Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Ei hiirtä toimitettu myymälään vaan tilasin sen netistä ja se tuli postilla minulle ihan kuin mikä tahansa verkko-ostos. Kuitilla toimituskulut näkyvät aivan normaaleina, eivätkä omana rivinään "palvelutuotteena".

Ihan etämyyntilainsäädännön ja Powerin omien toimitusehtojenkaan mukaan ei pitäisi olla mitään ongelmaa saada rahansa takaisin myös kuljetuksen osuudesta.

Ihme perseilyä.
 
Ihan etämyyntilainsäädännön ja Powerin omien toimitusehtojenkaan mukaan ei pitäisi olla mitään ongelmaa saada rahansa takaisin myös kuljetuksen osuudesta.

Ihme perseilyä.
Jotta ei jäisi hyvät sanatkin sanomatta, niin kuluttajasuojalakiin vetoamalla Power lupasi hyvittää toimituskulut. Perusteena heiltä oli, että muita toimitustapoja ei ollut käytettävissä. Loppu hyvin kaikki hyvin, mutta olkaahan foorumiveljet (ja siskot) tarkkana
 
Onko Powerin toimitukset tosiaan mennyt ala-arvoiseksi sekoiluksi kuten vaikka Trustpilotin arviot antaa ymmärtää? Itsellä tasan yksi kokemus Powerin kotiintoimituksesta parin vuoden takaa ja silloin kyllä toimi ok, muistaakseni.
Suomalaiseen tapaan tosin vain huonot kokemukset kerrotaan, mutta vähän arveluttaa, kun faija tilasi itselleen toissapäivänä Sonyn telkkarin kotiintoimituksella; eli tilausvahvistuksessa näkyy "Toimitustapa Toimitus myymälöistä".

Oletuksena siis, että tuodaan jostain etelän myymälästä, kun Vantaalla ollaan. Tammiston myymälässä vielä eilen saldoilla kyseistä mallia.
Eilen illalla tilauksen osalta näytti, että "Lähetetty. 18.3.2021 17.45" ja äkkiseltään luultiin, että telkkaria jo tuodaan kotiin; varsinainen seuranta ei Powerin sivuilla eilen toiminut.
Eipä telkkaria kuulunut eilen ja tänään seuranta alkoi toimimaan ja näyttää, että telkkaria rahdataan Rovaniemeltä Vantaalle! Mikähän idea tuossa mahtaa olla vai näyttääkö Powerin seuranta mitä sattuu?
 
Todennäköisesti poistuva malli, ja Rovaniemellä saattaa olla niitä useampi, ja niistä halutan eroon. Siksi Rovaniemeltä asti. Varaston vanheneminen jne.
 
Onko Powerin toimitukset tosiaan mennyt ala-arvoiseksi sekoiluksi kuten vaikka Trustpilotin arviot antaa ymmärtää? Itsellä tasan yksi kokemus Powerin kotiintoimituksesta parin vuoden takaa ja silloin kyllä toimi ok, muistaakseni.
Suomalaiseen tapaan tosin vain huonot kokemukset kerrotaan, mutta vähän arveluttaa, kun faija tilasi itselleen toissapäivänä Sonyn telkkarin kotiintoimituksella; eli tilausvahvistuksessa näkyy "Toimitustapa Toimitus myymälöistä".

Oletuksena siis, että tuodaan jostain etelän myymälästä, kun Vantaalla ollaan. Tammiston myymälässä vielä eilen saldoilla kyseistä mallia.
Eilen illalla tilauksen osalta näytti, että "Lähetetty. 18.3.2021 17.45" ja äkkiseltään luultiin, että telkkaria jo tuodaan kotiin; varsinainen seuranta ei Powerin sivuilla eilen toiminut.
Eipä telkkaria kuulunut eilen ja tänään seuranta alkoi toimimaan ja näyttää, että telkkaria rahdataan Rovaniemeltä Vantaalle! Mikähän idea tuossa mahtaa olla vai näyttääkö Powerin seuranta mitä sattuu?

Luulisi että sinulta tiedustellaan toimitusajankohtaa ennen kuin sitä lähdetään tuomaan ovelle..?
 
Luulisi myös ettei Vantaalta katsottuna kannata tavaraa tuoda Rovaniemeltä asti.. eli tuntuu ettei aina järjellä voi päätellä. Toisekseen minulta ei tässä tapauksessa kysellä mitään vaan lähinnä itse kyselen tyhmiä (, kun faijalla välillä haasteita vastailla puheluihin ja viesteihin mitä toimitukseenkin liittyen saattaa tulla).
 
Luulisi myös ettei Vantaalta katsottuna kannata tavaraa tuoda Rovaniemeltä asti.. eli tuntuu ettei aina järjellä voi päätellä. Toisekseen minulta ei tässä tapauksessa kysellä mitään vaan lähinnä itse kyselen tyhmiä (, kun faijalla välillä haasteita vastailla puheluihin ja viesteihin mitä toimitukseenkin liittyen saattaa tulla).
Eiköhän kyse ole esimerkiksi varastonkierrosta jne, jos kerran haluttiin kauempaa toimittaa. Tai sitten siellä oli niitä useampi kappale. Saattaa olla, että Rovaniemellä olisi jouduttu kirjaamaan tavaran arvon laskua kyseiselle televisiolle esimerkiksi 33% sisäänostohinnasta vaikkapa kuukauden päästä, ja nyt kun se toimitettiin sieltä, säästyttiin siltä.
 
Eiköhän kyse ole esimerkiksi varastonkierrosta jne, jos kerran haluttiin kauempaa toimittaa. Tai sitten siellä oli niitä useampi kappale. Saattaa olla, että Rovaniemellä olisi jouduttu kirjaamaan tavaran arvon laskua kyseiselle televisiolle esimerkiksi 33% sisäänostohinnasta vaikkapa kuukauden päästä, ja nyt kun se toimitettiin sieltä, säästyttiin siltä.

Muussa tilanteessa joku varastonkiertosysteemi voisi käydä järkeen, mutta Powerin sivuilla kerrotaan näin:

Toimitus myymälöistä
Toimitus kotiovelle 1–3 arkipäivässä. Tilaus lähetetään lähimmästä myymälän varastosta Suomesta.


Tuntuu lähinna v*lta lähettää kauimmasta mahdollisesta myymälästä. Telkkareita (SONY 65" 4K LED TV KD65X7055BAEP) on siis puolessa Suomen Power-myymälöiden varastossa. Mutta ei (enää) Rovaniemellä tosin.

Ilmeisesti rivien välistä pitäisi lukea, että koskee vain myymälässä maksettuja tuotteita tms. Ja eihän siinä kerrota, että asiakasta lähimmästä. Tällä kertaa siis napapiiriä lähimmästä.
No, se on semmosta, aina ei onnistu. Eipä ole suoraan itseltä pois, kun ei oma tilaus kyseessä, mutta taidan kyllä skippaa omissakin hankinnoissa tämän putiikin toimitukset ja suosiolla noutaa myymälästä.
 
Muussa tilanteessa joku varastonkiertosysteemi voisi käydä järkeen, mutta Powerin sivuilla kerrotaan näin:

Toimitus myymälöistä
Toimitus kotiovelle 1–3 arkipäivässä. Tilaus lähetetään lähimmästä myymälän varastosta Suomesta.


Tuntuu lähinna v*lta lähettää kauimmasta mahdollisesta myymälästä. Telkkareita (SONY 65" 4K LED TV KD65X7055BAEP) on siis puolessa Suomen Power-myymälöiden varastossa. Mutta ei (enää) Rovaniemellä tosin.

Ilmeisesti rivien välistä pitäisi lukea, että koskee vain myymälässä maksettuja tuotteita tms. Ja eihän siinä kerrota, että asiakasta lähimmästä. Tällä kertaa siis napapiiriä lähimmästä.
No, se on semmosta, aina ei onnistu. Eipä ole suoraan itseltä pois, kun ei oma tilaus kyseessä, mutta taidan kyllä skippaa omissakin hankinnoissa tämän putiikin toimitukset ja suosiolla noutaa myymälästä.

En nyt oikein ymmärrä mikä ongelma siinä on mistä se telkkari tulee? Joku syy siihen on miksi tulee kauempaa.
 
Muussa tilanteessa joku varastonkiertosysteemi voisi käydä järkeen, mutta Powerin sivuilla kerrotaan näin:

Toimitus myymälöistä
Toimitus kotiovelle 1–3 arkipäivässä. Tilaus lähetetään lähimmästä myymälän varastosta Suomesta.


Tuntuu lähinna v*lta lähettää kauimmasta mahdollisesta myymälästä. Telkkareita (SONY 65" 4K LED TV KD65X7055BAEP) on siis puolessa Suomen Power-myymälöiden varastossa. Mutta ei (enää) Rovaniemellä tosin.

Ilmeisesti rivien välistä pitäisi lukea, että koskee vain myymälässä maksettuja tuotteita tms. Ja eihän siinä kerrota, että asiakasta lähimmästä. Tällä kertaa siis napapiiriä lähimmästä.
No, se on semmosta, aina ei onnistu. Eipä ole suoraan itseltä pois, kun ei oma tilaus kyseessä, mutta taidan kyllä skippaa omissakin hankinnoissa tämän putiikin toimitukset ja suosiolla noutaa myymälästä.

Toimitetaan lähimmästä myymälästä. Jos nuo on esim. Click & Collect varattuina, niin siinä on 24h aikaa noutaa tilaus. Jos niitä ei kukaan nouda, niin vapautuu 24h jälkeen. Jos tilaus hetkellä on vapaana vain Rovaniemellä, niin sitten se tulee Rovaniemeltä.

Itse tilasin jotain Tokmannilta, kun paikallisessa myymälässä sitä ei ollut samana päivänä. Noh, seuraavana päivänä sitä oli taas saldoilla. Ei auttanu ku odottaa pari extra päivää, että omat tuotteet tuli. Kun kukaan ei voi ennustaa onko noita mun tilaamia tuotteita jo matkalla myymälään vai ei.

Edit: Mulla oli verkkokauppa.comissa tuote kolme päivää tällä viikolla käsittelyssä (ja tuotetta oli reilusti varastossa) ja melkoista arpapeliä tuo on koska tuotteita saa mistäkin kaupasti. Onneksi en ole 2000-luvulla syntynyt, niin tietää, että alle 2 viikkoa on kohtuullinen toimitusaika. :)
 
En nyt oikein ymmärrä mikä ongelma siinä on mistä se telkkari tulee? Joku syy siihen on miksi tulee kauempaa.

Samaa kysyin itsekin, kun ei siis oma tilaus kyseessä.:rolleyes:
No lähinnä aiheuttaa vanhukselle,faijalle siis, pään pyörittelyä, kun luulee, että asiat hoituu niin kuin (parhaimillaan) luvataan eli seuraavana päivä tuodaan telkkari muutaman kilometrin päässä olevasta myymälästä suoraan kotiin. Eipä faija siihen kuole, jos menee yli luvatun toimitusajan ja joutuu 65" ruudun sijaan 42":sta tihrustella vielä parit iltauutiset. Kuittailee vaan mulle, kun menin mainitsemaan, että tilasin oman telkkarin Powerista ja silloin homma sujui. Nyt Powerin tilauksen seurannan päivämäärätkin näyttää omaankin silmään jokseenkin sekavilta.

Toimitetaan lähimmästä myymälästä. Jos nuo on esim. Click & Collect varattuina, niin siinä on 24h aikaa noutaa tilaus. Jos niitä ei kukaan nouda, niin vapautuu 24h jälkeen. Jos tilaus hetkellä on vapaana vain Rovaniemellä, niin sitten se tulee Rovaniemeltä.

Itse tilasin jotain Tokmannilta, kun paikallisessa myymälässä sitä ei ollut samana päivänä. Noh, seuraavana päivänä sitä oli taas saldoilla. Ei auttanu ku odottaa pari extra päivää, että omat tuotteet tuli. Kun kukaan ei voi ennustaa onko noita mun tilaamia tuotteita jo matkalla myymälään vai ei.

Edit: Mulla oli verkkokauppa.comissa tuote kolme päivää tällä viikolla käsittelyssä (ja tuotetta oli reilusti varastossa) ja melkoista arpapeliä tuo on koska tuotteita saa mistäkin kaupasti. Onneksi en ole 2000-luvulla syntynyt, niin tietää, että alle 2 viikkoa on kohtuullinen toimitusaika. :)

Tässä tapauksessa taitaa ongelma olla, että asiakas (faija siis) on syntynyt lähempänä 1800 lukua kuin 2000 lukua. 1980-luvun kasvattina osaan jo suodattaa turhat lupaukset ja ostaa kuranttia tavaraa jopa Aliexpressistä ja odotella toimitusta muutaman kuukauden. :rofl:

Sikäli en ole enää itse kartalla miten nuo kotimaan putiikkien varastopuljaukset pyörii, kun enimmäkseen tilaan ulkoimailta. En jaksa metsästää ja odotella Gigantin/Powerin yms. tarjouksia.
Varmaankaan Powerin "VARASTOSSA" ei tarkoita, että tuotetta olisi oikeasti toimitettavissa kyseisen myymälän varastosta vaan voi olla myös toisella asiakkaalla varattuna.

Lähinnä tosiaan alkoi vaan ihmetyttää, että tajuaako kaikki asiakkaat (myös kansakoulun kasvatit) mitä verkkokaupoissa luvataan tai annetaan ymmärtää ja mikä on sitten todellisuus? Itselle ei ongelma, kun sen verran tolkuttomia tuoteselosteita on kahlannut läpi Ebayssa, Alissa yms. ettei juuri hetkauta.
Faija nyt lähinnä käynyt myymälöissä asioimassa aiemmin ja nyt koronakurimuksessa joutuu opetella verkkokauppoja käyttämään. Ei näytä ensikertalaisella olevan aina helppoa ja vähintään pieniä pettymyksiä on luvassa. Toki satoja tilauksia tehneet konkarit ei näe mitään ongelmaa, itseni mukaan lukien, kun kaikki on selkärangassa. Telkkarikin piti kyllä tilata yhdessä tai olisin vaikka noutanutkin, mutta meni faija sitten "yllättämään". Jäi sitten varmistamatta toimiiko Elisa Viihde yms. muut Sonyssa. :facepalm:
 
Kiinasta ja jenkeistä tilataan tavaraa "tuosta vaan", mutta Rollosta toimitettu tuote aiheuttaa päänvaivaa?

Powerin päävarasto on Ruotsissa. Olisiko se ollut parempi vaihtoehto?
 
Kiinasta ja jenkeistä tilataan tavaraa "tuosta vaan", mutta Rollosta toimitettu tuote aiheuttaa päänvaivaa?

Powerin päävarasto on Ruotsissa. Olisiko se ollut parempi vaihtoehto?

Tässä oli nyt tyypin faija kyseessä. Sen puolesta vissiin ihmetellään.

Aika harva tuote valmistetaan Suomessa, niin ne usein tulevat jopa ihan ulkomailta asti. Tämä voi kyllä joillekin vanhemmille ihmisille olla yllätys. :)
 
Powerin Sonyn telkkari meni palautukseen ja faija maksoi toimituskulut oppirahana eli tilanne sen suhteen ohi. Hölmöä tässä selostaa sen enempää, kun harva kommentoija kaikkia viestejä tähän liittyen edes lukee.

Jäi vaan mietityttämään, että onko monella putiikilla Gigantin tyyppistä Express toimitusta?

EXPRESS: Arkisin klo 10:00 mennessä tehdyt tilaukset toimitetaan samana iltana klo 17-22. Myöhemmin tehdyt tilaukset seuraavana arki-iltana. Saatavilla Helsingin, Espoon, Vantaan, Turun ja Oulun alueilla.

En ole siis itse kiinnostunut, mutta hätähousuille varmaan voisin jatkossa suositella.
 
Kellään viime-/koronanaikaisia kokemuksia Verkkokauppa.comin Vantaan noutovarastolta?
Kannattaako mennä esim. heti aamulla tai myöhään illalla telkkaria hakemaan vai skipata kokonaan, jos häröpallossa tuntien jonotus ei nappaa? Itse käynyt kerran reilu vuosi sitten Black Friday ostoksen hakemassa ja silloin meni jotain pari tuntia odotellessa. Ei varmaan ihan normaalia, mutta vähän jäi huono maku..
 
Kellään viime-/koronanaikaisia kokemuksia Verkkokauppa.comin Vantaan noutovarastolta?
Kannattaako mennä esim. heti aamulla tai myöhään illalla telkkaria hakemaan vai skipata kokonaan, jos häröpallossa tuntien jonotus ei nappaa? Itse käynyt kerran reilu vuosi sitten Black Friday ostoksen hakemassa ja silloin meni jotain pari tuntia odotellessa. Ei varmaan ihan normaalia, mutta vähän jäi huono maku..

Eipä tuolla ollut ainakaan parisen viikkoa sitten kuin muutama ihminen samaan aikaan, kun menin arkipäivänä noin neljän aikoihin hakemaan omaa tilausta, max 5min meni siitä kun paikalle saavuin ja lähdin tilauksen kanssa kotio kun olin tuon noutoajankohdan etukäteen valinnut.
 
Eipä tuolla ollut ainakaan parisen viikkoa sitten kuin muutama ihminen samaan aikaan, kun menin arkipäivänä noin neljän aikoihin hakemaan omaa tilausta, max 5min meni siitä kun paikalle saavuin ja lähdin tilauksen kanssa kotio kun olin tuon noutoajankohdan etukäteen valinnut.

Hyvä tietää, että on meininki parantunut, eikä tuota noutoajankohdan varausta tainnut viimeksi ollakaan. Jäi kuitenkin testaamatta tällä kertaa, kun poikkesinkin ohikulkumatkalla Itiksen Gigantista 65" Philipsin poimimassa mukaan. Gigantin reissu oli pääosin yllättävän sujuva kokemus, kun klo 20 jälkeen ketään missään ja auton sai suoraan parkkiin Itäkadulle Gigantin eteen. Muistin kyllä taas miksei myymälöissä asiointi nappaa; alusta alkaen yritin kertoa, että olen vain ottamassa telkkarin mukaan kanssa kautta niin kuitenkin pitää kaikkea lisäpalvelua tyrkyttää ja sitten ollaan happamia, kun mikään ei kelpaa, edes asiakaspalautettu €599 Samppa (jossa ei sitä Androidia mikä oli yksi kriteeri). Voi tietty olla ettei maskin takaa muminat mennyt aina perille asti.
 
@mesag no duodanoin, "poikkesin ohikulkumatkalla" kuten sanoin. Eli kävin Itiksen Clasulla hakemassa collect@store keräyksen (-20% klubialet) ja kokeilin samalla onnea jos Gigantilla olisi tosiaan se yksittäinen varastosaldon mukainen töllö olemassa, kun lähinnä kriteerinä oli joku (toimiva) 65" Android-tv porukoille eikä merkillä/mallilla juuri väliä. Niin ja jos olisi sattunut kyseistä mallia olemaa näytillä; no ei ollut, mutta ei olisi kyllä päätökseen vaikuttanutkaan.
 
Joulukuussa tuli ostettua Gigantista pesukone, ja myyjä sanoi että hinnasta saa 40e pois jos vaihtaa liittymän Telialle samalla, ja Telia perii sen 40e takaisin mikäli liittymänvaihdon peruukin. Ajattelin jo silloin että ei varmasti peri, ja vaihdoin Telialle, eikä tähän mennessä ole mitään kuulunut vaikka tartuin silloin heti perään Elisan winbackiin. Jäikö tuosta nyt myyjältä jotkut Telia-provikat saamatta, vai mikä oli motiivi puhua puppua?
 
@Greenlandi voi olla. Ja eiköhän syynä ole se, että tuo saa monet jättämään winbackin ottamatta. Ja varmaan myös se, että jos sama henkilö tekee noin useampaan kertaan, niin evätään tältä oikeus lahjakorttiin tms.
 
Miten tuo Gigantin Budbee-toimituksen pitäisi oikein toimia? Tarkistin että olen toimitusalueella, lähimmän Gigantin varastossa on tavaraa ja jopa tuotesivulla tulee satunnaisesti popup: "Voit saada tuotteen jo blaa blaa vain 6,90e, valitse ostoskorissa budbee toimitus".

Mutta ostoskorissa ei ole mitään budbee/express optiota, vain matkahuolto ja kalliimmat kotiinkuljetukset aikaisintaan ensiviikolle sekä nouto myymälästä.
 
Miten tuo Gigantin Budbee-toimituksen pitäisi oikein toimia? Tarkistin että olen toimitusalueella, lähimmän Gigantin varastossa on tavaraa ja jopa tuotesivulla tulee satunnaisesti popup: "Voit saada tuotteen jo blaa blaa vain 6,90e, valitse ostoskorissa budbee toimitus".

Mutta ostoskorissa ei ole mitään budbee/express optiota, vain matkahuolto ja kalliimmat kotiinkuljetukset aikaisintaan ensiviikolle sekä nouto myymälästä.
Pikatoimitukset Gigantin verkkokaupasta - Gigantti Eikö se tuossa ole aika selkeästi kerrottu?
 
Eipä tuossa kerrota yhtään miten se budbee-tilaus tehdään, vain reunaehdot sille milloin tilaus on mahdollinen.

[edit] Nyt kun kokeilin toisella tuotteella niin ostoskoriin ilmestyi toimitustapoihin budbee-optio. Ilmeisesti siis 43" televisiota ei sitten voi tilata express-kuljetuksella, vaikka paino on alle 20kg ja tuotesivulla suoraan mainostetaan että voit saada tuotteen huomiseksi kotiovellesi 6,90e maksulla. Ota nyt selvää tuosta Gigantin logiikasta...
 
Viimeksi muokattu:
Miten se gigantin tekstiviestinä saatu "lahja/arvokoodi" toimii. Netissä sitä ei voi käyttää, vaan ymmärtääkseni vain myymälässä. Mutta siis vain kun sieltä ostaa jotain vai toimiiko netin kautta varatussa/myymälästä noudettaessa? Mutta silloin maksu varmaan sitten vasta siellä(?), ja siis miten se sitten teknisesti maksetteassa enabloidaan, näytetään se tekstiviesti vai miten?
 
Miten se gigantin tekstiviestinä saatu "lahja/arvokoodi" toimii. Netissä sitä ei voi käyttää, vaan ymmärtääkseni vain myymälässä. Mutta siis vain kun sieltä ostaa jotain vai toimiiko netin kautta varatussa/myymälästä noudettaessa? Mutta silloin maksu varmaan sitten vasta siellä(?), ja siis miten se sitten teknisesti maksetteassa enabloidaan, näytetään se tekstiviesti vai miten?

Annetaan ne numerot kassalle. Ja maksupäätteellä piti jotenkin hyväksyä. Maksaa pitää myymälässä, luulisin et toimii myös varaus netissä/nouto myymälässä jos maksaa myymälässä. Itse kävin tilaamassa grillin kotiinkuljetuksella myymälästä niin sain ton samanlaisen koodin käytettyä. Soitin kyl etukäteen et onko vieläkin niin ettei nykymaailmassa voisi etänä käyttää mut ei onnistu.
 
Onko kukaan kokeillut kuinka hyvin palautukset onnistuvat jos niitä on useita. Tilaa vaikka 5 hiirtä ja palauttaa 4, tuleeko nurinaa? Yhden palautus on kyllä onnistunut esim. verkkikseen. Mietin vaan, että millä hiiriä voi kokeilla jos kaupassa ei ole esillä. Toinen tapa on tietysti tilata 5 hiirtä ja kaikki eri paikoista.
 
Onko kukaan kokeillut kuinka hyvin palautukset onnistuvat jos niitä on useita. Tilaa vaikka 5 hiirtä ja palauttaa 4, tuleeko nurinaa? Yhden palautus on kyllä onnistunut esim. verkkikseen. Mietin vaan, että millä hiiriä voi kokeilla jos kaupassa ei ole esillä. Toinen tapa on tietysti tilata 5 hiirtä ja kaikki eri paikoista.

Ei kai ne voi nurista vaikka tilaat 50 hiirtä ja palautat kaikki. Kysehän on etämyynnin palautusoikeudesta. Eri asia sitten kehtaako tehdä noin.

Gigantista kysyin kerran että onko niillä jotain linjaa kun palautin 4 hiirtä (testasin jokaista pari tuntia) ennen kun löysin oikeasti hyvän. Ei kuulemma tuommoisessa keississä ole, varsinkaan jos hiirtä ei voi kokeilla myymälässä, mutta jos toistuvasti tilailee kamaa ja palauttaa viikon-parin käytön jälkeen niin joutuu mustalle listalle.
 
Olikohan täällä erillistä matkahuolto valitusketjua:hmm:.
No mutta Elisalta tilattu paketti meni matkahuoltoon heti seuraavana päivän ja seurannassa oli ilmoitus, että toimitus on lähtenyt Helsingistä Vantaan toimipaikkaan 31.3. No tänään 7.4 vieläkin toimituksessa.
Ei herranjestas. Voiko surkeampaa toimitusaikaa olla vaikkakin pääsiäispyhät välissä:mad:
 
Olikohan täällä erillistä matkahuolto valitusketjua:hmm:.
No mutta Elisalta tilattu paketti meni matkahuoltoon heti seuraavana päivän ja seurannassa oli ilmoitus, että toimitus on lähtenyt Helsingistä Vantaan toimipaikkaan 31.3. No tänään 7.4 vieläkin toimituksessa.
Ei herranjestas. Voiko surkeampaa toimitusaikaa olla vaikkakin pääsiäispyhät välissä:mad:

Et ole sattunut kysymään Matkahuollosta asiaa? Kannattaa kokeilla, ties vaikka olisi ollut noutopaikassa jo pari päivää, mutta syystä tai toisesta jäänyt vaan skannaus tekemättä tms...
 
Et ole sattunut kysymään Matkahuollosta asiaa? Kannattaa kokeilla, ties vaikka olisi ollut noutopaikassa jo pari päivää, mutta syystä tai toisesta jäänyt vaan skannaus tekemättä tms...

Jep, näin on käynyt itselle jo pariin kertaan. Tästä syystä en mielellään enää tilaa Matkahuollon kautta.
 
Et ole sattunut kysymään Matkahuollosta asiaa? Kannattaa kokeilla, ties vaikka olisi ollut noutopaikassa jo pari päivää, mutta syystä tai toisesta jäänyt vaan skannaus tekemättä tms...
Soittelin sit tänään aspaan. Oli käynyt Vantaalla muutamassakin paikassa ja sitten lähetetty takaisin Kamppiin. Asiakaspalvelu vaan ihmetteli tapausta ja lupasi selvitellä missä paketti nyt seilaa...
 
Onko joku tilannut tavaraa Stockmann hulluita päiviltä?
Mun 30.3 tilaukseen tuli vahvistus,, että toimitus viimeistään 19.4. En nyt kovin rivakkaa toimintaa...
 
Onko joku tilannut tavaraa Stockmann hulluita päiviltä?
Mun 30.3 tilaukseen tuli vahvistus,, että toimitus viimeistään 19.4. En nyt kovin rivakkaa toimintaa...

Joo pari takkia tilasin, tuli heti seuraavalla viikolla, toisen palautus ja hyvityskin hoitunut jo.
 
Onko joku tilannut tavaraa Stockmann hulluita päiviltä?
Mun 30.3 tilaukseen tuli vahvistus,, että toimitus viimeistään 19.4. En nyt kovin rivakkaa toimintaa...
En oo tänä vuonna tilannu, mutta aikasemmilla kerroilla kyllä. Monet tavarat tulee todella nopeasti, mutta sitten on ollut sellaistakin, missä mennyt yli kuukausi. Kerran tuli kahdesta tilatusta tuotteesta yksi ja jouduin reklamoimaan, missä kesti. Aina, jos on mennyt kauan tai muuten ovat sössineet, on tilauksen mukana tullut suklaata tms. pahoitteluna.
 
Hei! Ostin vastikään television torista suht halvalla jossa oli takuuta jäljellä (Verkkokauppa alkuperäinen myyjä), alkuperäinen ostaja oli hankkinut television klarnalla. Noh televisio meni vastikään rikki ja lähetin sen huoltoon Verkkokauppaan ja sieltä tuli tieto ettei sitä voi korjata ja palauttaavat tietyn rahasumman ostoksesta. Koska alkuperäinen ostaja oli hankkinut television Klarnalla niin rahat palautuivat hänelle joka sitten siirti tililleni sen hinnan jolla oli myynyt television minulle. Jäin siis +-0 tilanteeseen. Ongelma (jos on ongelma?) niin oli että verkkokauppa oli palauttanut huomattavasti suuremman summan kuin tuo osto summa. Joten kuuluuko loppu raha minulle vai alkuperäiselle omistajalle? Klarna siis näkee alkuperäisen omistajan omistajana tietääkseni ja tokihan vanha omistaja on tässä nähnyt vaivaa myös. Apua?
 
En tiedä laeista tms tuohon tilanteeseen liittyen, mutta itse en jaksaisi ruveta vääntämään kun taloudellista haittaa ei syntynyt. Sinä siis haluaisit hyötyä tuosta hajoamisesta taloudellisesti, mutta yleisesti ottaen homma ei toimi niin. Näkisin, että olet onnellisessa asemassa, kun myyjä ilmeisesti ilman vääntöä antoi edes rahat takaisin.
 
En tiedä laeista tms tuohon tilanteeseen liittyen, mutta itse en jaksaisi ruveta vääntämään kun taloudellista haittaa ei syntynyt. Sinä siis haluaisit hyötyä tuosta hajoamisesta taloudellisesti, mutta yleisesti ottaen homma ei toimi niin. Näkisin, että olet onnellisessa asemassa, kun myyjä ilmeisesti ilman vääntöä antoi edes rahat takaisin.

Siis olen tyytyväinen tähänkin, enkä rupeakkaan vääntämään. Mietin vain miten tämä lainopillisesti menee jos omistaja on vaihtunut :) tämäkin hyvä, että ei tappiota syntynyt
 
Siis olen tyytyväinen tähänkin, enkä rupeakkaan vääntämään. Mietin vain miten tämä lainopillisesti menee jos omistaja on vaihtunut :) tämäkin hyvä, että ei tappiota syntynyt
Joo. En tosiaan osaa sanoa lainopillisesti, mutta veikkaisin, että korvaus kuuluisi sinulle, koska tuotteen omistajuus on siirtynyt sinulle ja näin ollen myös takuuoikeus.
 
Varmaan tulkintakysymys, yks näkökulma on se että koska tuote oli rikki, purit kaupan sen edellisen omistajan kanssa ja sait ostosumman takaisin. Alkuperäiseen ostopaikkaan et ole missään kauppasuhteessa.
 
Gigantin vaihdot onnistuneet aina ok. Samoin Jimm´s:n kanssa ei ole tarvinnut tapella vaan homma on ollut sujuvaa. Mutta kun mennään verkkikseen niin johan tulee ongelmia ainakin meikäläiselle. Kitaran sieltä ostin ja se oli ihan paskana...joten ei kun takasin. Onneksi olin kuvannut videolle kun aukaisin paketin joka oli jo postin toimesta kolhittu aika reippaasti. Fenderi on niin pahasti saanut siipeensä että se olin ns. rikki. Verkkokauppa vaan intti että pitää postin kautta hakea korvauksia. En suostunut vaan lähetin takasin ja sanoin että perun kaupan. Piti odotella rahoja yli puolivuotta ja pari kertaa jo uhkailla kuluttaja-asiamiehellä ennen kun homma meni ns. maaliin. Jäi kyllä paska maku koko firmasta. Kitara oli kyllä saanut ns. osumaa kuljetuksessa mutta kaularauta oli irti ja kielet vääntäneet kaulan ihan jousipyssyksi joka ei kyllä kuljetuksessa tapahdu vaan kampe oli ollut rikki jo verkkiksellä. Mutta kun asenne on perseestä niin tappeluksihan se menee:)
 
Multitronicista näytti jo muitakin mutinoita olevan, mutta lisätään yksi. Miten voi kestää yhden hyllystä löytyvän tuotteen pakkaaminen ja postitus monta päivää? Käsittelyssä on lukenut jo kolme päivää, mutta mitään ei tapahdu.

Samaan aikaan tilasin Verkkokauppa.comista, Prisman verkkokaupasta ja Dreampetstoresta ja kaikki on jo saapuneetkin. Eli noille pisteet ja Multitronicille iso miinus.
 
Giganttiin vein virhevastuuseen yli 2 vuotta vanhat JBL vastamelukuulokkeet joista toinen kuuloke oli mykkä. Nollasivat kuulokkeet ja päivittivät laiteohjelmiston jolloin kuulokkeet alkoivat pelaamaan. Olin jo varautunut siihen että saan tapella saadakseni kuulokkeet virhevastuuseen mutta tämähän meni hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Huomasin tuossa, ettei gigantin tuotesivuilla eikä kuitissa ole ilmoitettu takuun pituutta, meneekö nuo sitten valmistajan määrämän takuuajan mukaan?
 
Millonkahan Verkkokauppa uusii sivunsa jotta pystyy ees jotenkin rajaamaan kategorioita. Ai saatan kun on hienoa koittaa ettiä tietyillä spekseillä olevia tuotteita kun käytännössä kategorian rajaus on mallia "on lähetettävissä, on kaupan xx varastossa". Ei tietoakaan, että voisit rajata vaikkapa telkkareista ne joissa on 100Hz paneeli, tai muisteista ne joissa nopeus on 3200MHz...
 
Kärkkäiseltä tuli Sikapäivien Pisla HTT Korpi kamiina perjantaina, oli saanut vissiin tälliä / pudotettu / kolautettu kovaa Postin rahdissa kun tulenkestävät tiilet haljenneet sisältä ja kattolaatta tippunut. Otin aspaan yhteyttä pe-ip klo 16 nurkilla ja rupesivat selvittään, pyysivät pari kuvaa ja täyttämään sähköisen vahinkolomakkeen, jotta voivat kysyä reklamaatio-osastoa selvittään Pislalta saako siihen helposti vaihdettua/vaihdatettua tiilet vaiko uus tilalle.

Maanantaiaamuna tuli klo 8:34 s-posti, että lähettävät uuden ja kyselivät josko onnistuisi säilyttää ekaa sen aikaa, että Postin korvaushakemus Kärkkäiselle käsitellään ja sitte tuo haetaan pois. Pahoittelivat ja anteeksipyytelivät vielä puhelimessa, että tuote tuli rikkinäisenä minulle.

Aika nohevaa etten sanois, Sikapäivillä kuitenki varmaan “muutama" tilaus käsittelyssä jne. ruuhkaa varmasti on.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 676
Viestejä
4 875 620
Jäsenet
78 686
Uusin jäsen
Sasu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom