Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Ke-iltana kun tilaa mistä vaan mitä vaan, niin en kyllä odottais viikonlopuksi jos ei jonkun sortin pikalähettipalvelulla ota. Ei se sieltä ke-iltana mihinkään liiku kuitenkaan vaikka minkä toimitusmuodon ottais.

Pelejä jos tarve saada nopee, niin tilaa VPD tai Konsolinet, niissä lähtee about heti ja on vaan postista kiinni. Tai sit pistä verk.com nouto ja soita taksi hakeen peli, saa samana iltana jo! :)
Tuohan on tilannu maanantaina aamupäivällä, sillon kyllä vois melkein olettaa saavansa jo samalla viikolla

edit: eiku oho, eri henkilöstä puhuit :D
 
Viimeksi muokattu:
Ke-iltana kun tilaa mistä vaan mitä vaan, niin en kyllä odottais viikonlopuksi jos ei jonkun sortin pikalähettipalvelulla ota. Ei se sieltä ke-iltana mihinkään liiku kuitenkaan vaikka minkä toimitusmuodon ottais.

Pelejä jos tarve saada nopee, niin tilaa VPD tai Konsolinet, niissä lähtee about heti ja on vaan postista kiinni. Tai sit pistä verk.com nouto ja soita taksi hakeen peli, saa samana iltana jo! :)

No siis tarkennetaan vielä, että en odottanut, että Posti välttämättä tuotteen vielä perjantaina tuo, vaikka näin toivoinkin. Mutta ehdottomasti oletin, että keskiviikko iltana tehty tilaus on ainakin käsitelty Verkkokauppa.comin toimesta heti seuraavana päivänä ja ainakin lähtenyt Postiin. Loppu on sitten Postin käsissä. Mutta siihen, että tilausta ei ole käsitelty vieläkään en ollut varautunut. Tämähän alkaa olemaan jo Gigantin verkkokaupan hitautta. :-D
 
Joo mäki tilasin viikko sit VK ilmanputsarib suodattimet, tasan viikko meni käsitellä tilaus.
 
Tänään lähti Verkkokaupasta ainakin minulla paketti tulemaan (klo 18 tuli postia koodin kera, klo 20 rekisteröityi paketti seurannassa) ku tilasin viime viikon torstaina ja Posti jo kovasti lupailee huomiseksi saapumista. Eli 3 kokonaista arkipäivää meni, että saivat tuotteen lähtemään...
 
9 päivää meni ilmanputsarin "lähetettävissä
heti" suodattimissa, käsittelyn jälkeen kyllä siitä ylihuomenna noudin pakettiautomaatista. Jos on ruuhkaa, niin eikö vois laittaa sitten kaikkeen vaikka "n. viikko" ku mikään ei lähe kuitenkaan "heti"? Amazon.de ois ollu halvempi ja rahtivapaa kotiintoimitus vs. maksullinen pakettiautomaattiin 3 km päähän ja taatusti nopeemmin kuten aina, mutta ajattelin että muutaman euron hintaerolla voin tilata vk.com. Noh, mitä tästä opimme, ens kerralla tilaan paikasta minkä paskoissa radiomainoksissa ei matkita vajaita ja mikä on todennäköisesti aina halvin. Ja jos rekkula niin hoituu sekunnissa chatissa heti, eikä tarvi venata kuukautta että jos joku viittis kaivaa rekkulakasasta paketin.
 
Tänään lähti Verkkokaupasta ainakin minulla paketti tulemaan (klo 18 tuli postia koodin kera, klo 20 rekisteröityi paketti seurannassa) ku tilasin viime viikon torstaina ja Posti jo kovasti lupailee huomiseksi saapumista. Eli 3 kokonaista arkipäivää meni, että saivat tuotteen lähtemään...
Ja nyt jo noudettavissa paketti, eli ainakin täällä toimii tuo Posti nopsaan, ei ole vielä (*koputtaa puuta*) ollut mitään samantyyppisiä ongelmia, mitä täältä on saanut lueskella...
Tälläkin kertaa itse kaupalla meni monta kertaa pitempään saada se paketti lähtemään, kuin itse toimituksessa (lähti 9.2 klo 20 ja saapui 10.2 klo 13.30, eli noin 18 tuntia meni Postilla seuranna mukaan).
 
Laitoin näytönohjaimen gigabyte 5700xt:n Jimmssille takuuseen ja myyjällä ei ole enää gigabyteä valikoimassa joten tarjosivat lahjakorttia joka on samanarvoinen kuin tuote ostettaessa. Koitin kysellä vaihtoa muiden valmistajien vastaaviin 5700xt malleihin mutta olisin joutunut maksamaan tästä välirahaa. Täällä ei varmaan lakineuvoa saa mutta osaako viisaammat tulkita kuinka tuo nyt katsotaan? Onko myyjä velvollinen ensisijaisesti tarjoamaan korvaavaa tuotetta ja jos tuotetta ei ole enää valikoimassa niin pitäisikö myyjän tarjota samantehoista tuotetta suoraan vaihdossa ilman välirahoja, ennen kuin rupeavat tarjoamaan lahjakorttia/rahoja takaisin?
 
Laitoin näytönohjaimen gigabyte 5700xt:n Jimmssille takuuseen ja myyjällä ei ole enää gigabyteä valikoimassa joten tarjosivat lahjakorttia joka on samanarvoinen kuin tuote ostettaessa. Koitin kysellä vaihtoa muiden valmistajien vastaaviin 5700xt malleihin mutta olisin joutunut maksamaan tästä välirahaa. Täällä ei varmaan lakineuvoa saa mutta osaako viisaammat tulkita kuinka tuo nyt katsotaan? Onko myyjä velvollinen ensisijaisesti tarjoamaan korvaavaa tuotetta ja jos tuotetta ei ole enää valikoimassa niin pitäisikö myyjän tarjota samantehoista tuotetta suoraan vaihdossa ilman välirahoja, ennen kuin rupeavat tarjoamaan lahjakorttia/rahoja takaisin?
Älä ainakaan mitään lahjakorttia hyväksy.
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin näytönohjaimen gigabyte 5700xt:n Jimmssille takuuseen ja myyjällä ei ole enää gigabyteä valikoimassa joten tarjosivat lahjakorttia joka on samanarvoinen kuin tuote ostettaessa. Koitin kysellä vaihtoa muiden valmistajien vastaaviin 5700xt malleihin mutta olisin joutunut maksamaan tästä välirahaa. Täällä ei varmaan lakineuvoa saa mutta osaako viisaammat tulkita kuinka tuo nyt katsotaan? Onko myyjä velvollinen ensisijaisesti tarjoamaan korvaavaa tuotetta ja jos tuotetta ei ole enää valikoimassa niin pitäisikö myyjän tarjota samantehoista tuotetta suoraan vaihdossa ilman välirahoja, ennen kuin rupeavat tarjoamaan lahjakorttia/rahoja takaisin?
Minkä hintainen tuo kortti oli ostettaessa? Lahjakorteilla taitaa olla eräpäivä ja nyt kun näyttismarkkinat on, mitä on, niin kuulostaa aika huonolta diililtä (samalla rahalla saa huonomman kortin tilalle, jos edes saa sitäkään, tai sitten joutuu laittamaan reilusti välirahaa). Ennen vaikka rahat takas ja käytettyä näyttistä tilalle, vaikka niidenkin hinnat korkealla ja saatavuus heikkoa.
 
Minkä hintainen tuo kortti oli ostettaessa? Lahjakorteilla taitaa olla eräpäivä ja nyt kun näyttismarkkinat on, mitä on, niin kuulostaa aika huonolta diililtä (samalla rahalla saa huonomman kortin tilalle, jos edes saa sitäkään, tai sitten joutuu laittamaan reilusti välirahaa). Ennen vaikka rahat takas ja käytettyä näyttistä tilalle, vaikka niidenkin hinnat korkealla ja saatavuus heikkoa.
Ostettaessa 409e. Ainakin hintaseurannan mukaan tällä hetkellä muiden verkkokauppojen sivuilla uuden hinta vaihtelee 500-600e
 
Laitoin näytönohjaimen gigabyte 5700xt:n Jimmssille takuuseen ja myyjällä ei ole enää gigabyteä valikoimassa joten tarjosivat lahjakorttia joka on samanarvoinen kuin tuote ostettaessa. Koitin kysellä vaihtoa muiden valmistajien vastaaviin 5700xt malleihin mutta olisin joutunut maksamaan tästä välirahaa. Täällä ei varmaan lakineuvoa saa mutta osaako viisaammat tulkita kuinka tuo nyt katsotaan? Onko myyjä velvollinen ensisijaisesti tarjoamaan korvaavaa tuotetta ja jos tuotetta ei ole enää valikoimassa niin pitäisikö myyjän tarjota samantehoista tuotetta suoraan vaihdossa ilman välirahoja, ennen kuin rupeavat tarjoamaan lahjakorttia/rahoja takaisin?

"Tavaran voi vaihtaa, jos korjaaminen on mahdotonta tai aiheuttaa kohtuuttomia kustannuksia. Jos takuu on voimassa, takuuaika ei vaihtamisen takia pitene vaan alkuperäinen takuu pysyy voimassa. Vaihdossa annettavan tavaran on oltava hintatasoltaan ja laadultaan vioittuneen tasoinen ja täytettävä kriteerit, joilla kuluttaja on alkuperäisen tavaran hankkinut.

Yritys voi kieltäytyä vastaavan virheettömän tavaran toimittamisesta, jos se aiheuttaa kohtuuttomia kustannuksia, esimerkiksi silloin kun tavara on mittatilaustuote tai tavaran valmistus on lopetettu.

Jos korjaaminen tai tavaran vaihtaminen ei onnistu, virhe voidaan hyvittää hinnanalennuksella tai kauppa voidaan purkaa. Hyvitykseksi ei tarvitse hyväksyä liikkeen lahjakorttia tai muuta tuotetta kauppahinnan palautuksen sijasta."

Boldaukset omia, lähde KKV: Tavaran korjaaminen tai vaihto

Vähän vastaavassa tapauksessa verkkokaupan kanssa myyjä palautti kauppasumman kysymättä ensin. Tein reklamaation tuon tekstin pohjalta ja sain korvaavan (kalliimman) tuotteen tilalle. Minun mielestä kyllä voit vaatia vastaavaa korttia tilalle, ei ole asiakkaan syy, että hintataso on noussut. Se että voiko myyjä tässä vedota kohtuuttomiin kustannuksiin niin en tiedä.
 
Jeps, ei kannata hyväksyä lahjakorttia jos menee kaupan purkuun. Jos intoa ja aikaa riittää eikä Jimms suostu korvaavan tuotteen toimitukseen niin aina voi ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja sen jälkeen tarvittaessa kuluttajariitalautakuntaan. Kannattaa tosin varautua pitkään prosessiin jos menee tuohon eikä sekään velvoita yritystä vaikka lautakunta asettuisi sinun puolelle.

Näin ulkopuolisena olisi mieleniintoista nähdä mikä olisi "kohtuuton kustannus" yritykselle jos hintataso on noussut kuten nyt.
 
Jeps, ei kannata hyväksyä lahjakorttia jos menee kaupan purkuun. Jos intoa ja aikaa riittää eikä Jimms suostu korvaavan tuotteen toimitukseen niin aina voi ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja sen jälkeen tarvittaessa kuluttajariitalautakuntaan. Kannattaa tosin varautua pitkään prosessiin jos menee tuohon eikä sekään velvoita yritystä vaikka lautakunta asettuisi sinun puolelle.

Aika harvassa ovat ne isommat liikkeet jotka eivät noudata kuluttajaneuvojan mielipidettä, saati sitten kuluttajariitalautakunnan. Verkkokauppa.com taitaa olla yksi poikkeus. Joka tapauksessa jos tuo menisi kuluttajariitalautakuntaan, niin toki voi vaatia myös korvausta muista syntyneistä kuluista.
 
Aika harvassa ovat ne isommat liikkeet jotka eivät noudata kuluttajaneuvojan mielipidettä, saati sitten kuluttajariitalautakunnan. Verkkokauppa.com taitaa olla yksi poikkeus. Joka tapauksessa jos tuo menisi kuluttajariitalautakuntaan, niin toki voi vaatia myös korvausta muista syntyneistä kuluista.

Kyllä ainakin viimeksi, kun piti vääntää takuuhuollosta aiheutuneista kustannuksista niin Verkkokauppa noudatti kuluttajaneuvojan näkemystä ilman mutinoita.
 
Pakko ihmetellä myös mikä Verkkokauppa.comiin on mennyt. Itse tilasin kuulokkeet (joita oli reilusti varastossa) keskiviikko iltana, olettaen, että saan ne ennen viikonloppua. Eivät ole lähteneet varastolta vieläkään, aspa vastaisi, että on ruuhkaa ja lähtee toivottavasti tänään. Aina aiemmin Verkkokauppa.com on toiminut todella nopeasti. Jos tilausten saaminen alkaa kestämään yhtä kauan kuin Saksan Ebaysta, en tiedä miksi enää Verkkiksestä mitään tilaisi.

Tehnyt saman havainnon että "käsittely-vaihe" tuntuu kestävän nykyään useita päiviä vaikka tavaraa olisi reilusti varastossa.
 
Powerissa mainostettiin toimitusajaksi 1-3 arkipäivää, todellisuus on tasan kaksi viikkoa. Melkein tekisi mieli palauttaa tuote, sen verran surkeaa toimintaa.

Gigantista tilattu tuote jota pitäisi olla reilusti varastossa, tasan viikko mennyt ja mitään ei kuulu. Chatti tietysti täynnä. Ihmeellistä touhua kyllä tuossakin yrityksessä.
 
Tehnyt saman havainnon että "käsittely-vaihe" tuntuu kestävän nykyään useita päiviä vaikka tavaraa olisi reilusti varastossa.

Tuntuu olevan tuurista kiinni.
Itse tilasin 1.2. cyberpunk 2077 erikoisversion heti aamulla ja sen olisi saanut hakea viereiseltä r-kioskilta seuraavana päivänä, mutta samalla tilattu toinen peli lähetettiin vasta 4 päivää myöhemmin vaikka molempia oli varastossa.
 
Gigantin palautusehdoista: "Televisiot tulee palauttaa alkuperäisessä myyntipakkauksessaan."

Olen hävittänyt pakkauksen, eli en voi enää palauttaa tuotetta? Vai?
 
Gigantin palautusehdoista: "Televisiot tulee palauttaa alkuperäisessä myyntipakkauksessaan."

Olen hävittänyt pakkauksen, eli en voi enää palauttaa tuotetta? Vai?
Kyllä, juurikin niin. Palautuksen salliminen on vapaaehtoista, joten yritys voi määritellä mitä se hyväksyy.
 
Tarkalleen ottaen se etämyynnin 14 vrk ei taida olla vapaaehtoista. No joka tapauksessa, kai tähän on nyt tyytyminen.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkalleen ottaen se etämyynnin 14 vrk ei taida olla vappaehtoista. No joka tapauksessa, kai tähän on nyt tyytyminen.

Se ei ole, mutta silloinkin tuotteen pitää olla uutta vastaava ja alkuperäispakkauksessaan tai myyjä voi veloittaa arvonalenemaa. Tuotteet saa purkaa muoveista ja pakkauksista tutustumista varten, mutta pakkauksia ei saa tarpeettomasti tuhota tai hävittää, tai myyjä voi pidättää osan tuotteen hinnasta arvonalenemana.

Edit: tarpeettomasti tarkoittaa siis sitä, että muoveihin suljetun pakkauksen muovien leikkaaminen on ok ja sallittua, mutta jos leikkaat helposti avattavan pahvilaatikon kyljestä auki tai revit sen rikki niin se ei ole ok.
 
Tarkalleen ottaen se etämyynnin 14 vrk ei taida olla vappaehtoista. No joka tapauksessa, kai tähän on nyt tyytyminen.
Kannattaahan tuo varmaan kysyä, jos ottaisivat silti takaisin ja edes osan hyvittäisivät. Onhan noita telkkareita varmasti hankala myydä ja kuljetella ilman pakettia.
 
Kannattaahan tuo varmaan kysyä, jos ottaisivat silti takaisin ja edes osan hyvittäisivät. Onhan noita telkkareita varmasti hankala myydä ja kuljetella ilman pakettia.

Kannattaa kysyä ja vielä useammasta myymälästä jos ei ensimmäinen ota vastaan. On usein kiinni siitä kuka siellä tiskin toisella puolella on vuorossa. Gigantin omissa myymälöissä on myös rennompi asenne kuin franchising myymälöissä. TV:n jos ottaa testiin niin se pakkaus kyllä pitää aina säilyttää, samoin kaikki suojamuovit jne.
 
Gigantista tilattu tuote jota pitäisi olla reilusti varastossa, tasan viikko mennyt ja mitään ei kuulu. Chatti tietysti täynnä. Ihmeellistä touhua kyllä tuossakin yrityksessä.

Eli tuote oli saapunut Gigantin myymälään, mutta eivät olleet saaneet viestiä lähetettyä siitä että olisi noudettavissa. Tämä piti selvittää puolen tunnin jonotuksella chattiin. Ei näin Gigantti!:facepalm:
 
13.2. tilasin Vk.com Wheelstand Pro ja Gigantista G923 ratin. Molemmat hain tänään 16.2. postista eli nopeesti tuli nyt Vk:stakin. Hassu kun vertaa paketteja nii vk.com ei ole paketoitu lainkaan, kuitti ja osoitetarra vaan lätkitty tuotepaketin kylkeen, tuurilla mennään! Gigantin G923 iiisossa paksussa pahvilaatikossa, minkä sisällä poikkivahvikkeet ja pienempi pahviloota keskellä, minkä sisällä G923:n laatikko... Pomminkestävä :D
 
Ostin Amazonin warehousesta "Used - very good" kuntoisen Wheel Stand Pro V2:n. Aiemmin nuo very good-kuntoiset ovat sisältäneet kyllä kaiken tarvittavan, lippulappuineen, mutta nyt oli ruuvit jäänyt edelliselle omistajalle eikä mitään manuaaleja ollut mukana.

Chatin kautta sain 19.97€ alennusta joten taidan käydä rautakaupasta ostamassa puuttuvat ruuvit, Olisin toki toivonut isommankin alennuksen, mutta saa nyt kelvata. Menee kumminkin omaa aikaa ruuvien metsästykseen ja eivät nuo mustapassivoidut kuusiopultitkaan ilmaisia ole.
 
Olipahan kunnon rotta myyjän vaatteissa tänään Jyväskylän Gigantin puhelin/älykello osastolla. Kuuntelin siinä odotellessa sivukorvalla kun tuntui myyvän mummolle kaikki mahdolliset kytkyt puhelimen mukana. Virustorjunta, pilvitallennuspalvelu ja oikein vpn et pääsee mummo "salatusta ip-osoitteesta käyttämään internettiä et ei hakkerit pääse kiinni"...Niin kovalla innolla pisti palvelua tiskiin et varmaan saa jotain omaankin taskuun? Mummo ei kyl tajunnu et mitä moisilla tekis.
 
Huoh, mitäköhän sitä tuli black fridayna ostettua Gigantista. En nimittäin vieläkään ole saanut tuotetta.
Tarina kuinka pieleen homma voi mennä:
-Black fridayna keittiön koneita (uuni, liesi, astiapesukone yms.). Kaikkia muita varastossa paitsi astiapesukone jolle oli toimitus 1-2 viikkoa.
-Ei kuulunut mitään, jossain välissä kyselin perään. Sanoivat että kaikkia tavaroita ei vielä löydy ja odoteltava.
-18.12. tuli viesti "Hei, tuotteenne on valmiina noudettavissa myymälän palvelukeskuksesta" (lopussa myymälän tiedot yms.. Luin että okei, tuotteet on noudettavissa.
-Joulun välipäivillä otin peräkärryn mukaan ja lähdin hakemaan kamoja. Jonotin gigantissa piiiitkään kun joulut... lopulta pääsin tiskille ja myyjä sanoi että joo astianpesukone on valmiina. Muut puuttuu.
Vähän kyllä nyt haastoin että kuinka lähetetty viesti pitäisi tulkata. Kuulemma heidän tapa ilmoittaa viestillä jos yksikin tavara on saapunut ja siinä ei eritellä onko kaikki vai vain yksi tuote tullut. Totetin että jätetään nyt se astianpesukone teidän varastoon odottamaan. Tämä oli minun etu koska keittiö ei ollut vielä valmis koneille joten turha ottaa astiapesukonetta nurkkiin.
-Sanoivat tässä vaiheessa että 13.1. tavarat on heillä.
-Noin 10.1. tuli viestiä että tavarat noudettavissa. En oikein uskonut...
-Noin 15.1. otin sitten jälleen kärryn perään ja ajelin giganttiin. Jonotin vähän vähemmän aikaa, ehkä 15min ja henkilö totesi että tavarat löytyy ja tule pihalle odottamaan. Odottelin sitten 45min pihalla, semi kirpsakassa talvikelissä. Lopulta myyjä toi astiapesukoneen ja lieden. Totesi vaan että uunia ei löydy ja hän ei sille mitään voi, lähti jo painelemaan sisälle kun huusin perään että mitäs mun sitten pitää tehdä. Huusi vielä ovelta että hän ei mitään voi ja minun pitää mennä uunimyyjän puheille. En voinut enempää kysellä kun ovi jo lyötiin kiinni joten ajattelin painella sisälle keittiömyyjien juttusille.
-Keittiömyyjä tutki tilausta, hakkasi konetta yms aika pitkään. Lopulta totesi että uunia ei tällä hetkellä saa ja täytyy odotella. En tiedä oliko myyjä vai mikä kun totesi että mitään vastaavaa uunia hän ei voi vastaavaan hintaan myydä, koska bf-hinta oli niin hyvä. En oikein niellyt, mutta ei myöskään huvita aloittaa alusta vaimon kanssa uunin valitseminen.
-Alkoi jo sen verran napsumaan että jaksoin jopa todeta että laita nyt siihen se kotiinkuljetus niin mun ei tartte täällä erää rampata.
-Myyjä pisti mukaan kotiinkuljetuksen ja sanoi että toimitus helmikuun toisella viikolla (oliko 10. päivä?)
-Ei mennyt kuin pari päivää ja tuli soitto että toimitus siirtyy 3.3. asti. Pikku hiljaa jaksoin jo alkaa napisemaan ja lopulta myyjä tarjosi 40e lahjakorttia. Ei se paljoa lämmitä, mutta otin vastaan
-Taas meni viikko-pari ja soitti seuraava gigantin myyjä. Tämä ystävällisesti kertoi että maaliskuun alussa saavat uunin kiskot, haluanko ne? Uunin toimitus menee 16.4. Ihmettelin vähän että mitä hittoa teen uunin sisään tulevilla kiskoilla jos en saa uunia. Soittajakin vähän mietti että taitaa se hieman hölmöä olla. Lopulta totesi että muuhun hän ei pysty ja jos häiritsee kannattaa soitella gigantin palvelupuhelimeen. Kuulemma jos asia häiritsee ja uunin joskus saan niin voin sen jälkeen kysellä jotain hyvitystä aiheesta. Mutisin vaan että jälkeenpäin varmasti saan jotain hyvitystä.

Nyt ei ole hetkeen heistä kuulunut. Mutta toisaalta tuohon 16.4. on melkein 2kk, joten kaikkea ehtii tapahtua. Eihän se vasta ole kuin 6kk päivä tilauksesta jos 16.4. saan kamat!
Omituisinta ja se mihin en ole saanut ikinä vastausta on se, että olen tarkistanut joka puhelun/viestin jälkeen että gigantin nettisivujen mukaan uunia on heidän varastossaan 5+kpl heti toimituskeen. Eli miksi he eivät näitä mulle suostu lähettämään? Vai pitävätkö saldon plussalla että saavat myyntiä? Uuni on ollut alessa BF:n jälkeenkin ja bf-hinta oli 40e halvempi kuin sen jälkeen parhaimmat hinnat. Eli ihan hirveän suurista eroista ei ole ainakaan kyse. Olisi mielenkiintoista tietää onko joku muu ostanut uunin BF:n jälkeen ja vielä saanut sen noista 5+ hyllyssä olevasta.

Tästä ei kyllä mitenkään voi antaa ruusuja gigantille. Osa myyjistä sentään on olleet ihan ystävällisiä, osa taas todella töykeitä. Itse olen ollut perus rauhallinen ja positiivinen, joten toivon että se ei ainakaan ole vaikuttanut palveluun.

EDIT: Piti nyt ihan tarkistaa gigantin sivut. Tällä hetkellä nettimyynnissä ei ole yhtään, mutta yhdessä myymälässä on yksi kpl. Eli nyt voi kerrankin olla oikeasti loppu.
Uunilla ei väliä, mutta tästä kyse: Bosch AccentLine Series 8 erillisuuni HBG872DC1S Carbon Black (musta) - Erillisuunit
OVH hintaan kun vertaa niin alennus oli ihan ok, maksoin 974e. Toisaalta lähes tonni uunista mitä joutuu odottamaan 6kk on mielestäni lähes tonnin liikaa!
 
Viimeksi muokattu:
Eikö kannattaisi olla aspaan yhteydessä, että pistäkäähän se uuni sieltä Porvoosta mulle, kun sitä siellä on. Luulisi onnistuvan.
 
Voihan sitä kokeilla, mutta Porvoon Gigantti on franchising liike, eli jos on emoketjun liikkeestä ostanut, niin ristiin toimittaminen ei onnistu. Sama on palautusten kanssa.

Keskitettyyn asiakaspalveluun jos on yhteydessä, niin joutuvat katsomaan tilauksia eri järjestelmistä jos on franchising liike. Eli on Gigantteja ja sitten on franchising Gigantteja, eivätkä ne kommunikoi mitenkään keskenään. Tilausten siirtely noiden välillä ei ole ainakaan aikaisemmin onnistunut.

Itse olisin kyllä jo purkanut tuollaisen keittiökaupan ja pyytänyt Giganttia hakemaan jo toimitetut kamat pois. Kuluttajaneuvojaan yhteyttä jos ei muuten onnistu.
 
Juu, ei onnistu liikkeestä toiseen.

Kaupan purkua itsekkin mietin, mutta ei se auta kun tavarat kuitenkin tarvitsen. Samaan hintaan ei ainakaan powerista irronnut kun kysyin että myyttekö jos ostan heti.
 
Kuluttajansuojalaki on kyllä aika hampaaton jos myyjä hidastelee. Hinnanalennusta ei voi vaatia, ja vahingonkorvauskin tulee kysymykseen vain erityistapauksessa. Ainoat vaihtoehdot ovat kaupan purku tai sitten vain odottaa.
Silti ihan vittuilun vuoksi kannattaa vaatia Giganttia korvaamaan kaikki puhelin- ja autokulut jotka ovat johtuneet asian selvittelystä.
 
Purkaa kaupan uunin osalta ja hakee jostain muualta toisen vastaavan tuotteen? Lisäksi jo on pankin luottokortilla maksanut niin korttireklamaatiolla saa yleensä vauhtia myyjiin. Maahantuojalta kannattaa myös kysellä että miksi ei toimitukset kulje, jos ongelma on siellä päässä.
 
On kyllä surkeaa verkkokauppojen tilanne Suomessa. Gigantista meni varastossa olevan tavaran toimitukseen viikko ja Jimmsiltä tilasin eilen klo 14.30 varastossa olevan tavaran, joka ei ole vieläkään edennyt mihinkään. Kyllä nyt luulisi että seuraavan päivän kuljetukseen tuossa ehtisi.

Joskus olisi kiva yllättyä positiivisesti näiden kanssa. Jimmsiltä aikanaan olisi mennyt jo saman päivän lähetykseen kun 14.30 tilasi.
 
On kyllä surkeaa verkkokauppojen tilanne Suomessa. Gigantista meni varastossa olevan tavaran toimitukseen viikko ja Jimmsiltä tilasin eilen klo 14.30 varastossa olevan tavaran, joka ei ole vieläkään edennyt mihinkään. Kyllä nyt luulisi että seuraavan päivän kuljetukseen tuossa ehtisi.

Joskus olisi kiva yllättyä positiivisesti näiden kanssa. Jimmsiltä aikanaan olisi mennyt jo saman päivän lähetykseen kun 14.30 tilasi.

Eletään kummallista aikaa. Verkkokauppojen myynti kasvaa kokoajan, mutta lisää ei juurikkaan palkata, koska on pelko, että kaikki muut paitsi pakolliset palvelut menee koronan takia kiinni. Tätä on jatkunut kohta vuoden.

Olishan se toki kiva, jos osat mitä on tilaillu joulukuussa pikkuhiljaa tulis, mutta eipä mahda mitään. Tulee kun tulee.
 
Muutama viikko sitten ostettu kannettava tietokone Gigantista ja nyt huomasin että olisi 80 euroa halvemmalla saatavissa kilpailijalta. Ajattelin kysyä chatista jos hintatakuun avulla hyvittäisivät erotuksen ja melko uskomaton vastaus tuli:

"Kiitos! Hintatakuumme perustuu siihen, että hinta on laskenut
palautusoikeuden vielä ollessa voimassa. Tietokoneiden palautuksen
yhteydessä perimme 29€ tarkistus- sekä tyhjennysmaksun. Jotta voimme
tämän hintaeron teille hyvittää, tulisi teidän käydä myymälässä tuotteen
kanssa, jossa voimme tarkistaa tuotteen kunnon! Samalla voimme hyvittää
teille hintaeron."

Eli pitäisi mennä myymälään pandemian aikana "näyttämään konetta" jotta saa hintatakuun mukaisen hyvityksen?:lol: Melko uskomatotonta tämä Gigantin touhu kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Muutama viikko sitten ostettu kannettava tietokone Gigantista ja nyt huomasin että olisi 80 euroa halvemmalla saatavissa kilpailijalta. Ajattelin kysyä chatista jos hintatakuun avulla hyvittäisivät erotuksen ja melko uskomaton vastaus tuli:

"Kiitos! Hintatakuumme perustuu siihen, että hinta on laskenut
palautusoikeuden vielä ollessa voimassa. Tietokoneiden palautuksen
yhteydessä perimme 29€ tarkistus- sekä tyhjennysmaksun. Jotta voimme
tämän hintaeron teille hyvittää, tulisi teidän käydä myymälässä tuotteen
kanssa, jossa voimme tarkistaa tuotteen kunnon! Samalla voimme hyvittää
teille hintaeron."

Eli pitäisi mennä myymälään pandemian aikana "näyttämään konetta" jotta saa hintatakuun mukaisen hyvityksen?:lol: Melko uskomatotonta tämä Gigantin touhu kyllä.

Tästäpä tulikin mieleen oma parin vuoden takainen keissi Gigantin kanssa...

Ostin parin tonnin telkkarin, meni pari päivää ja se oli Verkkokaupassa 200€ halvempi. Kysyin Gigantilta josko hyvittäisivät erotuksen, mutta vastaus oli ei, koska Verkkokaupan tarjous koski muistaakseni vain tiettyä erää. Noh ei siinä, vittuillakseni pakkasin telkkarin takaisin laatikkoon, vein sen Giganttiin samalla matkalla kun hain Verkkokaupan Vantaan varastosta vastaavan, molemmat työmatkan varrella.

Meniköhän palautuksesta taas päivä tai kaksi, niin kyseisen telkkarin hinta laski myös Gigantissa samalle tasolle millä ostin sen Verkkokaupasta. Noh, "säästin" 200€ ja Gigantti sai asiakaspalautustelkkarin käsiteltäväkseen. Jos olisin odottanut sen pari päivää, niin olisin varmaankin saanut heiltä tämän erotuksen, koska laskivat itsekin hintaa... :D
 
Tästäpä tulikin mieleen oma parin vuoden takainen keissi Gigantin kanssa...

Ostin parin tonnin telkkarin, meni pari päivää ja se oli Verkkokaupassa 200€ halvempi. Kysyin Gigantilta josko hyvittäisivät erotuksen, mutta vastaus oli ei, koska Verkkokaupan tarjous koski muistaakseni vain tiettyä erää. Noh ei siinä, vittuillakseni pakkasin telkkarin takaisin laatikkoon, vein sen Giganttiin samalla matkalla kun hain Verkkokaupan Vantaan varastosta vastaavan, molemmat työmatkan varrella.

Tästä iso :thumbsup:. Tuo 200 euroa on jo ihan mukava säästö.

Laitoin jo reklamaation Gigantille, katsotaan tulevatko järkiinsä. Jos ei, niin voisi ajankuluksi laittaa kuluttajariitalautakuntaan. Siinähän askartelevat kirjallisia vastauksia, maksaa sekin heille jotain.;) Myymälään asti en jaksa vaivautua, ei ole niin isosta summasta kyse.
 
Tästä iso :thumbsup:. Tuo 200 euroa on jo ihan mukava säästö.

Laitoin jo reklamaation Gigantille, katsotaan tulevatko järkiinsä. Jos ei, niin voisi ajankuluksi laittaa kuluttajariitalautakuntaan. Siinähän askartelevat kirjallisia vastauksia, maksaa sekin heille jotain.;) Myymälään asti en jaksa vaivautua, ei ole niin isosta summasta kyse.

Kävisin raahaamassa kannettavan takaisin Gigantille ja hakisin uuden kilpailijalta. Eiköhän ne siellä tiskillä koko summan hyvitä, kun kertoo, että aiot näin toimia? Samalla työllistää heidän asentajaa.
 
Muutama viikko sitten ostettu kannettava tietokone Gigantista ja nyt huomasin että olisi 80 euroa halvemmalla saatavissa kilpailijalta. Ajattelin kysyä chatista jos hintatakuun avulla hyvittäisivät erotuksen ja melko uskomaton vastaus tuli:

"Kiitos! Hintatakuumme perustuu siihen, että hinta on laskenut
palautusoikeuden vielä ollessa voimassa. Tietokoneiden palautuksen
yhteydessä perimme 29€ tarkistus- sekä tyhjennysmaksun. Jotta voimme
tämän hintaeron teille hyvittää, tulisi teidän käydä myymälässä tuotteen
kanssa, jossa voimme tarkistaa tuotteen kunnon! Samalla voimme hyvittää
teille hintaeron."

Eli pitäisi mennä myymälään pandemian aikana "näyttämään konetta" jotta saa hintatakuun mukaisen hyvityksen?:lol: Melko uskomatotonta tämä Gigantin touhu kyllä.
Tästä iso :thumbsup:. Tuo 200 euroa on jo ihan mukava säästö.

Laitoin jo reklamaation Gigantille, katsotaan tulevatko järkiinsä. Jos ei, niin voisi ajankuluksi laittaa kuluttajariitalautakuntaan. Siinähän askartelevat kirjallisia vastauksia, maksaa sekin heille jotain.;) Myymälään asti en jaksa vaivautua, ei ole niin isosta summasta kyse.

Tuo Gigantin hintatakuu taitaa olla täysin epävirallinen käytäntö ja perustuu juuri tuohon myyjän selittämään palautusoikeuteen. Menee taas överiksi nämä jutut, Gigantti olisi voinut ihan hyvin todeta suoraan etteivät hyvitä mitään (pääsääntöisesti antavat hintaerotuksen muutenkin vain heidän oman hinnan laskiessa). Ihan ymmärrettävä siis tuo Gigantin vastaus kun peilaa sitä niihin palautusehtoihin. Tuokin on jo kuitenkin ylimääräinen kädenojennus sieltä suunnalta niin on aika hölmöä tehdä asiasta iso numero ja ruveta tahallaan vaikeaksi kuluttajaksi. Ainahan voit viedä sen koneen takaisin Giganttiin, maksaa 29€ palautusmaksun ja tilata uuden muualta mutta luulisi tuon Gigantin ehdotuksen teettävän huomattavasti vähemmän vaivaa. Voihan sinne aspaan toki ehdottaa, että voivat vähentää suoraan sen tarkastusmaksun hintaeroituksesta jos sillä välttää tuon myymäläreissun.
 
Viimeksi muokattu:
Kävisin raahaamassa kannettavan takaisin Gigantille ja hakisin uuden kilpailijalta. Eiköhän ne siellä tiskillä koko summan hyvitä, kun kertoo, että aiot näin toimia? Samalla työllistää heidän asentajaa.

Kävihän se mielessä että palautan kyseisen koneen, mutta vastasivat nopeasti reklamaatioon ja hyvittävät nyt vaatimani hintaeron tilille.:thumbsup: Oli ystävällinen henkilö puhelimessa ja pahoitteli vilpittömästi tapahtunutta. Oli kuulemma heidän puoleltaan chatissa neuvottu väärin ja ottavat puheeksi kyseisen palveluneuvojan kanssa. Myönsivät virheensä ja hoitivat tämän nyt mallikkaasti. :thumbsup:
 
Vaikka näillä isoilla verkkokauppiailla ei toimitusajoista päätellen olekkaan halua tai kykyä nopeisiin toimituksiin jollain sentään on, nimittäin puhelin operaattoreilla.

Viimeksi kehuin DNA:n toimitusta, nyt piti luuri hommata Elisalta. Su klo 23.30 tilaus sisään, mä aamupäivällä vahvistus että luuri + oheistarvikkeet pakattu. Ti klo 12 paketti noudettavissa ärrältä.

Hinta oli vertailun halvin kotimaisilta jälleenmyyjiltä, oheistarvikkeet (panssarilasi+lompakkokuoret) halvimmat mitä tähän hätään löysin ja toimitus ilmainen.

Tiedän ettei Elisa noita itse varastoi vaan varastoinnin ja paketoinnin hoitaa logistiikka yritys mutta vois noi muut (power, gigantti ja vk. com) voisivat vähän ottaa mallia miten homma hoituu sujuvasti.
 
Mielenkiintoista muuten, että vk.com kun firman kautta tilattiin Lenovon tabletti torstaina puolilta päivin, nii perjantaina töistä 13:30 lähtiessä huomasin, että oli postin kuriiri jo käynyt tuomassa paketin tuulikaappiin vaivihkaa. 24 h Helsingistä Nummelaan, mikäs noita nyt vaivaa?
 
Mielenkiintoista muuten, että vk.com kun firman kautta tilattiin Lenovon tabletti torstaina puolilta päivin, nii perjantaina töistä 13:30 lähtiessä huomasin, että oli postin kuriiri jo käynyt tuomassa paketin tuulikaappiin vaivihkaa. 24 h Helsingistä Nummelaan, mikäs noita nyt vaivaa?

Selkeästi otettu 9,99€ "Toimitus arkisin ennen klo 16" -palvelu, sillähän se tulee.
 
Tiedän ettei Elisa noita itse varastoi vaan varastoinnin ja paketoinnin hoitaa logistiikka yritys mutta vois noi muut (power, gigantti ja vk. com) voisivat vähän ottaa mallia miten homma hoituu sujuvasti.

Hyvät esimerkit kyllä valittu, kun vaan viimeisellä on varasto Suomesa.

Muutaman huonon verkkiskokemuksen jälkeen tilasin hiiren Outletista, ihme kyllä lähti matkaan seuraavana arkipäivänä (ja Posti toimitti seuraavaksi päiväksi automaattiin).
 
Hyvät esimerkit kyllä valittu, kun vaan viimeisellä on varasto Suomesa.

Muutaman huonon verkkiskokemuksen jälkeen tilasin hiiren Outletista, ihme kyllä lähti matkaan seuraavana arkipäivänä (ja Posti toimitti seuraavaksi päiväksi automaattiin).

Itse tilasin pari viikkoa sitten verkkiksestä alle satasen tv-boxin mitä oli reilusti varastossa. Sunnuntaina tilattu niin torstaina otettiin tilaus käsittelyyn. Ehti onneksi saman päivän kuljetuksiin joten pe sain paketin seuranta koodilla. Saapumisilmoitus tuli sitten maanantaina.

En nyt hauku mutta ei voi nopeudesta kehuakkaan.
 
Tilasin Verkkokaupasta viime perjantaina 13.30, paketti noudettavissa maanantaina 13.35.
Eilen tilasin 18.15, paketti nyt Vantaalla lajittelussa ja huomenna oletetusti noudettavissa pakettiautomaatista.

Varsin nopeaa, kun seuraavaksi työpäiväksi siitä kun Posti on tavaran Verkkokaupalta noutanut.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 648
Viestejä
4 480 269
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom