Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Loppukauden F1TV Pro on 13,49e/kk.
Mihinkään pikkutalliin en mene.Vade menettää paikkansa, hetkeksi.
"Sauber tiedotti tiistaina, että Shwartzman ajaa Bottaksen autoa perjantain ensimmäisissä vapaissa harjoituksissa."
![]()
Ferrari reserve to get rare F1 outing in Dutch GP practice
It will be the first time the Ferrari reserve driver has taken part in a grand prix weekend since the 2023 Dutch Grand Prix.racingnews365.com
![]()
Valtteri Bottas syrjään huhumyllyn keskellä
Valtteri Bottas tekee Robert Shwartzmanille tilaa Hollannin GP viikonlopun alkuhetkillä F1-sarjassa.www.mtvuutiset.fi
Ajankohta toki mielenkiintoinen. Samaan aikaan Vetteliä huhutaan Audille ja saksalaistoimittajat rummuttavat tämän puolesta. Kovasti myös ollut noita Bottaksen lyttäys kirjoituksia kansainvälisissä medioissa.FIA:n sääntöjen mukaan jokaisen formulakuljettajan on kauden aikana jätettävä yksi vapaa harjoitus väliin, ja antaa paikka niin sanotulle tulokaskuljettajalle.
Kuka on Coronel mm.?Coronel mm. lyttää Vaden.
![]()
F1 news: Grand Prix winner told F1 career 'over' in scathing attack on 'rotten' driver
Dutch racing driver Tom Coronel believes Valtteri Bottas should quit Formula 1 and give a young driver a chance as his career is "over".www.planetf1.com
Korjasin.Kuka on Coronel mm.?
Noihan näkee ihan ilmatteekskin
No tätä en kyllä ole jaksanut viritellä kuin ihan muutaman kerran.Plus se että jos sulla on F1TV PRO tunnarit niin silloin tietenkin otetean käyttöön MultiViever for F1 niin saa sitä kisadataa ihan erilailla kun normi F1tv:stä
Mulla pari erilaista setuppia käytössä riippuen oonko koneella vai sohvalla. Jos oon koneella mulla 34" näyttö, niin siitä päälähetys + 5 kuskin kamerat + kuskien radiokeskustelut ja sit vielä oon heittänyt 65" töllöön muutaman kameran ja kuskien paikan radalla, mikä näkyy hyvin olkkarin pc nurkasta myös. Sit jos sohvalla niin pakko vähän karsia näkymiä, mutta helpostihan noita muuttelee.No tätä en kyllä ole jaksanut viritellä kuin ihan muutaman kerran.
Tulee katsottua yleensä sohvalta makoillen televisiosta. Mutta kyllä mulla joskus, etenkin aika-ajojen aikana, voi olla läppäriltä auki kierros-ajotukset yms.
Tarkoitat varmaan aika-ajoja ja kisaa. Todellista F1-fania kiinnostaa myös harjoitukset, ja niistä saatava ylimääräinen informaatio, eli esim. kenen autoon saatetaan vaihtaa uusi moottori tms.
YouTuben ja Twitchin kautta aika-ajoja ja kisoja katsoessa yleinen ongelma on uuden striimin etsiminen noin vartin välein. Säästyvä raha menee siis nitroihin, verenpainelääkkeisiin, kaljaan jne.
Samoin, välillä kyllä joutuu muutamaa eri linkkiä kokeilla mikä toimii. Kuvalaatu toki ei läheskään niin hyvää kuin F1TV:llä.Itse olen löytänyt paikan mistä näet kaikki edellä mainitut ja kisat on toiminut ongelmitta.. tai ainakin ne mitä on viitsinyt katsoa
Tästä oli nyt Sauber laittanu kans Instaan päivityksen, niin porukka raivoaa kommenteissa että toi on venäläinen kuski.Vade menettää paikkansa, hetkeksi.
"Sauber tiedotti tiistaina, että Shwartzman ajaa Bottaksen autoa perjantain ensimmäisissä vapaissa harjoituksissa."
![]()
Ferrari reserve to get rare F1 outing in Dutch GP practice
It will be the first time the Ferrari reserve driver has taken part in a grand prix weekend since the 2023 Dutch Grand Prix.racingnews365.com
![]()
Valtteri Bottas syrjään huhumyllyn keskellä
Valtteri Bottas tekee Robert Shwartzmanille tilaa Hollannin GP viikonlopun alkuhetkillä F1-sarjassa.www.mtvuutiset.fi
Tästä oli nyt Sauber laittanu kans Instaan päivityksen, niin porukka raivoaa kommenteissa että toi on venäläinen kuski.
Hyvä combo kyllä maailmalla liikkumiseen.E: Piti tarkistaa, niin näemmä löytyy kaksoiskansalaisuus Venäjä ja Israel, mutta ajaa Israelin lipun alla.
Miksi tämä nyt RedBulliin vaikuttaa jotenkin erityisesti? Ei ainakaan linkistä selviä kuin joku epämääräinen huhu mainintaSanokaa Red Bull:n dominoinnille lopullisesti moi moi kiva kun kävit.
FIA siis kieltää asymmetrisen jarrubalanssijärjestelmän. Järjestelmä säätelee jarruvoimia eri pyörien ja akselien välillä. Jonnet ei muista kun Häkkisellä oli toinen jarrupohjin. Tämä on samanlainen mutta toimii automaattisesti.
Samaan aikaan esim. 2v sopparin Perez, Pappa betalar Stroll, Never on podium Hulkenberg... Mutta ei, kyllä se on just Bottas joka evää nuorilta lupauksilta F1 mahdollisuuden.Tom Coronel lyttää Vaden.
E: päivitetty. Unohtui etunimi.![]()
F1 news: Grand Prix winner told F1 career 'over' in scathing attack on 'rotten' driver
Dutch racing driver Tom Coronel believes Valtteri Bottas should quit Formula 1 and give a young driver a chance as his career is "over".www.planetf1.com
![]()
Tom Coronel - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Sanokaa Red Bull:n dominoinnille lopullisesti moi moi kiva kun kävit.
FIA siis kieltää asymmetrisen jarrubalanssijärjestelmän. Järjestelmä säätelee jarruvoimia eri pyörien ja akselien välillä. Jonnet ei muista kun Häkkisellä oli toinen jarrupohjin. Tämä on samanlainen mutta toimii automaattisesti.
Kukaan ei sano sitä ääneen kun ei ole todisteita mutta jossain tietoa on kun FIA on tehnyt tällaisen päätöksen. @Tohelo Montako tämän tason teknistä innovaatiota FIA on kieltänyt etukäteen? Niinpä...Miksi tämä nyt RedBulliin vaikuttaa jotenkin erityisesti? Ei ainakaan linkistä selviä kuin joku epämääräinen huhu maininta
Mitä tässä nyt on edes kieletty lisää, aiemmin säännössä luki: The brake system must be designed so that within each circuit, the forces applied to the brake pads are the same magnitude and act as opposing pairs on a given brake disc.Kukaan ei sano sitä ääneen kun ei ole todisteita mutta jossain tietoa on kun FIA on tehnyt tällaisen päätöksen. @Tohelo Montako tämän tason teknistä innovaatiota FIA on kieltänyt etukäteen? Niinpä...
Yksi RB:n epäilystä puhuu Maxin Australian Maxin jarruongelma. Talli on ollut aika hiljaa vian syystä.
Tietysti Miamista -> nähdään kuka tätä on käyttänyt.
Jep linkatussa artikkelissakin lopetetaan tuohon, että haluttiin vain tehdä asia selkeämmäksi. Alkuperäinenkin oli jo riittävä.Eli ei mitään tietoa, huhuja vain ilman faktoja
Mitä tässä nyt on edes kieletty lisää, aiemmin säännössä luki: The brake system must be designed so that within each circuit, the forces applied to the brake pads are the same magnitude and act as opposing pairs on a given brake disc.
Nyt lisätty: Any system or mechanism which can produce systematically or intentionally, asymmetric braking torques for a given axle is forbidden."
Mun silmään on vain tarkennettu tekstiä, kielletty ollut jo aiemmin.
Tuo että RedBull olisi käyttänyt on täyttä huhus ja noi sun linkit ei niitö millään lailla vahvista
However, according to FIA sources, the wording that was originally in place was already enough to make any asymmetric braking system illegal anyway.
The real motivation in changing the rules instead came from efforts to tidy up the regulations for 2026, and make it clearer in the next rules era what was and was not allowed.
Kuten sanoin ei ole näyttöä eli on kyllä huhua mutta se paljastuu tulostaululla.Eli ei mitään tietoa, huhuja vain ilman faktoja
Mitä tässä nyt on edes kieletty lisää, aiemmin säännössä luki: The brake system must be designed so that within each circuit, the forces applied to the brake pads are the same magnitude and act as opposing pairs on a given brake disc.
Nyt lisätty: Any system or mechanism which can produce systematically or intentionally, asymmetric braking torques for a given axle is forbidden."
Mun silmään on vain tarkennettu tekstiä, kielletty ollut jo aiemmin.
Tuo että RedBull olisi käyttänyt on täyttä huhus ja noi sun linkit ei niitö millään lailla vahvista
Eli ei mitään tietoa, huhuja vain ilman faktoja
Mitä tässä nyt on edes kieletty lisää, aiemmin säännössä luki: The brake system must be designed so that within each circuit, the forces applied to the brake pads are the same magnitude and act as opposing pairs on a given brake disc.
Nyt lisätty: Any system or mechanism which can produce systematically or intentionally, asymmetric braking torques for a given axle is forbidden."
Mun silmään on vain tarkennettu tekstiä, kielletty ollut jo aiemmin.
Tuo että RedBull olisi käyttänyt on täyttä huhus ja noi sun linkit ei niitö millään lailla vahvista
Sääntö pykälässä, vanhassa tai nyt lisätyssä, ei puhuta sanakaan miten testataan. Suomenna nyt vielä tuo sääntö mullekki niin että pääsee tommoseen lopputulemaan?Kuten sanoin ei ole näyttöä eli on kyllä huhua mutta se paljastuu tulostaululla.
Juju on siinä kun katsastuksen tehdään 0km/h paddockilla. Siinä kun polki jarrua niin se antoi ihan saman voiman mutta ajossa oli toinen tarina kun mukaan tulee G voimat. Nyt siis kiellettiin systeemit ja mekanistmit jotka muuttavat tilannetta ajon aikana.
Sama juttu on siivekkeissä joiden pitää kestää tietyt voimat katsastuksessa, ajon aikaiset vääntymiset on toinen tarina ja täysin sallittua.
F1:n katsastus on ihan perusjuttuja. Ei kannata esittää tyhmää.Sääntö pykälässä, vanhassa tai nyt lisätyssä, ei puhuta sanakaan miten testataan. Suomenna nyt vielä tuo sääntö mullekki niin että pääsee tommoseen lopputulemaan?
F1:n katsastus on ihan perusjuttuja. Ei kannata esittää tyhmää.
Jos vanha sääntö oli riittävä tuon estämiseen niin miksi sinne piti tuollainen lisäkielto laittaa?
Jep linkatussa artikkelissakin lopetetaan tuohon, että haluttiin vain tehdä asia selkeämmäksi. Alkuperäinenkin oli jo riittävä.
"However, according to FIA sources, the wording that was originally in place was already enough to make any asymmetric braking system illegal anyway.
The real motivation in changing the rules instead came from efforts to tidy up the regulations for 2026, and make it clearer in the next rules era what was and was not allowed. "
Mitä sekoilet, sanoinko ettei olisi. Sinä väitit että ennen testattiin paikoillaan ja nyt vauhdissa. Mistä tämän kaivoit? Ei ainakaan noista linkeistäF1:n katsastus on ihan perusjuttuja. Ei kannata esittää tyhmää.
Mie seuraan F1 aika hemmetin tarkasti enkä ole missään törmänny näihin huhuihin RB:n jarruista ja niiden laillisuudesta. Ainoa mitä nyt olen viime aikoina nähnyt niin oliko viime kisassa kun McLarenilla oli joku reikä ilmestyny jarrupakkaan.
Ja luitko sie edes tuota postaamaasi artikkelia kunnolla?
SiinäJuju on siinä kun katsastuksen tehdään 0km/h paddockilla. Siinä kun polki jarrua niin se antoi ihan saman voiman mutta ajossa oli toinen tarina kun mukaan tulee G voimat. Nyt siis kiellettiin systeemit ja mekanistmit jotka muuttavat tilannetta ajon aikana.
Suora lainaus "katsastuksen tehdään 0km/h paddockilla."
En tiedä mitä luet mutta esim. "joku" Peter Windsor tästä huhuili X:ssä 16.8.
Joillekin tuntuu olevan vaikeaa kun siltä omalta suosikilta kielletään jokin innovaatio. Näitä on kielletty maailman sivu. Systeemi revitään pois ja matka jatkuu kohti seuraavia innovaatioita.
Mitä sitten tarkoitit kun sanoit: Nyt siis kiellettiin systeemit ja mekanistmit jotka muuttavat tilannetta ajon aikana.Suora lainaus "katsastuksen tehdään 0km/h paddockilla."
Täytyy olla melkoinen mielikuvitus jos tästä saa ajatuksen että katsastus tehdään vauhdissa.
En tiedä noiden sisäpiiri tietoja, mutta linkkaamassasi jutussa toimittaja arvuuttelee katsojan silmin mahdollisia talleja joita pitää mahdollisina kikkailijoinaEn tiedä mitä luet mutta esim. "joku" Peter Windsor tästä huhuili X:ssä 16.8.
Myös "joku" Mark Hughes kirjoitti kenellä tämä systeemi voisi olla käytössä. Siinä mainitaan RB
![]()
MPH: The clues as to which F1 team had now-illegal brake system
At least one F1 team is suspected of using an asymmetric braking system that has been specifically outlawed over the summer break. Mark Hughes looks at where the evidence pointswww.motorsportmagazine.com
Joillekin tuntuu olevan vaikeaa kun siltä omalta suosikilta kielletään jokin innovaatio. Näitä on kielletty maailman sivu. Systeemi revitään pois ja matka jatkuu kohti seuraavia innovaatioita.
@Emeron Ai sanoin? Laitatko lainauksen kyseisestä kohdasta?
Tarkoitin sitä että tällaisen kikkareen laitto tuonne väliin on nyt kielletty. Sännössäkin lukee nyt "system or mechanism which can produce.... asymmetric braking torques..." Se muuttaa tilanteen niin ettei ajonaikana tapahdu säätöä. Tähän asti tällainen laite oli ok.Mitä sitten tarkoitit kun sanoit: Nyt siis kiellettiin systeemit ja mekanistmit jotka muuttavat tilannetta ajon aikana.
Tarkoitin sitä että tällaisen kikkareen laitto tuonne väliin on nyt kielletty. Sännössäkin lukee nyt "system or mechanism which can produce.... asymmetric braking torques..." Se muuttaa tilanteen niin ettei ajonaikana tapahdu säätöä. Tähän asti tällainen laite oli ok.
katso liitettä 1377310
Siis oli kielletty, eikun olikin sallittu, koska testattiin paikallaan, mutta nytten.. testataan paikallaan.Jep linkatussa artikkelissakin lopetetaan tuohon, että haluttiin vain tehdä asia selkeämmäksi. Alkuperäinenkin oli jo riittävä.
However, according to FIA sources, the wording that was originally in place was already enough to make any asymmetric braking system illegal anyway.
The real motivation in changing the rules instead came from efforts to tidy up the regulations for 2026, and make it clearer in the next rules era what was and was not allowed.
Jos minua meinaat, että RB olis mun suosikki niin ei. Kannatan kyllä, mutta niin kannatan myös McLarenia. Mutta se mun tiimi on Ferrari, ihan penskasta lähtien on sydän sykkiny punaista. Tässä mie olenki kovan paikan edessa kun ensi kaudeksi Ferrarille siirtyy eräs mun kaikkien aikojen inhokkiJa kyllä, se tulee olemaan inhokki vaikka ajaa Ferrarilla. Tähän asti kisojen jälkeen jos se on podiumilla niin laitan streamin kiinni kun ko. jannu tulee haastatteluun, ei vaan pysty eikä kykene. On vaan liian kova pala purtavaksi.
Joka vinkuu team radiossa kuin pikku lapsi kun asiat ei mene niin kuin haluaisi... Tosin sitä tekee kaikki muutkin kuljettajat F1:ssä.Mutta on mukavan aikuinen ihminen noissa nykyformuloissa.
Joka vinkuu team radiossa kuin pikku lapsi kun asiat ei mene niin kuin haluaisi... Tosin sitä tekee kaikki muutkin kuljettajat F1:ssä.
Kerro kuski joka ei vingu radiossa. Salokin sanonut monta kertaa että siinä on adrenaliinit tapissa että suusta tulee mitä sattuu.Joka vinkuu team radiossa kuin pikku lapsi kun asiat ei mene niin kuin haluaisi... Tosin sitä tekee kaikki muutkin kuljettajat F1:ssä.
Kerro kuski joka ei vingu radiossa. Salokin sanonut monta kertaa että siinä on adrenaliinit tapissa että suusta tulee mitä sattuu.
Lisäksi pitää olla vähän mulkku ja itsekäs että pääsee ajamaan F1:stä.
Joka vinkuu team radiossa kuin pikku lapsi kun asiat ei mene niin kuin haluaisi... Tosin sitä tekee kaikki muutkin kuljettajat F1:ssä.
Kerro kuski joka ei vingu radiossa. Salokin sanonut monta kertaa että siinä on adrenaliinit tapissa että suusta tulee mitä sattuu.
Lisäksi pitää olla vähän mulkku ja itsekäs että pääsee ajamaan F1:stä.