F1 Kausi 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Muistatteko kuinka varmaa oli että Nicon lopettaessa Wehrlein ottaa Mersun 2. jakkaran? Itse luotin Valeen ja otin Nordicbetiltä 148,50 kertoimella rahat pois :cigar2:

Jotenkin haisee sama nyt.
 
....
Valtteri luultavasti saa lähteä mersulta, ja Ocon saa paikan koska:
* Bottasta seitsemän (?) vuotta nuorempi

...
Melko hupaisa pointti sinänsä ottaen huomioon että Bottas on Hamiltonia n. 4-5 vuotta nuorempi.

Joten iällä ei ole merkitystä vaan sillä että osaako ajaa (vai aukoa päätä viiksenvetokehoituksineen) ja tuoko talliin fyrkkaa ja lajille seuraajia jotka markkinointivetoisen sirkuksen loppupeleissä maksavat.

Se, mitä joidenkin havaintokyvyttömien nillittäjien suureksi ärsytykseksi totesin huhtikuun alkupuolella Bottaksesta, pitää edelleen paikkansa ja vielä potenssiin 2, jos Bottas ei pysty pitämään paikkaansa tallissa.
Se, pitääkö Bottas paikkansa tallissa, on taas asia josta minulla ei ole mitään tietoa. Jos kuitenkin tilastoja parilta vuodelta katsotaan, Bottas on näyttönsä antanut. Niitä tilastoja on varmaan Toto Wolffkin katsonut ja jos on, niin ei kai niistä Bottaksen kannalta juuri paljoa hyvää ole irrotettavissa ainakaan kisatulosten kuten voittojen määrän suhteen.

Totesin jo huhtikuussa että Bottas on Hamiltonia selvästi nuorempi joten B:n ikä ei vielä vuosiin ole este maailmanmestaruuden saavuttamiseksi mutta se edellyttää yleensä ainakin sitä että alla on ns. voittaja-auto. Saattaapi olla niin että sen saaminen alle on Bottaksen kannalta jatkossa varsin vaikeaa jos Bottaksen asema nykyisessä tallissa on niinkin uhattuna kuin sen huhuillaan olevan.

Edit: Ja lisättäköön vielä että Hamilton ottaa pystin taas ellei kuole tai loukkaannu pahasti loppukauden aikana. Tai kuolema tai loukkaantuminenkaan tuskin vie mestaruutta kunhan tapahtuu vasta pari kolme kisaa ennen kauden loppua.
 
Viimeksi muokattu:
Muistatteko kuinka varmaa oli että Nicon lopettaessa Wehrlein ottaa Mersun 2. jakkaran? Itse luotin Valeen ja otin Nordicbetiltä 148,50 kertoimella rahat pois :cigar2:

Jotenkin haisee sama nyt.
Ja Wehrleinille järjestetiin "pehmeä pudotus" DTM-sarjaan. :D

Toivotaan, että olet oikeassa ja voidaan kaikki taas yhdessä vetää viikseen.
 
Autosport analysoi Valtteri Bottaksen ja Esteban Oconin - yksi asia kallistaisi vaakakupin suomalaiskuskin jatkolle | SuomiF1

Valtteri Bottaksen tulevaisuuden puolesta jännitetään suomalaiskodeissa tosissaan. Mercedeksen kuljettajatilanne on koko F1-varikon kuumin peruna.

Emmä tiedä oonko vähemmistöä, mut ei itsellä sinänsä kiinnosta jatkaako Bottas Mersulla vai ei. Spekuloida sillä voi ja sillee. Ei kuitenkaan yhtää jännitä, joutuuko pois vai ei. Kärkitallissa ollu tovin ja edeleenkin iha tylsä tyyppi. Alkukauden "Bottas 2.0" oli myötähäpeää aiheuttavaa, koska se oli lähinnä todiste, että oli media päässyt ihon alle viime kaudella. Se tuntui lähinnä Kovalaisen "mihinkää jämätalliin en mee" -kovistelulta.

edit: mut toki Bottas on kiinnostavampi kärjessä kuin muualla. Kuten kaikki kuskit.
edit2: Oma veikkaus on, että Bottas jatkaa Mersulla. Ocon on vain pelikortti edelleen. Saa media juoruta Mersusta koko kesätauon.
 
Viimeksi muokattu:
Uskoisin että Hamiltonin sanomisilla tallikaverin suhteen on myös merkitystä mikäli meinaavat pitää miehen tallissa. Lewis kun on kuitenkin ilmaissut halunsa ajaa Ferrarilla yhtälailla. Siinä mielessä Bottas olisi parempi vaihtoehto kun harmonia tuntuu säilyvän kun toinen ei pysty tosissaan haastamaan.
 
Vaikka Räikkönen ei suoraan lähde (eikä ole lähtenyt) Giovinazzia arvosteleen, niin onhan tässä viestiä siihen suuntaan:
– En odottanut mitään. Tulin tekemään parhaani. Mutta jos katsoo pistemääräämme tällä hetkellä, se näyttää melko paskalta. Pisteet eivät mielestäni kerro totuutta kauden ensimmäisestä puolikkaasta, Räikkönen sanoi muun muassa F1i.comin mukaan.

eikä ollut eka kerta. Muistaakseni vähän samanlaista maininnut aiemminkin. Räikkönen on kyllä melkolailla maksimoinu oman osuutensa. 6 ekaa paikkaa kuitenkin lähtökohtaisesti saavuttamattomissa ilman yllätyksiä. Gasly toki ajelee kärkiautolla keskikastin vauhtia.


Alfa Romeo takoo parempaa tulosta kuin vuosikausiin – Kimi Räikkönen esitti oman tyhjentävän arvionsa: ”Näyttää paskalta”
 
Viimeksi muokattu:
Bottasta ei hitaaksi voi sanoa, kun muutama paalupaikka löytyy, mutta kisavauhti on surkeaa. Onko ham ja bot ajotyylissä suurikin ero?
 
Tässä tapauksessa auton käsiin sopiminen ei ole selitys eli auto tuntuu olevan kummallekin sopiva ja Bottas on osakilpailuja voittanutkin tänä vuonna.
Bottashan ei ole millään mittarilla hidas kuski, vaan Hamilton on taas kerran päässyt pään sisään eli Bottas ei vaan kykene ymmärtämään jäävänsä tälle ehkä nopeimmalle kuskille kerta toisensa jälkeen.
Pää ei vaan kestä.
Haasille tai vaikkapa Rellulle ensi kaudeksi.
Toisaalta Oconkaan ei mikään vahvin äijä tältä puolelta ole, jos katsellaan vaikka yhteenottoja tallikaveri Perezin kanssa aiemmin.

Vähän saattaa tosiaan olla Mersulla ihmeteltävää, mutta toisaalta Bottas on jo näyttönsä antanut.
Toisaalta voittaa vaan kauden loput kisat, niin tuskin tarvitsee enempää ihmetellä..
 
Tässä tapauksessa auton käsiin sopiminen ei ole selitys eli auto tuntuu olevan kummallekin sopiva ja Bottas on osakilpailuja voittanutkin tänä vuonna.
Bottashan ei ole millään mittarilla hidas kuski, vaan Hamilton on taas kerran päässyt pään sisään eli Bottas ei vaan kykene ymmärtämään jäävänsä tälle ehkä nopeimmalle kuskille kerta toisensa ....
Ei se pelkästään päästä ole kiinni, aina mersun taktiikka on pelattu Hamiltonin voitolle jolloin Bottas on joutunut kärsimään. Lisäksi Bottaksella on ollut useimpia omasta syystä johtumattomia kolareita/tekniikkaongelmia verrattuna Hamiltoniin.
Näistä Bottaksen ongelmista monet tällä palstalla kommentoijat nauttivat, sinäänsä outoa koska Bottaksen potkujen jälkeen ei nähdä enää vuosiin suomalaista F1-kuskia.
 
Ei se pelkästään päästä ole kiinni, aina mersun taktiikka on pelattu Hamiltonin voitolle jolloin Bottas on joutunut kärsimään.
Mistähän tämä aina Hamiltoniin pussiin pelaaminen näkyy, kun tallin sopimusten mukaisesti johtavana kuljettajana Bottas on aina saanut mahdollisuuden pysähtyä ensin ja saada undercutin? Silverstonehan taisi olla ainut poikkeus, kun taktiikat kuskeilla erosivat ja Hamilton ajoi poikkeavasti pidemmmän ensimmäisen stintin.
 
Näistä Bottaksen ongelmista monet tällä palstalla kommentoijat nauttivat, sinäänsä outoa koska Bottaksen potkujen jälkeen ei nähdä enää vuosiin suomalaista F1-kuskia.
Itse en ainakaan nauti tippaakaan Bottaksen ongelmista, päinvastoin vtuttaa katsella kun siitä ei alkukauden pilkahduksen jälkeen sitten ollutkaan mestarismieheksi tai edes haastajaksi.
Vaikka Valtteri kenkää Mersulta saisikin, niin ihan kelpo kuski joten löytänee paikkansa jostain keskikastin tallista.
Kaikki eivät voi olla maailmanmestareita.
Se tosiaan harmittaa kun odotuksia oli ja lahjoja tuntui riittävän Hamiltonin haastamiseen, mutta kun ei niin ei. Peiliin katsominen ja siihen turvautuminen ei aina riitä kovallakaan kuskilla.
Sekin varmaan pitäisi pystyä myöntämään.
 
Bottasta ei hitaaksi voi sanoa, kun muutama paalupaikka löytyy, mutta kisavauhti on surkeaa. Onko ham ja bot ajotyylissä suurikin ero?
Toto sanoi suurimman eron löytyvän renkaiden käytöstä, johtuuko se sitten ajotyylistä vai asetuksista vai jopa molemmista, paha sanoa.
 
McLaren ajaa ensi kaudella myös Indycar-sarjassa:
"Having long made their desire known to compete on a more full time basis across the pond, the Woking based McLaren team have today confirmed a partnership with Arrow Schmidt Peterson Motorsports to run a full season campaign in the 2020 NTT IndyCar Series - returning the famous racing team to top flight US competition for the first time since 1979.

Set to be branded as Arrow McLaren Racing SP, the new partnership looks set to field two Chevrolet powered cars for the full racing season, including the prestigious Indy 500 in May next year, with the project to be headed up by McLaren man and former IndyCar star Gill de Ferran."
McLaren Confirm Full 2020 IndyCar Assault - Latest Formula 1, Motorsport, and Sim Racing News
 
Bottasta ei hitaaksi voi sanoa, kun muutama paalupaikka löytyy, mutta kisavauhti on surkeaa. Onko ham ja bot ajotyylissä suurikin ero?

Bottaksella katoaa luotto autoon heti kun renkaat on vähän kuluneet, ajelaan hiljokseen kusi sukassa kun taas hamilton vetää kierrosennätyksiä kuluneilla renkailla.
 
Nyt kun on ollut vähän joka puolella noita kuskien rankkaamisia kauden puolivälin jälkeen niin oma top5 on.

1.Hamilton
2.Verstappen
3.Sainz
4.Räikkönen
5.Leclerc
 
Mites menis top5 huonommait? Joko bottas pääsis listalle?

Mitä helvettiä nyt taas? Bottas on mm-sarjassa kakkosena tällä hetkellä, millä ihmeen meriiteillä se olis top5 huonoimmissa? Joku raja nyt.. :facepalm:

David tuossa ylempänä jo listasikin ne absoluuttisesti huonoimmat, eivät ole loistaneet millään osa-alueella koko kaudella.
 
Mitä helvettiä nyt taas? Bottas on mm-sarjassa kakkosena tällä hetkellä, millä ihmeen meriiteillä se olis top5 huonoimmissa? Joku raja nyt.. :facepalm:

David tuossa ylempänä jo listasikin ne absoluuttisesti huonoimmat, eivät ole loistaneet millään osa-alueella koko kaudella.

Niin mm sarjan parhaalla autolla, taistelee välillä alfa romeoita vastaan
 
Mitä helvettiä nyt taas? Bottas on mm-sarjassa kakkosena tällä hetkellä, millä ihmeen meriiteillä se olis top5 huonoimmissa? Joku raja nyt.. :facepalm:

David tuossa ylempänä jo listasikin ne absoluuttisesti huonoimmat, eivät ole loistaneet millään osa-alueella koko kaudella.

Koska yhdessä ollaa täällä päätetty että bottas paska ja sillä sipuli.
 
@Henkka77 anna olla, nämä muutamat Valen "vihaajat" haluavat vain väitellä väittelemisen vuoksi kun tietänevät, että ennen pitkää aina välillä kuitenkin osuu ja uppoaa.

Todellisuudessa näillä "herroilla" sängyn yläpuolella komistelee kuitenkin Valen juliste, Fastest F1 Driver Ever nimmarin kera vielä tietysti ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tän kauden suorituksissa rankkaisin Valtterin sijalle 8.-9. Parhausjärjestyksessä. Siinä ympärillä samasta sijasta taistelee Vettel, Russell, Kvyat ja tällä kaudella ylisuorittanut Stroll.
 
Gasly ulos -> Albon sisään

Katos vaan, hyvä homma. Mitään tuossa ei oikein voi hävitä ja näkeepähän sentään mihin Albon pystyy, jotta voi tehdä ensikautta ajatellen parempia päätöksiä. Tallisijoissa kun ei kolmospaikalta tipahda vaikka jättäisi loppukauden ajamatta ja Gaslyn avulla ei välttämättä Ferraria voiteta vaikka Verstappen vakuuttavaa jälkeä tekeekin. Pääseepähän samalla näkemään miten Gasly pärjää suhteessa ihan hyvin ajaneeseen Kvyattiin.

E: Toivottavasti vaan kestää kuuppa Albonilla nuo paineet mitä tällaiset nopeat vaihdokset tuovat. Ei tietysti ole helppoa ajaa tallissa missä pitää antaa noin nopeaan näytöt tai siirtoa pukkaa heti. Jännä kyllä sinänsä tuo RB, kun vaikuttaa ulkopuolelle sinänsä ihan rennolta tallilta mutta "tulos tai ulos" meininki tuppaa olemaan vielä Ferraria vahvempaa. Ja mitenköhän Kvyat suhtautuu tähän, varmaan kuvitteli sen Toron podiumin auttavan RB:lle pääsyyn (vaikka osittain hieman tuurillakin tuli). Tässä kohtaa lienee kuitenkin Kvyatillekin selvää, että ei enää RB:lle ole oikein pääsyä ellei Max häippäse tai myös Albon floppaa.
 
Viimeksi muokattu:
Hah, nyt joutui Hornerin vain viikko sitten antama lausunto Gaslyn pitämisestä loppukauden, aika huonoon valoon. :D
Eipä siinä, Albonilla on nyt näytön paikka. Ei se huonommin voi vetää kun Gasly. :smoke:

Mutta periaattesta, onhan nämä mid-season kuskivaihdokset aika perseestä. Tuohon vois tulla joku sääntö koska eihän tässä ole oikein mitään järkeä, vaikka isot rahat tuolla liikkuukin.
 
E: Toivottavasti vaan kestää kuuppa Albonilla nuo paineet mitä tällaiset nopeat vaihdokset tuovat. Ei tietysti ole helppoa ajaa tallissa missä pitää antaa noin nopeaan näytöt tai siirtoa pukkaa heti.
Noh, Verstappenilta onnistui aikanaan. :)
 
Todennäköisemmin Gaslyn ajopaikka alkaa Barcelonaan mennessä olemaan vaakalaudalla jos taaperrus jatkuu samana, eli Toro Rossolta voidaan herkästi ottaa korvaajaa. Vrt. case Kvyat.
Pahus, metsään meni arvaus kisan suhteen.
 
..."tulos tai ulos" meininki tuppaa olemaan vielä Ferraria vahvempaa.
Ei kai Ferrari nyt kovin herkästi ole heikompia ulos potkinutkaan? Barrichello, Massa, Kimi... aika kauan annettiin kunkin ajella ennen "potkuja".

Gaslylle kyllä kova paikka. Albonille tie tähtiin auki.
 
Pitäisi isäukko roudata ensi kaudella kisoihin, kun ei ole ennen käynyt paikanpäällä. Osaatteko suositella GP:tä (Euroopassa), jossa ei tulisi armottoman pitkää kävelymatkaa katsomoon. Eli tyyliin bussilla/taksilla/vuokra-autolla alueelle ja <500m katsomoon? Koitetaan fyysinen rasitus jättää minimiin. Itse kävin Barcelonassa paikanpäällä, ja siellä ei ihmeellistä matkaa muistaakseni tarvinnut talsia katsomoon. Kisana ei tosin juuri kiinnosta, niin mieluusti joku muu. Spa olisi omalla listalla kärkipäässä, mutta epäilen, että kävelymatkaa voi tulla turhan paljon. Mieluusti vielä katettu katsomo, ettei sadekisakaan hirveästi haittaisi.
 
Mites noilla kuskeilla (ja talleilla) on mahdollisuuksia ajaa kisa-autoa virallisten kisojen ulkopuolella? Onko sallittua lainkaan, vai meneekö simulaattorihommiksi?
 
Ei ole muuta kun virallisina testipäivinä tai Fian erikseen myöntäminä extra testipäivinä (joita ei saa kuin todella hyvillä perustein).
 
Mites noilla kuskeilla (ja talleilla) on mahdollisuuksia ajaa kisa-autoa virallisten kisojen ulkopuolella? Onko sallittua lainkaan, vai meneekö simulaattorihommiksi?

Muistaakseni tallit eivät saa ajattaa omalla ajallaan testeissään autoa, joka on ollut käytössä viimeisen 3-4 vuoden/kauden aikana. Tämäkin taitaa olla tiukentunut tästä joten voi olla vanhaa tietoa. Tallit saavat kuitenkin käyttää nykyistä autoa mainoskuvauksiin yms. mutta nämäkin ovat rajattu tyyliin 100 km vuodessa. Näitä pieniäkin porsaanreikiä tallit toki käyttävät hyväkseen jotta saavat testattua pientäkin juttua.

Joka tapauksessa erittäin rajattua ja toisin sanoen kiellettyä muutoin kuin virallisina testipäivinä. Muutenkin FIA taitaa tutkia näitä aika tarkasti, kaikki varmasti muistavat Mersun rengastestit jokunen vuosi sitten, ennen näitä turbokoneita.
 
Mercedeksen tallipäällikkö Toto Wolff paljasti: Valtteri Bottas on saanut tarjouksia muista talleista

Tuntuu nuo Wolffin lausunnot päivä päivältä enemmän siltä, että Bottakselle näytetään ovea.
Mutta toivottavasti tosiaan tämän kuukauden aikana selviää. Varmasti Valtterinkin suoritukset paranee loppukaudesta, kun saa selvyyden jatkokuvioista. Tulee taas
rentoutta ajamisene molemmissa tapauksissa.
Toisaalta median kautta vedättäminen on Wolffille aika tyypillistä joten voi käydä miten vain. Kumpikaan ratkaisu ei tule yllätyksenä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 390
Viestejä
4 489 665
Jäsenet
74 151
Uusin jäsen
Malik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom