- Liittynyt
- 10.10.2019
- Viestejä
- 276
Verkkikseen taitaa onnistua käytetyn näytönohjaimen palautus 32 päivän sisällä vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko kukaan saanut Datatronicia viimeaikoina kiinni? Aspa ei ainakaan sähköposteihin viitsi vastata.
Verkkikseen taitaa onnistua käytetyn näytönohjaimen palautus 32 päivän sisällä vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Ostin Powerin nettikaupasta puhelimen. Maksoin netissä ja nouto myymälästä. Puhelin olikin huono ja ei muuta kuin palauttamaan myymälään. Ensimmäisellä tiskillä myyjä sanoi " Koska laatikko avattu ei mahdollisuutta palauttaa, vaikka ostettu netistä". Sanoin, että nettiostoksilla on 60pv palutusoikeus. Hänen mielestä puhelimilla ei ole, mutta ohjasi seuraavalle tiskille.
"Kyllä voi palauttaa, palautusaika on 14pv ja koska ostosta kulunut 16pv palautus ei ole enää mahdollista." Pyysin näyttämään 14pv palautusoikeuden nettisivuilta. Myyjä tutkiskeli 5min sivuja ja totesi "En kyllä löydä sitä kohtaa täältä, mutta kyllä se on silti 14pv".
Tässävaiheessa alkoi jo ottamaan päähän urakalla. Totesin , miten voi olla jos et itse myyjänä löydä kyseistä kohtaa. Noh, kutsui paikalle osaston esimiehen "Kyllä, puhelimella 14pv palautusoikeus, ei onnistu sinulla siis". Pulssi kiihtyy ja edelleen pyydän näyttämään kyseisen kohdan, jota he kahdestaan kovasti tuloksetta etsivät. Tämän jälkeen en suostu edelleenkään uskomaan asiaa, joten menevät "takahuoneeseen" soittamaan isollepomolle. Hetken kuluttua myyjää saapu ja sanoo "Olet oikeassa, puhelimella on 60pv palautusoikeus netin kautta ostettuna".
Kuinka moni "ei niin valveutuntut" ostaja olisi luovuttanut jo tiskillä numero 1 tai viimestään numero 2. Uskomatonta toimintaa minusta.
Parasta tässä asiassa oli kuitenkin se että, kun menin kassalle sopimaan rahojen palautuksesta myyjä sanoi heti " Juu kyllä, netin kautta ostetuilla tuotteilla on 60pv palautusoikeus "
Täsätäjohtuen jäi kuva, että yritetiin vaan saada ostaja pitämään puhelin puhumalla.
Jos varaa tuotteen netin kautta ja käyn noutamassa ja maksamassa liikkeessä, niin lasketaanko tämä "nettimynniksi" siten, että paremmat palautusehdot ovat voimassa?
Ei pidä paikkaansa Gigantissa ainakaan. C@S on nettitilaus, kun itse sopimus tehdään netissä.Tuote tosiaan lasketaan siinä vaiheessa nettitilaukseksi kun tuote maksetaan suoraan netissä, jos varaus pelkästään tapahtuu netin kautta ja tuote maksetaan myymälässä, niin tuo lasketaan myymälästä ostetuksi.
Minkä takia viallisen tuotteen onnistuneesta vaihdosta/palautuksesta pitäisi antaa ruusuja tai kiitosta?Verkkikselle ruusuja. Kaverin kanssa palautettiin hänen reilu puolivuotta vanha reitittimensä mikä ilmeisesti aiheuttaa tiettyjen laitteiden verkosta pois putoamista, niin ei mitään ongelmia palauttaa tuo ja saada lahjakortti tilalle jolla pytyi hakemaan uuden (toisenmerkkinen) reitittimen.
Se, että kuinka kivuttomasti se meni, kun tämä tapaus ei ollut kaikista selkein todeta, että laite on viallinen (ei voida vieläkään täysin 100% varmuudella sanoa). Selviää tässä ajan kanssa, kun korvaava laite hoitaa hommia tällä hetkellä, että vieläkö joku laite oireilee niin. että verkko ei toimi siinä laitteessa (ei kuitenkaan kaikk).Minkä takia viallisen tuotteen onnistuneesta vaihdosta/palautuksesta pitäisi antaa ruusuja tai kiitosta?
Huonosti hoidettu homma Powerilta, ei siinä. Mietein vain jos tilasit uuden/saman hiiren etkä odottanut powerin korjaavan tilannetta? Tai laittanut viestiä että mites sen oikean hiiren kanssa? Todnäk väärä kuva tai tuotekoodi verkossa joka heidän varastossa näyttää toiseen hiireen. Vika heidän päässä tietysti, mutta olisin odottanut, että lähettävät itse sen oikean enkä mennyt tilaamaan uudestaan.Powerille todella iso peukku täältä. Nimittäin alaspäin.
Tilasin hiiren, toimittivat väärän tuotteen. Lupailivat että kyllä sinulle oikea tuote saadaan, ei hätää. Radiohiljaisuutta oli hetki, kunnes päätin tilata saman hiiren uudestaan. Laitoin viestiä perään että voisivatko varmistaa oikean tuotteen saapumisen. Palautin ensimmäisen ja sain rahat muutaman pvn päästä takaisin.
Noh, toinen hiiri tuli postissa ja niin ikään väärä tuote. Ilmaisin jo tässä vaiheessa, että homma saa riittää, palautan tämän enkä tule asioimaan kyseisen firman kanssa enää. Palautin hiiren ja reilu viikko sitten tuli viesti, että palautus hyväksytty ja rahat maksettu.
Rahoja on nyt tässä odoteltu tosiaan tuo reilu viikko. Poweriin oltu yhteydessä, sanoivat että kyllä ne on maksettu, oletko tarkastanut tilin. No totta helvetissä olen. Viimeksi vedottiin siihen, että voi pari pankkipäivää mennä. Viimeksi meni alle 48h, nyt on mennyt reilu kahdeksan päivää.
Melkoista vääntämistä koko firman kanssa.
He siis ilmoittivat että lähettävät oikean hiiren, kun ovat saaneet minun palautukseni takaisin. Kysyin sitten tietysti, että eikö olisi mahdollista että lähettävät oikean tuotteen samantien? Tämä ei sitten onnistunut. Ja ensimmäisen tilauksen mokaksi sanottiin keräilyvirhe varastolla. Odottelin kyllä reilun viikon, että olisivat lähettäneet sen oikean. Kokonaisuudessaan kaikki tapahtui tuskastuttavan hitaasti.Huonosti hoidettu homma Powerilta, ei siinä. Mietein vain jos tilasit uuden/saman hiiren etkä odottanut powerin korjaavan tilannetta? Tai laittanut viestiä että mites sen oikean hiiren kanssa? Todnäk väärä kuva tai tuotekoodi verkossa joka heidän varastossa näyttää toiseen hiireen. Vika heidän päässä tietysti, mutta olisin odottanut, että lähettävät itse sen oikean enkä mennyt tilaamaan uudestaan.
Itekki tilasin maanantaina 12 tuotteen, ajatuksella että saan sen torstaina porukoitten paikkakunnalle kun menen sinne. No eilen aloin kyselee sieltä mikä homma niin kiirettä on siellä... Nyt aamulla tuli postin koodi. Toivon mukaan se nyt kerkeis tulla perille ennen keskiviikkoa, kun lähden sieltä pois...
Niinhän siinä kävi että lajitteluun jäivät tampereelle viikonlopuksi. Saapuvat siis ensi viikolla. Ärsytti kyllä, että ma tilattu tuote ei tullut viikonlopuksi. Onneksi on Control ilmaispelinä, tätä pelaa mielellään.Verkkikseltä tilattu ps5 peli, jota oli varastossa.
Tilattu ma aamupäivällä ja nyt ke iltana ei vielä ole tullut kuittausta, että laitettu postiin. Sivulla näkyy käsiteltävänä. En muista, että heillä ennen olisi mennyt pari päivää laittaa postiin pakettia. Olisi ollut kiva päästä pelailemaan viikonlopuksi, mutta varmaan aika toiveajattelua jos ei ole postissa vielä![]()
Pakko ihmetellä myös mikä Verkkokauppa.comiin on mennyt. Itse tilasin kuulokkeet (joita oli reilusti varastossa) keskiviikko iltana, olettaen, että saan ne ennen viikonloppua. Eivät ole lähteneet varastolta vieläkään, aspa vastaisi, että on ruuhkaa ja lähtee toivottavasti tänään. Aina aiemmin Verkkokauppa.com on toiminut todella nopeasti. Jos tilausten saaminen alkaa kestämään yhtä kauan kuin Saksan Ebaysta, en tiedä miksi enää Verkkiksestä mitään tilaisi.
Tuohan on tilannu maanantaina aamupäivällä, sillon kyllä vois melkein olettaa saavansa jo samalla viikollaKe-iltana kun tilaa mistä vaan mitä vaan, niin en kyllä odottais viikonlopuksi jos ei jonkun sortin pikalähettipalvelulla ota. Ei se sieltä ke-iltana mihinkään liiku kuitenkaan vaikka minkä toimitusmuodon ottais.
Pelejä jos tarve saada nopee, niin tilaa VPD tai Konsolinet, niissä lähtee about heti ja on vaan postista kiinni. Tai sit pistä verk.com nouto ja soita taksi hakeen peli, saa samana iltana jo!![]()
Ke-iltana kun tilaa mistä vaan mitä vaan, niin en kyllä odottais viikonlopuksi jos ei jonkun sortin pikalähettipalvelulla ota. Ei se sieltä ke-iltana mihinkään liiku kuitenkaan vaikka minkä toimitusmuodon ottais.
Pelejä jos tarve saada nopee, niin tilaa VPD tai Konsolinet, niissä lähtee about heti ja on vaan postista kiinni. Tai sit pistä verk.com nouto ja soita taksi hakeen peli, saa samana iltana jo!![]()
Ja nyt jo noudettavissa paketti, eli ainakin täällä toimii tuo Posti nopsaan, ei ole vielä (*koputtaa puuta*) ollut mitään samantyyppisiä ongelmia, mitä täältä on saanut lueskella...Tänään lähti Verkkokaupasta ainakin minulla paketti tulemaan (klo 18 tuli postia koodin kera, klo 20 rekisteröityi paketti seurannassa) ku tilasin viime viikon torstaina ja Posti jo kovasti lupailee huomiseksi saapumista. Eli 3 kokonaista arkipäivää meni, että saivat tuotteen lähtemään...
Älä ainakaan mitään lahjakorttia hyväksy.Laitoin näytönohjaimen gigabyte 5700xt:n Jimmssille takuuseen ja myyjällä ei ole enää gigabyteä valikoimassa joten tarjosivat lahjakorttia joka on samanarvoinen kuin tuote ostettaessa. Koitin kysellä vaihtoa muiden valmistajien vastaaviin 5700xt malleihin mutta olisin joutunut maksamaan tästä välirahaa. Täällä ei varmaan lakineuvoa saa mutta osaako viisaammat tulkita kuinka tuo nyt katsotaan? Onko myyjä velvollinen ensisijaisesti tarjoamaan korvaavaa tuotetta ja jos tuotetta ei ole enää valikoimassa niin pitäisikö myyjän tarjota samantehoista tuotetta suoraan vaihdossa ilman välirahoja, ennen kuin rupeavat tarjoamaan lahjakorttia/rahoja takaisin?
Minkä hintainen tuo kortti oli ostettaessa? Lahjakorteilla taitaa olla eräpäivä ja nyt kun näyttismarkkinat on, mitä on, niin kuulostaa aika huonolta diililtä (samalla rahalla saa huonomman kortin tilalle, jos edes saa sitäkään, tai sitten joutuu laittamaan reilusti välirahaa). Ennen vaikka rahat takas ja käytettyä näyttistä tilalle, vaikka niidenkin hinnat korkealla ja saatavuus heikkoa.Laitoin näytönohjaimen gigabyte 5700xt:n Jimmssille takuuseen ja myyjällä ei ole enää gigabyteä valikoimassa joten tarjosivat lahjakorttia joka on samanarvoinen kuin tuote ostettaessa. Koitin kysellä vaihtoa muiden valmistajien vastaaviin 5700xt malleihin mutta olisin joutunut maksamaan tästä välirahaa. Täällä ei varmaan lakineuvoa saa mutta osaako viisaammat tulkita kuinka tuo nyt katsotaan? Onko myyjä velvollinen ensisijaisesti tarjoamaan korvaavaa tuotetta ja jos tuotetta ei ole enää valikoimassa niin pitäisikö myyjän tarjota samantehoista tuotetta suoraan vaihdossa ilman välirahoja, ennen kuin rupeavat tarjoamaan lahjakorttia/rahoja takaisin?
Ostettaessa 409e. Ainakin hintaseurannan mukaan tällä hetkellä muiden verkkokauppojen sivuilla uuden hinta vaihtelee 500-600eMinkä hintainen tuo kortti oli ostettaessa? Lahjakorteilla taitaa olla eräpäivä ja nyt kun näyttismarkkinat on, mitä on, niin kuulostaa aika huonolta diililtä (samalla rahalla saa huonomman kortin tilalle, jos edes saa sitäkään, tai sitten joutuu laittamaan reilusti välirahaa). Ennen vaikka rahat takas ja käytettyä näyttistä tilalle, vaikka niidenkin hinnat korkealla ja saatavuus heikkoa.
Laitoin näytönohjaimen gigabyte 5700xt:n Jimmssille takuuseen ja myyjällä ei ole enää gigabyteä valikoimassa joten tarjosivat lahjakorttia joka on samanarvoinen kuin tuote ostettaessa. Koitin kysellä vaihtoa muiden valmistajien vastaaviin 5700xt malleihin mutta olisin joutunut maksamaan tästä välirahaa. Täällä ei varmaan lakineuvoa saa mutta osaako viisaammat tulkita kuinka tuo nyt katsotaan? Onko myyjä velvollinen ensisijaisesti tarjoamaan korvaavaa tuotetta ja jos tuotetta ei ole enää valikoimassa niin pitäisikö myyjän tarjota samantehoista tuotetta suoraan vaihdossa ilman välirahoja, ennen kuin rupeavat tarjoamaan lahjakorttia/rahoja takaisin?
Jeps, ei kannata hyväksyä lahjakorttia jos menee kaupan purkuun. Jos intoa ja aikaa riittää eikä Jimms suostu korvaavan tuotteen toimitukseen niin aina voi ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja sen jälkeen tarvittaessa kuluttajariitalautakuntaan. Kannattaa tosin varautua pitkään prosessiin jos menee tuohon eikä sekään velvoita yritystä vaikka lautakunta asettuisi sinun puolelle.
Aika harvassa ovat ne isommat liikkeet jotka eivät noudata kuluttajaneuvojan mielipidettä, saati sitten kuluttajariitalautakunnan. Verkkokauppa.com taitaa olla yksi poikkeus. Joka tapauksessa jos tuo menisi kuluttajariitalautakuntaan, niin toki voi vaatia myös korvausta muista syntyneistä kuluista.
Pakko ihmetellä myös mikä Verkkokauppa.comiin on mennyt. Itse tilasin kuulokkeet (joita oli reilusti varastossa) keskiviikko iltana, olettaen, että saan ne ennen viikonloppua. Eivät ole lähteneet varastolta vieläkään, aspa vastaisi, että on ruuhkaa ja lähtee toivottavasti tänään. Aina aiemmin Verkkokauppa.com on toiminut todella nopeasti. Jos tilausten saaminen alkaa kestämään yhtä kauan kuin Saksan Ebaysta, en tiedä miksi enää Verkkiksestä mitään tilaisi.
Powerissa mainostettiin toimitusajaksi 1-3 arkipäivää, todellisuus on tasan kaksi viikkoa. Melkein tekisi mieli palauttaa tuote, sen verran surkeaa toimintaa.
Tehnyt saman havainnon että "käsittely-vaihe" tuntuu kestävän nykyään useita päiviä vaikka tavaraa olisi reilusti varastossa.
Kyllä, juurikin niin. Palautuksen salliminen on vapaaehtoista, joten yritys voi määritellä mitä se hyväksyy.Gigantin palautusehdoista: "Televisiot tulee palauttaa alkuperäisessä myyntipakkauksessaan."
Olen hävittänyt pakkauksen, eli en voi enää palauttaa tuotetta? Vai?
Tarkalleen ottaen se etämyynnin 14 vrk ei taida olla vappaehtoista. No joka tapauksessa, kai tähän on nyt tyytyminen.
Kannattaahan tuo varmaan kysyä, jos ottaisivat silti takaisin ja edes osan hyvittäisivät. Onhan noita telkkareita varmasti hankala myydä ja kuljetella ilman pakettia.Tarkalleen ottaen se etämyynnin 14 vrk ei taida olla vappaehtoista. No joka tapauksessa, kai tähän on nyt tyytyminen.
Kannattaahan tuo varmaan kysyä, jos ottaisivat silti takaisin ja edes osan hyvittäisivät. Onhan noita telkkareita varmasti hankala myydä ja kuljetella ilman pakettia.
Gigantista tilattu tuote jota pitäisi olla reilusti varastossa, tasan viikko mennyt ja mitään ei kuulu. Chatti tietysti täynnä. Ihmeellistä touhua kyllä tuossakin yrityksessä.