Gigantin asiointi kokemuksia

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
512
Olisin voinut laittaa tämän keskustelun aloituksen toisen keskustelu aloituksen jatkoon, mutta halusin tehdä puljulle oman valitusketjun. Murobbs aikoihin oli erillisenä ketjuina liikkeet.

Alla on kuvailtuna tarina pääpiirteittäin, jotta saatte jonkinlaisen käsityksen asiakaspalveluksesta.
Äidiltäni hajosi pyykinpesukone LG:n pesutornista ja hän näki tarjouksen Gigantin bonusklubi jäsenenä sähköpostissaan. Äitini kiinnostui pesukoneesta, kirjautui gigantin sivuille ja keskusteli videopuhelussa asiakaspalvelijan kanssa ja selvitti asennusta, sekä yhteensopivuutta pesutorniin.
Myyjä sanoo äidille, että vanha pesukone viedään pois ja uusi pesukone on mitoiltaa identtinen ja voi asennuksessa käyttää vanhaa LG:n väliasennussarjaa ja pesutorni on täsmälleen samalla paikalla ja suositteli hankkimaan yleismallisen tai LG:n oman väliasennussarjan hyllyköllä tai ilman tuomaan lisää turvallisuutta.

Äiti sanoi soittavan videopuhelu myyjälle uudelleen asiakaspalvelijalle, tarkistaessaan Tammiston Gigantin myymälässä pesukone ohjelmia ja käytettävyyttä lähempää, kun ei osaa netin perusteella sanoa millainen se on. Myymälässä häntä vakuuteltiin koneen olevan hyvä ja ehdottomasti kannattaa ottaa asennus palvelu, kun ei se maksa enempää kuin 29.90€ ja ei tarvitse huolehtia mistään. Äiti tyytyväisin mielin palasi kotiin ja kysyi videopuhelussa myyjää opastamaan, miten voi ostaa laitteen osissa ja myyjä sanoi "Laita ostoskoriin asennuspalvelu, niin saat rikkinäisen pesukoneen pois ja uuden tilalle. Jos sinulla on kotivakuutusyhtiö, niin se vaatii semmoisen". Pesukoneen asennus oli sovittu maanantaiksi, eli tänään 31.7.2023.

Pesukone asentaja tulee, sanomatta mitään ryhtyy hommiin. Isäni vierestä vain katsoo ja ojentaa lapun, jonka äitini kirjoittanut asentajalle ja etukäteen sopinut video asiakaspalvelijan kanssa. Asentaja vei vanhan koneen pois, kuten sovittu. Uuden pesukoneen asennuksen kanssa ei osannut vesivaakaa käyttää, valitti isälle lattia on vinossa, pesukone tärisee ja lattian pitäisi olla suorassa. (Anteeksi mitä ******....) Isäni sanoi asentajalle, pesukone katsotaan päältä ja sivulta, ei lattia pitäisi vaikuttaa pesutupassa lattia on tietenkin vinossa, koska siellä on lattiakaivo mihin veden kuuluu valua. Sen jälkeen asentaja kiitti häntä ja mittasi pesukoneen päältä pesukoneen vesimittarilla ja sääti jalkoja. Isäni kysyi, entä ne tärinävaimentimet kun äitini oli jättänyt lapun, jossa selkeästi asentajalle kirjoitetettu ohjeet. Asentaja seurasi ohjeita ja ei aluksi halunnut asentaa tassuja, jotka on Class Ohlsonista ostettu, koska "eivät ole Gigantista hankittuja". Tuon jälkeen asiakaspalvelijalle soittamalla suostui asentamaan ja kehui niitä hyviksi. Pesukone asennuksen jälkeen asentaja lähti ja sanoi laittakaa ite kuivauskone päälle, ei ole mun juttu, kiitos päivän jatkoa ja lähti. Tämän jälkeen sain puhelun isältä, ei asentanut kuten luvattu ja lappuun oli kirjoitettu selkeästi ohjeet. Äitini soitti asentajalle, mutta ei vastannut puhelimeen.

Eli asentaja lähti tarjoamatta lisäpalvelua ja ei vastannut puhelimeen. Tämän jälkeen äitini soitti minulle. Minä soitin asentajalle yrityksen puhelimella, jossa olen töissä. Asentaja naureskelee puhelimessa ja sanoo: Mä olen näitä asentanut vuoden, ei kuulu asennukseen pesutorniin asennus. Kysyn maksaako se erikseen vai miksi ei voi asentaa?
Hän vain nauraa ja sanoo: Pitää ostaa kuivauskone, jotta saat kuivauskoneen asennuksen. Minä ihmettelin ja kysyin, no entä jos asennuksen myy erikseen? Ei onnistu asentajan mukaan ja väliasennussarja olisi pitänyt ostaa samaan kuittiin uudelleen asentajan puheen perusteella.

Menin Giganttii kesken työpäivää selvittämään tapahtumaa Vantaa Tammiston myymälään. Asiakaspalvelija kysyy: "Kerro kellonaika, kun äitisi soitti niin näemme nauhoitetusta videopuhelusta että soitto on varmasti tullut meille".
Kerro kellonaika ja mikä jonotusnumero oli asioinnin aikana Vantaa Tammiston Giganttiin? En tiennyt, noin tarkkaan minuutilleen pitää muistaa. Äitisi tilasi pesukoneen netistä, asentajan olisi pitänyt tarjota lisäasennus palvelua ja veloittaa kahdesti pesutornin asentamisesta, kun se ei kuulu palveluumme asentaa torniksi jos ei ole pesutornia ostettua.

Ei missään lue, että videopuhelua nauhoitetaan ja asiakkaan pitää kirjoittaa ylös, miltä videopuhelussa ollut henkilö näytti tai mikä myymälässä palvelleen henkilön nimi oli ja kellon aika? Noiden tietojen jälkeen, asiakaspalvelija näytti minulle koneelta "Se on asiakkaan vastuulla painaa lisätietoa ja lukea ehdot. Onhan myyjä videopuhelussa ja myymälässä väärin ohjeistanut, mutta käsittelemme asiakaspalautteen vain sähköposti muodossa emme myymälässä. Kysyin jos asiakas tahtoo kaksi asennusta ja sivusto ei anna oston yhteydessä ottaa enempää kuin yhden asennuksen ja suomenkielellä pesukoneen asennus tarkoittaa pesukoneen asennusta, niin eikö tuo ole harhaan johtamista?!

Myyjä vain totesi: Joo, onhan se hyvä huomio ettei tilausehtoja näy tilausvaiheessa ja molemmat myyjät hoputti, eikä asentajalla ollut pelisilmää katsoa ettei kävelykepillä oleva eläkeläinen ja kuusi vuotias lapsi pysty nostamaan kuivauskonetta pyykinpesukoneen päälle.
Olihan se väärin, että asentaja naureskeli puhelimessa, mutta emme ota kantaa kolmansien osapuolten asentajiin, jotka toimivat Gigantilla kiire apulaisina. Laittakaa sähköpostia ja poistukaa, kiitos.

Minä poistuin ja jatkoin työpäivääni. On aikamoinen sirkus ja eletään vuotta 2023.

Hyvä jälkeenpäin sanoa,
-"Myymälän ja videomyyjän olisi pitänyt muistaa lisätiedot ja tarjota lisäpalveluna kuivauskoneen asentamisen."
-"Asentajan olisi pitänyt myydä lisäpalveluna ja tarvittaessa soittaa Giganttiin ja kysyä, miten toimia tilanteessa".
-"Emme asenna muiden tuotteita kuin Gigantista ostettuja tuotteita."
-"Asiakkaan vastuulla on huomioda väärinymmärrys, ei Gigantilla" (kuluttajaoikeus kyllä tähän on aivan varmasti eri mieltä.)

Ongelma kohdat minun mielestäni:
-Asennusta ei voi valita kahteen kertaan ostoskoriin ja sen voi lisätä vain pesukoneen oston yhteydessä verkkosivuillaan.
-Videopuhelu asiakaspalvelija kehoitti laittamaan ostoskoriin asennuksen ja vakuutteli asioita ja seurasi tilauksen tekemistä ja olisi voinut sanoa, että pitää erikseen ostaa asennuspalvelu kahteen kertaan, silti miten sen saa siihen sitten lisättyä? Myymälä sanoi, että myyjä voi laittaa erillisen linkin ja asiakas ei voi itse klikata kahteen kertaan.
-Ei missään ole mainintaa, ettei muiden liikkeiden "tuotteita voi käyttää", vaikka myyvät itse tismalleen samaa tuotetta omassa myymälässä. (Kyse on tärinänvaimennusmatosta)
-Pesukonetorni ja alkuperäinen kiinnitysrauta väliasennussarja on Gigantista ostettu yli 10-vuotta sitten ja yhä myydään heillä, joten kyllä sen olisi voinut alkuperäiseen väliasennussarjaan asentaa.
-Väliasennussarjaan eivät asenna jos ei näy samassa kuitissa ostettuna, mitä ***** väliä sillä on jos kuitenkin Gigantista ostettu?
-Miksi et ollut itse paikalla asennuksen aikana ja olet itse koneita asentanut, mikset itse asenna ja nosta sitä siihen pyykinpesukoneen päälle? Vissiin, koska kotivakuutus ei kata yksityisen kajoamaan asetukseen?
-Gigantilla on oikeus käyttää kolmansia osapuolia tuomaan ja asentamaan pesukoneen, mutta eivät ota vastuuta asennusliikkeen asennuksesta.
-Missään ei ole mainittu, mitä se lisäpalveluna myyty asennushetkellä ollut palvelu maksaisi jos asentaja hinnan määrää myymälän mukaan, eikä gigantti ja toisin päin toisen myyjän mukaan, niin voiko asiakas ottaa laskulle ja kauanko on maksu aikaa? Vastauksena "Emmä tiiä, kai se on päivä tai kaksi tai pitää maksaa samantien?"


Tämmöistä pelleilyä Gigantissa tällä hetkellä. Tapahtumapaikkoina Vantaa Tammisto, sekä nettimyyntipalvelunsa videochatti. Ihmettelijöille tiedoksi yllätys sama asiakaspalvelija oli myymälässä ja sanoi etten näytä vanhemmiltani ja ei osaa yhdistää, kun asiakkaita on niin paljon päivän mittaan. Gigantti sanoo, ettei näe äitini asiakaspalvelua videochat puhelusta, koska ei ole "hänen nimeensä tehtyä kuittia", niin tarvitsee todistetta että videokeskustelu on käyty. Kuten myymälässä kirjoittavat kuitin tilaajan nimellä. Hienoa vastuun pakoilua. Minä kysyin käykö nettihistoria todisteena vai miten tuo nyt pitäisi ymmärtää, kun ei näy asiakkaan tilaushetkellä kirjautumista ja kirjautuneena chat lokissa, että kyseessä oli juuri äitini, kun erätarjous kyseessä ja oli paljon asiakkaita.

Liitteenä kaikki tiedot. Koko hässäkkä alkoi siitä, ettei sanottu avaa "NÄYTÄ ENEMMÄN" sivustolta ja asiakkaalla ei ole mahdollista ymmärtää painamatta "näytä lisää" ja siitä huolimatta asiakas ei pysty valitsemaan pesutornin asennusta.
Giganttia ei kiinnosta asiakaspalvelu selkeästi.


Tuotteet, joita pyysimme käyttämään:
Gigantista hankittu väliasennussarja Nordic Quality Plus väliasennussarja 352435 - Gigantti verkkokauppa
Tärinänvaimennus tassut ClassOhlsonista Tärinänvaimennin | Clas Ohlson

Vaihtoehtoisesti olisi voinut myös Gigantin omaa yli 10-vuotta sitten myymää väliasennussarjaa käyttää, jota möivät LG:n pesukoneeseen: L"G AT-S702W -väliasennussarja", sitä yhä myydään muissa liikkeissä: LG AT-S702W -väliasennussarja 29,99

Gigantin asiakaspalvelija väitti myymälässä, ettei vanhaa voi käyttää, koska ei ole turvallista ja poistunut valikoimasta ja olisi pitänyt samalla kuitilla kaikki näkyä.
Gigantin ehdottama väliasennussarja olisi maksanut 150€ noin LG väliasennussarja tasolla DSTWH - Gigantti verkkokauppa

Aika törkeetä... Reklamoin asentajalle, joka sanoi soittavansa takaisin -> ei soittanut.
Reklamoin myymälässä -> Ei suostunut aluksi, sanoi kirjoittavansa reklamaation tuosta ja ylös tietoja.
Reklamoin Gigantin puhelimessa -> Sanoi kirjoittavansa ylös.
Vielä pitäisi kirjoittaa sähköpostia ja kaikki samat tiedot uudelleen kirjoittaa. Hirveä farssi. Varmasti saan vain automaattiviestin tyyliin "haista paska, sori välitämme palautteen eteenpäin anteeksi" -> Ei hyvitystä ja ei ymmärrystä. Ei olisi ensimmäinen kerta. Viime vuonna ostamasta pesukoneesta veljelle oli jäänyt kuljetustuet ottamatta ja pesukone oli laitettu seinää vasten ja pesukonetta ei saanut auki ja asentaja ei testannut toimivuutta. Silloin asentaja tuli uudelleen vasta pitkän keskustelun jälkeen ihmettelemään ja neuvoi pysymään kaukana tai tilaamaan erillisen asennuspalvelun aina.


1690802613870.png
1690802751662.png

1690802963457.png
1690802819019.png
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
512
Minä sain kuulla pesukoneen ostosta vasta tänään. Olisin muuten itse neuvonut pesukoneen ostamisessa. Minä varoittelin äitiäni kohtaamasta törkeästä asiakaspalvelusta noin kuukautta aikaisemmin, jonka koin Vantaa Gigantin Tammiston myymälässä kesähessulta (oli unohtanut).
Oman koneeni ostin Tammiston Powerin outletista, kun sieltä sain hyvää palvelua ja nostivat pesukoneen autooni ja antoivat asentajan numeron, joka oli huomattavasti edullisempi ja nopeampi kuin powerin oma asentaja ja yhteistyökumppanit ja kaikki hoituivat heillä minuuteissa odottamatta.

He olivat Vantaa Tammiston Powerilla niin reiluja, että antoivat Outlet tuotteesta lisätarjousta ja katsoivat minulle asennuksen aikana huomatun poistoletkun kuntoon ja antoivat kaupan päälle viisi pesuainetta. Toisin kuin törkimys Gigantti.
Power Tammistossa oli siis myöhemmin osta pesukone ja saa viisi pesuainetta kaupan päälle ja sain vielä bensahyvitystä pyytämättä heiltä kilometri perusteisesti litrahintaa nähden.

Vanhempani halusivat yllättää minut, kun asun omillani ja yrittivät valita pesukoneen parhaansa mukaan neuvojen perusteella. Siinä on teille Gigantti ja sirkuksensa. Powerista yhä odotan ensimmäisen kuukauden osamaksua, se on ainoa miinus heiltä.
Heillä pesukone meni rikki siis torstaina ja uudella pesukoneella oli kiire, koska pyykkipäivä on perjantaisin aina, joten pesukone tilattiin samantien tarjouksen löydettyä. Muuten olisivat pesseet vaatteita toisella veljelläni, mutta hän on lomilla.

1690805117349.png




Tässä tuo sama teksti vielä kirjattuna, jos muuttunut pikseli mössöksi.

Hei,

Kiitos palautteestanne ja haluankin heti pyytää anteeksi omasta puolestani että asiakaspalvelukokemuksenne on ollut kuvailemallanne tasolla.

Kyseisen myyjän kanssa olen käynyt vakavan keskustelun asiasta ja käyty asiakaspalvelua läpi perinpohjaisesti. Ottamatta kantaa tilanteeseen sen enempää,

Ei se ole mennyt missään nimessä niin kuin Gigantissa me haluamme ja tästä haluankin teiltä anteeksi pyytää.

Kaikesta huolimatta haluan toivottaa teille hyvää kesää.


Ystävällisin terveisin / Best Regards


Osastopäällikkö/Department manager
Gigantti Oy
Sähkötie 3
01510 Vantaa

www.gigantti.fi



Aihe: Asiakaspalaute gigantti.fi:n kautta

Palaute koskee myymälää
- Gigantti Megastore Vantaa Tammisto

Miten arvioisit ostokokemuksesi?
- Erittäin pettynyt

Nimi

Sähköposti

Puhelinnumero

Avoin palaute
- Kävin myymälässä kello 13.20 aikoihin. Asiakaspalvelija numero 420. Minua edellä on 13 "haamu asiakasta" ja sitten 419 asiakas. Vuoroni piipahti, ei tullut asiakaspalvelijaa auttamaan. Siinä aikaisempaa asiakasta palvellut "Joonas" niminen henkilö sanoi, "odota hetki, otan sinut kohta". Hetken kuluttua kysyin, "Mikä on edullisin pesukone ja mikä on paras hinta, jonka voit laittaa?"

Ensimmäinen asia, mitä hän sanoi: "Tämä ei ole mikää bazaari tai kirpputori, voit palata takaisin itään tinkimään. Hinnat ovat ilmoitettu tuotteissa ja minä en laita mitää tarjousta." Toinen edessä oleva vanhempi nainen asiakaspalvelija oikein ylpeästi nyökkäsi. Minä sanoin hänelle vakavasti, "Jos et ymmärrä anteeksi pyytää, raahaan sinut ulos kaupasta ja teen tästä poliisitapauksen kunnialoukkauksena". Tämän jälkeen hän pahoitteli, ettei tarkoittanut sitä henkilökohtaisesti ja yritin jatkaa asiointia kanssaan.

Mitä tahansa pyysin häneltä, ei voi tarjousta laittaa ja etenkin halvemmista koneista tarjousta ei laiteta. Kysyin voisinko asioida toisen asiakaspalvelijan kanssa, hän sanoi "Antti ei varmasti laita sinulle tarjousta", vaikka hän oli aikaisemmalle asiakkaalle laittanut tarjouksen. Yritin kertoa asiakaspalvelijalle, kai hän ymmärtää että olin Infocarella töissä ja olen aina asioinut Vantaa Tammistolla ja aina on hintaa vähän menty alas tuotteesta riippumatta ja suosittelen liikettä kaikille. Hän sanoi "ei kiinnosta".

Yritin vertailla pesukoneita ja kuivaavia pesukoneita kanssaan, mutta totesin hänen olevan niin pihalla laitteista että jätin ostamatta ja menin kilpailevalle liikkeelle Powerille, josta antoivat minulle suoraan tarjouksen ja nostivat kuivaavan pesukoneen autooni. Tämä on sitä teidän nykyistä surkeaa ylimielistä asiakaspalvelua, joka karkoittaa asiakkaat. Teiltä kuljetuksen ja asennuksenkin olisin saanut vasta torstaina, kun kilpailijalla se onnistui vielä saman päivän aikana. Hävetkää.

Kun asiakas tulee ja tottunut tinkimään ja neuttelemaan, silloin pitää olla pelisilmää. Olin valmiina ostamaan parin tuhannen euron edestä pesutornin ja ottamaan toisen koneista osamaksulla. Ei kelvannut. Powerille meni tilaus ja voitto kotiin. Rasistinen ylimielinen poikanen ei ymmärrä, ettei työelämässä tuommoinen käytös ole suvaittavaa ja mitä tuon naisen käytökseen tulee, en kommentoi. Ymmärsin että kyseinen keski-ikäinen nainen piippasi vuoroni ja meni karkuun hyllyttämään toiselle puolelle myymälää nähtyänsä minut. Missä se tasa-arvo ja reiluus, mistä gigantti on tunnettu? Gigantin palvelu on mielestäni tippunut rajusti viiden vuoden aikana.



Olen murobbs käyttänyt vuodesta 2002 ja Gigantista ketjuja siellä ollut 2004 vuodesta.

Lisäyksenä, samassa Gigantissa koko ikäni käynyt, moni myyjä ja asiakaspalvelija, pitkään talossa palvelleet tietävät minut oikein hyvin ja ovat mukavia, mutta lopettaneet työskentelyn siellä. Remonttien ja toistuvien palkan muuttamisen provisioksi ja myynti pakotteeksi on asiakaspalvelun taso tipahtanut. Kaiken kukkuraksi myyntipalvelun ovat ulkoistaneet kolmannelle osapuolelle Baronalle. Minä olen aina tinkinyt Gigantissa. Minä tulen aina tinkimään. Minä en suostu olemaan tinkimättä. Minulla on oikeus tinkiä. Se on tyhmää maksaa liikaa, siitä sloganista minä Gigantin tiedän. Se on tyhmää. Vertauskuvat johonkin ruokakauppaan ovat absurdeja, kun mainoksissakin sanovat välillä: "Myyjämme antavat parhaan hinnan", tässä tapauksessa en saanut parasta hintaa. Nykyään eivät ota vertailuperusteena "netti hintaa", vaan mitä naapuri Power pyytää samanlaisesta koneesta. Kaikki vastuu ostamisesta on kuopattu asiakkaalle ja myyjällä on aikaa viettää kolme minuuttia per asiakas saadakseen provision.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
512

Jatkossa sitten tähän ketjuun. Turhaa aloittaa oma ketju täsmälleen samasta aiheesta .
Niin minä aloituksessa kirjoitin, että erillisinä puljuina noita arvostelisin. Yhdestä pitkästä ketjusta vaikea hahmottaa eri puljujen toimintaa verrattuna erillisinä konserneina.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
231
Varmaan kiinnostuskivet ollut siellä ja vähemmän motivoitunutta porukkaa töissä, juurihan ne sai yt/muutosneuvottelut valmiiksi
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
512
Varmaan kiinnostuskivet ollut siellä ja vähemmän motivoitunutta porukkaa töissä, juurihan ne sai yt/muutosneuvottelut valmiiksi
Reklaamatio osoite on ovelasti piilotettu nettisivussa, eikä reklamaatiota voi jättää yhteyttä ottamalla. Vaan pitää erikseen löytää oikea sivusto menuusta ja navigoida oikeaan paikkaan palautteen antamiseksi. Tahallisesti monimutkaistettu.
Ei ole reklamaatio painiketta "ota yhteyttä osiolla" tai selkeästi näkyvissä ja hienosti tuo sivusto on sokkeloitu asioiden vaikeuttamisiksi.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 251
En nyt jaksanut ihan koko wall-of-textiä huolellisesti lukea, mutta tässä olisi nyt aiheellista ymmärtää, että Gigantin jne. vastaavien firmojen valmiiksi paketoidut vakioidut halvat asennuspalvelut sisältävät hyvin tarkasti vain ja ainoastaan palvelukuvauksen mukaiset asiat, eikä mitään sen kummempaa.

Jos tarvitsee jotain muuta, on aiheellista hankkia itse asentaja omaa custom-tarvetta täyttämään. Tämän vakiosisällön ansiosta ne asennuspaketit ovat niin halpoja kuin ovat.

Lisäksi asentajalla kusisi koko loppu työpäivä, mistä tulisi monelta muulta asiakkaalta valitusta, jos pitäisi alkaa käyttää aikaa muihin kuin speksattuihin asioihin.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 456
En näe tarvetta erilliselle ketjulle Gigantille, kun tuolla laajemmassakaan ketjussa ei mitenkään ruuhkaksi asti keskustelua ole. Eli jatkot siellä:
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 657
Viestejä
4 237 139
Jäsenet
71 236
Uusin jäsen
joshimm

Hinta.fi

Ylös Bottom