Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Tilasin eilen 16 aikaan Applelta tavaraa. Kello 20 tuli viesti että toimitus lähetetty matkaan Hollannista. Aamulla katsoin DHL:n seurantaa ja paketti oli jo Suomessa. Ennen yhtä oli paketti kädessä täällä Kanta-Hämeessä. Olo on outo kun on tottunut kotimaisten verkkokauppojen viikon käsittelyaikaan ennen kuin tilausta saadaan edes vietyä postiin.
 
Jälleen kerran Gigantti toimitti valmiiksi rikkinäisen kodinkoneen. Tilasin kalusteuunin kotiin kannettuna ja se tulikin ihan sujuvasti sovittuna päivänä, mutta en ollut kovin yllättynyt, kun paketin avattuani huomasin uunin luukun kiinnikkeiden olevan rikki toiselta puolta.

Paketin roudasi jälleen epämääräisen näköinen kaveri, joka kantoi paketin yksin ovelle asti. Voin vaan kuvitella montako kertaa sitä on laskettu matkalla alas vähän rivakammin. Näitä kavereita on kaksi ja ajavat jo kertaalleen Afrikkaan myydyllä 80-luvun Transitilla joka ihan umpi ruosteessa ja lommoilla. Samat kaverit viimeksi hajottivat jääkaapista muovisen sokkelin kiinnikkeet ja saivat pakastimeen kylkeen kivat jäljet, kun avasivat paketteja vähän ronskimmin pihalla.

Viimeksi, kun asiakaspalvelun kanssa useaan otteeseen neuvottelu pakastimen vaihtamisesta ja naarmujen korvaamisesta ei tuottanut tulosta, laitoin samat lätinät Gigantin faceen ja johan alkoi tapahtua. Sen jälkeen ei ollut mitään ongelmaa hoitaa asiaa kuntoon. Paitsi, että laitteita vaihtaessa niitä kuljettivat tällä kertaa tummemmat kaverit, jotka eivät osanneet edes englantia puhua ja meinasivat ryskiä puoli kämppää paskaksi nokkakärryillä ja sillä jumalattomalla säheltämisellä. Ei voi kehua kuljetusalan ammattilaisiksi.

Ei kyllä jaksa enää kolmatta kertaa Gigantista tilata kotiin kuljetuksella, kun käyttävät ihan selvästi kaikista halvimpia ja ammattitaidottomia lafkoja tavaran liikutteluun. Tulee näiden takia ihan liikaa ylimääräistä hommaa...

Tällä kertaa olen tässä kohta viikon odotellut Gigantin vastausta uunin luukkuun, mutta hiljaista on. Tämän kyllä jo arvasin ja tilasin Gigantille reklamointi päivänä suoraan Siemensiltä huollon ja kaveri kävi tänään laittamassa luukun kuntoon takuun piikkiin. Katsellaan kauanko Gigantilla kestää reagoida ja käydään sitten kehumassa taas somessa asiakaspalvelun laatua ja nopeutta.
 
Tuosta Hobby Hall lafkasta on keskusteltu myöskin tuolla aina välillä ja eipä taida porukalla olla kuin huonoa kokemusta:

Just tuli ilmoitus, että tuote lähetetään nyt. 16.12.2020 tilattu. Ei tuo nyt paha käsittelyaika ole vaikka varoiteltiin että 3 viikkoon pitää varatua.
Ilmoittelen myös kun tulee tuote perille asti.
 
Yksi tuttu osti Gigantista black friday alesta kunnollisen pöytäkoneen peleihin. Siinä oli i7 prosessori, parhaimpia näytönohjaimia, rutkasti nopeaa ramia 999 euron alennushintaan.

Laskeskelin etät se pelkkä prossu ja näyttis olisi maksanut enemmän kuin se 999 ja ovh taisi olla joku 1699e.

Eikä tarvinnut kasata ja tietysti Windows 10 tuli mukaan. Hyvää asiakaspalvelua, alun perin piti ostaa toinen kone, mutta myyjä suositteli tuota mallia.
 
Kokemuksia Powerin ennakkotilauksista ja "ennakkotilauksista".

Xbox Series X:n ennakkotilauksessa tuote ostoon ja maksuun etukäteen. 22.9 kello 10:16, Gigantista tuli tilattua sama ~09:58 kun lipsahti sinne ennen kymppiä jo myyntiin. Ilmoitin kaverille että nyt on Xbox Series X ennakkotilattu, niin käski ennakkotilaamaan hänellekin siksi 2 tilausta (en trokannut :whistling:).

Gigantin Xbox Series X saapui peräti päivän myöhässä ja sitten antoivatkin kaikille valittajille noita 50€ lahjakortteja ja tällaista tarjottiinkin heti itselle, vaikka vain mainitsin ettei taida keretä nyt sitten julkaisupäiväksi. Annoin tämän oman sitten kaverille ja lupasin ottaa itelleni hänen Power tilauksensa, kun lupasi toimittaa viereiseltä paikkakunnalta minulle kotiovelle kun saapuu, kun itellä ei mikään kiire ollut. Noh Powerista ei kuulu mitään ja 3 päivää julkaisupäivän jälkeen saan kuitin sähköpostiin ja ajattelin, että noh tämä tarkoittaa, että nyt varmaan lähtee tulemaan. Seuraavana päivänä sitten kuitenkin viesti, että toimitus viivästyy 20.11 ja taisi lopulta tulla joku 24.11. Powerin aspaan valittamalla, kun ilmoitti että Gigantti tarjonnut 50€ lahjakortteja niin nöyrtyi antamaan 20€ lahjakortin, jonka kaveri sitten pääsi käyttämään peliä hakiessa. (About noin meni en nyt ihan kaikkia faktoja 100% tarkistanut, mutta taisin tuolla Xbox Series ketjussa valitella jo aikasemmin)

Noh eiköhän muutakuin eteenpäin. Ryzen 5900X myynnin aloittaessa ajattelin että kokeillaan Proshopin ohella kanssa Poweria, kun kaikki kyttää kuitenkin Jimmsiä ja Verkkokauppaa. Tässä vaiheessa ei tosiaan ollut kokemusta tosta xboxinkin myöhästymisestä. 5.11 tilaus sisään minuutti myyntiintulon jälkeen ja rahat Powerille. Tilausta tehdessä tuli huomattua, että jaa lupaavat saada tuotteita tukkurilta vasta 16.12, noh ajattelin että eipä ole tämänkaan asian kanssa kiire ja varmasti viimeistään ainakin tuolloin saa, kun muualta sai jo hyllystä. Eilen sitten ilmoittivat sähköpostilla että eivät ole saaneet yhtään kappaletta tuotetta ja jos haluan perua niin yhteys asiakaspalveluun. (Thank God verkkokauppa.comista pamahti tänään viesti että noudettavissa)

Kyselin sitten noiden saatavuudesta ihan mielenkiinnosta ja jos olisin jollekin kaverille tarjonnut niin chatissä tosiaan ilmoitettiin että about tyyliin: "Tuotetta ei ole saatu tukkurilta ja minkäänlaista arviota ei ikävä kyllä ole antaa tuleeko näitä ja koska tulee." Valittelin sitten näistä ennakkotilauksista oikein asiallisesti, että eipä nää tunnu teiltä putkeen menevän, kun lyhyen ajan sisään jo toinen tällainen kokemus ja jos tilanne on tosiaan tollainen niin siinä tapauksessa haluan peruuttaa tilauksen. (Vähän siinäkin toivossa, että tarjoaisiko tällä kertaa edes pahoitteluja tai lahjakorttia edelliseen tapaan). Asiakaspalvelija ilmoitti, että:
"Pieni hetki. Tilaus on nyt peruutettu. Hyvää päivänjatkoa!" ja poistui samantien linjoilta ennenkuin ehdin edes kysymään milloin rahat mahtaa palautua.
Tilaus katosi käyttäjätilin tilauksista ja minkäänlaista sähköpostia yms. en peruutuksesta saanut ja saa nähdä koska rahat palautetaan. Pitää varmaan uudemman kerran kysyä.

Paljon on Jimmsikin saanut lokaa niskaan elektroniikan saatavuuden suhteen, mutta kyllä nää kokemukset Powerista alkaa oleen jo omaa luokkaansa. :lol:

Jatkossa asioinnit kyllä tietokonekomponenttien yms. kanssa kyllä vain Verkkiksessä ja Jimmsissä.

TLDR:
-Powerista ennakkotilattu Xbox Series X saapui 2 viikkoa myöhässä. Hyvityksenä 20€ lahjakortti. vs. Gigantti tarjosi päivän myöhästymisestä 50€ lahjakortin.

-1,5kk päähän saatavuudelta arvioitu 5900X ilmoitettiin päivä arvion jälkeen, että ei olla mitään saatu eikä tietoa tulevaisuudesta + peruutuksen jälkeen en kerennyt edes kysymään, koska rahat ilmestyy takaisin tilille.
-> Jatkossa asioin muualla.
 
Veikon Kone. Tilasin Black Fridayn aikaan halvan Electroluxin imurin. Tilausvahvistus tuli, mutta ei seurantalinkkiä vaikka toimitusehdoissa niin luvataan. Laitoin kyselyä sähköpostilla kahteenkin osoitteeseen, mitään ei ole vastattu 7 päivään. Soitin aspaan kysyäkseni on rahani menneet nigerialaisille, vai löytyykö tilaus. Löytyy, ja toimitus "näyttää menevän tammikuun puolelle". Asiakaspalvelussa on "hieman ruuhkaa", koska viikkoon ei saada vastausta asiakkaalle (ei muuten edes sitä, että viesti on vastaanotettu).

Mitäs läksit jne. koska oli minulla tiedossa että joskus BF-tuotteissa on pitkä toimitusaika, mutta onhan tämä aivan paskapulju ja aivan auringonlaskun firma. Ei tule jatkossa mun tilauksia tuohon firmaan. Onko tämä muuten nykyään joku Gigantin "sivukanava"?
 
Tilasin 30.11 Telialta urheilukellon. Saatavuus oli "reilusti varastossa". Kappas kummaa laitetta ei ollutkaan varastosa loppujen lopuksi. Tuotetta en ole vieläkään saanut eikä aspalla ole tietoa milloin saapuu varastoon. Mitään infoa en heiltä saanut, ennenkuin itse kysyin asiasta. Ärsyttää tämmöiset, kun olisi joululahjaksi mennyt. Ja samaa kelloa olisi saanut tuolloin muualtakin samaan hintaan.
 
Tilasin 30.11 Telialta urheilukellon. Saatavuus oli "reilusti varastossa". Kappas kummaa laitetta ei ollutkaan varastosa loppujen lopuksi. Tuotetta en ole vieläkään saanut eikä aspalla ole tietoa milloin saapuu varastoon. Mitään infoa en heiltä saanut, ennenkuin itse kysyin asiasta. Ärsyttää tämmöiset, kun olisi joululahjaksi mennyt. Ja samaa kelloa olisi saanut tuolloin muualtakin samaan hintaan.

Näistä operaattoreista ainakin DNA toimii loistavasti. Kaksi puhelinta tilannut BF tarjouksina ja molemmat tulivat parissa päivässä vaikka ainakin toisessa saatavuus oli rajoitettu. Nyt keskiviikkona illalla tilasin BT HF:n, siinäkin keltainen pallo eli vähän jäljellä.. tänään hain puolen päivän jälkeen ärrältä, eli 1,5vuorokautta toimitusaika.
 
Onko täällä kokemusta avaamattoman tuotteen palautuksesta / vaihtamisesta toiseen, jos kuitissa lukee toisen henkilön nimi? Kauppana Gigantti.

Tuote on avaamaton ja kuitti on, mutta kuitilla on lahjanantajan tiedot. Kyselin Gigantin chatista tätä ja sanoivat, että kuitilla oleva henkilö on ainoa henkilö, joka puhelimen voi palauttaa. Sanoivat myös, että puhelimen tulee olla avaamaton eli sinetit kiinni (?).:asif:

Kun olen palauttanut jotain Giganttiin menneisyydessä, niin eivät ole katsoneet mitään henkilöllisyystodistusta tms. Ymmärrän, että alkuperäiselle maksutavalle ei palauttaminen ole mahdollista, mutta lahjakortti tai vaihto toiseen tuotteeseen?

Otetaanpa tähän jatkot. Kävelin Giganttiin ja kerroin tilanteen, kuten sen kuvasin yllä. Palauttivat sitten koko summan kortilleni. Sanoinkin vielä, että lahjakortti / vaihto kelpaa kyllä. Ei voi muuta kuin voi ihmetellä ja todeta, että hyvä näin. Epäilen, ettei ole ihan hirveän yleinen käytäntö tämä. Onnellinen loppu.:cigar2:
 
Näistä operaattoreista ainakin DNA toimii loistavasti. Kaksi puhelinta tilannut BF tarjouksina ja molemmat tulivat parissa päivässä vaikka ainakin toisessa saatavuus oli rajoitettu. Nyt keskiviikkona illalla tilasin BT HF:n, siinäkin keltainen pallo eli vähän jäljellä.. tänään hain puolen päivän jälkeen ärrältä, eli 1,5vuorokautta toimitusaika.
Joo, aikaisemmin toiminut kuin junan vessa. Ja nyt kun tänne kirjoitin, niin siitä 1,5h ja tuli viesti, että tilaus lähtenyt liikkeelle :whistling:
 
Otetaanpa tähän jatkot. Kävelin Giganttiin ja kerroin tilanteen, kuten sen kuvasin yllä. Palauttivat sitten koko summan kortilleni. Sanoinkin vielä, että lahjakortti / vaihto kelpaa kyllä. Ei voi muuta kuin voi ihmetellä ja todeta, että hyvä näin. Epäilen, ettei ole ihan hirveän yleinen käytäntö tämä. Onnellinen loppu.:cigar2:
Powerissa olisi varmaankin ollut hankalampaa. Palautin tuotteen, jonka olin ostanut lahjaksi ja pyytänyt kuittiin takuuasioiden helpottamiseksi eri sukupuolta olevan lahjansaajan nimen. Nimen huomattuaan kassa alkoi jotain ämpyilemään, että mitenkähän tämä nyt hoidettaisiin, käteisenä ei ainakaan voida antaa. Helpotuksen huokauksen päästi siinä vaiheessa, kun sanoin että voi palauttaa sinne samalle kortille jolla alunperin maksetukin, koska se on minun kortti.

Jäi siis vähän sellainen kuva, että jos lahjansaaja, jonka nimi kuitissa oli, olisi itse mennyt palauttamaan tuotetta niin rahojen saanti Powerista olisi saattanut olla hankalaa.
 
Yksi tuttu osti Gigantista black friday alesta kunnollisen pöytäkoneen peleihin. Siinä oli i7 prosessori, parhaimpia näytönohjaimia, rutkasti nopeaa ramia 999 euron alennushintaan.

Laskeskelin etät se pelkkä prossu ja näyttis olisi maksanut enemmän kuin se 999 ja ovh taisi olla joku 1699e.

Eikä tarvinnut kasata ja tietysti Windows 10 tuli mukaan. Hyvää asiakaspalvelua, alun perin piti ostaa toinen kone, mutta myyjä suositteli tuota mallia.
Jäi mietityttämään että mikä prosessori ja näytönohjain siinä koneessa sitten oli?
 
Jäi mietityttämään että mikä prosessori ja näytönohjain siinä koneessa sitten oli?
Tuo kone

Mun mielestä oli tosi halpa tarjous 999e.

Eihän tuolla saa itse kasattuna mistään tuota ja Windows aitona...

  • Intel® Core™ i7-10700 prosessori
  • NVIDIA GeForce RTX 3070 -näytönohjain
  • 16 GB DDR4 RAM, 512 GB SSD
 
Tuo kone

Mun mielestä oli tosi halpa tarjous 999e.

Eihän tuolla saa itse kasattuna mistään tuota ja Windows aitona...

  • Intel® Core™ i7-10700 prosessori
  • NVIDIA GeForce RTX 3070 -näytönohjain
  • 16 GB DDR4 RAM, 512 GB SSD

Onhan speksit hyvät jos tonnilla saa, mutta kannattaa muistaa se että noissa pakettikoneissa on yleensä poweri ja emolevy ihan mitä sattuu.

Mitä nyt nopeasti kattelin, niin riittääkö 500 wattinen mikä lie poweri sekä emolevy tukee vissiin ainoastaan 2666mhz nopeuksia muisteille.
 
Tilasin CDon:n kautta RTX 2060 - näytönohjaimen BF-viikolla. CDon ilmoitti, että tilaukseni tila on tämä: "Tuotteesi arvioidaan lähetettävän kauppiaan Xstra Digital Storage varastolta 2020-12-13."

Laitoin Xstralle viestin CDon:n kautta ja tiedustelin tuotteen toimituspvämäärää, kun en ole heiltä mitään tarkkaa toimitusaikaa saanut. Onko muilla ollut vaikeuksia tai kuukauden mittaisia tai jopa pidempiä toimitusaikoja kyseisen nettipuljun kanssa?
 
Tilasin CDon:n kautta RTX 2060 - näytönohjaimen BF-viikolla. CDon ilmoitti, että tilaukseni tila on tämä: "Tuotteesi arvioidaan lähetettävän kauppiaan Xstra Digital Storage varastolta 2020-12-13."

Laitoin Xstralle viestin CDon:n kautta ja tiedustelin tuotteen toimituspvämäärää, kun en ole heiltä mitään tarkkaa toimitusaikaa saanut. Onko muilla ollut vaikeuksia tai kuukauden mittaisia tai jopa pidempiä toimitusaikoja kyseisen nettipuljun kanssa?
En ole tilannut sieltä, mutta kyllä on ollut ongelmia.
 
En ole tilannut sieltä, mutta kyllä on ollut ongelmia.
Mitä olen aikaisemmin lukenut ryzen prosujen tilauksesta tuolta niin on saanut odottaa yli kuukauden.

Asia kunnossa, ja kiitos vastauksista. Täytyy tällä kertaa odotella... Oli sitten viimeinen kerta kun tilaan tuolta yhtään mitään. Jos saman saa muutaman kympin kalliimmalla kotimaisesta puljusta, niin haen jatkossa sieltä. Loppuu se hyvänolon tunne tämmöisten "toimitetaan kun ehditään" -kauppiaiden kanssa. Että tämmöisillä tuntemuksilla jatkossa. Ja hei, tämä TechBBS on kyllä hyvä paikka kaikenlaisen it-tiedon etsintään. Tuntuu hyvin toimivan kysymys ja vastaus -meininki.
 
Palautin tänään Verkkokauppa.com:iin viikko sitten ostamani läppärin laturin, vika oli läppärissä. Itse vinkkasivat, että voit tarvittaessa palauttaa tuotteen, kun kävin välissä kysymässä, että voisiko juuri ostettu laturi olla viallinen. Palautuksen sujuvuudesta 5/5. Muutenkin tullut asioitua paljon Verkkokaupassa viimeisten vuosien aikana, ja yksi syy on se, että liike tuntuu tehneen ison suunnanmuutoksen asiakaspalvelussa ja varsinkin palautuksissa. Kerta toisensa jälkeen homma vaan toimii hyvin.
 
Mä oon käynyt siellä säännöllisesti 20 vuotta ja aina kaikki toiminut moitteetta lukuunottamatta yhtä hidasta takuuvaihtoa vuosituhannen alussa (silloin piti odottaa kuukausi).

Toisaalta aina on ollut myös ihmisiä joilla on huonoja kokemuksia. Voihan se olla että ovat sen verran fiksuja että varmistavat hyvän palvelun niille joilla on satoja ostoksia / kymmeniä tuhansia liikevaihtoa?
 
Yksi tuttu osti Gigantista black friday alesta kunnollisen pöytäkoneen peleihin. Siinä oli i7 prosessori, parhaimpia näytönohjaimia, rutkasti nopeaa ramia 999 euron alennushintaan.

Laskeskelin etät se pelkkä prossu ja näyttis olisi maksanut enemmän kuin se 999 ja ovh taisi olla joku 1699e.

Eikä tarvinnut kasata ja tietysti Windows 10 tuli mukaan. Hyvää asiakaspalvelua, alun perin piti ostaa toinen kone, mutta myyjä suositteli tuota mallia.
Paperilla vaikuttaa ihan hyvältä, mutta;
Poweri todennäköisesti onneton
Emo saattaa olla jokin Acerin omaa tuotantoa oleva = säätömahdollisuudet 0
Stock prossu jäähy. Tuohon hintaan ei sanut edes vesijäähyä?!?
Imu ja pakopuolella vain yksi tuuletin
Muistit voisi olla nopeammatkin
 
Black friday viikolla ostettu näyttö on saapumassa Gigantista vihdoinkin. Lähes kuukauden kesti.
 
Saas nähdä toteutuuko Gigantin 2.1 toimitus BF näytölle. Tilasin paikalliseen pikku-liikkeeseen niin helpompi palauttaa... Eihän tuosta kuin 4 tekstaria tullut vielä. Uusi toimituspäivä 5.12, 6.12, 10.12 ja 2.1... Noh kyllä sitä nyt näyttäisi olevan keskusvarastolla.
 
Just tuli ilmoitus, että tuote lähetetään nyt. 16.12.2020 tilattu. Ei tuo nyt paha käsittelyaika ole vaikka varoiteltiin että 3 viikkoon pitää varatua.
Ilmoittelen myös kun tulee tuote perille asti.

Eilen kävin paketin. Ja kaikki oli tip top miten pitkiin. Eli ei paha toimitusaika vaikka oli viestissä että tammikuun puolella tulee.
 
Paperilla vaikuttaa ihan hyvältä, mutta;
Poweri todennäköisesti onneton
Emo saattaa olla jokin Acerin omaa tuotantoa oleva = säätömahdollisuudet 0
Stock prossu jäähy. Tuohon hintaan ei sanut edes vesijäähyä?!?
Imu ja pakopuolella vain yksi tuuletin
Muistit voisi olla nopeammatkin

Näissä on myös valitettavan usein näyttis ns. riisuttua mallia. 3Dmarkit kun ajaa läpi, niin sama prossu, muisti, näyttis yhdistelmällä ei pääse lähellekkään vastaavia kaupasta erikseen ostettavia komponenttaja.

Olin >15v sitten valmistajan huollossa töissä, ja halvin verkkokauppa.com/Jimmsin näytönohjain oli 99,999999% kerroista parempi kuin se valmistajan Super/hyper jne.
 
Verkkokauppa.com ehkä suosikki näistä. Siel toimii vaan palvelu ja kuljetukset. Tilannut yleensä suoraan kotiin.

Gigantti ihan ok kyl. Mut siel hassusti myyjät käy heti päälle.

Jimms kans aina ollut hyvä.
 
Ihanan helppoa taas Gigantin ja postin kanssa... Vahingossa arvoin YKSITYISEN automaatin noutoon eilen ilalla. No nyt aamulla setvimään, tätä ei voi muuttaa... Eikä myöskään perumaan ja tilaamaan uudelleen... Lähetys vielä "Tilaus vastaanotettu " tilassa. Ja lähetys on kuulemma jo lähtenyt... Mielenkiintoista tuo netin seuranta tämän perusteella...
 
Viimeksi muokattu:
Onko tosiaan niin että Hobby Hallia pitää nykyään karttaa mahdollisimman kaukaa? Olisi yhdestä monitorista kaikkein edullisin hinta siellä ja toimitus "1 viikko" :hmm:
 
Ihanan helppoa taas Gigantin ja postin kanssa... Vahingossa arvoin YKSITYISEN automaatin noutoon eilen ilalla. No nyt aamulla setvimään, tätä ei voi muuttaa... Eikä myöskään perumaan ja tilaamaan uudelleen... Lähetys vielä "Tilaus vastaanotettu " tilassa. Ja lähetys on kuulemma jo lähtenyt... Mielenkiintoista tuo netin seuranta tämän perusteella...

Miksi menit arpomaan yksityisen automaatin? Sinähän sen ongelman tässä aiheutit.

Tilaushan menee suoraan varastolle joka on huolitsijan (postin) tiloissa mistä paketti lähetetään matkaan. Itse yrittäisin ottaa yksityisen talon asukkaisiin yhteyttä ja selvittää noudon mahdollisuutta sitä kautta.
 
Miksi menit arpomaan yksityisen automaatin? Sinähän sen ongelman tässä aiheutit.

Tilaushan menee suoraan varastolle joka on huolitsijan (postin) tiloissa mistä paketti lähetetään matkaan. Itse yrittäisin ottaa yksityisen talon asukkaisiin yhteyttä ja selvittää noudon mahdollisuutta sitä kautta.

Ensimmäisenä listassa, vielä todella rasittavasti tehty lista koska noista näkyy itsellä vain kaksi yksityistä, ja muita joutuu kaivamaan. Tiedä kuka idiootti nuokin on sinne lisännyt ja ei ole varmistusta/varoitusta lisännyt...

Mutta joo pointina on että tilaukseen jota ei vielä edes käsitelty ei voi tätä muuttaa saati tilausta peruuttaa... Ja miksi en voi itse vielä tilausta peruuttaa jos se ei mitenkään ole ehtinyt käsittelyyn, vaan asiakaspalvelua pitää käyttää heti 9 aikaan...
 
Ensimmäisenä listassa, vielä todella rasittavasti tehty lista koska noista näkyy itsellä vain kaksi yksityistä, ja muita joutuu kaivamaan. Tiedä kuka idiootti nuokin on sinne lisännyt ja ei ole varmistusta/varoitusta lisännyt...

Mutta joo pointina on että tilaukseen jota ei vielä edes käsitelty ei voi tätä muuttaa saati tilausta peruuttaa... Ja miksi en voi itse vielä tilausta peruuttaa jos se ei mitenkään ole ehtinyt käsittelyyn, vaan asiakaspalvelua pitää käyttää heti 9 aikaan...
Eikös nuo gigantin tilausstatukset ole vähän sinnepäin. Useasti jo toimitetulla tavaralla näkyy vielä verkkokaupan oman tilin tiedoissa "tilaus vastaanotettu".
 
Onko tosiaan niin että Hobby Hallia pitää nykyään karttaa mahdollisimman kaukaa? Olisi yhdestä monitorista kaikkein edullisin hinta siellä ja toimitus "1 viikko" :hmm:

Kokemusta ei ole mutta pitkään aikaan en ole kuullut paikasta kuin negatiivisia kommentteja.. Itse jättäisin tilaamatta.
 
Onko tosiaan niin että Hobby Hallia pitää nykyään karttaa mahdollisimman kaukaa? Olisi yhdestä monitorista kaikkein edullisin hinta siellä ja toimitus "1 viikko" :hmm:
Tilasin ennen joulua jotain lakanoita tms., joita piti olla "hyllyssä". Viikon kesti, että lähti liikkeelle, mutta sitten tuli ihan normisti arvottuun noutopaikkaan.
 
Tilasin ennen joulua jotain lakanoita tms., joita piti olla "hyllyssä". Viikon kesti, että lähti liikkeelle, mutta sitten tuli ihan normisti arvottuun noutopaikkaan.

Itse tilasin maton, eikä kestänyt kuin reilu kolme viikkoa. Tilauspäivityksiä tm. ei tullut ja jos nyttenkin tarkistelee 4kk saapumisesta, niin sivuilla on vain tilauksen vastaanoton kuittaus. En suosittelisi vaikka lopulta tavara tulikin viikkojen jälkeen perille. Vaikuttaa joltain virolaiselta kusetuslafkalta enemmänkin.
 
Onko Verkkokauppa.comiin mahdollista palauttaa myymälästä ostettua, käyttöön otettua puhelinta heidän tarjoamansa 32 päivän palautusoikeuden puitteissa? Olettaen tietenkin että puhelin on virheettömässä kunnossa. Suoraa vastausta kysymykseen en ainakaan nopealla etsimisellä löytänyt Verkkokauppa.comin sivuilta. Kyseistä mahdollisuutta eivät näköjään nykyään Power ja Gigantti tarjoa.
 
Onko Verkkokauppa.comiin mahdollista palauttaa myymälästä ostettua, käyttöön otettua puhelinta heidän tarjoamansa 32 päivän palautusoikeuden puitteissa? Olettaen tietenkin että puhelin on virheettömässä kunnossa. Suoraa vastausta kysymykseen en ainakaan nopealla etsimisellä löytänyt Verkkokauppa.comin sivuilta. Kyseistä mahdollisuutta eivät näköjään nykyään Power ja Gigantti tarjoa.

Toivottavasti ei. Puhelin on kuitenkin hygienalaite siinä missä partakone. En haluaisi itse ostaa sellaista outlet tuotteena.

Perustele miksi haluat palauttaa?
 
Toivottavasti ei. Puhelin on kuitenkin hygienalaite siinä missä partakone. En haluaisi itse ostaa sellaista outlet tuotteena.

Perustele miksi haluat palauttaa?
Tuosta olen eri mieltä että puhelin on hygienialaite. Outletista ostaminen on tosiaan täysin vapaaehtoista.

Kartoitan mistä tulevan puhelimeni tulen mahdollisesti ostamaan. Mitä sujuvammat palautusoikeudet myyjällä, sitä todennäköisemmin myyjä valikoituu paikaksi mistä puhelimen ostan. Ei sen monimutkaisempaa.
 
Tuosta olen eri mieltä että puhelin on hygienialaite. Outletista ostaminen on tosiaan täysin vapaaehtoista.

Kartoitan mistä tulevan puhelimeni tulen mahdollisesti ostamaan. Mitä sujuvammat palautusoikeudet myyjällä, sitä todennäköisemmin myyjä valikoituu paikaksi mistä puhelimen ostan. Ei sen monimutkaisempaa.

Siis ymmärsinkö oikein että aiot tilata puhelimia eri paikoista, testata niitä ja palauttaa oikeuksiesi mukaisesti? Toivottavasti olet trolli.
 
Kivijalasta ostettaessa ei millään tuotteella ole automaattista palautusoikeutta.

Tuskin saat minnekään palautettua käyttöönotettua matkapuhelinta.
 
Kyllä saa verkkokauppaan palautettua käyttöön otetun puhelimen, kunhan se on virheettömässä kunnossa ja pakkaus on tallella. Itse olen toiminut näin noin vuosi sitten.

edit: Itsekin ostan verkkokauppa.comista lähes kaiken juurikin joustavien palautusehtojen vuoksi, vaikka maksaisi vähän enemmän (yleensä ei).
 
Onko Verkkokauppa.comiin mahdollista palauttaa myymälästä ostettua, käyttöön otettua puhelinta heidän tarjoamansa 32 päivän palautusoikeuden puitteissa? Olettaen tietenkin että puhelin on virheettömässä kunnossa. Suoraa vastausta kysymykseen en ainakaan nopealla etsimisellä löytänyt Verkkokauppa.comin sivuilta. Kyseistä mahdollisuutta eivät näköjään nykyään Power ja Gigantti tarjoa.
Ehkä kannattaa asiallisesti kysyä asiaa suoraan Verkkokaupalta, eiköhän sieltä saa sen virallisen vastauksen. Mutta eivät he puhelinta ole suoraan listanneet tuonne rajoituksiin, mutta kuitenkin sinetöidyt tuotteet taasen on ja puhelin yleensä toimitetaan sinetöidyssä paketissa.
Palautusoikeus

Sitten myöskin ovat antaneet ihan puhelimia koskevan lisäohjeistuksenkin:
Mobiililaitetta palauttaessasi varmista, että Find My / Missä on…? -aktivointilukitus, Google-tilin lukitus tai BitLocker on pois päältä.

Eli, eiköhän se kannata ny tosiaan vaan kysästä suoraan sieltä liikkeestä, eikä kuunnella keskustelufoorumin "tietäjiä"...
 
Toivottavasti ei. Puhelin on kuitenkin hygienalaite siinä missä partakone. En haluaisi itse ostaa sellaista outlet tuotteena.



Perustele miksi haluat palauttaa?

En tiedä millalisessa käytössä puhelin joillain on että siitä hygienialaite tulisi, en tosin ihan varma miten määritellään hygienialaite ja miksi se estäisi laitteen palauttamisen. Mainitsit partakoneen, niin on niillekkin jotkin firmat tarjonneet mahdollisuutta palauttaa / rahat takaisin kokonaan jos ei ollut tyytyväinen. (ilman selityksiä)

Puhelimia voi olla yhteiskäytössä, no hygienilaitteet voivat olla yhteiskäyttöisiä.

Puhelin on sellainen tuote jossa aikoinaan oli hyvin tärkeää päästä kokeileen käyttöpaikoilla/ympäristössä, eikä tuo tarve ole mihinkään kadonnut, tullut ennemmin lisää muuttujia ja jos vähänkään epävarma niin avokauppa on suositeltavaa.
Kivijalka kilpailee kuitenkin verkkokaupan kanssa.


Puhelimilla on tänäpäivänäkin varsin vilkas käytettyjen markkina, joten ei edelleen myyntikään pitäisi ongelma olla. kukstannus se toki on ja myyjä sen hinnoittelussa huomio, joka taasen houkuttaa heitä jotka testaa toisen kaupan palvelulla ja hankkii sitten halvemman hinnan kaupasta, tämä taasen tappaa palvelua. Palvelun säilymisen kannalta kannattaa suosia ostopäätöksessä palvelevaa kauppaa.

Gigantissa jotkut harrasti sitä että ostivat laitteen, palauttaivat sen ja hakivat sen sitten pienemmällä hinnalla palautettujen laarista. Videokamera aikaa , ostivat videokameran ennen perhejuhlia, ja palauttivat juhlien jälkeen, ilman että oli edes ajatus pitää. Puhelimilla on jokaisella tarvetta ja mielellään itselleen sopivalla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ie1
Ostaa netistä ja noutaa myymälästä, jolloin ainakin onnistuu.

Etämyynnissä tavaran saa ottaa jopa käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Tällöin ostaja kuitenkin vastaa käyttöönottamisesta johtuneesta arvonalennuksesta. Ostaja ei kuitenkaan vastaa sellaisesta arvonalennuksesta, joka johtuu pakkauksen purkamisesta, tavaran tutkimisesta tai sen ominaisuuksien ja toimivuuden kokeilemisesta. Pakkaus voi helpostikin vahingoittua avaamisen yhteydessä. Itse tavaran arvoon se ei vaikuta. Asiakkaalla oli oikeus saada tuotteen hinta takaisin.
 
Jos nyt tilaan pesukoneen gigantin verkkokaupasta myymälään, jossa sitä on hyllyssä, niin ottaako ne sen myymäläkappaleen varaukseen vai lähettävätkö keskusvarastosta uuden? Tiistaina vasta kerkeän gigantissa käymään ja tarjous loppuu sunnuntaina, joten ei voi myymälävaraustakaan tehdä.
 
Onko Verkkokauppa.comiin mahdollista palauttaa myymälästä ostettua, käyttöön otettua puhelinta heidän tarjoamansa 32 päivän palautusoikeuden puitteissa? Olettaen tietenkin että puhelin on virheettömässä kunnossa. Suoraa vastausta kysymykseen en ainakaan nopealla etsimisellä löytänyt Verkkokauppa.comin sivuilta. Kyseistä mahdollisuutta eivät näköjään nykyään Power ja Gigantti tarjoa.
Kysyin asiaa Verkkokaupan aspasta ja kyllä, palautusoikeus koskee myös käyttöönotettuja puhelimia.
 
Jos nyt tilaan pesukoneen gigantin verkkokaupasta myymälään, jossa sitä on hyllyssä, niin ottaako ne sen myymäläkappaleen varaukseen vai lähettävätkö keskusvarastosta uuden? Tiistaina vasta kerkeän gigantissa käymään ja tarjous loppuu sunnuntaina, joten ei voi myymälävaraustakaan tehdä.
Vahva mutu, että toi lähtee keskusvarastolta.
 
Jos nyt tilaan pesukoneen gigantin verkkokaupasta myymälään, jossa sitä on hyllyssä, niin ottaako ne sen myymäläkappaleen varaukseen vai lähettävätkö keskusvarastosta uuden? Tiistaina vasta kerkeän gigantissa käymään ja tarjous loppuu sunnuntaina, joten ei voi myymälävaraustakaan tehdä.
Varaa ja nouda?
 
Onko noi verkkokauppa.com outlet tuotteiden ilmoittamat erilliset takuu ajat oikein esim. 6kk vai onko kaikilla tuotteilla 2v virhevastuu riippumatta siitä onko tuote outletista vai normi kaupan puolelta?
 
Onko noi verkkokauppa.com outlet tuotteiden ilmoittamat erilliset takuu ajat oikein esim. 6kk vai onko kaikilla tuotteilla 2v virhevastuu riippumatta siitä onko tuote outletista vai normi kaupan puolelta?
Jos en väärässä ole virhevastuu lienee lakisääteinen? Kohtuullinen takuuaika kuluttajan että yrityksen näkökulmasta?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 646
Viestejä
4 479 950
Jäsenet
73 963
Uusin jäsen
jej2

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom