Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 705
Kannattais varmaan eka ehdottaa sitä arvonaleneman korvausta ennenkuin vie KKVlle asian.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
566
Kannattais varmaan eka ehdottaa sitä arvonaleneman korvausta ennenkuin vie KKVlle asian.
Tämäkin on mielenkiintoinen optio, koska tilasin tuotteen -15% omistajapäiviltä. Katsotaanko arvonalenema täydestä myyntihinnasta vai maksamastani tarjoushinnasta ?
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 772
Tämäkin on mielenkiintoinen optio, koska tilasin tuotteen -15% omistajapäiviltä. Katsotaanko arvonalenema täydestä myyntihinnasta vai maksamastani tarjoushinnasta ?
Ei siinä ole mitään ihmeellistä, ostohinta merkitsee sitä maksimiharmistusta. Ihan sama mitä tuote maksoi vuosi sitten tai ens vappuna.
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
488
Kommentoisin tähän ketjuun, mutta tein erillisen ketjun Gigantista. Meni penkin alle palvelu.

 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 493
Kommentoisin tähän ketjuun, mutta tein erillisen ketjun Gigantista. Meni penkin alle palvelu.

Miksi ihmeessä piti tehdä oma ketju? Tämä ketjuhan on juuri tuollaisia postauksia varten?
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
488
Miksi ihmeessä piti tehdä oma ketju? Tämä ketjuhan on juuri tuollaisia postauksia varten?
No joo, olisi voinut tähän ketjuun hyvin laittaa. Minulle on vain helpompi kirjoittaa isossa editorissa. Ketjuun suoraan kirjoittamisessa ei saa editoria näkyviin. Ennen techbbs oli semmoinen "Laajenna editori" ja sain sen isommalle, että oli helpompi kirjoittaa.
Minusta vaikutti kivemmalta, että puljut ovat omina konserneina, eikä sumppuna niin helpompi vertailla ja tiivistää heidän välistä kilpailua ja asetelmaa.


Toki jos moderaattori näkee aiheelliseksi, niin voi liittää uuden aloitukseni tuosta linkistä tähän ketjuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 039
Pidetään foorumi siistinä. Ei siitä tule mitään jos jokainen aloittaa uuden ketjun siitä omasta tärkeästä asiasta vaikka löytyy jo olemassa oleva ketju aiheesta.

Luin tuon tekstiseinän. Gigantti on toiminut kuten palvelussaan on. Palvelu ei pidä sisällään ylimääräisiä töitä tai asiakkaan omien kilkkeiden asennuksia.

Karmea valitusvirsi tyhjästä.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 412
Pidetään foorumi siistinä. Ei siitä tule mitään jos jokainen aloittaa uuden ketjun siitä omasta tärkeästä asiasta vaikka löytyy jo olemassa oleva ketju aiheesta.

Luin tuon tekstiseinän. Gigantti on toiminut kuten palvelussaan on. Palvelu ei pidä sisällään ylimääräisiä töitä tai asiakkaan omien kilkkeiden asennuksia.

Karmea valitusvirsi tyhjästä.
Olisin voinut laittaa tämän keskustelun aloituksen toisen keskustelu aloituksen jatkoon, mutta halusin tehdä puljulle oman valitusketjun. Murobbs aikoihin oli erillisenä ketjuina liikkeet.

Alla on kuvailtuna tarina pääpiirteittäin, jotta saatte jonkinlaisen käsityksen asiakaspalveluksesta.
Äidiltäni hajosi pyykinpesukone LG:n pesutornista ja hän näki tarjouksen Gigantin bonusklubi jäsenenä sähköpostissaan. Äitini kiinnostui pesukoneesta, kirjautui gigantin sivuille ja keskusteli videopuhelussa asiakaspalvelijan kanssa ja selvitti asennusta, sekä yhteensopivuutta pesutorniin.
Myyjä sanoo äidille, että vanha pesukone viedään pois ja uusi pesukone on mitoiltaa identtinen ja voi asennuksessa käyttää vanhaa LG:n väliasennussarjaa ja pesutorni on täsmälleen samalla paikalla ja suositteli hankkimaan yleismallisen tai LG:n oman väliasennussarjan hyllyköllä tai ilman tuomaan lisää turvallisuutta.
....
Vaikeaa tämä lainaaminen toisesta ketjusta, mutta vaikea tuosta sitä pointtia kaivaa irti, joten postaaja korjatkoon jos olen väärässä.

Minulle jäi nyt epäselväksi mitä oli sovittu myyjän kanssa, ymmärsin sen että ohjeen mukaan tilaus tehty, mutta toimitus ei vastannut sovittua.

- Se tiedetään että sähköisen itsepalvelu tilauksen mukaan mennyt, mutta se ei ole pointti, vaan se mitä sovittu myyjän kanssa.
- Se on sitten epäselvää mitä sen myyjän kanssa on oikeasti sovittu, toki jos myyjä kertoo suulliset ja kuvalliset kaupankäynnit talentavansa niin myyjä sen selvittää nopsasti jos asikas tarinoi ihan omiaan.



Näissä tarinoissa missä on kauppaa tehnyt asiakas, ja myyjä, vastaanottaa kolmas henkilö, henkilöltä X, ja tarinan kertoo viides henkilö.


Ilman mainittua videotallenentta ulkopuolisen on vaikea vakuuttua mitä on oikeasti sovittu.


Se toki tänäpäivänä tuttua että automatisoidut prosessit menee koneellisesti, ja alihankkija asentaja tekee sen mitä on tilattu, eikä määräänsä enempää lähde tekeen omaa piikkiin ja hän ei ehkä saa myydä ohi tilaajan omia lisätöitä. Tai ei halua tarjota jos näyttää siltä että maksajasta joutuu kinaan.


Edit:
Ilmeisesti tuosta tallenteesta jotain kränää, oltiin pettyneitä että sellainen oli tehty.
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
488
Tiivistän selkeäksi ongelman:
Gigantin verkkosivuilla ei voi valita pesutornin asennusta asiakkaana. Gigantin verkkosivuilla ei voi laittaa kahteen kertaa ostoskoriin asennuspalvelua. Gigantin asiakaspalvelu videochatissa ei ole puhetta "äänittämisestä".

Kaksinkertaisen asennuksen saamiseen, että lasketaan pesutorni asennukseksi -> myyjä tekee linkin, joka lähetetään puhelimeen.
Myymälässä myyjä, ei ole itsekkään ikinä lukenut "Näytä enemmän" kohtaa verkkosivuilta.

Gigantin omat asentajat ovat asentaneet muille asiakkaille pesutornin 29.90€ hintaa, kaikesta huolimatta vahingossa.

Gigantin asiakaspalvelija sivuillaan videochatissa sanoi sanoneensa ja ettei vastaa pesukone osiosta, kun pyysimme yhdistämään myyjälle. Gigantin asiakaspalvelija myyjä Vantaa Tammistossakin sanoi ettei vastaa pesukone myynnistä vaan ohjeisti yleisesti osastolla.

Joten vaikka asiakas haluaisi ostaa pesutorni asennuksen, niin nettisivujen kautta se ei yksinkertaisesti ole mahdollista

1690873956903.png



Näytä enemmän kohdassa selkeästi sanotaan: "Torniasennus, paitsi jos tilaukseen kuuluu myös kuivausrummun asennuspalvelu"




1690874254173.png


Myyjän kanssa netissä ja myymälässä sovittiin tornikoneen asennus, tärinävaimentimilla ja väliasennussarjalla, jonka asiakas toimittaa.
Väliasennussarja, oli erillisellä kuitilla hankittu Gigantista aikaisemmin veljelle, mutta jäi käyttämättömäksi ja sopi LG:n pesukoneeseen.
Tärinävaimentimet olivat Class Ohlsonista, koska olivat parhaimpana ratkaisuna vertailussa kaakelipinnoitteelle.

Asennus tehtiin vain pyykinpesukoneelle Class Ohlsonista hankituille tärinävaimentimien päälle, mutta kuivauskone jätettiiin asentamatta ja väliasennussarja.

Kuivauskonetta ei asennettu, koska ei kuulunut tilaukseen, mutta asentajalla olisi ollut mahdollista käyttäytyä ja myydä se lisäpalveluna, mutta Gigantin vuokrapalvelijana asennuksissa ei ole koulutettu toimimaaan niin. Asennus kokemus ei mennyt suunnitellusti ja lappuun äitini oli valmiiksi kirjoittanut, miten haluaa pesukoneen laittaa paikalleen ja mitä käytettävän. Class Ohlsonin kumitassut tulivat siis entisen kumitassun paikalle ja pyykinpesukone tismalleen samaan paikkaan, mihin Hakonen Oy oli asentanut Gigantista hankkiman pesutornin yli 15-vuotta sitten. Eipä tuosta enempää.

Ei tuossa pitäisi olla mitää epäselvää. Gigantti kusi ja asentaja mokasi.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tuotteet, joita pyysimme käyttämään:
Gigantista hankittu väliasennussarja Nordic Quality Plus väliasennussarja 352435 - Gigantti verkkokauppa
Tärinänvaimennus tassut ClassOhlsonista Tärinänvaimennin | Clas Ohlson

Vaihtoehtoisesti olisi voinut myös Gigantin omaa yli 10-vuotta sitten myymää väliasennussarjaa käyttää, jota möivät LG:n pesukoneeseen: LG AT-S702W -väliasennussarja", sitä yhä myydään muissa liikkeissä: LG AT-S702W -väliasennussarja 29,99

Vielä selvennän tilannetta Gigantissa asiakaspalvelija yritti puolustautua jälkeenpäin:
Myymälässä, ettei vanhaa voi käyttää, koska ei ole turvallista ja poistunut valikoimasta ja olisi pitänyt samalla kuitilla kaikki näkyä, Gigantin ehdottama väliasennussarja olisi maksanut 150€ noin LG väliasennussarja tasolla DSTWH - Gigantti verkkokauppa
Asennusta uuteen väliasennussarjaan ei tehty, koska ei ole tilattu asennusta kahteen kertaan. Asennusta uuteen väliasennussarjaan ei tehty, koska ei näy samalla kuitilla. Vaikka samat tuotteet myydään Gigantissa ja Gigantin kolmannen osapuolen myyjillä verkkosivuillaa, pitää olla kaikki samalla kuitilla.

Tätä ehtoa ei lue mistää ja tuntui että asentaja ja asiakaspalvelija keksivät tämän päästään. Pointti on pesutorni asennus on luvattu ja asennus pesutorniksi on luvattu. Turha tuommoisessa vedota ettei näy kuitilla tai ettei ole uusi väliasennussarja samalla kuitilla. Se mikä on sanottu, pitää vedota siihen. Se on sopimus.

Ei jälkeenpäin voi sanoa: "Sanoin laita ostoskoriin ja seurasin tilannetta ja en ohjeistanut lukemaan "näytä enemmän" optiota, jossa minä myyjänä voin laittaa asennuksen kahteen kertaa ja asiakkaalla ei edes mahdollisuutta ymmärtää ettei pesutorni asennus kuulu pesukone asennuksen yhteyteen". Logiikka on aika surkea.

Lisäksi,kun koittaa reklamoida verkkosivuillaan, niin sekin on sokkelomaisesti piilotettu, myymälässä ei oteta reklamaatiota vastaan ja asiakaspalvelija yritti ohittaa minut keskustelussa valtuutusta lomakkeesta huolimatta, vasta kun pyysin äitiä tilausnumeroa antamaan ja aspalla kesti uskoa, että olen poikansa, niin sitten vasta sain puhuttua läpi reklamaation, josta kirjoitti tapauksen ylös. Asiakaspalvelija vetosi GDPR, mutta minulla on valtakirja ja minä olen asioinut koko ikäni samassa puljussa, joten ei ole minun ongelmani että laki tai uusi ihminen, joka ei tunnista naamaltani tai perhettäni Vantaalla ei tiedä, kuka olen. Kun minä menen lähikauppaan ja sanon tupakka, niin tietävät automaattisesti että isäni polttaa vain yhtä merkkiä ja samat aspat ylivedossa yli 20-vuotta. Näin se homma menee. Ymmärrän jos olisin muualla ollut kuin Vantaalla omalla kotiseudullani. Minä en peräänny ketää kotini vieressä.

Videopuhelun tallentamisesta ei ole selkeästi mainittu Gigantin verkkosivuilla, että asiakas hyväksyy semmoisen "käyttämällä palvelua". Ei minulla mitään tallentamista tai lokitietoja vastaan, vaan se että asioita automatisoidaan ja itsepalvelu keskeisyyttä lisätään ja asiakasta moititaan, kun ei itse ole tarpeeksi hyvin suunnitellut ja kirjannut tietoja ylös. Kyllä nuo ajankohdat ovat selvillä ja selvitetty, mutta se pointti on ettei tuommoista kuuluisi asiakkaan huolehtia ja ruveta kirjaamaan esim kello 10.42.04 sekuntti tarkasti kävin kaupassa ostin maitoa esim Pekalta, Pekalla oli vaaleat silmät, 5cm lyhyt polkkatukka, Jack & Jonesin t-paita L-kokoa ja farkut Dresmanista 32/36 kokoa parilla öljytahralla polkupyörä ketjusta ja hän tuoksui Axe hajusteelta, kahvin tuoksuiselta, ikää hänellä 27-vuotta ilmeisesti kesätöissä, ruumiin rakenne tukeva, Pekka ei taida olla Pekka, koska ei anna pohjoismaisia vaikutteita. ym sanatarkkaa yksityiskohtaista kuvailua. Siihen vielä: "Lähestyin Pekkaa, koska pidin häntä asiakaspalvelijana ja myymälä asiantuntijana. Pekka osaisi kertoa, onko punaista maitoa takahyllyllä myynnissä ja mitä eroa on Valion ja Arlan ja Pirkka punaisella maidolla. Ostin Arla maidon ja petyin, kun tuote oli vanhetunutta. Perkeleen Pekka, mitä menit tekemään. Tyyppisesti kuvailuvaatimusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
488
Gigantissa:
Pyykinpesukone asennuksen voi valita vain pyykinpesukonetta ostaessa.
Kuivauskoneen asennuksen voi valita vain kuivauskonetta ostaessa.

Pesutornin asennus ei kuulu hintaa jos jompi kumpi on yksittäin ostettu.

Pyykinpesukoneen ja kuivauskoneen asennusta ei voi samanaikaisesti valita jos ostaa vain toisen koneista. -> Miten asiakkaan syytä?

Haluan ymmärtää tämän logiikan tässä takana...

Ongelmatilanteiden ennalta käsittelyä:
Muut tilanteet
> Asiakas toimittaa väliasennussarjan, joka on myymälän suosittama ja vaikkapa esim ei yhteensopiva, eikö se silloin ole asentajan ongelma?
> Asiakkaan asuntoon ei mahdu pesutorni kalusteisiin, eikö se ole asentajan ongelma ja osittain sen syytä, joka sanoo "mahtuu siihen". Myyjälläkin on vastuuta.
> Asiakkallee myydään eri merkkiset koneet, joiden mitat poikkeavat ja torniasennus ei esim mahdollista, mutta myyjästä voisi olla, eikö sekin olisi myyjän syytä?

Vai pitääkö asiakkaan olla alan ammattilainen? Sittenhän autokorjaamotkin ja muut saavat myydä mitä vain sanomalla asiakkaalle annettiin mahdollisuus valita ja asiakkaan tehtävä huolehtia yhteensopivuudesta. Tuota logiikkaa en käsitä.

Olisin riemuissani jos voisin töissäkin suunnitella tuolla tavalla kojeita ja syyttää muita omista töppäilystä. Sitä varten on testaajat ja webbikehittäjät ja tilauksen asiantuntijat ym. ym. ym.
Eiköhän pointtini ole nyt veden pitävä ja täysin ymmärrettävissä. En tiedä, mitä meinaavat nyt tehdä? Lähettävätkö toisen asentajan tekemään laitteen loppuun. Antavatko kompensaatiota vaivasta? Mitä nyt asiakkaan pitäisi tehdä? Tilata itse asennus muualta ja vaatia tilauksen peruuttamista? Että silleen, miten meni omasta mielestä Gigantilla nyt? Onko minun syytä, ettei webbikehittäjä tehnyt sivustoa selkeäksi ja ei ole loppuun asti suunniteltu ennakkoon estämään tämmöisiä tilanteita? Minulla olisi huomattava määrä palautetta antaa ja perfektionistina häiriinnyn muiden virheistä usein ja pienestäkin ärsykkeestä.

Lisäksi jos myyjä nyt myykin lisäpalvelun mukamas ja asiakkaalla ei sillä hetkellä ole tilillään rahaa, kauanko asiakkaalla on maksu aikaa? Voiko asiakas ostaa lisäpalvelun laskulla korottomasti osamaksulla. Inhoan ikäviä yllätyksiä. Eikä riitä, että myymälässä sanotaan "emmä tiiä, oon vaan töissä täällä".

Kaiken pitäisi olla läpinäkyvää ja selkeää, sekä mahdollisimman yksinkertaista että tavan tallaaja kokematon osaa käyttää palveluaan.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 493
> Asiakkaan asuntoon ei mahdu pesutorni kalusteisiin, eikö se ole asentajan ongelma ja osittain sen syytä, joka sanoo "mahtuu siihen". Myyjälläkin on vastuuta.
En todellakaan jaksanut lukea kuin murto-osan noista tekstimuureista, koska kielioppikin on niin hirveää.

Mutta millaisella mentaaliakrobatialla tästä saa myyjän syyn, jos asiakas ei itse osaa mitata tilaa, johon pesutorni on tulossa?

e. Toki jos olet kertonut myyjälle täysin tarkat mitat, ja myyjä sanoo, että mahtuu siihen, niin silloin on myyjän virhe. Mutta jos et ole mitannut tilaa millien tarkkuudella, ei myyjä mitenkään voi sano varmasti, mahtuuko se vai ei.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
minä olen asioinut koko ikäni samassa puljussa, joten ei ole minun ongelmani että laki tai uusi ihminen, joka ei tunnista naamaltani tai perhettäni Vantaalla ei tiedä, kuka olen. Kun minä menen lähikauppaan ja sanon tupakka, niin tietävät automaattisesti että isäni polttaa vain yhtä merkkiä ja samat aspat ylivedossa yli 20-vuotta. Näin se homma menee.
Hiukan haisee itsekeskeisyys ja muut asenneongelmat. Lailla tai uusilla - tai edes vanhoilla - ihmisillä ei ole minkään valtakunnan velvoitetta tietää, kuka sinä olet. Se on nimenomaan sinun ongelmasi, jos käyttäydyt sillä oletuksella ja todellisuus ei vastaakaan fantasiamaailmaasi jossa elät.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 039
Taitaa nyt se ongelma löytyä peilistä jos lähtee siitä että "ettekö tiedä kuka MINÄ olen!?".

Etkö osaa lukea tuota Gigantin kohtaa palvelusta ja sen rajoitteista? Siinä lukee selkeällä että palveluun ei kuulu torniasennusta ellei osta samalla myös rummun asennuspalvelua joka on eri tuote.

Lopeta nyt tämä lapsellinen valitus ja asenna se rumpu siihen päälle itse.
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
488
En todellakaan jaksanut lukea kuin murto-osan noista tekstimuureista, koska kielioppikin on niin hirveää.

Mutta millaisella mentaaliakrobatialla tästä saa myyjän syyn, jos asiakas ei itse osaa mitata tilaa, johon pesutorni on tulossa?

e. Toki jos olet kertonut myyjälle täysin tarkat mitat, ja myyjä sanoo, että mahtuu siihen, niin silloin on myyjän virhe. Mutta jos et ole mitannut tilaa millien tarkkuudella, ei myyjä mitenkään voi sano varmasti, mahtuuko se vai ei.

Tuo oli siis nyt esimerkkiä, eikä liity aiheeseen. Lähinnä siis ohjeistin tulevaisuuden varalta on hyvä ennakoida mahdollisia ongelma tilanteita.


Gigantin webbisivuilla pitäisi olla mahdollisuus valita pesutornin asennus tai kuivauskoneen ja pesukoneen asennus yhtä aikaisesti, niin asiakas käsittäisi tilanteen. Eipäs nyt enempää irroitella asioita kontekstista.
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
488
Taitaa nyt se ongelma löytyä peilistä jos lähtee siitä että "ettekö tiedä kuka MINÄ olen!?".

Etkö osaa lukea tuota Gigantin kohtaa palvelusta ja sen rajoitteista? Siinä lukee selkeällä että palveluun ei kuulu torniasennusta ellei osta samalla myös runnun
Kuten sanoin, videopalvelun asiakaspalvelija ja myymälän asiakaspalvelija sanoivat pesutornin asennus kuuluu asennukseen.

Jälkeen päin katsoimme asennuksen jälkeen näytä enemmän osiota, jossa lukee selkeasti palveluun ei kuulu Torniasennus, paitsi jos tilaukseen kuuluu myös kuivausrummun asennuspalvelu"

Tuota kuivausrummun asennuspalvelua ei voi asiakas valita ostoskoriin vaikka haluaisikin, ellei osta kuivauskonetta samalla.

Mene itse gigantin sivulla ja valitse pesukone, miten siitä saat ostoskoriin lisättyä pesutornin asennuspalvelun tai kuivauskoneen asennuspalvelun lisättyä erikseen? Myyjä voi videopuhelun aikana lähettää linkin, jossa hänellä on erityisoikeudet lisätä. Sama juttu myymälässä jos on kokeneempi tai tietävä myyjä, niin hänkin itse "muokkaa" ostoslistan, jota asiakas ei kykene tekemään.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 493
On olemassa asiakkaita, joiden kohdalla yritys on TODELLA tyytyväinen, jos nämä siirtyvät kilpailijoiden asiakkaiksi. Lähellekään kaikki asiakkaat eivät ole firmalle kannattavia, jotkut jopa todella kalliita…
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 039
Hyvä että ymmärsit vihdoinkin että asennus ei kuulu ellei osta, yllätys yllätys, sitä kuivausrumpua.
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
488
Hyvä että ymmärsit vihdoinkin että asennus ei kuulu ellei osta, yllätys yllätys, sitä kuivausrumpua.
Niin minä alunperin sanoin? Näytä enemmän osiosta lukee ettei kuulu asennukseen pesutorni ja pitäisi lisäpalveluna ostaa kuivausrummun asennus.
Kun se myyjä sanoi itse että kuuluu ja tilauksen aikana äitini ei lukenut näytä enemmän osiota ja myyjäkää ei ollut tuosta tietoinen, niin jäi kuivauskone asentamatta välisarjan kanssa.

Siis tuo oli se ongelma alunperin ja se ei vaadi kuivausrummun ostamista jos olisi valittavissa kuivauskoneen asennuspalvelu erikseen. Se antaa valita kuivausrummun asennuspalvelun vain jos ostaa kuivausrummun.

Tilanne olisi ollut asennuksen aikana vielä korjattavissa jos asentaja olisi tarjonnut lisäpalvelua, kuten olisi kuulunut gigantin mukaa ja asennuspalvelijan yrityksen mukaan.
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
488
Taitaa nyt se ongelma löytyä peilistä jos lähtee siitä että "ettekö tiedä kuka MINÄ olen!?".

Etkö osaa lukea tuota Gigantin kohtaa palvelusta ja sen rajoitteista? Siinä lukee selkeällä että palveluun ei kuulu torniasennusta ellei osta samalla myös rummun asennuspalvelua joka on eri tuote.

Lopeta nyt tämä lapsellinen valitus ja asenna se rumpu siihen päälle itse.

Jos edes vaivaantuisit lukemaan, mitä kirjoitin... Vaivaantuisitko itse tulla korjaamaan minun selkäni, sekä nostamaan tuon pesukoneen päälle ja irroittamaan jalat siitä, jotta saisi välisarjan päälle? Miksiköhän ihmiset tilaavat asennuksen? -> Eivät tahdo itse asentaa tai eivät osaa tai eivät kykene.
Ihmeellistä ylimielistä kommentointia, jossa yritetään etsiä suurennuslasilla ongelmia oikeinkirjoituksesta ja kommunikointi kyvystä ja nokittamalla lapselliseksi kiukuttelu. En minä näe syytä muuttaa asennettani. Minä asun täällä, minä toimin täällä, minä olen oma itteni täällä. Minä odotan parasta mahdollista viiden tähden palvelua naapurin reiskalta ja en siedä junan tuomien nillitystä tai muukalaisten asenteita. Tuo asenne vaihtuu, kun olen poissa safe space zonesta, eli siitä pienestä 5km ympyrästä jossa kaikki tuntevat minut. Ei ole minun ongelmani jos itse tulee omakotitalo seudulle urputtamaan. Minä kuulun pienen kylä yhteisöön, en isojen massojen maailmaan.
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
488

Siitä vaan hakemaan palvelua sen rummun asentamiseksi. Mä voin kertoa, että toimenpiteeseen menee maksimissaan 20 minuuttia jos paikka on selkeä ja välisarja on oikeaa mallia.
Ei, siinä menee korkeintaa viisi minuuttia. Irroittaa jalat, nostaa väliasennussarjan päälle ja kiristää hihnan. Olen katsonut youtubesta, miten se asennetaan. Todennäköisesti tilaan naapurin palvelun asentamaan, kun hän on kodinkone liikkeellä töissä.

Tuossa selkeä video vastaavasta asennussarjasta.



E: gigantti tarjosi nyt lisä asennuspalvelun, niin saa asian hoidettua eli juurikin tuon kuivausrummun asennettua pyykinpesukoneen päälle. Silti en ole tyytyväinen, kun jouduin näkemään vaivaa.

Edit: Case closed. Homma selvitetty Gigantin kanssa ja jossain vaiheessa sivustoa päivitetään niin että näkyy pesutorni asennus vaihtoehtonakin, koska sitä ei tullut kehittäjä ajatelleeksi.

Edit: sain asennuksen ja hyvitystä kaupan päälle, mutta asennuksen olisi voinut nätimmin hoitaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
488
1691053278126.png

1691053287221.png



No siis, joo asensi Gigantti nyt hyvityksenä pesutornin, kuten pitääkin. Itteäni OCD-ihmisenä ärsyttää, miksi tassuja ei voinut pitää suorassa!
Pesukonetta piti liikuttaa muutaman sentin seinää päin, meni itseltäni plasmat sekaisin. Äidistäni se on ok ja riittää et vain toimii.
Mielipiteitä tästä asennuksesta? 3min 40sec viettivät asunnossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 039
Edelleen, asiakkaan omien tarvikkeiden asennus ei kuulu Gigantille. Jos hyvää hyvyyttään asentavat niin varmasti osaat itse sitten suoristaa ne.
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
488
Varoitus Powerin Ecsteristä, kirjauduin ensimmäistä kertaa verkkosivuilleen. Pompottavat "huonompaa sopimusta", kuin mitä alunperin sovittu jos painamalla kyllä etusivullaan kirjautuneella.
Ecsteristä ei ole hyviä google arvosteluja ja tosi paljon promoottavat lataa sovellustaan. Ecster ei lue, milloin lasku tulee ja kolme kertaa sivuston vierailun aikana ehdotti sopimuksen päivittämistä.

Päivittämisen jälkeen siis korko ja käsittelykulu kasvavat, mutta vastineeksi saisi nähdä milloin lasku tulee tai luottotieto rajaa korotetaan 1000€ -> 1500€, vaikka käytetty summa on 450€. Soittopalvelusta ei saa yhteyttä. Mielipide arvostelu kaksi tähteä max.
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
488
Edelleen, asiakkaan omien tarvikkeiden asennus ei kuulu Gigantille. Jos hyvää hyvyyttään asentavat niin varmasti osaat itse sitten suoristaa ne.
Gigantista ostettu väliasennussarja, Clasusta ostetut tärinävaimennusmatot. Katso kaakelia ennen ja jälkeen. Edelleen olen oikeassa, miksi jättää vinoon tarkistuksen jälkeen?
Ei olisi iso vaiva pesukoneen liikuttelun yhteydessä, laittaa tassut suoriksi kuten olivat ja samaa kohtaa, niin mahtuu kuivausteline sivulle.

E: molemmat pesukone ja kuivauskone on Giganttilaisia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 039
Voi kyynel. Asiakas on hyvä ja liikuttaa koneen haluamaansa paikkaan jos asennuksen aikana ei ole muuta sovittu ja tuo on hyväksytty paikan päällä.
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
488
Voi kyynel. Asiakas on hyvä ja liikuttaa koneen haluamaansa paikkaan jos asennuksen aikana ei ole muuta sovittu ja tuo on hyväksytty paikan päällä.
Entä jos asiakas, jolla on tämä vaikeus hyväksyä asioita ei ollut kotona? Eikä koneita saa liikuttaa, muutenhan se ei olisi enää tasainen.
Noh äidistäni tuo on ok ja perheestä tuo ei haittaa.
 
Liittynyt
12.07.2023
Viestejä
28
Mielipiteitä tästä asennuksesta? 3min 40sec viettivät asunnossa.
Ihan jees? Amitsun pojat ei taida feng shuista tietää. Täytyy olla itse katsomassa päältä, jos on erikoistoiveita.
Olen itsekin OCD-taipuvainen, klaarannut hommat keskustelemalla paikan päällä vs jälkikäteen reklamoimalla. Ymmärrän toki, että aina se ei ole mahdollista.
 
Liittynyt
07.10.2020
Viestejä
330
Eikös palveluntilaajan tule olla paikan päällä valvomassa ja hyväksymässä suoritettu työ? Jos tilaaja ei ole paikalla ja joku muu hyväksyy tilaajan puolesta työn suoritetuksi, niin eihän silloin asiassa enää ole valittamista.
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
488
Eikös palveluntilaajan tule olla paikan päällä valvomassa ja hyväksymässä suoritettu työ? Jos tilaaja ei ole paikalla ja joku muu hyväksyy tilaajan puolesta työn suoritetuksi, niin eihän silloin asiassa enää ole valittamista.
Oli siellä serkku, joka ylisteli töissäkäyviä ja naureskeli itsekseen tyylillään "kato, kato mä oisin voinut asentaa samalla tavalla".
Sillä oli yksi tehtävä, katsoa että asennus onnistuu ja tekevät, mitä luvattu. Eiköhän tämä kommentointini ollut tässä osaltani. :rofl:
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
649
Luulisi tuossa tapauksessa ymmärtävän oman tilanteen ja ostanut pyöreät vaimennin tassut, olisi ollut aina suorassa. Helppohan nuo on tuosta pyöräyttää, vähän kallistaa konetta ja asentaa suoraan. Ei voi olla niin uusavutonta sakkia, että jos äiti ei ole laittanu vessapaperia rullan telineeseen jätät pyyhkimättä vaikka uusi rulla olisi käden ulottuvilla kaapissa.
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
488
Luulisi tuossa tapauksessa ymmärtävän oman tilanteen ja ostanut pyöreät vaimennin tassut, olisi ollut aina suorassa. Helppohan nuo on tuosta pyöräyttää, vähän kallistaa konetta ja asentaa suoraan. Ei voi olla niin uusavutonta sakkia, että jos äiti ei ole laittanu vessapaperia rullan telineeseen jätät pyyhkimättä vaikka uusi rulla olisi käden ulottuvilla kaapissa.

En halua tarttua baittiisi (don't feed the troll)...
Kyllähän nuo saa käännettyä ja semmoset pyöreet tassut kokemuksesta liukuu ja ja häiritsee pesukoneen DD toimintoa. Ei ole uusavutonta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 039
Hassusti mulla on ollut pesukone kohta 16 vuotta samalla paikalla kaadolla olevalla kaakelilattialla. Ei liu'u eikä liiku muutenkaan kun on tasapainotettu ja päällä on kuivausrumpu.

Eikä rumpua nyt herranjestas sentään millään kuormaliinoilla ole kiinnitetty vaan jalat lukitaan välisarjassa paikalleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 144
Eikä rumpua nyt herranjestas sentään millään kuormaliinoilla ole kiinnitetty vaan jalat lukitaan välisarjassa paikalleen.
Eikä millään välisarjoilla ;)
En nyt muista tornin ikää, mutta ajoittunee välille 5-7 vuotta ja rummun jaloissa palat 2-puolista teippiä.

Edit: Tunnustan. Välisarja ostettu jossain välissä, mutta kun se ei ole mihinkään liikkunut, niin ei ole (vielä) asennettu.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 412
En halua tarttua baittiisi (don't feed the troll)...
Kyllähän nuo saa käännettyä ja semmoset pyöreet tassut kokemuksesta liukuu ja ja häiritsee pesukoneen DD toimintoa. Ei ole uusavutonta.
Olen jättänyt välistä paljon pois, ja nyt tämänpäiväistä viesti tulvaa pintavilassut.

Toki jos on saanut jotenkin asentajan uudestaan tuleen, niin on toki harmillinen inhimillinen moka että pienet lätkän jääneet vinoon, silti sen verran pitäisi vilasta ennen poislähtöä, tarkistaa yleisilme, ettei niitä tarvi tulla korjaileen.

Tai sitten ovat olleet "asiakaslähtöisiä" ja asentaneet ne noin, että kuorma/rasitus jakaantuu paremmin lattialle, sama pyrkimys pienellä siirrolla vasemmalle, jossa samalla myös vapaa tila hitusen lisääntynyt kylpyhuoneessa.

No onneksi olet on aktiivinen läheinen ja pyöräytät nuo esteettisesti parempaan asentoon.

Seuraava tarvetta varten kannattaa vähän esiselvitellä alueen palvelutarjontaa, löytyykö tunthommilla vimpanpäälle sisäsiitiä asentajaa, joka niputtaa ikean, calasun ja gigantin kamat kitisemättä, ilman videopuheluilta ja nettilomakkeita. Tosin kannattaa sitten myös vakuttaa että maksuhalukkuutta on. Osa on sellaisia että heillä on varaa valita asiakkaat.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 876
Samsung on jo jonkin aikaa myynyt tuotteita suoraan omasta verkkokaupastaan. Tavarat tulevat ilmeisesti Ruotsista ja toimitustapoina on ollut PostNord, DHL sekä Bring.

Tänne voisi keräillä kokemuksia yleisesti kaupasta, alennuskampanjoista (ja siitä, kun kampanjat toimivat väärin, kuten ostoskorissa tulee esimerkiksi ylimääräinen alennus) sekä takuuhommista.

Keskustelu näistä aiheista tuntuu käyvän hyvinkin runsaana aina Samsungin uusimpien tuotejulkaisujen yhteydessä. Mutta keskustelu on kyseisiä tuotteita koskevissa ketjuissa joka aikalailla parin viikon kuluttua hiljenevät ja olisi hyvä saada näitä yleiskokemuksia tänne yleisketjuun

Lahjakortit, alennuskoodit:
Sivustolla on pitkään (päivä on välillä ettei toimi ja seuraavana taas toimii) toiminut alennuskoodi BUYNOW. Sillä saa -10% alennuksen, mutta koodia ei voi yhdistää muihin alennuskoodeihin (alennuskampanjoiden kanssa tämä on toiminut, esimerkiksi osta watch 6 kello, saat buds kuulokkeet ilmaiseksi)

Mikäli asiakaspalvelusta saa esimerkiksi 50e alennuskoodin, täytyy ostoksen olla 55euroa minimissään. Jakavat välillä myös 80e alennuskoodeja. Alennuskoodeja tunnutaan kuitenkin jakavan mielivaltaisesti: Jotkut saavat niitä vain kyselemällä, olisiko jotakin alennusta saatavissa, vaikka tuotteessa olisi itsessään jo kova alennus (tyyliin s23 puhelin -300€). Joillekin alennuskoodeja jaetaan hyvityksenä, mikäli toimitus viivästyy. Mutta kuten sanottu, 50e alennuskoodilla ("lahjakortti") ei voi ostaa vaikkapa 39euron latausalustaa, vaan tilauksen loppusumman pitää olla yli 55euroa.

Samsung Reward pisteet:
1691672611287.png

Näitä voi saada joko Samsungin tapahtumista lahjana (arvonnoista kuten Samsung pyörä Members sovelluksessa) sekä tienata ostoksilla. Pisteitä tulee ostoksen arvosta 1%, eli jos ostat 850e arvoisen ostoksen (ostoksen loppusumma alennuskoodien jälkeen), saat 8,5€ (1000pistettä on 1euro) edestä Samsung pisteitä. Pisteet tulevat tilille käytettäväksi muistaakseni kuukauden kuluttua ostoksen tekemisestä. Maksaessa tilausta voi ostoksen loppusummasta enintään puolet maksaa pisteillä

Toimitusaika, palautukset ja hyvitykset:
Toimitusaika on vaihdellut 2vrk-1,5vk välillä. Palautus on toiminut joustavasti: Asiakaspalvelu haluaa, että heille ilmoitetaan kun palautus tehdään, mutta kokeilin myös sitä, että lähetin tuotteen takaisin ilmoittamatta (käyttäen tilauksessa mukana tullutta palautusosoitelappua) ja palautus meni onnistuneesti perille ja hyvitys tuli laskulle. Palautuksen käsittelyaika postitushetkestä n.1,5vko, jolloin ilmoitetaan että hyvitys tulee. Hyvitys on tullut perille parissa päivässä

Oma pisteytykseni kaupalle on 7+/10. Lyhyt arvio:
Yleensä nopeat toimitukset ja hyvä alennus+päälle alennuskoodi saavat tilaamaan. Kuitenkin huonosti toimiva sivusto (tuote voi olla saatavilla tai mahdoton tilata, jolloin joutuu kikkailemaan eri selaimilla tms), välillä ei pääse kirjautumaan sisään, ostoskorista voi kadota tuote kesken ostosten...
Plussa tulee siitä, että kauppaan voi antaa vaihdossa vanhan puhelimen, tabletin tai älykellon (itselläni tämä on toiminut hyvin, mutta hitaasti ja vaatii kuluttajalta hyvän pakkaamisen laitteellensa)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
414
Silloin tällöin Samsung Members sovelluksessa on onnenpyörä josta myös voi voittaa nuita Rewards pisteitä. On tullut sitä aina pyöriteltyä kun se on ollut tuolla sovelluksessa näkyvillä. Taisin 80€:n edestä saada nuita pisteitä siitä uuden luurin ostoon eli aika hyvät bonukset siitäkin on irronnut
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 876
Silloin tällöin Samsung Members sovelluksessa on onnenpyörä josta myös voi voittaa nuita Rewards pisteitä. On tullut sitä aina pyöriteltyä kun se on ollut tuolla sovelluksessa näkyvillä. Taisin 80€:n edestä saada nuita pisteitä siitä uuden luurin ostoon eli aika hyvät bonukset siitäkin on irronnut
Sitä tuli itsekin pyöriteltyä päivittäin. Sain 100e sieltä kokonaisuutena sitten ulos, kun lopussa kuulin että sitä voi pyöritellä vielä useammalla Samsung puhelimella. Ehdin pari päivää pyöritellä myös talouden toisella Samsungilla, kunhan aktivoin sinne saman sama Samsung tili vain sisään

Samsung FLEX jäi muuten mainitsematta aloituksesta. Sillä puhelimen voi siis vuokrata, eli ottaa osamaksulla. Vaihtoehtona on tehdä 24kk määräaikainen vuokrasopimus(halvempi) tai sitten toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Noita toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia on osa käyttänyt siten, että on lähettänyt vanhan puhelimensa vaihdossa ja saanut siitä esimerkiksi 300e lisähyvityksen. Lisähyvityksen avulla vaikka vuoden ajan tuon uuden puhelimen käyttäminen on joissakin tapauksisa ollut merkittävästi edullisempaa (parhaassa tapauksessa 0e/kk)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 447
Vieläkös Gigantilla on se 50€ lahjakortti liittymän avaajalle/vaihtajalle? Vois hakea turhaa serriä jos tuo on vielä saatavilla.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Olkaa muuten tarkkana jos otatte vaikkapa hellan kuljetuksineen sekä asennuksineen. Erityisesti Gigantti on tunnettu ammattipiireissä siitä että on ollut hengenvaarallisia asennuksia kun ei tunneta vanhoja johdinvärejä. Jokusen asennuksen tiedän ihan kuvatodisteineen jossa esimerkiksi hellan maadoitus menty kytkemään vaiheeseen.

Muistakaa tsekkaa asentajan tiedot että firman tiedot löytyy sähköalan rekisteristä


Jos ei löydy niin pistäkää Tukesille tietoa asiasta. Sen verta villiksi ja oikeasti vaaralliseksi mennyt näiden touhu.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
827
Gigantti ei taida asentaa itse yhtään mitään. Käyttää ulkopuolisia yrityksiä, kuten kaikki muutkin.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Gigantti ei taida asentaa itse yhtään mitään. Käyttää ulkopuolisia yrityksiä, kuten kaikki muutkin.
Onko tuo nyt kuinka oleellinen asia? Eiköhän se Gigantti vastaa siitä asennuksesta, jos se sieltä ostetaan? Alihankkija sitten vastaa Gigantille.
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
488
Onko tuo nyt kuinka oleellinen asia? Eiköhän se Gigantti vastaa siitä asennuksesta, jos se sieltä ostetaan? Alihankkija sitten vastaa Gigantille.
Gigantti, kuten Bauhauksella aikoinaan olin töissä (tästä ikuisuus aikaa) asentelin ilman lupia kiukaita ja sähkölaitteita ym. Perusteluna, kuka tahansa voi kytkeä, kunhan kysyy kohteelta ennen menoa tietoa ja saa pätevämmältä yleistyyppiset ohjeet (väri väriin, johto koloon ja ruuvi kii). Se että vastaako alihankkija asennuksesta, riippuu siitä kysyykö ja tajuaako asiakas yhtään mitää ja tuleeko asiakkaan tarkastaa kytkentä...

Eikä Gigantti ole yksin tässä asiassa vaan monet kodinkonepalveluliikket ja olen myös nähnyt useita kymmeniä pikku puljuja tmi toimivia ilman lupia tekemässä hommia plazassa ym. Vastauksena lupien puuttumisella, on perusteltuna "osaan kytkeä ja ei ole aikaisemminkaan syttyneet tuleen asennukset".
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Se että vastaako alihankkija asennuksesta, riippuu siitä kysyykö ja tajuaako asiakas yhtään mitää ja tuleeko asiakkaan tarkastaa kytkentä...
No ihan varmasti se ei mene noin kuten kirjoitat, vaan kyllä se normaalisti menee niin, että keneltä palvelu ostetaan niin se vastaa. Ei se mene alihankkijan vastuulle ilman, että se asiakas tekee siitä alihankkijan kanssa erillisen sopimuksen. Vai kerrotaanko se asiakkaalle myyntitilanteessa ja se on selvästi kerrottu myyntiasiakirjoissa?

Minä ostin aikoinaan koneen Gigantista asennettuna. Jos olisi ollut reklamoitavaa, niin Gigantti siitä olisi vastannut, koska sieltä ostin enkä muualle sopimusta tehnyt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 969
Viestejä
4 215 800
Jäsenet
70 984
Uusin jäsen
sisu1980

Hinta.fi

Ylös Bottom