Samsung on jo jonkin aikaa myynyt tuotteita suoraan omasta verkkokaupastaan. Tavarat tulevat ilmeisesti Ruotsista ja toimitustapoina on ollut PostNord, DHL sekä Bring.
Tänne voisi keräillä kokemuksia yleisesti kaupasta, alennuskampanjoista (ja siitä, kun kampanjat toimivat väärin, kuten ostoskorissa tulee esimerkiksi ylimääräinen alennus) sekä takuuhommista.
Keskustelu näistä aiheista tuntuu käyvän hyvinkin runsaana aina Samsungin uusimpien tuotejulkaisujen yhteydessä. Mutta keskustelu on kyseisiä tuotteita koskevissa ketjuissa joka aikalailla parin viikon kuluttua hiljenevät ja olisi hyvä saada näitä yleiskokemuksia tänne yleisketjuun
Lahjakortit, alennuskoodit:
Sivustolla on pitkään (päivä on välillä ettei toimi ja seuraavana taas toimii) toiminut alennuskoodi BUYNOW. Sillä saa -10% alennuksen, mutta koodia ei voi yhdistää muihin alennuskoodeihin (alennuskampanjoiden kanssa tämä on toiminut, esimerkiksi osta watch 6 kello, saat buds kuulokkeet ilmaiseksi)
Mikäli asiakaspalvelusta saa esimerkiksi 50e alennuskoodin, täytyy ostoksen olla 55euroa minimissään. Jakavat välillä myös 80e alennuskoodeja. Alennuskoodeja tunnutaan kuitenkin jakavan mielivaltaisesti: Jotkut saavat niitä vain kyselemällä, olisiko jotakin alennusta saatavissa, vaikka tuotteessa olisi itsessään jo kova alennus (tyyliin s23 puhelin -300€). Joillekin alennuskoodeja jaetaan hyvityksenä, mikäli toimitus viivästyy. Mutta kuten sanottu, 50e alennuskoodilla ("lahjakortti") ei voi ostaa vaikkapa 39euron latausalustaa, vaan tilauksen loppusumman pitää olla yli 55euroa.
Samsung Reward pisteet:
Näitä voi saada joko Samsungin tapahtumista lahjana (arvonnoista kuten Samsung pyörä Members sovelluksessa) sekä tienata ostoksilla. Pisteitä tulee ostoksen arvosta 1%, eli jos ostat 850e arvoisen ostoksen (ostoksen loppusumma alennuskoodien jälkeen), saat 8,5€ (1000pistettä on 1euro) edestä Samsung pisteitä. Pisteet tulevat tilille käytettäväksi muistaakseni kuukauden kuluttua ostoksen tekemisestä. Maksaessa tilausta voi ostoksen loppusummasta enintään puolet maksaa pisteillä
Toimitusaika, palautukset ja hyvitykset:
Toimitusaika on vaihdellut 2vrk-1,5vk välillä. Palautus on toiminut joustavasti: Asiakaspalvelu haluaa, että heille ilmoitetaan kun palautus tehdään, mutta kokeilin myös sitä, että lähetin tuotteen takaisin ilmoittamatta (käyttäen tilauksessa mukana tullutta palautusosoitelappua) ja palautus meni onnistuneesti perille ja hyvitys tuli laskulle. Palautuksen käsittelyaika postitushetkestä n.1,5vko, jolloin ilmoitetaan että hyvitys tulee. Hyvitys on tullut perille parissa päivässä
Oma pisteytykseni kaupalle on 7+/10. Lyhyt arvio:
Yleensä nopeat toimitukset ja hyvä alennus+päälle alennuskoodi saavat tilaamaan. Kuitenkin huonosti toimiva sivusto (tuote voi olla saatavilla tai mahdoton tilata, jolloin joutuu kikkailemaan eri selaimilla tms), välillä ei pääse kirjautumaan sisään, ostoskorista voi kadota tuote kesken ostosten...
Plussa tulee siitä, että kauppaan voi antaa vaihdossa vanhan puhelimen, tabletin tai älykellon (itselläni tämä on toiminut hyvin, mutta hitaasti ja vaatii kuluttajalta hyvän pakkaamisen laitteellensa)