Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Se, että voisi aina tuotteen kuin tuotteen myydä muita.halvemmalla nyt on utopiaa.
Ei nyt aina tietenkään voi, mutta pointti tässä että aiempina vuosina onnistumis% on ollut todella iso, nyt onnistuu enää harvoin ja siksi juuri sanoin, että "Historiaa taitaa olla Gigantin hintatakuu." koska varmaankin ohjeistukset muuttuneet.

En tiedä varmasti, mutta joskus heillä taisi olla omat koodit/myyjätunnukset näihin persnetto-kauppoihin. Eli oli okei antaa tuote hintatakuulla, vaikka tappiolla, ja johto sitten seurasi miten paljon tappiota tuli näistä kamppiksista.

Toinen syy saattaa olla provisiomallin muutos, esim. jos myyjän provisio tulee tuotteen kate%:sta, silloinhan myyjällä ei ole mitään intressiä antaa alennusta koska annettu hinta hyödyttää vain asiakasta ja aiheuttaa firmalle erinäisiä ongelmia.
 
Pitäisikö Gigantin sivuilla näkyä joku ”chat-painike”? Mietin vaan onko minulla joku kikkare päällä, joka estää sen näkymisen?
 
Onko joku tilannut Dustinhome.fi:stä tuotteita kategoriasta "Löytötuote luokka 2"? Tuolla oli ihan hyvä tarjous ("Luokka 2 – erinomainen kunto"), mutta jos esim. näytössä on kuolleita pikseleitä tms. niin ei sitten viitsisi lähteä siihen.
 
Ostin verkkiksen outletista prossun, joka oli asiakaspalautus. Tuote oli viallinen (kiva jekku edelliseltä asiakkaalta), POSTasi kyllä ja tunnistuu biosissa, mutta winukka BSODaa ja esim live ubuntu myös kaatuu heti. Verkkis sanoo että ainut vaihtoehto on rahojen hyvitys vaikka valmistaja toteaisi prosessorin virheelliseksi, mikä tämä takuu on? Tuotteessa oli lyhyempi takuu (34kk) mutta että myös huonompi takuu, kun ei saa korvaavaa tilalle? Outletissa myös lukee että "toimivuustakuu vähintään 6kk", eli onko kaikissa outlet-tuotteissa siis koko takuuajan mahdollista saada rahat takaisin?

Siistiä vaihtaa prossua edestakas koneeseen. VMP.

e: lisätään vielä että oli uusin bios, windows bsodaa (tai jäätyy ja bsodaa hetken päästä ) latausruudussa (mm. CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT), default bios-asetukset käytössä, ei edes XMP päällä, ubuntu live media todettu toimivaksi toisessa koneessa jne. Vanha kivi takaisin ja kaikki toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tuossa kuuluisi saada toimiva tuote tilalle, vaikka sitten uusi. Kannattaa tehdä reklaamatioapurilla reklamaatio Verkkikselle, ja jos asia ei etene haluamasi tavalla, niin sitten kuluttajaneuvontaan sähköpostia. Sähköpostiin liität reklamaatioapurista saamasi numeron/koodin, ja sitten viestiin myös teidän sähköpostit mitä Verkkiksen kanssa olette lähetelleet.
 
Oletan saavani toimivan tuotteen tilalle, samalla takuulla, ihan sama mistä ne sen taikovat, AMD:ltä "special deal only 4 you" vai omasta hyllystä, eikö takuu toimi näin?
No ei. https://asiakaspalvelu.verkkokauppa...404424072850-Outlet-tuotteiden-toimivuustakuu:
Ostamani Outlet-tuote on viallinen, miten toimin?

Vialliset tuotteet korjataan ensisijaisesti huoltamalla takuun alaiset virheet valtuutetussa huoltoyhtiössä. Jos korjaaminen ei ole mahdollista tai siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, palautetaan tuotteen kauppahinta asiakkaalle. Outlet-tuotteita ei vaihdeta vastaavaan normaalihintaiseen uuteen tuotteeseen.

Samainen asia on myös mainittu sopimusehdoissa, jotka olet hyväksynyt tuotteen ostaessasi (ainakin jos olet verkosta ostanut).
 
Ei korvaava tuote ole aina oletusarvo.

Mikäli tuotteen korjaaminen ei ole mahdollista tai siitä aiheutuu kohtuuttomia kustannuksia, voi myyjä myös kieltäytyä virheen korjaamisesta. Tällöin puretaan kauppa.
 
Eipä ollut tämä säätö n. 9% alennuksen arvoinen :)

Toisesta kaupasta tilaus sisään (joka on tällä hetkellä muuten melkein saman hintainen kuin tuo outlet-hinta, tuplavitutus) ja toivotaan että verkkis käsittelee RMA:n ja palautuksen pikaisesti.
Olen tietysti superfolio ja videoin ja kuvasin koko prosessin ihan paketin avauksesta lähtien omaa oikeusturvaani varten (jos siellä olisi ollut joku muu prossu esim), pinnit olivat suorassa saapuessa ja lähtiessä.

Voitte arvata tilataanko tuolta enää jatkossa mitään ikinä :-D
 
aEipä ollut tämä säätö n. 9% alennuksen arvoinen :)

Toisesta kaupasta tilaus sisään (joka on tällä hetkellä muuten melkein saman hintainen kuin tuo outlet-hinta, tuplavitutus) ja toivotaan että verkkis käsittelee RMA:n ja palautuksen pikaisesti.
Olen tietysti superfolio ja videoin ja kuvasin koko prosessin ihan paketin avauksesta lähtien omaa oikeusturvaani varten (jos siellä olisi ollut joku muu prossu esim), pinnit olivat suorassa saapuessa ja lähtiessä.

Voitte arvata tilataanko tuolta enää jatkossa mitään ikinä :-D

No, miten meni omasta mielestä? Muutaman euron vuoksi lähdit outlet laareja kaivamaan. Kyllä noista outlet tuotteista pitäisi jo tietää, että niissä on paljon suurempi todennäköisyys ns. huonoihin yksilöihin. Ei niitä huvikseen sinne outlet laariin laiteta. Niissä ottaa aina tietoisen riskin ja jos se käsi osuu siihen paskaan, niin sitten ei auta kuin viedä se kampe takaisin ja purra huulta. Ei tietenkään ne sitä korvaa uudella, hyllystä vedetyllä paketilla, kun et ole sellaista alun perinkään ostanut, eivätkä ne ole sellaista sinulle myynyt.

Sitä vaan en ymmärrä, että kuka on niin hölmö, että ostaa outlet laarista melkein kilpailijan normaalihinnalla myytävän tuotteen paljon huonommalla takuuajalla, avatulla paketilla ja vielä toisen asiakkaan palauttaman tuotteen.
 
No ei. https://asiakaspalvelu.verkkokauppa...404424072850-Outlet-tuotteiden-toimivuustakuu:
Ostamani Outlet-tuote on viallinen, miten toimin?

Vialliset tuotteet korjataan ensisijaisesti huoltamalla takuun alaiset virheet valtuutetussa huoltoyhtiössä. Jos korjaaminen ei ole mahdollista tai siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, palautetaan tuotteen kauppahinta asiakkaalle. Outlet-tuotteita ei vaihdeta vastaavaan normaalihintaiseen uuteen tuotteeseen.

Samainen asia on myös mainittu sopimusehdoissa, jotka olet hyväksynyt tuotteen ostaessasi (ainakin jos olet verkosta ostanut).
Se että myyjä laittaa hyllynreunaan sanan "outlet", "poisto", "yksittäiskappale", "ale" ei vapauta myyjää minimi vaatimuksista.
Se että myyjä käyttää vertailuhintana mitä sattuu, niin ei sekään.

Verkkokauppa.com sentäs myy noissa b-tavaraa ja sen myös kertoo asiakkaalle.
Mutta B tuotteesta
verkkokauppa.com sanoi:
Tuote on yleensä asiakaspalautustuote, tuotetta on kokeiltu korkeintaan 32 päivän ajan ja tuotteessa saattaa löytyä pientä käytön jälkeä. Tuotepaketista saattaa puuttua helposti korvattavissa oleva tarvike kuten USB-johto, ohjekirja tai kuulokkeet. Alkuperäinen tuotepaketti saattaa puuttua. Puutteesta on ilmoitettu tuotekuvauksessa.
Kertoo että kokeiltu, paketista voi puuttua joka kerrotaan ja voi olla pieniä käytön jälkiä.
Eli sinänsä ihan muuten priimaa ja toimivaa myydään.

Jos asiakkaalle lähetetään kuitekin sontaa, asiakaan rahat myyjällä, asiakkaalle syntyyä vaivaa, ei saa edeshyötyä hyötyä, niin en kyllä tyytyisi maksetun kauppahinnan palauttamiseen.

Tuohan on vain ulkoistettu asiakkeelle virheellisten palautus tuotteiden tarkistus, josta asiakas jopa maksaa/kantaa riskin.

Alla olevassa ei kerrottu mitä myytiin (tuskin risaa), mutta 9% alennus on niin pieni että sillä pitää voida saavan priimaa.
Ostin verkkiksen outletista prossun, joka oli asiakaspalautus. Tuote oli viallinen

Verkkis sanoo että ainut vaihtoehto on rahojen hyvitys vaikka valmistaja toteaisi prosessorin virheelliseksi, mikä tämä takuu on? Tuotteessa oli lyhyempi takuu (34kk) mutta että myös huonompi takuu, kun ei saa korvaavaa tilalle? Outletissa myös lukee että "toimivuustakuu vähintään 6kk", eli onko kaikissa outlet-tuotteissa siis koko takuuajan mahdollista saada rahat takaisin?
Onko tuolla valmistajan takuu, vetoa siihen
 
Niiiin, noooh... Tälläkin palstalla JA TÄSSÄKIN KETJUSSA on niitä "hermanneja". Jotka palauttaa N+1-tuotetta, esim. "telkkarin kauppaan, pikselivirheiden takia "ei tää ollutkaan mulle hyvä".
Se menee sitten sinne outlettiin, ja seuraava asiakas saa kärsiä. Ei montaakaan sivua tarvitse kelata taakse kun tästä on keskusteltu.

Pitäisi ottaa takaisin se DOA käsittely. Tuotteessa vika --> heti uusi. Muro/IO-nörtti palauttaa tuotteen "ei tää ookkaan mulle ok" --> huoltoon......

Edit: --> Huoltoon, kun näyttöön on jo hakattu >200h/14pv. Ei ole enää vähäistä käyttöä. Ja EI EN ole Enään tuolla paskapuolella töissä.
 
Ja EI EN ole Enään tuolla paskapuolella töissä.
Muistaakseni Verkkokauppa.com kysyy palautuksen syytä, siis sitä onko siinä jotain "vikaa", puutetta yms. haluatko kommentoida että merkataanko se silloin outlet lappuun, vai jääkö talon sisäiseen tietoon ja toivotaan että seuraava ei jaksa palautella.

Sen tiedä että joskus historiassa, palatuksessa jos asiakas kerto syyn, on se ja se puute/vika, niin sitä yritettiin edelleen puutteineen vikoineen myydä seuraavalle.

Palautuu tuonne ihan ehjää, priimaa tavaraa, joka asiallisella hinnalla ihan ostokelpoista. Mutta tuon on ihan asiakkaille ittuilua että myydän tarkistamatonta tavaraa "outlet" ehdoin pyyntii joka toimituskuluineen samanhintaista tai jopa kalliimpaa kuin hyllystä suoraan nouto.
 
Gigantista tuli positiivinen kokemus, kun reilu vuosi sitten ostettu Razerin Viper 8K ei enää tunnistunut koneessa. Kokeilivat heti myymälässä ja antoivat vaihtoehdoksi hakea toisesta myymälästä heti hyllyssä olevan uuden, ottaa paikan päältä jonkin toisen samassa hintaluokassa olevan hiiren, tai odottaa että heidän myymälään tulee varastolta uusi. Päätin hakea toisesta myymälästä, ja sain kuitin jota vastaan uusi hiiri oli jo odottamassa kassalla. Todella helppo kokemus ja juuri niin kuin tuollaisen yksinkertaisen tapauksen pitäisi mennä asiakkaan näkökulmasta.
 
Vajaa pari vuotta sitten ostin Gigantin outletista bosen QuietControl 30 -nappikuulokkeet 120 eurolla. Mielestäni nuo oli todella loistavat napit tuohon hintaan ja vastamelu toimi hyvin. Kuulokkeista alkoi kuitenkin kuulua suhinaa ilman vastamelua ja se voimistui ajan myötä.
Otin sitten suoraan yhteyttä Bosen asiakaspalveluun. Lupasivat vaihtaa uusiin kunhan lähetän ne vialliset takaisin. Noin 3 viikkoa siitä, kun soitin asiakaspalveluun, sain uudet QuietComfort Earbuds II -nappikuulokkeet. Ihan tyytyväinen täytyy olla Bosen toimintaan ja näihin uusiin nappeihin.
 
Vajaa pari vuotta sitten ostin Gigantin outletista bosen QuietControl 30 -nappikuulokkeet 120 eurolla. Mielestäni nuo oli todella loistavat napit tuohon hintaan ja vastamelu toimi hyvin. Kuulokkeista alkoi kuitenkin kuulua suhinaa ilman vastamelua ja se voimistui ajan myötä.
Otin sitten suoraan yhteyttä Bosen asiakaspalveluun. Lupasivat vaihtaa uusiin kunhan lähetän ne vialliset takaisin. Noin 3 viikkoa siitä, kun soitin asiakaspalveluun, sain uudet QuietComfort Earbuds II -nappikuulokkeet. Ihan tyytyväinen täytyy olla Bosen toimintaan ja näihin uusiin nappeihin.
Gigantista ostetut jabrat oli joskus kuulemma heidän vastuun ulkopuolella. Jabraan olin sitten itse yhteydessä ja viikossa oli uudet ja toimivat tilalla. Rasittavaa kun myyjäliike pesee vastuunsa ja ilmeisesti luottaa että jokainen kuluttaja osaa olla yhteydessä valmistajaan.
 
Tapaus Telia. Onko sitä itse tottunut vaan "liian hyvään" palveluun kun tuntuu aivan käsittämättömältä että näin voi toimia näinkin iso lafka. Tässä suoraan viesti jonka laitoin palautteeseenkin.

Minä:
Katsoin sunnuntaina 16.4. netistä, että Sellon myymälästä pitäisi löytyä saldojen mukaan kaksi kappaletta Jabra Elite 3 kuulokkeita. Lähdin siis varta vasten Selloon näitä hakemaan. Paikanpäällä myyjä ilmoitti, että käy takahuoneesta katsomassa kun esillä ei niitä näkynyt. Hetken kuluttua satuin kuulemaan, kun hän oli ne löytänyt ja kysyi toiselta myyjältä, että voiko niitä myydä kun näkyvät meidän saldoilla ja toinen myyjä ilmoitti että ei voi. Tämän jälkeen minulle tultiin ilmoittamaan, että kuulokkeita ei ole. Mikähän ihme homma tässä on? Mahtoiko olla itselle varattu ja siksi ei voitu asiakkalle myydä? Kysyin syytä, mutta ilmoitettiin vaan ettei niitä voi myydä.

No tästä tuohtuneena lähdin sitten kotiin ja katsoin että saldotiedot oli päivitetty ja kuulokkeet hävinneet Sellon saldoilta. Espoon kauppakeskus Ainoan liike näytti saldoksi yhtä kappaletta ja yritin ensin etsiä liikkeeseen puhelinumeroa, mutta kun semmoista ei löytynyt niin päätin kysyä chatista, ettei tule samalle päivälle jo toista hukkareissua.
Kerroin tilanteeni ja pyysin, josko hän voisi varmistaa, että tuotetta ihan oikeasti on myymälässä ja sen voisi minulle varata, niin lähtisin hakemaan.
Tylysti ilmoitettiin vaan, että saldo näyttää yhtä kappaletta eikä myymälään pysty ottamaan yhteyttä.

Onko tämä todellakin mielestänne asiakaspalvelua? Aivan käsittämätöntä asiakkaan pompottelua.
En näiden kokemuksien jälkeen asioisi Telian liikkeessä, mutta kun löytyy lahjakortti jonka pystyy ainoastaan myymälässä käyttämään, ei muutakaan vaihtoehtoa ole.
Vähintäänkin haluan vastauksen, että onko tämä tosiaan teidän asiakaspalvelun taso vai onko tässä menty nyt riman alta ja pahasti?

Telia:
Kiitos viestistäsi ja pahoittelut tapahtuneesta ! Olisi ollut hyvä kysyä paikan päällä, mikseivät voineet niitä myydä, täältä Asiakaspalvelusta emme voi sitä nähdä, onko kyse mistä syystä ollut. Ikävä kuitenkin näin kävi. Varastosaldomme on nykypäivänä reaaliaikainen, ellei tässä ole tapahtunut siten , oli varaukset näistä jo toiselle asiakkaalle , myyjä kuitenkin olisi halunnut tehdä kauppaa kanssasi. Laitoin palauteviestin Sellon myymälään. Koska tuotetta ei voitu myydä, emme ole hyvitysvelvollisia.


Mikä helvetti tämä vastauskin on? Joku robotti kirjoittanut vai käännetty kääntäjän kautta kolmen kielen kautta takaisin suomeksi?
Luulisi että vähintä mitä tässä vaiheessa olisivat voineet tehdä, olisivat nyt ottaneet yhteyttä tuonne toiseen myymälään ja varanneet ne hemmetin kuulokkeet minulle. Kyllä pistää vihaksi..
 
" Kysyin syytä, mutta ilmoitettiin vaan ettei niitä voi myydä. "

"
Telia:
Kiitos viestistäsi ja pahoittelut tapahtuneesta ! Olisi ollut hyvä kysyä paikan päällä, mikseivät voineet niitä myydä "

Luetun ymmärtämisen taso Telian asiakaspalvelussa. Mutta yleensähän negatiivisiin palautteisiin vastataan firmasta riippumatta jollain vakio copy&paste-vastauksella että pahoittelut tapahtuneesta ja hyvää kevään jatkoa. Itse palautteeseen ei oteta mitään kantaa.
 
Eihän nuo teleoperaattorien first contact-asiakaspalvelut / chatit ole olleet enää kymmeneen vuoteen euroopassa, eli translaattorilla hoitavat noita Intiasta, Filippiineiltä tms.
 
Eihän nuo teleoperaattorien first contact-asiakaspalvelut / chatit ole olleet enää kymmeneen vuoteen euroopassa, eli translaattorilla hoitavat noita Intiasta, Filippiineiltä tms.

Tuo vastaus ei ollut chatissa, vaan olin jättänyt ihan yhteydenottopyynnön jossa pyysin esimiehen vastausta ja tämä tuli sähköpostilla.
 
Tämä on nyt enemmän tämmönen avautuminen, mutta en kyllä itse osta Telialta koskaan mitään vehjettä. Laitoin sinne laitteen huoltoon (eli käytännössä vaihtoon) noin 2kk sitten. Alkuhan oli oikein helppoa ja kätevää, sen kuin naputtelet tiedot nettiin ja sieltä tulee lähetyskoodit jne. Pakkaat ja laitat menemään. Käsittelykin meni aika nopeasti, mutta sitten:

Vaihdamme tuotteen uuteen vastaavaan. Uusi tuote toimitetaan kotiosoitteeseesi noin 5 arkipäivän kuluessa. Saat erillisen viestin, joka sisältää lähetyksen seurantakoodin, kun tilaus on käsitelty varastollamme ja se siirtyy kuljetukseen.
Mikäli vastaavaa tuotetta ei ole saatavilla, olemme sinuun yhteydessä 1-2 arkipäivän kuluessa.

Noh edelleenkään sieltä ei ole kuulunut yhtään mitään. Sekin palvelu missä huoltopyyntö avattiin ja siellä näkyi tiedot, sulki koko tiketin heti tuon viestin jälkeen. Siellä olisi kai voinut edes lähettää viestiä huoltoon eikä vain asiakaspalveluun/chattiin missä ne tietää yhtä paljon asiasta kuin minäkin.
Tähän väliin vielä kuukausi sitten "Huomenna pitäisi olla tulossa lisää tätä laitetta varastolle. Lähtee sen jälkeen toimitukseen.", eikä tietenkään mitään ole lähtenyt yhtään mihinkään.

Mitähän tapahtui tuolle "Mikäli vastaavaa tuotetta ei ole saatavilla, olemme sinuun yhteydessä 1-2 arkipäivän kuluessa." ihmettelen vaan. Kun ei pystytä antamaan kuin pitämättömiä päivämääriä, niin eikö olisi oikein katsella sitten sitä korvaavaa laitetta. Ai ei vai, no ei niin taitaa ajatella Telia.

Chatin asiakaspalvelu on myös todella vaihtelevaa. Yksi oli oikeinkin asiantunteva 5/5 vastaukset jne. ja sitten toisella kertaa tulee ihan täyttä kuraa "me ei nähdä näitä huoltojen tietoja täältä". Kumma kyllä kaikki on pienen keskustelun jälkeen löytäneet ne tiedot :sdarra:
Ai niin ja huoltoon et tietenkään pysty itse olemaan missään yhteydessä. Mitään yhteystietoja ei ole saatavilla tai edes ketään asiakaspalvelijaa joka tietäisi oikeasti yhtään mitään siitä puolesta.

Jatketaan odottamista.
 
Viimeksi muokattu:
Palautin Gigantiin juuri hetki sitten Pico 4 VR-lasit. Ainoa kysymys oli "onko testattu" johon vastasin kyllä. Pari minuuttia naputteli ja homma oli sillä selvä. Lopuksi sanoi, että rahat näkyvät 2-3 pvän päästä tilillä. Mutta hyvä kun kerkesin ovista pihalle niin tuli puhelimeen ilmoitus tilisiirrosta. Hämmentävän positiivinen kokemus ja myös niitä harvoja hetkiä kun on hetken mukava olla Nordean asiakas.
 
Aditasta sain puhelimessa asiantuntevaa neuvoa sähkökomponentin valinnassa ja kun tein tilauksen verkkokaupasta paketti lähti liikkeelle samana päivänä.
 
Kylläpäs verkkokauppa.com nyt tempun teki.

Toimitin tuf 3070 kortin huoltoon sirisevien tuulettimien takia 12.4 ja kortti saapui tänään 5.5 .
Pakkauksesta paljastui tuf kortti jossa oli eri sarjanumero kuin omassani, tunnistin heti eri kortiksi kun naarmua ei ollut jäähdyttimen etuosassa.
Epäilen että kortti olisi joku takuuhuollettu yksilö? kun oli käytönjälkiä ja takuutarra puuttui takaa..
Lähetteen mukaan korttini olisi "takuuhuollettu", vaihdosta ei mitään merkintää.

Ja kaiken kruunaa se että tässä kortissa tuulettimet sirisevät 50% kovempaa mitä aikaisemmassa kortissa...
Nyt kokeilen että lähettäisivät uutta korttia tilalle ja sitten vasta vanha takaisin kun ei pysty ilman korttia olemaan.
 
Se on takuuhuollettu yksilö kun lähettävät nykyään komponentit valmistajalle huoltoon.
 
Se on takuuhuollettu yksilö kun lähettävät nykyään komponentit valmistajalle huoltoon.

Niin vähän ajattelinkin.
Yritin selailla kuinka yleistä tuo vikinä on noissa tuulettimissa ja muutamia vain löysin internetin syövereistä.
No eipä se muu auta kuin pommittaa verkkistä asiasta, korvat eivät kestä tuota ääntä kun itx kone näytön vieressä vaikka kuulokkeet päässä.
 
Onkohan Puuilo tarpeeksi vastaava kauppa tähän ketjuun... Tilasin heidän verkkokaupastaan mustaa puuöljyä ison pönikän. Käyttöpaikalla ja hankalien kuljetusyhteyksien päässä huomasin että olivatkin laittaneet kirkasta mustan sijaan. Lähetyslistassa luki kyllä ihan tilauksen mukaisesti "musta". Asiallinen reklamaatio tuli tietenkin lähetettyä heidän ohjeidensa mukaisesti, eli verkkolomakkeella. Hiljaiseloa vastauksen suhteen on vasta takana vajaa viisi arkipäivää (vastausta lupailivat kolmessa), mutta turhauttaa jo pelkkä ajatus että taas joutuu alkaa vääntämään mitä yksinkertaisimman virheen tiimoilta. Ehkä tämä nyt kuitenkin vielä tästä hoituu parhain päin ilman suurempia ponnisteluita...

Kuluttajana on joskus aika herkkä kaikelle ylimääräiselle säätämiselle, kun tässäkin tapauksessa joutui juoksuttamaan sukulaistyttöä tilausta noutamaan ja retuuttamaan kymmenen kilon lähetystä tiukalla aikataululla ulkosaaristoon...
 
Onkohan Puuilo tarpeeksi vastaava kauppa tähän ketjuun... Tilasin heidän verkkokaupastaan mustaa puuöljyä ison pönikän. Käyttöpaikalla ja hankalien kuljetusyhteyksien päässä huomasin että olivatkin laittaneet kirkasta mustan sijaan. Lähetyslistassa luki kyllä ihan tilauksen mukaisesti "musta". Asiallinen reklamaatio tuli tietenkin lähetettyä heidän ohjeidensa mukaisesti, eli verkkolomakkeella. Hiljaiseloa vastauksen suhteen on vasta takana vajaa viisi arkipäivää (vastausta lupailivat kolmessa), mutta turhauttaa jo pelkkä ajatus että taas joutuu alkaa vääntämään mitä yksinkertaisimman virheen tiimoilta. Ehkä tämä nyt kuitenkin vielä tästä hoituu parhain päin ilman suurempia ponnisteluita...

Kuluttajana on joskus aika herkkä kaikelle ylimääräiselle säätämiselle, kun tässäkin tapauksessa joutui juoksuttamaan sukulaistyttöä tilausta noutamaan ja retuuttamaan kymmenen kilon lähetystä tiukalla aikataululla ulkosaaristoon...
Oman kokemuksen mukaan Puuilon jutuissa kestää "ikuisuus" ellei soita perään, parikin kertaa olen niiden verkkokaupasta ostellut noutoon tavaraa ja molemmilla kerroilla piti soitella perään että homma meni kunnialla maaliin. Puhelimeen ainakin noilla kerroilla vastasi hyvinkin asiakaspalveluhenkinen naisoletettu joka hoiti homman kummallakin kerralla hienosti maaliin.
 
Mistä Powerin varastolta lähtevät tavarat tulee? Onko toiveita että tänään aamulla matkaan lähtenyt tuote olisi noudettavissa oikeasti huomenna Tampereella kuten heidän oma arvionsa sanoo?
 
Mistä Powerin varastolta lähtevät tavarat tulee? Onko toiveita että tänään aamulla matkaan lähtenyt tuote olisi noudettavissa oikeasti huomenna Tampereella kuten heidän oma arvionsa sanoo?
Vuosi tai kaksi takaperin Powerin varasto oli jossain Ruotsissa. Varmaan edelleen. Muutamassa päivässä (tilauksesta) ainakin silloin saapui Helsinkiin.
 
itsellä kävi sillälailla hassusti, että jäin jumiin auton kanssa talvella.
IF sivustolta sai robotin kiinni, puhelinvaihteesta sai päiväsaikaan kuunnella robottia ja respamusiikkia. hetken kuluttua sai kuitenkin luotua soittopyynnön.
kerkesin kävellä pari kilometriä kauppaan, hakea sieltä lapion, kävellä takaisin ja kaivaa ojanpenkan sieltä auton pohjasta irti
takaisinsoitto tuli vasta 2.5h myöhemmin.
ei ole kiireisen vakuutus se. ehkä se palokunta tms sen auton tietysti hinuuttaa pois jos kävisi oikea hätä, mutta pistää miettimään että minkä takia sitä maksaa satasia vuodessa kaskoa jos ei ole mahdollista saada edes ketään kiinni.
 
Mistä Powerin varastolta lähtevät tavarat tulee? Onko toiveita että tänään aamulla matkaan lähtenyt tuote olisi noudettavissa oikeasti huomenna Tampereella kuten heidän oma arvionsa sanoo?
korjaus äskeiseen.. olikin Norjasta kun tarkistin. Ajallaan tuli silti, vaikka epäilytti.
Capture.PNG
 
itsellä kävi sillälailla hassusti, että jäin jumiin auton kanssa talvella.
IF sivustolta sai robotin kiinni, puhelinvaihteesta sai päiväsaikaan kuunnella robottia ja respamusiikkia. hetken kuluttua sai kuitenkin luotua soittopyynnön.
kerkesin kävellä pari kilometriä kauppaan, hakea sieltä lapion, kävellä takaisin ja kaivaa ojanpenkan sieltä auton pohjasta irti
takaisinsoitto tuli vasta 2.5h myöhemmin.
ei ole kiireisen vakuutus se. ehkä se palokunta tms sen auton tietysti hinuuttaa pois jos kävisi oikea hätä, mutta pistää miettimään että minkä takia sitä maksaa satasia vuodessa kaskoa jos ei ole mahdollista saada edes ketään kiinni.

Itsellä Turvassa vakuutus missä oma hätäpalvelu-linja. Pari kertaa olen hinausta tarvinnut, molemmilla kerroilla parin minuutin jälkeen päässyt läpi ja asia hoitunut ongelmitta yhdellä soitolla. Jotain hyötyä olla vähän pienemmän yhtiön asiakas.
 
Erikoista että noiden varastot ovat Ruotsissa ja Norjassa. Vaikka ne olisivat kuinka automatisoidut niin neliöiden hinnat ja työvoimakustannukset ovat erittäin korkeita. Luulisi noilla määrillä keskittävän logistiikkakeskuksen Puolaan tai balttian maihin..
 
Itsellä Turvassa vakuutus missä oma hätäpalvelu-linja. Pari kertaa olen hinausta tarvinnut, molemmilla kerroilla parin minuutin jälkeen päässyt läpi ja asia hoitunut ongelmitta yhdellä soitolla. Jotain hyötyä olla vähän pienemmän yhtiön asiakas.

Sama op:ssa ja sijari tullut myös salamana.
 
IF:ssä on myös hätäpäivystys. Tarina ei kerro, jättikö hän soittopyynnön perusnumeroon vai mihin?
 
IF:ssä on myös hätäpäivystys. Tarina ei kerro, jättikö hän soittopyynnön perusnumeroon vai mihin?

Ja kavereiden kokemusten mukaan toimii erittäin hyvinkin se hätäapu. Suurilla erona vaan se, että rakennusvahingoissa löytyy yhteistyökumppania. Kun faija ajoi auton tallin ovien läpi talvella (Turvassa vakuutus) kun jäi D-vaihde päälle ja hyppäs autosta ulos luulien P:n olevan päällä niin itte piti pressuttaa/suojata/levyttää ja kysyä rakennusurakoitsijoilta tarjouksia jne.. Ja sit sai luvan tilata urakan, itte piti maksaa ja sit Turvalta siirsivät kuittia vastaan rahat...

Naapurilla tuli vesivahinko toisen naapurin tonttijohdon hajottua niin IF:ltä tuli kuivausfirmat samantien ja remppasivat kellarin upouutta vastaavaksi ns. avaimet käteen ja firman piikkiin (vanha rintamamiestalo ja paska se oli ennen sitä ja nyt hieno kellari).
 
itsellä kävi sillälailla hassusti, että jäin jumiin auton kanssa talvella.
IF sivustolta sai robotin kiinni, puhelinvaihteesta sai päiväsaikaan kuunnella robottia ja respamusiikkia. hetken kuluttua sai kuitenkin luotua soittopyynnön.
kerkesin kävellä pari kilometriä kauppaan, hakea sieltä lapion, kävellä takaisin ja kaivaa ojanpenkan sieltä auton pohjasta irti
takaisinsoitto tuli vasta 2.5h myöhemmin.
ei ole kiireisen vakuutus se. ehkä se palokunta tms sen auton tietysti hinuuttaa pois jos kävisi oikea hätä, mutta pistää miettimään että minkä takia sitä maksaa satasia vuodessa kaskoa jos ei ole mahdollista saada edes ketään kiinni.

Ehkä seuraavalla kerralla soitto suoraan IF autoapuun niin ei tarvitse hissimusiikkia kuunnella tai lomakkeen täyttö?

If Apu | Viking Assistance Oy
 
Ei hyvänen aika minkälainen paikka tuo Konsolinet oikein on. Pitää ihan päästä avautumaan.

Tilasin joulukuussa 2021 tuon uuden zelda pelin. Viikkoa ennen julkaisua (joka oli nyt perjantaina 12.5.2023) kyselin että minkälainen toivo tuote on saada julkaisupäiväksi kotiin. Asiakaspalvelija sanoi että jos maksan tuotteelle ylimääräisen pakettitoimituksen niin se varmuudella toimitetaan ajoissa. No, tämän tietysti maksoin sillä olettamuksella että näin oikeasti on. Tässä vaiheessa asiakaspalvelija sanoi että maanantaina tai tiistaina peli saadaan matkaan.
Julkaisupäivää edeltävänä päivänä (torstaina) ei vielä mitään ollut kuulunut ja rupesin kyselemään paketin perään. Asiakaspalvelu väitti että se olisi jo postitettu ja todennäköisesti kerkeää huomiseksi. Jäin odottelemaan. Perjantainakaan ei kuitenkaan oltu pakettia vielä lähetetty ja tässä vaiheessa olin jo valmis perumaan kaupan. Tämäkään ei heille sopinut koska paketti on jo muka lähetetty. Vielä tänäänkään ei kuitenkaan ole pakettia edes postin seurannan mukaan postitettu... Näköjään asiakaspalvelija voi suoltaa asiakkaalle mitä vain soopaa :cautious:

Suosittelen pysymään kaukana tästä firmasta.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa jatkossakin ottaa kassalta perinteinen kuitti (takuuta ja palautuksia varten) ja kieltäytyä antamasta mitään henkilötietoja ostosten yhteydessä. Vaikeampi myyjän pakkomyydä mitään ylimääräistä / tulostella sopimuksia allekirjoitettavaksi.
(Ehkä ne "ilmaiset" c-more tms. -kylkiäisetkin kannattaa jättää ottamatta, kun niitä varten joutuu henkilötiedot antamaan...)

Liittyy siis ao esimerkkiin päivän hesarista (en laita koko juttua, mutta tuossa oleellinen).

82-VUOTIAS asiakas osti maaliskuussa Gigantista vastamelukuulokkeet. Kassalla häneltä pyydettiin henkilöllisyystodistusta. Kuulokkeiden maksamisen sijaan asiakkaalle alettiin rakentaa kassalla halvempaa liittymää.

Asiakkaan puhelinliittymä uusittiin ja tabletissa käytetty liittymä purettiin. Asiakas olisi halunnut sopia liittymäasiat suoraan operaattoreiden kanssa eikä Gigantin kautta.

Liittymien jälkeen asiakkaalle ryhdyttiin kauppaamaan huolenpitopalvelua.

Huolenpitopalvelua tarjottiin asiakkaan tabletille, jonka liittymätiedot oltiin nähty henkilöllisyystodistuksen kautta. Tablettia ei ollut ostettu Gigantista.

Gigantin huolenpitopalvelun voi hankkia kolmessa eri laajuudessa. Niistä laajin sisältää Microsoft 365 Family -ohjelmistot, tietoturvaohjelmiston, pilvipalvelut, tiedonsiirron vanhasta laitteesta uuteen laitteeseen sekä täydet tukipalvelut asiakkaalle. Suppein sisältää vain tietojensiirron ja tukipalvelun.

Asiakas sanoi myyjälle useaan otteeseen, ettei halua sopimusta. Myyjä ei kuunnellut vaan teki sopimuksen loppuun. Tämän jälkeen myyjä oli kertonut sopimuksen olevan kolmevuotinen ja maksavan yhteensä 356 euroa.

Lopuksi myyjä ojensi sopimuksen asiakkaan allekirjoitettavaksi. Sopimuksen allekirjoitettuaan asiakas pääsi maksamaan vastamelukuulokkeet.

Asiakas on yrittänyt olla yhteydessä Giganttiin peruakseen huolenpitopalvelun. Gigantista vastattiin, ettei sopimus ole purettavissa.


Enpä ihmettele, että juuri kahvipaketti on se jolla houkutellaan paikan päälle (siis esim operaattorien myyntipisteisiin) kuulemaan liittymätarjouksia tms. paikan päälle.
Puhelimessa pakkomyytynä kun tämmöiset sopimukset saa liian helposti peruttua.
 
Nojoo, toki kyseessä 82v-henkilö, mutta henkilökohtaisesti totean että evvk jos asiointini Gigantin kanssa vaikeutuisi. Vaikeuksia varten on kuluttajaviranomaiset. Positiivisena puolena gigantista täytyy sanoa että palautukset toimii hienosti. Vein autokameran takaisin niin samana päivänä oli rahat tilillä.
 
Rupesi tuo Gigantin 82-vuotiaan asiakkaan kusettaminen korpeamaan niin paljon, että peruin Gigantin klubijäsenyyteni ja poistatin kaikki kirjautumis -ja asiakastietoni kyseisen puljun osalta. Ei jumalauta mitä touhua.
 
Rupesi tuo Gigantin 82-vuotiaan asiakkaan kusettaminen korpeamaan niin paljon, että peruin Gigantin klubijäsenyyteni ja poistatin kaikki kirjautumis -ja asiakastietoni kyseisen puljun osalta. Ei jumalauta mitä touhua.
Puolustetaan Giganttia nyt sen verran, että tuo ei ole varmasti yhtiön linjaus vaan provisiopalkatun myyjän omaa myyntitykitystä. Samaa toimintaa esiintyy kaikissa muissakin isoissa ketjuissa, joissa on provisomallilla työntekijöitä. Oikeinhan tuollainen toiminta ei missään nimessä ole
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 456
Viestejä
4 889 341
Jäsenet
78 807
Uusin jäsen
Paukkulaakeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom