- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 607
Eikös Gigantti vertaile vain kivijalkamyymälöiden hintoja eivätkä kait koskaan ole kelpuuttaneet verkkokauppoja vertailuunsa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näin juuri mutta Jimmsilla on kyllä kauppa.Eikös Gigantti vertaile vain kivijalkamyymälöiden hintoja eivätkä kait koskaan ole kelpuuttaneet verkkokauppoja vertailuunsa?
Gigantti ei ole julkisesti avannut miten myyjät vastaa kilpailijan tarjoukseen. Se ymmärtääkseni vuosien saatossa elänyt.Eikös Gigantti vertaile vain kivijalkamyymälöiden hintoja eivätkä kait koskaan ole kelpuuttaneet verkkokauppoja vertailuunsa?
Voiko netin kautta jätetyn tilauksen perua vielä kun statuksena on "Käsittelyssä"? Aikaa tilauksen jättämisestäkin on ehtinyt kulua jo toista kuukautta.
Voi, omilta sivuilta tilauksen alta nappulasta saa peruttuaVoiko netin kautta jätetyn tilauksen perua vielä kun statuksena on "Käsittelyssä"? Aikaa tilauksen jättämisestäkin on ehtinyt kulua jo toista kuukautta.
Käsittelyssä olevan tilauksen peruminen on ihan kauppa kohtaista. Osalla kaupoista sitä ei voi siinä vaiheessa perua, eikä sitä varten ole itsepalvelussa "nappulaa". Se mitä käsittelyssä tarkoittaa myös vaihtelee, joillain voi olla lisäksi erikseen keräily, pakkaus, lähetys, rahti.Voi, omilta sivuilta tilauksen alta nappulasta saa peruttua
Käsittelyssä olevan tilauksen peruminen on ihan kauppa kohtaista. Osalla kaupoista sitä ei voi siinä vaiheessa perua, eikä sitä varten ole itsepalvelussa "nappulaa".
Osassa kauppoja voi olla kuvailemasi ominaisuus ja jos on niin kannattaa toki käyttää.
Hyvä tarkennus! Luin otsikosta vain että Gigantti, mutta onhan tässä ketjussa muitakin kauppojaKäsittelyssä olevan tilauksen peruminen on ihan kauppa kohtaista. Osalla kaupoista sitä ei voi siinä vaiheessa perua, eikä sitä varten ole itsepalvelussa "nappulaa". Se mitä käsittelyssä tarkoittaa myös vaihtelee, joillain voi olla lisäksi erikseen keräily, pakkaus, lähetys, rahti.
Osassa kauppoja voi olla kuvailemasi ominaisuus ja jos on niin kannattaa toki käyttää.
Nyt ymmärsin, eli tilauksesi on olut "käsittelyssä" kuukauden kaksi, mielessäni kuvittelin tilanteen missä tilaus on odottaa tuotetta tyyppisestä seuraavaan vaiheeseen, jossa sitä tilattua tuotetta käsitellään ja tyypillisesti luokkaa viikossa asiakkaalla. Eli myyjä ei voi enään keskeyttää toimitus prosessia, ja tuote luokkaa viikossa asiakkaalla, jonka sitten palauttaa.Näin vähän itsekin alkuun ounastelin ja mitä kuluttajansuojapykäliä yritin selailla, että peruutuskäytännöt olisivat tilausprosessin pitkittyessä vähän kauppakohtaisia. Mitään peruutusnappulaa ei myöskään tässä kyseisessä verkkokaupassa ole. Mutta lähetin sähköpostia ja perustelin omalta puolestani miksi tahtoisin marraskuun lopussa jätetyn tilaukseni perua. Katsotaan mitä kauppa vastaa.
...
Edit, joo tarkensit että pienelektroniikkaa, eikä joku sähköauto verkkokaupasta jolla toimitus 2024.
Kaikki tabletit -20%, myös iPadit, Telia.fi
Voimassa: 18.12
Linkki: Joululahjaideat | Joululahjat 2022 pukinkonttiin | Telia
Promokoodi: jouluk2217
Kommentti tarjouksesta: myös iPadit
Hei,
Kiitos viestistä.
Selvitin laitetoimituksestamme ja valitettavasti korvaavaa tilalle eli laitteen vaihto ei ole mahdollista.
Ainoa vaihtoehto on perua laitetilauksesi, jos tähän päädyt ja tilata sitten uusi laite verkkokaupastamme siellä näkyvin hinnoin.
Tällä hetkellä tosiaan tilattu laite varastosta loppu, eikä ole antaa arvioitua toimitusaikaakaan.
Perumislomakkeemme Perumisilmoitus | Asiakastuki | Telia löytyy tästä ja muistathan laittaa tilausnumeron lomakkeelle, jos tähän päädyt.
Ilmaise tyytymättömyytesi, niin todennäköisesti saat helposti 50-70€ lahjakortin. Jos sekään ei lohduta, niin voit kyllä vaatia uudempaa mallia tilalle, mutta sen saamisessa en olisi kovin optimistinenEli olin ostanut telialta pädin, tuotetta oli siis saatavilla verkkokaupasta. Vihreänä näkyi tilauskuvake.
Tuli viestiä että toimituksessa viivettä.
Kysyin viellä chätistä että ennättääkö 6 päivän kuluttua, ja vastaus oli että kyllä.
Odotin ja otin yhteyttä ja sieltä vastattiin negatiiviseen sävyyn.
laitoin yhteydenottopyynnöillä viestit jatkossa menemään, että saan sähköpostiin vastaukset talteen.
Tässä on nyt viimeisin vastaus:
Tilasin tämän tuotteen, jota en ole saanut. Onko muita ketkä on tilannut kyseisen tuotteen?
Minunko pitäisi peruuttaa tämä: ( APPLE iPad 2021 Wi-Fi 64 Gt Tähtiharmaa | Telia ) ja ostaa tilalle nyt tämä: Apple iPad 2021 64 Gt 4G | Telia
Hintaa: 539e, eli hintaa olisi vajaa 220e enemmän maksettavaa, että saisin edes jonkin pädin johon tilatut lisätavarat yhteensopii, eli olin jo kerennyt lapselle tilaamaan tuohon myös kynät, kärjet, suojakuoren sekä piirustussuojakalvon.
![]()
/ajattelin sillä nyt tämän tänne jakaa, kun näin televisiosta mainoksen. Siinä Telian asiakaspalvelijatyttö vastasi puhelimeen ja juoksi ympäri taloa ja huusi kaikille että kerääntykää kuulolle kun asiakkaalla on asiaa. Ja siinä sanoivat että he haluavat kuunella asiakasta.
Otitko kuvan tuotteesta. Näistä takaisin lähetettävistä, viallisista kannattaa ottaa kuva todisteeksi. Itsellä se on nopeuttanut käsittelyä.Onko kenelläkään kokemusta viallisesta tuotteesta kun on ostanut proshopilta ja sen palautuksesta? Tilasin näytön, jossa oli panelin välissä karva. Lcd kennon ja mikälie mattakalvo välissä siis.
Kun sain näytön, niin lähetin seuraavana päivänä sen takaisin ja siitä on jo noin kuukausi. Kysyessä valittelevat ruuhkaa, ja kuulemma ilmoittavat aähköpostilla kun tapaustani aletaan tutkia. Ei kai se nyt iso homma ole avata laatikkoa, katsoa että sama näyttö tuli mikä lähetettiin ja rahat takaisin.
Pahimmillaan pelkään että en saa rahoja heti, vaan lähettävät sen saman minulle takaisin, jos puusilmä ei karvaa siellä näe tms... Muutenkin kun tuo 14vrk palautusoikeus pitäisi olla hyvin simppeli, varsinkin kun tulee viallinen tuote
En tajunnut ottaa muuta kuin tuosta viasta kun laitoin viestin asiakaspalveluun. Laitetta en pysty siis mitenkään yksilöimään, eikä tullut mieleenkään kun kaipailen vain rahojani takaisin -yleisesti silloin riittää tuo postin "kuitti" palautuksestaOtitko kuvan tuotteesta. Näistä takaisin lähetettävistä, viallisista kannattaa ottaa kuva todisteeksi. Itsellä se on nopeuttanut käsittelyä.
Oli kuulemma mennyt takuu- eikä palautusjonoon, siksi viive. Nyt käsittelivät tänään tapauksen ja rahat lupasivat palauttaa. Loppu hyvin siisOnko kenelläkään kokemusta viallisesta tuotteesta kun on ostanut proshopilta ja sen palautuksesta? Tilasin näytön, jossa oli panelin välissä karva. Lcd kennon ja mikälie mattakalvo välissä siis.
Kun sain näytön, niin lähetin seuraavana päivänä sen takaisin ja siitä on jo noin kuukausi. Kysyessä valittelevat ruuhkaa, ja kuulemma ilmoittavat aähköpostilla kun tapaustani aletaan tutkia. Ei kai se nyt iso homma ole avata laatikkoa, katsoa että sama näyttö tuli mikä lähetettiin ja rahat takaisin.
Pahimmillaan pelkään että en saa rahoja heti, vaan lähettävät sen saman minulle takaisin, jos puusilmä ei karvaa siellä näe tms... Muutenkin kun tuo 14vrk palautusoikeus pitäisi olla hyvin simppeli, varsinkin kun tulee viallinen tuote
Tuo tarjous on näköjään voimassa vain myymälöissä.Tämä sopinee tähän lankaan. Eli spostiin tuli mainos Powerilta "superviikko- korko 0% kulut 0eur". Mainos on vähintään kusetusta.
Otin esimerkkinä erään läppärin. Todellinen vuosikorko 12,93% eikä siis 0% Mitä kettua siis..?
Hinta 549eur.
Maksuaika 36kk
Luottohinta 628,50eur
![]()
Voisi tuon selvemmin kertoa kuin mitä tuo laskuri ilmoittaa. Siinä ei esimerkiksi kerrota myymälästä ostetun kk- hintaa 0 -kuluilla.Jep. Tuossahan lukee "SUPERVIIKON ajan POWER-myymälöistä KULUTONTA JA KOROTONTA maksuaikaa kaikkiin 399 euron arvoisiin ja suurempiin ostoksiin!", ei kai sitä tuon selvemmin edes voi kertoa?
Eiköhän maksuaika ole 12, 24 tai 36kk. Sen laskeminen tuskin on liian vaikeata. Ja jos on, niin kannattaa mennä sinne myymälään selvittämään. Sehän tuon koko tarjouksen idea onkin, että saadaan ihmiset liikkeelle myymälöihin.Voisi tuon selvemmin kertoa kuin mitä tuo laskuri ilmoittaa. Siinä ei esimerkiksi kerrota myymälästä ostetun kk- hintaa 0 -kuluilla.
Veikkaan että kuitenkin osa lukee vain 0- kulut ja tilaa netistä sekä maksaakin yllättäen kivaa korkoa. Sehän tuossa on se idea.Eiköhän maksuaika ole 12, 24 tai 36kk. Sen laskeminen tuskin on liian vaikeata. Ja jos on, niin kannattaa mennä sinne myymälään selvittämään. Sehän tuon koko tarjouksen idea onkin, että saadaan ihmiset liikkeelle myymälöihin.
Ei varmasti ole, vaan asiakkaiden saaminen myymälään.Veikkaan että kuitenkin osa lukee vain 0- kulut ja tilaa netistä sekä maksaakin yllättäen kivaa korkoa. Sehän tuossa on se idea.
Ostin Verkkokauppa.com TV:n tällä viikolla ja pari päivää myöhemmin TV oli 400 euroa halvempi. TV ehdittiin jo toimittaa. Minulla on vielä täysi palautusoikeus voimassa, eli periaatteessa voisin palauttaa tuotteen ja ostaa saman TV:n kokonaan uudella tilauksella 400 euroa halvempana.
Onko kokemuksia suostuuko kaupat yleensä tällaisissa tilanteissa hyvittämään erotuksen ilman, että tarvii lähteä tuohon palautusrumbaan? Luulisi olevan helpompaa ja kannattavampaa molemmille osapuolille kuin palautus ja uuden tuotteen toimitus.
Ostin Verkkokauppa.com TV:n tällä viikolla ja pari päivää myöhemmin TV oli 400 euroa halvempi. TV ehdittiin jo toimittaa. Minulla on vielä täysi palautusoikeus voimassa, eli periaatteessa voisin palauttaa tuotteen ja ostaa saman TV:n kokonaan uudella tilauksella 400 euroa halvempana.
Onko kokemuksia suostuuko kaupat yleensä tällaisissa tilanteissa hyvittämään erotuksen ilman, että tarvii lähteä tuohon palautusrumbaan? Luulisi olevan helpompaa ja kannattavampaa molemmille osapuolille kuin palautus ja uuden tuotteen toimitus.
Juu, kuten yllä sanottiin niin Verkkokauppa ei tuohon yleensä suostu. Eli palautus sinne ja ostat uusiksi.Onko kokemuksia suostuuko kaupat yleensä tällaisissa tilanteissa hyvittämään erotuksen ilman, että tarvii lähteä tuohon palautusrumbaan? Luulisi olevan helpompaa ja kannattavampaa molemmille osapuolille kuin palautus ja uuden tuotteen toimitus.
Juu, kuten yllä sanottiin niin Verkkokauppa ei tuohon yleensä suostu. Eli palautus sinne ja ostat uusiksi.
Tässä esimerkiksi vastaus kun kysyin asiasta viime vuoden lopulla:
Valitettavasti meillä ei ole hintatakuuta käytössä. Jos sinulla on tuotteella palautusaikaa jäljellä, voit sen palauttaa ja ostaa alennettuun hintaan. Syynä on yleensä se että tietyn kokoinen eräkoko on kampanja-alennuksessa, joten ei ole muita asiakkaita kohtaan reilua että aikaisemmin ostanut sen saa samaan hintaan kuin esimerksiksi semmoinen joka nyt ei alennushintaan kerkiä ostamaan.
Kiitos tiedosta ja masaf2:lle myös. Sen verran iso hintaero, että menee sitten palautukseen, vaikka tuntuukin hölmöltä.
Palautitko tuotteen itse vai noutokuljetuksella omassa tapauksessasi? Tutustuin verkkokauppa.com palautusohjeisiin ja ison tuotteen voi palauttaa ainoastaan suoraan myymälään tai noutokuljetuksella erillisestä maksusta. Mietin onko käsitystä noiden noutokuljetusten hinnoista palautustapauksissa?
Se, että voisi aina tuotteen kuin tuotteen myydä muita.halvemmalla nyt on utopiaa.Historiaa taitaa olla Gigantin hintatakuu. Myymälässä katsoin tuotetta joka maksoi Gigantissa 80€ enemmän kun muualla, monessa paikkaa ja myös kivijalka-myymälöissä (Verkkokauppa, Power). Kysyin voidaanko hintaa katsoa. Googletti tuotteen ja totesi että kyllä, muualta saa heitä edullisemmin.
Kysyin voiko tulla hinnassa yhtään vastaan? Ei.
Selvä... ehkä olisi kannattanut slogania miettiä vähän pidemmälle. Tuote päätyi takaisin hyllyyn.
Hintatakuun mainostaminen taiderriin kieltää silloin jossain vaiheessa.Onko Gigantti edes koskaan mainostanut hintatakuuta? Mielestäni ainakin pitkän aikaa ollut ihan tuote/tarjous/myyjä kohtaista, kun ei mitään lupauksia ole olemassa. Joka tapauksessa outoa, että myyjä menee hintaa tarkistamaan, mutta ei voi kuitenkaan lopulta yhtään halvemmalla myydä![]()
Frendi teki juurikin noin verkkokaupassa. Sen porukat oli ostaneet telkkarin täyteen hintaan vaikka varta vasten oli puhetta että odotetaan alemyyntejä. Kaveri otti kuitin mukaan ja kävi hakemassa rahella uuden töllön halvemmalla myymälästä, lastasi kärryyn ja meni kahvioon imemään sumppia pariksi kymmeneksi minuutiksi. Sitten uuden telkkarin ja vanhemman kuitin kanssa tiskille. Ei ne ainakaan siinä mitään sarjanumeroita katselleet, tosin en sitten tiedä avatusta tuotteesta vertailevatko kuitin tietoihin. Mutta tuolla säästi raahaamisen vaivan kun eka telkkarikin oli jo ehditty ripustella seinälle.Joskus joku lienee tehnyt niin, että tilaa uuden halvemmalla ja sit vie vanhemmalla kalliimmalla kuitilla sen uuden takas... (jos niissä ei ole valmistuseräeroa tms.)
Hobbyhallin toiminta meni ihan ketuiksi silloin kun jokunen vuosi sitten vaitoi omistajaa, sen jälkeen varsinkin asiakaspalvelu katosi oikeastaan kokonaan. Ei tuo hobbyhall aiemminkaan mikään paras mahdollinen firma ollut mutta asiat toimivat edes jotenkuten. Itse en ole tuolla juurikaan asioinut mutta useampi tuttava on ja heiltä on kyllä saanut kuulla varsin hyvin tuon omistajanvaihdoksen vaikutukset.Vajaa pari vuotta vanha älykello alkoi temppuilla ja ostopaikan Hobbyhallin sivuilta löytyi tieto, että heidän aspaan oltava yhteydessä takuuasiassa.
Eihän siinä mennyt kuin kolmisen viikkoa saada sieltä ohjeet toimittaa kello heille. Sähköposteihin ei vastailla kuin vasta asiasta toistamiseen kysellessä eikä silloinkaan. Heitä ei asia tunnostanut liiemmin kiinnostavan, aivan kuin olisi vaan haluttu pitkittää asian käsittelyä. Vasta tehdessäni reklamaation pitkittyneestä käsittelystä sain palautusohjeet parin tunnin viiveellä.
Ei voi mielestäni puhua asiakaspalvelusta, jos asiakas joutuu itse olemaan kokoajan aktiivinen kysellessä asiansa perään, eikä aspa vastaile eikä kerro miten homma etenee. En tilaa täältä jatkossa enkä suosittele muille.
Frendi teki juurikin noin verkkokaupassa. Sen porukat oli ostaneet telkkarin täyteen hintaan vaikka varta vasten oli puhetta että odotetaan alemyyntejä. Kaveri otti kuitin mukaan ja kävi hakemassa rahella uuden töllön halvemmalla myymälästä, lastasi kärryyn ja meni kahvioon imemään sumppia pariksi kymmeneksi minuutiksi. Sitten uuden telkkarin ja vanhemman kuitin kanssa tiskille. Ei ne ainakaan siinä mitään sarjanumeroita katselleet, tosin en sitten tiedä avatusta tuotteesta vertailevatko kuitin tietoihin. Mutta tuolla säästi raahaamisen vaivan kun eka telkkarikin oli jo ehditty ripustella seinälle.
Näkisin tässä nyt riskinä sen, että takuuta ei enää televisiossa välttämättä ole. Valmistajan kannalta alkuperäinen tuote on nyt seurannan perusteella palautettu, eikä myyty eteenpäin => hävitetty elektroniikkaromuna. Eli jos televisio rikkoutuu, voi valmistaja todeta, ettei tuolla televisiolla ole takuuta, kun sitä ei ole myyty loppukäyttäjälle.
Ai minkä seurannan perusteella? Enpä ole ennen kuullut, että jälleenmyyjä raportoisi myytyjä sarjanumeroita valmistajalle. Onko sinulla jotain tietoa tällaisesta, vai mutuiletko vain omiasi?
Tietenkin, jos ostokuitissa on sarjanumero näkyvillä, voi ongelmia syntyä, jos sarjanumerot eivät täsmää.
Ai minkä seurannan perusteella? Enpä ole ennen kuullut, että jälleenmyyjä raportoisi myytyjä ja palautettuja sarjanumeroita valmistajalle. Onko sinulla jotain tietoa tällaisesta, vai mutuiletko vain omiasi?
Tietenkin, jos ostokuitissa on sarjanumero näkyvillä, voi ongelmia syntyä, jos sarjanumerot eivät täsmää.
Näistä vastaavista tapauksista on ollut juttua muissa ketjuissa, eli palautetaan liikkeestä X ostettu tuote liikkeeseen Y.Ai minkä seurannan perusteella? Enpä ole ennen kuullut, että jälleenmyyjä raportoisi myytyjä ja palautettuja sarjanumeroita valmistajalle. Onko sinulla jotain tietoa tällaisesta, vai mutuiletko vain omiasi?
Tietenkin, jos ostokuitissa on sarjanumero näkyvillä, voi ongelmia syntyä, jos sarjanumerot eivät täsmää.
Menee jo pahasti offtopic...Voithan näitä esimerkkejä repiä niin paljon kuin sinua kiinnostaa. Nyt oli kyse siitä, että uutena ostetun tuotteen 30-50 päivän palautusoikeus on voimassa, ja myyjä ei jostain syystä suostu hyvittämään erotusta hinnan laskettua. Myyjälle parempi saada käyttämätön tuote palautuksena, asiakkaalle merkityksetöntä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.