Oletko ihan sekaisin? Puhutko sinä nyt oikeasti myyjästä henkilönä, etkä yrityksenä, ja miksi ihmeessä?Jos myyjä ei ole tarjonnut takuuta ja vetoa valmistajan/maahantuoja takuuseen.
Ja voihan olla että se myyjä ei ole enään edes töissä siinäfirmassa mikä myynyt. Monella firmalla jälkimarkkinoinnin hoitaa joku tietty, taho, ei kukatahansa joka konsernissa on töissä. Jos yrityksestä kerrotaan kuka hoitaa homman, niin vähän haiskahtaa että haetaan riitaa jos ei asiakas sen vertaa helpota virheen korjaamista. Seuraavaksi ei varmaan avata ovea vaikka myyjä tulisi korjaan.
Kyllä se kuluttajakaupassa myyjäliike vastaa siitä ainakin sen 2 vuotta, riippumatta mihin vetoaa. Jos asiakas näin haluaa. Sille on ihan syynsä miksi näin on säädetty. Vain kusettavat paskaliikkeet koittavat tästä lakisääteisestä vastuustaan luistaa, ja valitettavasti suomalaisen kuluttajan tietous on tässä heikolla tasolla. Tietysti myyjäliike voi ehdottaa asiointia suoraan maahantuojan tai korjaavan tahon kanssa, ja jos se asiakkaan mielestä hyvä juttu niin tottakai sitten voi noin tehdä. Mutta vain jos asiakas suostuu. Tässäkin tapauksessa se vastuu säilyy myyjäliikkeellä, eli jos ei ala asiat tapahtumaan niin voi aina palata sinne myyjäliikkeen tiskille.