F1 Kausi 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Bottasta ei hitaaksi voi sanoa, kun muutama paalupaikka löytyy, mutta kisavauhti on surkeaa. Onko ham ja bot ajotyylissä suurikin ero?
Toto sanoi suurimman eron löytyvän renkaiden käytöstä, johtuuko se sitten ajotyylistä vai asetuksista vai jopa molemmista, paha sanoa.
 
McLaren ajaa ensi kaudella myös Indycar-sarjassa:
"Having long made their desire known to compete on a more full time basis across the pond, the Woking based McLaren team have today confirmed a partnership with Arrow Schmidt Peterson Motorsports to run a full season campaign in the 2020 NTT IndyCar Series - returning the famous racing team to top flight US competition for the first time since 1979.

Set to be branded as Arrow McLaren Racing SP, the new partnership looks set to field two Chevrolet powered cars for the full racing season, including the prestigious Indy 500 in May next year, with the project to be headed up by McLaren man and former IndyCar star Gill de Ferran."
McLaren Confirm Full 2020 IndyCar Assault - Latest Formula 1, Motorsport, and Sim Racing News
 
Bottasta ei hitaaksi voi sanoa, kun muutama paalupaikka löytyy, mutta kisavauhti on surkeaa. Onko ham ja bot ajotyylissä suurikin ero?

Bottaksella katoaa luotto autoon heti kun renkaat on vähän kuluneet, ajelaan hiljokseen kusi sukassa kun taas hamilton vetää kierrosennätyksiä kuluneilla renkailla.
 
Nyt kun on ollut vähän joka puolella noita kuskien rankkaamisia kauden puolivälin jälkeen niin oma top5 on.

1.Hamilton
2.Verstappen
3.Sainz
4.Räikkönen
5.Leclerc
 
Mites menis top5 huonommait? Joko bottas pääsis listalle?

Mitä helvettiä nyt taas? Bottas on mm-sarjassa kakkosena tällä hetkellä, millä ihmeen meriiteillä se olis top5 huonoimmissa? Joku raja nyt.. :facepalm:

David tuossa ylempänä jo listasikin ne absoluuttisesti huonoimmat, eivät ole loistaneet millään osa-alueella koko kaudella.
 
Mitä helvettiä nyt taas? Bottas on mm-sarjassa kakkosena tällä hetkellä, millä ihmeen meriiteillä se olis top5 huonoimmissa? Joku raja nyt.. :facepalm:

David tuossa ylempänä jo listasikin ne absoluuttisesti huonoimmat, eivät ole loistaneet millään osa-alueella koko kaudella.

Niin mm sarjan parhaalla autolla, taistelee välillä alfa romeoita vastaan
 
Mitä helvettiä nyt taas? Bottas on mm-sarjassa kakkosena tällä hetkellä, millä ihmeen meriiteillä se olis top5 huonoimmissa? Joku raja nyt.. :facepalm:

David tuossa ylempänä jo listasikin ne absoluuttisesti huonoimmat, eivät ole loistaneet millään osa-alueella koko kaudella.

Koska yhdessä ollaa täällä päätetty että bottas paska ja sillä sipuli.
 
@Henkka77 anna olla, nämä muutamat Valen "vihaajat" haluavat vain väitellä väittelemisen vuoksi kun tietänevät, että ennen pitkää aina välillä kuitenkin osuu ja uppoaa.

Todellisuudessa näillä "herroilla" sängyn yläpuolella komistelee kuitenkin Valen juliste, Fastest F1 Driver Ever nimmarin kera vielä tietysti ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tän kauden suorituksissa rankkaisin Valtterin sijalle 8.-9. Parhausjärjestyksessä. Siinä ympärillä samasta sijasta taistelee Vettel, Russell, Kvyat ja tällä kaudella ylisuorittanut Stroll.
 
Gasly ulos -> Albon sisään

Katos vaan, hyvä homma. Mitään tuossa ei oikein voi hävitä ja näkeepähän sentään mihin Albon pystyy, jotta voi tehdä ensikautta ajatellen parempia päätöksiä. Tallisijoissa kun ei kolmospaikalta tipahda vaikka jättäisi loppukauden ajamatta ja Gaslyn avulla ei välttämättä Ferraria voiteta vaikka Verstappen vakuuttavaa jälkeä tekeekin. Pääseepähän samalla näkemään miten Gasly pärjää suhteessa ihan hyvin ajaneeseen Kvyattiin.

E: Toivottavasti vaan kestää kuuppa Albonilla nuo paineet mitä tällaiset nopeat vaihdokset tuovat. Ei tietysti ole helppoa ajaa tallissa missä pitää antaa noin nopeaan näytöt tai siirtoa pukkaa heti. Jännä kyllä sinänsä tuo RB, kun vaikuttaa ulkopuolelle sinänsä ihan rennolta tallilta mutta "tulos tai ulos" meininki tuppaa olemaan vielä Ferraria vahvempaa. Ja mitenköhän Kvyat suhtautuu tähän, varmaan kuvitteli sen Toron podiumin auttavan RB:lle pääsyyn (vaikka osittain hieman tuurillakin tuli). Tässä kohtaa lienee kuitenkin Kvyatillekin selvää, että ei enää RB:lle ole oikein pääsyä ellei Max häippäse tai myös Albon floppaa.
 
Viimeksi muokattu:
Hah, nyt joutui Hornerin vain viikko sitten antama lausunto Gaslyn pitämisestä loppukauden, aika huonoon valoon. :D
Eipä siinä, Albonilla on nyt näytön paikka. Ei se huonommin voi vetää kun Gasly. :smoke:

Mutta periaattesta, onhan nämä mid-season kuskivaihdokset aika perseestä. Tuohon vois tulla joku sääntö koska eihän tässä ole oikein mitään järkeä, vaikka isot rahat tuolla liikkuukin.
 
E: Toivottavasti vaan kestää kuuppa Albonilla nuo paineet mitä tällaiset nopeat vaihdokset tuovat. Ei tietysti ole helppoa ajaa tallissa missä pitää antaa noin nopeaan näytöt tai siirtoa pukkaa heti.
Noh, Verstappenilta onnistui aikanaan. :)
 
Todennäköisemmin Gaslyn ajopaikka alkaa Barcelonaan mennessä olemaan vaakalaudalla jos taaperrus jatkuu samana, eli Toro Rossolta voidaan herkästi ottaa korvaajaa. Vrt. case Kvyat.
Pahus, metsään meni arvaus kisan suhteen.
 
..."tulos tai ulos" meininki tuppaa olemaan vielä Ferraria vahvempaa.
Ei kai Ferrari nyt kovin herkästi ole heikompia ulos potkinutkaan? Barrichello, Massa, Kimi... aika kauan annettiin kunkin ajella ennen "potkuja".

Gaslylle kyllä kova paikka. Albonille tie tähtiin auki.
 
Pitäisi isäukko roudata ensi kaudella kisoihin, kun ei ole ennen käynyt paikanpäällä. Osaatteko suositella GP:tä (Euroopassa), jossa ei tulisi armottoman pitkää kävelymatkaa katsomoon. Eli tyyliin bussilla/taksilla/vuokra-autolla alueelle ja <500m katsomoon? Koitetaan fyysinen rasitus jättää minimiin. Itse kävin Barcelonassa paikanpäällä, ja siellä ei ihmeellistä matkaa muistaakseni tarvinnut talsia katsomoon. Kisana ei tosin juuri kiinnosta, niin mieluusti joku muu. Spa olisi omalla listalla kärkipäässä, mutta epäilen, että kävelymatkaa voi tulla turhan paljon. Mieluusti vielä katettu katsomo, ettei sadekisakaan hirveästi haittaisi.
 
Mites noilla kuskeilla (ja talleilla) on mahdollisuuksia ajaa kisa-autoa virallisten kisojen ulkopuolella? Onko sallittua lainkaan, vai meneekö simulaattorihommiksi?
 
Mites noilla kuskeilla (ja talleilla) on mahdollisuuksia ajaa kisa-autoa virallisten kisojen ulkopuolella? Onko sallittua lainkaan, vai meneekö simulaattorihommiksi?

Muistaakseni tallit eivät saa ajattaa omalla ajallaan testeissään autoa, joka on ollut käytössä viimeisen 3-4 vuoden/kauden aikana. Tämäkin taitaa olla tiukentunut tästä joten voi olla vanhaa tietoa. Tallit saavat kuitenkin käyttää nykyistä autoa mainoskuvauksiin yms. mutta nämäkin ovat rajattu tyyliin 100 km vuodessa. Näitä pieniäkin porsaanreikiä tallit toki käyttävät hyväkseen jotta saavat testattua pientäkin juttua.

Joka tapauksessa erittäin rajattua ja toisin sanoen kiellettyä muutoin kuin virallisina testipäivinä. Muutenkin FIA taitaa tutkia näitä aika tarkasti, kaikki varmasti muistavat Mersun rengastestit jokunen vuosi sitten, ennen näitä turbokoneita.
 
Mercedeksen tallipäällikkö Toto Wolff paljasti: Valtteri Bottas on saanut tarjouksia muista talleista

Tuntuu nuo Wolffin lausunnot päivä päivältä enemmän siltä, että Bottakselle näytetään ovea.
Mutta toivottavasti tosiaan tämän kuukauden aikana selviää. Varmasti Valtterinkin suoritukset paranee loppukaudesta, kun saa selvyyden jatkokuvioista. Tulee taas
rentoutta ajamisene molemmissa tapauksissa.
Toisaalta median kautta vedättäminen on Wolffille aika tyypillistä joten voi käydä miten vain. Kumpikaan ratkaisu ei tule yllätyksenä.
 
Eiköhän Grosjean ala olla jo nähty tapaus. Yksittäisissä kisoissa ja aika-ajoissa nopea mies, mutta ei hirveästi auta jos on kymmenessä muussa kisassa kolariherkkä tai on muuta (päänsisäistä) ongelmaa jatkuvasti. Joka kerta kun joku ohittaa hänet niin aina kitisee radioon, vaikka olisikin ollut puhdas ohitus. Lisäksi hänellä on toinen kausi putkeen meneillään jossa hän nukkuu ensimmäisen puoliskon kaudesta ja hädin tuskin saa pistettäkään. Ja sitten juhlitaan radioon saavutettua esim. kuudetta sijaa kuin kisan voittoa kun parin viikon päästä tästä ollaan tallikaverin kanssa betoniseinässä ihmettelemässä jatkosuunnitelmia. Ei Magnussenkaan ole mitään ihmeitä myöskään saanut aikaan, mutta aika pitkään ovat tallit jaksaneet Grosjeanin kyntämistä katsella.
 
Magnussen taitaa olla pidetympi kuski, ehkä myös rahaa enemmän talliin tuova. Crashjean on näyttänyt jo osaamisensa täysin turhilla kolaroinneilla.

Ei ainakaan muiden kuskien silmissä ole pidetympi. Ilmeisesti kaikilla alkaa olla mitta täynnä hänen yliagressiivistä ajotyyliänsä puolustaessaan ohituksia vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
image.jpg


Eiköhän toi puhu aika paljon Magnussenin puolesta. Tosin saattaa olla että kumpikin saa lähteä.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Hyvältä näyttää ja toivottavasti pätee myös käytännössä toi perässä ajamisen helpottaminen.

Tuskin koska insinöörit pääsee tuuppaamaan jokapaikan täyteen pieniä siivekkeitä.
 
"Insinöörit" on velhoja. Tietävät enemmän kuin FIA:n asiantuntijat. :tdown:

FIA on tyhmiä kun ei laita siivekkeiden määrä rajoitusta.

Muistatteko kun lähtöön tuli kuskeille kytkimet? Muistatteko kun kaudella 2019 tuli uudet etu ja takasiivet? Muistatteko kun Pirelli toi uudet renkaat jotta tulisi erilaisia strategioita? jne jne kaikkien näiden on pitänyt tuoda lisää ohituksia yms. Mutta pah, ei mitään.
 
Jos videota on uskominen, ainakin autot tulevat näyttämään enemmän formuloilta kuin tämän päivän "laatikot".
 
FIA on tyhmiä kun ei laita siivekkeiden määrä rajoitusta.

Muistatteko kun lähtöön tuli kuskeille kytkimet? Muistatteko kun kaudella 2019 tuli uudet etu ja takasiivet? Muistatteko kun Pirelli toi uudet renkaat jotta tulisi erilaisia strategioita? jne jne kaikkien näiden on pitänyt tuoda lisää ohituksia yms. Mutta pah, ei mitään.
Insinöörit, saatana! :mad:

/s
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 508
Viestejä
4 972 332
Jäsenet
79 795
Uusin jäsen
Jamuli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom