Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 681
Ei nyt liity suoranaisesti asiakaspalveluun tai palautukseen, mutta eikö ole vähän kummallista, että Multitronic käyttää pakkausmateriaalina asiakkaiden tilaustietoja? Tilasin siis pari tuotetta sieltä ja muun pakkausmateriaalin lisäksi siellä oli myös pari rytättyä tilauspaperiakin nimi, osoite yms. tietoineen. EIkö tuo ole tavallaan jonkinsortin tietosuojaloukkauskin asiakkaita kohtaan?

Vastasivatko/kiittivätkö mitään ? siis oletan että firmalle viestit ensin.

Tuo menee GDPR juttuun ja sen mukaiseen prosessiin heillä.

Edit:
Jos et ole heille ilmoittannut, niin viestiä sinne, niin että tunnistavat mitä tietoja lähetynyt, siis vähemmällä pietolla, tai no kai tuolla viivakoodilla kiinni pääsevät, mutta ehkä helpompi jos tilausnumero näkyy.
Ei ole minun tietoja. Oma kuitti oli ihan siististi mukana. Nämä kaksi muuta oli siis pakkauspehmusteena mukana.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 924
Vastasivatko/kiittivätkö mitään ? siis oletan että firmalle viestit ensin.

Tuo menee GDPR juttuun ja sen mukaiseen prosessiin heillä.

Edit:
Jos et ole heille ilmoittannut, niin viestiä sinne, niin että tunnistavat mitä tietoja lähetynyt, siis vähemmällä pietolla, tai no kai tuolla viivakoodilla kiinni pääsevät, mutta ehkä helpompi jos tilausnumero näkyy.
Juuri niin. Ja oma tilausnumero tietysti myös, niin saavat pakkaajan käsiinsä. Ei ole kyllä mitenkään ok tuollainen toiminta.

Pisteet postaajalle, kun suttasit tunnistetiedot suoraan :thumbsup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 323
Vastasivatko/kiittivätkö mitään ? siis oletan että firmalle viestit ensin.

Tuo menee GDPR juttuun ja sen mukaiseen prosessiin heillä.

Edit:
Jos et ole heille ilmoittannut, niin viestiä sinne, niin että tunnistavat mitä tietoja lähetynyt, siis vähemmällä pietolla, tai no kai tuolla viivakoodilla kiinni pääsevät, mutta ehkä helpompi jos tilausnumero näkyy.
Laitoin nyt viestiä yritykselle. Tietosuojavaltuutetun sivuilla olikin ihan hyvä pohja mitä käyttää asiassa, eli halusin saada tietää mihin toimenpiteisiin asian suhteen ryhtyvät niin sen perusteella sitten harkitsen pitääkö asiasta ilmoittaa myös tietosuojaviranomaisille.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 681
miten tuo on edes mahdollista?
Heidän prosesseista en tiedä, mutta yleistäen ei tuo ihan tavatonta ole.

Esim, jos pakkaaja käsittelee tulosteita, varsinkin jos tulostaa , ja lähellä pakkauspistettä. niin inhimillinen mahdollisuus että tuloste, varsinkin virheellinne/ylimääräinen joutuu pakkasmateriaalin sekaan. Vaatii vähän prosessin, toimintatapojen hiemoista ettei tuollaista inhimillstä virhettä pääse tapahtumaan. Eli GDPR alaisten paperien käsittely viilata. Ja voi myös miettiä että pakkausmateriaali valintoja. eli käytetään pakkasmateriaalia mikä erottuu selkeästi tulosteista, tai ettei tulosteet piiloudu sekaan.

Laitoin nyt viestiä yritykselle. Tietosuojavaltuutetun sivuilla olikin ihan hyvä pohja mitä käyttää asiassa, eli halusin saada tietää mihin toimenpiteisiin asian suhteen ryhtyvät niin sen perusteella sitten harkitsen pitääkö asiasta ilmoittaa myös tietosuojaviranomaisille.
Hyvä, se ehdottoman tärkeää että yritys saa tietää mahdollisimman pian.

Ne sitten ilmoittaa "Uhreille" ja selvittää onko riski edelleen ja onko menyt muille kuinka todennäköisesti (tämän takia nopea ilmoitus tärkeä) ja tekevät tarvittavat ilmoitukset potenttiaalisille uhreille ja viranomaisille.

Riippuu sitten heidän proseseistaa kuinka hyvin voivat arpoa mahdollisten "uhrien" määrää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 323
Esim, jos pakkaaja käsittelee tulosteita, varsinkin jos tulostaa , ja lähellä pakkauspistettä. niin inhimillinen mahdollisuus että tuloste, varsinkin virheellinne/ylimääräinen joutuu pakkasmateriaalin sekaan. Vaatii vähän prosessin, toimintatapojen hiemoista ettei tuollaista inhimillstä virhettä pääse tapahtumaan. Eli GDPR alaisten paperien käsittely viilata. Ja voi myös miettiä että pakkausmateriaali valintoja. eli käytetään pakkasmateriaalia mikä erottuu selkeästi tulosteista, tai ettei tulosteet piiloudu sekaan.
Pakkausmateriaalina oli tätä tavallista ruskeaa paperia rytättynä, mutta myös valkoista, joten voi olla että on sekoittunut tämän valkoisen pakkauspaperin joukkoon nämä tilauspaperit. Tai sitten pakkausmateriaalit on loppuneet ja on käytetty sitä mitä saatavilla on.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 298
Kävin tässä päivänä eräänä verkkokaupan myymälässä. Latasin muutamien satasten ostokset tiskille ihan normaalisti ja kun yritin maksaa, niin ei kelvannut käteinen! Siis mitähän aktuaalista **ttua taas on jonkun viisaan päässä siellä liikkunut, kun on stetsonista vetäisty tuollainen 200e käteismaksuraja. Ei olisi edes ollut kiinni vaihtorahasta tms, kun suurinpiirtein tasaraha oli. Jätin ostokset sinne ja hain muualta. Harmillinen juttu sinänsä, aikaisemmin ei mitään moitteita tätä kioskia kohtaan, homma toiminut ja hintakin ollut yleensä sopiva, mutta nyt jäänee suurin osa ostoksista tekemättä siellä, pääosa hankinnoista kun menee tuon 200e rajan ylitse.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 031
Yleistyy pian muuallakin, ei sitä karkuun pääse.
Noobeintahan tässä on se, että jos pariskuntana liikkuisi Verkkiksessä, niin 400 euron ostokset olisi voinu jakaa melko siististi 200€ setteihin mikäli kokonaissumma muodostuu useasta tuotteesta. Tai ostaa ensin 200 eurolla, vie tavaran auton ja sitten hakee hyllystä toisen satsin 200 eurolla.

Verkkokaupalta ikävä muutos, koska käteistä liikkuu muutenkin varsin vähän eli sitä on turha pakottaa pienemmälle käytölle.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 681
Äänestän mieluummin jaloillani tuollaista urpoilua vastaan. Ei siellä mitään sellaista myydä, mitä ei muualta saisi.
Tästä verkkokaupan käteisrajasta oli hiljan juttua, parissa ketjussa, taisi siis siirtyä johonkin maksutapaketjuun.

Ilmeisesti nykyisin toimii se että jos kassa heittäytyy hankalaksi, niin kysyy onnistuuko lahjakorteilla maksu, ostaa sitten 200€ lahjakortteja yksi kerrallaan, ja maksaa niillä. Toki pitää varautua siihen että myyjä vedättää, ja ei suostu ottamaan lahjakortteja , jolloin riski siihen että firma vei rahat, mutta ostos jäi saamatta.

Jos ei pakko ostaa, niin tosiaan tavarat kassalle ja palvelevaan liikkeeseen, toki ikävä tilanne asiakkaalle.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 755
Ilmeisesti nykyisin toimii se että jos kassa heittäytyy hankalaksi, niin kysyy onnistuuko lahjakorteilla maksu, ostaa sitten 200€ lahjakortteja yksi kerrallaan, ja maksaa niillä. Toki pitää varautua siihen että myyjä vedättää, ja ei suostu ottamaan lahjakortteja , jolloin riski siihen että firma vei rahat, mutta ostos jäi saamatta.
Millä ihmeen tavalla Verkkokauppa voisi tuossa vedättää?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 681
Millä ihmeen tavalla Verkkokauppa voisi tuossa vedättää?
Jos Verkkokauppa.com on keksinyt että yksi 200€ kelpaa, mutta ei kaksi, niin varautua siihen että voi keksiä lahjakorteillekkin samanlaista, tai jotain muuta ikävää.

Lahjakortit on kaupalla yleisesti kannattavaa businesta joten eivät kai sitä lähde pilaan. Ehkä nimenomaan laskettu että tämäkäteisrajoitus lisää lahjakortti tuottoja.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
76
Varmaan tuollaiset ehdot olisi esitettävä sitä lahjakorttia myydessä. Tuskin muutenkaan rupeavat viimeiseen asti estämään kauppojen syntymistä.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 765
Verkkokaupalta ikävä muutos, koska käteistä liikkuu muutenkin varsin vähän eli sitä on turha pakottaa pienemmälle käytölle.
Ei se verkkokauppa sitä pakota vaan sieltä hönkii päälle kiristyvät raportointivelvollisuudet rahanpesun ym syyllä. Toisinsanoen koko rahasektori halutaan enemmän valvottavaan muotoon.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 298
Ei se verkkokauppa sitä pakota vaan sieltä hönkii päälle kiristyvät raportointivelvollisuudet rahanpesun ym syyllä. Toisinsanoen koko rahasektori halutaan enemmän valvottavaan muotoon.
Nyt taas vedetään ihan hatusta sitä juttua. Kyllähän sitä käteisen käyttöä halutaan vähentää, että saadaan kaikki ihmiset valvonnan alle paremmin tulevaisuudessa, mutta tällä hetkellä sitä ei mikään vaadi. Se raja on 10000e minkä jälkeen tulisi vähän kysellä sitten tarkemmin, ei sitä ennen.

Tuo 200e raja on ihan verkkokaupan oma keksintö, eikä perustu mihinkään.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
454
Kuvittelisin et kyse on siitä et vedetään airot veneeseen tarpeeksi ajoissa ennen kuin nykypäivän kulttuurissa kukaan ehtii syyttämään yhtään mistään
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 427
Viestejä
4 237 172
Jäsenet
71 210
Uusin jäsen
Liftari

Hinta.fi

Ylös Bottom