F1 Yleiskeskustelu

Jotenkin pitäisi rohkaista/suosia sellaista yritteliästä/raivokastakin ajamista enemmän kuin turvallista köröttelyä.
Helppo ratkaisuhan olisi vain laittaa lisää pisteitä jakoon, se on ihan ymmärrettävä ettei vika tai pari vikaa enää saa pistettä mutta nykyinen järjestelmä kyllä syö kisailut pois keskisakista.

Pisteitä saisi olla jaossa esim top 15, nykyinen järjestelmähän on ihan naurettava jos kauden lopuksi vaikka 2 heikoimmalla ei oo yhtään pistettä.

Se että 4 tallia vie ilman keskeytyksiä 8 sijaa niin ei siinä paljoa jaettavaa oo lopuille 6 tallille.
 
Pisteitä saisi olla jaossa esim top 15, nykyinen järjestelmähän on ihan naurettava jos kauden lopuksi vaikka 2 heikoimmalla ei oo yhtään pistettä.
No jos ei kertaakaan pääse kymmenen joukkoon niin ei kyllä ansaitsekaan yhtään mitään. Kyllä sieltä ne kunnon kuskit erottuu, Kimi oli ekassa kisassa Sauberilla pisteillä ja tämä nyt sentään oli vanhaa hyvää aikaa kun pisteillä oli kuusi parasta. Tietty aiemmin myös oli moottoririkkoja ja muita keskeytyksiä niin siinä oli enemmän liikkumavaraa että mitä kaikkea voi tapahtua. Voisivat ennemmin ohjata lajia siihen suuntaan että kaikki ei aja maaliin, kuin nysvätä pistejärjestelmien kanssa. Ei siinä mitään hienoa ole että on 13. ja saa jotain hilupisteitä.
 
No jos ei kertaakaan pääse kymmenen joukkoon niin ei kyllä ansaitsekaan yhtään mitään. Kyllä sieltä ne kunnon kuskit erottuu, Kimi oli ekassa kisassa Sauberilla pisteillä ja tämä nyt sentään oli vanhaa hyvää aikaa kun pisteillä oli kuusi parasta. Tietty aiemmin myös oli moottoririkkoja ja muita keskeytyksiä niin siinä oli enemmän liikkumavaraa että mitä kaikkea voi tapahtua. Voisivat ennemmin ohjata lajia siihen suuntaan että kaikki ei aja maaliin, kuin nysvätä pistejärjestelmien kanssa. Ei siinä mitään hienoa ole että on 13. ja saa jotain hilupisteitä.
Vähän kyllä eri linjoilla ton kanssa, kuskille kaikki alle top3 on ns ei niin hienoa kun ei pääse podimille. Tallille ja sitä kautta kuskille ne hilutkin on elintärkeitä koska rahat jaetaan niiden perusteella.
 
Ei kyllä kuulosta kiinnostavalta, että kaikki köröttelee maaliin ja kaikki saa pisteitä. Mieluummin näkisin sen, että sekä kuljettajat että autot pakotetaan ajamaan niin äärirajoilla, että ajovirheitä ja auton hajoamisia tulee joka kisassa useita.

Näinhän se oli vielä 20 vuotta sitten. Eikä kyse ole nostalgiasta, vaan jatkuva keskeytyksen riski loi kisoihin mukavan taustajännityksen. Odottamattomat keskeytykset toivat draamaa ja saivat aina sykkeet korkealle ja toisaalta pikkutallien yllätykselliset podiumit tai top-6 sijoitukset olivat ilon aihe ihan kotisohvalla.

Vertailuna esim. vuonna 2001 yhteensä 18 kuskia ajoi top-6 sijoituksen (23 kuskia olisi saanut pisteitä nykyjärjestelmällä). Tänä vuonna vain 11 kuskia on yltänyt 6 parhaan joukkoon kisassa. Yllätyksellisyys on siis selvästi vähentynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Todellakin täytyy olla niin, että pisteet täytyy ansaita, ja voitosta saa pientä ekstraboostia vrt kakkossija. Nykyinen pistejärjestelmä on ihan ok, joskin nopeimman kierroksen pisteen pudottaisin pois, se on täysin turha, ja sillä voi kuitenkin olla ratkaisevaakin merkitystä.
 
Tallin taktiikat ei ainakaan kisojen ajamista auta yhtään. Auton lisäksi. Aikä perseestä kyllä Valtterin kannalta jos vielä Marraskuun puoliväliin tuota pihtaavat, on siinä vaiheessa vaikeaa saada muissakaan sarjoissa palleja.

Toki varmaan esim Indycariin järjestyisi pikavauhtia paikka jos sinne suuntaisi, sen verran painoarvoa pitkän uran F1-kuskeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Välitankkaus takaisin, kun siellä voi kanssa tapahtua mitä vaan. Ihmiset kaipaavat menoa ja meisseliä radalla/varikolla.
Tuo jo vähän torpattiin, mutta toisi kyllä lisää sähläystä ja sitä kautta jännitettävää, vs nykyinen missä yhdellä varikkokäynnillä, joka itse käynnissä harvoin isoja mokia, missä syntyisi isoa eroa, enemmän syntyy eroa parissa kierroksessa jos ajatetaan liianpitkään.
Tankkaus toisi myös aikaa touhuta auton kanssa muutakin, jos se sallittaisiin samalla. mistä voisi toivoa että vähän säätö ja kontakti riskiä voisi ottaa.

Jossain ketjussa joku toivo mallia missä kaikilla olisi sama auto, sitä en kannata, on olemassa sarjoja missä ajetaan samalla autolla niin olkoon ne erikseen, jos F1 haluaa olla kuninkuusluokka niin siinä oleellista on se auton kehitys. Enemmin hakea juttuja miten yhdistää kunnustasäästöt että kehittäminen, innovointi. eikä hieroa jotain säätöjä.

Kesketyksiä voisi saada lisää jos yhdellä moottorilla saisi ajaa vain yhden kisan, toki millä säännöillä halpoja kertakäyttö moottoreita. Eli ajatus se että utopistinen sääntö millä moottorista voisi ottaa enemmän irti jos mitoitus niin että kestää yhden kisan.
 
En varsinaisesti olisi yllättynyt, jos tämä (VB Mersulle) olisi lopputulos. Mersulla on kuskien puolesta hieman kysymysmerkkejä Antonellin toimesta - lunastaako Verstappenin tasoiset odotukset vai ei. Vaikka Wolf haluaa ottaa riskin, niin olisi sulaa hulluutta hävitä kymmeniä/satoja miljoonia heikosti suoriutuvan kuskin takia. Russell tuskin floppaa ja saattaa vaihtaa maisemaakin ensi kauden jälkeen, joten VB voi ajella mitä tahansa sarjoja satunnaisesti ja katsoa, josko se paikka aukeisi Mersulta.
 
Ralf Schumacher sanoo kuulleensa Bottaksen lähipiiriltä, että suomalainen ajaisi ensi kaudella Mersun testikuskina. Ihan lonkalta tosin muistelisin, ettei Ralfin väittämät ole niitä kaikista kestävimpiä olleet.

Mersun testikuskin paikka ei olisi välttämättä aivan huono? Palkkaa tulee ja ei tarvitsisi ajaa Sauberilla viimeisenä.
 
Kuulostaa kyllä omaan korvaan kaukaa haetulta juorulta. Bottas on puhunut jatkuvasti sitoutumisesta pidempiaikaiseen projektiin, siirtyminen takaisin Mersulle testihommiin ei ole sitä. Sieltä ei olla enää nousemassa kisoihin mukaan tuossa iässä, sairastapaukset korvataan uusilla F3/F2 lupauksilla. Toki jos rahasta on pulaa, niin kai pestistä jotain hiluja saisi.
 
Mersun testikuskin paikka ei olisi välttämättä aivan huono? Palkkaa tulee ja ei tarvitsisi ajaa Sauberilla viimeisenä.
Mitä testikuski tänäpäivänä tekee?
Mielikuva että ajelee päivät pitkät "pleikalla"

Mikä olisi hyvä , toistoihin kykenevä, rauhallisuus vuorovaikutukseen kykenevä, ja se että olisi samat mieltymykset autosta kuin oikeilla kuskeilla.
 
Testikuskit voi kyllä samalla ajaa kilpaa jossain sarjassa. Toki esim Indycar olisi välimatkan takia hieman logistisesti hankalaa, tosin onhan Wec:nkin tms kisat siellä täällä, että sillä.
 
Testikuskit voi kyllä samalla ajaa kilpaa jossain sarjassa. Toki esim Indycar olisi välimatkan takia hieman logistisesti hankalaa, tosin onhan Wec:nkin tms kisat siellä täällä, että sillä.
Eipä ykkösiäkää iha joka viikonloppu ajella, että jos testi/varakuskiksi on suostunut, nii typerää olisi, jos olisi suostunut ettei saa muualla ajella. Onhan Bottaski ralliakin jo useampaan otteeseen kokeillut. Ois hauska nähdä Rovanperä/Bottas kaksintaistelua radalla jossain :D Paljon hauskempi ois Räikkönen/Rovanperä video. Kuvittelisin tyyppien olevan samalla aallonpituudella.

Kyl se Räikkönen vielä ikääntyessään johonki hömppäviihteeseen suostuu :) Redbullin ukkoja hänkin kuitenkin.
 
Eipä ykkösiäkää iha joka viikonloppu ajella,
Miten testikuskin työkuorma ajallisesti painottuu ?
Onko niissä töissä rajoituksia, eli voiko talli ajattaa simulaattorissa rajattomasti, siis maalailen nyt mielikuvaa missä testikuski painaa pääkonttorilla hikipäässä simulaattorissa sen mukaan mitä varikolta viestitään.

Oikeatkuskit viettää vapaa-aikaa (muutaman tunnin rata-ajan ulkopuolella) jos ei jotain sidosryhmä hippaloa.
 
Miten testikuskin työkuorma ajallisesti painottuu ?
Onko niissä töissä rajoituksia, eli voiko talli ajattaa simulaattorissa rajattomasti, siis maalailen nyt mielikuvaa missä testikuski painaa pääkonttorilla hikipäässä simulaattorissa sen mukaan mitä varikolta viestitään.

Oikeatkuskit viettää vapaa-aikaa (muutaman tunnin rata-ajan ulkopuolella) jos ei jotain sidosryhmä hippaloa.
Kuten jo aiemmin todettua, ei varmaa ole enää nykyaikana suoranaisesti "testikuskia", ku ei ajella testejäkään kovin paljoa. Varakuski se käytännössä on.
 
Kuten jo aiemmin todettua, ei varmaa ole enää nykyaikana suoranaisesti "testikuskia", ku ei ajella testejäkään kovin paljoa. Varakuski se käytännössä on.
Tarkoitatko että testit kuskit ei juurikaan aja simulaatorilla ?

Ovat vain varakuskeja, ja sitten kun tuuraajaa oikeasti tarvitaan niin viivalle löytyykin jostain joku muu , jolle sitten kiireessä tehdään penkki jne. :-)

Siis tässä nyt kuvittelen että jos Bottas olisi jonkin tallin varakuski, niin se olisi jonon viimeinen joka sinne ratin taakse pistetään. Sitä ennen parhaiten maksaneet tulokkaat, tai nuoret lupaukset, jos edelleolvat ei pääse, tai lisenssi ongelmia , niin sitten....


Bottaksen kohdalla en ihan siihen usko että se ostettaisiin "varalle" ihan vain sen takia ettei kukaan muu sitä nappaa. Lupaavia nuoria ilmeisesti pidetty pois markkinoilta sillä tavalla.
 
Tarkoitatko että testit kuskit ei juurikaan aja simulaatorilla ?

Ovat vain varakuskeja, ja sitten kun tuuraajaa oikeasti tarvitaan niin viivalle löytyykin jostain joku muu , jolle sitten kiireessä tehdään penkki jne. :-)

Siis tässä nyt kuvittelen että jos Bottas olisi jonkin tallin varakuski, niin se olisi jonon viimeinen joka sinne ratin taakse pistetään. Sitä ennen parhaiten maksaneet tulokkaat, tai nuoret lupaukset, jos edelleolvat ei pääse, tai lisenssi ongelmia , niin sitten....


Bottaksen kohdalla en ihan siihen usko että se ostettaisiin "varalle" ihan vain sen takia ettei kukaan muu sitä nappaa. Lupaavia nuoria ilmeisesti pidetty pois markkinoilta sillä tavalla.
Emmätiiä. "testikuski" on vaa termeissä aika pirun häilyvä nykyää.
 
Vaikka Vale mersuaikoina olikin kohtuu väritön (ainakin tiimikaveriin verrattuna heh) niin taitaa nykyisin identifioitua jonkinsortin sometähdeksi. Varmaan ihan ok olisi pr ukoksi palkata.
 
Vaikka Vale mersuaikoina olikin kohtuu väritön (ainakin tiimikaveriin verrattuna heh) niin taitaa nykyisin identifioitua jonkinsortin sometähdeksi. Varmaan ihan ok olisi pr ukoksi palkata.
Näyttää aika väkisin päälleliimatulta imagolta. Ehkä se jossain toimii. Vähä kuin noi muutki nuket, jotka autoja ajaa.
 
En oikein ymmärrä miksi jengi pidättää hengitystään sen puolesta, "pääseekö" hän ajamaan vielä yhden vuoden surkealla autolla sijoista 18-20 vai ei.
Ei tuota nyt kovin vaikea voi olla ymmärtää? F1:siä, kuten monia muitakin lajeja seurataan paljon sen takia, että siellä on suomalaisia mukana. Oli sitten kärkipäässä tai ei.
 
Ei tuota nyt kovin vaikea voi olla ymmärtää? F1:siä, kuten monia muitakin lajeja seurataan paljon sen takia, että siellä on suomalaisia mukana. Oli sitten kärkipäässä tai ei.
Itsellä loppu mielenkiinto ykkösiin sen jälkeen ku Räikkönen lopetti. Vaikkei paaluista taistellut, oli hän sentää persoonana sellainen jota kannatti. Muutenki kyl mielenkiinto oli laantunu, mut Kimi oli viimeinen juttu mikä kiinnosti. Bottas on suomalainen, mut jotenki niin teennäinen ja puulta maistuva.

e: ehkä nää eri suosikki-suomalaiset on myös sukupolvi-juttu (vaikkakin Kimi on kiistattomasti elävä legenda maailmanlaajuisesti). Itte olin yläasteella (ehkä lukion aloittanut), ku Kimi aloitti. Häkkistä ja Saloa pentuna ehdin kannattaa. Keke oli aiemmin. Mut Kimi oli kuskina koko mun aikuisiän, kunnes lopetti :) Bottakseen/Bottaseen en ikinä lämmennyt, vaikka kärkitallissa ykkötiloista taisteli 🤷‍♂️
 
Viimeksi muokattu:
Saa nähdä, millä Viaplay hankkii maksavia asiakkaita jos ja kun Bottaksen F1-taival päättyy. Ehkä kaikki hehkutus siirretään Tuukka Taposeen? Samoin F1TV:n voi olla täällä vaikea myydä tilaustaan 140€ hinnalla, tosin sama hinta ollut Norjassa ja Ruotsissa, vaikkei heillä ole F1-kuskeja.
 
Saa nähdä, millä Viaplay hankkii maksavia asiakkaita jos ja kun Bottaksen F1-taival päättyy. Ehkä kaikki hehkutus siirretään Tuukka Taposeen? Samoin F1TV:n voi olla täällä vaikea myydä tilaustaan 140€ hinnalla, tosin sama hinta ollut Norjassa ja Ruotsissa, vaikkei heillä ole F1-kuskeja.
Suomessa on kyl iha eri tilaajakunta, joka tottunut siihen, että siellä on "oma poika" ajamassa. En kyl ymmärrä porukkaa, joka katsoo tota jonku Verstappenin vuoksi. Ilmiö hänkin, mut persoonana täys ääliö. Mut sopinee jonne-sukupolvelle.. emt. e: en siis näin semi-boomerina ymmärrä tota Verstappenin suosiota. Hamiltonkin sentää kahdessa tallissa pärjännyt ja kolmas odottamassa. Lisäksi ihan miellyttävä persoonana.
 
Viimeksi muokattu:
Suomessa on kyl iha eri tilaajakunta, joka tottunut siihen, että siellä on "oma poika" ajamassa. En kyl ymmärrä porukkaa, joka katsoo tota jonku Verstappenin vuoksi. Ilmiö hänkin, mut persoonana täys ääliö. Mut sopinee jonne-sukupolvelle.. emt. e: en siis näin semi-boomerina ymmärrä tota Verstappenin suosiota. Hamiltonkin sentää kahdessa tallissa pärjännyt ja kolmas odottamassa. Lisäksi ihan miellyttävä persoonana.
Pitkälti samaa mieltä. Ehkä se Max vielä muuttuu. Niin on käynyt monelle ärsyttävälle kuljettajalle. Muistelen ihan lämmöllä Schumin paluuta. Oli jo ihan ihminen siinä vaiheessa. Samoin Alonso nykyään, kuten myös Vettel viimeisinä vuosinaan. Myöskään Hamiltonia ei alkuun jaksanut. Nykyään ihan ihan miellyttävä seurata.
 
Pitkälti samaa mieltä. Ehkä se Max vielä muuttuu. Niin on käynyt monelle ärsyttävälle kuljettajalle. Muistelen ihan lämmöllä Schumin paluuta. Oli jo ihan ihminen siinä vaiheessa. Samoin Alonso nykyään, kuten myös Vettel viimeisinä vuosinaan. Myöskään Hamiltonia ei alkuun jaksanut. Nykyään ihan ihan miellyttävä seurata.

On Verstappenilla jotain oireita paremmasta olemassa. Tykkäsin kun hän haistatti FIA:lle paskat siirtymällä yhden sanan vastauksiin kun kiroiluaan sensuroitiin, ja virallisen osuuden jälkeen vastasi toimittajille kunnolla ulkopuolella. Lisäksi näyttää vähän karismaattisemmalta nykyään kun ei ole enää ihan ES- jonne.
 
Enpä oo ikinä mieltänyt Verstappenia mulkuksi. Jos olis suomalainen, niin nimi olis Räikkönen.
Oma mielikuva aivan toisenlainen, ja jos suomalaista vastinetta pitäisi hakea niin Räikkönen listan häntäpäässä. enemminkin vastakohtana.

Verstappen ehkä saanut negaa vähän enemmän mitä ansainnut ja ehkä kantaa myös isänsä taakkaa, mutta en nyt muista että häntä olisi missään siedettäväksi kuvailtu saati leppoisan mukavaksi. Mikä ei tietenkään sulje pois että jossain jollain olisi sellainen mielikuva ja kokemus hänestä.
 
Verstappen ehkä saanut negaa vähän enemmän mitä ansainnut ja ehkä kantaa myös isänsä taakkaa, mutta en nyt muista että häntä olisi missään siedettäväksi kuvailtu saati leppoisan mukavaksi. Mikä ei tietenkään sulje pois että jossain jollain olisi sellainen mielikuva ja kokemus hänestä.
Toki tuli nuorimpana ikinä sarjaan, mutta olihan se haastava alkuun!
Crashtappen taisi olla ekoja lempinimiä, mutta onhan kasvu ollut huikea ja samalla asenne muuttunut.
Varmaan toki saanut koulutusta tiimiltä miten olla telkkarissa.
 
Toki tuli nuorimpana ikinä sarjaan, mutta olihan se haastava alkuun!
Crashtappen taisi olla ekoja lempinimiä, mutta onhan kasvu ollut huikea ja samalla asenne muuttunut.
Varmaan toki saanut koulutusta tiimiltä miten olla telkkarissa.
Ajotaidoissa kasvanut ehkä, mut sama mulkku se on edelleen. Isän oppeja. Jos jotain, nii virtuaalikyrpä vaa kasvanut. Verstappen on iha ääliö personaltaan ja se iskee tiktok-sukupolveen. Toki osaa sopvasti olla myös ihana pr-tyyppikin. Oksettava pr-nukke hänkin on.
 
Viimeksi muokattu:
Ajotaidoissa kasvanut ehkä, mut sama mulkku se on edelleen. Isän oppeja. Jos jotain, nii virtuaalikyrpä vaa kasvanut. Verstappen on iha ääliö personaltaan ja se iskee tiktok-sukupolveen. Toki osaa sopvasti olla myös ihana pr-tyyppikin. Oksettava pr-nukke hänkin on.

Onko näyttää jotain esimerkkejä miks luot tuon mielikuvan? Jotain muuta kuin team radiota kesken kisan kun pulssi on 170 ja adrenaliinia kroppa täynnä.
 
Onko näyttää jotain esimerkkejä miks luot tuon mielikuvan? Jotain muuta kuin team radiota kesken kisan kun pulssi on 170 ja adrenaliinia kroppa täynnä.
Kukaan ei mahdu samaan mutkaan ja jos et väistä niin ajaa päin, sitten vinkuu kyllä aina, jos hänelle ei jätetä tilaa, uskomatonta tekopyhyyttä vedota sääntöön mitä ei itse edes noudata.
 
Toki ei haittaisi jos saataisiin joskus suomikuski joka veisi muita kuin pässiä narussa. Suomalaiselle toki sallii sellaista mitä ei muille.
 
Toki ei haittaisi jos saataisiin joskus suomikuski joka veisi muita kuin pässiä narussa. Suomalaiselle toki sallii sellaista mitä ei muille.
Ehkä sitä kattoo miedommin, mutta kyllä minä ainakin arvostin sitä kykyä ajaa monia mutkia peräkkäin reilusti kilpaa autot vierekkäin, siinä oli taitoa ja kunnioitusta mitä harvemmin nykyisin enää näkee ja ohitukset oli silloin oikeita eikä lahjaksi saatuja drs ohituksia.

Onhan siellä paikotellen ollut värikkäitä tapahtumia myös varikolla esim. Senna löi Irvineä turpaan, kun ei ollut tyytyväinen herran kykyyn väistyä edestä, silloin piti paikotellen "kouluttaa" itse, jos sinisiä lippuja ei huomioitu riittävästi ja osa peitteli jopa ihan vittuillessaan, kun tuomaristo ei asiaan puuttunut niin kuin nykyisin.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä sitä kattoo miedommin, mutta kyllä minä ainakin arvostin sitä kykyä ajaa monia mutkia peräkkäin reilusti kilpaa autot vierekkäin, siinä oli taitoa ja kunnioitusta mitä harvemmin nykyisin enää näkee ja ohitukset oli silloin oikeita eikä lahjaksi saatuja drs ohituksia.
Silloin ei ohituksia, mutta oli näyttävää kuin hyvät kuskit kisas rengas rengasta vasten. Jäänyt olo että nykyiset autot ei siihen oikein taivu, johtuuko autoista, rankeesta, havainnoin vaikeudesta, vai siitä että nyky autoilla ei tule tilanteita missä ajettasiin rengas rengasta vesten, esim siksi että vauhdit liikaa niissä kohdin
 
Ei tuota nyt kovin vaikea voi olla ymmärtää? F1:siä, kuten monia muitakin lajeja seurataan paljon sen takia, että siellä on suomalaisia mukana. Oli sitten kärkipäässä tai ei.
Bottaksen suorituksissa ei ole kyllä imollut Sauber-vuosina minkäänlaista seurattavaa, kuluvalla kautena kaikkein vähiten. Eihän ruutuaikaakaan (kisoissa) tule kuin kierroksella ohituksissa. No kai joku tuostakin kiksinsä saa. Itse en ole seurannut ykkösiä "suomalaisten takia" enää Räikkösen Ferrari-aikojen jälkeen, kyllä se mielenkiinto lajia kohtaan tulee ihan muualta.
 
Toki ei haittaisi jos saataisiin joskus suomikuski joka veisi muita kuin pässiä narussa. Suomalaiselle toki sallii sellaista mitä ei muille.
Muistan kun joskus Häkkisen aikoina tuntui toisinaan jopa hielan tylsältä seurata kun hän voitti "joka kisan" (joka ei toki tilastoja katsonalla pidä aivan paikkansa). Mutta näin ne ajat muuttuu...

No tuokin kertoi siitä, että yhden tallin/kuskin dominointi on se, mitä eniten inhoan.
 
Ajotaidoissa kasvanut ehkä, mut sama mulkku se on edelleen. Isän oppeja. Jos jotain, nii virtuaalikyrpä vaa kasvanut. Verstappen on iha ääliö personaltaan ja se iskee tiktok-sukupolveen. Toki osaa sopvasti olla myös ihana pr-tyyppikin. Oksettava pr-nukke hänkin on.
Tämäkin on juuri osa sitä viehätystä, että täytyy olla niitä kuskeja joista pitää ja niitä joita inhoaa. Ja sekin tilanne voi voimasuhteista riippuen - kääntyä päälaelleen.
 
Häkkisen aikaan ei ollut tylsää hetkeä kun koko ajan sai pelätä että koska se mersu laukeaa.
Jep, tuo varmaankin selittää miksi tilastot eivät ihan täsmää muistojen ylivoimaisuuden kanssa. Vähemmillä teknisillä murheita olisi napsinut paljon enemmänkin voittoja (ja ehkä myös mestaruuksia). Sama pätee myös Räikkösen McLaren-vuosiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 592
Viestejä
4 459 827
Jäsenet
73 780
Uusin jäsen
Albert89

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom