Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Verkkikseen taitaa onnistua käytetyn näytönohjaimen palautus 32 päivän sisällä vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
 
Verkkikselle ruusuja. Kaverin kanssa palautettiin hänen reilu puolivuotta vanha reitittimensä mikä ilmeisesti aiheuttaa tiettyjen laitteiden verkosta pois putoamista, niin ei mitään ongelmia palauttaa tuo ja saada lahjakortti tilalle jolla pytyi hakemaan uuden (toisenmerkkinen) reitittimen.
 
Onko kukaan saanut Datatronicia viimeaikoina kiinni? Aspa ei ainakaan sähköposteihin viitsi vastata.
 
Onko kukaan saanut Datatronicia viimeaikoina kiinni? Aspa ei ainakaan sähköposteihin viitsi vastata.

En tiedä heistä mutta esim. Jimmsillä kestää jotain viikon vastata yksinkertaiseen viestiin.(peruutin turhan tilauksen) Viestitulva on varmaan aika massiivinen. Melkein tuo omakin viesti oli turha koska olisihan se "itsestään" lopulta peruuntunut, ajattelin vain kun oli haluttu tuote että voin sen ilmoittaa itse, enkä tiennyt miten ruuhkautunutta tuo oli.

Verkkikseen taitaa onnistua käytetyn näytönohjaimen palautus 32 päivän sisällä vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Jep niinhän siellä lukee.
 
Ostin Powerin nettikaupasta puhelimen. Maksoin netissä ja nouto myymälästä. Puhelin olikin huono ja ei muuta kuin palauttamaan myymälään. Ensimmäisellä tiskillä myyjä sanoi " Koska laatikko avattu ei mahdollisuutta palauttaa, vaikka ostettu netistä". Sanoin, että nettiostoksilla on 60pv palutusoikeus. Hänen mielestä puhelimilla ei ole, mutta ohjasi seuraavalle tiskille.

"Kyllä voi palauttaa, palautusaika on 14pv ja koska ostosta kulunut 16pv palautus ei ole enää mahdollista." Pyysin näyttämään 14pv palautusoikeuden nettisivuilta. Myyjä tutkiskeli 5min sivuja ja totesi "En kyllä löydä sitä kohtaa täältä, mutta kyllä se on silti 14pv".

Tässävaiheessa alkoi jo ottamaan päähän urakalla. Totesin , miten voi olla jos et itse myyjänä löydä kyseistä kohtaa. Noh, kutsui paikalle osaston esimiehen "Kyllä, puhelimella 14pv palautusoikeus, ei onnistu sinulla siis". Pulssi kiihtyy ja edelleen pyydän näyttämään kyseisen kohdan, jota he kahdestaan kovasti tuloksetta etsivät. Tämän jälkeen en suostu edelleenkään uskomaan asiaa, joten menevät "takahuoneeseen" soittamaan isollepomolle. Hetken kuluttua myyjää saapu ja sanoo "Olet oikeassa, puhelimella on 60pv palautusoikeus netin kautta ostettuna". :facepalm:


Kuinka moni "ei niin valveutuntut" ostaja olisi luovuttanut jo tiskillä numero 1 tai viimestään numero 2. Uskomatonta toimintaa minusta.

Parasta tässä asiassa oli kuitenkin se että, kun menin kassalle sopimaan rahojen palautuksesta myyjä sanoi heti " Juu kyllä, netin kautta ostetuilla tuotteilla on 60pv palautusoikeus " :lol:

Täsätäjohtuen jäi kuva, että yritetiin vaan saada ostaja pitämään puhelin puhumalla :poop:.

Powerin netissä olevia palautusehtoja tulkiten palautusaika olisi tosiaan puhelimille myös se 60pv - myymälästä ostettuja puhelimia ei voi palauttaa ollenkaan, jos paketti on avattu. En ihan ymmärrä miksi myymälästä ostetulla puhelimella pitää olla eri palautussäännöt kuin netistä ostetuilla, ellei sitten haluta mennä lain minimin mukaan. Tässä tapauksessa olisi johdonmukaista tosin sitten antaa puhelimille vain 14pv palautusoikeus nettikaupassa.

Gigantti antaakin nettitilauspuhelimille palautusaikaa 14pv. Verkkokauppa.com ei mainitse puhelimia erikseen. Voikohan olla, että Power on muuttanut palautusehtojaan puhelimien suhteen jossain vaiheessa ja vanhat säännöt on myyjillä vielä muistissa?

En sinänsä kyllä ihan ymmärrä, miksi puhelimilla olisi erilaiset palautusehdot kuin esim. läppäreillä. Ehkäpä ne ovat sitten vähän hygieniatuotteita, kun niitä kuitenkin hierotaan poskea vastaan ja käytellään ties missä vessanpöntöllä.

Jos varaa tuotteen netin kautta ja käyn noutamassa ja maksamassa liikkeessä, niin lasketaanko tämä "nettimynniksi" siten, että paremmat palautusehdot ovat voimassa?
 
Jos varaa tuotteen netin kautta ja käyn noutamassa ja maksamassa liikkeessä, niin lasketaanko tämä "nettimynniksi" siten, että paremmat palautusehdot ovat voimassa?

Ei lasketa. Tuote pitää myös maksaa netissä, jotta saa paremmat ehdot. Tosin, itse otin "toimitus myymälään" ja maksoin netissä. Oletin, että tavara menee keskusvarastolta paikalliseen myymälään muutamassa päivässä, mutta menikin vain 10min ja tuli viesti, että tuote haettavissa.
 
Tuote tosiaan lasketaan siinä vaiheessa nettitilaukseksi kun tuote maksetaan suoraan netissä, jos varaus pelkästään tapahtuu netin kautta ja tuote maksetaan myymälässä, niin tuo lasketaan myymälästä ostetuksi.
 
Tuote tosiaan lasketaan siinä vaiheessa nettitilaukseksi kun tuote maksetaan suoraan netissä, jos varaus pelkästään tapahtuu netin kautta ja tuote maksetaan myymälässä, niin tuo lasketaan myymälästä ostetuksi.
Ei pidä paikkaansa Gigantissa ainakaan. C@S on nettitilaus, kun itse sopimus tehdään netissä.
 
Verkkikselle ruusuja. Kaverin kanssa palautettiin hänen reilu puolivuotta vanha reitittimensä mikä ilmeisesti aiheuttaa tiettyjen laitteiden verkosta pois putoamista, niin ei mitään ongelmia palauttaa tuo ja saada lahjakortti tilalle jolla pytyi hakemaan uuden (toisenmerkkinen) reitittimen.
Minkä takia viallisen tuotteen onnistuneesta vaihdosta/palautuksesta pitäisi antaa ruusuja tai kiitosta?
 
Minkä takia viallisen tuotteen onnistuneesta vaihdosta/palautuksesta pitäisi antaa ruusuja tai kiitosta?
Se, että kuinka kivuttomasti se meni, kun tämä tapaus ei ollut kaikista selkein todeta, että laite on viallinen (ei voida vieläkään täysin 100% varmuudella sanoa). Selviää tässä ajan kanssa, kun korvaava laite hoitaa hommia tällä hetkellä, että vieläkö joku laite oireilee niin. että verkko ei toimi siinä laitteessa (ei kuitenkaan kaikk).
 
Verkkikseltä tilattu ps5 peli, jota oli varastossa.
Tilattu ma aamupäivällä ja nyt ke iltana ei vielä ole tullut kuittausta, että laitettu postiin. Sivulla näkyy käsiteltävänä. En muista, että heillä ennen olisi mennyt pari päivää laittaa postiin pakettia. Olisi ollut kiva päästä pelailemaan viikonlopuksi, mutta varmaan aika toiveajattelua jos ei ole postissa vielä :confused2:
 
Itekki tilasin maanantaina 12 tuotteen, ajatuksella että saan sen torstaina porukoitten paikkakunnalle kun menen sinne. No eilen aloin kyselee sieltä mikä homma niin kiirettä on siellä... Nyt aamulla tuli postin koodi. Toivon mukaan se nyt kerkeis tulla perille ennen keskiviikkoa, kun lähden sieltä pois...
 
Powerissa mainostettiin toimitusajaksi 1-3 arkipäivää, todellisuus on tasan kaksi viikkoa. Melkein tekisi mieli palauttaa tuote, sen verran surkeaa toimintaa.
 
Powerille todella iso peukku täältä. Nimittäin alaspäin.

Tilasin hiiren, toimittivat väärän tuotteen. Lupailivat että kyllä sinulle oikea tuote saadaan, ei hätää. Radiohiljaisuutta oli hetki, kunnes päätin tilata saman hiiren uudestaan. Laitoin viestiä perään että voisivatko varmistaa oikean tuotteen saapumisen. Palautin ensimmäisen ja sain rahat muutaman pvn päästä takaisin.

Noh, toinen hiiri tuli postissa ja niin ikään väärä tuote. Ilmaisin jo tässä vaiheessa, että homma saa riittää, palautan tämän enkä tule asioimaan kyseisen firman kanssa enää. Palautin hiiren ja reilu viikko sitten tuli viesti, että palautus hyväksytty ja rahat maksettu.

Rahoja on nyt tässä odoteltu tosiaan tuo reilu viikko. Poweriin oltu yhteydessä, sanoivat että kyllä ne on maksettu, oletko tarkastanut tilin. No totta helvetissä olen. Viimeksi vedottiin siihen, että voi pari pankkipäivää mennä. Viimeksi meni alle 48h, nyt on mennyt reilu kahdeksan päivää.

Melkoista vääntämistä koko firman kanssa.
 
Powerille todella iso peukku täältä. Nimittäin alaspäin.

Tilasin hiiren, toimittivat väärän tuotteen. Lupailivat että kyllä sinulle oikea tuote saadaan, ei hätää. Radiohiljaisuutta oli hetki, kunnes päätin tilata saman hiiren uudestaan. Laitoin viestiä perään että voisivatko varmistaa oikean tuotteen saapumisen. Palautin ensimmäisen ja sain rahat muutaman pvn päästä takaisin.

