Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Onko noi verkkokauppa.com outlet tuotteiden ilmoittamat erilliset takuu ajat oikein esim. 6kk vai onko kaikilla tuotteilla 2v virhevastuu riippumatta siitä onko tuote outletista vai normi kaupan puolelta?
Lakisääteiset on voimassa.

Kuluttajalle 6kk taakuu ei kuullosta takuulta, vaan siltä että tuotteessa ei ole myyjän myöntämää takuuta.
6kk tulee mahdollisesti siitä että kuluttasasuojassa on tavaran (vähän oikoen) 6kk virheolettama jonka aika havaittu virhe oletetaan ollleen ostohetkellä.

Jos noin yleisesti kertovat, niin ilmeisesti viestivät että jos halut reklamoida myyjälle myöhemmin havaituista virheistä niin vetoat sitten kuluttasuojaan. Se on sitten tuote ja tapauskohtaista miten menee.

Tapauskohtaista siksi että "outlet" nimenalla myyminen ei vähennä myyjän vastuuta, eli jos myydään uutta, priimaa tavaraa, niin ei myyjä vastuusta voi "outlet" sanalla kiertää.
Mutta jos myyty yksilö on jokin käytetty romu, trukilla piikitetty, yms, josta myydessä kerrottu ja myydessä ollut virheetön (luvatun lainen), tai tuote jossa parasta ennen päiväys mennyt ja se kerrottu ja hinta sen mukainen.

Yksinkertaistettuna

Romuhintaisen romun luvattiin kestävän 6kk mutta kestikin vuoden, niin voi olla vaikea osoittaa että myydessä oli jokin virhe.

Virheetön outlet tuote virheettömän hinnalla, jokin 6kk "takuu" , nin "outlet" sana ei vähennä myyjän vastuuta. Jos "laatu" pesukone, televisio, niin vuosiahan se oletetaan kestävän normi käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Jos nyt tilaan pesukoneen gigantin verkkokaupasta myymälään, jossa sitä on hyllyssä, niin ottaako ne sen myymäläkappaleen varaukseen vai lähettävätkö keskusvarastosta uuden? Tiistaina vasta kerkeän gigantissa käymään ja tarjous loppuu sunnuntaina, joten ei voi myymälävaraustakaan tehdä.
Kyllä nuo pitäisi lähteä keskusvarastolta. Vain nuo "varaa ja nouda" otetaan myymäläsaldoista.
 
Vuosia sitten veljen tyttären turkissa tehty "Finlux" lakkasi toimimasta. Se oli ostettu 1½ vuotta aiemmin Gigantista. Kyseistä TV:tä ei maahantuoja huolto saanut kuntoon, kun varaosia ei ollut enää saatavilla. Antoivat tilalle hieman käytetyn esillä olleen samaa hintaluokkaa olleen Philips TV:n tilalle ilmaiseksi. Mielestäni tämä on erityisen hyvää asiakaspalvelua.
 
Kuten jo viestissäni mainitsin, niin tuo ei onnistu, kun nuo varaukset on vain 24h voimassa.
Varaus on voimassa "seuraavan arkipäivän loppuun" ainakin omien Varaa ja nouda -kokemusten mukaan. Su-iltana myöhään tehty varaus voisi siis hyvinkin olla noudettavissa tiistaina, koska varausta aletaan käsitellä tyypillisesti maanantaina ihmisen toimesta eikä sunnuntaina koneen toimesta.

... mutta varminta ehkä tilata keskusvarastolta...
 
Eikös se tuolla kerrota:

Myymälöistä ostettujen tietokoneiden palautuksesta veloitetaan 29€ tarkistus- ja tyhjennysmaksu, jos tuotepakkaus avattu. Tarkistus- ja tyhjennysmaksu veloitetaan myös netistä ja puhelinmyynnistä tilatuista/varatuista tietokoneista, jotka palautetaan pakkauksesta avattuna 14-50 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Se miten käsittelvät noita nouda ja varaa tilauksia tuntuu riippuvan vähän myymälästä ja käsittelijästä. Suorilla nettitilauksilla on tuo 14 päivää kokeiluaikaa jonka aikana palautetuista koneista ei tuota maksua veloiteta. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana, koska yrittävät sen hyvin useasti veloittaa myös tuon 14 päivän ajan sisältä.
 
Varaus on voimassa "seuraavan arkipäivän loppuun" ainakin omien Varaa ja nouda -kokemusten mukaan. Su-iltana myöhään tehty varaus voisi siis hyvinkin olla noudettavissa tiistaina, koska varausta aletaan käsitellä tyypillisesti maanantaina ihmisen toimesta eikä sunnuntaina koneen toimesta.

... mutta varminta ehkä tilata keskusvarastolta...


Ekaa kertaa tilasin gigantista varaa ja nouda tavalla. Laitoin lauantaina iltapäivästä tilauksen sisään Outlet tuotteesta. Ei ainakaan vielä ole tullut mitään ilmoitusta, että voi noutaa. Ilmeisesti ne alkaa tosiaan tilauksia käsittelemään vasta arkisin. Sitä ei suoraan kyllä mainita missään.
 
Moi!

Tarkoitus oli ostaa Elite Capellix H150i ärgeebee, mutta en löytänyt mistään kaupasta ja alkuperäinen kauppa mistä ostin sen sanoi että puretaan kauppa koska ei varastossa -> ostin Powerista X73 Krakenin, koppa vielä tulossa mihin sen saa, mutta Proshopista löytyikin tätä H150i:tä. Eli onko mahdollista käyttää mahdollisesti viikonlopun ja alkuviikon ajan tuota X73:sta siten että palautusoikeus säilyy? En haluis tehdä näin, mutta en haluais olla ilman cooleria jos se kotelo sattuukin saapumaan viikonloppuna, koska myös uus näyttis tulossa 6kk takuukäsittelyn jälkeen.
 
Kyllä, palautusoikeus pätee myös komponentteihin. Vaikka olisi avattu paketti ja tuotetta olisi käytetty. :)
 
Laitoin Gigantin outlet-tuotteelle varaa ja nouda tilauksen noin kolme tuntia sitten. Sen olisi pitänyt olla noudettavissa tunnin kuluessa, mutta vielä ei ole kuulunut mitään. Saisikohan sen jo myymälästä, vai pitääkö tässä vaan kärsivällisesti odotella ilmoitusta?
 
Laitoin Gigantin outlet-tuotteelle varaa ja nouda tilauksen noin kolme tuntia sitten. Sen olisi pitänyt olla noudettavissa tunnin kuluessa, mutta vielä ei ole kuulunut mitään. Saisikohan sen jo myymälästä, vai pitääkö tässä vaan kärsivällisesti odotella ilmoitusta?
Voi käydä kysymässä, ainakin aiemmin nuo toimivat niin, että kun joku varasi tuotteen, niin joku työntekijä etsi sen ja löydettyään laittoi viestin. Mutta jos nyt menet myymälään eikä tuotetta löytyä, niin luulisi että vaatimalla saisi saman tuotteen samaan hintaan uutena (jos tätä tuotetta löytyy uutena kyseisestä myymälästä), kun vetoaa siihen, että on turhaan tullut sinne asti.
 
Laitoin Gigantin outlet-tuotteelle varaa ja nouda tilauksen noin kolme tuntia sitten. Sen olisi pitänyt olla noudettavissa tunnin kuluessa, mutta vielä ei ole kuulunut mitään. Saisikohan sen jo myymälästä, vai pitääkö tässä vaan kärsivällisesti odotella ilmoitusta?

Mullakin jäi odottaa käsittelyä tilaan lauantaina tehty Outlet tilaus, on sitä edelleenkin. Kyllästyin ja marssin maanantaina kauppaan ja kysyin myyjältä näkyykö varaus, sehän näky ja eikun noutamaan tiskiltä.
 
Itselläni ensimmäistä kertaa vähän haastavampi palautus/vaihto tapaus Verkkokauppa.comin kanssa.
Kyseessä siis Sonyn XH9005, johon Sony oli luvannut tulevan VRR tuen jossain vaiheessa päivityksen yhteydessä, mutta on nyt uusien mallien julkaisujen jälkeen päättänyt olla tuomatta VRR tukea ollenkaan XH9005 malliin. Itselleni tuo luvattu VRR tuki oli se lopullinen syy miksi päädyin ostamaan Sonyn XH9005 mallin, enkä esim. Samsungin Q80T mallia.

Ensimmäinen vastaus laittamaani viestiini verkkokauppa.comilta, oli että palautusaika on umpeutunut ja eikä palautus onnistu mainostetun VRR tuen puutteesta huolimatta.
Ilmoitin haluavani jonkinlaisen hyvityksen tai vaihdon vastaavaan televisioon josta löytyy VRR tuki ja huomautin myös, että XH9005 on alkujaan markkinoitu sillä että siihen olisi tulossa VRR tuki myöhemmin päivityksenä ja tämä oli itselläni se lopullinen syy miksi päädyin Sonyn XH9005 malliin ja jos olisin tiennyt, että ominaisuutta ei tulekkaan, niin olisin todennäköisesti päätynyt johonkin toiseen malliin. Sanoin myös voivani tarvittaessa kysyä kuluttaja-asiamiehen mielipidettä asiasta.

Olivat nyt sitten viimeisessä viestissä laittaneet tapaukseni huoltotiimille, mutta viestin sävy oli ensimmäistä virallisempi ja aika tylykin jopa.
 
Itselläni ensimmäistä kertaa vähän haastavampi palautus/vaihto tapaus Verkkokauppa.comin kanssa.
Kyseessä siis Sonyn XH9005, johon Sony oli luvannut tulevan VRR tuen jossain vaiheessa päivityksen yhteydessä, mutta on nyt uusien mallien julkaisujen jälkeen päättänyt olla tuomatta VRR tukea ollenkaan XH9005 malliin. Itselleni tuo luvattu VRR tuki oli se lopullinen syy miksi päädyin ostamaan Sonyn XH9005 mallin, enkä esim. Samsungin Q80T mallia.

Ensimmäinen vastaus laittamaani viestiini verkkokauppa.comilta, oli että palautusaika on umpeutunut ja eikä palautus onnistu mainostetun VRR tuen puutteesta huolimatta.
Ilmoitin haluavani jonkinlaisen hyvityksen tai vaihdon vastaavaan televisioon josta löytyy VRR tuki ja huomautin myös, että XH9005 on alkujaan markkinoitu sillä että siihen olisi tulossa VRR tuki myöhemmin päivityksenä ja tämä oli itselläni se lopullinen syy miksi päädyin Sonyn XH9005 malliin ja jos olisin tiennyt, että ominaisuutta ei tulekkaan, niin olisin todennäköisesti päätynyt johonkin toiseen malliin. Sanoin myös voivani tarvittaessa kysyä kuluttaja-asiamiehen mielipidettä asiasta.

Olivat nyt sitten viimeisessä viestissä laittaneet tapaukseni huoltotiimille, mutta viestin sävy oli ensimmäistä virallisempi ja aika tylykin jopa.
Pakko kysyä, että onko Verkkokauppa mainostanut tuota puuttuvaa ominaisuutta? Jos ei, niin millä tavalla sitä on sitten mainostettu? Mielellään konkreettisten esimerkkien kera.
 
Sanoin myös voivani tarvittaessa kysyä kuluttaja-asiamiehen mielipidettä asiasta.

Olivat nyt sitten viimeisessä viestissä laittaneet tapaukseni huoltotiimille, mutta viestin sävy oli ensimmäistä virallisempi ja aika tylykin jopa.

Niin ja se on kuluttajaneuvoja, ei asiamies. Kuulostaa hieman paremmalta kun käyttää oikeaa termiä. Kuluttaja-asiamiestä ei kiinnosta sinun ostoksesi.

Tosiaan jos verkkokauppa on luvannut että ominaisuus tulee laitteeseen, niin tuo on aika lailla läpihuutojuttu. Muussa tapauksessa asia ei kuulu verkkokaupalle ja oikea suunta on laitteen valmistaja.
 
Pakko kysyä, että onko Verkkokauppa mainostanut tuota puuttuvaa ominaisuutta? Jos ei, niin millä tavalla sitä on sitten mainostettu?
Termit on vähän hakusessa, kun ensimmäinen kerta koskaan itselläni, että tarvitsee edes harkita moista, mutta hyvä kun korjasit.
Ainoastaan mainittu, että kyseinen tv on loistava valinta PS5:n kaveriksi, kuluttajana tietenkin otan ensimmäisenä yhteyttä myyjään ja sitten vasta tarvittaessa valmistajaan. Kyseessä on kuitenkin isosti mainostettu ominaisuus Sonyn ja eri arvostelijoiden kautta, jonka on luvattu tulevan kyseiseen malliin, mutta Sony on nyt uusien mallien julkaisun yhteydessä poistanut tuotetiedoista kaikki maininnat kyseisestä ominaisuudesta.
Tästä saattaa tulla isompikin PR-katastrofi Sonylle, koska moni muukin on itseni lisäksi ostanut kyseisen tv:n luvattujen ominaisuuksien perusteella.
 
Ostin Powerin nettikaupasta puhelimen. Maksoin netissä ja nouto myymälästä. Puhelin olikin huono ja ei muuta kuin palauttamaan myymälään. Ensimmäisellä tiskillä myyjä sanoi " Koska laatikko avattu ei mahdollisuutta palauttaa, vaikka ostettu netistä". Sanoin, että nettiostoksilla on 60pv palutusoikeus. Hänen mielestä puhelimilla ei ole, mutta ohjasi seuraavalle tiskille.

"Kyllä voi palauttaa, palautusaika on 14pv ja koska ostosta kulunut 16pv palautus ei ole enää mahdollista." Pyysin näyttämään 14pv palautusoikeuden nettisivuilta. Myyjä tutkiskeli 5min sivuja ja totesi "En kyllä löydä sitä kohtaa täältä, mutta kyllä se on silti 14pv".

Tässävaiheessa alkoi jo ottamaan päähän urakalla. Totesin , miten voi olla jos et itse myyjänä löydä kyseistä kohtaa. Noh, kutsui paikalle osaston esimiehen "Kyllä, puhelimella 14pv palautusoikeus, ei onnistu sinulla siis". Pulssi kiihtyy ja edelleen pyydän näyttämään kyseisen kohdan, jota he kahdestaan kovasti tuloksetta etsivät. Tämän jälkeen en suostu edelleenkään uskomaan asiaa, joten menevät "takahuoneeseen" soittamaan isollepomolle. Hetken kuluttua myyjää saapu ja sanoo "Olet oikeassa, puhelimella on 60pv palautusoikeus netin kautta ostettuna". :facepalm:


Kuinka moni "ei niin valveutuntut" ostaja olisi luovuttanut jo tiskillä numero 1 tai viimestään numero 2. Uskomatonta toimintaa minusta.

Parasta tässä asiassa oli kuitenkin se että, kun menin kassalle sopimaan rahojen palautuksesta myyjä sanoi heti " Juu kyllä, netin kautta ostetuilla tuotteilla on 60pv palautusoikeus " :lol:

Täsätäjohtuen jäi kuva, että yritetiin vaan saada ostaja pitämään puhelin puhumalla :poop:.
 
Powerin toiminta hieman ihmetyttää. Tilasin hiiren ja postissa tuli väärä tuote. Tilausvahvistus ja kaikki olivat oikein. Otin chatin kautta yhteyttä ja kyselin että mitenkäs saan oikean tuotteen. Ensiksi ehdotettiin väärän tuotteen pitämistä ja lahjakorttia hyvityksenä. Jospa nyt ei kuitenkaan. Lupasivat kuitenkin toimittaa oikean tuotteen lopulta.

Päivän päästä sain väärän tuotteen palautusohjeet sähköpostiin. Ohjeet olivat normaalin asiakaspalautuksen ohjeet. Otin yhteyttä jälleen chattiin ja kysyin että milloinka oikea tuote lähtee varastolta minulle. Vastasivat, että eivät tiedä. Yritin vielä kysyä, että lähteekö se oikea tuote minulle vasta kun tämä väärä tuote on takaisin heidän varastolla. Edelleenkään ei tietoa. Voiko tämä oikeasti olla näin vaikeaa, ettei yksinkertainen prosessi toimi ollenkaan.
 
Ei nyt ihan osu ketjun otsikkoon, mutta melkein. Onko joku tilaillut onnistuneesti tuolta Teknavin verkkokaupasta? Vaikuttaa toki ihan legitiltä, mutta ajattelin nyt kysyä kun kyseessä on uudehko kauppa eikä netistä löydy (vielä?) juurikaan arvosteluja.
 
49 päivää mennyt tilauksesta kun kävin powerin myymälästä tilaamassa pyykinpesukoneen eikä näy eikä kuulu :cautious: mielenkiintoista -.-
 
Kannattaa etsiä Powerin sivuilta liike mistä oot koneen tilannu ja laittaa sähköpostia, sieltä pitäisi myyjän ottaa yhteyttä että missä mennään.
 
Power varmaan ottaa mukisematta normi sankakuulokkeet takaisin, kun en ollutkaan tyytyväinen? Paketista uupuu vain ohkainen muovi mikä oli päällä.
 
Power varmaan ottaa mukisematta normi sankakuulokkeet takaisin, kun en ollutkaan tyytyväinen? Paketista uupuu vain ohkainen muovi mikä oli päällä.

Pitäis ainakin ottaa, Giganttiin onnistu XM4:ien palauttaminen ongelmitta, eikä noissakaan palautusehdoissa ollut mainintaa kuin in-eareista.
 
Palautin rikkinäisen AIO-coolerin Poweriin pari päivää ostamisen jälkeen. Pumppu ei toimi, mutta piti aivan jäätävää ääntä. Sain uuden tilalle, joka toimi ongelmitta.

No itse asiaan. Saman päivänä palautuksesta, tuote löysi takaisin myyntiin Outlettiin. Tuote tarkastettu ja kunnossa lukee sivuilla. Sen verran paljon näiden kanssa pelannut että voin 100% sanoa, että rikki se oli. Oletteko törmännyt samaan, että rikkinäisiä/viallisia tuotteita laitetaan myyntiin? Itsellä ainakin meni luotto, enkä tule ostamaan Outletista mitään.
 
Aika kaian jaksat odottaa :lol:
Olisin itse perunut kaupat ja tilannut koneen muualta jo moneen kertaan..
Lisätään tähän nyt tarinan tynkää vielä... 27 marraskuuta kävin liikkeessä paikanpäällä ostamassa ja tilaamassa. Kerroin myös että ei ole kiire, vuoden vaihteessa +-3 päivää tulen koneen noutamaan.
30.12 kävin paikan päällä samanapäivänä kun muutto oli mutta ilmeisesti he eivät olleet edes tilanneet koko konetta -.- oli joku kämmi käynyt ja jäänyt tilaamatta.
Ongelmaksi tekee myös että ei ole vaihtoehtoja ostaa muualta, koska power on ainoa joka tätä myy.

Toki olen tästä ottanut yhteyttä jo verkkosivujen chatin kautta ja ajattelin vielä mennä maanantaina käymään kyseisessä puljussa antamassa pari sanaa
 
Näin luulisi joo. XM4 lähdössä takaisin täälläkin kun tänään hain.

Ei ihan tän topicin kamaa mut mikä noissa on tökkiny XM4:ssa kun tuntuu et jengi palautellu niitä kovasti? Itse just pallotellu et hommais ne himaan ja veis kolmoset sit töihin.
 
Ei ihan tän topicin kamaa mut mikä noissa on tökkiny XM4:ssa kun tuntuu et jengi palautellu niitä kovasti? Itse just pallotellu et hommais ne himaan ja veis kolmoset sit töihin.

Samsungin telkkarien kanssa yhdistäminen aika lottoamista. Mulla ei kumpaankaan töllöön saanut yhteyttä. Netistä lueskelin etten ole ainoa ongelman kanssa.
iPad ja iPhone toimi, mutta se multipoint oli aikasta susi. Ja latenssi oli liikaa, joten mennään suosiolla johdollisilla.
 
Verkkikseen taitaa onnistua käytetyn näytönohjaimen palautus 32 päivän sisällä vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
 
Verkkikselle ruusuja. Kaverin kanssa palautettiin hänen reilu puolivuotta vanha reitittimensä mikä ilmeisesti aiheuttaa tiettyjen laitteiden verkosta pois putoamista, niin ei mitään ongelmia palauttaa tuo ja saada lahjakortti tilalle jolla pytyi hakemaan uuden (toisenmerkkinen) reitittimen.
 
Onko kukaan saanut Datatronicia viimeaikoina kiinni? Aspa ei ainakaan sähköposteihin viitsi vastata.
 
Onko kukaan saanut Datatronicia viimeaikoina kiinni? Aspa ei ainakaan sähköposteihin viitsi vastata.

En tiedä heistä mutta esim. Jimmsillä kestää jotain viikon vastata yksinkertaiseen viestiin.(peruutin turhan tilauksen) Viestitulva on varmaan aika massiivinen. Melkein tuo omakin viesti oli turha koska olisihan se "itsestään" lopulta peruuntunut, ajattelin vain kun oli haluttu tuote että voin sen ilmoittaa itse, enkä tiennyt miten ruuhkautunutta tuo oli.

Verkkikseen taitaa onnistua käytetyn näytönohjaimen palautus 32 päivän sisällä vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Jep niinhän siellä lukee.
 
Ostin Powerin nettikaupasta puhelimen. Maksoin netissä ja nouto myymälästä. Puhelin olikin huono ja ei muuta kuin palauttamaan myymälään. Ensimmäisellä tiskillä myyjä sanoi " Koska laatikko avattu ei mahdollisuutta palauttaa, vaikka ostettu netistä". Sanoin, että nettiostoksilla on 60pv palutusoikeus. Hänen mielestä puhelimilla ei ole, mutta ohjasi seuraavalle tiskille.

"Kyllä voi palauttaa, palautusaika on 14pv ja koska ostosta kulunut 16pv palautus ei ole enää mahdollista." Pyysin näyttämään 14pv palautusoikeuden nettisivuilta. Myyjä tutkiskeli 5min sivuja ja totesi "En kyllä löydä sitä kohtaa täältä, mutta kyllä se on silti 14pv".

Tässävaiheessa alkoi jo ottamaan päähän urakalla. Totesin , miten voi olla jos et itse myyjänä löydä kyseistä kohtaa. Noh, kutsui paikalle osaston esimiehen "Kyllä, puhelimella 14pv palautusoikeus, ei onnistu sinulla siis". Pulssi kiihtyy ja edelleen pyydän näyttämään kyseisen kohdan, jota he kahdestaan kovasti tuloksetta etsivät. Tämän jälkeen en suostu edelleenkään uskomaan asiaa, joten menevät "takahuoneeseen" soittamaan isollepomolle. Hetken kuluttua myyjää saapu ja sanoo "Olet oikeassa, puhelimella on 60pv palautusoikeus netin kautta ostettuna". :facepalm:


Kuinka moni "ei niin valveutuntut" ostaja olisi luovuttanut jo tiskillä numero 1 tai viimestään numero 2. Uskomatonta toimintaa minusta.

Parasta tässä asiassa oli kuitenkin se että, kun menin kassalle sopimaan rahojen palautuksesta myyjä sanoi heti " Juu kyllä, netin kautta ostetuilla tuotteilla on 60pv palautusoikeus " :lol:

Täsätäjohtuen jäi kuva, että yritetiin vaan saada ostaja pitämään puhelin puhumalla :poop:.

Powerin netissä olevia palautusehtoja tulkiten palautusaika olisi tosiaan puhelimille myös se 60pv - myymälästä ostettuja puhelimia ei voi palauttaa ollenkaan, jos paketti on avattu. En ihan ymmärrä miksi myymälästä ostetulla puhelimella pitää olla eri palautussäännöt kuin netistä ostetuilla, ellei sitten haluta mennä lain minimin mukaan. Tässä tapauksessa olisi johdonmukaista tosin sitten antaa puhelimille vain 14pv palautusoikeus nettikaupassa.

Gigantti antaakin nettitilauspuhelimille palautusaikaa 14pv. Verkkokauppa.com ei mainitse puhelimia erikseen. Voikohan olla, että Power on muuttanut palautusehtojaan puhelimien suhteen jossain vaiheessa ja vanhat säännöt on myyjillä vielä muistissa?

En sinänsä kyllä ihan ymmärrä, miksi puhelimilla olisi erilaiset palautusehdot kuin esim. läppäreillä. Ehkäpä ne ovat sitten vähän hygieniatuotteita, kun niitä kuitenkin hierotaan poskea vastaan ja käytellään ties missä vessanpöntöllä.

Jos varaa tuotteen netin kautta ja käyn noutamassa ja maksamassa liikkeessä, niin lasketaanko tämä "nettimynniksi" siten, että paremmat palautusehdot ovat voimassa?
 
Jos varaa tuotteen netin kautta ja käyn noutamassa ja maksamassa liikkeessä, niin lasketaanko tämä "nettimynniksi" siten, että paremmat palautusehdot ovat voimassa?

Ei lasketa. Tuote pitää myös maksaa netissä, jotta saa paremmat ehdot. Tosin, itse otin "toimitus myymälään" ja maksoin netissä. Oletin, että tavara menee keskusvarastolta paikalliseen myymälään muutamassa päivässä, mutta menikin vain 10min ja tuli viesti, että tuote haettavissa.
 
Tuote tosiaan lasketaan siinä vaiheessa nettitilaukseksi kun tuote maksetaan suoraan netissä, jos varaus pelkästään tapahtuu netin kautta ja tuote maksetaan myymälässä, niin tuo lasketaan myymälästä ostetuksi.
 
Tuote tosiaan lasketaan siinä vaiheessa nettitilaukseksi kun tuote maksetaan suoraan netissä, jos varaus pelkästään tapahtuu netin kautta ja tuote maksetaan myymälässä, niin tuo lasketaan myymälästä ostetuksi.
Ei pidä paikkaansa Gigantissa ainakaan. C@S on nettitilaus, kun itse sopimus tehdään netissä.
 
Verkkikselle ruusuja. Kaverin kanssa palautettiin hänen reilu puolivuotta vanha reitittimensä mikä ilmeisesti aiheuttaa tiettyjen laitteiden verkosta pois putoamista, niin ei mitään ongelmia palauttaa tuo ja saada lahjakortti tilalle jolla pytyi hakemaan uuden (toisenmerkkinen) reitittimen.
Minkä takia viallisen tuotteen onnistuneesta vaihdosta/palautuksesta pitäisi antaa ruusuja tai kiitosta?
 
Minkä takia viallisen tuotteen onnistuneesta vaihdosta/palautuksesta pitäisi antaa ruusuja tai kiitosta?
Se, että kuinka kivuttomasti se meni, kun tämä tapaus ei ollut kaikista selkein todeta, että laite on viallinen (ei voida vieläkään täysin 100% varmuudella sanoa). Selviää tässä ajan kanssa, kun korvaava laite hoitaa hommia tällä hetkellä, että vieläkö joku laite oireilee niin. että verkko ei toimi siinä laitteessa (ei kuitenkaan kaikk).
 
Verkkikseltä tilattu ps5 peli, jota oli varastossa.
Tilattu ma aamupäivällä ja nyt ke iltana ei vielä ole tullut kuittausta, että laitettu postiin. Sivulla näkyy käsiteltävänä. En muista, että heillä ennen olisi mennyt pari päivää laittaa postiin pakettia. Olisi ollut kiva päästä pelailemaan viikonlopuksi, mutta varmaan aika toiveajattelua jos ei ole postissa vielä :confused2:
 
Itekki tilasin maanantaina 12 tuotteen, ajatuksella että saan sen torstaina porukoitten paikkakunnalle kun menen sinne. No eilen aloin kyselee sieltä mikä homma niin kiirettä on siellä... Nyt aamulla tuli postin koodi. Toivon mukaan se nyt kerkeis tulla perille ennen keskiviikkoa, kun lähden sieltä pois...
 
Powerissa mainostettiin toimitusajaksi 1-3 arkipäivää, todellisuus on tasan kaksi viikkoa. Melkein tekisi mieli palauttaa tuote, sen verran surkeaa toimintaa.
 
Powerille todella iso peukku täältä. Nimittäin alaspäin.

Tilasin hiiren, toimittivat väärän tuotteen. Lupailivat että kyllä sinulle oikea tuote saadaan, ei hätää. Radiohiljaisuutta oli hetki, kunnes päätin tilata saman hiiren uudestaan. Laitoin viestiä perään että voisivatko varmistaa oikean tuotteen saapumisen. Palautin ensimmäisen ja sain rahat muutaman pvn päästä takaisin.

Noh, toinen hiiri tuli postissa ja niin ikään väärä tuote. Ilmaisin jo tässä vaiheessa, että homma saa riittää, palautan tämän enkä tule asioimaan kyseisen firman kanssa enää. Palautin hiiren ja reilu viikko sitten tuli viesti, että palautus hyväksytty ja rahat maksettu.

Rahoja on nyt tässä odoteltu tosiaan tuo reilu viikko. Poweriin oltu yhteydessä, sanoivat että kyllä ne on maksettu, oletko tarkastanut tilin. No totta helvetissä olen. Viimeksi vedottiin siihen, että voi pari pankkipäivää mennä. Viimeksi meni alle 48h, nyt on mennyt reilu kahdeksan päivää.

Melkoista vääntämistä koko firman kanssa.
 
Powerille todella iso peukku täältä. Nimittäin alaspäin.

Tilasin hiiren, toimittivat väärän tuotteen. Lupailivat että kyllä sinulle oikea tuote saadaan, ei hätää. Radiohiljaisuutta oli hetki, kunnes päätin tilata saman hiiren uudestaan. Laitoin viestiä perään että voisivatko varmistaa oikean tuotteen saapumisen. Palautin ensimmäisen ja sain rahat muutaman pvn päästä takaisin.

Noh, toinen hiiri tuli postissa ja niin ikään väärä tuote. Ilmaisin jo tässä vaiheessa, että homma saa riittää, palautan tämän enkä tule asioimaan kyseisen firman kanssa enää. Palautin hiiren ja reilu viikko sitten tuli viesti, että palautus hyväksytty ja rahat maksettu.

Rahoja on nyt tässä odoteltu tosiaan tuo reilu viikko. Poweriin oltu yhteydessä, sanoivat että kyllä ne on maksettu, oletko tarkastanut tilin. No totta helvetissä olen. Viimeksi vedottiin siihen, että voi pari pankkipäivää mennä. Viimeksi meni alle 48h, nyt on mennyt reilu kahdeksan päivää.

Melkoista vääntämistä koko firman kanssa.
Huonosti hoidettu homma Powerilta, ei siinä. Mietein vain jos tilasit uuden/saman hiiren etkä odottanut powerin korjaavan tilannetta? Tai laittanut viestiä että mites sen oikean hiiren kanssa? Todnäk väärä kuva tai tuotekoodi verkossa joka heidän varastossa näyttää toiseen hiireen. Vika heidän päässä tietysti, mutta olisin odottanut, että lähettävät itse sen oikean enkä mennyt tilaamaan uudestaan.
 
Huonosti hoidettu homma Powerilta, ei siinä. Mietein vain jos tilasit uuden/saman hiiren etkä odottanut powerin korjaavan tilannetta? Tai laittanut viestiä että mites sen oikean hiiren kanssa? Todnäk väärä kuva tai tuotekoodi verkossa joka heidän varastossa näyttää toiseen hiireen. Vika heidän päässä tietysti, mutta olisin odottanut, että lähettävät itse sen oikean enkä mennyt tilaamaan uudestaan.
He siis ilmoittivat että lähettävät oikean hiiren, kun ovat saaneet minun palautukseni takaisin. Kysyin sitten tietysti, että eikö olisi mahdollista että lähettävät oikean tuotteen samantien? Tämä ei sitten onnistunut. Ja ensimmäisen tilauksen mokaksi sanottiin keräilyvirhe varastolla. Odottelin kyllä reilun viikon, että olisivat lähettäneet sen oikean. Kokonaisuudessaan kaikki tapahtui tuskastuttavan hitaasti.
 
Itekki tilasin maanantaina 12 tuotteen, ajatuksella että saan sen torstaina porukoitten paikkakunnalle kun menen sinne. No eilen aloin kyselee sieltä mikä homma niin kiirettä on siellä... Nyt aamulla tuli postin koodi. Toivon mukaan se nyt kerkeis tulla perille ennen keskiviikkoa, kun lähden sieltä pois...

Pakko ihmetellä myös mikä Verkkokauppa.comiin on mennyt. Itse tilasin kuulokkeet (joita oli reilusti varastossa) keskiviikko iltana, olettaen, että saan ne ennen viikonloppua. Eivät ole lähteneet varastolta vieläkään, aspa vastaisi, että on ruuhkaa ja lähtee toivottavasti tänään. Aina aiemmin Verkkokauppa.com on toiminut todella nopeasti. Jos tilausten saaminen alkaa kestämään yhtä kauan kuin Saksan Ebaysta, en tiedä miksi enää Verkkiksestä mitään tilaisi.
 
Verkkikseltä tilattu ps5 peli, jota oli varastossa.
Tilattu ma aamupäivällä ja nyt ke iltana ei vielä ole tullut kuittausta, että laitettu postiin. Sivulla näkyy käsiteltävänä. En muista, että heillä ennen olisi mennyt pari päivää laittaa postiin pakettia. Olisi ollut kiva päästä pelailemaan viikonlopuksi, mutta varmaan aika toiveajattelua jos ei ole postissa vielä :confused2:
Niinhän siinä kävi että lajitteluun jäivät tampereelle viikonlopuksi. Saapuvat siis ensi viikolla. Ärsytti kyllä, että ma tilattu tuote ei tullut viikonlopuksi. Onneksi on Control ilmaispelinä, tätä pelaa mielellään.
 
Pakko ihmetellä myös mikä Verkkokauppa.comiin on mennyt. Itse tilasin kuulokkeet (joita oli reilusti varastossa) keskiviikko iltana, olettaen, että saan ne ennen viikonloppua. Eivät ole lähteneet varastolta vieläkään, aspa vastaisi, että on ruuhkaa ja lähtee toivottavasti tänään. Aina aiemmin Verkkokauppa.com on toiminut todella nopeasti. Jos tilausten saaminen alkaa kestämään yhtä kauan kuin Saksan Ebaysta, en tiedä miksi enää Verkkiksestä mitään tilaisi.

Ke-iltana kun tilaa mistä vaan mitä vaan, niin en kyllä odottais viikonlopuksi jos ei jonkun sortin pikalähettipalvelulla ota. Ei se sieltä ke-iltana mihinkään liiku kuitenkaan vaikka minkä toimitusmuodon ottais.

Pelejä jos tarve saada nopee, niin tilaa VPD tai Konsolinet, niissä lähtee about heti ja on vaan postista kiinni. Tai sit pistä verk.com nouto ja soita taksi hakeen peli, saa samana iltana jo! :)
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 649
Viestejä
4 480 284
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom