F1 Kausi 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Mersu-pomo vahvistaa: ”Se on Esteban tai Valtteri” | Sportti.com

Mersu-pomo vahvistaa: ”Se on Esteban tai Valtteri”

4.8.2019 - 12:21:31

valtteri_bottas_2019azer_katsekypara.jpg


Mercedeksen tallipäällikkö Toto Wolff vahvistaa, että Lewis Hamiltonin ensi kauden tallikaverin valinta tehdään kahden kuljettajan välillä.

- Se on Esteban (Ocon) tai Valtteri (Bottas), Wolff vakuuttaa Crash.netille.

- Olemme keskustelleet pitkään tiimin sisällä asiasta ja olen paininut itseni kanssa siitä, mikä on oikea ratkaisu tiimin ja kuljettajien osalta.

Wolffin mukaan tavallaan molemmat ansaitsisivat paikan.

- Esteban siksi, että hän on ollut vaikeissa tilanteissa ja hänellä on taatusti energiaa ja lahjakkuutta ajaa Mercedeksellä, Wolff viittaa tämän kauden kolmoskuljettajansa puoleen.

- Toisaalta Valtterilla on kokemusta ja hän on todistanut nopeutensa. Ja hän tekee valtavasti töitä tiimin kehittämiseksi yhdessä Lewisin kanssa, Mersu-pomo jatkaa.

Ei voi ymmärtää Mersun logiikkaa miksi Ocon olisi edes minkäänlainen vaihtoehto. Ei se nyt oikeasti niin hyvä kuski ollu Force Indialla.. :confused:
 
Mersu-pomo vahvistaa: ”Se on Esteban tai Valtteri” | Sportti.com

Ei voi ymmärtää Mersun logiikkaa miksi Ocon olisi edes minkäänlainen vaihtoehto. Ei se nyt oikeasti niin hyvä kuski ollu Force Indialla.. :confused:

Jos nyt Oconiin päätyvät niin saas nähdä onko samanlaista rämpimistä tiedossa kuin Gaslylla tällä hetkellä. Antaisipahan ainakin tallimestaruuden osalta muille tasoitusta. En millään usko, että Ocon ainakaan Bottasta paremmin pärjäisi.
 
Tuli tuossa itekseni mietittyä, että Marko sanoi RB:n pitävän Gaslyn kauden loppuun. Tästä johtuen pitävätkö he kiinni ajatuksesta, että JOS Max lähtee käveleen niin ei olisi kahta uutta kuljettajaa tulossa ensi kauden alkuun..
 
Siltähän se nyt näyttää että ykkönen on selvillä, loppuja jaotellaan tauon jälkeen
 
Tuli tuossa itekseni mietittyä, että Marko sanoi RB:n pitävän Gaslyn kauden loppuun. Tästä johtuen pitävätkö he kiinni ajatuksesta, että JOS Max lähtee käveleen niin ei olisi kahta uutta kuljettajaa tulossa ensi kauden alkuun..
Ei lähde Max minnekään. Sopimuksessa oli pykälä että jos Max on Unkarin kisan jälkeen kolmen parhaan joukossa niin sitten Max pysyy tallissa.
 
Ei lähde Max minnekään. Sopimuksessa oli pykälä että jos Max on Unkarin kisan jälkeen kolmen parhaan joukossa niin sitten Max pysyy tallissa.

Saisko linkkiä tähän kun en muista nähneeni... toki dementia mutta enivei...?

Lähtihän Kimikin "lomalle" kun riittävästi epsanialaispankki latoi rahaa tiskiin... Sopimuksia voi aina muuttaa...
 
No just toi! Sopimukset on tehty rikottaviksi!
Varsikin F1:ssä mikään ei ole niin epävarmaa kuin sopimus, joten niihin on turha nojautua.
Rahalla saa ja sen jälkeen asioita tapahtuu!
 
Maxilla tuskin on tarvetta lähteä muualle kun RB on nousujohteessa ja saa olla selvä ykköskuski tallissa.
 
Saisko linkkiä tähän kun en muista nähneeni... toki dementia mutta enivei...?

Lähtihän Kimikin "lomalle" kun riittävästi epsanialaispankki latoi rahaa tiskiin... Sopimuksia voi aina muuttaa...
Nyt tuli paljastus Verstappenin kohuttuun sopimuspykälään | Sportti.com
Hetkonen... Tuo taitaakin olla käännetty väärin. Kukaan muu ei ole uutisoinut samaa. Lisäksi alkuperäisessä uutisessa vain spekuloidaan asialla.
Horner 'totally relaxed' about Verstappen's future
 
Onkohan hämiksen lausunnoilla mitään arvoa kun sanoi että toivoo valen saavan jatkaa. Toki kaikki tietää syyn siihen :rolleyes:
 
Varmaan ihan totta. Valen kanssa ei draamaa ja just sen verran huonompi että suurella todennäköisyydellä mestaruus menee aina Hamille kauden lopussa.
 
Kun Valtsu puhui B ja C vaihtoehdoista niin oon nyt tässä puhkinu gridin läpi ja tullut siihen johtopäätökseen, että yrittää Ferrarille, mutta ei pääse. Samassa pöydässä käsitellään vaihtoehtoa C, joka on Haas. Yksikin tallikaverien välinen kolhu niin Steiner laittaa molemmat kuskit vaihtoon.
 
Kun Valtsu puhui B ja C vaihtoehdoista niin oon nyt tässä puhkinu gridin läpi ja tullut siihen johtopäätökseen, että yrittää Ferrarille, mutta ei pääse. Samassa pöydässä käsitellään vaihtoehtoa C, joka on Haas. Yksikin tallikaverien välinen kolhu niin Steiner laittaa molemmat kuskit vaihtoon.
Ite luulen että Renault vois olla kans mahdollinen.
 
Mulle kans Renault kuulostais plan-c:ltä. Kyllä se vielä nousee. Toki aina on mahdollista, että Ferrari istuttais Bottaksen Alfalle, odottaan vuoroa, mut tuskin :D

siellä ei tapahdu yhtään mitään niin kauan kun itseään täynnä oleva Abiteboul on johdossa.
 
Max Verstappen jatkaa uraansa Red Bullilla – huhut Mercedes-siirrosta voi unohtaa

Max Verstappen jatkaa uraansa Red Bullilla – huhut Mercedes-siirrosta voi unohtaa
Tänään klo 0:05
Huimaan vireeseen viime viikkoina äitynyt Max Verstappen ajaa Red Bullin väreissä myös kaudella 2020.

f8fff1317bb211276d72052e28ccc5a274b4c5f3db8e8722ed349d6f06f8792e.jpg

Red Bull saa pitää kultakimpaleensa Max Verstappenin, 21, myös ensi kaudella. AOP
Red Bullin F1-tallin neuvonantaja Helmut Marko vahvisti viikonloppuna Unkarissa, että Max Verstappen ajaa tallin autolla myös tulevalla kaudella. Verstappenin huhuttiin kesän aikana siirtyvän mahdollisesti Mercedekselle, mutta nyt nuo puheet voidaan unohtaa lopullisesti.

Marko kertoi saksalaiselle Motorsport-Magazinelle, että Verstappenin sopimuksessa olleet purkupykälät umpeutuivat sunnuntai-iltana, eivätkä pykälien ehdot täyttyneet.

– Se on tietenkin mukavaa, mutta olimme puhuneet asiat sisäisesti läpi jo aikaisemmin, Marko sanoi Grandprix247.comin mukaan.

Pykälät oli kirjattu Verstappenin sopimukseen siksi, että Red Bull vaihtoi moottorinsa täksi kaudeksi Hondaan, eikä tallin suorituskyvystä ollut täten täyttä varmuutta. Yleinen käsitys F1-varikolla on se, että Verstappen olisi voinut irtautua Red Bullilta, mikäli hän ei olisi tässä vaiheessa kautta – kesätauon aikaan – kuljettajien MM-sarjassa kolmen parhaan joukossa.

Kun kaudesta on ajettu 12 kisaa, Verstappen on MM-pisteissä juuri kolmantena kerättyään 181 pistettä. Toisena oleva Mercedeksen Valtteri Bottas on 188 pisteessä ja MM-sarjaa johtava toinen Mercedes-kuljettaja, Lewis Hamilton 250 pisteessä.

Verstappenin pistepotti on lihonut neljässä viimeksi ajetussa GP:ssä enemmän kuin kenenkään muun, kaikkiaan 81 pisteellä. Hamilton on tässä tilastossa toisena 63 pisteellään. Viime viikonloppuna Unkarissa Verstappen saavutti uransa ensimmäisen paalupaikan, mutta jäi kilpailussa Hamiltonin jälkeen toiseksi.

F1-kausi jatkuu syyskuun alussa Belgian Spassa.

Tavallaan höh, olisin halunnu nähä Maxin mersulla Hamin tallikaverina.
 
Ja Hornerin mukaan Gasly saa jatkaa kauden loppuun:

”Ei pitäisi kilpailla Alfa Romeoiden ja McLarenien kanssa” – F1-kuskin täysi näkymättömyys korpeaa Red Bullia

”Ei pitäisi kilpailla Alfa Romeoiden ja McLarenien kanssa” – F1-kuskin täysi näkymättömyys korpeaa Red Bullia

Jatkuvissa vaikeuksissa ollut F1-kuski Pierre Gasly saa edelleen jatkaa Red Bullilla kauden loppuun, mutta tiimipomo Christian Hornerin mukaan sijoitusten pitää alkaa olla auton edellyttämällä tasolla.

Gasly on edelleen ilman palkintopallisijoituksia kauden puolivälissä, vaikka tiimikaveri Max Verstappen on onnistunut voittamaan jo kaksi kisaa. Ranskalainen on MM-sarjassa kuudentena hurjalla 63-156-piste-erolla Verstappeniin.

Saksan GP:n kolarointinsa jälkeen Gasly oli Unkarissa kuudes. Red Bull -pomo Helmut Marko vaati nuorukaiselta näyttöjä viimeisistä kisoista ennen kesätaukoa, mutta sellaisia ei saatu.

Tallipäällikkö Christian Hornerin mukaan suunnitelma Gaslyn kanssa pitää silti.

– Tarkoituksemme on pitää hänet autossa kauden loppuun asti, mutta tarvitsemme kipeästi häntä tajuamaan enemmän auton potentiaalista, Horner kommentoi Motorsport.comin mukaan.

– Se oli turhauttava viikonloppu Pierrelle. Startti ei ollut mahtava, ensimmäinen kierros ei ollut mahtava eikä meidän pitäisi ajaa kilpaa Sauberien (Alfa Romeon) ja McLarenien kanssa.

– Tarvitsemme hänet kilpailemaan Ferrarien ja Mercedesten kanssa. Teemme kaikkemme auttaaksemme häntä siinä, Horner jatkoi Unkarin kisasta.

Tiimi tarvitsee paitsi MM-pisteitä, myös Verstappenille apua kärkitaisteluihin. Yksin jääminen kahta Mercedestä tai Ferraria vastaan on vaikeaa, sillä vastustaja pystyy hajauttamaan taktiikkansa, jolloin yleensä toisen kohdalla ainakin onnistutaan.

– Ongelma on siinä, ettei hän ole ollenkaan mukana kamppailussa. Se, ettei meillä ole kärkitaistelussa kahta autoa, vahingoittaa meitä, varsinkin valmistajien MM-sarjassa. Olemme saaneet samoja pisteitä kuin Ferrari radoilla, joilla meidän olisi pitänyt saada heitä enemmän, Horner muistuttaa.

Red Bullilla ei silti suunnitella äkkinäisiä muutoksia kuskikalustoon. Loppukausi menisi kuitenkin uuteen totuttelussa myös mahdolliselta korvaajalta.


– Hän tarvitsee minusta aikaa kesätauolla, ja hänen pitää miettiä omaa kauden alkupuolikastaan ja ottaa opiksi toiselle puoliskolle. On meille elintärkeää, jos aiomme edes yrittää Ferrarien saavuttamista, että hän tulee maaliin paremmilla sijoilla, Horner kritisoi.

upload_2019-8-7_7-21-11.gif
 
Ihan mielenkiintoinen vertailu. Paljonko piste maksaa tallille:

Kuski Talli Euroa / piste
Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 893 000
Robert Kubica Williams 893 000
Romain Grosjean Haas 781 000
Daniel Ricciardo Renault 609 000
Nico Hülkenberg Renault 525 000
Sergio Perez Racing Point 343 000
Sebastian Vettel Ferrari 172 000
Kevin Magnussen Haas 149 000
Lance Stroll Racing Point 149 000
Kimi Räikkönen Alfa Romeo 144 000
Lewis Hamilton Mercedes 125 000
Max Verstappen Red Bull 79 000
Daniil Kvjat Toro Rosso 66 000
Carlos Sainz McLaren 62 000
Valtteri Bottas Mercedes 38 000
Pierre Gasly Red Bull 28 000
Alexander Albon Toro Rosso 28 000
Charles Leclerc Ferrari 27 000
Lando Norris McLaren 19 000

Valtteri Bottaksella huikea hinta-laatusuhde, Kimi Räikkösen tuoma MM-piste maksaa yli 100 000 euroa enemmän – Kimin tallikaveri on koko F1-sarjan surkein

Suomi-äijät ajelee terveisiä aika edullisesti.
 
Mitä tässä nyt somessa seuraillu niin tuo McLarenin kuskikaksikko on kyllä todella virkistävä tapaus. Hyvää läppää ja keskinäinen kemiakin toimii.
Eikä taida Sainziakaan enää hirveästi haitata Rellulta ulosjoutuminen.. :D
 
Itse pidän Valtterin mahdollista siirtoa vain positiivisena asiana. Hän ei tule Hamiltonia mersulla lyömään mitenkään ja näen hänet mieluummin keskitason tallissa kamppailemassa oikeasti kuin Lewiksen kakkoskuskina. Mies kuulostaa samalta kuin Coulthard, Barrichello jne että tämä on minun vuosi -juttuineen. Se on totta, että tämä vuosi on kiistata Valtterin paras mutta se nyt vain ei riitä. Aika-ajoissa kulkee mutta kisassa hän on aina helisemässä Lewiksen kanssa vaikka olisikin paremmassa kisa-asemassa.

Silti vaikea nähdä Mersun nihkeää suhtautumista Valtteriin kun hän on tulosten puolesta täydellinen kakkoskuski. Viime kisa meni pipariksi syistä joista voidaan väitellä oliko Bottaksen vika lainkaan mutta kun se oli toinen kisa putkeen joka meni penkin alle niin toki häntä ollaan heti rekan alle työntämässä.

Se kyllä Bottaksella on pitkä miinus, että hän on suomalainen ja varsinkin kun Wihuri katosi taustalta, miehen sponsoriarvo on olematon. Ocon ranskalaisena tuo paljon enemmän näkyvyyttä tallille ja sitä kautta rahaa. Vaikka mies onkin katsomaton kortti huipputallissa, kaippa tämä on Toton mielestä mahdollisesti kannattava vaihtokauppa.
 
Valtteri Bottas saa varautua paikkansa menettämiseen – Mersu-pomo lupaa pehmentää potkuja: ”Hän ansaitsee sen”

Oli Mercedeksen päätös sitten, mikä hyvänsä Wolff lupaa, että rannalle jäänyttä kuskia ei jätetä oman onnensa nojaan.

– Meillä on velvollisuus juniorikuskejamme kohtaan ja myös niitä, jotka ajavat autollamme tällä hetkellä. Emme aio tehdä mitään, joka tekee asioista heille vielä vaikeampaa, Wolff lupaa moottoriurheilusivusto Race Fansin mukaan.

– Mitä tahansa päätämmekin, otamme huomioon, mitkä ovat kuskin mahdollisuudet mennä muualle. Joko Esteban jatkaa muualle, jotta voisi myöhemmin siirtyä jonain päivänä takaisin Mercedekselle, tai sitten annamme Valtterille ”pehmeän laskeutumisen”, koska hän ansaitsee sen, Wolff tuumaili.
Tainnut pehmeä laskeutuminen Valtterille jo alkaa... No mutta kun muistelee kaikkia Kimi-huhuja vuosien saatossa, niin mitä tahansa tässä voi vielä käydä hovimestarillekin. :)
 
Suolif1 oli kääntänyt saman jutun muotoon. "Toto Wolff vakuuttaa: Valtteri Bottas ja Esteban Ocon ajavat molemmat F1:ssä ensi kaudella"

Valtterin ‘soft landing’ kuulostaa vähän paikalta Formula E:ssä tai DTM:ssä Aston Martinilla. :rolleyes:
 
Tuo Valtterin "... onhan tässä vielä B- ja C-suunnitelmatkin olemassa" on toki myös oma oljenkorsi, jos hommat loppuu Mersun ratissa. Mutta samaan aikaan se voi olla myös markkinointitemppu; hypetetään omaa arvoa ja annetaan ymmärtää että menekkiä on muuallakin. Valtterilla on kuitenkin pitkä lista myös hyviä ominaisuuksia, joita kilpaurheilussa tarvitaan.
 
Oma veikkaus on, että Valtteri jatkaa Mersulla vielä yhden kauden . Mersu näyttäisi tyhmältä jos tössisi mestaruuden kaudella 2020 , koska he eivät voi olla varmoja oconista. Ocon kerkee hyvin ajamaan vielä yhden kauden lainassa ja samalla Mersu näkee , miten kulkee. Tallikaveri pitäisi ainakin päihittää, mihin hän ei ole tähän mennessä pystynyt, että olisi mitään saumoja Hamiltonin vastaan Mersulla. Kaudella 2021 vapautuu myös Max jne

Myös Hamilton sanoi muutama päivä sitten, että hänestä Valtterin pitäisi jatkaa Mersulla, eikä täydellisesti toimivaa tiimiä kannata nyt rikkoa. Uskon että Hamiltoninkin sanaa kuunnellaan, jos halutaan olla varmoja, että mestaruus tulee myös 2020 .

Mikäli Mersu kuitenkin päätyy oconiin, niin uskon että Valtteri nähdään red bullilla Maxin kaverina. Red bull tarttee vihdoin jonkun varman kuskin myös toiseen autoon joka tuo pisteitä Maxin lisäksi. Bottasta varmempaa kuskia ei tarjolla ole ensi kaudelle, mikäli siis ylipäätään on vapaa Mersulta.
 
Mikäli Mersu kuitenkin päätyy oconiin, niin uskon että Valtteri nähdään red bullilla Maxin kaverina. Red bull tarttee vihdoin jonkun varman kuskin myös toiseen autoon joka tuo pisteitä Maxin lisäksi. Bottasta varmempaa kuskia ei tarjolla ole ensi kaudelle, mikäli siis ylipäätään on vapaa Mersulta.
Muista ihan samaa mieltä mutta tätä epäilen. Milloin Red Bull on viimeksi ottanut kuljettajan oman ohjelmansa ulkopuolelta? Valtteri olisi toki hyvä valinta Maxin tallikaveriksi mutta en usko itävaltalaistallin tekevän poikkeusta kuskipolitiikkaansa muuta kuin huippukuskin kohdalla, joihin en laske kuin Max,Vettel,Hamilton nykyformuloissa.
 
Muista ihan samaa mieltä mutta tätä epäilen. Milloin Red Bull on viimeksi ottanut kuljettajan oman ohjelmansa ulkopuolelta? Valtteri olisi toki hyvä valinta Maxin tallikaveriksi mutta en usko itävaltalaistallin tekevän poikkeusta kuskipolitiikkaansa muuta kuin huippukuskin kohdalla, joihin en laske kuin Max,Vettel,Hamilton nykyformuloissa.


Totta, mutta ei taida olla reservissä enää jäljellä kuskeja jotka loikkaisi suoraan ykköstiimiin kulkematta toro Rosson kautta vähintään. Yhdellä kuskilla ne ei pysty koskaan taistelemaan kunnolla Mersuja vastaan.
 
Ennemmin näen Kvyatin Maxin tallikaverina ensi kaudella kuin Bottaksen, Albonin tai Gaslyn. Albon, vaikkakin nopea ja lahjakas luultavasti saa ajella rossolla vielä yhden kauden - luultavasti Gasly opetti RedBullille malttia kuskipolitiikan suhteen.
Kvyat puolestaan on jo ajanut Bullilla ja on aina ollut suht nopea, mutta viime visiitti emotallissa meni "torpedoiessa", ainakin viimeisten kisojen osalta. Nykyään kaverilla on malttia ja järkeä eri tavalla, mistä yhtenä osoituksena hockenheimin podiumi.

Valtteri luultavasti saa lähteä mersulta, ja Ocon saa paikan koska:
* Bottasta seitsemän (?) vuotta nuorempi
* Ranskalaisena tarjoaa paremmat markkinanäkymät mersulle kuin Bottas
* Hamilton ajaa mersulla vielä ensi kaudella, ja toimii näin hyvänä mentorina sekä vertailupohjana Oconin todellisen vauhdin suhteen

Oconille vuoden diili tallin optiolla (1+1). Jos menee huonosti, niin aina voidaan nostaa Russell tilalle. Jos menee hyvin niin jatkaa Hamiltonin kanssa, tai jos Hämis lopettaa/loikkaa Ferrarille, niin saa jatkaa joko Russellin tai kovan hankinnan (kuten Verstappen) kanssa.

Mihis Bottas sitten?
* Ferrarilla vois olla tilausta wingmanille jos Vettel jostain syystä lopettaa (tosin Ricciardo saattaa olla myös heille vaihtoehto)
** Jos Ricciardo menisi Vettelin paikalle niin Bottas luultavasti pääsee piinaamaan Rellua.
* RedBull periaatteessa, jos rosso-kuskeihin ei luoteta tarpeeksi (olettaen että Gasly ei paranna otteitaan)
* Rellu jos Hulkki jostain syystä lähtee tallista (tästä on vissiin ollut huhua?)
* Haas:ilta vissiin vaihtuu molemmat kuskit ensi kaudeksi
* Williamsilla on luultavasti lämmin paikka Kubica jäljiltä

Veikkaisin Valtterin osoitteeksi siis Haas:ia.

Ja niin: jos Vettel jostain syystä lopettaa tähän kauteen niin saattaahan ne nostaa Kimin takaisin talliin ennemmin kuin palkkaisivat Valen! :D
 
Muistatteko kuinka varmaa oli että Nicon lopettaessa Wehrlein ottaa Mersun 2. jakkaran? Itse luotin Valeen ja otin Nordicbetiltä 148,50 kertoimella rahat pois :cigar2:

Jotenkin haisee sama nyt.
 
....
Valtteri luultavasti saa lähteä mersulta, ja Ocon saa paikan koska:
* Bottasta seitsemän (?) vuotta nuorempi

...
Melko hupaisa pointti sinänsä ottaen huomioon että Bottas on Hamiltonia n. 4-5 vuotta nuorempi.

Joten iällä ei ole merkitystä vaan sillä että osaako ajaa (vai aukoa päätä viiksenvetokehoituksineen) ja tuoko talliin fyrkkaa ja lajille seuraajia jotka markkinointivetoisen sirkuksen loppupeleissä maksavat.

Se, mitä joidenkin havaintokyvyttömien nillittäjien suureksi ärsytykseksi totesin huhtikuun alkupuolella Bottaksesta, pitää edelleen paikkansa ja vielä potenssiin 2, jos Bottas ei pysty pitämään paikkaansa tallissa.
Se, pitääkö Bottas paikkansa tallissa, on taas asia josta minulla ei ole mitään tietoa. Jos kuitenkin tilastoja parilta vuodelta katsotaan, Bottas on näyttönsä antanut. Niitä tilastoja on varmaan Toto Wolffkin katsonut ja jos on, niin ei kai niistä Bottaksen kannalta juuri paljoa hyvää ole irrotettavissa ainakaan kisatulosten kuten voittojen määrän suhteen.

Totesin jo huhtikuussa että Bottas on Hamiltonia selvästi nuorempi joten B:n ikä ei vielä vuosiin ole este maailmanmestaruuden saavuttamiseksi mutta se edellyttää yleensä ainakin sitä että alla on ns. voittaja-auto. Saattaapi olla niin että sen saaminen alle on Bottaksen kannalta jatkossa varsin vaikeaa jos Bottaksen asema nykyisessä tallissa on niinkin uhattuna kuin sen huhuillaan olevan.

Edit: Ja lisättäköön vielä että Hamilton ottaa pystin taas ellei kuole tai loukkaannu pahasti loppukauden aikana. Tai kuolema tai loukkaantuminenkaan tuskin vie mestaruutta kunhan tapahtuu vasta pari kolme kisaa ennen kauden loppua.
 
Viimeksi muokattu:
Muistatteko kuinka varmaa oli että Nicon lopettaessa Wehrlein ottaa Mersun 2. jakkaran? Itse luotin Valeen ja otin Nordicbetiltä 148,50 kertoimella rahat pois :cigar2:

Jotenkin haisee sama nyt.
Ja Wehrleinille järjestetiin "pehmeä pudotus" DTM-sarjaan. :D

Toivotaan, että olet oikeassa ja voidaan kaikki taas yhdessä vetää viikseen.
 
Autosport analysoi Valtteri Bottaksen ja Esteban Oconin - yksi asia kallistaisi vaakakupin suomalaiskuskin jatkolle | SuomiF1

Valtteri Bottaksen tulevaisuuden puolesta jännitetään suomalaiskodeissa tosissaan. Mercedeksen kuljettajatilanne on koko F1-varikon kuumin peruna.

Emmä tiedä oonko vähemmistöä, mut ei itsellä sinänsä kiinnosta jatkaako Bottas Mersulla vai ei. Spekuloida sillä voi ja sillee. Ei kuitenkaan yhtää jännitä, joutuuko pois vai ei. Kärkitallissa ollu tovin ja edeleenkin iha tylsä tyyppi. Alkukauden "Bottas 2.0" oli myötähäpeää aiheuttavaa, koska se oli lähinnä todiste, että oli media päässyt ihon alle viime kaudella. Se tuntui lähinnä Kovalaisen "mihinkää jämätalliin en mee" -kovistelulta.

edit: mut toki Bottas on kiinnostavampi kärjessä kuin muualla. Kuten kaikki kuskit.
edit2: Oma veikkaus on, että Bottas jatkaa Mersulla. Ocon on vain pelikortti edelleen. Saa media juoruta Mersusta koko kesätauon.
 
Viimeksi muokattu:
Uskoisin että Hamiltonin sanomisilla tallikaverin suhteen on myös merkitystä mikäli meinaavat pitää miehen tallissa. Lewis kun on kuitenkin ilmaissut halunsa ajaa Ferrarilla yhtälailla. Siinä mielessä Bottas olisi parempi vaihtoehto kun harmonia tuntuu säilyvän kun toinen ei pysty tosissaan haastamaan.
 
Vaikka Räikkönen ei suoraan lähde (eikä ole lähtenyt) Giovinazzia arvosteleen, niin onhan tässä viestiä siihen suuntaan:
– En odottanut mitään. Tulin tekemään parhaani. Mutta jos katsoo pistemääräämme tällä hetkellä, se näyttää melko paskalta. Pisteet eivät mielestäni kerro totuutta kauden ensimmäisestä puolikkaasta, Räikkönen sanoi muun muassa F1i.comin mukaan.

eikä ollut eka kerta. Muistaakseni vähän samanlaista maininnut aiemminkin. Räikkönen on kyllä melkolailla maksimoinu oman osuutensa. 6 ekaa paikkaa kuitenkin lähtökohtaisesti saavuttamattomissa ilman yllätyksiä. Gasly toki ajelee kärkiautolla keskikastin vauhtia.


Alfa Romeo takoo parempaa tulosta kuin vuosikausiin – Kimi Räikkönen esitti oman tyhjentävän arvionsa: ”Näyttää paskalta”
 
Viimeksi muokattu:
Bottasta ei hitaaksi voi sanoa, kun muutama paalupaikka löytyy, mutta kisavauhti on surkeaa. Onko ham ja bot ajotyylissä suurikin ero?
 
Tässä tapauksessa auton käsiin sopiminen ei ole selitys eli auto tuntuu olevan kummallekin sopiva ja Bottas on osakilpailuja voittanutkin tänä vuonna.
Bottashan ei ole millään mittarilla hidas kuski, vaan Hamilton on taas kerran päässyt pään sisään eli Bottas ei vaan kykene ymmärtämään jäävänsä tälle ehkä nopeimmalle kuskille kerta toisensa jälkeen.
Pää ei vaan kestä.
Haasille tai vaikkapa Rellulle ensi kaudeksi.
Toisaalta Oconkaan ei mikään vahvin äijä tältä puolelta ole, jos katsellaan vaikka yhteenottoja tallikaveri Perezin kanssa aiemmin.

Vähän saattaa tosiaan olla Mersulla ihmeteltävää, mutta toisaalta Bottas on jo näyttönsä antanut.
Toisaalta voittaa vaan kauden loput kisat, niin tuskin tarvitsee enempää ihmetellä..
 
Tässä tapauksessa auton käsiin sopiminen ei ole selitys eli auto tuntuu olevan kummallekin sopiva ja Bottas on osakilpailuja voittanutkin tänä vuonna.
Bottashan ei ole millään mittarilla hidas kuski, vaan Hamilton on taas kerran päässyt pään sisään eli Bottas ei vaan kykene ymmärtämään jäävänsä tälle ehkä nopeimmalle kuskille kerta toisensa ....
Ei se pelkästään päästä ole kiinni, aina mersun taktiikka on pelattu Hamiltonin voitolle jolloin Bottas on joutunut kärsimään. Lisäksi Bottaksella on ollut useimpia omasta syystä johtumattomia kolareita/tekniikkaongelmia verrattuna Hamiltoniin.
Näistä Bottaksen ongelmista monet tällä palstalla kommentoijat nauttivat, sinäänsä outoa koska Bottaksen potkujen jälkeen ei nähdä enää vuosiin suomalaista F1-kuskia.
 
Ei se pelkästään päästä ole kiinni, aina mersun taktiikka on pelattu Hamiltonin voitolle jolloin Bottas on joutunut kärsimään.
Mistähän tämä aina Hamiltoniin pussiin pelaaminen näkyy, kun tallin sopimusten mukaisesti johtavana kuljettajana Bottas on aina saanut mahdollisuuden pysähtyä ensin ja saada undercutin? Silverstonehan taisi olla ainut poikkeus, kun taktiikat kuskeilla erosivat ja Hamilton ajoi poikkeavasti pidemmmän ensimmäisen stintin.
 
Näistä Bottaksen ongelmista monet tällä palstalla kommentoijat nauttivat, sinäänsä outoa koska Bottaksen potkujen jälkeen ei nähdä enää vuosiin suomalaista F1-kuskia.
Itse en ainakaan nauti tippaakaan Bottaksen ongelmista, päinvastoin vtuttaa katsella kun siitä ei alkukauden pilkahduksen jälkeen sitten ollutkaan mestarismieheksi tai edes haastajaksi.
Vaikka Valtteri kenkää Mersulta saisikin, niin ihan kelpo kuski joten löytänee paikkansa jostain keskikastin tallista.
Kaikki eivät voi olla maailmanmestareita.
Se tosiaan harmittaa kun odotuksia oli ja lahjoja tuntui riittävän Hamiltonin haastamiseen, mutta kun ei niin ei. Peiliin katsominen ja siihen turvautuminen ei aina riitä kovallakaan kuskilla.
Sekin varmaan pitäisi pystyä myöntämään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 508
Viestejä
4 972 332
Jäsenet
79 795
Uusin jäsen
Jamuli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom