Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Rupesi tuo Gigantin 82-vuotiaan asiakkaan kusettaminen korpeamaan niin paljon, että peruin Gigantin klubijäsenyyteni ja poistatin kaikki kirjautumis -ja asiakastietoni kyseisen puljun osalta. Ei jumalauta mitä touhua.

Ajattelin jo että olen hiljaa, mutta jokseenkin vituttaa myös tuo toiminta että "käydään iskällä ja katsotaan sähkösopimus -> 0.20c 24kk -> threadi nettiin ja soitteluja sinne tänne alzheimerista jne".

Samalla mustamaalataan myös kaikkien oikeasti hyviä juttuja tarjoavien vaikka kesätyönuorien mahdollisuudet olla siellä call-centerissä jne. tehdä jotain muutakin kuin pettyä elämään, ettei tästä mitään tule.

Noh, oma isä on kohta 80 vuotias, hälle on myyty ovelta ihan hyvä edukas ja onnistunut omakotitalon maalaus, ja putkien kunnon tarkastus (0e, ei ollut mitään vikaa, näyttivät kuvat ja lähtivät pois). Samaan aikaan saattaa ottaa jonkun spammi-sähköpostin oikeana, vaikka on atk-kehityspäällikkönä tehnyt uransa.

Tekeekö se tekemättömyys tai eläke sitten tehtävänsä, en tiedä. Ei voi ehdottaa missään tapauksessa mitään edunvalvontaa, kai sitä pitäisi käydä useammin ja kysellä että ootko sopinu mitään hölmöä..
 
Puolustetaan Giganttia nyt sen verran, että tuo ei ole varmasti yhtiön linjaus vaan provisiopalkatun myyjän omaa myyntitykitystä. Samaa toimintaa esiintyy kaikissa muissakin isoissa ketjuissa, joissa on provisomallilla työntekijöitä. Oikeinhan tuollainen toiminta ei missään nimessä ole

Missään muusa kodinkoneketjussa ei ole samanlainen paskantyrkytys-tykitystä mitä gigantissa on..

Olen vuosia tehnyt töitä erikoiskaupan alalla ja tiedän hyvin lisämyynnin merkityksen. Gigantin "myydään tuotevakuutus- tuoteturva-sähkösopimus-puhelinliittymä yms) ei ole enää mitään normaalia lisämyyntiä. Käsittämätöntä että yritys ei ymmärrä kuinka paljon he menettävät myyntiä ja mainetta tuon takia.

Itse olen jo vuosia sitten tehnyt ratkaisun etten osta gigantista mitään jos saman/vastaavan tuotteen saa muualta samaan hintaan. Vielä aikaisemmin tuli ostettua kun onnistui tilaa netistä- nouda ja maksa myymälästä käytössä. Nyt sekin on poistunut.
 
Missään muusa kodinkoneketjussa ei ole samanlainen paskantyrkytys-tykitystä mitä gigantissa on..

Olen vuosia tehnyt töitä erikoiskaupan alalla ja tiedän hyvin lisämyynnin merkityksen. Gigantin "myydään tuotevakuutus- tuoteturva-sähkösopimus-puhelinliittymä yms) ei ole enää mitään normaalia lisämyyntiä. Käsittämätöntä että yritys ei ymmärrä kuinka paljon he menettävät myyntiä ja mainetta tuon takia.

Itse olen jo vuosia sitten tehnyt ratkaisun etten osta gigantista mitään jos saman/vastaavan tuotteen saa muualta samaan hintaan. Vielä aikaisemmin tuli ostettua kun onnistui tilaa netistä- nouda ja maksa myymälästä käytössä. Nyt sekin on poistunut.
Tuohon boldattuun kohtaan, jos tietää tarvitsevansa tuotteen, miksei sitä maksaisi heti? Itse lähinnä hämmästelin miten pitkään se pysyi Gigantilla käytössä, kun ei vaatinut edes mitään kirjautumista tai tunnistautumista. Todennäköisestihän tuossa oli tahallista väärinkäyttöä, jonka takia tuo poistui.
 
Tuohon boldattuun kohtaan, jos tietää tarvitsevansa tuotteen, miksei sitä maksaisi heti? Itse lähinnä hämmästelin miten pitkään se pysyi Gigantilla käytössä, kun ei vaatinut edes mitään kirjautumista tai tunnistautumista. Todennäköisestihän tuossa oli tahallista väärinkäyttöä, jonka takia tuo poistui.
Varaaminen ilman sitoumusta=Matalampi kynnys varata, tilata ja ostaa. Itsellä ainakin luottokortin kaivaminen vaatii uuden päätöksen ostolle (tarvitsenko tätä todella)
 
Tuohon boldattuun kohtaan, jos tietää tarvitsevansa tuotteen, miksei sitä maksaisi heti? Itse lähinnä hämmästelin miten pitkään se pysyi Gigantilla käytössä, kun ei vaatinut edes mitään kirjautumista tai tunnistautumista. Todennäköisestihän tuossa oli tahallista väärinkäyttöä, jonka takia tuo poistui.

Gigantin kuten kaikkien joilla sekä kivijalka-että nettimyynti saldoissa ja toimitusajoissa on heittoa. Valmiiksi maksetun peruutuksissa on aina oma vaivansa. Osaa tuotteista voin käydä ennen lunastamista ihmettelemässä vielä myymälässä vaikka ne gigantin geelitukat ovat feissarien jälkeen yksi rasittavimmista myyjätyypeistä.
 
Puolustetaan Giganttia nyt sen verran, että tuo ei ole varmasti yhtiön linjaus vaan provisiopalkatun myyjän omaa myyntitykitystä. Samaa toimintaa esiintyy kaikissa muissakin isoissa ketjuissa, joissa on provisomallilla työntekijöitä. Oikeinhan tuollainen toiminta ei missään nimessä ole
Olen vuosia tehnyt töitä erikoiskaupan alalla ja tiedän hyvin lisämyynnin merkityksen. Gigantin "myydään tuotevakuutus- tuoteturva-sähkösopimus-puhelinliittymä yms) ei ole enää mitään normaalia lisämyyntiä. Käsittämätöntä että yritys ei ymmärrä kuinka paljon he menettävät myyntiä ja mainetta tuon takia.

Eiköhän tuossa ole takana ns. ”hiljainen hyväksyntä”, kun näitä tapauksia tulee julkisuuteen sen verran runsaasti ettei edes poikkeuksellisen paljon pää pusikossa oleva johto voi olla asiasta tietämätön. Varmasti miettineet paljonko firmaan noiden ansiosta tulee rahaa (tapauksia on varmasti enemmän kuin nuo mistä saa lukea uutisissa) ja tulleet siihen tulokseen että mainehaitta on pieni hinta isosta rahasta.

Virallinen kanta tietenkin lienee ettei näin saa eikä missään tapauksessa tule pakkomyydä, ja tarpeeksi räikeän tapauksen kohdalla myyjälle annetaan nuhteita, samaan aikaan kuitenkin tilille kaikki provisiot maksaen…
 
Tämä lisäpalveluitten pakkomyynti nousee aina ajoittain keskusteluihin ja ihan aiheesta kyllä. Ennenkin olen ehkä maininnut, mutta BBC:n kuluttajaohjelma laittoi joskus toimittajat salakuvaamaan tuota touhua Currys-elektroniikkaliikkeissä (Currys sattuu omistamaan välillisesti myös Gigantin). Tilanne siellä oli silloin se, että sait potkut jos et myynyt tiettyämäärää lisäpalveluita kuukaudessa vai oliko se viikossa. Johto toki kiisti kaiken niin pitkään kuin pystyi ja lopulta kun mustaa valkoisella löytyi, niin jollakin hätävalheella selittivät asian ja pistivät myymäläpäälliköiden piikkiin. Aika tyypillinen kuvio siis.
 
Tämä lisäpalveluitten pakkomyynti nousee aina ajoittain keskusteluihin ja ihan aiheesta kyllä. Ennenkin olen ehkä maininnut, mutta BBC:n kuluttajaohjelma laittoi joskus toimittajat salakuvaamaan tuota touhua Currys-elektroniikkaliikkeissä (Currys sattuu omistamaan välillisesti myös Gigantin). Tilanne siellä oli silloin se, että sait potkut jos et myynyt tiettyämäärää lisäpalveluita kuukaudessa vai oliko se viikossa. Johto toki kiisti kaiken niin pitkään kuin pystyi ja lopulta kun mustaa valkoisella löytyi, niin jollakin hätävalheella selittivät asian ja pistivät myymäläpäälliköiden piikkiin. Aika tyypillinen kuvio siis.
Ei tästä sattuisi olemaan mitään youtubevideota linkittää tms? On popkornia vielä jäljellä eilisen jäljiltä ja telkkarisarjat tuli jo katsottua loppuun.
 
Ei tästä sattuisi olemaan mitään youtubevideota linkittää tms? On popkornia vielä jäljellä eilisen jäljiltä ja telkkarisarjat tuli jo katsottua loppuun.
En pääse just nyt googlettamaan, mutta ohjelma on nimeltään Watchdog. Luulisin että ainakin osa jaksoista löytyy youtubesta tms. Mitä englannissa asuessa tuli sarjaa seurattua, niin kävivät salakuvaamassa Cyrrys-ketjua useammankin aiheen tiimoilta. Ainakin jakso missä myyjät myyvät jotain sysipaskaa lisäturvavakuutusta tulee mieleen.
 
Näemmä toi Gigantin juttu on käynyt korkeimmassa oikeudessa asti. Noh, onhan tuollaisella firmalla varaa maksella oikeudenkäyntikuluja

 
Giganttinen kysymys: (selviää varmaan myös aspasta, mutta mutta)

Tilasin netin kautta Pico 4 VR -lasit, Klarna 30pv laskulla. Eli ei maksettu vielä.
Laseissa on kuollut pikseli. Tajusin vasta että gigantilla on tämä helppo palautusoikeus. Kannattaisikohan vaan laittaa tilaukseen uudet ja palauttaa vanhat kun uudet saapuvat, tälleenhän ei jäisi ollenkaan "lasittomaksi" (mahdottoman hauskat vehkeet), vai täytyykö tässä käydä takuuprosessiin, eli palautetaan vialliset, odotellaan x aikaa uusia?
 
Mikä juttu, että foorumilla on verkkokauppa.com:in jatkuvasti lahjakorttia myynnissä?
 
Mikä juttu, että foorumilla on verkkokauppa.com:in jatkuvasti lahjakorttia myynnissä?

Varmaan menevät hyväksymään takuuhyvityksen lahjakorttina(vaikka ei tarvitsi) ja sitten myyvät täällä niitä.
Tai sitten siellä joku työntekijä tekee tiliä myymällä näitä kortteja.
 
Varmaan menevät hyväksymään takuuhyvityksen lahjakorttina(vaikka ei tarvitsi) ja sitten myyvät täällä niitä.
Tai sitten siellä joku työntekijä tekee tiliä myymällä näitä kortteja.

Tai kyse on "pikavippaajista" tai identiteettivarkaista. Ainakin verkkokaupan sivuilla mainostetaan, että lahjakortin voi ostaa luotolle: Verkkokauppa.com-digitaalinen lahjakortti, 50 euroa 50,00

Kortin myydessä siitä tulee kuitenkin heti rahat käteen, joilla voi ostaa vaikka piriä tai mitä nyt tarvitseekaan...
 
Varoituksen sana Prisman verkkokaupasta. Tilasin Yale Linus älylukon ja wifi-sillan. Lukko ei lopulta käynyt oveen ja palautin tuotteet (Linus avattu, silta sinetöity). Sillasta tuli ilmoitus hyvityksestä ja pari päivää tämän jälkeen kyselin aspalta missä hyvitys lukosta. Aspa ilmoitti, että heille on palautettu vain yksi tuote. Kyseenalaistin tämän suoraan ja hetken venkoilun jälkeen onnistui selvittää varastolta, että molemmat tuotteet tulivat, mutta koska lukon paketin sinetti on avattu, ei tuotetta voida hyvittää (paketti kyllä avattu ja katsottu, että meneekö oveen, mutta ei käytetty). En ole tämmöistä toimintaa kohdannut ikinä minkään verkkokaupan kanssa. Eli ilmoittamatta minulla panttailevat tuotetta, eikä mitään infoa miten prosessi hoidetaan loppuun. Kyselin, että olenko kuluttajavirastoon asiasta yhteydessä vai palauttavatko tuotteen (voin kyllä myydä Torissa pienellä persnetolla), niin ilmoittivat että selvittävät vielä asiaa ja palaavat sähköpostitse. Tästä on nyt 3 päivää. Mielestäni ei mene KKV:n sääntöjen mukaan etämyynnistä, jossa kuluttajalla on oikeus tutustua tuotteeseen (ja tarvittaessa korvata arvonalenema).

Verkkokaupan sivuilta poimittua:

"Verkkokaupasta tilatut
Toivomme, että olet tyytyväinen ostokseesi. Verkkokaupasta ostetuilla käyttämättömillä tuotteilla on 30 päivän ilmainen palautusoikeus, joten ehdit rauhassa tutustua tuotteisiin. Lue tarkemmat palautusehdot."

Tuotteeseen tutustuminen voi olla hankalaa, jos pakkausta ei saa avata.

Tldr: Välttäkää Prisman verkkokauppaa. Suosikaa Giganttia, Poweria ja Verkkistä, jossa palautus onnistuu.
 
Kannattais varmaan eka ehdottaa sitä arvonaleneman korvausta ennenkuin vie KKVlle asian.
Tämäkin on mielenkiintoinen optio, koska tilasin tuotteen -15% omistajapäiviltä. Katsotaanko arvonalenema täydestä myyntihinnasta vai maksamastani tarjoushinnasta ?
 
Tämäkin on mielenkiintoinen optio, koska tilasin tuotteen -15% omistajapäiviltä. Katsotaanko arvonalenema täydestä myyntihinnasta vai maksamastani tarjoushinnasta ?

Ei siinä ole mitään ihmeellistä, ostohinta merkitsee sitä maksimiharmistusta. Ihan sama mitä tuote maksoi vuosi sitten tai ens vappuna.
 
Kommentoisin tähän ketjuun, mutta tein erillisen ketjun Gigantista. Meni penkin alle palvelu.

 
Kommentoisin tähän ketjuun, mutta tein erillisen ketjun Gigantista. Meni penkin alle palvelu.

Miksi ihmeessä piti tehdä oma ketju? Tämä ketjuhan on juuri tuollaisia postauksia varten?
 
Miksi ihmeessä piti tehdä oma ketju? Tämä ketjuhan on juuri tuollaisia postauksia varten?

No joo, olisi voinut tähän ketjuun hyvin laittaa. Minulle on vain helpompi kirjoittaa isossa editorissa. Ketjuun suoraan kirjoittamisessa ei saa editoria näkyviin. Ennen techbbs oli semmoinen "Laajenna editori" ja sain sen isommalle, että oli helpompi kirjoittaa.
Minusta vaikutti kivemmalta, että puljut ovat omina konserneina, eikä sumppuna niin helpompi vertailla ja tiivistää heidän välistä kilpailua ja asetelmaa.


Toki jos moderaattori näkee aiheelliseksi, niin voi liittää uuden aloitukseni tuosta linkistä tähän ketjuun.
 
Pidetään foorumi siistinä. Ei siitä tule mitään jos jokainen aloittaa uuden ketjun siitä omasta tärkeästä asiasta vaikka löytyy jo olemassa oleva ketju aiheesta.

Luin tuon tekstiseinän. Gigantti on toiminut kuten palvelussaan on. Palvelu ei pidä sisällään ylimääräisiä töitä tai asiakkaan omien kilkkeiden asennuksia.

Karmea valitusvirsi tyhjästä.
 
Pidetään foorumi siistinä. Ei siitä tule mitään jos jokainen aloittaa uuden ketjun siitä omasta tärkeästä asiasta vaikka löytyy jo olemassa oleva ketju aiheesta.

Luin tuon tekstiseinän. Gigantti on toiminut kuten palvelussaan on. Palvelu ei pidä sisällään ylimääräisiä töitä tai asiakkaan omien kilkkeiden asennuksia.

Karmea valitusvirsi tyhjästä.
Olisin voinut laittaa tämän keskustelun aloituksen toisen keskustelu aloituksen jatkoon, mutta halusin tehdä puljulle oman valitusketjun. Murobbs aikoihin oli erillisenä ketjuina liikkeet.

Alla on kuvailtuna tarina pääpiirteittäin, jotta saatte jonkinlaisen käsityksen asiakaspalveluksesta.
Äidiltäni hajosi pyykinpesukone LG:n pesutornista ja hän näki tarjouksen Gigantin bonusklubi jäsenenä sähköpostissaan. Äitini kiinnostui pesukoneesta, kirjautui gigantin sivuille ja keskusteli videopuhelussa asiakaspalvelijan kanssa ja selvitti asennusta, sekä yhteensopivuutta pesutorniin.
Myyjä sanoo äidille, että vanha pesukone viedään pois ja uusi pesukone on mitoiltaa identtinen ja voi asennuksessa käyttää vanhaa LG:n väliasennussarjaa ja pesutorni on täsmälleen samalla paikalla ja suositteli hankkimaan yleismallisen tai LG:n oman väliasennussarjan hyllyköllä tai ilman tuomaan lisää turvallisuutta.
....
Vaikeaa tämä lainaaminen toisesta ketjusta, mutta vaikea tuosta sitä pointtia kaivaa irti, joten postaaja korjatkoon jos olen väärässä.

Minulle jäi nyt epäselväksi mitä oli sovittu myyjän kanssa, ymmärsin sen että ohjeen mukaan tilaus tehty, mutta toimitus ei vastannut sovittua.

- Se tiedetään että sähköisen itsepalvelu tilauksen mukaan mennyt, mutta se ei ole pointti, vaan se mitä sovittu myyjän kanssa.
- Se on sitten epäselvää mitä sen myyjän kanssa on oikeasti sovittu, toki jos myyjä kertoo suulliset ja kuvalliset kaupankäynnit talentavansa niin myyjä sen selvittää nopsasti jos asikas tarinoi ihan omiaan.



Näissä tarinoissa missä on kauppaa tehnyt asiakas, ja myyjä, vastaanottaa kolmas henkilö, henkilöltä X, ja tarinan kertoo viides henkilö.


Ilman mainittua videotallenentta ulkopuolisen on vaikea vakuuttua mitä on oikeasti sovittu.


Se toki tänäpäivänä tuttua että automatisoidut prosessit menee koneellisesti, ja alihankkija asentaja tekee sen mitä on tilattu, eikä määräänsä enempää lähde tekeen omaa piikkiin ja hän ei ehkä saa myydä ohi tilaajan omia lisätöitä. Tai ei halua tarjota jos näyttää siltä että maksajasta joutuu kinaan.


Edit:
Ilmeisesti tuosta tallenteesta jotain kränää, oltiin pettyneitä että sellainen oli tehty.
 
Tiivistän selkeäksi ongelman:
Gigantin verkkosivuilla ei voi valita pesutornin asennusta asiakkaana. Gigantin verkkosivuilla ei voi laittaa kahteen kertaa ostoskoriin asennuspalvelua. Gigantin asiakaspalvelu videochatissa ei ole puhetta "äänittämisestä".

Kaksinkertaisen asennuksen saamiseen, että lasketaan pesutorni asennukseksi -> myyjä tekee linkin, joka lähetetään puhelimeen.
Myymälässä myyjä, ei ole itsekkään ikinä lukenut "Näytä enemmän" kohtaa verkkosivuilta.

Gigantin omat asentajat ovat asentaneet muille asiakkaille pesutornin 29.90€ hintaa, kaikesta huolimatta vahingossa.

Gigantin asiakaspalvelija sivuillaan videochatissa sanoi sanoneensa ja ettei vastaa pesukone osiosta, kun pyysimme yhdistämään myyjälle. Gigantin asiakaspalvelija myyjä Vantaa Tammistossakin sanoi ettei vastaa pesukone myynnistä vaan ohjeisti yleisesti osastolla.

Joten vaikka asiakas haluaisi ostaa pesutorni asennuksen, niin nettisivujen kautta se ei yksinkertaisesti ole mahdollista

1690873956903.png



Näytä enemmän kohdassa selkeästi sanotaan: "Torniasennus, paitsi jos tilaukseen kuuluu myös kuivausrummun asennuspalvelu"




1690874254173.png


Myyjän kanssa netissä ja myymälässä sovittiin tornikoneen asennus, tärinävaimentimilla ja väliasennussarjalla, jonka asiakas toimittaa.
Väliasennussarja, oli erillisellä kuitilla hankittu Gigantista aikaisemmin veljelle, mutta jäi käyttämättömäksi ja sopi LG:n pesukoneeseen.
Tärinävaimentimet olivat Class Ohlsonista, koska olivat parhaimpana ratkaisuna vertailussa kaakelipinnoitteelle.

Asennus tehtiin vain pyykinpesukoneelle Class Ohlsonista hankituille tärinävaimentimien päälle, mutta kuivauskone jätettiiin asentamatta ja väliasennussarja.

Kuivauskonetta ei asennettu, koska ei kuulunut tilaukseen, mutta asentajalla olisi ollut mahdollista käyttäytyä ja myydä se lisäpalveluna, mutta Gigantin vuokrapalvelijana asennuksissa ei ole koulutettu toimimaaan niin. Asennus kokemus ei mennyt suunnitellusti ja lappuun äitini oli valmiiksi kirjoittanut, miten haluaa pesukoneen laittaa paikalleen ja mitä käytettävän. Class Ohlsonin kumitassut tulivat siis entisen kumitassun paikalle ja pyykinpesukone tismalleen samaan paikkaan, mihin Hakonen Oy oli asentanut Gigantista hankkiman pesutornin yli 15-vuotta sitten. Eipä tuosta enempää.

Ei tuossa pitäisi olla mitää epäselvää. Gigantti kusi ja asentaja mokasi.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tuotteet, joita pyysimme käyttämään:
Gigantista hankittu väliasennussarja Nordic Quality Plus väliasennussarja 352435 - Gigantti verkkokauppa
Tärinänvaimennus tassut ClassOhlsonista Tärinänvaimennin | Clas Ohlson

Vaihtoehtoisesti olisi voinut myös Gigantin omaa yli 10-vuotta sitten myymää väliasennussarjaa käyttää, jota möivät LG:n pesukoneeseen: LG AT-S702W -väliasennussarja", sitä yhä myydään muissa liikkeissä: LG AT-S702W -väliasennussarja 29,99

Vielä selvennän tilannetta Gigantissa asiakaspalvelija yritti puolustautua jälkeenpäin:
Myymälässä, ettei vanhaa voi käyttää, koska ei ole turvallista ja poistunut valikoimasta ja olisi pitänyt samalla kuitilla kaikki näkyä, Gigantin ehdottama väliasennussarja olisi maksanut 150€ noin LG väliasennussarja tasolla DSTWH - Gigantti verkkokauppa
Asennusta uuteen väliasennussarjaan ei tehty, koska ei ole tilattu asennusta kahteen kertaan. Asennusta uuteen väliasennussarjaan ei tehty, koska ei näy samalla kuitilla. Vaikka samat tuotteet myydään Gigantissa ja Gigantin kolmannen osapuolen myyjillä verkkosivuillaa, pitää olla kaikki samalla kuitilla.

Tätä ehtoa ei lue mistää ja tuntui että asentaja ja asiakaspalvelija keksivät tämän päästään. Pointti on pesutorni asennus on luvattu ja asennus pesutorniksi on luvattu. Turha tuommoisessa vedota ettei näy kuitilla tai ettei ole uusi väliasennussarja samalla kuitilla. Se mikä on sanottu, pitää vedota siihen. Se on sopimus.

Ei jälkeenpäin voi sanoa: "Sanoin laita ostoskoriin ja seurasin tilannetta ja en ohjeistanut lukemaan "näytä enemmän" optiota, jossa minä myyjänä voin laittaa asennuksen kahteen kertaa ja asiakkaalla ei edes mahdollisuutta ymmärtää ettei pesutorni asennus kuulu pesukone asennuksen yhteyteen". Logiikka on aika surkea.

Lisäksi,kun koittaa reklamoida verkkosivuillaan, niin sekin on sokkelomaisesti piilotettu, myymälässä ei oteta reklamaatiota vastaan ja asiakaspalvelija yritti ohittaa minut keskustelussa valtuutusta lomakkeesta huolimatta, vasta kun pyysin äitiä tilausnumeroa antamaan ja aspalla kesti uskoa, että olen poikansa, niin sitten vasta sain puhuttua läpi reklamaation, josta kirjoitti tapauksen ylös. Asiakaspalvelija vetosi GDPR, mutta minulla on valtakirja ja minä olen asioinut koko ikäni samassa puljussa, joten ei ole minun ongelmani että laki tai uusi ihminen, joka ei tunnista naamaltani tai perhettäni Vantaalla ei tiedä, kuka olen. Kun minä menen lähikauppaan ja sanon tupakka, niin tietävät automaattisesti että isäni polttaa vain yhtä merkkiä ja samat aspat ylivedossa yli 20-vuotta. Näin se homma menee. Ymmärrän jos olisin muualla ollut kuin Vantaalla omalla kotiseudullani. Minä en peräänny ketää kotini vieressä.

Videopuhelun tallentamisesta ei ole selkeästi mainittu Gigantin verkkosivuilla, että asiakas hyväksyy semmoisen "käyttämällä palvelua". Ei minulla mitään tallentamista tai lokitietoja vastaan, vaan se että asioita automatisoidaan ja itsepalvelu keskeisyyttä lisätään ja asiakasta moititaan, kun ei itse ole tarpeeksi hyvin suunnitellut ja kirjannut tietoja ylös. Kyllä nuo ajankohdat ovat selvillä ja selvitetty, mutta se pointti on ettei tuommoista kuuluisi asiakkaan huolehtia ja ruveta kirjaamaan esim kello 10.42.04 sekuntti tarkasti kävin kaupassa ostin maitoa esim Pekalta, Pekalla oli vaaleat silmät, 5cm lyhyt polkkatukka, Jack & Jonesin t-paita L-kokoa ja farkut Dresmanista 32/36 kokoa parilla öljytahralla polkupyörä ketjusta ja hän tuoksui Axe hajusteelta, kahvin tuoksuiselta, ikää hänellä 27-vuotta ilmeisesti kesätöissä, ruumiin rakenne tukeva, Pekka ei taida olla Pekka, koska ei anna pohjoismaisia vaikutteita. ym sanatarkkaa yksityiskohtaista kuvailua. Siihen vielä: "Lähestyin Pekkaa, koska pidin häntä asiakaspalvelijana ja myymälä asiantuntijana. Pekka osaisi kertoa, onko punaista maitoa takahyllyllä myynnissä ja mitä eroa on Valion ja Arlan ja Pirkka punaisella maidolla. Ostin Arla maidon ja petyin, kun tuote oli vanhetunutta. Perkeleen Pekka, mitä menit tekemään. Tyyppisesti kuvailuvaatimusta.
 
Viimeksi muokattu:
Gigantissa:
Pyykinpesukone asennuksen voi valita vain pyykinpesukonetta ostaessa.
Kuivauskoneen asennuksen voi valita vain kuivauskonetta ostaessa.

Pesutornin asennus ei kuulu hintaa jos jompi kumpi on yksittäin ostettu.

Pyykinpesukoneen ja kuivauskoneen asennusta ei voi samanaikaisesti valita jos ostaa vain toisen koneista. -> Miten asiakkaan syytä?

Haluan ymmärtää tämän logiikan tässä takana...

Ongelmatilanteiden ennalta käsittelyä:
Muut tilanteet
> Asiakas toimittaa väliasennussarjan, joka on myymälän suosittama ja vaikkapa esim ei yhteensopiva, eikö se silloin ole asentajan ongelma?
> Asiakkaan asuntoon ei mahdu pesutorni kalusteisiin, eikö se ole asentajan ongelma ja osittain sen syytä, joka sanoo "mahtuu siihen". Myyjälläkin on vastuuta.
> Asiakkallee myydään eri merkkiset koneet, joiden mitat poikkeavat ja torniasennus ei esim mahdollista, mutta myyjästä voisi olla, eikö sekin olisi myyjän syytä?

Vai pitääkö asiakkaan olla alan ammattilainen? Sittenhän autokorjaamotkin ja muut saavat myydä mitä vain sanomalla asiakkaalle annettiin mahdollisuus valita ja asiakkaan tehtävä huolehtia yhteensopivuudesta. Tuota logiikkaa en käsitä.

Olisin riemuissani jos voisin töissäkin suunnitella tuolla tavalla kojeita ja syyttää muita omista töppäilystä. Sitä varten on testaajat ja webbikehittäjät ja tilauksen asiantuntijat ym. ym. ym.
Eiköhän pointtini ole nyt veden pitävä ja täysin ymmärrettävissä. En tiedä, mitä meinaavat nyt tehdä? Lähettävätkö toisen asentajan tekemään laitteen loppuun. Antavatko kompensaatiota vaivasta? Mitä nyt asiakkaan pitäisi tehdä? Tilata itse asennus muualta ja vaatia tilauksen peruuttamista? Että silleen, miten meni omasta mielestä Gigantilla nyt? Onko minun syytä, ettei webbikehittäjä tehnyt sivustoa selkeäksi ja ei ole loppuun asti suunniteltu ennakkoon estämään tämmöisiä tilanteita? Minulla olisi huomattava määrä palautetta antaa ja perfektionistina häiriinnyn muiden virheistä usein ja pienestäkin ärsykkeestä.

Lisäksi jos myyjä nyt myykin lisäpalvelun mukamas ja asiakkaalla ei sillä hetkellä ole tilillään rahaa, kauanko asiakkaalla on maksu aikaa? Voiko asiakas ostaa lisäpalvelun laskulla korottomasti osamaksulla. Inhoan ikäviä yllätyksiä. Eikä riitä, että myymälässä sanotaan "emmä tiiä, oon vaan töissä täällä".

Kaiken pitäisi olla läpinäkyvää ja selkeää, sekä mahdollisimman yksinkertaista että tavan tallaaja kokematon osaa käyttää palveluaan.
 
> Asiakkaan asuntoon ei mahdu pesutorni kalusteisiin, eikö se ole asentajan ongelma ja osittain sen syytä, joka sanoo "mahtuu siihen". Myyjälläkin on vastuuta.
En todellakaan jaksanut lukea kuin murto-osan noista tekstimuureista, koska kielioppikin on niin hirveää.

Mutta millaisella mentaaliakrobatialla tästä saa myyjän syyn, jos asiakas ei itse osaa mitata tilaa, johon pesutorni on tulossa?

e. Toki jos olet kertonut myyjälle täysin tarkat mitat, ja myyjä sanoo, että mahtuu siihen, niin silloin on myyjän virhe. Mutta jos et ole mitannut tilaa millien tarkkuudella, ei myyjä mitenkään voi sano varmasti, mahtuuko se vai ei.
 
minä olen asioinut koko ikäni samassa puljussa, joten ei ole minun ongelmani että laki tai uusi ihminen, joka ei tunnista naamaltani tai perhettäni Vantaalla ei tiedä, kuka olen. Kun minä menen lähikauppaan ja sanon tupakka, niin tietävät automaattisesti että isäni polttaa vain yhtä merkkiä ja samat aspat ylivedossa yli 20-vuotta. Näin se homma menee.

Hiukan haisee itsekeskeisyys ja muut asenneongelmat. Lailla tai uusilla - tai edes vanhoilla - ihmisillä ei ole minkään valtakunnan velvoitetta tietää, kuka sinä olet. Se on nimenomaan sinun ongelmasi, jos käyttäydyt sillä oletuksella ja todellisuus ei vastaakaan fantasiamaailmaasi jossa elät.
 
Taitaa nyt se ongelma löytyä peilistä jos lähtee siitä että "ettekö tiedä kuka MINÄ olen!?".

Etkö osaa lukea tuota Gigantin kohtaa palvelusta ja sen rajoitteista? Siinä lukee selkeällä että palveluun ei kuulu torniasennusta ellei osta samalla myös rummun asennuspalvelua joka on eri tuote.

Lopeta nyt tämä lapsellinen valitus ja asenna se rumpu siihen päälle itse.
 
En todellakaan jaksanut lukea kuin murto-osan noista tekstimuureista, koska kielioppikin on niin hirveää.

Mutta millaisella mentaaliakrobatialla tästä saa myyjän syyn, jos asiakas ei itse osaa mitata tilaa, johon pesutorni on tulossa?

e. Toki jos olet kertonut myyjälle täysin tarkat mitat, ja myyjä sanoo, että mahtuu siihen, niin silloin on myyjän virhe. Mutta jos et ole mitannut tilaa millien tarkkuudella, ei myyjä mitenkään voi sano varmasti, mahtuuko se vai ei.


Tuo oli siis nyt esimerkkiä, eikä liity aiheeseen. Lähinnä siis ohjeistin tulevaisuuden varalta on hyvä ennakoida mahdollisia ongelma tilanteita.


Gigantin webbisivuilla pitäisi olla mahdollisuus valita pesutornin asennus tai kuivauskoneen ja pesukoneen asennus yhtä aikaisesti, niin asiakas käsittäisi tilanteen. Eipäs nyt enempää irroitella asioita kontekstista.
 
Taitaa nyt se ongelma löytyä peilistä jos lähtee siitä että "ettekö tiedä kuka MINÄ olen!?".

Etkö osaa lukea tuota Gigantin kohtaa palvelusta ja sen rajoitteista? Siinä lukee selkeällä että palveluun ei kuulu torniasennusta ellei osta samalla myös runnun

Kuten sanoin, videopalvelun asiakaspalvelija ja myymälän asiakaspalvelija sanoivat pesutornin asennus kuuluu asennukseen.

Jälkeen päin katsoimme asennuksen jälkeen näytä enemmän osiota, jossa lukee selkeasti palveluun ei kuulu Torniasennus, paitsi jos tilaukseen kuuluu myös kuivausrummun asennuspalvelu"

Tuota kuivausrummun asennuspalvelua ei voi asiakas valita ostoskoriin vaikka haluaisikin, ellei osta kuivauskonetta samalla.

Mene itse gigantin sivulla ja valitse pesukone, miten siitä saat ostoskoriin lisättyä pesutornin asennuspalvelun tai kuivauskoneen asennuspalvelun lisättyä erikseen? Myyjä voi videopuhelun aikana lähettää linkin, jossa hänellä on erityisoikeudet lisätä. Sama juttu myymälässä jos on kokeneempi tai tietävä myyjä, niin hänkin itse "muokkaa" ostoslistan, jota asiakas ei kykene tekemään.
 
On olemassa asiakkaita, joiden kohdalla yritys on TODELLA tyytyväinen, jos nämä siirtyvät kilpailijoiden asiakkaiksi. Lähellekään kaikki asiakkaat eivät ole firmalle kannattavia, jotkut jopa todella kalliita…
 
Hyvä että ymmärsit vihdoinkin että asennus ei kuulu ellei osta, yllätys yllätys, sitä kuivausrumpua.

Niin minä alunperin sanoin? Näytä enemmän osiosta lukee ettei kuulu asennukseen pesutorni ja pitäisi lisäpalveluna ostaa kuivausrummun asennus.
Kun se myyjä sanoi itse että kuuluu ja tilauksen aikana äitini ei lukenut näytä enemmän osiota ja myyjäkää ei ollut tuosta tietoinen, niin jäi kuivauskone asentamatta välisarjan kanssa.

Siis tuo oli se ongelma alunperin ja se ei vaadi kuivausrummun ostamista jos olisi valittavissa kuivauskoneen asennuspalvelu erikseen. Se antaa valita kuivausrummun asennuspalvelun vain jos ostaa kuivausrummun.

Tilanne olisi ollut asennuksen aikana vielä korjattavissa jos asentaja olisi tarjonnut lisäpalvelua, kuten olisi kuulunut gigantin mukaa ja asennuspalvelijan yrityksen mukaan.
 
Taitaa nyt se ongelma löytyä peilistä jos lähtee siitä että "ettekö tiedä kuka MINÄ olen!?".

Etkö osaa lukea tuota Gigantin kohtaa palvelusta ja sen rajoitteista? Siinä lukee selkeällä että palveluun ei kuulu torniasennusta ellei osta samalla myös rummun asennuspalvelua joka on eri tuote.

Lopeta nyt tämä lapsellinen valitus ja asenna se rumpu siihen päälle itse.


Jos edes vaivaantuisit lukemaan, mitä kirjoitin... Vaivaantuisitko itse tulla korjaamaan minun selkäni, sekä nostamaan tuon pesukoneen päälle ja irroittamaan jalat siitä, jotta saisi välisarjan päälle? Miksiköhän ihmiset tilaavat asennuksen? -> Eivät tahdo itse asentaa tai eivät osaa tai eivät kykene.
Ihmeellistä ylimielistä kommentointia, jossa yritetään etsiä suurennuslasilla ongelmia oikeinkirjoituksesta ja kommunikointi kyvystä ja nokittamalla lapselliseksi kiukuttelu. En minä näe syytä muuttaa asennettani. Minä asun täällä, minä toimin täällä, minä olen oma itteni täällä. Minä odotan parasta mahdollista viiden tähden palvelua naapurin reiskalta ja en siedä junan tuomien nillitystä tai muukalaisten asenteita. Tuo asenne vaihtuu, kun olen poissa safe space zonesta, eli siitä pienestä 5km ympyrästä jossa kaikki tuntevat minut. Ei ole minun ongelmani jos itse tulee omakotitalo seudulle urputtamaan. Minä kuulun pienen kylä yhteisöön, en isojen massojen maailmaan.
 

Siitä vaan hakemaan palvelua sen rummun asentamiseksi. Mä voin kertoa, että toimenpiteeseen menee maksimissaan 20 minuuttia jos paikka on selkeä ja välisarja on oikeaa mallia.

Ei, siinä menee korkeintaa viisi minuuttia. Irroittaa jalat, nostaa väliasennussarjan päälle ja kiristää hihnan. Olen katsonut youtubesta, miten se asennetaan. Todennäköisesti tilaan naapurin palvelun asentamaan, kun hän on kodinkone liikkeellä töissä.

Tuossa selkeä video vastaavasta asennussarjasta.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.



E: gigantti tarjosi nyt lisä asennuspalvelun, niin saa asian hoidettua eli juurikin tuon kuivausrummun asennettua pyykinpesukoneen päälle. Silti en ole tyytyväinen, kun jouduin näkemään vaivaa.

Edit: Case closed. Homma selvitetty Gigantin kanssa ja jossain vaiheessa sivustoa päivitetään niin että näkyy pesutorni asennus vaihtoehtonakin, koska sitä ei tullut kehittäjä ajatelleeksi.

Edit: sain asennuksen ja hyvitystä kaupan päälle, mutta asennuksen olisi voinut nätimmin hoitaa.
 
Viimeksi muokattu:
1691053278126.png

1691053287221.png



No siis, joo asensi Gigantti nyt hyvityksenä pesutornin, kuten pitääkin. Itteäni OCD-ihmisenä ärsyttää, miksi tassuja ei voinut pitää suorassa!
Pesukonetta piti liikuttaa muutaman sentin seinää päin, meni itseltäni plasmat sekaisin. Äidistäni se on ok ja riittää et vain toimii.
Mielipiteitä tästä asennuksesta? 3min 40sec viettivät asunnossa.
 
Edelleen, asiakkaan omien tarvikkeiden asennus ei kuulu Gigantille. Jos hyvää hyvyyttään asentavat niin varmasti osaat itse sitten suoristaa ne.
 
Varoitus Powerin Ecsteristä, kirjauduin ensimmäistä kertaa verkkosivuilleen. Pompottavat "huonompaa sopimusta", kuin mitä alunperin sovittu jos painamalla kyllä etusivullaan kirjautuneella.
Ecsteristä ei ole hyviä google arvosteluja ja tosi paljon promoottavat lataa sovellustaan. Ecster ei lue, milloin lasku tulee ja kolme kertaa sivuston vierailun aikana ehdotti sopimuksen päivittämistä.

Päivittämisen jälkeen siis korko ja käsittelykulu kasvavat, mutta vastineeksi saisi nähdä milloin lasku tulee tai luottotieto rajaa korotetaan 1000€ -> 1500€, vaikka käytetty summa on 450€. Soittopalvelusta ei saa yhteyttä. Mielipide arvostelu kaksi tähteä max.
 
Edelleen, asiakkaan omien tarvikkeiden asennus ei kuulu Gigantille. Jos hyvää hyvyyttään asentavat niin varmasti osaat itse sitten suoristaa ne.

Gigantista ostettu väliasennussarja, Clasusta ostetut tärinävaimennusmatot. Katso kaakelia ennen ja jälkeen. Edelleen olen oikeassa, miksi jättää vinoon tarkistuksen jälkeen?
Ei olisi iso vaiva pesukoneen liikuttelun yhteydessä, laittaa tassut suoriksi kuten olivat ja samaa kohtaa, niin mahtuu kuivausteline sivulle.

E: molemmat pesukone ja kuivauskone on Giganttilaisia.
 
Voi kyynel. Asiakas on hyvä ja liikuttaa koneen haluamaansa paikkaan jos asennuksen aikana ei ole muuta sovittu ja tuo on hyväksytty paikan päällä.
 
Voi kyynel. Asiakas on hyvä ja liikuttaa koneen haluamaansa paikkaan jos asennuksen aikana ei ole muuta sovittu ja tuo on hyväksytty paikan päällä.

Entä jos asiakas, jolla on tämä vaikeus hyväksyä asioita ei ollut kotona? Eikä koneita saa liikuttaa, muutenhan se ei olisi enää tasainen.
Noh äidistäni tuo on ok ja perheestä tuo ei haittaa.
 
Mielipiteitä tästä asennuksesta? 3min 40sec viettivät asunnossa.
Ihan jees? Amitsun pojat ei taida feng shuista tietää. Täytyy olla itse katsomassa päältä, jos on erikoistoiveita.
Olen itsekin OCD-taipuvainen, klaarannut hommat keskustelemalla paikan päällä vs jälkikäteen reklamoimalla. Ymmärrän toki, että aina se ei ole mahdollista.
 
Eikös palveluntilaajan tule olla paikan päällä valvomassa ja hyväksymässä suoritettu työ? Jos tilaaja ei ole paikalla ja joku muu hyväksyy tilaajan puolesta työn suoritetuksi, niin eihän silloin asiassa enää ole valittamista.
 
Eikös palveluntilaajan tule olla paikan päällä valvomassa ja hyväksymässä suoritettu työ? Jos tilaaja ei ole paikalla ja joku muu hyväksyy tilaajan puolesta työn suoritetuksi, niin eihän silloin asiassa enää ole valittamista.

Oli siellä serkku, joka ylisteli töissäkäyviä ja naureskeli itsekseen tyylillään "kato, kato mä oisin voinut asentaa samalla tavalla".
Sillä oli yksi tehtävä, katsoa että asennus onnistuu ja tekevät, mitä luvattu. Eiköhän tämä kommentointini ollut tässä osaltani. :rofl:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 456
Viestejä
4 889 341
Jäsenet
78 807
Uusin jäsen
Paukkulaakeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom