenpiteisiin asian suhteen ryhtyvät niin sen perusteella sitten harkitsen pitääkö asiasta ilmoittaa myös tietosuojaviranomaisille.
 
miten tuo on edes mahdollista?
Heidän prosesseista en tiedä, mutta yleistäen ei tuo ihan tavatonta ole.

Esim, jos pakkaaja käsittelee tulosteita, varsinkin jos tulostaa , ja lähellä pakkauspistettä. niin inhimillinen mahdollisuus että tuloste, varsinkin virheellinne/ylimääräinen joutuu pakkasmateriaalin sekaan. Vaatii vähän prosessin, toimintatapojen hiemoista ettei tuollaista inhimillstä virhettä pääse tapahtumaan. Eli GDPR alaisten paperien käsittely viilata. Ja voi myös miettiä että pakkausmateriaali valintoja. eli käytetään pakkasmateriaalia mikä erottuu selkeästi tulosteista, tai ettei tulosteet piiloudu sekaan.

Laitoin nyt viestiä yritykselle. Tietosuojavaltuutetun sivuilla olikin ihan hyvä pohja mitä käyttää asiassa, eli halusin saada tietää mihin toimenpiteisiin asian suhteen ryhtyvät niin sen perusteella sitten harkitsen pitääkö asiasta ilmoittaa myös tietosuojaviranomaisille.

Hyvä, se ehdottoman tärkeää että yritys saa tietää mahdollisimman pian.

Ne sitten ilmoittaa "Uhreille" ja selvittää onko riski edelleen ja onko menyt muille kuinka todennäköisesti (tämän takia nopea ilmoitus tärkeä) ja tekevät tarvittavat ilmoitukset potenttiaalisille uhreille ja viranomaisille.

Riippuu sitten heidän proseseistaa kuinka hyvin voivat arpoa mahdollisten "uhrien" määrää.
 
Esim, jos pakkaaja käsittelee tulosteita, varsinkin jos tulostaa , ja lähellä pakkauspistettä. niin inhimillinen mahdollisuus että tuloste, varsinkin virheellinne/ylimääräinen joutuu pakkasmateriaalin sekaan. Vaatii vähän prosessin, toimintatapojen hiemoista ettei tuollaista inhimillstä virhettä pääse tapahtumaan. Eli GDPR alaisten paperien käsittely viilata. Ja voi myös miettiä että pakkausmateriaali valintoja. eli käytetään pakkasmateriaalia mikä erottuu selkeästi tulosteista, tai ettei tulosteet piiloudu sekaan.
Pakkausmateriaalina oli tätä tavallista ruskeaa paperia rytättynä, mutta myös valkoista, joten voi olla että on sekoittunut tämän valkoisen pakkauspaperin joukkoon nämä tilauspaperit. Tai sitten pakkausmateriaalit on loppuneet ja on käytetty sitä mitä saatavilla on.
 
Kävin tässä päivänä eräänä verkkokaupan myymälässä. Latasin muutamien satasten ostokset tiskille ihan normaalisti ja kun yritin maksaa, niin ei kelvannut käteinen! Siis mitähän aktuaalista **ttua taas on jonkun viisaan päässä siellä liikkunut, kun on stetsonista vetäisty tuollainen 200e käteismaksuraja. Ei olisi edes ollut kiinni vaihtorahasta tms, kun suurinpiirtein tasaraha oli. Jätin ostokset sinne ja hain muualta. Harmillinen juttu sinänsä, aikaisemmin ei mitään moitteita tätä kioskia kohtaan, homma toiminut ja hintakin ollut yleensä sopiva, mutta nyt jäänee suurin osa ostoksista tekemättä siellä, pääosa hankinnoista kun menee tuon 200e rajan ylitse.
 
Yleistyy pian muuallakin, ei sitä karkuun pääse.

Noobeintahan tässä on se, että jos pariskuntana liikkuisi Verkkiksessä, niin 400 euron ostokset olisi voinu jakaa melko siististi 200€ setteihin mikäli kokonaissumma muodostuu useasta tuotteesta. Tai ostaa ensin 200 eurolla, vie tavaran auton ja sitten hakee hyllystä toisen satsin 200 eurolla.

Verkkokaupalta ikävä muutos, koska käteistä liikkuu muutenkin varsin vähän eli sitä on turha pakottaa pienemmälle käytölle.
 
Äänestän mieluummin jaloillani tuollaista urpoilua vastaan. Ei siellä mitään sellaista myydä, mitä ei muualta saisi.
Tästä verkkokaupan käteisrajasta oli hiljan juttua, parissa ketjussa, taisi siis siirtyä johonkin maksutapaketjuun.

Ilmeisesti nykyisin toimii se että jos kassa heittäytyy hankalaksi, niin kysyy onnistuuko lahjakorteilla maksu, ostaa sitten 200€ lahjakortteja yksi kerrallaan, ja maksaa niillä. Toki pitää varautua siihen että myyjä vedättää, ja ei suostu ottamaan lahjakortteja , jolloin riski siihen että firma vei rahat, mutta ostos jäi saamatta.

Jos ei pakko ostaa, niin tosiaan tavarat kassalle ja palvelevaan liikkeeseen, toki ikävä tilanne asiakkaalle.
 
Ilmeisesti nykyisin toimii se että jos kassa heittäytyy hankalaksi, niin kysyy onnistuuko lahjakorteilla maksu, ostaa sitten 200€ lahjakortteja yksi kerrallaan, ja maksaa niillä. Toki pitää varautua siihen että myyjä vedättää, ja ei suostu ottamaan lahjakortteja , jolloin riski siihen että firma vei rahat, mutta ostos jäi saamatta.

Millä ihmeen tavalla Verkkokauppa voisi tuossa vedättää?
 
Millä ihmeen tavalla Verkkokauppa voisi tuossa vedättää?
Jos Verkkokauppa.com on keksinyt että yksi 200€ kelpaa, mutta ei kaksi, niin varautua siihen että voi keksiä lahjakorteillekkin samanlaista, tai jotain muuta ikävää.

Lahjakortit on kaupalla yleisesti kannattavaa businesta joten eivät kai sitä lähde pilaan. Ehkä nimenomaan laskettu että tämäkäteisrajoitus lisää lahjakortti tuottoja.
 
Varmaan tuollaiset ehdot olisi esitettävä sitä lahjakorttia myydessä. Tuskin muutenkaan rupeavat viimeiseen asti estämään kauppojen syntymistä.
 
Verkkokaupalta ikävä muutos, koska käteistä liikkuu muutenkin varsin vähän eli sitä on turha pakottaa pienemmälle käytölle.
Ei se verkkokauppa sitä pakota vaan sieltä hönkii päälle kiristyvät raportointivelvollisuudet rahanpesun ym syyllä. Toisinsanoen koko rahasektori halutaan enemmän valvottavaan muotoon.
 
Ei se verkkokauppa sitä pakota vaan sieltä hönkii päälle kiristyvät raportointivelvollisuudet rahanpesun ym syyllä. Toisinsanoen koko rahasektori halutaan enemmän valvottavaan muotoon.

Nyt taas vedetään ihan hatusta sitä juttua. Kyllähän sitä käteisen käyttöä halutaan vähentää, että saadaan kaikki ihmiset valvonnan alle paremmin tulevaisuudessa, mutta tällä hetkellä sitä ei mikään vaadi. Se raja on 10000e minkä jälkeen tulisi vähän kysellä sitten tarkemmin, ei sitä ennen.

Tuo 200e raja on ihan verkkokaupan oma keksintö, eikä perustu mihinkään.
 
Kuvittelisin et kyse on siitä et vedetään airot veneeseen tarpeeksi ajoissa ennen kuin nykypäivän kulttuurissa kukaan ehtii syyttämään yhtään mistään
 
Ostettu Sennheiser HD 569 kuulokkeet lähes 1,5 vuotta sitten. Tänä aikana kahdesti takuussa, sangan pehmusteen liimaus pettää. Toisessa yksikössä oli sen lisäksi korvapehmusteet löysällä puolen vuoden jälkeen liimausvirheen lisäksi yläpehmusteessa. No uusin takuuvaihdettu tuote, kävi huollossa, pehmuste irtoaa taas ja kaiken lisäksi sanka halkesi kahtia (muovi väsyi). Käytän 5-10 tuntia päivässä. Myyjä antoi huoltopisteellä rahat takaisin tuotteesta käteisenä. 130 euroa.

Verkkokauppa.com myymälässä siis tämä. Ei enää laitettu uudestaan huoltoon Helsinkiin.
 
Television palautuksesta ja sen kokeilusta kokemuksia kaivataan, eli onko näillä isoilla kuten Power, Gigantti ja Verkkokauppa.com eroja minkä verran esim. televisiossa saa olla käyttötunteja ja minkälaisia palautuskuluja nämä lisää, jos ne kotoa sen noutaa takaisin?

EDIT: lisätään tähän listaan vielä Bigbox, jos jollain olisi myös tuosta kokemuksia saman asian tiimoilta.
 
Viimeksi muokattu:
10 pistettä ja papukaija-merkki gigantille. Ostin pari viikkoa sit pyykinpesukoneen ja se oli nyt 30 euroa halvempi. Chatissa asiasta mainitsin tilausnumeron kera ja ilman sen kummempaa häsläämistä ilmoitti suoraan tekevänsä hyvityksen alkuperäiselle maksutavalle. 5 min myöhemmin kilahti rahat tilille.
 
Television palautuksesta ja sen kokeilusta kokemuksia kaivataan, eli onko näillä isoilla kuten Power, Gigantti ja Verkkokauppa.com eroja minkä verran esim. televisiossa saa olla käyttötunteja ja minkälaisia palautuskuluja nämä lisää, jos ne kotoa sen noutaa takaisin?

EDIT: lisätään tähän listaan vielä Bigbox, jos jollain olisi myös tuosta kokemuksia saman asian tiimoilta.
itsellä tuli ostettua 2013 Gigantista Panasonic tx-l42et5y ja katsottua vajaa kuukausi, mutta jano isompaan ajoi laittamaan sen takaisin laatikkoon ja ostettua tilalle isompi tx-l47et5y.
Sitten 2017 puolestaan tuli ostettua Philips 55pus6412 joka lojui laatikossaan noin kuukauden odottaen seinätelinettä, mutta sillä välillä Black Friday tarjoukset toi 55pus7272/12 mallin hintaa alas 1300 pinnasta tuonne 750€ pintaan. joten 6000 sarjalainen kyytiin ja vaihto 50€ välirahalla parempaan malliin.

Molemmissa tapauksissa vaihto onnistui ongelmitta, etenkin kun toisessa tapauksessa palautettava laite oli täysin käyttämätön.
toki nuo ovat jo useamman vuoden takaisia kokemuksia, mutta ainakin omalla kohdalla nuo vaihdot on onnistuneet ongelmitta.
toki kaikissa tapauksissa televisiot liikkui liikkeestä kotiin ja takaisin omin voimin, joten mitään toimitus/asennuskuluja ei tullut.
 
Television palautuksesta ja sen kokeilusta kokemuksia kaivataan, eli onko näillä isoilla kuten Power, Gigantti ja Verkkokauppa.com eroja minkä verran esim. televisiossa saa olla käyttötunteja ja minkälaisia palautuskuluja nämä lisää, jos ne kotoa sen noutaa takaisin?

EDIT: lisätään tähän listaan vielä Bigbox, jos jollain olisi myös tuosta kokemuksia saman asian tiimoilta.
Kannattaa katsoa joka puljun palautus ehdoista erikseen. Ainakin power tuntuu muuttelevan ehtoja välillä useamman kerran vuoteen joiltain osin. Esim. välillä puhelin palautukset mahdollisia ja välillä ei jne.
Ei siis kannata luottaa miten on aiemmin onnistunut kun ei ne noista muutoksista yleensä ilmoittele.
 
Kannattaa katsoa joka puljun palautus ehdoista erikseen. Ainakin power tuntuu muuttelevan ehtoja välillä useamman kerran vuoteen joiltain osin. Esim. välillä puhelin palautukset mahdollisia ja välillä ei jne.
Ei siis kannata luottaa miten on aiemmin onnistunut kun ei ne noista muutoksista yleensä ilmoittele.
Tahtoo olla ehdoissa aika ympäripyöreästi kerrottu yksityiskohtia. Gigantti toki ennestään tuttu parin muun tuotteen palautuksesta, että uskon ettei siellä telkkarin palautuskaan ole ongelma.

Lähinnä kiinnostaa miten muissa kuin Gigantissa suhtaudutaan siihen, että telkkarista on poistettu suojakalvo paneelin pinnasta? Palautusaika kaikilla kyllä riittävän pitkä mutta jotain OLEDia pitäisi saada testata mieluiten useampana päivänä ja kovin pitkään tuollaista ei kannata mennä paahtamaan kalvo näytön pinnalla mutta tuotahan ei takaisin enää saa kunnolla, joten meneekö Giganttia lukuunottamatta kaikilla muilla tuollainen luokitukseen, että laite on otettu käyttöön eikä oikeuta palautukseen tai täytteen hyvitykseen?
 
Tahtoo olla ehdoissa aika ympäripyöreästi kerrottu yksityiskohtia. Gigantti toki ennestään tuttu parin muun tuotteen palautuksesta, että uskon ettei siellä telkkarin palautuskaan ole ongelma.

Lähinnä kiinnostaa miten muissa kuin Gigantissa suhtaudutaan siihen, että telkkarista on poistettu suojakalvo paneelin pinnasta? Palautusaika kaikilla kyllä riittävän pitkä mutta jotain OLEDia pitäisi saada testata mieluiten useampana päivänä ja kovin pitkään tuollaista ei kannata mennä paahtamaan kalvo näytön pinnalla mutta tuotahan ei takaisin enää saa kunnolla, joten meneekö Giganttia lukuunottamatta kaikilla muilla tuollainen luokitukseen, että laite on otettu käyttöön eikä oikeuta palautukseen tai täytteen hyvitykseen?
Gigantista ja powerista ostetun TV:n uskaltaa ottaa täysin käyttöön.
Powerin ehdoissa esim:
60 päivän palautusoikeus ei koske:
"Televisio tai tietokone jolla käyttötunteja yli 400"
 
Tahtoo olla ehdoissa aika ympäripyöreästi kerrottu yksityiskohtia. Gigantti toki ennestään tuttu parin muun tuotteen palautuksesta, että uskon ettei siellä telkkarin palautuskaan ole ongelma.

Lähinnä kiinnostaa miten muissa kuin Gigantissa suhtaudutaan siihen, että telkkarista on poistettu suojakalvo paneelin pinnasta? Palautusaika kaikilla kyllä riittävän pitkä mutta jotain OLEDia pitäisi saada testata mieluiten useampana päivänä ja kovin pitkään tuollaista ei kannata mennä paahtamaan kalvo näytön pinnalla mutta tuotahan ei takaisin enää saa kunnolla, joten meneekö Giganttia lukuunottamatta kaikilla muilla tuollainen luokitukseen, että laite on otettu käyttöön eikä oikeuta palautukseen tai täytteen hyvitykseen?
Jos ihan suunniteltu testaus mielessä, millä varmistaa tuoteen sopivuuden ja laadun, niin kysyä myyjältä.
Eli jos on epävarma tuotteen sopivuudesta, niin sopii myyjän kanssa palauttamisesta, ja tarkoitus viikko testata perusteellisesti ja sen jälkeen vielä pari seurata että taso pysyy, niin avoimesti myyjän kanssa sopii asiasta. Jos myyjä asettelee ehtoja / rajoa siihen mitä haluat, niin ehkä laite ei ole ostamisen arvoinen.

Omissa puheissa niin selkeä ettei tule väärinkäistiyksiä ja että varmasti niissä rajoissa pystyt testaan. Ja myyjän nimi ylösä, jos myöhemmin lupauksista yritetään irtautua.
 
Powerin ehdoissa esim:
60 päivän palautusoikeus ei koske:
"Televisio tai tietokone jolla käyttötunteja yli 400"
Kiitti, tuo mainita meni itseltäni täysin ohi. 400 tuntia kyllä riittää mainiosti nähdä onko TV kelvollinen vai ei. Eli Power voisi olla vaihtoehtona sitten.
Mutta saakohan tuossa poistaa suojakalvoa paneelista?

Mitenkähän vastaava Bigboxilla, Verkkiksellä tai Veikon Koneella?
 
Jos ihan suunniteltu testaus mielessä, millä varmistaa tuoteen sopivuuden ja laadun, niin kysyä myyjältä.
Eli jos on epävarma tuotteen sopivuudesta, niin sopii myyjän kanssa palauttamisesta, ja tarkoitus viikko testata perusteellisesti ja sen jälkeen vielä pari seurata että taso pysyy, niin avoimesti myyjän kanssa sopii asiasta. Jos myyjä asettelee ehtoja / rajoa siihen mitä haluat, niin ehkä laite ei ole ostamisen arvoinen.

Omissa puheissa niin selkeä ettei tule väärinkäistiyksiä ja että varmasti niissä rajoissa pystyt testaan. Ja myyjän nimi ylösä, jos myöhemmin lupauksista yritetään irtautua.
Toki noin, jos liikkeessä käy paikan päällä mutta melko varmasti tulee bongailtua jotain kamppista itsellä ja tilattua netin kautta, ei tuossa paljon yksittäisen myyjän kanssa rupatella silloin.
 
Gigantin vaihtohyvityskusetus iski jälleen. Kampanjan mukaan luvataan 200e vanhasta laitteesta uuden luurin ostajalle. Myymälään asti huijatulle aasiakkaalle kerrottiin kuitenkin, että oikeasti hyvityksen saa vain heidän hyvitysjärjestelmästään löytyvistä ennakkoon asetuista laitteista. Vanhasta SER-jätteestä ei hyvitystä saa, kun ei löydy mallit systeemistä.
 
Kiitti, tuo mainita meni itseltäni täysin ohi. 400 tuntia kyllä riittää mainiosti nähdä onko TV kelvollinen vai ei. Eli Power voisi olla vaihtoehtona sitten.
Mutta saakohan tuossa poistaa suojakalvoa paneelista?

Mitenkähän vastaava Bigboxilla, Verkkiksellä tai Veikon Koneella?
Kyllä ja ainakin itsekin voinut poistaa kalvon sekä testata rauhassa ja palauttaa, mielestäni kuuluu testaukseen poistaa suojakalvot koska muuten kuvakin vääristyy.

Edit: Sellainen juttu tietysti kannattaa ottaa huomioon jos netistä tilaat ja palautat postitse niin palautuspostit joudut mahdollisesti maksamaan riippuen tv:n koosta. Myymälään jos pystyt itse palauttamaan vaikka olisit netistä tilannut tietysti ilmainen.
 
XXL ei sitten tarjoa hintamuutosta jos tuote menee alennukseen pian tilauksen jälkeen. Powerit, Amazonit ja vastaavat ovat yhdellä pyynnöllä tulleet ilomielin aina vastaan ja hyvittäneet hintamuutoksen samantien. XXL ei ole tätä porukkaa. Omassa tapauksessa oli vielä yli 3000 euron sähköpyörä, joka tuli alennukseen noin kolme vuorokautta saapumisen jälkeen (hintamuutosta lähes 500 euroa alaspäin). Oltiin jo kasattu koko pyörä ja viety se huoltoon, joten palauttaminen ei ollut enää järkevä vaihtoehto. Ja muutenkin tilaus oli yritetty ajoittaa niin, että pyörän saa juhannukseksi ajoon.

Pyörä ei ollut esikasattu ja jarruja/vaihteita esisäädetty. Kaikki osat olivat erillään tehtaan paketissa. Toimituksen seuranta pysähtyi lähimpään suurempaan kaupunkiin ja pyörä toimitettiin katokseen ilman ennakkoilmoitusta (oli tilattu sisäänkannolla), jossa se seisoi yli 2 vuorokautta tarjolla varkaille. Vaihteissa oli ongelmia ja siksi jouduimme viemään sen paikalliseen huoltoon korjattavaksi. XXL tarjosi huoltoa omassa toimipisteessään, johon on yli 150 km per suunta matkaa.

Lopputulos? Maksoivat hampaita kiristellen huollon, ei muita hyvityksiä. Tämäkin tosi monen sähköpostiviestittelyn kautta. Käsittämättömän hankalaa oli. Eipä ole mielenkiintoa tilata sieltä enää koskaan mitään.
 
XXL ei sitten tarjoa hintamuutosta jos tuote menee alennukseen pian tilauksen jälkeen. Powerit, Amazonit ja vastaavat ovat yhdellä pyynnöllä tulleet ilomielin aina vastaan ja hyvittäneet hintamuutoksen samantien. XXL ei ole tätä porukkaa. Omassa tapauksessa oli vielä yli 3000 euron sähköpyörä, joka tuli alennukseen noin kolme vuorokautta saapumisen jälkeen (hintamuutosta lähes 500 euroa alaspäin). Oltiin jo kasattu koko pyörä ja viety se huoltoon, joten palauttaminen ei ollut enää järkevä vaihtoehto. Ja muutenkin tilaus oli yritetty ajoittaa niin, että pyörän saa juhannukseksi ajoon.

Pyörä ei ollut esikasattu ja jarruja/vaihteita esisäädetty. Kaikki osat olivat erillään tehtaan paketissa. Toimituksen seuranta pysähtyi lähimpään suurempaan kaupunkiin ja pyörä toimitettiin katokseen ilman ennakkoilmoitusta (oli tilattu sisäänkannolla), jossa se seisoi yli 2 vuorokautta tarjolla varkaille. Vaihteissa oli ongelmia ja siksi jouduimme viemään sen paikalliseen huoltoon korjattavaksi. XXL tarjosi huoltoa omassa toimipisteessään, johon on yli 150 km per suunta matkaa.

Lopputulos? Maksoivat hampaita kiristellen huollon, ei muita hyvityksiä. Tämäkin tosi monen sähköpostiviestittelyn kautta. Käsittämättömän hankalaa oli. Eipä ole mielenkiintoa tilata sieltä enää koskaan mitään.

Laitetaas vähän omaa casea, kun ostin tyttärelleni 20" vimpan päälle ultrakevyen maastopyörän alesta (ja oli muuten vika pyörä XXL:stä vaikka ilmaseks sais, aina ne on olleet samaa paskaa ja saa ite purkaa ja kasata uudestaan jne.):

Hei,

avasin tänään pyörän pakkauksen ja melkein otimme käyttöön tuon pyörän (jäi nyt 7-vee Tyttäreni Nimi koeajamatta vielä kun ei ollutkaan isille parin minuutin juttu ja kyllä siinä pettymys ja itku pääsi kun kypärä päässä sai odottaa pihalla...).

Paljon kyllä ilmeni pyörää tarkasteltaessa sanomista/korjattavaa/ala-arvoista suorittamista, minkähän tason kaverit noita Ruotsissa lyö kasaan kiireessä kun:

-ohjainkannattimen pultti ja sen päässä oleva kuppi (minkä keskellä kuusiokolo) oli saatu jotenkin huonosti paikoilleen irvistämään epäkeskeisesti (pyörä tuli siten, että eturengas oli 180 astetta käännetty ja ohjainkannatin kiritty ihan saa**nan kireälle, hyvä kun auki sai 10 cm pitkällä kuusiokoloavaimella käsivoimin vaikka olen kansallisen tason voimanostaja), piti avata ja laittaa oikein, eipä tuossa vaurioita näkynyt...

-renkaat/akselit ei olleet kunnolla kummassakaan haarukassa ts. piti avata ja pistää pohjaan asti suoraan. Ei voi lapsikaan ajaa fillarilla, missä kummatkaan renkaat ei ole kohti- eli pystysuorassa silloin kun pyörä pystyssä.

-jarrut oli ihan päin honkia ts. ei sinne päinkään (edes silloin kun renkaat oli vinossa ts. ei ole kukaan säätänyt) -> säätelin itse

-vaihteisto piti säätää myös, koska ei mennyt ollenkaan ykköselle ja pirun huonosti kiipesi isommille rattaille muutenkin.

-satulatolpan päässä oleva pultti oli vedetty varmaan jollain pulttipyssyllä kiinni, kun satulan hieman eteenpäin siirtämiseksi piti ottaa tolppa irti, laittaa kuusiokolo ja hakata vasaralla jatkovarren päähän, että tuo pultti aukesi. Pyörissä on ohjeissa yleensä momentteja, mitkä noihinkin riittää...

-satulatolpassa ihan jäätävä määrä rasvaa (onpahan rungon sisälläkin hyvät rasvaukset)

-haarukassa jarrujen kiinnityksistä pursuaa kuutiosenttimetrin kokoiset vaseliinikikkareet (kerää hiekat, pyyhin huomenna pois kun vien lisää paperia talliin kun loppui satulatolpan sotkujen pyyhkimiseen)

-takaheijastin oli valmiiksi laitettu, etuheijastin ei ja oli nakattu laatikon pohjalle varmaan siksi, koska on ollut liian pieni ohjaintankoon niin ongelma ratkaistu "tehtaalla" ja next... noh saihan tuonkin paikoilleen pidemmällä ruuvilla kun tallista löytyy kopallinen erilaisia fillarin heijastimia.

-takarengas tyhjä, eturengas tuli sentään täytettynä 0,7 bariin (ja renkaassa lukee inflate to 2,4-4,2 bar tjsp.). Mahtaako takanakki pidellä edes ilmoja, se selvinnee huomenna/lähipäivinä...

-pikku nyanssina soittokellon vipu osoitti menosuuntaan ja kello kiritty jarrukahvan ihan vieree pirun kireelle (vipualusta ei kääntynyt). Soittokellon vipu yleensä optimi joko gripin suuntaan tai kuljettajaa kohti tai siltä väliltä. 7-vuotiaan pikkutytön hankala soittaa kelloa kun pitäis nostaa käsi gripiltä ja katsoa soittokellon taakse, että tuollahan se vipu :D Noh vitsi vitsinä ja selkeesti keväthessut asialla (toivottavasti) aivot narikassa

-Loppuhuipennuksena kiekot elikkä vanteet ei ole pyöreät vaan todella soikeat. 20" etukiekko heittää muutaman millin ja takana yli 5 mm mikä aiheuttaa noin pienessä renkaassa järkyn vatkaamisen. Liekö joku tukevahko aikuishenkilö koeajanut lastenpyörällä kuopasta tuotannossanne? Pyörällä ei ole ajettu täällä päässä vielä metriäkään ts. autotallin lattialla talutin korjatessa noita aiempia pointseja, mutta jos pidän pyörän takapäätä ilmassa ja pyöräytän takarengasta, niin vatkaa soikeuden takia niin että koko pyörä hytkyy ja kuulostaa siltä kuin heitosta johtuen takapyörän laakeri rohisisi tms. HUOM (jos et jaksanut lukea kaikkea) TÄMÄ VIIMEINEN POINTTI ON SELLAINEN, ETTEI HOTSITTAIS NOIN SOIKEITA KIEKKOJA RUVETA ITSE RIHTAAMAAN, KUN OLISI MUUTAKIN TEKEMISTÄ.

EHDOTUS: Tuon tän pyörän Lähin XXL toimipiste fillarihuoltoon joskus parin viikon päästä tjsp. ja rihtaatte molemmat kiekot tip top kuntoon ja tsekkaatte takapyörän laakerin (ja vaikka vaihteetkin varuiksi, että onko vaihtaja asennettu oikein koska sitä en jaksanu enää alkaa kattomaan tarkemmin, nopea säätö vaan että toimi jotenkin) odottaessani paikan päällä, ettei tarvi ajella edestakaisin. Ja mikäli hotsittaa, niin hyvitätte tuosta fillarin hinnasta Klarnaan vähintään bensakulut täältä Paikkakunnalta Lähin XXL ja takaisin. Ja olen toki jo mainittuja jopa vaarallisia rötöksiä korjannut muutenkin + vaiva itkeä edes tämmöisistä, niin oman tunnon mukaan saatte vapauden miettiä olisiko paikallaan jotain kompensaatiota sen suhteen esim. ko. kulkineeseen lokasuojat, juomapulloteline/pullo ja seisontatuki vaikka samalla ;)

Ja tämä on kolmas pyörä mitä ollaan teiltä ostettu ja aikaisempiin vaimon Whiteen ja pojan Ghostiin nähden nyt suoraan sanottuna ihan susipaskaa kasauslaatua. Suht helppoa on olleet aiemmat (ja myös appivanhempieni ja isäni teiltä tilaamat pyörät, menneet kaikki pikku hienosäädöillä) korjata Teidän huonojen kasausten jäljiltä. Sinällään tuo pyörä osineen on ok ja siinä on potentiaalla joten ostohintansa arvoiseen kuntoon mitä ystävällisimmin sen haluaisimme saatettavan. Plus tietysti noottia eteenpäin Ruotsin suuntaan, etteivät vetele kasauspaikassa ohjainkannattimia superkireelle ja akselit vois koittaa laittaa kunnolla+suoraan haarukoihin ja edes vähän yrittää säätää jotain sinne päin, ettei tule onnettomuuksia tai henkilövahinkoja pian.

Vaimoni eli tilaajana olleen Etunimi Sukunimipuolesta terkuin ja pikaista yhteydenottoa odotellen,

Minä



Ja tämmöttis vastattiin:


Hei Nimi!

Kiitos viestistänne. Välitän sen eteenpäin Paikkakunnalle huoltoon.


Mukavaa päivänjatkoa!
Ystävällisin terveisin * Med vänliga hälsningar * Best Regards

Nimi
Customer Service



Ja sitten kului aikaa ja tämmöttis vastattiin:

Hei



Pahoittelut myöhästyneestä vastauksesta.

Ikävä kuulla, että pyörä ei ole ollut hyvässä kunnossa tulessaan teille. Laitamme pyörän toki ajokuntoon heti kun sen pystytte tuomaan tänne.

Voimme katsoa paikan päällä jonkinlaista hyvitystä asiasta jos pyörä tosiaan on mainitsemassasi kunnossa.



Nimi

Huoltopalvelut

+358 puhelinnro



Vastasin (olin korjannut jo pyörän ite pl. kierot kiekot vaan 1-2 mm heittoon kun vitutti jo siinä vaiheessa):

Moi,

miten Paikkakunta 50 km päässä pyörähuolto on auki ts. onnistuuko lennossa varmistustsekkaus? Ekat ns. sisäänajohuoltoajat joskus 30.5. ajanvarauksessa. Pääsisin käymään ensi viikon torstaina tai perjantaina esim. noin klo 14:15 paikkeilla jos silloin vaikka olisi mahdollisesti rauhallisempi klo-aika varmistella asiat.

Omasta mielestä kaikki muu pl. kiekot melko varmasti tiptop ja eilen rasvasin ennen ajoa ketjun ja hifistelin vaihteiston, että pääsi nyt vaijeria ja ketjua venyttelemään ennen tarkempia säätöjä :) Ja en ole mikään tuntija ko. osasarjoille saatika lastenpyörille, mutta jonkin sortin käsitys mekaniikka-asioista insinöörinä ja kun aikuisten pyöriä Sramin kilpaosilla kasaillut jne. ja hengissä pysytty niillä + lähinnä crossimopojen vanteita oikonut kun muutoin sattunut pyöreitä+suoria ja suorassa pysyviä fillarien osalta.

‐Nimi



Kului aikaa ja välissä vielä postia, että olen jo itse saattanut tuon ajokuntoon ja blaa blaa ja vastasivat:

Hei



Ymmärrän toki ongelman ja eihän se ole koskaan mukava saada epäkunnossa olevaa tuotetta / pyörää. Hyvä jos olet saanut itse pyörän korjattua, mutta varmistuksen vuoksi suosittelisin tuomaan pyörän katsottavaksi vielä tänne jos vain mahdollista. Haluamme, että pyörä on siinä kunnossa kun sen pitäisikin olla.



Meidän myymälästä ja verkkokaupasta ostettuihin pyöriin kuuluu sisäänajohuolto kaupan päälle, joten voit varata huoltoajan meidän nettisivujen kautta ajanvarausjärjestelmästä.

Lisäsin myös liitteen tähän sähköpostiin jossa on neuvoja ja ohjeita huoltoon ja pyörään liittyen.



Tosiaan pyöriä tulee kovaa vauhtia ruotsin suunnasta, joten on tietenkin mahdollista, että käy virheitä kiireessä.



Tuo 1-2mm heitto ei ole hirveä, mutta tosiaan haluaisimme sen vielä varmistaa, että ei käy huonosti.



Ystävällisin terveisin ja mukavaa viikonloppua!


Nimi
Huoltopalvelut
+358 puhelinnero





Oli sitten niin saatanan vaikeeta kun vein sitten pyörän tuonne "huoltoon" puhelimitse sovittuna aikana. Mitään ei tehty ja mitään ei suostuttu hyvittämään, eikä edes vaikka fillarin jalkaa tai lokareita hyvityksenä. Mutta hyvä että tuli ajettua kuitenkin 50 km suuntaansa fillari auton persiissä pyörätelineellä...

Haistakoot paskan, ostin tytölle viime kesänä seuraavan eli 24" Cannondalen ja syksyllä pojalle 27,5" Specializedin Rockhopperin paikallisesta liikkeestä täysin ajovalmiina ja tip top, ei tartte säätää mitään ja sai halvallakin. Ja ensihuollossa sentäs tehään jotain ja pyörät toimis jopa ilman sitäkin, ettei tarvi joka *itun kohtaa korjata ensitöikseen, ennen ku uskaltaa lapsellensa antaa.
 
Television palautuksesta ja sen kokeilusta kokemuksia kaivataan, eli onko näillä isoilla kuten Power, Gigantti ja Verkkokauppa.com eroja minkä verran esim. televisiossa saa olla käyttötunteja ja minkälaisia palautuskuluja nämä lisää, jos ne kotoa sen noutaa takaisin?

EDIT: lisätään tähän listaan vielä Bigbox, jos jollain olisi myös tuosta kokemuksia saman asian tiimoilta.

Itse palautin verkkikseen LG:n oledin mitä kaavailin näytöksi mutta ei siihen käyttöön oikein sopinut. Toki vein itse liikkeeseen kun sen sieltä olin hakenutkin, ei se palautustiskin heppu edes katsonut laatikkoon sisälle onko siellä telkkari vai vaneri levy eikä sen kummempia kysellyt. Käyttötunteja oli kuitenkin varmaan 30.
 
XXL ei sitten tarjoa hintamuutosta jos tuote menee alennukseen pian tilauksen jälkeen. Powerit, Amazonit ja vastaavat ovat yhdellä pyynnöllä tulleet ilomielin aina vastaan ja hyvittäneet hintamuutoksen samantien. XXL ei ole tätä porukkaa. Omassa tapauksessa oli vielä yli 3000 euron sähköpyörä, joka tuli alennukseen noin kolme vuorokautta saapumisen jälkeen (hintamuutosta lähes 500 euroa alaspäin). Oltiin jo kasattu koko pyörä ja viety se huoltoon, joten palauttaminen ei ollut enää järkevä vaihtoehto. Ja muutenkin tilaus oli yritetty ajoittaa niin, että pyörän saa juhannukseksi ajoon.

Pyörä ei ollut esikasattu ja jarruja/vaihteita esisäädetty. Kaikki osat olivat erillään tehtaan paketissa. Toimituksen seuranta pysähtyi lähimpään suurempaan kaupunkiin ja pyörä toimitettiin katokseen ilman ennakkoilmoitusta (oli tilattu sisäänkannolla), jossa se seisoi yli 2 vuorokautta tarjolla varkaille. Vaihteissa oli ongelmia ja siksi jouduimme viemään sen paikalliseen huoltoon korjattavaksi. XXL tarjosi huoltoa omassa toimipisteessään, johon on yli 150 km per suunta matkaa.

Lopputulos? Maksoivat hampaita kiristellen huollon, ei muita hyvityksiä. Tämäkin tosi monen sähköpostiviestittelyn kautta. Käsittämättömän hankalaa oli. Eipä ole mielenkiintoa tilata sieltä enää koskaan mitään.
Tämä alennuksen saaminen riippuu myymälästä, myyjästä ja tuotteesta. Verkkokaupan chatin tai sähköpostin kautta en ole onnistunut tässä, mutta myymälässä lukuisia kertoja. Heillä on 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja olen monta kertaa käynyt palauttamassa ja ostamassa saman tuotteen halvemmalla hinnalla. Tietenkin jos tuote on jo selkeästi käytetty niin tämä ei välttämättä onnistu.
 
Ihan kelpo pyöriä kelpohinnalla tuolta on tullut ostettua, mutta aina ongelmana on ollut se "valmiiksi kasattuna" kun se lähin XXL on lähellä niin sinne tilannut. Onhan se mahdollista et siellä saattaisi joku pyöristä tietäväkin myyjä olemaan mut aika kädetöntä porukkaa tähän asti ollut. Fatbiken kun ostin niin ihmettelin miten on voitu laittaa taka-akseli niin tiukkaan. Joutui käyttämään jo sen verran väkivaltaa sen avaamisen kanssa mut aukesihan se. Kierteiden välissä oli kasa valkoisia hiuksia tms? Tuumailin et pyörän luovuttanut pitkähiuksinen blondi mahdollisesti sen joskus kasannut ja jääny vähä hiuksista kiinni...Yksi ongelma näytti olevan tuo ruuvien kiristys kun sitä teki työkaluilla, joissa on aivan liikaa vartta.
 
Tämä alennuksen saaminen riippuu myymälästä, myyjästä ja tuotteesta. Verkkokaupan chatin tai sähköpostin kautta en ole onnistunut tässä, mutta myymälässä lukuisia kertoja. Heillä on 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja olen monta kertaa käynyt palauttamassa ja ostamassa saman tuotteen halvemmalla hinnalla. Tietenkin jos tuote on jo selkeästi käytetty niin tämä ei välttämättä onnistu.

Ja en nyt tiedä muutenkaan onko tuossa juuri varaa valittaa jos joku kauppa ei tarjoa jotain ei-lakisääteistä hyvitystä mitä joku muu taas tarjoaa. Etenkin jos kyseessä on selkeästi käyttöön otettu pyörä jonka palautusoikeus on vähän niin ja näin muutenkin.
 
Tämä alennuksen saaminen riippuu myymälästä, myyjästä ja tuotteesta. Verkkokaupan chatin tai sähköpostin kautta en ole onnistunut tässä, mutta myymälässä lukuisia kertoja. Heillä on 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja olen monta kertaa käynyt palauttamassa ja ostamassa saman tuotteen halvemmalla hinnalla. Tietenkin jos tuote on jo selkeästi käytetty niin tämä ei välttämättä onnistu.

Tämä taktiikkahan toimii vain jos asut myymälän lähellä ja hintatakuu toimii vain oston yhteydessä. Muuten menee tuohon juustoiluun mitä sanoit.
 
Tämä alennuksen saaminen riippuu myymälästä, myyjästä ja tuotteesta. Verkkokaupan chatin tai sähköpostin kautta en ole onnistunut tässä, mutta myymälässä lukuisia kertoja. Heillä on 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja olen monta kertaa käynyt palauttamassa ja ostamassa saman tuotteen halvemmalla hinnalla. Tietenkin jos tuote on jo selkeästi käytetty niin tämä ei välttämättä onnistu.
Siis ideahan tossa hyvityksessä on se, että sen saa joka tapauksessa, ku palauttaa ostamansa tuotteen ja vaikka siinä samalla ostaa saman tuotteen tilalle. Eli tietenki se onnistuu, ku ensin palauttaa tuotteen. Tollainen vaa vie molemmilta osapuolilta aikaa, joten järkevintä on vain hyvittää hinta? Jos ei näin toimita, niin kaipa ajatuksena on, että tarpeeksi moni asiakas ei jaksa vaivautua palauttamaan (hintahyvityksen vuoksi).

Aiemmin mainitsinki, että gigantista sai mukisematta rahaa takas, ku pari viikkoa myöhemmin tuotteen hinta aleni.
 
Ja en nyt tiedä muutenkaan onko tuossa juuri varaa valittaa jos joku kauppa ei tarjoa jotain ei-lakisääteistä hyvitystä mitä joku muu taas tarjoaa. Etenkin jos kyseessä on selkeästi käyttöön otettu pyörä jonka palautusoikeus on vähän niin ja näin muutenkin.
No sitä hintamuutoksen huomioimista lähinnä toivoin kun se on onnistunut muualla tosi nätisti. Mutta luvattu esikasaus ja -säätö puuttuivat kokonaan ja 49,99 euroa maksaneessa kotiinkuljetuksessa ei ollut seurantaa loppuun asti, ennakkoilmoitusta eikä sisäänkantoa. Pitäisihän noita vähän paremmin hyvittää kun vaan hikisellä huollon korvaamisella.
 
No sitä hintamuutoksen huomioimista lähinnä toivoin kun se on onnistunut muualla tosi nätisti. Mutta luvattu esikasaus ja -säätö puuttuivat kokonaan ja 49,99 euroa maksaneessa kotiinkuljetuksessa ei ollut seurantaa loppuun asti, ennakkoilmoitusta eikä sisäänkantoa. Pitäisihän noita vähän paremmin hyvittää kun vaan hikisellä huollon korvaamisella.

Niin, muualla. Se että se onnistuu jossain muualla ei tarkoita että se pitäisi onnistua joka paikassa kun tuota liikkeet kuitenkin tarjoavat hyvää hyvyyttään (=vähentämään palautusrumban kustannuksia). Tuotteillahan on se läkisääteinen 14vrk palautusoikeus olettaen että tilasit netistä ja sitä voi käyttää sit ihan vapaasti mutta mikään ei myyjää velvoita sitä erotusta korvaamaan eli siitä rutina on aika typerää.

Tuosta esikasauksen puuttumisestakin varmaan kannattais valittaa sinne xxl suuntaan ennenkuin alkaa sille itse mitään tekemään, ei ne siitäkään ole sulle mitään pahanmielen lisää oikeastaan velvollisia korvamaaan muutakuin hoitamaan homman kuntoon kuten tilatessa on sovittu ja eikö se nyt niin ole mennytkin kun sen huollon maksoivat vai mikä tässä on sun mielestä hoidettu jotenkin erityisen huonosti? Se ettet saanut jotain ylimääräistä rahallista korvausta?

Seurannan puuttuminen taas kuulostaa enemmän toimituksen hoitaneen tahon ongelmalta ja korjatkaa jos olen väärässä mutta paketin seurannan tarjoaminen tuskin on myöskään mikään myyjän velvollisuus kunhna tavara tulee perille
 
Ilmeisesti kyseessä oli XXL:n kotiinkuljetus (lavapaketti), kun se on 49,99 euron hintainen palvelu. Kuvaus sanoo:

Lavalla saapuva pakettisi toimitetaan kotiisi. Lähetykset toimitetaan vastaanottajalle arkipäivisin ja suurimmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 16 asti. Muilla paikkakunnilla lähetykset jaetaan perille klo 14 mennessä. Lähetyksen säilytysaika on saapumisviikon lisäksi yksi (1) täysi kalenteriviikko, jonka jälkeen lähetys palautetaan vastaanottajalle. Palvelu sisältää jakelun vastaanottajan asunnon ulko-oven välittömään läheisyyteen asti, mikäli kohteeseen on esteetön pääsy. Yli 120 kg painavat kollit puretaan vastaanottajan osoittamaan paikkaan, kuljetusyhtiön ajoneuvon välittömään läheisyyteen.

Kuljetusyhtiö pyrkii sopimaan toimitusajan vastaanottajan kanssa etukäteen.

Varmaan kannattaa lukea myös toimituksen sisältö jatkossa. Paljonko sähköpyörä sitten painaa? Itse olisin valinnut tuon puolta halvemman Postin kotiinkuljetuksen kun kerran siinä on samat sisällöt käytännössä.
 
Edit: Sellainen juttu tietysti kannattaa ottaa huomioon jos netistä tilaat ja palautat postitse niin palautuspostit joudut mahdollisesti maksamaan riippuen tv:n koosta.
Joo, otin huomioon, että palautuspostikulut tietenkin suurikokoisen tuotteen kohdalla joutuu itse maksamaan, olettaen toki, että ne ovat jotakuinkin samaa luokkaa kuin mitä ne toimituksessa olivat eikä tyyliin, että jollekin kuljetusfirmalle pitää tunti- ja kilometritaksojen mukaan maksaa.
 
Itse palautin verkkikseen LG:n oledin mitä kaavailin näytöksi mutta ei siihen käyttöön oikein sopinut. Toki vein itse liikkeeseen kun sen sieltä olin hakenutkin, ei se palautustiskin heppu edes katsonut laatikkoon sisälle onko siellä telkkari vai vaneri levy eikä sen kummempia kysellyt. Käyttötunteja oli kuitenkin varmaan 30.
OK. Eli Gigantti, Power ja Verkkis vaikuttaisi olevan varteenotettavia vaihtoehtoja. Mitenkähän nuo muut kuten joku Veikon Kone tai BigBox tämän suhteen?

Olit ilmeisesti poistanut suojakalvon paneelin pinnasta myös? Laitoitko sitä takaisin (en kyllä usko, että sitä oikein edes takaisin saa laitettua ainakaan yhtään isomman telkkarin kyseessä ollessa)?
 
Laitetaan nyt vielä XXL kokemus poitsun 24" Ghostista. Se oli suht hyvä (vaan hydrauliset levyjarrut ja Shitmanon vaihteet persiillään), mutta fillarilootassa oli iso elävä torakka :D Kivijalasta kun haet, niin ei tuu himaan ylläreitä.
 
En ole varmaa onko väärä keskustelu. Mutta ihmettelin kun XXL tiliäni ei muka ole olemassa kun yritin kirjautua,. Kysyin asiasta niin ne kuulemma poistetaan tietyn ajan jälkeen. Missään en ole nähnyt mainintaa asiasta ja olin ainakin viimeksi 20 ostanut verkkokaupasta ehkä sen jälkeenkin.
 
En ole varmaa onko väärä keskustelu. Mutta ihmettelin kun XXL tiliäni ei muka ole olemassa kun yritin kirjautua,. Kysyin asiasta niin ne kuulemma poistetaan tietyn ajan jälkeen. Missään en ole nähnyt mainintaa asiasta ja olin ainakin viimeksi 20 ostanut verkkokaupasta ehkä sen jälkeenkin.
Liittynee gdpr:ään ja sen tulkintaan. Ei saa loputtomiin säilyttää, jos ei ole syytä. Oletko esim. uutiskirjeen perunut tms..
Henkilötietoja säilytetään niin kauan, kun henkilötietoja tarvitaan siihen tarkoitukseen, jota varten henkilökohtaiset tiedot kerättiin, ja tuhoamme henkilötiedot säännösten niin edellyttäessä.

Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että poistamme henkilötietosi, joita käsittelemme suostumuksesi perusteella, jos peruutat suostumuksesi. Myynti- ja ostosopimuksessa käsitellyt henkilötiedot poistetaan, kun sopimus on täytetty ja kaikki sopimuksen ehdoista johtuvat velvoitteet ovat täytetty, sisältäen lailliset velvollisuudet liittyen kirjanpitoon, asiakkaan reklamaatioihin tms. XXL:n lakisääteisten velvoitteiden täyttämiseen liittyvät henkilötiedot poistetaan heti, kun oikeudelliset velvoitteet on täytetty, kuten velvollisuus laatia kirjanpito tai jälleenmyyjien velvoite ylläpitää rekisteriä asemääräysten mukaisesti.

Tilistä ja sen luomisesta en löytänyt mitään pikaisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin Gigantista MSI 24"näytön.
Pidin sitä pari viikkoa käytössä.
Pistin alkuperäis pakkaukseen kaikkine hilpetööreineen.
Vein perjantaina 5.7 takaisin.
Rahat tuli tilille tänään.8.7
 
Viimeksi muokattu:
Vähän voisivat kyllä nämä suomalaiset verkkokaupat skarpata, hyvänä esimerkkinä tällä kerralla Gigantti. Torstai-aamuna tilasin tuotteen heidän verkkokaupastaan ja viimein tänään tiistaina vaihtui tilauksen tila "Käsittelyssä" -tilaan. No, olihan tuossa viikonloppu välissä mutta silti monta päivää että tilaus päätyy edes käsittelyyn, saati sitten kun joskus saavat pakattua ja Posti jumittaa pakettia vielä muutaman päivän ajan. Välillä kun on tilaillut ulkomaisista kaupoista niin tilaus on käsitelty parhaimmillaan muutamassa tunnissa ja kuriiri kuskaa parissa päivässä noutopaikkaan. Varmaan tämäkin tilaamani tuote olisi jo ulkomailta tilattuna jos hallussani tai viimeistään ehkä huomenna.

Ja ihan samaa lähetyspään hidastelua olen huomannut aika monelta vastaavalta liikkeeltä. Verkkokauppa.comin toimitukset tulevat joskus nopeasti mutta joskus niilläkin kestää tuossa lähettämisessä ensimmäinen viikko (vaikka lupaavat että olisi lähetettävissä "heti") ja sitten kun sattuu huono arpa Postin tai Matkahuollon kuljetuksissa niin nekin vielä pyörittelevät pakettia toisen viikon. Nykyään on onneksi osunut pääsääntöisesti hyvä arpaonni Postin ja MH:n kanssa että he ovat kyllä toimittaneet nopeasti kunhan ovat saaneet paketin haltuunsa.
 
Gigantin verkkokauppa tilaukset lähetetään ruotsista ja Gigantti on norjalaisomisteinen niin ulkomailta tilasitkin.
No mutta suomalaisilta sivuilta tilasin ja suomessa tuotetta on varastossa. Ja jos tuossa että tilaus päätyy edes käsittelyyn kestää monta päivää niin... Ja joskus nuo tuotteet lähtevät kohtalaisen nopeasti.

Ja tiedän että Gigantti on monikansallinen firma, silti olettaisi että toiminta olisi hieman ripeämpää. Kuitenkin monista oikeista ulkomaisista kaupoista tilaukset tulevat nopeammin eikä tilausta haudota monta päivää. Jo tuo että tilauksen status vaihtuu tilasta "Tilattu" tilaan "Käsittelyssä" kestää monta päivää ihmetyttää suuresti, miten jotkut firmat pystyvät käytännössä aina pistämään paketin matkaan 24h sisällä ja joillakin siihen kestää viikko.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 293
Viestejä
4 489 707
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom