Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Tilasin Powerista lieden black fridayna pienellä alennuksella. Olin ajatellut hakea jo tuolloin, mutta myöhästyin ja tuli aika pitkä toimitusaika.
Arvioitu toimitusaika oli joskus Helmikuun alussa. Ilmoittelivat että myöhästyy ja pistivät 70€ lahjakortin.
Seuraava toimitusaika tämän kuun alussa. Ilmoittelivat että myöhästyy ja hyvittivät toimitus ja asennusmaksun.
Tänään sitten vihdoin tuli. Viestiäkin kirjoittelen jo lahjakortti mukaanluettuna 180€ Lenovo G27Q-20 näytöltä. Sattui juuri sopivasti olemaan alennuksessa muutenkin.

Ei ole muistaakseni ennen yllättäneet viivästykset näin positiivisesti.
 
Arvioitu toimitusaika oli joskus Helmikuun alussa. Ilmoittelivat että myöhästyy ja pistivät 70€ lahjakortin.
Seuraava toimitusaika tämän kuun alussa. Ilmoittelivat että myöhästyy ja hyvittivät toimitus ja asennusmaksun.
Tänään sitten vihdoin tuli. Viestiäkin kirjoittelen jo lahjakortti mukaanluettuna 180€ Lenovo G27Q-20

Erittäin hyvin toimittu, hyvät alennukset kuitattu.:thumbsup: Itse en ole Powerista mitään ostanut, kun hinnat on hieman kilpailijoita kalliimpia. Esim. mainitsemani kannettava tietokone 150 euroa kalliimpi kuin Gigantissa. Parhaat tarjoukset olen löytänyt vertailemalla Gigantti/Verkkokauppa/Amazon. Noista kaikkein mieluiten ostan Amazonista, josta ei mitään huonoa kerrottavaa. Kaikki on toiminut ja mikäli vain tuote löytyy valikoimasta niin on hinnat kohdallaan.
 
Itse tilasin pari viikkoa sitten verkkiksestä alle satasen tv-boxin mitä oli reilusti varastossa. Sunnuntaina tilattu niin torstaina otettiin tilaus käsittelyyn. Ehti onneksi saman päivän kuljetuksiin joten pe sain paketin seuranta koodilla. Saapumisilmoitus tuli sitten maanantaina.

En nyt hauku mutta ei voi nopeudesta kehuakkaan.

Tämä on juuri ongelma suurimmalla osalla kotimaisia verkkokauppiaita. Itse ainakin odotan, että jos tänään illalla tilaisin tavaraa se pakattaisiin huomenna ja kuljetusyhtiö sen noutaisi ja saisin sen torstain aikana postiin / automaattin.

Posti kyllä kuljettaa sen 95% paketeista seuraavaksi päiväksi (nykyään myös lauantaisin ainakin suurimmissa kaupungeissa), joten se ei ole pullonkaula. Esim. juuri Verkkiksellä kyllä voi valita mitä tahansa kuljetusmuotoja, mutta silti et saa mitään varmuutta koska paketti lähtee kuljettavaksi.

Oikeastaan outoa miksei joku ole lähtenyt markkinoimaan "jos teet tilauksen ennen klo 12:00, se lähtee saman päivän aikana kuljetukseen"

Luulisi tälle olevan kysyntää
 
Oikeastaan outoa miksei joku ole lähtenyt markkinoimaan "jos teet tilauksen ennen klo 12:00, se lähtee saman päivän aikana kuljetukseen"
Suomi on suomi.

Esim. Hollannissa on erittäin yleistä että verkkokaupat lupaa esim "jos tilaat ennen klo 24.00 yöllä, saat tilauksen jo seuraavaksi päiväksi" - näin esim bol.com ja monet muut.

Siellä tosiaan kuljetukset pelaa. Monessa verkkokaupassa jos tilaat ennen puoltayötä niin jo seuraavaksi päiväksi saapuu
 
Suomi on suomi.

Esim. Hollannissa on erittäin yleistä että verkkokaupat lupaa esim "jos tilaat ennen klo 24.00 yöllä, saat tilauksen jo seuraavaksi päiväksi" - näin esim bol.com ja monet muut.

Siellä tosiaan kuljetukset pelaa. Monessa verkkokaupassa jos tilaat ennen puoltayötä niin jo seuraavaksi päiväksi saapuu

Sitten täytyy muistaa rajoitukset, jotka pitkä ja melkein kymmenen kertaa Hollannin kokoinen isänmaamme aiheuttaa. Hollanti on about 200km päästä päähän? Siellä on suhteellisen paljon helpompi luvata tuollaista edes tietylle alueelle, kun kuljetusmatkat lajitteluterminaaliin ja sieltä eteenpäin on todella lyhyet. Asukkaitakin kolminkertainen määrä Suomeen verrattuna...
 
Sitten täytyy muistaa rajoitukset, jotka pitkä ja melkein kymmenen kertaa Hollannin kokoinen isänmaamme aiheuttaa. Hollanti on about 200km päästä päähän? Siellä on suhteellisen paljon helpompi luvata tuollaista edes tietylle alueelle, kun kuljetusmatkat lajitteluterminaaliin ja sieltä eteenpäin on todella lyhyet. Asukkaitakin kolminkertainen määrä Suomeen verrattuna...
Olisi edes lupaus, että lähtee heidän omalta varastolta seuraavana päivänä klo 12.
 
Olisi edes lupaus, että lähtee heidän omalta varastolta seuraavana päivänä klo 12.

No tämä on tietysti oma asiansa, olisi varsin suotavaa. Itsellä on nyt parin viikon aikana lähtenyt jo useampi tilaus aina samana tai seuraavana päivänä, riippuen mihin kellonaikaan tilattu. Postihan noutaa sieltä lähtevät lähetykset joka päivä about samaan aikaan, riippumatta siitä onko pakettisi pakattu aamulla vai iltapäivästä...
 
Olisi edes lupaus, että lähtee heidän omalta varastolta seuraavana päivänä klo 12.

Nimenomaan näin. Postin/Matkahuollon kuljetusajoissa voi olla maantieteellisiä eroja mutta pääosin venyneet toimitusajat eivät johdu kuljetusyrityksistä vaan nimenomaan siitä etteivät myyjät saa tilauksia käsiteltyä toimituskuntoon riittävän nopeasti. Mikään tilapäinen ruuhka tai flunssaaalto ei voi olla syynä samaan ongelmaan vuodesta toiseen.
 
Siinä mielessä tilanne on parantunut että Verkkokauppa näyttää tarjoavan saman päivän pikatoimitukset pääkaupunkiseudun lisäksi Tampereelle, ja Jimm's ainakin osaan Suomea. Tosin en ole testannut miten nuo käytännössä toimivat, mutta koska kyseessä ei ole postin palvelu niin todennäköisesti hyvin.
Joillakin pienemmillä verkkokaupoilla se logistiikka vain toimii: Joka kerta kun olen tilannut petenkoiratarvikkeesta niin tilaus on lähtenyt samana päivänä, tänäänkin postitusilmoitus tuli tunnin sisällä tilauksesta. Toki voluumit ovat hieman eri luokkaa.
 
Nyt taisi tulla oma henkilökohtainen ennätys tilauksen käsittelynopeudessa. Tein tilauksen verkkokauppaan eilen 15:46, 15:50 tuli viesti että tilaus on pakattu ja valmiina kuljetukseen ja 16:25 Posti oli ottanut sen kyytiin. Perillä pakettiautomaatissa pitäisi olla vielä tänään. Tämä pääkaupunkiseudulla Espoosta Helsinkiin, ei ollut tosin atk kamaa vaan tilasin kultaliikkeestä (Sellon Kulta-Aika) rannekellon. Mukana tosin taisi olla myös tuuria, eli osuin juuri sopivaan ajankohtaan, tuskin tuoltakaan Posti tavaraa kuljetukseen hakee useammin kuin kerran päivässä.

Omista kokemuksista suurin ärsytyksen aihe ovat olleet verkkokaupat, joiden varastosaldosta ei tiedä onko tuote kaupan omassa varastossa vai jossain tukkurilla. Kerran tilasin muistikamman, jota kaupan tietojen mukaan oli varastossa, taisi olla mainittu toimitusaika 1-3pv. Toive oli saada se nopeasti niin otin noudolla liikkeestä, ajattelin että kunhan ehtivät tilauksen käsittelemään niin voin käydä heti hakemassa. Tilaus käsiteltiin seuraavana aamuna, mutta sieltä tulikin tieto, että tavara tulee jostain tukkurilta liikkeeseen ja tässä taisi lopulta mennä vielä päivän pidempään kuin luvattu maksimi eli 4 päivää. Jos olisin tiennyt tilausta tehdessä ettei tavaraa olekaan liikkeen omassa varastossa, olisin tilannut muualta tai ainakin suoraan kotiinkuljetuksella noudon sijaan. Kyse oli pienehköstä putiikista, jolla kuitenkin on ihan myymälä ja henkilökuntaa paikalla siellä, eli ei ollut mikään yhden ihmisen olohuonefirma. Toki tämäkin olisi selvinnyt jos olisin ensin soittanut liikkeeseen, mutta se mielestäni vesittää verkkokauppojen ja reaaliaikaisen varastosaldon ideaa jos asia pitää varmistaa puhelimella.
 
Elisalla kyllä jäätävän nopeata toimintaa. Eilen tilattu tuote ja tilausvahvistus sähköpostissa siis eilen klo 14:49. Tänään tuote noudettavissa Postin pakettiautomaatissa.
 
mites tuo gigantin 50 päivän palautus lasketaan, kun 19.2 tilattu tuote tuli vasta nyt postissa ja toimituspäivänä tuli kuitti sähköpostiin jossa vaan lukee ostopäivä 19.2. Eikö palautusoikeus ole tarkoitus olla aika jolloin tuotetta ehtii testata ja sen pitäisi alkaa toimituspäivästä?
 
mites tuo gigantin 50 päivän palautus lasketaan, kun 19.2 tilattu tuote tuli vasta nyt postissa ja toimituspäivänä tuli kuitti sähköpostiin jossa vaan lukee ostopäivä 19.2. Eikö palautusoikeus ole tarkoitus olla aika jolloin tuotetta ehtii testata ja sen pitäisi alkaa toimituspäivästä?

Jos luet palautusehdot, niin uskoisin että siellä mainitaan "päivä, jolloin vastaanotat tuotteen" tms...
 
Onko täällä porukalla kokemusta Gigantin huollosta/takuuvaihdosta? Itellä lahosi nelisen viikkoa sitten EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra näytönohjain ja sen lähetin postitse Gigantille. Gigantti on omien sanojensa mukaan lähettänyt sen Ruotsiin huollettavaksi/tarkistettavaksi tms. 25.2.2021 eli karvan yli kolme viikkoa sitten. Olen pari kertaa soittanut Gigantin maksulliseen aspaa kysyäkseni näyttiksen tilannetta, kun en ole saanut huollon tilan seuraamiseen tarkoitettua WEB-koodia vieläkään, vaikka sitäkin olen useasti kysynyt. Aina tulee jotain epämääräistä, että jotain huoltolähetettä ei ole muodostettu..? Kuitenkin Gigantin sivuilla lukee, että koodin saisi saman tien, jos olisi paketin vienyt Gigantin liikkeeseen ja koodi pitäisi saada myös aspasta kysymällä, vaan kun en ole kahdella yrityksellä vieläkään saanut.

Sivuilla lukee, että huolto kestää tavallisesti noin 10-15 päivää ja että he pitävät asiakkaan ajantasalla tekstiviestitse. No arvatkaa ovatko pitäneet? Eivät. Ainoa viesti, joka on tullut, oli tieto tuosta Ruotsiin lähettämisestä vajaa kolme viikkoa sitten. Senkin viestin saaminen oli työn ja tuskan takana. Jouduin soittamaan maksulliseen aspaan, jossa luvattiin jättää soittopyyntö jollekin asiasta tietävälle. No eipä sieltä sitten soitettu, vaan lähetettiin se viesti.

Täytyy varmaan taas loppuviikosta soittaa maksulliseen aspaan ja kysyä missä mennään, vaikka tuskin siellä mitään vieläkään tietävät.
 
Aikaisemmin kun kehuin Elisaa nopeudesta pitää antaa haukutkin.. Tiedän ettei heillä ole mitään hintatakuuta yms käytössä mutta ei siellä aspa:lla paljoa pelisilmää ole.

Tilasin puhelimen + oheistarvikkeet heiltä ja kaikki sujui ongelmitta. Kun luuri oli vastaanotettu ja otettu käyttöön alle 2vrk:n päästä se tuli tarjoukseen, 30,- halvemmalla+ kuulokkeet kaupanpäälle.

Kysyin aspasta onko mahdollisuutta saada mitään hyvitystä vaikka tiedän ettei hintatakuuta olekkaan. Ei onnistu, käyttöön otettu puhelin pitäisi palauttaa (en edes tiedä onnistuuko koska panssarilasi kiinni jne). Ilmoitin etten viitsi palauttaa tuon summan takia, varsinkin kun kaikki ohjelmat, kuvat, viestit yms. siirretty jo uuteen luuriin.

Kerroin että valitettavaa jos noin pienestä summasta haluavat luopua hyvästä asiakkaasta (itselläni kolme liittymää Elisalla yhtä. 90,-/kk) ja siirtävät liittymät muualle. Samat edut saan muiltakin operaattoreilta. Taas tuli joku vakio vastaus että hinnat muuttuvat päivittäin ja palautus on ainoa vaihtoehto jne.

No, paska tuuri eikä mun elämä kymppeihin lopu. En todellakaan viitsi palauttaa ja ostaa samaa luuria tuon takia. Nyt siirsin ensimmäisen liittymän pois niin johan tuli itku-vinku viestiä että voivat tehdä paremman tarjouksen jne.

Operaattoreille on melkoinen kilpailu asiakkaista, ihme että aspa ei pysty tuollaisessa tapauksessa mitään tekemään.
 
Onko täällä porukalla kokemusta Gigantin huollosta/takuuvaihdosta? Itellä lahosi nelisen viikkoa sitten EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra näytönohjain ja sen lähetin postitse Gigantille. Gigantti on omien sanojensa mukaan lähettänyt sen Ruotsiin huollettavaksi/tarkistettavaksi tms. 25.2.2021 eli karvan yli kolme viikkoa sitten. Olen pari kertaa soittanut Gigantin maksulliseen aspaa kysyäkseni näyttiksen tilannetta, kun en ole saanut huollon tilan seuraamiseen tarkoitettua WEB-koodia vieläkään, vaikka sitäkin olen useasti kysynyt. Aina tulee jotain epämääräistä, että jotain huoltolähetettä ei ole muodostettu..? Kuitenkin Gigantin sivuilla lukee, että koodin saisi saman tien, jos olisi paketin vienyt Gigantin liikkeeseen ja koodi pitäisi saada myös aspasta kysymällä, vaan kun en ole kahdella yrityksellä vieläkään saanut.

Sivuilla lukee, että huolto kestää tavallisesti noin 10-15 päivää ja että he pitävät asiakkaan ajantasalla tekstiviestitse. No arvatkaa ovatko pitäneet? Eivät. Ainoa viesti, joka on tullut, oli tieto tuosta Ruotsiin lähettämisestä vajaa kolme viikkoa sitten. Senkin viestin saaminen oli työn ja tuskan takana. Jouduin soittamaan maksulliseen aspaan, jossa luvattiin jättää soittopyyntö jollekin asiasta tietävälle. No eipä sieltä sitten soitettu, vaan lähetettiin se viesti.

Täytyy varmaan taas loppuviikosta soittaa maksulliseen aspaan ja kysyä missä mennään, vaikka tuskin siellä mitään vieläkään tietävät.
Sen voin sanoa että jos se kortti on niin rikki että ei pysty normaalien toimien sisällä korjaamaan niin pitkä odotus tulee sulle. Kuten jo joka paikassa kuulutettu RTX3000-sarjan korttien huono saatavuus koskee myös giganttia ja noi EVGA:n kortit on sieltä vaikeemmasta päästä hankkia.
Joten voi mennä kesään tai jopa pidemmälle että saisit uuden kortin sieltä takaisin.
Mielenkiinnosta kysyn että miten se näytönohjain hajosi?
 
Sen voin sanoa että jos se kortti on niin rikki että ei pysty normaalien toimien sisällä korjaamaan niin pitkä odotus tulee sulle. Kuten jo joka paikassa kuulutettu RTX3000-sarjan korttien huono saatavuus koskee myös giganttia ja noi EVGA:n kortit on sieltä vaikeemmasta päästä hankkia.
Joten voi mennä kesään tai jopa pidemmälle että saisit uuden kortin sieltä takaisin.
Mielenkiinnosta kysyn että miten se näytönohjain hajosi?
Joo olen varautunut pitkään odotukseen. Toisaalta Evgalta on RMA:n kautta vissiin hyvin liikkunut kortteja ja heillä taitaa olla erillisiä kortteja varattuna takuujuttuihin. Olisi kiva saada edes tietoa yrittävätkö Gigantilla laittaa asiaa eteenpäin. Olisi varmaan kannattanut laittaa suoraan Evgalle takuuseen ja maksaa postit Saksaan.

Kortti hajosi artifaktien saattelemana työpöydällä. Ei enää postaa, vaan antaa Asuksen emolla errorin 97 ja MSI:llä errorin B2. Kortti hajosi pian EK:n vesiblokin asennuksen jälkeen. Vastaavia tapauksia on Redditissä ja Evgan foorumilla ehkä parisen kymmentä (eli blokin asennuksen jäljiltä monella ei ole lainkaan enää bootannut ja antaa samoja erroreita kuin minulla).

Tällä hetkellä ainakin EK:n puolella on tutkinta käynnissä, johtuuko hajoamiset heidän blokista/takalevystä vai onko ongelma Evgan FTW3-korteissa. Toistaiseksi veikkaukset EK:n puolelta osoittavat mahdollisesti Evgan korttien heikkoihin juotoksiin, jotka eivät kestä kortin purkamista, vaikka tekisi huolellisesti eikä ulkoista vahinkoa näy.
 
Mitenkäs menee Jimms:llä (tai miksei muillakin) näytönohjaimen palautus? Pystyykö kuluitta palauttamaan verkosta ostetun palautusajan puitteissa, vaikka näytönohjain on ollut koneessa käytössä hetken?
 
Operaattoreille on melkoinen kilpailu asiakkaista, ihme että aspa ei pysty tuollaisessa tapauksessa mitään tekemään.

Normiaspa ei kyllä voi tehdä juuri mitään. Ei niillä ole mitään valtuuksia antaa alennuksia. Pitää mennä korkeammalle taholle jos haluaa saada jotain aikaiseksi.
 
Palautin Poweriin hiiren, jota ei ollut nettikaupassa saldoilla, mutta tilaaminen onnistui "toimituksena myymälästä". Hiiri oli kuitenkin sopimaton omaan käteen ja piti palauttaa. Vein sen seuraavana päivänä takaisin liikkeeseen ja rahat tuli tänään tilille. Paitsi että 12,90 toimituskulut jäivät palauttamatta.

Alan nyt vääntämään tuosta, mutta tiedoksi, jotta muutkin huomaa tarkistaa onko toimituskulutkin palautettu. Kuluttajasuojalaki edellyttää että toimituskustannuksetkin on palautettava. Tuotteen palautuksesta tulevia kuluja ei tarvitse palauttaa, jos kauppa on ehdoissaan näin sanonut (ja power sanookin) -siksi itse hiiren liikkeeseen.
 
Palautin Poweriin hiiren, jota ei ollut nettikaupassa saldoilla, mutta tilaaminen onnistui "toimituksena myymälästä". Hiiri oli kuitenkin sopimaton omaan käteen ja piti palauttaa. Vein sen seuraavana päivänä takaisin liikkeeseen ja rahat tuli tänään tilille. Paitsi että 12,90 toimituskulut jäivät palauttamatta.

Alan nyt vääntämään tuosta, mutta tiedoksi, jotta muutkin huomaa tarkistaa onko toimituskulutkin palautettu. Kuluttajasuojalaki edellyttää että toimituskustannuksetkin on palautettava. Tuotteen palautuksesta tulevia kuluja ei tarvitse palauttaa, jos kauppa on ehdoissaan näin sanonut (ja power sanookin) -siksi itse hiiren liikkeeseen.

Gigantti yritti tuossa taannoin ihan samaa. Palautin reitittimen liikkeeseen ja vasta kotona huomasin että toimituskuluja ei oltu palautettu. Aspassa väitettiin silmät kirkkaana että toimituskuluja ei tarvitse palauttaa. Pienen väännön lopuksi kyllä sitten palauttivat.
 
Gigantti yritti tuossa taannoin ihan samaa. Palautin reitittimen liikkeeseen ja vasta kotona huomasin että toimituskuluja ei oltu palautettu. Aspassa väitettiin silmät kirkkaana että toimituskuluja ei tarvitse palauttaa. Pienen väännön lopuksi kyllä sitten palauttivat.
Ai. Olen mielestäni palauttanut Gigantin myymälätoimituksen joskus ongelmitta. Lienee siis myyjäkohtaista siellä. Powerilta nyt vastasivatkin, joten taistelu alkakoon
1616056122253.png
 
Palautin Poweriin hiiren, jota ei ollut nettikaupassa saldoilla, mutta tilaaminen onnistui "toimituksena myymälästä". Hiiri oli kuitenkin sopimaton omaan käteen ja piti palauttaa. Vein sen seuraavana päivänä takaisin liikkeeseen ja rahat tuli tänään tilille. Paitsi että 12,90 toimituskulut jäivät palauttamatta.

Alan nyt vääntämään tuosta, mutta tiedoksi, jotta muutkin huomaa tarkistaa onko toimituskulutkin palautettu. Kuluttajasuojalaki edellyttää että toimituskustannuksetkin on palautettava. Tuotteen palautuksesta tulevia kuluja ei tarvitse palauttaa, jos kauppa on ehdoissaan näin sanonut (ja power sanookin) -siksi itse hiiren liikkeeseen.

Veloitettiinko sulta siis ihan erilliset toimituskulut siitä että hiiri toimitettiin myymälään, eli laskussa/tilausvahvistuksessa luki ”toimituskulut”? Jos näin niin sitten voivat pidättää, mutta jos et maksanut muuta kuin tuotteen hinnan niin eivät voi pidättää, vaan koko tuotteen hinta on palautettava.

Yrityksen omia, erittelemättömiä logistiikkakuluja ei voi veloittaa palautustilanteessa asiakkaalta ihan tosta noin vaan.
 
Veloitettiinko sulta siis ihan erilliset toimituskulut siitä että hiiri toimitettiin myymälään, eli laskussa/tilausvahvistuksessa luki ”toimituskulut”? Jos näin niin sitten voivat pidättää, mutta jos et maksanut muuta kuin tuotteen hinnan niin eivät voi pidättää, vaan koko tuotteen hinta on palautettava.

Yrityksen omia, erittelemättömiä logistiikkakuluja ei voi veloittaa palautustilanteessa asiakkaalta ihan tosta noin vaan.
Ei hiirtä toimitettu myymälään vaan tilasin sen netistä ja se tuli postilla minulle ihan kuin mikä tahansa verkko-ostos. Kuitilla toimituskulut näkyvät aivan normaaleina, eivätkä omana rivinään "palvelutuotteena".

1616058529073.png
 
Ei hiirtä toimitettu myymälään vaan tilasin sen netistä ja se tuli postilla minulle ihan kuin mikä tahansa verkko-ostos. Kuitilla toimituskulut näkyvät aivan normaaleina, eivätkä omana rivinään "palvelutuotteena".

Kato, mä luin ton ”väärin päin” että tilasit tuotteen myymälään, ei myymälästä :facepalm:

Mutta joo, lähtökohtahan kaikissa tällaisissa lisämaksuissa on, että jos toimituskulu onkin ”palvelumaksu” eikä toimituskulu, eikä niitä hyvitetä mikäli tuotteen palauttaa, pitäisi se kertoa ihan erityisen selvästi kuluttajalle tilausvaiheessa.

Mutta varmaan nuo saa takaisin viimeistään kuluttajaneuvonnan kautta pyöräyttämällä, tuskin löytyy pitäivä perusteita miksi nuo saisi olla hyvittämättä... Muista sitten vaatia sen jälkeen korvaukset myös asian selvittelykuluista :)
 
Ei hiirtä toimitettu myymälään vaan tilasin sen netistä ja se tuli postilla minulle ihan kuin mikä tahansa verkko-ostos. Kuitilla toimituskulut näkyvät aivan normaaleina, eivätkä omana rivinään "palvelutuotteena".

Ihan etämyyntilainsäädännön ja Powerin omien toimitusehtojenkaan mukaan ei pitäisi olla mitään ongelmaa saada rahansa takaisin myös kuljetuksen osuudesta.

Ihme perseilyä.
 
Ihan etämyyntilainsäädännön ja Powerin omien toimitusehtojenkaan mukaan ei pitäisi olla mitään ongelmaa saada rahansa takaisin myös kuljetuksen osuudesta.

Ihme perseilyä.
Jotta ei jäisi hyvät sanatkin sanomatta, niin kuluttajasuojalakiin vetoamalla Power lupasi hyvittää toimituskulut. Perusteena heiltä oli, että muita toimitustapoja ei ollut käytettävissä. Loppu hyvin kaikki hyvin, mutta olkaahan foorumiveljet (ja siskot) tarkkana
 
Onko Powerin toimitukset tosiaan mennyt ala-arvoiseksi sekoiluksi kuten vaikka Trustpilotin arviot antaa ymmärtää? Itsellä tasan yksi kokemus Powerin kotiintoimituksesta parin vuoden takaa ja silloin kyllä toimi ok, muistaakseni.
Suomalaiseen tapaan tosin vain huonot kokemukset kerrotaan, mutta vähän arveluttaa, kun faija tilasi itselleen toissapäivänä Sonyn telkkarin kotiintoimituksella; eli tilausvahvistuksessa näkyy "Toimitustapa Toimitus myymälöistä".

Oletuksena siis, että tuodaan jostain etelän myymälästä, kun Vantaalla ollaan. Tammiston myymälässä vielä eilen saldoilla kyseistä mallia.
Eilen illalla tilauksen osalta näytti, että "Lähetetty. 18.3.2021 17.45" ja äkkiseltään luultiin, että telkkaria jo tuodaan kotiin; varsinainen seuranta ei Powerin sivuilla eilen toiminut.
Eipä telkkaria kuulunut eilen ja tänään seuranta alkoi toimimaan ja näyttää, että telkkaria rahdataan Rovaniemeltä Vantaalle! Mikähän idea tuossa mahtaa olla vai näyttääkö Powerin seuranta mitä sattuu?
 
Todennäköisesti poistuva malli, ja Rovaniemellä saattaa olla niitä useampi, ja niistä halutan eroon. Siksi Rovaniemeltä asti. Varaston vanheneminen jne.
 
Onko Powerin toimitukset tosiaan mennyt ala-arvoiseksi sekoiluksi kuten vaikka Trustpilotin arviot antaa ymmärtää? Itsellä tasan yksi kokemus Powerin kotiintoimituksesta parin vuoden takaa ja silloin kyllä toimi ok, muistaakseni.
Suomalaiseen tapaan tosin vain huonot kokemukset kerrotaan, mutta vähän arveluttaa, kun faija tilasi itselleen toissapäivänä Sonyn telkkarin kotiintoimituksella; eli tilausvahvistuksessa näkyy "Toimitustapa Toimitus myymälöistä".

Oletuksena siis, että tuodaan jostain etelän myymälästä, kun Vantaalla ollaan. Tammiston myymälässä vielä eilen saldoilla kyseistä mallia.
Eilen illalla tilauksen osalta näytti, että "Lähetetty. 18.3.2021 17.45" ja äkkiseltään luultiin, että telkkaria jo tuodaan kotiin; varsinainen seuranta ei Powerin sivuilla eilen toiminut.
Eipä telkkaria kuulunut eilen ja tänään seuranta alkoi toimimaan ja näyttää, että telkkaria rahdataan Rovaniemeltä Vantaalle! Mikähän idea tuossa mahtaa olla vai näyttääkö Powerin seuranta mitä sattuu?

Luulisi että sinulta tiedustellaan toimitusajankohtaa ennen kuin sitä lähdetään tuomaan ovelle..?
 
Luulisi myös ettei Vantaalta katsottuna kannata tavaraa tuoda Rovaniemeltä asti.. eli tuntuu ettei aina järjellä voi päätellä. Toisekseen minulta ei tässä tapauksessa kysellä mitään vaan lähinnä itse kyselen tyhmiä (, kun faijalla välillä haasteita vastailla puheluihin ja viesteihin mitä toimitukseenkin liittyen saattaa tulla).
 
Luulisi myös ettei Vantaalta katsottuna kannata tavaraa tuoda Rovaniemeltä asti.. eli tuntuu ettei aina järjellä voi päätellä. Toisekseen minulta ei tässä tapauksessa kysellä mitään vaan lähinnä itse kyselen tyhmiä (, kun faijalla välillä haasteita vastailla puheluihin ja viesteihin mitä toimitukseenkin liittyen saattaa tulla).
Eiköhän kyse ole esimerkiksi varastonkierrosta jne, jos kerran haluttiin kauempaa toimittaa. Tai sitten siellä oli niitä useampi kappale. Saattaa olla, että Rovaniemellä olisi jouduttu kirjaamaan tavaran arvon laskua kyseiselle televisiolle esimerkiksi 33% sisäänostohinnasta vaikkapa kuukauden päästä, ja nyt kun se toimitettiin sieltä, säästyttiin siltä.
 
Eiköhän kyse ole esimerkiksi varastonkierrosta jne, jos kerran haluttiin kauempaa toimittaa. Tai sitten siellä oli niitä useampi kappale. Saattaa olla, että Rovaniemellä olisi jouduttu kirjaamaan tavaran arvon laskua kyseiselle televisiolle esimerkiksi 33% sisäänostohinnasta vaikkapa kuukauden päästä, ja nyt kun se toimitettiin sieltä, säästyttiin siltä.

Muussa tilanteessa joku varastonkiertosysteemi voisi käydä järkeen, mutta Powerin sivuilla kerrotaan näin:

Toimitus myymälöistä
Toimitus kotiovelle 1–3 arkipäivässä. Tilaus lähetetään lähimmästä myymälän varastosta Suomesta.


Tuntuu lähinna v*lta lähettää kauimmasta mahdollisesta myymälästä. Telkkareita (SONY 65" 4K LED TV KD65X7055BAEP) on siis puolessa Suomen Power-myymälöiden varastossa. Mutta ei (enää) Rovaniemellä tosin.

Ilmeisesti rivien välistä pitäisi lukea, että koskee vain myymälässä maksettuja tuotteita tms. Ja eihän siinä kerrota, että asiakasta lähimmästä. Tällä kertaa siis napapiiriä lähimmästä.
No, se on semmosta, aina ei onnistu. Eipä ole suoraan itseltä pois, kun ei oma tilaus kyseessä, mutta taidan kyllä skippaa omissakin hankinnoissa tämän putiikin toimitukset ja suosiolla noutaa myymälästä.
 
Muussa tilanteessa joku varastonkiertosysteemi voisi käydä järkeen, mutta Powerin sivuilla kerrotaan näin:

Toimitus myymälöistä
Toimitus kotiovelle 1–3 arkipäivässä. Tilaus lähetetään lähimmästä myymälän varastosta Suomesta.


Tuntuu lähinna v*lta lähettää kauimmasta mahdollisesta myymälästä. Telkkareita (SONY 65" 4K LED TV KD65X7055BAEP) on siis puolessa Suomen Power-myymälöiden varastossa. Mutta ei (enää) Rovaniemellä tosin.

Ilmeisesti rivien välistä pitäisi lukea, että koskee vain myymälässä maksettuja tuotteita tms. Ja eihän siinä kerrota, että asiakasta lähimmästä. Tällä kertaa siis napapiiriä lähimmästä.
No, se on semmosta, aina ei onnistu. Eipä ole suoraan itseltä pois, kun ei oma tilaus kyseessä, mutta taidan kyllä skippaa omissakin hankinnoissa tämän putiikin toimitukset ja suosiolla noutaa myymälästä.

En nyt oikein ymmärrä mikä ongelma siinä on mistä se telkkari tulee? Joku syy siihen on miksi tulee kauempaa.
 
Muussa tilanteessa joku varastonkiertosysteemi voisi käydä järkeen, mutta Powerin sivuilla kerrotaan näin:

Toimitus myymälöistä
Toimitus kotiovelle 1–3 arkipäivässä. Tilaus lähetetään lähimmästä myymälän varastosta Suomesta.


Tuntuu lähinna v*lta lähettää kauimmasta mahdollisesta myymälästä. Telkkareita (SONY 65" 4K LED TV KD65X7055BAEP) on siis puolessa Suomen Power-myymälöiden varastossa. Mutta ei (enää) Rovaniemellä tosin.

Ilmeisesti rivien välistä pitäisi lukea, että koskee vain myymälässä maksettuja tuotteita tms. Ja eihän siinä kerrota, että asiakasta lähimmästä. Tällä kertaa siis napapiiriä lähimmästä.
No, se on semmosta, aina ei onnistu. Eipä ole suoraan itseltä pois, kun ei oma tilaus kyseessä, mutta taidan kyllä skippaa omissakin hankinnoissa tämän putiikin toimitukset ja suosiolla noutaa myymälästä.

Toimitetaan lähimmästä myymälästä. Jos nuo on esim. Click & Collect varattuina, niin siinä on 24h aikaa noutaa tilaus. Jos niitä ei kukaan nouda, niin vapautuu 24h jälkeen. Jos tilaus hetkellä on vapaana vain Rovaniemellä, niin sitten se tulee Rovaniemeltä.

Itse tilasin jotain Tokmannilta, kun paikallisessa myymälässä sitä ei ollut samana päivänä. Noh, seuraavana päivänä sitä oli taas saldoilla. Ei auttanu ku odottaa pari extra päivää, että omat tuotteet tuli. Kun kukaan ei voi ennustaa onko noita mun tilaamia tuotteita jo matkalla myymälään vai ei.

Edit: Mulla oli verkkokauppa.comissa tuote kolme päivää tällä viikolla käsittelyssä (ja tuotetta oli reilusti varastossa) ja melkoista arpapeliä tuo on koska tuotteita saa mistäkin kaupasti. Onneksi en ole 2000-luvulla syntynyt, niin tietää, että alle 2 viikkoa on kohtuullinen toimitusaika. :)
 
En nyt oikein ymmärrä mikä ongelma siinä on mistä se telkkari tulee? Joku syy siihen on miksi tulee kauempaa.

Samaa kysyin itsekin, kun ei siis oma tilaus kyseessä.:rolleyes:
No lähinnä aiheuttaa vanhukselle,faijalle siis, pään pyörittelyä, kun luulee, että asiat hoituu niin kuin (parhaimillaan) luvataan eli seuraavana päivä tuodaan telkkari muutaman kilometrin päässä olevasta myymälästä suoraan kotiin. Eipä faija siihen kuole, jos menee yli luvatun toimitusajan ja joutuu 65" ruudun sijaan 42":sta tihrustella vielä parit iltauutiset. Kuittailee vaan mulle, kun menin mainitsemaan, että tilasin oman telkkarin Powerista ja silloin homma sujui. Nyt Powerin tilauksen seurannan päivämäärätkin näyttää omaankin silmään jokseenkin sekavilta.

Toimitetaan lähimmästä myymälästä. Jos nuo on esim. Click & Collect varattuina, niin siinä on 24h aikaa noutaa tilaus. Jos niitä ei kukaan nouda, niin vapautuu 24h jälkeen. Jos tilaus hetkellä on vapaana vain Rovaniemellä, niin sitten se tulee Rovaniemeltä.

Itse tilasin jotain Tokmannilta, kun paikallisessa myymälässä sitä ei ollut samana päivänä. Noh, seuraavana päivänä sitä oli taas saldoilla. Ei auttanu ku odottaa pari extra päivää, että omat tuotteet tuli. Kun kukaan ei voi ennustaa onko noita mun tilaamia tuotteita jo matkalla myymälään vai ei.

Edit: Mulla oli verkkokauppa.comissa tuote kolme päivää tällä viikolla käsittelyssä (ja tuotetta oli reilusti varastossa) ja melkoista arpapeliä tuo on koska tuotteita saa mistäkin kaupasti. Onneksi en ole 2000-luvulla syntynyt, niin tietää, että alle 2 viikkoa on kohtuullinen toimitusaika. :)

Tässä tapauksessa taitaa ongelma olla, että asiakas (faija siis) on syntynyt lähempänä 1800 lukua kuin 2000 lukua. 1980-luvun kasvattina osaan jo suodattaa turhat lupaukset ja ostaa kuranttia tavaraa jopa Aliexpressistä ja odotella toimitusta muutaman kuukauden. :rofl:

Sikäli en ole enää itse kartalla miten nuo kotimaan putiikkien varastopuljaukset pyörii, kun enimmäkseen tilaan ulkoimailta. En jaksa metsästää ja odotella Gigantin/Powerin yms. tarjouksia.
Varmaankaan Powerin "VARASTOSSA" ei tarkoita, että tuotetta olisi oikeasti toimitettavissa kyseisen myymälän varastosta vaan voi olla myös toisella asiakkaalla varattuna.

Lähinnä tosiaan alkoi vaan ihmetyttää, että tajuaako kaikki asiakkaat (myös kansakoulun kasvatit) mitä verkkokaupoissa luvataan tai annetaan ymmärtää ja mikä on sitten todellisuus? Itselle ei ongelma, kun sen verran tolkuttomia tuoteselosteita on kahlannut läpi Ebayssa, Alissa yms. ettei juuri hetkauta.
Faija nyt lähinnä käynyt myymälöissä asioimassa aiemmin ja nyt koronakurimuksessa joutuu opetella verkkokauppoja käyttämään. Ei näytä ensikertalaisella olevan aina helppoa ja vähintään pieniä pettymyksiä on luvassa. Toki satoja tilauksia tehneet konkarit ei näe mitään ongelmaa, itseni mukaan lukien, kun kaikki on selkärangassa. Telkkarikin piti kyllä tilata yhdessä tai olisin vaikka noutanutkin, mutta meni faija sitten "yllättämään". Jäi sitten varmistamatta toimiiko Elisa Viihde yms. muut Sonyssa. :facepalm:
 
Kiinasta ja jenkeistä tilataan tavaraa "tuosta vaan", mutta Rollosta toimitettu tuote aiheuttaa päänvaivaa?

Powerin päävarasto on Ruotsissa. Olisiko se ollut parempi vaihtoehto?
 
Kiinasta ja jenkeistä tilataan tavaraa "tuosta vaan", mutta Rollosta toimitettu tuote aiheuttaa päänvaivaa?

Powerin päävarasto on Ruotsissa. Olisiko se ollut parempi vaihtoehto?

Tässä oli nyt tyypin faija kyseessä. Sen puolesta vissiin ihmetellään.

Aika harva tuote valmistetaan Suomessa, niin ne usein tulevat jopa ihan ulkomailta asti. Tämä voi kyllä joillekin vanhemmille ihmisille olla yllätys. :)
 
Powerin Sonyn telkkari meni palautukseen ja faija maksoi toimituskulut oppirahana eli tilanne sen suhteen ohi. Hölmöä tässä selostaa sen enempää, kun harva kommentoija kaikkia viestejä tähän liittyen edes lukee.

Jäi vaan mietityttämään, että onko monella putiikilla Gigantin tyyppistä Express toimitusta?

EXPRESS: Arkisin klo 10:00 mennessä tehdyt tilaukset toimitetaan samana iltana klo 17-22. Myöhemmin tehdyt tilaukset seuraavana arki-iltana. Saatavilla Helsingin, Espoon, Vantaan, Turun ja Oulun alueilla.

En ole siis itse kiinnostunut, mutta hätähousuille varmaan voisin jatkossa suositella.
 
Kellään viime-/koronanaikaisia kokemuksia Verkkokauppa.comin Vantaan noutovarastolta?
Kannattaako mennä esim. heti aamulla tai myöhään illalla telkkaria hakemaan vai skipata kokonaan, jos häröpallossa tuntien jonotus ei nappaa? Itse käynyt kerran reilu vuosi sitten Black Friday ostoksen hakemassa ja silloin meni jotain pari tuntia odotellessa. Ei varmaan ihan normaalia, mutta vähän jäi huono maku..
 
Kellään viime-/koronanaikaisia kokemuksia Verkkokauppa.comin Vantaan noutovarastolta?
Kannattaako mennä esim. heti aamulla tai myöhään illalla telkkaria hakemaan vai skipata kokonaan, jos häröpallossa tuntien jonotus ei nappaa? Itse käynyt kerran reilu vuosi sitten Black Friday ostoksen hakemassa ja silloin meni jotain pari tuntia odotellessa. Ei varmaan ihan normaalia, mutta vähän jäi huono maku..

Eipä tuolla ollut ainakaan parisen viikkoa sitten kuin muutama ihminen samaan aikaan, kun menin arkipäivänä noin neljän aikoihin hakemaan omaa tilausta, max 5min meni siitä kun paikalle saavuin ja lähdin tilauksen kanssa kotio kun olin tuon noutoajankohdan etukäteen valinnut.
 
Eipä tuolla ollut ainakaan parisen viikkoa sitten kuin muutama ihminen samaan aikaan, kun menin arkipäivänä noin neljän aikoihin hakemaan omaa tilausta, max 5min meni siitä kun paikalle saavuin ja lähdin tilauksen kanssa kotio kun olin tuon noutoajankohdan etukäteen valinnut.

Hyvä tietää, että on meininki parantunut, eikä tuota noutoajankohdan varausta tainnut viimeksi ollakaan. Jäi kuitenkin testaamatta tällä kertaa, kun poikkesinkin ohikulkumatkalla Itiksen Gigantista 65" Philipsin poimimassa mukaan. Gigantin reissu oli pääosin yllättävän sujuva kokemus, kun klo 20 jälkeen ketään missään ja auton sai suoraan parkkiin Itäkadulle Gigantin eteen. Muistin kyllä taas miksei myymälöissä asiointi nappaa; alusta alkaen yritin kertoa, että olen vain ottamassa telkkarin mukaan kanssa kautta niin kuitenkin pitää kaikkea lisäpalvelua tyrkyttää ja sitten ollaan happamia, kun mikään ei kelpaa, edes asiakaspalautettu €599 Samppa (jossa ei sitä Androidia mikä oli yksi kriteeri). Voi tietty olla ettei maskin takaa muminat mennyt aina perille asti.
 
@mesag no duodanoin, "poikkesin ohikulkumatkalla" kuten sanoin. Eli kävin Itiksen Clasulla hakemassa collect@store keräyksen (-20% klubialet) ja kokeilin samalla onnea jos Gigantilla olisi tosiaan se yksittäinen varastosaldon mukainen töllö olemassa, kun lähinnä kriteerinä oli joku (toimiva) 65" Android-tv porukoille eikä merkillä/mallilla juuri väliä. Niin ja jos olisi sattunut kyseistä mallia olemaa näytillä; no ei ollut, mutta ei olisi kyllä päätökseen vaikuttanutkaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 312
Viestejä
4 509 025
Jäsenet
74 351
Uusin jäsen
Hopis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom