Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Eikös Gigantti vertaile vain kivijalkamyymälöiden hintoja eivätkä kait koskaan ole kelpuuttaneet verkkokauppoja vertailuunsa?
 
Eikös Gigantti vertaile vain kivijalkamyymälöiden hintoja eivätkä kait koskaan ole kelpuuttaneet verkkokauppoja vertailuunsa?
Gigantti ei ole julkisesti avannut miten myyjät vastaa kilpailijan tarjoukseen. Se ymmärtääkseni vuosien saatossa elänyt.
Joskus aikoinaan riitti että tarjous oli kirjallinen. Halu vasta tarjoukseen tänäpäivänä tuntuu olevan enemmänkin kiinni siitä kuinka hyvä kauppa siitä syntyy. (eli sama saati halvempi hinta ei ole automaatti) Tiukempi voi mennä läpi jos kyse jostain valikoidusta kilpalijasta ja siltäkin vain ilmitus hinnnasta. Tämä siis mutua ja perustuu yksittäisiin tapauksiin joissa se ollutkin helppoa.

Julkisten juttujen mukaan myyjillä on seuranta, kannustin järjestelmät, ja hinalappu hinnan muutos vaatii myjää, joten ei välttämättä houkuta.
 
Voiko netin kautta jätetyn tilauksen perua vielä kun statuksena on "Käsittelyssä"? Aikaa tilauksen jättämisestäkin on ehtinyt kulua jo toista kuukautta.
 
Voiko netin kautta jätetyn tilauksen perua vielä kun statuksena on "Käsittelyssä"? Aikaa tilauksen jättämisestäkin on ehtinyt kulua jo toista kuukautta.

Pääsääntöisesti netistä ostaessa on 14 vuorokauden peruutusoikeus tavaran vastaanottamisesta laskien, ja myös toimittamattoman tilauksen saa perua. Yleensä se on jopa myyjälle helpompaakin jos perut ennen kuin tilaus toimitetaan.

Perumisoikeuteen on olemassa tiettyjä poikkeuksia, kuten tilauksesta valmistettavat/kustomoidut tavarat. Kannattaa katsoa ohjeet KKV:n sivuilta:
 
Voi, omilta sivuilta tilauksen alta nappulasta saa peruttua
Käsittelyssä olevan tilauksen peruminen on ihan kauppa kohtaista. Osalla kaupoista sitä ei voi siinä vaiheessa perua, eikä sitä varten ole itsepalvelussa "nappulaa". Se mitä käsittelyssä tarkoittaa myös vaihtelee, joillain voi olla lisäksi erikseen keräily, pakkaus, lähetys, rahti.
Osassa kauppoja voi olla kuvailemasi ominaisuus ja jos on niin kannattaa toki käyttää.
 
Käsittelyssä olevan tilauksen peruminen on ihan kauppa kohtaista. Osalla kaupoista sitä ei voi siinä vaiheessa perua, eikä sitä varten ole itsepalvelussa "nappulaa".
Osassa kauppoja voi olla kuvailemasi ominaisuus ja jos on niin kannattaa toki käyttää.

Näin vähän itsekin alkuun ounastelin ja mitä kuluttajansuojapykäliä yritin selailla, että peruutuskäytännöt olisivat tilausprosessin pitkittyessä vähän kauppakohtaisia. Mitään peruutusnappulaa ei myöskään tässä kyseisessä verkkokaupassa ole. Mutta lähetin sähköpostia ja perustelin omalta puolestani miksi tahtoisin marraskuun lopussa jätetyn tilaukseni perua. Katsotaan mitä kauppa vastaa.

Ymmärrettävästi tilausketjuissa on vieläkin globaaleja viiveitä, mutta kyllä kohta seitsemänteen viikkoon venynyt tilaus on pienelektroniikassa vähän tylsä juttu. Varastosaldoilla on ollut myynnissä tavaraa, mikä ei sitten kuitenkaan ole tosiasiassa ollut hyllyssä jne. Tässä välissä on ehtinyt jo omakin elämäntilanne ja tarpeet muuttua. Tilaus on sopimus, mutta joku kohtuu kai täytyisi toimitusajoissakin olla. Kohta julkaistaan jo uutta rautaa eikä ole edellistäkään geniä saanut verkkokaupasta. Edullinenkaan kauppa ei ole välttämättä loppuviimein edullinen jos joutuu kuukausi kaupalla odottamaan toimitusta.
 
Kannattaa varmaan soittaa.

Omalla kohtaa piti joskus pirauttaa proshopin tanskan konttoriin että sai yhden tilauksen peruttua ja ihan hyvin se onnistui vaikka tilaus olikin käsittelyssä.
 
Käsittelyssä olevan tilauksen peruminen on ihan kauppa kohtaista. Osalla kaupoista sitä ei voi siinä vaiheessa perua, eikä sitä varten ole itsepalvelussa "nappulaa". Se mitä käsittelyssä tarkoittaa myös vaihtelee, joillain voi olla lisäksi erikseen keräily, pakkaus, lähetys, rahti.
Osassa kauppoja voi olla kuvailemasi ominaisuus ja jos on niin kannattaa toki käyttää.
Hyvä tarkennus! Luin otsikosta vain että Gigantti, mutta onhan tässä ketjussa muitakin kauppoja :D
 

Liitteet

  • Screenshot_20230110_162816_Chrome.jpg
    Screenshot_20230110_162816_Chrome.jpg
    44,3 KB · Luettu: 34
Näin vähän itsekin alkuun ounastelin ja mitä kuluttajansuojapykäliä yritin selailla, että peruutuskäytännöt olisivat tilausprosessin pitkittyessä vähän kauppakohtaisia. Mitään peruutusnappulaa ei myöskään tässä kyseisessä verkkokaupassa ole. Mutta lähetin sähköpostia ja perustelin omalta puolestani miksi tahtoisin marraskuun lopussa jätetyn tilaukseni perua. Katsotaan mitä kauppa vastaa.
...
Nyt ymmärsin, eli tilauksesi on olut "käsittelyssä" kuukauden kaksi, mielessäni kuvittelin tilanteen missä tilaus on odottaa tuotetta tyyppisestä seuraavaan vaiheeseen, jossa sitä tilattua tuotetta käsitellään ja tyypillisesti luokkaa viikossa asiakkaalla. Eli myyjä ei voi enään keskeyttää toimitus prosessia, ja tuote luokkaa viikossa asiakkaalla, jonka sitten palauttaa.

Myyjään yhteyttä ja perukauppa.

Edit, joo tarkensit että pienelektroniikkaa, eikä joku sähköauto verkkokaupasta jolla toimitus 2024.
 
Tämä menisi kyllä suoraan myös "Miksi tänään on hyvä päivä"-ketjuun. Verkkokauppa.comille isot kiitokset!

Logitechin kuulokkeissa pidempään jo vasen kanava reistaillut, tai virtakytkimen kontaktit syyllinen. Takuuta oli vielä viikko jäljellä. Henkisesti olin varautunut jo ostamaan jotkut halppikset tilalle huollon ajaksi. Eilen sattui olemaan kyyti alla, niin eipä muuta ku Jätkäsaareen vierailemaan. Huollontiskillä ukko nopeasti vain vilkaisi ettei ole mitään fyysistä vikaa. Puhelimesta näytin kuitin / viivakoodin. Niin hän printtas mulle hyvityslapun alkuperäisellä summalla (189€), pahoitteli ettei vastaavia löydy. Mutta ohjeisti menemään myymälän puolelle ettimään josko sieltä korvaavan itse löydän, ja/tai rahat saa kyllä myöskin kassalta käteen.
No nyt on uudet kuulokkeet päässä (+ uusi hiirikin jäi käteen) :)
 
Peukut :thumbsup: verkkokauppa.comille ja Postin kuljetukselle. Palautetusta viallisesta tuotteesta palautettiin rahat tilille kolmessa päivässä.
 
Kaikki tabletit -20%, myös iPadit, Telia.fi
Voimassa
: 18.12
Linkki: Joululahjaideat | Joululahjat 2022 pukinkonttiin | Telia
Promokoodi: jouluk2217
Kommentti tarjouksesta: myös iPadit


Eli olin ostanut telialta pädin, tuotetta oli siis saatavilla verkkokaupasta. Vihreänä näkyi tilauskuvake.
Tuli viestiä että toimituksessa viivettä.
Kysyin viellä chätistä että ennättääkö 6 päivän kuluttua, ja vastaus oli että kyllä.
Odotin ja otin yhteyttä ja sieltä vastattiin negatiiviseen sävyyn.
laitoin yhteydenottopyynnöillä viestit jatkossa menemään, että saan sähköpostiin vastaukset talteen.
Tässä on nyt viimeisin vastaus:



Hei,
Kiitos viestistä.

Selvitin laitetoimituksestamme ja valitettavasti korvaavaa tilalle eli laitteen vaihto ei ole mahdollista.

Ainoa vaihtoehto on perua laitetilauksesi, jos tähän päädyt ja tilata sitten uusi laite verkkokaupastamme siellä näkyvin hinnoin.

Tällä hetkellä tosiaan tilattu laite varastosta loppu, eikä ole antaa arvioitua toimitusaikaakaan.

Perumislomakkeemme Perumisilmoitus | Asiakastuki | Telia löytyy tästä ja muistathan laittaa tilausnumeron lomakkeelle, jos tähän päädyt.


Tilasin tämän tuotteen, jota en ole saanut. Onko muita ketkä on tilannut kyseisen tuotteen?
Minunko pitäisi peruuttaa tämä: ( APPLE iPad 2021 Wi-Fi 64 Gt Tähtiharmaa | Telia ) ja ostaa tilalle nyt tämä: Apple iPad 2021 64 Gt 4G | Telia
Hintaa: 539e, eli hintaa olisi vajaa 220e enemmän maksettavaa, että saisin edes jonkin pädin johon tilatut lisätavarat yhteensopii, eli olin jo kerennyt lapselle tilaamaan tuohon myös kynät, kärjet, suojakuoren sekä piirustussuojakalvon.

1674668459082.png


/ajattelin sillä nyt tämän tänne jakaa, kun näin televisiosta mainoksen. Siinä Telian asiakaspalvelijatyttö vastasi puhelimeen ja juoksi ympäri taloa ja huusi kaikille että kerääntykää kuulolle kun asiakkaalla on asiaa. Ja siinä sanoivat että he haluavat kuunella asiakasta.
 
Eli olin ostanut telialta pädin, tuotetta oli siis saatavilla verkkokaupasta. Vihreänä näkyi tilauskuvake.
Tuli viestiä että toimituksessa viivettä.
Kysyin viellä chätistä että ennättääkö 6 päivän kuluttua, ja vastaus oli että kyllä.
Odotin ja otin yhteyttä ja sieltä vastattiin negatiiviseen sävyyn.
laitoin yhteydenottopyynnöillä viestit jatkossa menemään, että saan sähköpostiin vastaukset talteen.
Tässä on nyt viimeisin vastaus:






Tilasin tämän tuotteen, jota en ole saanut. Onko muita ketkä on tilannut kyseisen tuotteen?
Minunko pitäisi peruuttaa tämä: ( APPLE iPad 2021 Wi-Fi 64 Gt Tähtiharmaa | Telia ) ja ostaa tilalle nyt tämä: Apple iPad 2021 64 Gt 4G | Telia
Hintaa: 539e, eli hintaa olisi vajaa 220e enemmän maksettavaa, että saisin edes jonkin pädin johon tilatut lisätavarat yhteensopii, eli olin jo kerennyt lapselle tilaamaan tuohon myös kynät, kärjet, suojakuoren sekä piirustussuojakalvon.

1674668459082.png


/ajattelin sillä nyt tämän tänne jakaa, kun näin televisiosta mainoksen. Siinä Telian asiakaspalvelijatyttö vastasi puhelimeen ja juoksi ympäri taloa ja huusi kaikille että kerääntykää kuulolle kun asiakkaalla on asiaa. Ja siinä sanoivat että he haluavat kuunella asiakasta.
Ilmaise tyytymättömyytesi, niin todennäköisesti saat helposti 50-70€ lahjakortin. Jos sekään ei lohduta, niin voit kyllä vaatia uudempaa mallia tilalle, mutta sen saamisessa en olisi kovin optimistinen
 
Onko kenelläkään kokemusta viallisesta tuotteesta kun on ostanut proshopilta ja sen palautuksesta? Tilasin näytön, jossa oli panelin välissä karva. Lcd kennon ja mikälie mattakalvo välissä siis.

Kun sain näytön, niin lähetin seuraavana päivänä sen takaisin ja siitä on jo noin kuukausi. Kysyessä valittelevat ruuhkaa, ja kuulemma ilmoittavat aähköpostilla kun tapaustani aletaan tutkia. Ei kai se nyt iso homma ole avata laatikkoa, katsoa että sama näyttö tuli mikä lähetettiin ja rahat takaisin.

Pahimmillaan pelkään että en saa rahoja heti, vaan lähettävät sen saman minulle takaisin, jos puusilmä ei karvaa siellä näe tms... Muutenkin kun tuo 14vrk palautusoikeus pitäisi olla hyvin simppeli, varsinkin kun tulee viallinen tuote
 
Onko kenelläkään kokemusta viallisesta tuotteesta kun on ostanut proshopilta ja sen palautuksesta? Tilasin näytön, jossa oli panelin välissä karva. Lcd kennon ja mikälie mattakalvo välissä siis.

Kun sain näytön, niin lähetin seuraavana päivänä sen takaisin ja siitä on jo noin kuukausi. Kysyessä valittelevat ruuhkaa, ja kuulemma ilmoittavat aähköpostilla kun tapaustani aletaan tutkia. Ei kai se nyt iso homma ole avata laatikkoa, katsoa että sama näyttö tuli mikä lähetettiin ja rahat takaisin.

Pahimmillaan pelkään että en saa rahoja heti, vaan lähettävät sen saman minulle takaisin, jos puusilmä ei karvaa siellä näe tms... Muutenkin kun tuo 14vrk palautusoikeus pitäisi olla hyvin simppeli, varsinkin kun tulee viallinen tuote
Otitko kuvan tuotteesta. Näistä takaisin lähetettävistä, viallisista kannattaa ottaa kuva todisteeksi. Itsellä se on nopeuttanut käsittelyä.
 
Otitko kuvan tuotteesta. Näistä takaisin lähetettävistä, viallisista kannattaa ottaa kuva todisteeksi. Itsellä se on nopeuttanut käsittelyä.
En tajunnut ottaa muuta kuin tuosta viasta kun laitoin viestin asiakaspalveluun. Laitetta en pysty siis mitenkään yksilöimään, eikä tullut mieleenkään kun kaipailen vain rahojani takaisin -yleisesti silloin riittää tuo postin "kuitti" palautuksesta
 
Onko kenelläkään kokemusta viallisesta tuotteesta kun on ostanut proshopilta ja sen palautuksesta? Tilasin näytön, jossa oli panelin välissä karva. Lcd kennon ja mikälie mattakalvo välissä siis.

Kun sain näytön, niin lähetin seuraavana päivänä sen takaisin ja siitä on jo noin kuukausi. Kysyessä valittelevat ruuhkaa, ja kuulemma ilmoittavat aähköpostilla kun tapaustani aletaan tutkia. Ei kai se nyt iso homma ole avata laatikkoa, katsoa että sama näyttö tuli mikä lähetettiin ja rahat takaisin.

Pahimmillaan pelkään että en saa rahoja heti, vaan lähettävät sen saman minulle takaisin, jos puusilmä ei karvaa siellä näe tms... Muutenkin kun tuo 14vrk palautusoikeus pitäisi olla hyvin simppeli, varsinkin kun tulee viallinen tuote
Oli kuulemma mennyt takuu- eikä palautusjonoon, siksi viive. Nyt käsittelivät tänään tapauksen ja rahat lupasivat palauttaa. Loppu hyvin siis
 
Tämä sopinee tähän lankaan. Eli spostiin tuli mainos Powerilta "superviikko- korko 0% kulut 0eur". Mainos on vähintään kusetusta.
Otin esimerkkinä erään läppärin. Todellinen vuosikorko 12,93% eikä siis 0% Mitä kettua siis..? :confused:
Hinta 549eur.
Maksuaika 36kk
Luottohinta 628,50eur

Näyttökuva (59) – kopio.png
 
Tämä sopinee tähän lankaan. Eli spostiin tuli mainos Powerilta "superviikko- korko 0% kulut 0eur". Mainos on vähintään kusetusta.
Otin esimerkkinä erään läppärin. Todellinen vuosikorko 12,93% eikä siis 0% Mitä kettua siis..? :confused:
Hinta 549eur.
Maksuaika 36kk
Luottohinta 628,50eur

Näyttökuva (59) – kopio.png
Tuo tarjous on näköjään voimassa vain myymälöissä.
 
Jep. Tuossahan lukee "SUPERVIIKON ajan POWER-myymälöistä KULUTONTA JA KOROTONTA maksuaikaa kaikkiin 399 euron arvoisiin ja suurempiin ostoksiin!", ei kai sitä tuon selvemmin edes voi kertoa?
 
Jep. Tuossahan lukee "SUPERVIIKON ajan POWER-myymälöistä KULUTONTA JA KOROTONTA maksuaikaa kaikkiin 399 euron arvoisiin ja suurempiin ostoksiin!", ei kai sitä tuon selvemmin edes voi kertoa?
Voisi tuon selvemmin kertoa kuin mitä tuo laskuri ilmoittaa. Siinä ei esimerkiksi kerrota myymälästä ostetun kk- hintaa 0 -kuluilla.
 
Voisi tuon selvemmin kertoa kuin mitä tuo laskuri ilmoittaa. Siinä ei esimerkiksi kerrota myymälästä ostetun kk- hintaa 0 -kuluilla.
Eiköhän maksuaika ole 12, 24 tai 36kk. Sen laskeminen tuskin on liian vaikeata. Ja jos on, niin kannattaa mennä sinne myymälään selvittämään. Sehän tuon koko tarjouksen idea onkin, että saadaan ihmiset liikkeelle myymälöihin.
 
Eiköhän maksuaika ole 12, 24 tai 36kk. Sen laskeminen tuskin on liian vaikeata. Ja jos on, niin kannattaa mennä sinne myymälään selvittämään. Sehän tuon koko tarjouksen idea onkin, että saadaan ihmiset liikkeelle myymälöihin.
Veikkaan että kuitenkin osa lukee vain 0- kulut ja tilaa netistä sekä maksaakin yllättäen kivaa korkoa. Sehän tuossa on se idea.
 
Ostin Verkkokauppa.com TV:n tällä viikolla ja pari päivää myöhemmin TV oli 400 euroa halvempi. TV ehdittiin jo toimittaa. Minulla on vielä täysi palautusoikeus voimassa, eli periaatteessa voisin palauttaa tuotteen ja ostaa saman TV:n kokonaan uudella tilauksella 400 euroa halvempana.

Onko kokemuksia suostuuko kaupat yleensä tällaisissa tilanteissa hyvittämään erotuksen ilman, että tarvii lähteä tuohon palautusrumbaan? Luulisi olevan helpompaa ja kannattavampaa molemmille osapuolille kuin palautus ja uuden tuotteen toimitus.
 
Ostin Verkkokauppa.com TV:n tällä viikolla ja pari päivää myöhemmin TV oli 400 euroa halvempi. TV ehdittiin jo toimittaa. Minulla on vielä täysi palautusoikeus voimassa, eli periaatteessa voisin palauttaa tuotteen ja ostaa saman TV:n kokonaan uudella tilauksella 400 euroa halvempana.

Onko kokemuksia suostuuko kaupat yleensä tällaisissa tilanteissa hyvittämään erotuksen ilman, että tarvii lähteä tuohon palautusrumbaan? Luulisi olevan helpompaa ja kannattavampaa molemmille osapuolille kuin palautus ja uuden tuotteen toimitus.

Sen mitä tältäkin foorumilta lukenut niin sanoisin että hyvittävät kyllä erotuksen. Jos jostain syystä ei näin olisi niin tuollaisella hintaerolla täytyisi sitten vaan palautella ja tilata uusiksi.
 
Ostin Verkkokauppa.com TV:n tällä viikolla ja pari päivää myöhemmin TV oli 400 euroa halvempi. TV ehdittiin jo toimittaa. Minulla on vielä täysi palautusoikeus voimassa, eli periaatteessa voisin palauttaa tuotteen ja ostaa saman TV:n kokonaan uudella tilauksella 400 euroa halvempana.

Onko kokemuksia suostuuko kaupat yleensä tällaisissa tilanteissa hyvittämään erotuksen ilman, että tarvii lähteä tuohon palautusrumbaan? Luulisi olevan helpompaa ja kannattavampaa molemmille osapuolille kuin palautus ja uuden tuotteen toimitus.

Gigantti ja Power suostuu mukisematta maksamaan erotuksen pankkikortille/tilille/alkup. maksutavalle mut Verkkokauppa.com ei suostu. Verk.com joudut palauttamaan sen. Näin ainakin mulla aina ollut vastaus vaikka olen perustellut, että eihän siinä oo mitään järkeäkään, että saavat yhden lisää outletiin / ottavat takkiin vs. hintaerohyvitys. Kai ne sit meinaa et kynnys palauttaa tv niin osa jättää palauttamatta tms.

Siksi en osta koskaan enää Verk.com mitään kallista tai mikä ei ole äärimmäinen alltime-low. Ostaa vaikka piirun kalliimmalla Gigantista/Powerista niin on 50-60 pv hintaturva. Ne kuitenki seuraa tyyliin ma-ti samat tarjoukset mitä Verkkis pari pv ennen.
 
Onko kokemuksia suostuuko kaupat yleensä tällaisissa tilanteissa hyvittämään erotuksen ilman, että tarvii lähteä tuohon palautusrumbaan? Luulisi olevan helpompaa ja kannattavampaa molemmille osapuolille kuin palautus ja uuden tuotteen toimitus.
Juu, kuten yllä sanottiin niin Verkkokauppa ei tuohon yleensä suostu. Eli palautus sinne ja ostat uusiksi.

Tässä esimerkiksi vastaus kun kysyin asiasta viime vuoden lopulla:
Valitettavasti meillä ei ole hintatakuuta käytössä. Jos sinulla on tuotteella palautusaikaa jäljellä, voit sen palauttaa ja ostaa alennettuun hintaan. Syynä on yleensä se että tietyn kokoinen eräkoko on kampanja-alennuksessa, joten ei ole muita asiakkaita kohtaan reilua että aikaisemmin ostanut sen saa samaan hintaan kuin esimerksiksi semmoinen joka nyt ei alennushintaan kerkiä ostamaan.
 
Juu, kuten yllä sanottiin niin Verkkokauppa ei tuohon yleensä suostu. Eli palautus sinne ja ostat uusiksi.

Tässä esimerkiksi vastaus kun kysyin asiasta viime vuoden lopulla:
Valitettavasti meillä ei ole hintatakuuta käytössä. Jos sinulla on tuotteella palautusaikaa jäljellä, voit sen palauttaa ja ostaa alennettuun hintaan. Syynä on yleensä se että tietyn kokoinen eräkoko on kampanja-alennuksessa, joten ei ole muita asiakkaita kohtaan reilua että aikaisemmin ostanut sen saa samaan hintaan kuin esimerksiksi semmoinen joka nyt ei alennushintaan kerkiä ostamaan.

Kiitos tiedosta ja masaf2:lle myös. Sen verran iso hintaero, että menee sitten palautukseen, vaikka tuntuukin hölmöltä.

Palautitko tuotteen itse vai noutokuljetuksella omassa tapauksessasi? Tutustuin verkkokauppa.com palautusohjeisiin ja ison tuotteen voi palauttaa ainoastaan suoraan myymälään tai noutokuljetuksella erillisestä maksusta. Mietin onko käsitystä noiden noutokuljetusten hinnoista palautustapauksissa?
 
Kiitos tiedosta ja masaf2:lle myös. Sen verran iso hintaero, että menee sitten palautukseen, vaikka tuntuukin hölmöltä.

Palautitko tuotteen itse vai noutokuljetuksella omassa tapauksessasi? Tutustuin verkkokauppa.com palautusohjeisiin ja ison tuotteen voi palauttaa ainoastaan suoraan myymälään tai noutokuljetuksella erillisestä maksusta. Mietin onko käsitystä noiden noutokuljetusten hinnoista palautustapauksissa?

"Suuret ja painavat tuotteet, kuten kodinkoneet tai televisiot, suositellaan aina palauttamaan suoraan myymälään nopeinta käsittelyä varten. Mikäli et pysty toimittamaan tuotetta myymälään, on tuotteelle mahdollista tilata noutokuljetus erillisestä maksusta"

Maksaa sit noutokuljetus paljon enempi ku tv:n kuljetus sulle... Jotain 4-5x se oli. Jos ei nyt hirmu kaukana asu myymälästä niin halvemmalla ja helpommalla selvii ku vie ite takas, jos mahtuu autoon.

Joskus joku lienee tehnyt niin, että tilaa uuden halvemmalla ja sit vie vanhemmalla kalliimmalla kuitilla sen uuden takas... (jos niissä ei ole valmistuseräeroa tms.)
 
Tuli oikeasti kummelimainen "mitä tässä nyt oikein tapahtui"-fiilis.

Tilasin alkutalvesta Azdomelta suoraan valmistajalta Kiinasta tuulilasikameran. Kamera ei toiminut oikein, kameran kello nollautui aina johonkin vuoteen 2018 kun kamerasta katkesi virrat. Laitoin viestiä valmistajalle ja pääteltiin että kamerasta on patteri jonka pitäisi varmentaa kello hajalla että he lähettää uuden kameran. Eipä toiminut uusi kamera sen paremmin ja aloin tutkimaan asiaa että mikä mättää. Ilmeisesti joko kameran firmwaressa tai kännyohjelmassa on bugi joka sekoittaa tuon kellon meidän aikavyöhykkeellä. Vahdoin kännyn aikavyöhykkeen ja fake-gps:llä sijainnin Kiinaan ja kännyohjelmalla kameran asetukset tehdasasetuksiin ja kas, kello alkoi pysymään ajassa, toki kuusi tuntia meidän aikaa edellä. Laitoin viestiä valmistajalle että jos korjaa tuon bugin. Mitään vastausta ei tullut mutta paypalilta tuli sähköposti että azdome on hyvittänyt $60 eli tuon kameran hinnan :redface:

Missään vaiheessa en vaatinut kaupan purkua tai edes alennusta hinnasta, ainoastaan pyysin että korjaavat tuon bugin kamerasta.
 
Historiaa taitaa olla Gigantin hintatakuu. Myymälässä katsoin tuotetta joka maksoi Gigantissa 80€ enemmän kun muualla, monessa paikkaa ja myös kivijalka-myymälöissä (Verkkokauppa, Power). Kysyin voidaanko hintaa katsoa. Googletti tuotteen ja totesi että kyllä, muualta saa heitä edullisemmin.

Kysyin voiko tulla hinnassa yhtään vastaan? Ei.
Selvä... ehkä olisi kannattanut slogania miettiä vähän pidemmälle. Tuote päätyi takaisin hyllyyn.
 
Historiaa taitaa olla Gigantin hintatakuu. Myymälässä katsoin tuotetta joka maksoi Gigantissa 80€ enemmän kun muualla, monessa paikkaa ja myös kivijalka-myymälöissä (Verkkokauppa, Power). Kysyin voidaanko hintaa katsoa. Googletti tuotteen ja totesi että kyllä, muualta saa heitä edullisemmin.

Kysyin voiko tulla hinnassa yhtään vastaan? Ei.
Selvä... ehkä olisi kannattanut slogania miettiä vähän pidemmälle. Tuote päätyi takaisin hyllyyn.
Se, että voisi aina tuotteen kuin tuotteen myydä muita.halvemmalla nyt on utopiaa.
 
Onko Gigantti edes koskaan mainostanut hintatakuuta? Mielestäni ainakin pitkän aikaa ollut ihan tuote/tarjous/myyjä kohtaista, kun ei mitään lupauksia ole olemassa. Joka tapauksessa outoa, että myyjä menee hintaa tarkistamaan, mutta ei voi kuitenkaan lopulta yhtään halvemmalla myydä :D
 
Eiköhän tuo ollut kylmästi kiinni katteesta, nyt on kaikki firmat niin ahtaalla. Voi olla, että kilpailijat ovat saaneet haluamastasi tuotteesta parempaan hintaan erän kuin Gigantti, ja siihen hintaan myyminen olisi ollut kannattamatonta Gigantille. Toki et kertonut tuotteen hintaluokkaa, 200e tuotteesta 80e ale aika eri kuin 1000e tuotteesta.
 
Onko Gigantti edes koskaan mainostanut hintatakuuta? Mielestäni ainakin pitkän aikaa ollut ihan tuote/tarjous/myyjä kohtaista, kun ei mitään lupauksia ole olemassa. Joka tapauksessa outoa, että myyjä menee hintaa tarkistamaan, mutta ei voi kuitenkaan lopulta yhtään halvemmalla myydä :D
Hintatakuun mainostaminen taiderriin kieltää silloin jossain vaiheessa.
 
Tilasin gigantista 3 tavaraa postin toimituksella. Kaikille kolmelle tuli oma seurantansa ja kaikki oli jaettu siis erikseen tuolla Gigantin sivuillakin kun kirjautuu ja katsoo tilauksiaan.

Ensimmäinen tuli tiistaina, toinen eilen. Mutta kolmas ei ole vieläkään lähtenyt liikkeelle, eli postin seuranta sanoo että pakettia odotetaan.

Ongelmana kuitenkin se että nyt kun katsoo Gigantin sivuilta niin nämä kaksi viimeistä tavaraa onkin siellä niputettu samaan ja lukee että toimitettu ja että koko tilaus toimitettu. Viimeisestäkin tavarasta tuli juuri kuitti mailiin. Muista siis tuli vasta kuitti kun olin noutanut.

Kellään vastaavaa käynyt, korjaantuukohan itsestään vai pitääkö olla yhteydessä?
 
Joskus joku lienee tehnyt niin, että tilaa uuden halvemmalla ja sit vie vanhemmalla kalliimmalla kuitilla sen uuden takas... (jos niissä ei ole valmistuseräeroa tms.)
Frendi teki juurikin noin verkkokaupassa. Sen porukat oli ostaneet telkkarin täyteen hintaan vaikka varta vasten oli puhetta että odotetaan alemyyntejä. Kaveri otti kuitin mukaan ja kävi hakemassa rahella uuden töllön halvemmalla myymälästä, lastasi kärryyn ja meni kahvioon imemään sumppia pariksi kymmeneksi minuutiksi. Sitten uuden telkkarin ja vanhemman kuitin kanssa tiskille. Ei ne ainakaan siinä mitään sarjanumeroita katselleet, tosin en sitten tiedä avatusta tuotteesta vertailevatko kuitin tietoihin. Mutta tuolla säästi raahaamisen vaivan kun eka telkkarikin oli jo ehditty ripustella seinälle.
 
Vajaa pari vuotta vanha älykello alkoi temppuilla ja ostopaikan Hobbyhallin sivuilta löytyi tieto, että heidän aspaan oltava yhteydessä takuuasiassa.
Eihän siinä mennyt kuin kolmisen viikkoa saada sieltä ohjeet toimittaa kello heille. Sähköposteihin ei vastailla kuin vasta asiasta toistamiseen kysellessä eikä silloinkaan. Heitä ei asia tunnostanut liiemmin kiinnostavan, aivan kuin olisi vaan haluttu pitkittää asian käsittelyä. Vasta tehdessäni reklamaation pitkittyneestä käsittelystä sain palautusohjeet parin tunnin viiveellä.
Ei voi mielestäni puhua asiakaspalvelusta, jos asiakas joutuu itse olemaan kokoajan aktiivinen kysellessä asiansa perään, eikä aspa vastaile eikä kerro miten homma etenee. En tilaa täältä jatkossa enkä suosittele muille.
 
Vajaa pari vuotta vanha älykello alkoi temppuilla ja ostopaikan Hobbyhallin sivuilta löytyi tieto, että heidän aspaan oltava yhteydessä takuuasiassa.
Eihän siinä mennyt kuin kolmisen viikkoa saada sieltä ohjeet toimittaa kello heille. Sähköposteihin ei vastailla kuin vasta asiasta toistamiseen kysellessä eikä silloinkaan. Heitä ei asia tunnostanut liiemmin kiinnostavan, aivan kuin olisi vaan haluttu pitkittää asian käsittelyä. Vasta tehdessäni reklamaation pitkittyneestä käsittelystä sain palautusohjeet parin tunnin viiveellä.
Ei voi mielestäni puhua asiakaspalvelusta, jos asiakas joutuu itse olemaan kokoajan aktiivinen kysellessä asiansa perään, eikä aspa vastaile eikä kerro miten homma etenee. En tilaa täältä jatkossa enkä suosittele muille.
Hobbyhallin toiminta meni ihan ketuiksi silloin kun jokunen vuosi sitten vaitoi omistajaa, sen jälkeen varsinkin asiakaspalvelu katosi oikeastaan kokonaan. Ei tuo hobbyhall aiemminkaan mikään paras mahdollinen firma ollut mutta asiat toimivat edes jotenkuten. Itse en ole tuolla juurikaan asioinut mutta useampi tuttava on ja heiltä on kyllä saanut kuulla varsin hyvin tuon omistajanvaihdoksen vaikutukset.

Tuo muuten on aika ikävä homma kun jotkut firmat vaihtavat omistajaa ja ennen hyvin toimivasta firmasta saattaa tulla ihan paska. Ja monesti tuon itsekin huomaa vasta sen ensimmäisen tapahtuman jälkeen vaihdoksen jälkeen kun kaikki nimet, logot sun muut ovat pysyneet identtisinä. Itse olen koittanut olla tarkkana noiden kanssa mutta aina välillä joku omistajanvaihdos tai vastaava jää huomaamatta ja sitten vituttaa kun ennen hyvästä firmasta tajuaakin saavansa enää paskaa käteen. Juuri nyt ei tule tuollaisista firmoista esimerkkejä mieleen mutta on noita jokunen vuosien varrella tullut vastaan.
 
Frendi teki juurikin noin verkkokaupassa. Sen porukat oli ostaneet telkkarin täyteen hintaan vaikka varta vasten oli puhetta että odotetaan alemyyntejä. Kaveri otti kuitin mukaan ja kävi hakemassa rahella uuden töllön halvemmalla myymälästä, lastasi kärryyn ja meni kahvioon imemään sumppia pariksi kymmeneksi minuutiksi. Sitten uuden telkkarin ja vanhemman kuitin kanssa tiskille. Ei ne ainakaan siinä mitään sarjanumeroita katselleet, tosin en sitten tiedä avatusta tuotteesta vertailevatko kuitin tietoihin. Mutta tuolla säästi raahaamisen vaivan kun eka telkkarikin oli jo ehditty ripustella seinälle.

Näkisin tässä nyt riskinä sen, että takuuta ei enää televisiossa välttämättä ole. Valmistajan kannalta alkuperäinen tuote on nyt seurannan perusteella palautettu, eikä myyty eteenpäin => hävitetty elektroniikkaromuna. Eli jos televisio rikkoutuu, voi valmistaja todeta, ettei tuolla televisiolla ole takuuta, kun sitä ei ole myyty loppukäyttäjälle.
 
Näkisin tässä nyt riskinä sen, että takuuta ei enää televisiossa välttämättä ole. Valmistajan kannalta alkuperäinen tuote on nyt seurannan perusteella palautettu, eikä myyty eteenpäin => hävitetty elektroniikkaromuna. Eli jos televisio rikkoutuu, voi valmistaja todeta, ettei tuolla televisiolla ole takuuta, kun sitä ei ole myyty loppukäyttäjälle.

Ai minkä seurannan perusteella? Enpä ole ennen kuullut, että jälleenmyyjä raportoisi myytyjä ja palautettuja sarjanumeroita valmistajalle. Onko sinulla jotain tietoa tällaisesta, vai mutuiletko vain omiasi?

Tietenkin, jos ostokuitissa on sarjanumero näkyvillä, voi ongelmia syntyä, jos sarjanumerot eivät täsmää.
 
Ai minkä seurannan perusteella? Enpä ole ennen kuullut, että jälleenmyyjä raportoisi myytyjä sarjanumeroita valmistajalle. Onko sinulla jotain tietoa tällaisesta, vai mutuiletko vain omiasi?

Tietenkin, jos ostokuitissa on sarjanumero näkyvillä, voi ongelmia syntyä, jos sarjanumerot eivät täsmää.

Mutuilen kyllä. En tiedä miten prosessi menee kuluttajamarkkinoilla. Meillä myydään tuotteita suoraan yrityksille ja jokainen myyty tuote tiedetään sarjanumeron perusteella, että missä ovat ja mitkä ovat takaisin tulleet. Mutuilenpa vielä sen verran, että kun laite palautuu liikkeestä varastoon, huomataan etteivät sarjanumerot täsmää.
 
Dustin näyttäisi ehtojen perusteella ainakin ottavan maksun palautuksesta ja arvonalenemasta. Onko kenelläkään käytännön kokemuksia? Haluaisin tilata kajarit, joita ei muualla Suomessa nähtävästi myydä valkoisina, mutta mietyttää kuuluuko noista sitä joidenkin valittamaa hurinaa kun mitään ääntä ei toisteta. Haluaisin kokeilla kuulenko sitä ja onko se häiritsevää. 130e on kuitenkin aika paljon siitä jos en voi käyttää tuotetta siihen mihin sen ostin. Saisin hieman vastaavat verkkokaupasta 99e hintaan. Siellä ilmeisesti on parempi palautusoikeus? Itsellä ei ole sinne palauttamisesta muuta kokemusta kuin silloisen tyttöystävän läppärin suhteen ja silloin ainakin oli aika kovakin tenttaus ennen kuin suostuivat ottamaan takaisin ja testasivat itse näppäimessä olevan vian ennen kuin suostuivat antamaan uuden vastaavan tilalle. Aika tympeä kokemus, kun tyttöystävä oli jo muutenkin itku kurkussa kun osti opiskelijana itselleen kalliin läppärin ja heti rikki ja sitten vielä noin tiukka asenne myyjällä, kun palautettiin. Tosin ei nyt epäasiallinenkaan ja ihan järkeväähän se on että vika tarkastetaan, kun tietokone on kuitenkin hieman erilainen tuote kuin kaiutin palauttaa. Tuon hurinan suhteen vaan helposti käy niin että sanotaan sen olevan ominaisuus eikä vika, jota se varmaan osittain onkin, mutta joko ihmisillä on hyvin erilainen hurinan sietokyky tai sitten yksilöissä on laatueroja, koska joitain tuo selvästi häiritsee ja toisia ei.
 
Ai minkä seurannan perusteella? Enpä ole ennen kuullut, että jälleenmyyjä raportoisi myytyjä ja palautettuja sarjanumeroita valmistajalle. Onko sinulla jotain tietoa tällaisesta, vai mutuiletko vain omiasi?

Tietenkin, jos ostokuitissa on sarjanumero näkyvillä, voi ongelmia syntyä, jos sarjanumerot eivät täsmää.

En ole missään tässä ketjussa mainituista liikkeistä töissä (erikoiskauppa mutta ei kuluttajaelektroniikka/kodinkoneet) mutta meiltä maahantuojat kysyy aika useinkin tuotteiden sarjanumeroita takuutapauksissa. Myös ihan kymppien hintaisissa tuotteissa.. Ilmeisesti valmistaja haluaa saada raportit mitkä valmistuserät ovat herkemmin takuuseen tulevia.

Harvoista tuotteista sarjanumeroita kuitille laitetaan.. Joistakin kyllä.
 
Ai minkä seurannan perusteella? Enpä ole ennen kuullut, että jälleenmyyjä raportoisi myytyjä ja palautettuja sarjanumeroita valmistajalle. Onko sinulla jotain tietoa tällaisesta, vai mutuiletko vain omiasi?

Tietenkin, jos ostokuitissa on sarjanumero näkyvillä, voi ongelmia syntyä, jos sarjanumerot eivät täsmää.
Näistä vastaavista tapauksista on ollut juttua muissa ketjuissa, eli palautetaan liikkeestä X ostettu tuote liikkeeseen Y.
Keskustelu koski enemmän tilannetta jossa tuotteen hinta on tippunut.

Joka tapauksessa, tässä oma vastaukseni joulukuussa vastaavaan tapaukseen miksi tämä ei ole ok:

Voithan näitä esimerkkejä repiä niin paljon kuin sinua kiinnostaa. Nyt oli kyse siitä, että uutena ostetun tuotteen 30-50 päivän palautusoikeus on voimassa, ja myyjä ei jostain syystä suostu hyvittämään erotusta hinnan laskettua. Myyjälle parempi saada käyttämätön tuote palautuksena, asiakkaalle merkityksetöntä.
Menee jo pahasti offtopic...

Vaikuttaa hieman siltä, että pyrit yksinkertaistamaan prosessia jotta voisit itsellesi sanoa, ettet tee mitään väärää.

Kannattaa lähteä liikkeelle siitä, että kun teet ostopäätöksen niin teet sen siten, että olet valmis maksamaan tuotteesta silloisen hinnan ja olet tyytyväinen hankintaan, juuri sillä hinnalla jonka sen ostit.

On varmasti totta että tietyissä tuotteissa asia toimii niin, että kotiin 3 viikkoa sitten ostettu tuote ja kaupassa nyt oleva tuote on 100% sama, muttei tämä välttämättä ole aina näin.

Tuotteita ostaessa et saa välttämättä esim. tietyn valmistajan muisteja, valmistaja voi sanoa että koneessa on 32GB muistia. Onko se muistivalmistaja sitten Samsung vai Kingston et saa päättää, etkä välttämättä edes tarkkaa muistin nopeutta, kunhan se on luvatut 32GB.

Toinen esimerkki voisi olla vaikka 1TB SSD.

Pointti mitä tässä tarkoitan on se, että jos vaikka marraskuussa on tuotetta myyty 1200€ hintaan jolloin sen ostit, sanotaanko että siinä on Kingstonin PCIe 4.0 NVMe nopeudeltaan 7300MB/s.

Joulukuussa tuote voi olla spekseiltään sama (markkinoidaan 1TB SSD), mutta saattaa käyttää esim. edullisempaa SSD-valmistajaa, joka ei ole niin nopea ja sen johdosta voi hintaa tiputtaa 100€. Levy vaihtunut vaikka 1TB PCIe 3.0 levyyn parin vuoden takaa ja nopeus onkin 3300MB/s.

Sitten hermostut kun myyjä ei suostu maksamaan sinulle 100€ erotusta.

Jos nyt menet kauppaan,
ostat 1100€ hinnalla uuden koneen joulukuussa --> jossa on hitaampi SSD,
jonka takia myyjä sai hinnasta pois 100€,
ja palautat heti tämän hitaamman koneen aiemmin ostetun 1200€ kuitilla,
otat tyytyväisesti takaisin 1200€,
tosiasiassa olet varastanut itsellesi nopeamman levyn mihin sinulla ei ole oikeutta.

Tässä nyt yksi esimerkki monesta, toinen saattaa olla että tietyissä valmistuserissä on havaittu vaikka vakava paloriski ja tarkoitus vetää tuotteet markkinoilta, kuittikikkailujen kanssa nämäkin menevät sekaisin kun kuitit eivät enää täsmää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 435
Viestejä
4 888 486
Jäsenet
78 806
Uusin jäsen
Emppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom