F1 Yleiskeskustelu

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
12 082
Tässä vaiheessa vielä tosi kepeällä pohjalla koko skenaario. Jos ainoa peruste PF1:n arveluun Valtterista on se että he eivät tiedä muita kuskeja jotka olisivat rallia kokeilleet. Sinänsähän voisi olla kuka hyvänsä, ehkä Sargeant ensi vuonna jyskälässä tms.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
533
Ehkäpä Bottas jatkaakin uraansa ralliautojen parissa.

Koomisesti verrataan räkään:

Autourheilussa on 2000-luvulla nähty muutamia loikkauksia formuloista ralliin. Muun muassa Robert Kubica ja Kimi Räikkönen jättivät F1:n rallin takia mutta palasivat sittemmin formuloihin.

Windsorin mielestä Räikkösellä oli ongelmia sopeutua ralliautoiluun.

– Hän pärjäsi molemmilla kerroilla formula ykkösissä, mutta rallissa ei mennyt niin hyvin, Windsor sanoo.

– Mutta ehkä se oli vain ”Kimi-juttu”.
Hän ei halunnut kuunnella kartanlukijaa liikaa. Hän oli kuten formuloissakin, että ”antakaa minun ajaa”.

Bottas sopinee ralliauton rattiin erinomaisesti. Tottunut jo Tiffanyn komentoja vänkärin paikalta kuuntelemaan ja säntillisesti tottelemaan. Ehkäpä Tiffy toimii Valtsun kartturina alkuvaiheessa kun Vale opettelee ajamaan ralliautoa?

Miten mä muistin että Kimi ajoi rallissa ihan kelpo tuloksiakin? :hmm: En nyt tosin jaksa alkaa sen kummemmin googlettemaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
12 082
Ennemmin toivoisin Valtterin, jos näin käy, suuntaavaan tarmonsa/katseensa esim Indycariin, prototyyppeihin ja vaikkapa sinne aussien Supercarsseihin, jossa olisi toki myös komea nähdä suomalaisen ajavan koko kauden yms. Tosin siellä sitten taso on todella kovaa, suurin osa muualta tulevista yrittäjistä saisi kyllä kirkkaasti turpaansa sarjan vakiokuskeilta/lajiveteraaneilta.

Ralli olisi tosi meh-valinta Valtterilta, menestymistä ei voisi odottaa ja miksi sellaista pitemmän päälle haluaisi seurata.
 

emagdnim

=☠️=
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 690
Miten mä muistin että Kimi ajoi rallissa ihan kelpo tuloksiakin? :hmm: En nyt tosin jaksa alkaa sen kummemmin googlettemaan.
Juu muistaakseni vaihtelevasti meni, mut ku ralli meni nappiin, nii kyl joitai taaksekin jäi :D Ainaki Ken Block, Qassimi, Paddon.. ja tuliha Kimille yks ek-voittoki, jollain yleisöpyörityksellä.

En tiedä, että onko Windsorilla sitten oletus, että F1 kuski pärjää yhtä hyvin rallissa ku formuloissa. Ihan eri laji kuitenkin kysymyksessä...
Youtubessaki väittelin kerran yhden idiootin kans, joka vauhkos, että ei Kimi pärjänny ollenkaan parhaimmille (no shit) ja että iha paska oli :D Eikä uskonu tota ek-voittoakaan.


Näemmä Saksassa ja Jordaniassa 2011 oli kuudes.


e: Pitipä kaivella, Räikkösen ek-voitto :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
3 250
Ennemmin toivoisin Valtterin, jos näin käy, suuntaavaan tarmonsa/katseensa esim Indycariin, prototyyppeihin ja vaikkapa sinne aussien Supercarsseihin, jossa olisi toki myös komea nähdä suomalaisen ajavan koko kauden yms. Tosin siellä sitten taso on todella kovaa, suurin osa muualta tulevista yrittäjistä saisi kyllä kirkkaasti turpaansa sarjan vakiokuskeilta/lajiveteraaneilta.

Ralli olisi tosi meh-valinta Valtterilta, menestymistä ei voisi odottaa ja miksi sellaista pitemmän päälle haluaisi seurata.
Mika Salo siellä kävi näyttämässä ajamisen mallia ja ei saanut turpaansa vaan veti muita turpaan ja voitti Armor All Gold Coast 600:sen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
12 082
Tosin tosiaan tiimin toisena kuskina silloin '12, plus Salo on myös yksi "niistä" kuskeista Suomen moottoriurheiluhistoriassa. Eli ei siellä mikään kädetön ollut ajamassa.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
3 250
Vade menettää paikkansa, hetkeksi.

"Sauber tiedotti tiistaina, että Shwartzman ajaa Bottaksen autoa perjantain ensimmäisissä vapaissa harjoituksissa."
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 299
Vade menettää paikkansa, hetkeksi.

"Sauber tiedotti tiistaina, että Shwartzman ajaa Bottaksen autoa perjantain ensimmäisissä vapaissa harjoituksissa."
Mihinkään pikkutalliin en mene.

Ajovuoroistani en luovu.

Mihinkään tallimääräyksiin en suostu.

t. James.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 775
FIA:n sääntöjen mukaan jokaisen formulakuljettajan on kauden aikana jätettävä yksi vapaa harjoitus väliin, ja antaa paikka niin sanotulle tulokaskuljettajalle.
Ajankohta toki mielenkiintoinen. Samaan aikaan Vetteliä huhutaan Audille ja saksalaistoimittajat rummuttavat tämän puolesta. Kovasti myös ollut noita Bottaksen lyttäys kirjoituksia kansainvälisissä medioissa.
 
Liittynyt
17.06.2022
Viestejä
446
Noihan näkee ihan ilmatteekskin
Tarkoitat varmaan aika-ajoja ja kisaa. Todellista F1-fania kiinnostaa myös harjoitukset, ja niistä saatava ylimääräinen informaatio, eli esim. kenen autoon saatetaan vaihtaa uusi moottori tms.

YouTuben ja Twitchin kautta aika-ajoja ja kisoja katsoessa yleinen ongelma on uuden striimin etsiminen noin vartin välein. Säästyvä raha menee siis nitroihin, verenpainelääkkeisiin, kaljaan jne.
 
Liittynyt
17.06.2024
Viestejä
14
Niin, aika hyvin saa mielestäni vastinetta rahalleen F1TV:llä. Onhan se kyllä kallistunut vuosien varrella, mutta sisältöä on kyllä hyvin.
Lisäksi pidän kovasti toimittajatiimistä. Miellyttävää sakkia kuunnella mielestäni duo Jacques ja Palmer. Sekä vieraileva tähti David Coulthard.

Ja onhan siwllä kattava arkisto. Ei sieltäkään kyllä kaikkia kisoja löydy...
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
34
Plus se että jos sulla on F1TV PRO tunnarit niin silloin tietenkin otetean käyttöön MultiViever for F1 niin saa sitä kisadataa ihan erilailla kun normi F1tv:stä
 
Liittynyt
17.06.2024
Viestejä
14
Plus se että jos sulla on F1TV PRO tunnarit niin silloin tietenkin otetean käyttöön MultiViever for F1 niin saa sitä kisadataa ihan erilailla kun normi F1tv:stä
No tätä en kyllä ole jaksanut viritellä kuin ihan muutaman kerran.
Tulee katsottua yleensä sohvalta makoillen televisiosta. Mutta kyllä mulla joskus, etenkin aika-ajojen aikana, voi olla läppäriltä auki kierros-ajotukset yms.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
34
No tätä en kyllä ole jaksanut viritellä kuin ihan muutaman kerran.
Tulee katsottua yleensä sohvalta makoillen televisiosta. Mutta kyllä mulla joskus, etenkin aika-ajojen aikana, voi olla läppäriltä auki kierros-ajotukset yms.
Mulla pari erilaista setuppia käytössä riippuen oonko koneella vai sohvalla. Jos oon koneella mulla 34" näyttö, niin siitä päälähetys + 5 kuskin kamerat + kuskien radiokeskustelut ja sit vielä oon heittänyt 65" töllöön muutaman kameran ja kuskien paikan radalla, mikä näkyy hyvin olkkarin pc nurkasta myös. Sit jos sohvalla niin pakko vähän karsia näkymiä, mutta helpostihan noita muuttelee.
 
Liittynyt
27.09.2022
Viestejä
633
Tarkoitat varmaan aika-ajoja ja kisaa. Todellista F1-fania kiinnostaa myös harjoitukset, ja niistä saatava ylimääräinen informaatio, eli esim. kenen autoon saatetaan vaihtaa uusi moottori tms.

YouTuben ja Twitchin kautta aika-ajoja ja kisoja katsoessa yleinen ongelma on uuden striimin etsiminen noin vartin välein. Säästyvä raha menee siis nitroihin, verenpainelääkkeisiin, kaljaan jne.
Itse olen löytänyt paikan mistä näet kaikki edellä mainitut ja kisat on toiminut ongelmitta.. tai ainakin ne mitä on viitsinyt katsoa
 
Liittynyt
17.11.2017
Viestejä
668
Itse olen löytänyt paikan mistä näet kaikki edellä mainitut ja kisat on toiminut ongelmitta.. tai ainakin ne mitä on viitsinyt katsoa
Samoin, välillä kyllä joutuu muutamaa eri linkkiä kokeilla mikä toimii. Kuvalaatu toki ei läheskään niin hyvää kuin F1TV:llä.
Jos ensi vuonna Bottas vielä F1 ja Taponen F3, niin tulee varmaan hankittua tuo maksullinen palvelu ennen kauden alkua tarjouksesta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
533
Vade menettää paikkansa, hetkeksi.

"Sauber tiedotti tiistaina, että Shwartzman ajaa Bottaksen autoa perjantain ensimmäisissä vapaissa harjoituksissa."
Tästä oli nyt Sauber laittanu kans Instaan päivityksen, niin porukka raivoaa kommenteissa että toi on venäläinen kuski.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 191
Tästä oli nyt Sauber laittanu kans Instaan päivityksen, niin porukka raivoaa kommenteissa että toi on venäläinen kuski.
Eikö tuo Shwartzman ole Israelilainen kuski?

E: Piti tarkistaa, niin näemmä löytyy kaksoiskansalaisuus Venäjä ja Israel, mutta ajaa Israelin lipun alla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 427
Viestejä
4 359 956
Jäsenet
72 642
Uusin jäsen
Deknus

Hinta.fi

Ylös Bottom