Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Otitko kuvan tuotteesta. Näistä takaisin lähetettävistä, viallisista kannattaa ottaa kuva todisteeksi. Itsellä se on nopeuttanut käsittelyä.
En tajunnut ottaa muuta kuin tuosta viasta kun laitoin viestin asiakaspalveluun. Laitetta en pysty siis mitenkään yksilöimään, eikä tullut mieleenkään kun kaipailen vain rahojani takaisin -yleisesti silloin riittää tuo postin "kuitti" palautuksesta
 
Onko kenelläkään kokemusta viallisesta tuotteesta kun on ostanut proshopilta ja sen palautuksesta? Tilasin näytön, jossa oli panelin välissä karva. Lcd kennon ja mikälie mattakalvo välissä siis.

Kun sain näytön, niin lähetin seuraavana päivänä sen takaisin ja siitä on jo noin kuukausi. Kysyessä valittelevat ruuhkaa, ja kuulemma ilmoittavat aähköpostilla kun tapaustani aletaan tutkia. Ei kai se nyt iso homma ole avata laatikkoa, katsoa että sama näyttö tuli mikä lähetettiin ja rahat takaisin.

Pahimmillaan pelkään että en saa rahoja heti, vaan lähettävät sen saman minulle takaisin, jos puusilmä ei karvaa siellä näe tms... Muutenkin kun tuo 14vrk palautusoikeus pitäisi olla hyvin simppeli, varsinkin kun tulee viallinen tuote
Oli kuulemma mennyt takuu- eikä palautusjonoon, siksi viive. Nyt käsittelivät tänään tapauksen ja rahat lupasivat palauttaa. Loppu hyvin siis
 
Tämä sopinee tähän lankaan. Eli spostiin tuli mainos Powerilta "superviikko- korko 0% kulut 0eur". Mainos on vähintään kusetusta.
Otin esimerkkinä erään läppärin. Todellinen vuosikorko 12,93% eikä siis 0% Mitä kettua siis..? :confused:
Hinta 549eur.
Maksuaika 36kk
Luottohinta 628,50eur

Näyttökuva (59) – kopio.png
 
Tämä sopinee tähän lankaan. Eli spostiin tuli mainos Powerilta "superviikko- korko 0% kulut 0eur". Mainos on vähintään kusetusta.
Otin esimerkkinä erään läppärin. Todellinen vuosikorko 12,93% eikä siis 0% Mitä kettua siis..? :confused:
Hinta 549eur.
Maksuaika 36kk
Luottohinta 628,50eur

Näyttökuva (59) – kopio.png
Tuo tarjous on näköjään voimassa vain myymälöissä.
 
Jep. Tuossahan lukee "SUPERVIIKON ajan POWER-myymälöistä KULUTONTA JA KOROTONTA maksuaikaa kaikkiin 399 euron arvoisiin ja suurempiin ostoksiin!", ei kai sitä tuon selvemmin edes voi kertoa?
 
Jep. Tuossahan lukee "SUPERVIIKON ajan POWER-myymälöistä KULUTONTA JA KOROTONTA maksuaikaa kaikkiin 399 euron arvoisiin ja suurempiin ostoksiin!", ei kai sitä tuon selvemmin edes voi kertoa?
Voisi tuon selvemmin kertoa kuin mitä tuo laskuri ilmoittaa. Siinä ei esimerkiksi kerrota myymälästä ostetun kk- hintaa 0 -kuluilla.
 
Voisi tuon selvemmin kertoa kuin mitä tuo laskuri ilmoittaa. Siinä ei esimerkiksi kerrota myymälästä ostetun kk- hintaa 0 -kuluilla.
Eiköhän maksuaika ole 12, 24 tai 36kk. Sen laskeminen tuskin on liian vaikeata. Ja jos on, niin kannattaa mennä sinne myymälään selvittämään. Sehän tuon koko tarjouksen idea onkin, että saadaan ihmiset liikkeelle myymälöihin.
 
Eiköhän maksuaika ole 12, 24 tai 36kk. Sen laskeminen tuskin on liian vaikeata. Ja jos on, niin kannattaa mennä sinne myymälään selvittämään. Sehän tuon koko tarjouksen idea onkin, että saadaan ihmiset liikkeelle myymälöihin.
Veikkaan että kuitenkin osa lukee vain 0- kulut ja tilaa netistä sekä maksaakin yllättäen kivaa korkoa. Sehän tuossa on se idea.
 
Ostin Verkkokauppa.com TV:n tällä viikolla ja pari päivää myöhemmin TV oli 400 euroa halvempi. TV ehdittiin jo toimittaa. Minulla on vielä täysi palautusoikeus voimassa, eli periaatteessa voisin palauttaa tuotteen ja ostaa saman TV:n kokonaan uudella tilauksella 400 euroa halvempana.

Onko kokemuksia suostuuko kaupat yleensä tällaisissa tilanteissa hyvittämään erotuksen ilman, että tarvii lähteä tuohon palautusrumbaan? Luulisi olevan helpompaa ja kannattavampaa molemmille osapuolille kuin palautus ja uuden tuotteen toimitus.
 
Ostin Verkkokauppa.com TV:n tällä viikolla ja pari päivää myöhemmin TV oli 400 euroa halvempi. TV ehdittiin jo toimittaa. Minulla on vielä täysi palautusoikeus voimassa, eli periaatteessa voisin palauttaa tuotteen ja ostaa saman TV:n kokonaan uudella tilauksella 400 euroa halvempana.

Onko kokemuksia suostuuko kaupat yleensä tällaisissa tilanteissa hyvittämään erotuksen ilman, että tarvii lähteä tuohon palautusrumbaan? Luulisi olevan helpompaa ja kannattavampaa molemmille osapuolille kuin palautus ja uuden tuotteen toimitus.

Sen mitä tältäkin foorumilta lukenut niin sanoisin että hyvittävät kyllä erotuksen. Jos jostain syystä ei näin olisi niin tuollaisella hintaerolla täytyisi sitten vaan palautella ja tilata uusiksi.
 
Ostin Verkkokauppa.com TV:n tällä viikolla ja pari päivää myöhemmin TV oli 400 euroa halvempi. TV ehdittiin jo toimittaa. Minulla on vielä täysi palautusoikeus voimassa, eli periaatteessa voisin palauttaa tuotteen ja ostaa saman TV:n kokonaan uudella tilauksella 400 euroa halvempana.

Onko kokemuksia suostuuko kaupat yleensä tällaisissa tilanteissa hyvittämään erotuksen ilman, että tarvii lähteä tuohon palautusrumbaan? Luulisi olevan helpompaa ja kannattavampaa molemmille osapuolille kuin palautus ja uuden tuotteen toimitus.

Gigantti ja Power suostuu mukisematta maksamaan erotuksen pankkikortille/tilille/alkup. maksutavalle mut Verkkokauppa.com ei suostu. Verk.com joudut palauttamaan sen. Näin ainakin mulla aina ollut vastaus vaikka olen perustellut, että eihän siinä oo mitään järkeäkään, että saavat yhden lisää outletiin / ottavat takkiin vs. hintaerohyvitys. Kai ne sit meinaa et kynnys palauttaa tv niin osa jättää palauttamatta tms.

Siksi en osta koskaan enää Verk.com mitään kallista tai mikä ei ole äärimmäinen alltime-low. Ostaa vaikka piirun kalliimmalla Gigantista/Powerista niin on 50-60 pv hintaturva. Ne kuitenki seuraa tyyliin ma-ti samat tarjoukset mitä Verkkis pari pv ennen.
 
Onko kokemuksia suostuuko kaupat yleensä tällaisissa tilanteissa hyvittämään erotuksen ilman, että tarvii lähteä tuohon palautusrumbaan? Luulisi olevan helpompaa ja kannattavampaa molemmille osapuolille kuin palautus ja uuden tuotteen toimitus.
Juu, kuten yllä sanottiin niin Verkkokauppa ei tuohon yleensä suostu. Eli palautus sinne ja ostat uusiksi.

Tässä esimerkiksi vastaus kun kysyin asiasta viime vuoden lopulla:
Valitettavasti meillä ei ole hintatakuuta käytössä. Jos sinulla on tuotteella palautusaikaa jäljellä, voit sen palauttaa ja ostaa alennettuun hintaan. Syynä on yleensä se että tietyn kokoinen eräkoko on kampanja-alennuksessa, joten ei ole muita asiakkaita kohtaan reilua että aikaisemmin ostanut sen saa samaan hintaan kuin esimerksiksi semmoinen joka nyt ei alennushintaan kerkiä ostamaan.
 
Juu, kuten yllä sanottiin niin Verkkokauppa ei tuohon yleensä suostu. Eli palautus sinne ja ostat uusiksi.

Tässä esimerkiksi vastaus kun kysyin asiasta viime vuoden lopulla:
Valitettavasti meillä ei ole hintatakuuta käytössä. Jos sinulla on tuotteella palautusaikaa jäljellä, voit sen palauttaa ja ostaa alennettuun hintaan. Syynä on yleensä se että tietyn kokoinen eräkoko on kampanja-alennuksessa, joten ei ole muita asiakkaita kohtaan reilua että aikaisemmin ostanut sen saa samaan hintaan kuin esimerksiksi semmoinen joka nyt ei alennushintaan kerkiä ostamaan.

Kiitos tiedosta ja masaf2:lle myös. Sen verran iso hintaero, että menee sitten palautukseen, vaikka tuntuukin hölmöltä.

Palautitko tuotteen itse vai noutokuljetuksella omassa tapauksessasi? Tutustuin verkkokauppa.com palautusohjeisiin ja ison tuotteen voi palauttaa ainoastaan suoraan myymälään tai noutokuljetuksella erillisestä maksusta. Mietin onko käsitystä noiden noutokuljetusten hinnoista palautustapauksissa?
 
Kiitos tiedosta ja masaf2:lle myös. Sen verran iso hintaero, että menee sitten palautukseen, vaikka tuntuukin hölmöltä.

Palautitko tuotteen itse vai noutokuljetuksella omassa tapauksessasi? Tutustuin verkkokauppa.com palautusohjeisiin ja ison tuotteen voi palauttaa ainoastaan suoraan myymälään tai noutokuljetuksella erillisestä maksusta. Mietin onko käsitystä noiden noutokuljetusten hinnoista palautustapauksissa?

"Suuret ja painavat tuotteet, kuten kodinkoneet tai televisiot, suositellaan aina palauttamaan suoraan myymälään nopeinta käsittelyä varten. Mikäli et pysty toimittamaan tuotetta myymälään, on tuotteelle mahdollista tilata noutokuljetus erillisestä maksusta"

Maksaa sit noutokuljetus paljon enempi ku tv:n kuljetus sulle... Jotain 4-5x se oli. Jos ei nyt hirmu kaukana asu myymälästä niin halvemmalla ja helpommalla selvii ku vie ite takas, jos mahtuu autoon.

Joskus joku lienee tehnyt niin, että tilaa uuden halvemmalla ja sit vie vanhemmalla kalliimmalla kuitilla sen uuden takas... (jos niissä ei ole valmistuseräeroa tms.)
 
Tuli oikeasti kummelimainen "mitä tässä nyt oikein tapahtui"-fiilis.

Tilasin alkutalvesta Azdomelta suoraan valmistajalta Kiinasta tuulilasikameran. Kamera ei toiminut oikein, kameran kello nollautui aina johonkin vuoteen 2018 kun kamerasta katkesi virrat. Laitoin viestiä valmistajalle ja pääteltiin että kamerasta on patteri jonka pitäisi varmentaa kello hajalla että he lähettää uuden kameran. Eipä toiminut uusi kamera sen paremmin ja aloin tutkimaan asiaa että mikä mättää. Ilmeisesti joko kameran firmwaressa tai kännyohjelmassa on bugi joka sekoittaa tuon kellon meidän aikavyöhykkeellä. Vahdoin kännyn aikavyöhykkeen ja fake-gps:llä sijainnin Kiinaan ja kännyohjelmalla kameran asetukset tehdasasetuksiin ja kas, kello alkoi pysymään ajassa, toki kuusi tuntia meidän aikaa edellä. Laitoin viestiä valmistajalle että jos korjaa tuon bugin. Mitään vastausta ei tullut mutta paypalilta tuli sähköposti että azdome on hyvittänyt $60 eli tuon kameran hinnan :redface:

Missään vaiheessa en vaatinut kaupan purkua tai edes alennusta hinnasta, ainoastaan pyysin että korjaavat tuon bugin kamerasta.
 
Historiaa taitaa olla Gigantin hintatakuu. Myymälässä katsoin tuotetta joka maksoi Gigantissa 80€ enemmän kun muualla, monessa paikkaa ja myös kivijalka-myymälöissä (Verkkokauppa, Power). Kysyin voidaanko hintaa katsoa. Googletti tuotteen ja totesi että kyllä, muualta saa heitä edullisemmin.

Kysyin voiko tulla hinnassa yhtään vastaan? Ei.
Selvä... ehkä olisi kannattanut slogania miettiä vähän pidemmälle. Tuote päätyi takaisin hyllyyn.
 
Historiaa taitaa olla Gigantin hintatakuu. Myymälässä katsoin tuotetta joka maksoi Gigantissa 80€ enemmän kun muualla, monessa paikkaa ja myös kivijalka-myymälöissä (Verkkokauppa, Power). Kysyin voidaanko hintaa katsoa. Googletti tuotteen ja totesi että kyllä, muualta saa heitä edullisemmin.

Kysyin voiko tulla hinnassa yhtään vastaan? Ei.
Selvä... ehkä olisi kannattanut slogania miettiä vähän pidemmälle. Tuote päätyi takaisin hyllyyn.
Se, että voisi aina tuotteen kuin tuotteen myydä muita.halvemmalla nyt on utopiaa.
 
Onko Gigantti edes koskaan mainostanut hintatakuuta? Mielestäni ainakin pitkän aikaa ollut ihan tuote/tarjous/myyjä kohtaista, kun ei mitään lupauksia ole olemassa. Joka tapauksessa outoa, että myyjä menee hintaa tarkistamaan, mutta ei voi kuitenkaan lopulta yhtään halvemmalla myydä :D
 
Eiköhän tuo ollut kylmästi kiinni katteesta, nyt on kaikki firmat niin ahtaalla. Voi olla, että kilpailijat ovat saaneet haluamastasi tuotteesta parempaan hintaan erän kuin Gigantti, ja siihen hintaan myyminen olisi ollut kannattamatonta Gigantille. Toki et kertonut tuotteen hintaluokkaa, 200e tuotteesta 80e ale aika eri kuin 1000e tuotteesta.
 
Onko Gigantti edes koskaan mainostanut hintatakuuta? Mielestäni ainakin pitkän aikaa ollut ihan tuote/tarjous/myyjä kohtaista, kun ei mitään lupauksia ole olemassa. Joka tapauksessa outoa, että myyjä menee hintaa tarkistamaan, mutta ei voi kuitenkaan lopulta yhtään halvemmalla myydä :D
Hintatakuun mainostaminen taiderriin kieltää silloin jossain vaiheessa.
 
Tilasin gigantista 3 tavaraa postin toimituksella. Kaikille kolmelle tuli oma seurantansa ja kaikki oli jaettu siis erikseen tuolla Gigantin sivuillakin kun kirjautuu ja katsoo tilauksiaan.

Ensimmäinen tuli tiistaina, toinen eilen. Mutta kolmas ei ole vieläkään lähtenyt liikkeelle, eli postin seuranta sanoo että pakettia odotetaan.

Ongelmana kuitenkin se että nyt kun katsoo Gigantin sivuilta niin nämä kaksi viimeistä tavaraa onkin siellä niputettu samaan ja lukee että toimitettu ja että koko tilaus toimitettu. Viimeisestäkin tavarasta tuli juuri kuitti mailiin. Muista siis tuli vasta kuitti kun olin noutanut.

Kellään vastaavaa käynyt, korjaantuukohan itsestään vai pitääkö olla yhteydessä?
 
Joskus joku lienee tehnyt niin, että tilaa uuden halvemmalla ja sit vie vanhemmalla kalliimmalla kuitilla sen uuden takas... (jos niissä ei ole valmistuseräeroa tms.)
Frendi teki juurikin noin verkkokaupassa. Sen porukat oli ostaneet telkkarin täyteen hintaan vaikka varta vasten oli puhetta että odotetaan alemyyntejä. Kaveri otti kuitin mukaan ja kävi hakemassa rahella uuden töllön halvemmalla myymälästä, lastasi kärryyn ja meni kahvioon imemään sumppia pariksi kymmeneksi minuutiksi. Sitten uuden telkkarin ja vanhemman kuitin kanssa tiskille. Ei ne ainakaan siinä mitään sarjanumeroita katselleet, tosin en sitten tiedä avatusta tuotteesta vertailevatko kuitin tietoihin. Mutta tuolla säästi raahaamisen vaivan kun eka telkkarikin oli jo ehditty ripustella seinälle.
 
Vajaa pari vuotta vanha älykello alkoi temppuilla ja ostopaikan Hobbyhallin sivuilta löytyi tieto, että heidän aspaan oltava yhteydessä takuuasiassa.
Eihän siinä mennyt kuin kolmisen viikkoa saada sieltä ohjeet toimittaa kello heille. Sähköposteihin ei vastailla kuin vasta asiasta toistamiseen kysellessä eikä silloinkaan. Heitä ei asia tunnostanut liiemmin kiinnostavan, aivan kuin olisi vaan haluttu pitkittää asian käsittelyä. Vasta tehdessäni reklamaation pitkittyneestä käsittelystä sain palautusohjeet parin tunnin viiveellä.
Ei voi mielestäni puhua asiakaspalvelusta, jos asiakas joutuu itse olemaan kokoajan aktiivinen kysellessä asiansa perään, eikä aspa vastaile eikä kerro miten homma etenee. En tilaa täältä jatkossa enkä suosittele muille.
 
Vajaa pari vuotta vanha älykello alkoi temppuilla ja ostopaikan Hobbyhallin sivuilta löytyi tieto, että heidän aspaan oltava yhteydessä takuuasiassa.
Eihän siinä mennyt kuin kolmisen viikkoa saada sieltä ohjeet toimittaa kello heille. Sähköposteihin ei vastailla kuin vasta asiasta toistamiseen kysellessä eikä silloinkaan. Heitä ei asia tunnostanut liiemmin kiinnostavan, aivan kuin olisi vaan haluttu pitkittää asian käsittelyä. Vasta tehdessäni reklamaation pitkittyneestä käsittelystä sain palautusohjeet parin tunnin viiveellä.
Ei voi mielestäni puhua asiakaspalvelusta, jos asiakas joutuu itse olemaan kokoajan aktiivinen kysellessä asiansa perään, eikä aspa vastaile eikä kerro miten homma etenee. En tilaa täältä jatkossa enkä suosittele muille.
Hobbyhallin toiminta meni ihan ketuiksi silloin kun jokunen vuosi sitten vaitoi omistajaa, sen jälkeen varsinkin asiakaspalvelu katosi oikeastaan kokonaan. Ei tuo hobbyhall aiemminkaan mikään paras mahdollinen firma ollut mutta asiat toimivat edes jotenkuten. Itse en ole tuolla juurikaan asioinut mutta useampi tuttava on ja heiltä on kyllä saanut kuulla varsin hyvin tuon omistajanvaihdoksen vaikutukset.

Tuo muuten on aika ikävä homma kun jotkut firmat vaihtavat omistajaa ja ennen hyvin toimivasta firmasta saattaa tulla ihan paska. Ja monesti tuon itsekin huomaa vasta sen ensimmäisen tapahtuman jälkeen vaihdoksen jälkeen kun kaikki nimet, logot sun muut ovat pysyneet identtisinä. Itse olen koittanut olla tarkkana noiden kanssa mutta aina välillä joku omistajanvaihdos tai vastaava jää huomaamatta ja sitten vituttaa kun ennen hyvästä firmasta tajuaakin saavansa enää paskaa käteen. Juuri nyt ei tule tuollaisista firmoista esimerkkejä mieleen mutta on noita jokunen vuosien varrella tullut vastaan.
 
Frendi teki juurikin noin verkkokaupassa. Sen porukat oli ostaneet telkkarin täyteen hintaan vaikka varta vasten oli puhetta että odotetaan alemyyntejä. Kaveri otti kuitin mukaan ja kävi hakemassa rahella uuden töllön halvemmalla myymälästä, lastasi kärryyn ja meni kahvioon imemään sumppia pariksi kymmeneksi minuutiksi. Sitten uuden telkkarin ja vanhemman kuitin kanssa tiskille. Ei ne ainakaan siinä mitään sarjanumeroita katselleet, tosin en sitten tiedä avatusta tuotteesta vertailevatko kuitin tietoihin. Mutta tuolla säästi raahaamisen vaivan kun eka telkkarikin oli jo ehditty ripustella seinälle.

Näkisin tässä nyt riskinä sen, että takuuta ei enää televisiossa välttämättä ole. Valmistajan kannalta alkuperäinen tuote on nyt seurannan perusteella palautettu, eikä myyty eteenpäin => hävitetty elektroniikkaromuna. Eli jos televisio rikkoutuu, voi valmistaja todeta, ettei tuolla televisiolla ole takuuta, kun sitä ei ole myyty loppukäyttäjälle.
 
Näkisin tässä nyt riskinä sen, että takuuta ei enää televisiossa välttämättä ole. Valmistajan kannalta alkuperäinen tuote on nyt seurannan perusteella palautettu, eikä myyty eteenpäin => hävitetty elektroniikkaromuna. Eli jos televisio rikkoutuu, voi valmistaja todeta, ettei tuolla televisiolla ole takuuta, kun sitä ei ole myyty loppukäyttäjälle.

Ai minkä seurannan perusteella? Enpä ole ennen kuullut, että jälleenmyyjä raportoisi myytyjä ja palautettuja sarjanumeroita valmistajalle. Onko sinulla jotain tietoa tällaisesta, vai mutuiletko vain omiasi?

Tietenkin, jos ostokuitissa on sarjanumero näkyvillä, voi ongelmia syntyä, jos sarjanumerot eivät täsmää.
 
Ai minkä seurannan perusteella? Enpä ole ennen kuullut, että jälleenmyyjä raportoisi myytyjä sarjanumeroita valmistajalle. Onko sinulla jotain tietoa tällaisesta, vai mutuiletko vain omiasi?

Tietenkin, jos ostokuitissa on sarjanumero näkyvillä, voi ongelmia syntyä, jos sarjanumerot eivät täsmää.

Mutuilen kyllä. En tiedä miten prosessi menee kuluttajamarkkinoilla. Meillä myydään tuotteita suoraan yrityksille ja jokainen myyty tuote tiedetään sarjanumeron perusteella, että missä ovat ja mitkä ovat takaisin tulleet. Mutuilenpa vielä sen verran, että kun laite palautuu liikkeestä varastoon, huomataan etteivät sarjanumerot täsmää.
 
Dustin näyttäisi ehtojen perusteella ainakin ottavan maksun palautuksesta ja arvonalenemasta. Onko kenelläkään käytännön kokemuksia? Haluaisin tilata kajarit, joita ei muualla Suomessa nähtävästi myydä valkoisina, mutta mietyttää kuuluuko noista sitä joidenkin valittamaa hurinaa kun mitään ääntä ei toisteta. Haluaisin kokeilla kuulenko sitä ja onko se häiritsevää. 130e on kuitenkin aika paljon siitä jos en voi käyttää tuotetta siihen mihin sen ostin. Saisin hieman vastaavat verkkokaupasta 99e hintaan. Siellä ilmeisesti on parempi palautusoikeus? Itsellä ei ole sinne palauttamisesta muuta kokemusta kuin silloisen tyttöystävän läppärin suhteen ja silloin ainakin oli aika kovakin tenttaus ennen kuin suostuivat ottamaan takaisin ja testasivat itse näppäimessä olevan vian ennen kuin suostuivat antamaan uuden vastaavan tilalle. Aika tympeä kokemus, kun tyttöystävä oli jo muutenkin itku kurkussa kun osti opiskelijana itselleen kalliin läppärin ja heti rikki ja sitten vielä noin tiukka asenne myyjällä, kun palautettiin. Tosin ei nyt epäasiallinenkaan ja ihan järkeväähän se on että vika tarkastetaan, kun tietokone on kuitenkin hieman erilainen tuote kuin kaiutin palauttaa. Tuon hurinan suhteen vaan helposti käy niin että sanotaan sen olevan ominaisuus eikä vika, jota se varmaan osittain onkin, mutta joko ihmisillä on hyvin erilainen hurinan sietokyky tai sitten yksilöissä on laatueroja, koska joitain tuo selvästi häiritsee ja toisia ei.
 
Ai minkä seurannan perusteella? Enpä ole ennen kuullut, että jälleenmyyjä raportoisi myytyjä ja palautettuja sarjanumeroita valmistajalle. Onko sinulla jotain tietoa tällaisesta, vai mutuiletko vain omiasi?

Tietenkin, jos ostokuitissa on sarjanumero näkyvillä, voi ongelmia syntyä, jos sarjanumerot eivät täsmää.

En ole missään tässä ketjussa mainituista liikkeistä töissä (erikoiskauppa mutta ei kuluttajaelektroniikka/kodinkoneet) mutta meiltä maahantuojat kysyy aika useinkin tuotteiden sarjanumeroita takuutapauksissa. Myös ihan kymppien hintaisissa tuotteissa.. Ilmeisesti valmistaja haluaa saada raportit mitkä valmistuserät ovat herkemmin takuuseen tulevia.

Harvoista tuotteista sarjanumeroita kuitille laitetaan.. Joistakin kyllä.
 
Ai minkä seurannan perusteella? Enpä ole ennen kuullut, että jälleenmyyjä raportoisi myytyjä ja palautettuja sarjanumeroita valmistajalle. Onko sinulla jotain tietoa tällaisesta, vai mutuiletko vain omiasi?

Tietenkin, jos ostokuitissa on sarjanumero näkyvillä, voi ongelmia syntyä, jos sarjanumerot eivät täsmää.
Näistä vastaavista tapauksista on ollut juttua muissa ketjuissa, eli palautetaan liikkeestä X ostettu tuote liikkeeseen Y.
Keskustelu koski enemmän tilannetta jossa tuotteen hinta on tippunut.

Joka tapauksessa, tässä oma vastaukseni joulukuussa vastaavaan tapaukseen miksi tämä ei ole ok:

Voithan näitä esimerkkejä repiä niin paljon kuin sinua kiinnostaa. Nyt oli kyse siitä, että uutena ostetun tuotteen 30-50 päivän palautusoikeus on voimassa, ja myyjä ei jostain syystä suostu hyvittämään erotusta hinnan laskettua. Myyjälle parempi saada käyttämätön tuote palautuksena, asiakkaalle merkityksetöntä.
Menee jo pahasti offtopic...

Vaikuttaa hieman siltä, että pyrit yksinkertaistamaan prosessia jotta voisit itsellesi sanoa, ettet tee mitään väärää.

Kannattaa lähteä liikkeelle siitä, että kun teet ostopäätöksen niin teet sen siten, että olet valmis maksamaan tuotteesta silloisen hinnan ja olet tyytyväinen hankintaan, juuri sillä hinnalla jonka sen ostit.

On varmasti totta että tietyissä tuotteissa asia toimii niin, että kotiin 3 viikkoa sitten ostettu tuote ja kaupassa nyt oleva tuote on 100% sama, muttei tämä välttämättä ole aina näin.

Tuotteita ostaessa et saa välttämättä esim. tietyn valmistajan muisteja, valmistaja voi sanoa että koneessa on 32GB muistia. Onko se muistivalmistaja sitten Samsung vai Kingston et saa päättää, etkä välttämättä edes tarkkaa muistin nopeutta, kunhan se on luvatut 32GB.

Toinen esimerkki voisi olla vaikka 1TB SSD.

Pointti mitä tässä tarkoitan on se, että jos vaikka marraskuussa on tuotetta myyty 1200€ hintaan jolloin sen ostit, sanotaanko että siinä on Kingstonin PCIe 4.0 NVMe nopeudeltaan 7300MB/s.

Joulukuussa tuote voi olla spekseiltään sama (markkinoidaan 1TB SSD), mutta saattaa käyttää esim. edullisempaa SSD-valmistajaa, joka ei ole niin nopea ja sen johdosta voi hintaa tiputtaa 100€. Levy vaihtunut vaikka 1TB PCIe 3.0 levyyn parin vuoden takaa ja nopeus onkin 3300MB/s.

Sitten hermostut kun myyjä ei suostu maksamaan sinulle 100€ erotusta.

Jos nyt menet kauppaan,
ostat 1100€ hinnalla uuden koneen joulukuussa --> jossa on hitaampi SSD,
jonka takia myyjä sai hinnasta pois 100€,
ja palautat heti tämän hitaamman koneen aiemmin ostetun 1200€ kuitilla,
otat tyytyväisesti takaisin 1200€,
tosiasiassa olet varastanut itsellesi nopeamman levyn mihin sinulla ei ole oikeutta.

Tässä nyt yksi esimerkki monesta, toinen saattaa olla että tietyissä valmistuserissä on havaittu vaikka vakava paloriski ja tarkoitus vetää tuotteet markkinoilta, kuittikikkailujen kanssa nämäkin menevät sekaisin kun kuitit eivät enää täsmää.
 
Se, että voisi aina tuotteen kuin tuotteen myydä muita.halvemmalla nyt on utopiaa.
Ei nyt aina tietenkään voi, mutta pointti tässä että aiempina vuosina onnistumis% on ollut todella iso, nyt onnistuu enää harvoin ja siksi juuri sanoin, että "Historiaa taitaa olla Gigantin hintatakuu." koska varmaankin ohjeistukset muuttuneet.

En tiedä varmasti, mutta joskus heillä taisi olla omat koodit/myyjätunnukset näihin persnetto-kauppoihin. Eli oli okei antaa tuote hintatakuulla, vaikka tappiolla, ja johto sitten seurasi miten paljon tappiota tuli näistä kamppiksista.

Toinen syy saattaa olla provisiomallin muutos, esim. jos myyjän provisio tulee tuotteen kate%:sta, silloinhan myyjällä ei ole mitään intressiä antaa alennusta koska annettu hinta hyödyttää vain asiakasta ja aiheuttaa firmalle erinäisiä ongelmia.
 
Pitäisikö Gigantin sivuilla näkyä joku ”chat-painike”? Mietin vaan onko minulla joku kikkare päällä, joka estää sen näkymisen?
 
Onko joku tilannut Dustinhome.fi:stä tuotteita kategoriasta "Löytötuote luokka 2"? Tuolla oli ihan hyvä tarjous ("Luokka 2 – erinomainen kunto"), mutta jos esim. näytössä on kuolleita pikseleitä tms. niin ei sitten viitsisi lähteä siihen.
 
Ostin verkkiksen outletista prossun, joka oli asiakaspalautus. Tuote oli viallinen (kiva jekku edelliseltä asiakkaalta), POSTasi kyllä ja tunnistuu biosissa, mutta winukka BSODaa ja esim live ubuntu myös kaatuu heti. Verkkis sanoo että ainut vaihtoehto on rahojen hyvitys vaikka valmistaja toteaisi prosessorin virheelliseksi, mikä tämä takuu on? Tuotteessa oli lyhyempi takuu (34kk) mutta että myös huonompi takuu, kun ei saa korvaavaa tilalle? Outletissa myös lukee että "toimivuustakuu vähintään 6kk", eli onko kaikissa outlet-tuotteissa siis koko takuuajan mahdollista saada rahat takaisin?

Siistiä vaihtaa prossua edestakas koneeseen. VMP.

e: lisätään vielä että oli uusin bios, windows bsodaa (tai jäätyy ja bsodaa hetken päästä ) latausruudussa (mm. CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT), default bios-asetukset käytössä, ei edes XMP päällä, ubuntu live media todettu toimivaksi toisessa koneessa jne. Vanha kivi takaisin ja kaikki toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tuossa kuuluisi saada toimiva tuote tilalle, vaikka sitten uusi. Kannattaa tehdä reklaamatioapurilla reklamaatio Verkkikselle, ja jos asia ei etene haluamasi tavalla, niin sitten kuluttajaneuvontaan sähköpostia. Sähköpostiin liität reklamaatioapurista saamasi numeron/koodin, ja sitten viestiin myös teidän sähköpostit mitä Verkkiksen kanssa olette lähetelleet.
 
Oletan saavani toimivan tuotteen tilalle, samalla takuulla, ihan sama mistä ne sen taikovat, AMD:ltä "special deal only 4 you" vai omasta hyllystä, eikö takuu toimi näin?
No ei. https://asiakaspalvelu.verkkokauppa...404424072850-Outlet-tuotteiden-toimivuustakuu:
Ostamani Outlet-tuote on viallinen, miten toimin?

Vialliset tuotteet korjataan ensisijaisesti huoltamalla takuun alaiset virheet valtuutetussa huoltoyhtiössä. Jos korjaaminen ei ole mahdollista tai siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, palautetaan tuotteen kauppahinta asiakkaalle. Outlet-tuotteita ei vaihdeta vastaavaan normaalihintaiseen uuteen tuotteeseen.

Samainen asia on myös mainittu sopimusehdoissa, jotka olet hyväksynyt tuotteen ostaessasi (ainakin jos olet verkosta ostanut).
 
Ei korvaava tuote ole aina oletusarvo.

Mikäli tuotteen korjaaminen ei ole mahdollista tai siitä aiheutuu kohtuuttomia kustannuksia, voi myyjä myös kieltäytyä virheen korjaamisesta. Tällöin puretaan kauppa.
 
Eipä ollut tämä säätö n. 9% alennuksen arvoinen :)

Toisesta kaupasta tilaus sisään (joka on tällä hetkellä muuten melkein saman hintainen kuin tuo outlet-hinta, tuplavitutus) ja toivotaan että verkkis käsittelee RMA:n ja palautuksen pikaisesti.
Olen tietysti superfolio ja videoin ja kuvasin koko prosessin ihan paketin avauksesta lähtien omaa oikeusturvaani varten (jos siellä olisi ollut joku muu prossu esim), pinnit olivat suorassa saapuessa ja lähtiessä.

Voitte arvata tilataanko tuolta enää jatkossa mitään ikinä :-D
 
aEipä ollut tämä säätö n. 9% alennuksen arvoinen :)

Toisesta kaupasta tilaus sisään (joka on tällä hetkellä muuten melkein saman hintainen kuin tuo outlet-hinta, tuplavitutus) ja toivotaan että verkkis käsittelee RMA:n ja palautuksen pikaisesti.
Olen tietysti superfolio ja videoin ja kuvasin koko prosessin ihan paketin avauksesta lähtien omaa oikeusturvaani varten (jos siellä olisi ollut joku muu prossu esim), pinnit olivat suorassa saapuessa ja lähtiessä.

Voitte arvata tilataanko tuolta enää jatkossa mitään ikinä :-D

No, miten meni omasta mielestä? Muutaman euron vuoksi lähdit outlet laareja kaivamaan. Kyllä noista outlet tuotteista pitäisi jo tietää, että niissä on paljon suurempi todennäköisyys ns. huonoihin yksilöihin. Ei niitä huvikseen sinne outlet laariin laiteta. Niissä ottaa aina tietoisen riskin ja jos se käsi osuu siihen paskaan, niin sitten ei auta kuin viedä se kampe takaisin ja purra huulta. Ei tietenkään ne sitä korvaa uudella, hyllystä vedetyllä paketilla, kun et ole sellaista alun perinkään ostanut, eivätkä ne ole sellaista sinulle myynyt.

Sitä vaan en ymmärrä, että kuka on niin hölmö, että ostaa outlet laarista melkein kilpailijan normaalihinnalla myytävän tuotteen paljon huonommalla takuuajalla, avatulla paketilla ja vielä toisen asiakkaan palauttaman tuotteen.
 
No ei. https://asiakaspalvelu.verkkokauppa...404424072850-Outlet-tuotteiden-toimivuustakuu:
Ostamani Outlet-tuote on viallinen, miten toimin?

Vialliset tuotteet korjataan ensisijaisesti huoltamalla takuun alaiset virheet valtuutetussa huoltoyhtiössä. Jos korjaaminen ei ole mahdollista tai siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, palautetaan tuotteen kauppahinta asiakkaalle. Outlet-tuotteita ei vaihdeta vastaavaan normaalihintaiseen uuteen tuotteeseen.

Samainen asia on myös mainittu sopimusehdoissa, jotka olet hyväksynyt tuotteen ostaessasi (ainakin jos olet verkosta ostanut).
Se että myyjä laittaa hyllynreunaan sanan "outlet", "poisto", "yksittäiskappale", "ale" ei vapauta myyjää minimi vaatimuksista.
Se että myyjä käyttää vertailuhintana mitä sattuu, niin ei sekään.

Verkkokauppa.com sentäs myy noissa b-tavaraa ja sen myös kertoo asiakkaalle.
Mutta B tuotteesta
verkkokauppa.com sanoi:
Tuote on yleensä asiakaspalautustuote, tuotetta on kokeiltu korkeintaan 32 päivän ajan ja tuotteessa saattaa löytyä pientä käytön jälkeä. Tuotepaketista saattaa puuttua helposti korvattavissa oleva tarvike kuten USB-johto, ohjekirja tai kuulokkeet. Alkuperäinen tuotepaketti saattaa puuttua. Puutteesta on ilmoitettu tuotekuvauksessa.
Kertoo että kokeiltu, paketista voi puuttua joka kerrotaan ja voi olla pieniä käytön jälkiä.
Eli sinänsä ihan muuten priimaa ja toimivaa myydään.

Jos asiakkaalle lähetetään kuitekin sontaa, asiakaan rahat myyjällä, asiakkaalle syntyyä vaivaa, ei saa edeshyötyä hyötyä, niin en kyllä tyytyisi maksetun kauppahinnan palauttamiseen.

Tuohan on vain ulkoistettu asiakkeelle virheellisten palautus tuotteiden tarkistus, josta asiakas jopa maksaa/kantaa riskin.

Alla olevassa ei kerrottu mitä myytiin (tuskin risaa), mutta 9% alennus on niin pieni että sillä pitää voida saavan priimaa.
Ostin verkkiksen outletista prossun, joka oli asiakaspalautus. Tuote oli viallinen

Verkkis sanoo että ainut vaihtoehto on rahojen hyvitys vaikka valmistaja toteaisi prosessorin virheelliseksi, mikä tämä takuu on? Tuotteessa oli lyhyempi takuu (34kk) mutta että myös huonompi takuu, kun ei saa korvaavaa tilalle? Outletissa myös lukee että "toimivuustakuu vähintään 6kk", eli onko kaikissa outlet-tuotteissa siis koko takuuajan mahdollista saada rahat takaisin?
Onko tuolla valmistajan takuu, vetoa siihen
 
Niiiin, noooh... Tälläkin palstalla JA TÄSSÄKIN KETJUSSA on niitä "hermanneja". Jotka palauttaa N+1-tuotetta, esim. "telkkarin kauppaan, pikselivirheiden takia "ei tää ollutkaan mulle hyvä".
Se menee sitten sinne outlettiin, ja seuraava asiakas saa kärsiä. Ei montaakaan sivua tarvitse kelata taakse kun tästä on keskusteltu.

Pitäisi ottaa takaisin se DOA käsittely. Tuotteessa vika --> heti uusi. Muro/IO-nörtti palauttaa tuotteen "ei tää ookkaan mulle ok" --> huoltoon......

Edit: --> Huoltoon, kun näyttöön on jo hakattu >200h/14pv. Ei ole enää vähäistä käyttöä. Ja EI EN ole Enään tuolla paskapuolella töissä.
 
Ja EI EN ole Enään tuolla paskapuolella töissä.
Muistaakseni Verkkokauppa.com kysyy palautuksen syytä, siis sitä onko siinä jotain "vikaa", puutetta yms. haluatko kommentoida että merkataanko se silloin outlet lappuun, vai jääkö talon sisäiseen tietoon ja toivotaan että seuraava ei jaksa palautella.

Sen tiedä että joskus historiassa, palatuksessa jos asiakas kerto syyn, on se ja se puute/vika, niin sitä yritettiin edelleen puutteineen vikoineen myydä seuraavalle.

Palautuu tuonne ihan ehjää, priimaa tavaraa, joka asiallisella hinnalla ihan ostokelpoista. Mutta tuon on ihan asiakkaille ittuilua että myydän tarkistamatonta tavaraa "outlet" ehdoin pyyntii joka toimituskuluineen samanhintaista tai jopa kalliimpaa kuin hyllystä suoraan nouto.
 
Gigantista tuli positiivinen kokemus, kun reilu vuosi sitten ostettu Razerin Viper 8K ei enää tunnistunut koneessa. Kokeilivat heti myymälässä ja antoivat vaihtoehdoksi hakea toisesta myymälästä heti hyllyssä olevan uuden, ottaa paikan päältä jonkin toisen samassa hintaluokassa olevan hiiren, tai odottaa että heidän myymälään tulee varastolta uusi. Päätin hakea toisesta myymälästä, ja sain kuitin jota vastaan uusi hiiri oli jo odottamassa kassalla. Todella helppo kokemus ja juuri niin kuin tuollaisen yksinkertaisen tapauksen pitäisi mennä asiakkaan näkökulmasta.
 
Vajaa pari vuotta sitten ostin Gigantin outletista bosen QuietControl 30 -nappikuulokkeet 120 eurolla. Mielestäni nuo oli todella loistavat napit tuohon hintaan ja vastamelu toimi hyvin. Kuulokkeista alkoi kuitenkin kuulua suhinaa ilman vastamelua ja se voimistui ajan myötä.
Otin sitten suoraan yhteyttä Bosen asiakaspalveluun. Lupasivat vaihtaa uusiin kunhan lähetän ne vialliset takaisin. Noin 3 viikkoa siitä, kun soitin asiakaspalveluun, sain uudet QuietComfort Earbuds II -nappikuulokkeet. Ihan tyytyväinen täytyy olla Bosen toimintaan ja näihin uusiin nappeihin.
 
Vajaa pari vuotta sitten ostin Gigantin outletista bosen QuietControl 30 -nappikuulokkeet 120 eurolla. Mielestäni nuo oli todella loistavat napit tuohon hintaan ja vastamelu toimi hyvin. Kuulokkeista alkoi kuitenkin kuulua suhinaa ilman vastamelua ja se voimistui ajan myötä.
Otin sitten suoraan yhteyttä Bosen asiakaspalveluun. Lupasivat vaihtaa uusiin kunhan lähetän ne vialliset takaisin. Noin 3 viikkoa siitä, kun soitin asiakaspalveluun, sain uudet QuietComfort Earbuds II -nappikuulokkeet. Ihan tyytyväinen täytyy olla Bosen toimintaan ja näihin uusiin nappeihin.
Gigantista ostetut jabrat oli joskus kuulemma heidän vastuun ulkopuolella. Jabraan olin sitten itse yhteydessä ja viikossa oli uudet ja toimivat tilalla. Rasittavaa kun myyjäliike pesee vastuunsa ja ilmeisesti luottaa että jokainen kuluttaja osaa olla yhteydessä valmistajaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 272
Viestejä
4 488 673
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom