Tiivistän selkeäksi ongelman:
Gigantin verkkosivuilla ei voi valita pesutornin asennusta asiakkaana. Gigantin verkkosivuilla ei voi laittaa kahteen kertaa ostoskoriin asennuspalvelua. Gigantin asiakaspalvelu videochatissa ei ole puhetta "äänittämisestä".
Kaksinkertaisen asennuksen saamiseen, että lasketaan pesutorni asennukseksi -> myyjä tekee linkin, joka lähetetään puhelimeen.
Myymälässä myyjä, ei ole itsekkään ikinä lukenut "Näytä enemmän" kohtaa verkkosivuilta.
Gigantin omat asentajat ovat asentaneet muille asiakkaille pesutornin 29.90€ hintaa, kaikesta huolimatta vahingossa.
Gigantin asiakaspalvelija sivuillaan videochatissa sanoi sanoneensa ja ettei vastaa pesukone osiosta, kun pyysimme yhdistämään myyjälle. Gigantin asiakaspalvelija myyjä Vantaa Tammistossakin sanoi ettei vastaa pesukone myynnistä vaan ohjeisti yleisesti osastolla.
Joten vaikka asiakas haluaisi ostaa pesutorni asennuksen, niin nettisivujen kautta se ei yksinkertaisesti ole mahdollista
Näytä enemmän kohdassa selkeästi sanotaan: "Torniasennus, paitsi jos tilaukseen kuuluu myös kuivausrummun asennuspalvelu"
Myyjän kanssa netissä ja myymälässä sovittiin tornikoneen asennus, tärinävaimentimilla ja väliasennussarjalla, jonka asiakas toimittaa.
Väliasennussarja, oli erillisellä kuitilla hankittu Gigantista aikaisemmin veljelle, mutta jäi käyttämättömäksi ja sopi LG:n pesukoneeseen.
Tärinävaimentimet olivat Class Ohlsonista, koska olivat parhaimpana ratkaisuna vertailussa kaakelipinnoitteelle.
Asennus tehtiin vain pyykinpesukoneelle Class Ohlsonista hankituille tärinävaimentimien päälle, mutta kuivauskone jätettiiin asentamatta ja väliasennussarja.
Kuivauskonetta ei asennettu, koska ei kuulunut tilaukseen, mutta asentajalla olisi ollut mahdollista käyttäytyä ja myydä se lisäpalveluna, mutta Gigantin vuokrapalvelijana asennuksissa ei ole koulutettu toimimaaan niin. Asennus kokemus ei mennyt suunnitellusti ja lappuun äitini oli valmiiksi kirjoittanut, miten haluaa pesukoneen laittaa paikalleen ja mitä käytettävän. Class Ohlsonin kumitassut tulivat siis entisen kumitassun paikalle ja pyykinpesukone tismalleen samaan paikkaan, mihin Hakonen Oy oli asentanut Gigantista hankkiman pesutornin yli 15-vuotta sitten. Eipä tuosta enempää.
Ei tuossa pitäisi olla mitää epäselvää. Gigantti kusi ja asentaja mokasi.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tuotteet, joita pyysimme käyttämään:
Gigantista hankittu väliasennussarja
Nordic Quality Plus väliasennussarja 352435 - Gigantti verkkokauppa
Tärinänvaimennus tassut ClassOhlsonista
Tärinänvaimennin | Clas Ohlson
Vaihtoehtoisesti olisi voinut myös Gigantin omaa yli 10-vuotta sitten myymää väliasennussarjaa käyttää, jota möivät LG:n pesukoneeseen: LG AT-S702W -väliasennussarja", sitä yhä myydään muissa liikkeissä:
LG AT-S702W -väliasennussarja 29,99
Vielä selvennän tilannetta Gigantissa asiakaspalvelija yritti puolustautua jälkeenpäin:
Myymälässä, ettei vanhaa voi käyttää, koska ei ole turvallista ja poistunut valikoimasta ja olisi pitänyt samalla kuitilla kaikki näkyä, Gigantin ehdottama väliasennussarja olisi maksanut 150€ noin
LG väliasennussarja tasolla DSTWH - Gigantti verkkokauppa
Asennusta uuteen väliasennussarjaan ei tehty, koska ei ole tilattu asennusta kahteen kertaan. Asennusta uuteen väliasennussarjaan ei tehty, koska ei näy samalla kuitilla. Vaikka samat tuotteet myydään Gigantissa ja Gigantin kolmannen osapuolen myyjillä verkkosivuillaa, pitää olla kaikki samalla kuitilla.
Tätä ehtoa ei lue mistää ja tuntui että asentaja ja asiakaspalvelija keksivät tämän päästään. Pointti on pesutorni asennus on luvattu ja asennus pesutorniksi on luvattu. Turha tuommoisessa vedota ettei näy kuitilla tai ettei ole uusi väliasennussarja samalla kuitilla. Se mikä on sanottu, pitää vedota siihen. Se on sopimus.
Ei jälkeenpäin voi sanoa: "Sanoin laita ostoskoriin ja seurasin tilannetta ja en ohjeistanut lukemaan "näytä enemmän" optiota, jossa minä myyjänä voin laittaa asennuksen kahteen kertaa ja asiakkaalla ei edes mahdollisuutta ymmärtää ettei pesutorni asennus kuulu pesukone asennuksen yhteyteen". Logiikka on aika surkea.
Lisäksi,kun koittaa reklamoida verkkosivuillaan, niin sekin on sokkelomaisesti piilotettu, myymälässä ei oteta reklamaatiota vastaan ja asiakaspalvelija yritti ohittaa minut keskustelussa valtuutusta lomakkeesta huolimatta, vasta kun pyysin äitiä tilausnumeroa antamaan ja aspalla kesti uskoa, että olen poikansa, niin sitten vasta sain puhuttua läpi reklamaation, josta kirjoitti tapauksen ylös. Asiakaspalvelija vetosi GDPR, mutta minulla on valtakirja ja minä olen asioinut koko ikäni samassa puljussa, joten ei ole minun ongelmani että laki tai uusi ihminen, joka ei tunnista naamaltani tai perhettäni Vantaalla ei tiedä, kuka olen. Kun minä menen lähikauppaan ja sanon tupakka, niin tietävät automaattisesti että isäni polttaa vain yhtä merkkiä ja samat aspat ylivedossa yli 20-vuotta. Näin se homma menee. Ymmärrän jos olisin muualla ollut kuin Vantaalla omalla kotiseudullani. Minä en peräänny ketää kotini vieressä.
Videopuhelun tallentamisesta ei ole selkeästi mainittu Gigantin verkkosivuilla, että asiakas hyväksyy semmoisen "käyttämällä palvelua". Ei minulla mitään tallentamista tai lokitietoja vastaan, vaan se että asioita automatisoidaan ja itsepalvelu keskeisyyttä lisätään ja asiakasta moititaan, kun ei itse ole tarpeeksi hyvin suunnitellut ja kirjannut tietoja ylös. Kyllä nuo ajankohdat ovat selvillä ja selvitetty, mutta se pointti on ettei tuommoista kuuluisi asiakkaan huolehtia ja ruveta kirjaamaan esim kello 10.42.04 sekuntti tarkasti kävin kaupassa ostin maitoa esim Pekalta, Pekalla oli vaaleat silmät, 5cm lyhyt polkkatukka, Jack & Jonesin t-paita L-kokoa ja farkut Dresmanista 32/36 kokoa parilla öljytahralla polkupyörä ketjusta ja hän tuoksui Axe hajusteelta, kahvin tuoksuiselta, ikää hänellä 27-vuotta ilmeisesti kesätöissä, ruumiin rakenne tukeva, Pekka ei taida olla Pekka, koska ei anna pohjoismaisia vaikutteita. ym sanatarkkaa yksityiskohtaista kuvailua. Siihen vielä: "Lähestyin Pekkaa, koska pidin häntä asiakaspalvelijana ja myymälä asiantuntijana. Pekka osaisi kertoa, onko punaista maitoa takahyllyllä myynnissä ja mitä eroa on Valion ja Arlan ja Pirkka punaisella maidolla. Ostin Arla maidon ja petyin, kun tuote oli vanhetunutta. Perkeleen Pekka, mitä menit tekemään. Tyyppisesti kuvailuvaatimusta.