F1:stä poistuu tulevalle kaudelle lisäpiste, jonka saa nopeimmasta kierrosajasta.
/img-s3.ilcdn.fi/d1ef6d0674e4514065548276e19dc11c1559d2807d86b393fd13809fc71b0bb3.jpg)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olisin itse kyllä säilyttänyt tuon lisäpisteen mutta toisinpäin nykyiseen verrattuna eli vain sijoille 11-20 ajaneet olisivat tuosta voineet taistella, ei toki urheilullista mutta olisi saattanut lisännyt tallien taktikoimista, varikko toimintaa sekä kuvaajan/katsojan mielenkiintoa seurata häntäpäänkin kuskeja.F1:stä poistuu tulevalle kaudelle lisäpiste, jonka saa nopeimmasta kierrosajasta.
![]()
No empä tiedä olisiko hyvä juttu. Kaikki sijoilla 11-20 ajavat tulisi pari kierrosta ennen maalia hakemaan uudet renkaat ja sitte yks nopea kierros.Olisin itse kyllä säilyttänyt tuon lisäpisteen mutta toisinpäin nykyiseen verrattuna eli vain sijoille 11-20 ajaneet olisivat tuosta voineet taistella, ei toki urheilullista mutta olisi saattanut lisännyt tallien taktikoimista, varikko toimintaa sekä kuvaajan/katsojan mielenkiintoa seurata häntäpäänkin kuskeja.
Jep, koska ei mitää hävittävää. Ainoastaan sen verran taktikointia, että mikä hetki olisi paras varikkostopille. Lisäksi odottelisivat vielä varikolla, jos olisi tarvetta odotella puhdasta hetkeä radalla.No empä tiedä olisiko hyvä juttu. Kaikki sijoilla 11-20 ajavat tulisi pari kierrosta ennen maalia hakemaan uudet renkaat ja sitte yks nopea kierros.
Valtteri Bottas toivoi olevansa viisaampi ensi kauden suhteen ennen Austinin formula 1 -viikonloppua. Toisin kuitenkin kävi.
– Tällä hetkellä se taitaa olla enemmän Mattiasta (Binotto) kiinni kuin minusta. Päätös ei ole nyt minun käsissä, Bottas kertoi STT:lle.
Erittäin hyvä idea. Onhan se hölmöä että sijalla 11 maaliin ajanut ei saa mitään enempää kuin kisan keskeyttänyt tai 3 kierrosta toiseksi viimeisestä jäänyt. Miksi edes yrittää parantaa sijoituksia jos mitään ei ole kuitenkaan tulossa.Totta kaikki, kaikista sijoista pisteet voisi olla jopa ihan toimivakin koska tuolloin jokainen sijoitus nosto toisi lisää pisteitä.
Ehkäpä, mutta toisaalta Valtteri tienaa 10 miljoonaa vuodessa ilman mitään varsinaista tulosvastuuta, joten eiköhän se pärjää.Tallin(tämänkin) toiminta ollut kyllä myöskin Valtteria kohtaan aika perseestä, toivottavasti ainakin käy sanomassa suorat sanat päin naamaa vastuullisille jos lähtö tulee. Ei mitään himmaillua vaan tyyliin "Haista sitä Matteo etc pitkä paska" yms.
Oho, myönsivät vielä. Ei olis uskonnu. Eipä omat pelot toteutunut( ainakaan vielä )
Erittäin hyvä idea. Onhan se hölmöä että sijalla 11 maaliin ajanut ei saa mitään enempää kuin kisan keskeyttänyt tai 3 kierrosta toiseksi viimeisestä jäänyt. Miksi edes yrittää parantaa sijoituksia jos mitään ei ole kuitenkaan tulossa.
En tiedä mikä mainitsemasi 10 mlijoonaa on.Ehkäpä, mutta toisaalta Valtteri tienaa 10 miljoonaa vuodessa ilman mitään varsinaista tulosvastuuta, joten eiköhän se pärjää.
Jotenkin pitäisi rohkaista/suosia sellaista yritteliästä/raivokastakin ajamista enemmän kuin turvallista köröttelyä.
Ja siihen ei toki voi mennä, kun se vaan on kauheaa ja "paha asia".Siihen tarviis välitankkaukset.
Ja siihen ei toki voi mennä, kun se vaan on kauheaa ja "paha asia".
En tiiä että ajaako nuo vielä 100% synteettisellä bensalla, mutta sitten ku ajavat niin en näe kyllä mitään syytä miks ei välitankkauksia vois ottaa takaisin käyttöön. Sitten ei luulis enää kenelläkään olevan mitään sanottavaa.
Tämmönen teksti viralliselta sivuilta löyty, huhtikuulle päiväys.
While the current F1 hybrid power units are the most efficient engines on the planet and already use 10% ethanol biofuel, 2026 will mark the arrival of a new era for the sport. Not only will there be new cars and new engine regulations, but the mandatory use of 100% advanced sustainable fuels will help pioneer a technological revolution.
Mitä väliä bensan koostumuksella on siihen, ajetaanko kisa välitankkauksilla vai ei? Vai onko tässä joku "poissa silmistä - poissa mielestä" -kehitelmä, että saastuttavan bensan tankkaaminen on ok, kunhan se tehdään kuvien ulkopuolella ennen kisaa?En tiiä että ajaako nuo vielä 100% synteettisellä bensalla, mutta sitten ku ajavat niin en näe kyllä mitään syytä miks ei välitankkauksia vois ottaa takaisin käyttöön. Sitten ei luulis enää kenelläkään olevan mitään sanottavaa.
Mitä väliä bensan koostumuksella on siihen, ajetaanko kisa välitankkauksilla vai ei? Vai onko tässä joku "poissa silmistä - poissa mielestä" -kehitelmä, että saastuttavan bensan tankkaaminen on ok, kunhan se tehdään kuvien ulkopuolella ennen kisaa?
Välitankkauksista luovuttiin siksi, ettei kisoja ratkaista varikkokäynneillä vaan radalla, ja että varikkopalojen riski poistuisi. Ross Brawnin Ferrari-aikakauden kokeneena en kyllä haluaisi takaisin siihen, että varikkotaktiikoilla voitettaisiin kisoja. Ainoastaan Monacossa se olisi fiksua, koska sijoitusten vaihtuminen radalla on Monacossa mahdotonta.
Syy miksi välitankkauksista luovuttiin.
![]()
Piti ihan tsekata että koskas se DRS tuli niin 2011 eli tarkalleen tuo valtava nousu tuosta. Vähän vaihtelee että milloin niitä voi ohituksiksi sanoa.
Helppo ratkaisuhan olisi vain laittaa lisää pisteitä jakoon, se on ihan ymmärrettävä ettei vika tai pari vikaa enää saa pistettä mutta nykyinen järjestelmä kyllä syö kisailut pois keskisakista.Jotenkin pitäisi rohkaista/suosia sellaista yritteliästä/raivokastakin ajamista enemmän kuin turvallista köröttelyä.
No jos ei kertaakaan pääse kymmenen joukkoon niin ei kyllä ansaitsekaan yhtään mitään. Kyllä sieltä ne kunnon kuskit erottuu, Kimi oli ekassa kisassa Sauberilla pisteillä ja tämä nyt sentään oli vanhaa hyvää aikaa kun pisteillä oli kuusi parasta. Tietty aiemmin myös oli moottoririkkoja ja muita keskeytyksiä niin siinä oli enemmän liikkumavaraa että mitä kaikkea voi tapahtua. Voisivat ennemmin ohjata lajia siihen suuntaan että kaikki ei aja maaliin, kuin nysvätä pistejärjestelmien kanssa. Ei siinä mitään hienoa ole että on 13. ja saa jotain hilupisteitä.Pisteitä saisi olla jaossa esim top 15, nykyinen järjestelmähän on ihan naurettava jos kauden lopuksi vaikka 2 heikoimmalla ei oo yhtään pistettä.
Vähän kyllä eri linjoilla ton kanssa, kuskille kaikki alle top3 on ns ei niin hienoa kun ei pääse podimille. Tallille ja sitä kautta kuskille ne hilutkin on elintärkeitä koska rahat jaetaan niiden perusteella.No jos ei kertaakaan pääse kymmenen joukkoon niin ei kyllä ansaitsekaan yhtään mitään. Kyllä sieltä ne kunnon kuskit erottuu, Kimi oli ekassa kisassa Sauberilla pisteillä ja tämä nyt sentään oli vanhaa hyvää aikaa kun pisteillä oli kuusi parasta. Tietty aiemmin myös oli moottoririkkoja ja muita keskeytyksiä niin siinä oli enemmän liikkumavaraa että mitä kaikkea voi tapahtua. Voisivat ennemmin ohjata lajia siihen suuntaan että kaikki ei aja maaliin, kuin nysvätä pistejärjestelmien kanssa. Ei siinä mitään hienoa ole että on 13. ja saa jotain hilupisteitä.
Strollilla hyvät mahkut päätyä Sky:lle F1:siä kommentoimaan tossa seurassa.Stroll rikkoi ennätyksen Austinin kisassa.
MOST STARTS WITHOUT A
FASTEST LAP IN F1 HISTORY
Lance Stroll - 162 starts
Johnny Herbert - 161 starts
Martin Brundle - 158 starts
![]()
Lance Stroll takes unwanted F1 record off Johnny Herbert after United States GP
An unwanted F1 record for Lance Stroll.www.crash.net
Tuo jo vähän torpattiin, mutta toisi kyllä lisää sähläystä ja sitä kautta jännitettävää, vs nykyinen missä yhdellä varikkokäynnillä, joka itse käynnissä harvoin isoja mokia, missä syntyisi isoa eroa, enemmän syntyy eroa parissa kierroksessa jos ajatetaan liianpitkään.Välitankkaus takaisin, kun siellä voi kanssa tapahtua mitä vaan. Ihmiset kaipaavat menoa ja meisseliä radalla/varikolla.
Tälläinen sääntö mennyt ohi, mistälähtien kielletty ja miksi.Ulkokaarteessa ohittaminen on nykyään kielletty.
Mersun testikuskin paikka ei olisi välttämättä aivan huono? Palkkaa tulee ja ei tarvitsisi ajaa Sauberilla viimeisenä.Ralf Schumacher sanoo kuulleensa Bottaksen lähipiiriltä, että suomalainen ajaisi ensi kaudella Mersun testikuskina. Ihan lonkalta tosin muistelisin, ettei Ralfin väittämät ole niitä kaikista kestävimpiä olleet.
![]()
Formula 1 | Ralf Schumacherilta villi väite Valtteri Bottaksen uudesta osoitteesta
Ralf Schumacherin mukaan tieto tuli Bottaksen lähipiiristä.www.hs.fi
Tuo olisi Valen uran kannalta varmaankin paras vaihtoehto. En oikein ymmärrä miksi jengi pidättää hengitystään sen puolesta, "pääseekö" hän ajamaan vielä yhden vuoden surkealla autolla sijoista 18-20 vai ei.Mersun testikuskin paikka ei olisi välttämättä aivan huono? Palkkaa tulee ja ei tarvitsisi ajaa Sauberilla viimeisenä.
Mitä testikuski tänäpäivänä tekee?Mersun testikuskin paikka ei olisi välttämättä aivan huono? Palkkaa tulee ja ei tarvitsisi ajaa Sauberilla viimeisenä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.