Noh, toinen hiiri tuli postissa ja niin ikään väärä tuote. Ilmaisin jo tässä vaiheessa, että homma saa riittää, palautan tämän enkä tule asioimaan kyseisen firman kanssa enää. Palautin hiiren ja reilu viikko sitten tuli viesti, että palautus hyväksytty ja rahat maksettu.

Rahoja on nyt tässä odoteltu tosiaan tuo reilu viikko. Poweriin oltu yhteydessä, sanoivat että kyllä ne on maksettu, oletko tarkastanut tilin. No totta helvetissä olen. Viimeksi vedottiin siihen, että voi pari pankkipäivää mennä. Viimeksi meni alle 48h, nyt on mennyt reilu kahdeksan päivää.

Melkoista vääntämistä koko firman kanssa.
Huonosti hoidettu homma Powerilta, ei siinä. Mietein vain jos tilasit uuden/saman hiiren etkä odottanut powerin korjaavan tilannetta? Tai laittanut viestiä että mites sen oikean hiiren kanssa? Todnäk väärä kuva tai tuotekoodi verkossa joka heidän varastossa näyttää toiseen hiireen. Vika heidän päässä tietysti, mutta olisin odottanut, että lähettävät itse sen oikean enkä mennyt tilaamaan uudestaan.
 
Huonosti hoidettu homma Powerilta, ei siinä. Mietein vain jos tilasit uuden/saman hiiren etkä odottanut powerin korjaavan tilannetta? Tai laittanut viestiä että mites sen oikean hiiren kanssa? Todnäk väärä kuva tai tuotekoodi verkossa joka heidän varastossa näyttää toiseen hiireen. Vika heidän päässä tietysti, mutta olisin odottanut, että lähettävät itse sen oikean enkä mennyt tilaamaan uudestaan.
He siis ilmoittivat että lähettävät oikean hiiren, kun ovat saaneet minun palautukseni takaisin. Kysyin sitten tietysti, että eikö olisi mahdollista että lähettävät oikean tuotteen samantien? Tämä ei sitten onnistunut. Ja ensimmäisen tilauksen mokaksi sanottiin keräilyvirhe varastolla. Odottelin kyllä reilun viikon, että olisivat lähettäneet sen oikean. Kokonaisuudessaan kaikki tapahtui tuskastuttavan hitaasti.
 
Itekki tilasin maanantaina 12 tuotteen, ajatuksella että saan sen torstaina porukoitten paikkakunnalle kun menen sinne. No eilen aloin kyselee sieltä mikä homma niin kiirettä on siellä... Nyt aamulla tuli postin koodi. Toivon mukaan se nyt kerkeis tulla perille ennen keskiviikkoa, kun lähden sieltä pois...

Pakko ihmetellä myös mikä Verkkokauppa.comiin on mennyt. Itse tilasin kuulokkeet (joita oli reilusti varastossa) keskiviikko iltana, olettaen, että saan ne ennen viikonloppua. Eivät ole lähteneet varastolta vieläkään, aspa vastaisi, että on ruuhkaa ja lähtee toivottavasti tänään. Aina aiemmin Verkkokauppa.com on toiminut todella nopeasti. Jos tilausten saaminen alkaa kestämään yhtä kauan kuin Saksan Ebaysta, en tiedä miksi enää Verkkiksestä mitään tilaisi.
 
Verkkikseltä tilattu ps5 peli, jota oli varastossa.
Tilattu ma aamupäivällä ja nyt ke iltana ei vielä ole tullut kuittausta, että laitettu postiin. Sivulla näkyy käsiteltävänä. En muista, että heillä ennen olisi mennyt pari päivää laittaa postiin pakettia. Olisi ollut kiva päästä pelailemaan viikonlopuksi, mutta varmaan aika toiveajattelua jos ei ole postissa vielä :confused2:
Niinhän siinä kävi että lajitteluun jäivät tampereelle viikonlopuksi. Saapuvat siis ensi viikolla. Ärsytti kyllä, että ma tilattu tuote ei tullut viikonlopuksi. Onneksi on Control ilmaispelinä, tätä pelaa mielellään.
 
Pakko ihmetellä myös mikä Verkkokauppa.comiin on mennyt. Itse tilasin kuulokkeet (joita oli reilusti varastossa) keskiviikko iltana, olettaen, että saan ne ennen viikonloppua. Eivät ole lähteneet varastolta vieläkään, aspa vastaisi, että on ruuhkaa ja lähtee toivottavasti tänään. Aina aiemmin Verkkokauppa.com on toiminut todella nopeasti. Jos tilausten saaminen alkaa kestämään yhtä kauan kuin Saksan Ebaysta, en tiedä miksi enää Verkkiksestä mitään tilaisi.

Ke-iltana kun tilaa mistä vaan mitä vaan, niin en kyllä odottais viikonlopuksi jos ei jonkun sortin pikalähettipalvelulla ota. Ei se sieltä ke-iltana mihinkään liiku kuitenkaan vaikka minkä toimitusmuodon ottais.

Pelejä jos tarve saada nopee, niin tilaa VPD tai Konsolinet, niissä lähtee about heti ja on vaan postista kiinni. Tai sit pistä verk.com nouto ja soita taksi hakeen peli, saa samana iltana jo! :)
 
Ke-iltana kun tilaa mistä vaan mitä vaan, niin en kyllä odottais viikonlopuksi jos ei jonkun sortin pikalähettipalvelulla ota. Ei se sieltä ke-iltana mihinkään liiku kuitenkaan vaikka minkä toimitusmuodon ottais.

Pelejä jos tarve saada nopee, niin tilaa VPD tai Konsolinet, niissä lähtee about heti ja on vaan postista kiinni. Tai sit pistä verk.com nouto ja soita taksi hakeen peli, saa samana iltana jo! :)
Tuohan on tilannu maanantaina aamupäivällä, sillon kyllä vois melkein olettaa saavansa jo samalla viikolla

edit: eiku oho, eri henkilöstä puhuit :D
 
Viimeksi muokattu:
Ke-iltana kun tilaa mistä vaan mitä vaan, niin en kyllä odottais viikonlopuksi jos ei jonkun sortin pikalähettipalvelulla ota. Ei se sieltä ke-iltana mihinkään liiku kuitenkaan vaikka minkä toimitusmuodon ottais.

Pelejä jos tarve saada nopee, niin tilaa VPD tai Konsolinet, niissä lähtee about heti ja on vaan postista kiinni. Tai sit pistä verk.com nouto ja soita taksi hakeen peli, saa samana iltana jo! :)

No siis tarkennetaan vielä, että en odottanut, että Posti välttämättä tuotteen vielä perjantaina tuo, vaikka näin toivoinkin. Mutta ehdottomasti oletin, että keskiviikko iltana tehty tilaus on ainakin käsitelty Verkkokauppa.comin toimesta heti seuraavana päivänä ja ainakin lähtenyt Postiin. Loppu on sitten Postin käsissä. Mutta siihen, että tilausta ei ole käsitelty vieläkään en ollut varautunut. Tämähän alkaa olemaan jo Gigantin verkkokaupan hitautta. :-D
 
Joo mäki tilasin viikko sit VK ilmanputsarib suodattimet, tasan viikko meni käsitellä tilaus.
 
Tänään lähti Verkkokaupasta ainakin minulla paketti tulemaan (klo 18 tuli postia koodin kera, klo 20 rekisteröityi paketti seurannassa) ku tilasin viime viikon torstaina ja Posti jo kovasti lupailee huomiseksi saapumista. Eli 3 kokonaista arkipäivää meni, että saivat tuotteen lähtemään...
 
9 päivää meni ilmanputsarin "lähetettävissä
heti" suodattimissa, käsittelyn jälkeen kyllä siitä ylihuomenna noudin pakettiautomaatista. Jos on ruuhkaa, niin eikö vois laittaa sitten kaikkeen vaikka "n. viikko" ku mikään ei lähe kuitenkaan "heti"? Amazon.de ois ollu halvempi ja rahtivapaa kotiintoimitus vs. maksullinen pakettiautomaattiin 3 km päähän ja taatusti nopeemmin kuten aina, mutta ajattelin että muutaman euron hintaerolla voin tilata vk.com. Noh, mitä tästä opimme, ens kerralla tilaan paikasta minkä paskoissa radiomainoksissa ei matkita vajaita ja mikä on todennäköisesti aina halvin. Ja jos rekkula niin hoituu sekunnissa chatissa heti, eikä tarvi venata kuukautta että jos joku viittis kaivaa rekkulakasasta paketin.
 
Tänään lähti Verkkokaupasta ainakin minulla paketti tulemaan (klo 18 tuli postia koodin kera, klo 20 rekisteröityi paketti seurannassa) ku tilasin viime viikon torstaina ja Posti jo kovasti lupailee huomiseksi saapumista. Eli 3 kokonaista arkipäivää meni, että saivat tuotteen lähtemään...
Ja nyt jo noudettavissa paketti, eli ainakin täällä toimii tuo Posti nopsaan, ei ole vielä (*koputtaa puuta*) ollut mitään samantyyppisiä ongelmia, mitä täältä on saanut lueskella...
Tälläkin kertaa itse kaupalla meni monta kertaa pitempään saada se paketti lähtemään, kuin itse toimituksessa (lähti 9.2 klo 20 ja saapui 10.2 klo 13.30, eli noin 18 tuntia meni Postilla seuranna mukaan).
 
Laitoin näytönohjaimen gigabyte 5700xt:n Jimmssille takuuseen ja myyjällä ei ole enää gigabyteä valikoimassa joten tarjosivat lahjakorttia joka on samanarvoinen kuin tuote ostettaessa. Koitin kysellä vaihtoa muiden valmistajien vastaaviin 5700xt malleihin mutta olisin joutunut maksamaan tästä välirahaa. Täällä ei varmaan lakineuvoa saa mutta osaako viisaammat tulkita kuinka tuo nyt katsotaan? Onko myyjä velvollinen ensisijaisesti tarjoamaan korvaavaa tuotetta ja jos tuotetta ei ole enää valikoimassa niin pitäisikö myyjän tarjota samantehoista tuotetta suoraan vaihdossa ilman välirahoja, ennen kuin rupeavat tarjoamaan lahjakorttia/rahoja takaisin?
 
Laitoin näytönohjaimen gigabyte 5700xt:n Jimmssille takuuseen ja myyjällä ei ole enää gigabyteä valikoimassa joten tarjosivat lahjakorttia joka on samanarvoinen kuin tuote ostettaessa. Koitin kysellä vaihtoa muiden valmistajien vastaaviin 5700xt malleihin mutta olisin joutunut maksamaan tästä välirahaa. Täällä ei varmaan lakineuvoa saa mutta osaako viisaammat tulkita kuinka tuo nyt katsotaan? Onko myyjä velvollinen ensisijaisesti tarjoamaan korvaavaa tuotetta ja jos tuotetta ei ole enää valikoimassa niin pitäisikö myyjän tarjota samantehoista tuotetta suoraan vaihdossa ilman välirahoja, ennen kuin rupeavat tarjoamaan lahjakorttia/rahoja takaisin?
Älä ainakaan mitään lahjakorttia hyväksy.
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin näytönohjaimen gigabyte 5700xt:n Jimmssille takuuseen ja myyjällä ei ole enää gigabyteä valikoimassa joten tarjosivat lahjakorttia joka on samanarvoinen kuin tuote ostettaessa. Koitin kysellä vaihtoa muiden valmistajien vastaaviin 5700xt malleihin mutta olisin joutunut maksamaan tästä välirahaa. Täällä ei varmaan lakineuvoa saa mutta osaako viisaammat tulkita kuinka tuo nyt katsotaan? Onko myyjä velvollinen ensisijaisesti tarjoamaan korvaavaa tuotetta ja jos tuotetta ei ole enää valikoimassa niin pitäisikö myyjän tarjota samantehoista tuotetta suoraan vaihdossa ilman välirahoja, ennen kuin rupeavat tarjoamaan lahjakorttia/rahoja takaisin?
Minkä hintainen tuo kortti oli ostettaessa? Lahjakorteilla taitaa olla eräpäivä ja nyt kun näyttismarkkinat on, mitä on, niin kuulostaa aika huonolta diililtä (samalla rahalla saa huonomman kortin tilalle, jos edes saa sitäkään, tai sitten joutuu laittamaan reilusti välirahaa). Ennen vaikka rahat takas ja käytettyä näyttistä tilalle, vaikka niidenkin hinnat korkealla ja saatavuus heikkoa.
 
Minkä hintainen tuo kortti oli ostettaessa? Lahjakorteilla taitaa olla eräpäivä ja nyt kun näyttismarkkinat on, mitä on, niin kuulostaa aika huonolta diililtä (samalla rahalla saa huonomman kortin tilalle, jos edes saa sitäkään, tai sitten joutuu laittamaan reilusti välirahaa). Ennen vaikka rahat takas ja käytettyä näyttistä tilalle, vaikka niidenkin hinnat korkealla ja saatavuus heikkoa.
Ostettaessa 409e. Ainakin hintaseurannan mukaan tällä hetkellä muiden verkkokauppojen sivuilla uuden hinta vaihtelee 500-600e
 
Laitoin näytönohjaimen gigabyte 5700xt:n Jimmssille takuuseen ja myyjällä ei ole enää gigabyteä valikoimassa joten tarjosivat lahjakorttia joka on samanarvoinen kuin tuote ostettaessa. Koitin kysellä vaihtoa muiden valmistajien vastaaviin 5700xt malleihin mutta olisin joutunut maksamaan tästä välirahaa. Täällä ei varmaan lakineuvoa saa mutta osaako viisaammat tulkita kuinka tuo nyt katsotaan? Onko myyjä velvollinen ensisijaisesti tarjoamaan korvaavaa tuotetta ja jos tuotetta ei ole enää valikoimassa niin pitäisikö myyjän tarjota samantehoista tuotetta suoraan vaihdossa ilman välirahoja, ennen kuin rupeavat tarjoamaan lahjakorttia/rahoja takaisin?

"Tavaran voi vaihtaa, jos korjaaminen on mahdotonta tai aiheuttaa kohtuuttomia kustannuksia. Jos takuu on voimassa, takuuaika ei vaihtamisen takia pitene vaan alkuperäinen takuu pysyy voimassa. Vaihdossa annettavan tavaran on oltava hintatasoltaan ja laadultaan vioittuneen tasoinen ja täytettävä kriteerit, joilla kuluttaja on alkuperäisen tavaran hankkinut.

Yritys voi kieltäytyä vastaavan virheettömän tavaran toimittamisesta, jos se aiheuttaa kohtuuttomia kustannuksia, esimerkiksi silloin kun tavara on mittatilaustuote tai tavaran valmistus on lopetettu.

Jos korjaaminen tai tavaran vaihtaminen ei onnistu, virhe voidaan hyvittää hinnanalennuksella tai kauppa voidaan purkaa. Hyvitykseksi ei tarvitse hyväksyä liikkeen lahjakorttia tai muuta tuotetta kauppahinnan palautuksen sijasta."

Boldaukset omia, lähde KKV: Tavaran korjaaminen tai vaihto

Vähän vastaavassa tapauksessa verkkokaupan kanssa myyjä palautti kauppasumman kysymättä ensin. Tein reklamaation tuon tekstin pohjalta ja sain korvaavan (kalliimman) tuotteen tilalle. Minun mielestä kyllä voit vaatia vastaavaa korttia tilalle, ei ole asiakkaan syy, että hintataso on noussut. Se että voiko myyjä tässä vedota kohtuuttomiin kustannuksiin niin en tiedä.
 
Jeps, ei kannata hyväksyä lahjakorttia jos menee kaupan purkuun. Jos intoa ja aikaa riittää eikä Jimms suostu korvaavan tuotteen toimitukseen niin aina voi ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja sen jälkeen tarvittaessa kuluttajariitalautakuntaan. Kannattaa tosin varautua pitkään prosessiin jos menee tuohon eikä sekään velvoita yritystä vaikka lautakunta asettuisi sinun puolelle.

Näin ulkopuolisena olisi mieleniintoista nähdä mikä olisi "kohtuuton kustannus" yritykselle jos hintataso on noussut kuten nyt.
 
Jeps, ei kannata hyväksyä lahjakorttia jos menee kaupan purkuun. Jos intoa ja aikaa riittää eikä Jimms suostu korvaavan tuotteen toimitukseen niin aina voi ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja sen jälkeen tarvittaessa kuluttajariitalautakuntaan. Kannattaa tosin varautua pitkään prosessiin jos menee tuohon eikä sekään velvoita yritystä vaikka lautakunta asettuisi sinun puolelle.

Aika harvassa ovat ne isommat liikkeet jotka eivät noudata kuluttajaneuvojan mielipidettä, saati sitten kuluttajariitalautakunnan. Verkkokauppa.com taitaa olla yksi poikkeus. Joka tapauksessa jos tuo menisi kuluttajariitalautakuntaan, niin toki voi vaatia myös korvausta muista syntyneistä kuluista.
 
Aika harvassa ovat ne isommat liikkeet jotka eivät noudata kuluttajaneuvojan mielipidettä, saati sitten kuluttajariitalautakunnan. Verkkokauppa.com taitaa olla yksi poikkeus. Joka tapauksessa jos tuo menisi kuluttajariitalautakuntaan, niin toki voi vaatia myös korvausta muista syntyneistä kuluista.

Kyllä ainakin viimeksi, kun piti vääntää takuuhuollosta aiheutuneista kustannuksista niin Verkkokauppa noudatti kuluttajaneuvojan näkemystä ilman mutinoita.
 
Pakko ihmetellä myös mikä Verkkokauppa.comiin on mennyt. Itse tilasin kuulokkeet (joita oli reilusti varastossa) keskiviikko iltana, olettaen, että saan ne ennen viikonloppua. Eivät ole lähteneet varastolta vieläkään, aspa vastaisi, että on ruuhkaa ja lähtee toivottavasti tänään. Aina aiemmin Verkkokauppa.com on toiminut todella nopeasti. Jos tilausten saaminen alkaa kestämään yhtä kauan kuin Saksan Ebaysta, en tiedä miksi enää Verkkiksestä mitään tilaisi.

Tehnyt saman havainnon että "käsittely-vaihe" tuntuu kestävän nykyään useita päiviä vaikka tavaraa olisi reilusti varastossa.
 
Powerissa mainostettiin toimitusajaksi 1-3 arkipäivää, todellisuus on tasan kaksi viikkoa. Melkein tekisi mieli palauttaa tuote, sen verran surkeaa toimintaa.

Gigantista tilattu tuote jota pitäisi olla reilusti varastossa, tasan viikko mennyt ja mitään ei kuulu. Chatti tietysti täynnä. Ihmeellistä touhua kyllä tuossakin yrityksessä.
 
Tehnyt saman havainnon että "käsittely-vaihe" tuntuu kestävän nykyään useita päiviä vaikka tavaraa olisi reilusti varastossa.

Tuntuu olevan tuurista kiinni.
Itse tilasin 1.2. cyberpunk 2077 erikoisversion heti aamulla ja sen olisi saanut hakea viereiseltä r-kioskilta seuraavana päivänä, mutta samalla tilattu toinen peli lähetettiin vasta 4 päivää myöhemmin vaikka molempia oli varastossa.
 
Gigantin palautusehdoista: "Televisiot tulee palauttaa alkuperäisessä myyntipakkauksessaan."

Olen hävittänyt pakkauksen, eli en voi enää palauttaa tuotetta? Vai?
 
Gigantin palautusehdoista: "Televisiot tulee palauttaa alkuperäisessä myyntipakkauksessaan."

Olen hävittänyt pakkauksen, eli en voi enää palauttaa tuotetta? Vai?
Kyllä, juurikin niin. Palautuksen salliminen on vapaaehtoista, joten yritys voi määritellä mitä se hyväksyy.
 
Tarkalleen ottaen se etämyynnin 14 vrk ei taida olla vapaaehtoista. No joka tapauksessa, kai tähän on nyt tyytyminen.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkalleen ottaen se etämyynnin 14 vrk ei taida olla vappaehtoista. No joka tapauksessa, kai tähän on nyt tyytyminen.

Se ei ole, mutta silloinkin tuotteen pitää olla uutta vastaava ja alkuperäispakkauksessaan tai myyjä voi veloittaa arvonalenemaa. Tuotteet saa purkaa muoveista ja pakkauksista tutustumista varten, mutta pakkauksia ei saa tarpeettomasti tuhota tai hävittää, tai myyjä voi pidättää osan tuotteen hinnasta arvonalenemana.

Edit: tarpeettomasti tarkoittaa siis sitä, että muoveihin suljetun pakkauksen muovien leikkaaminen on ok ja sallittua, mutta jos leikkaat helposti avattavan pahvilaatikon kyljestä auki tai revit sen rikki niin se ei ole ok.
 
Tarkalleen ottaen se etämyynnin 14 vrk ei taida olla vappaehtoista. No joka tapauksessa, kai tähän on nyt tyytyminen.
Kannattaahan tuo varmaan kysyä, jos ottaisivat silti takaisin ja edes osan hyvittäisivät. Onhan noita telkkareita varmasti hankala myydä ja kuljetella ilman pakettia.
 
Kannattaahan tuo varmaan kysyä, jos ottaisivat silti takaisin ja edes osan hyvittäisivät. Onhan noita telkkareita varmasti hankala myydä ja kuljetella ilman pakettia.

Kannattaa kysyä ja vielä useammasta myymälästä jos ei ensimmäinen ota vastaan. On usein kiinni siitä kuka siellä tiskin toisella puolella on vuorossa. Gigantin omissa myymälöissä on myös rennompi asenne kuin franchising myymälöissä. TV:n jos ottaa testiin niin se pakkaus kyllä pitää aina säilyttää, samoin kaikki suojamuovit jne.
 
Gigantista tilattu tuote jota pitäisi olla reilusti varastossa, tasan viikko mennyt ja mitään ei kuulu. Chatti tietysti täynnä. Ihmeellistä touhua kyllä tuossakin yrityksessä.

Eli tuote oli saapunut Gigantin myymälään, mutta eivät olleet saaneet viestiä lähetettyä siitä että olisi noudettavissa. Tämä piti selvittää puolen tunnin jonotuksella chattiin. Ei näin Gigantti!:facepalm:
 
13.2. tilasin Vk.com Wheelstand Pro ja Gigantista G923 ratin. Molemmat hain tänään 16.2. postista eli nopeesti tuli nyt Vk:stakin. Hassu kun vertaa paketteja nii vk.com ei ole paketoitu lainkaan, kuitti ja osoitetarra vaan lätkitty tuotepaketin kylkeen, tuurilla mennään! Gigantin G923 iiisossa paksussa pahvilaatikossa, minkä sisällä poikkivahvikkeet ja pienempi pahviloota keskellä, minkä sisällä G923:n laatikko... Pomminkestävä :D
 
Ostin Amazonin warehousesta "Used - very good" kuntoisen Wheel Stand Pro V2:n. Aiemmin nuo very good-kuntoiset ovat sisältäneet kyllä kaiken tarvittavan, lippulappuineen, mutta nyt oli ruuvit jäänyt edelliselle omistajalle eikä mitään manuaaleja ollut mukana.

Chatin kautta sain 19.97€ alennusta joten taidan käydä rautakaupasta ostamassa puuttuvat ruuvit, Olisin toki toivonut isommankin alennuksen, mutta saa nyt kelvata. Menee kumminkin omaa aikaa ruuvien metsästykseen ja eivät nuo mustapassivoidut kuusiopultitkaan ilmaisia ole.
 
Olipahan kunnon rotta myyjän vaatteissa tänään Jyväskylän Gigantin puhelin/älykello osastolla. Kuuntelin siinä odotellessa sivukorvalla kun tuntui myyvän mummolle kaikki mahdolliset kytkyt puhelimen mukana. Virustorjunta, pilvitallennuspalvelu ja oikein vpn et pääsee mummo "salatusta ip-osoitteesta käyttämään internettiä et ei hakkerit pääse kiinni"...Niin kovalla innolla pisti palvelua tiskiin et varmaan saa jotain omaankin taskuun? Mummo ei kyl tajunnu et mitä moisilla tekis.
 
Huoh, mitäköhän sitä tuli black fridayna ostettua Gigantista. En nimittäin vieläkään ole saanut tuotetta.
Tarina kuinka pieleen homma voi mennä:
-Black fridayna keittiön koneita (uuni, liesi, astiapesukone yms.). Kaikkia muita varastossa paitsi astiapesukone jolle oli toimitus 1-2 viikkoa.
-Ei kuulunut mitään, jossain välissä kyselin perään. Sanoivat että kaikkia tavaroita ei vielä löydy ja odoteltava.
-18.12. tuli viesti "Hei, tuotteenne on valmiina noudettavissa myymälän palvelukeskuksesta" (lopussa myymälän tiedot yms.. Luin että okei, tuotteet on noudettavissa.
-Joulun välipäivillä otin peräkärryn mukaan ja lähdin hakemaan kamoja. Jonotin gigantissa piiiitkään kun joulut... lopulta pääsin tiskille ja myyjä sanoi että joo astianpesukone on valmiina. Muut puuttuu.
Vähän kyllä nyt haastoin että kuinka lähetetty viesti pitäisi tulkata. Kuulemma heidän tapa ilmoittaa viestillä jos yksikin tavara on saapunut ja siinä ei eritellä onko kaikki vai vain yksi tuote tullut. Totetin että jätetään nyt se astianpesukone teidän varastoon odottamaan. Tämä oli minun etu koska keittiö ei ollut vielä valmis koneille joten turha ottaa astiapesukonetta nurkkiin.
-Sanoivat tässä vaiheessa että 13.1. tavarat on heillä.
-Noin 10.1. tuli viestiä että tavarat noudettavissa. En oikein uskonut...
-Noin 15.1. otin sitten jälleen kärryn perään ja ajelin giganttiin. Jonotin vähän vähemmän aikaa, ehkä 15min ja henkilö totesi että tavarat löytyy ja tule pihalle odottamaan. Odottelin sitten 45min pihalla, semi kirpsakassa talvikelissä. Lopulta myyjä toi astiapesukoneen ja lieden. Totesi vaan että uunia ei löydy ja hän ei sille mitään voi, lähti jo painelemaan sisälle kun huusin perään että mitäs mun sitten pitää tehdä. Huusi vielä ovelta että hän ei mitään voi ja minun pitää mennä uunimyyjän puheille. En voinut enempää kysellä kun ovi jo lyötiin kiinni joten ajattelin painella sisälle keittiömyyjien juttusille.
-Keittiömyyjä tutki tilausta, hakkasi konetta yms aika pitkään. Lopulta totesi että uunia ei tällä hetkellä saa ja täytyy odotella. En tiedä oliko myyjä vai mikä kun totesi että mitään vastaavaa uunia hän ei voi vastaavaan hintaan myydä, koska bf-hinta oli niin hyvä. En oikein niellyt, mutta ei myöskään huvita aloittaa alusta vaimon kanssa uunin valitseminen.
-Alkoi jo sen verran napsumaan että jaksoin jopa todeta että laita nyt siihen se kotiinkuljetus niin mun ei tartte täällä erää rampata.
-Myyjä pisti mukaan kotiinkuljetuksen ja sanoi että toimitus helmikuun toisella viikolla (oliko 10. päivä?)
-Ei mennyt kuin pari päivää ja tuli soitto että toimitus siirtyy 3.3. asti. Pikku hiljaa jaksoin jo alkaa napisemaan ja lopulta myyjä tarjosi 40e lahjakorttia. Ei se paljoa lämmitä, mutta otin vastaan
-Taas meni viikko-pari ja soitti seuraava gigantin myyjä. Tämä ystävällisesti kertoi että maaliskuun alussa saavat uunin kiskot, haluanko ne? Uunin toimitus menee 16.4. Ihmettelin vähän että mitä hittoa teen uunin sisään tulevilla kiskoilla jos en saa uunia. Soittajakin vähän mietti että taitaa se hieman hölmöä olla. Lopulta totesi että muuhun hän ei pysty ja jos häiritsee kannattaa soitella gigantin palvelupuhelimeen. Kuulemma jos asia häiritsee ja uunin joskus saan niin voin sen jälkeen kysellä jotain hyvitystä aiheesta. Mutisin vaan että jälkeenpäin varmasti saan jotain hyvitystä.

Nyt ei ole hetkeen heistä kuulunut. Mutta toisaalta tuohon 16.4. on melkein 2kk, joten kaikkea ehtii tapahtua. Eihän se vasta ole kuin 6kk päivä tilauksesta jos 16.4. saan kamat!
Omituisinta ja se mihin en ole saanut ikinä vastausta on se, että olen tarkistanut joka puhelun/viestin jälkeen että gigantin nettisivujen mukaan uunia on heidän varastossaan 5+kpl heti toimituskeen. Eli miksi he eivät näitä mulle suostu lähettämään? Vai pitävätkö saldon plussalla että saavat myyntiä? Uuni on ollut alessa BF:n jälkeenkin ja bf-hinta oli 40e halvempi kuin sen jälkeen parhaimmat hinnat. Eli ihan hirveän suurista eroista ei ole ainakaan kyse. Olisi mielenkiintoista tietää onko joku muu ostanut uunin BF:n jälkeen ja vielä saanut sen noista 5+ hyllyssä olevasta.

Tästä ei kyllä mitenkään voi antaa ruusuja gigantille. Osa myyjistä sentään on olleet ihan ystävällisiä, osa taas todella töykeitä. Itse olen ollut perus rauhallinen ja positiivinen, joten toivon että se ei ainakaan ole vaikuttanut palveluun.

EDIT: Piti nyt ihan tarkistaa gigantin sivut. Tällä hetkellä nettimyynnissä ei ole yhtään, mutta yhdessä myymälässä on yksi kpl. Eli nyt voi kerrankin olla oikeasti loppu.
Uunilla ei väliä, mutta tästä kyse: Bosch AccentLine Series 8 erillisuuni HBG872DC1S Carbon Black (musta) - Erillisuunit
OVH hintaan kun vertaa niin alennus oli ihan ok, maksoin 974e. Toisaalta lähes tonni uunista mitä joutuu odottamaan 6kk on mielestäni lähes tonnin liikaa!
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 549
Viestejä
4 871 634
Jäsenet
78 678
Uusin jäsen
Redline

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom