F1 Kausi 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä ei oo mitään perää

Salohan huhuili Itävallan kisassa että Ferrarilla on plan B suunnitelmissa mutta pitää tiedon itsellään. Virnuili siihen tyyliin että Kimi ei olisi mahdottomuus.

Henk. kohtaisesti en jaksa uskoa toteutumiseen. Toisaalta Ferrarilla on paniikki ja pitäisi saada joku luotettava ratsu boostaamaan Leclerciä ylös.
 
No huhu vielä tässä vaiheessa, mutta Kimin kanssa Ferrarin paletti toimi hyvin. Ferrarillakin oltava joku plan b jos hommat menee penkin alle (kuten on jo menossa hyvän matkaa).

Kimi olisi hyvä Sensei Leclercille.:hungry:
 
En itsekkään tuohon jaksa oikeen uskoa tällä hetkellä. Mutta kyllähän jos tuommonen toteutuisi niin olisi kyllä uskomaton juttu.
 
Suomi nimenomaan tarvitsee lisää kuskeja GT yms eri luokkiin. Toki itsellä unelmana että saataisiin esim pärjäävä suomikuski Indyyn ja Nascariin myös. Mutta Siuomessa ongelmana moottoriurheilua seuraavan joukon surkean kapea lajitietämys, F1 ja ralli kaikki mitä tavisurpo kadulta tietää. Kun maailmalla on satoja hienoja sarjoja, ykköset ei ole koko moottoriurheilu.

Kun tuli päivitettyä Viaplayhyn urheilupakettikin ja vilastua W-seriesiä ja Indyä, niin alkoi vähän enemmänkin himottamaan moottoriurheilu. Nyt olen katsellut PS4:n appin kanssa (digiboksi kosahti, jonka vuoksi tullut muutama suoratoistopalvelu napattua ). Ilmeisesti Eurosportilta tulee jotain, kuten myös C Morelta. Muita vaihtoehtoja? Vai onko järkevämpi kehittää uusi digiboksi ja joku kanavapaketti?
 
Kun tuli päivitettyä Viaplayhyn urheilupakettikin ja vilastua W-seriesiä ja Indyä, niin alkoi vähän enemmänkin himottamaan moottoriurheilu. Nyt olen katsellut PS4:n appin kanssa (digiboksi kosahti, jonka vuoksi tullut muutama suoratoistopalvelu napattua ). Ilmeisesti Eurosportilta tulee jotain, kuten myös C Morelta. Muita vaihtoehtoja? Vai onko järkevämpi kehittää uusi digiboksi ja joku kanavapaketti?

F1-lähetykset
 
Joo Kimi palaa Ferrarille. :facepalm:

Hyviä "huhuja".

Ja jos jostain kumman kohtalon oikusta noin kävis, niin arvostus Räikköstä kohtaan putoaa kyllä olemattomiin. Kerran annettu potkut ja Kimi tuli nöyränä takaisin kun pyydettiin, nyt jos tekee saman niin miehelle pitää porata toinen persereikä koska aiempi on jo varmasti puhkihoonattu.
 
Uskoisin että verstappen olisi se kuljettaja joka ferraria eniten kiinnostaisi. Tosin tallikaverin kanssa ei välttämättä tulisi toimeen. Kaksi teinipoikaa ei ole hyvä yhdistelmä.
 
Uskoisin että verstappen olisi se kuljettaja joka ferraria eniten kiinnostaisi. Tosin tallikaverin kanssa ei välttämättä tulisi toimeen. Kaksi teinipoikaa ei ole hyvä yhdistelmä.

Mikä järki Ferrarin on hankkia kaksi ykköskuskia kisaamaan ja kinaamaan keskenään? Toisaalta en kyllä uskoisi Verstappeninkaan haluavan tuonne, kun olisi kuitenkin Leclercin talli. RB fiksuin paikka Verstappenille, siellä saa olla ykköskuskina ja talli on nousujohteessa. Joku Bottas esimerkiksi on paljon fiksumpi kuski Ferrarille, tuo tarpeeksi pisteitä ja samalla kokemusta talliin muttei aiheuta turhaa draamaa.
 
Mikä järki Ferrarin on hankkia kaksi ykköskuskia kisaamaan ja kinaamaan keskenään? Toisaalta en kyllä uskoisi Verstappeninkaan haluavan tuonne, kun olisi kuitenkin Leclercin talli. RB fiksuin paikka Verstappenille, siellä saa olla ykköskuskina ja talli on nousujohteessa. Joku Bottas esimerkiksi on paljon fiksumpi kuski Ferrarille, tuo tarpeeksi pisteitä ja samalla kokemusta talliin muttei aiheuta turhaa draamaa.
Niinkuin tuossa aiemmin kirjoitinkin, kaksi teinipoikaa ei luultavasti tulisi keskenään toimeen, mutta:
Ajattelen sillä lailla lapsellisesti, että haluaisivat mahdollisimman nopean kuskin vettelin tilalle. Bottas ei ole osoittanut olevansa kovin nopea kisakuski, eikä toisi mukanaan samanlaista määrää sponssirahaa.
 
Mikä järki Ferrarin on hankkia kaksi ykköskuskia kisaamaan ja kinaamaan keskenään? Toisaalta en kyllä uskoisi Verstappeninkaan haluavan tuonne, kun olisi kuitenkin Leclercin talli.
Yritäs nyt päättää, että onko se Ferrari yhden kuskin talli vai kahden tasavertaisen kuskin talli... Eihän nyt itseään voi puhua pussiin heti seuraavassa virkkeessä. Vettelin tragedia on osoittanut sen, mikä on riski, kun hankitaan yksi ykköskuski, joka ei saa painetta tallin sisällä. Hän vetelöityy eikä hänestä saa parasta irti sitten, kun paine alkaa ulkopuolelta kasvaa. Jostain syystä kaikki muut tallit luottavat kahden ainakin liki tasavertaisen kuskin politiikkaan, koska se puskee koko tallia eteenpäin.

Ei pidä unohtaa, että Ferrari rämpi yli 20 vuotta paskassa ennen Schumacherin aikakautta. Sen jälkeenkin Kimi voitti yhden mestaruuden kahden ykköskuskin politiikalla ja senpä jälkeen Alonson ja Vettelin ykköskuskin ajat onkin taas tarvottu siellä samassa paskassa. Kohta on 11 vuotta edellisestä mestaruudesta kulunut ja jatkoa vaan pukkaa.
 
Maxilla sit ilmeisesti jarrupoljin hajos kun 15min jäljellä:facepalm: Sai onneksi auton pysähtyy ilman vahinkoja.
Saivat Landon rattiin ja voittivat kun oli tarpeeksi etumatkaa muihin.
 
Yritäs nyt päättää, että onko se Ferrari yhden kuskin talli vai kahden tasavertaisen kuskin talli... Eihän nyt itseään voi puhua pussiin heti seuraavassa virkkeessä.

Nimenomaan Ferrarin ei kannata hankkia Maxin kaltaista kärkkuskin roolin omaksunutta kuljettajaa, kun heillä on jo Leclerc. Ei siitä tulisi yhtään mitään, että kaksi voitonhimoista teiniä taistelee tallin hallinnasta Ferrarilla ja siitä tallin johtokuskin asemasta. Ferrari ei tunnetusti osaa muutenkaan keskittyä kahteen kuskiin vaikka molemmilla olisi vauhtia. Fiksumpaa laittaa joku Bottaksen kaltainen, joka pitää sen kärkikuskin hereillä mutta ei kauden aikana saa aikaan Ham vs. Ros tyylistä kriisiä. (Ja tarkoitin ykköskuskilla kärkikuskia mutta tottakai sun oli tartuttava tuohon erittäin tärkeään sivuseikkaan.)
 
Viimeksi muokattu:
Luinkohan jostain, että Ferrarilla ainakin toisen kuljettajan tulisi olla maailmanmestari sponsorien takia tms.

Tämä sulkisi esim. Maxin ulos kuvioista Leclercin tallikaverina, niin herkullinen tilanne kuin se oliski. :hungry:
 
Luinkohan jostain, että Ferrarilla ainakin toisen kuljettajan tulisi olla maailmanmestari sponsorien takia tms.

Tämä sulkisi esim. Maxin ulos kuvioista Leclercin tallikaverina, niin herkullinen tilanne kuin se oliski. :hungry:

Tossa linkissä mikä tänne laitettiin lukee "Sivuston mukaan Ferrarilla pitää olla sponsoriensa takia toisena kuljettajana maailmanmestari."

edit: lisätään se linkki Hurja F1-huhu leviää: Kimi Räikkönen saattaa palata Ferrarille – Sebastian Vettelin paikalle!
 
Viimeksi muokattu:
Tossa linkissä mikä tänne laitettiin lukee "Sivuston mukaan Ferrarilla pitää olla sponsoriensa takia toisena kuljettajana maailmanmestari."
Eipä tuota linkkiä mikä tänne laitettiin vissiin lukenut moni muukaan, kun ollaan oltu Maxia viemässä Ferrarille jo monen viestin verran. :lol:
 
Eipä tuota linkkiä mikä tänne laitettiin vissiin lukenut moni muukaan, kun ollaan oltu Maxia viemässä Ferrarille jo monen viestin verran. :lol:
Luuletko että ferkkua kiinnostaisi tuollaiset pykälät, jos vaihtokaupassa saisi Maxin fanikunnan? Lienee fanitetuin kuski sarjassa tällä hetkellä. Oranssia merta alkaa olla jo joka kisassa.
 
Toisaalta tätä tietoa on mediassa levitetty vuosikausia, enkä ainakaan minä ole sille mitään varsinaista vahvistusta koskaan nähnyt.
Plus että ei ne sponsoritkaan tyhmiä ole. Jotain Damon Hilliä jos alkais nyt penkkiin istuttaa niin varmasti tulisi sponsorien suunnalta ihan oma-alotteisesti älähdettyä.

Sillä vaan että tuskin pitävät tuosta sopimuksen osasta kynsin hampain kiinni jos selvästi parempia on tarjolla.
 
Ja Hamiltonin dominoidessa on nuo ajavat mestarit käyny vähiin.
Jos Ham ei liiku Mersulta ja Vetteli on jo kokeiltu, niin ketkäs kaikki jää jäljelle? :D
 
Verstappen pysynee Red Bullilla, joka on nousussa ja Honda edelleen ottaa Mersua&Ferraria kiinni. Bottas myöskin pysynee Mersulla. Nämä on mielestäni todennäköisimmät skenaariot kahden kuumimman osalta.

Sit meillä on Ricciardo, silläkin taitaa olla soppari vuoteen 2020 asti.

Jää Räikkönen. Sauberilla, ferrarin "kakkostallissa", jonka kanssa voinee tehdä helpommin sopimuksia. Vuoden soppari ja sit onkin vapaita kuskeja markkinoilla.

Veikkaan kuitenkin, että Vettel ajaa ainakin sopimuksensa loppuun jolloin kuskimarkkinoilla ei tapahdu juuri mitään ens kaudelle. Jos lähtee Ferrarilta, niin en tiedä minne menisi. Ehkä Verstappenin tallikaveriksi :D

Sit tietty muut skenaariot, joista onkin jo puhuttu. Mun mielestäni ylläolevat on todennäköisimmät eli TL;DR:
BOT&VER ei liiku eikä VET, mut jos VET liikkuu, niin sit RAI ei hirveän epätodennäköinen valinta Ferrarille olisi
 
Viimeksi muokattu:
Ja Hamiltonin dominoidessa on nuo ajavat mestarit käyny vähiin.
Jos Ham ei liiku Mersulta ja Vetteli on jo kokeiltu, niin ketkäs kaikki jää jäljelle? :D

Villeneuve varmaan tulis :smoke:

Jos lähtee Ferrarilta, niin en tiedä minne menisi. Ehkä Verstappenin tallikaveriksi :D

Ei kai se niin tyhmä ole (?), ottaisi Verstappenilta päihin noin sata-nolla.
 
Kimi Räikkösestä lauottiin ilmoille villi huhu - yhtä hyvin Ferrari voisi siirtyä viininviljelyyn

Aiheeseen liittyen Palomäen ajatuksia, ihan asiaa toki, mut toisaalta taas maalaisjärkikin puuttuu. Tekee itse myös päätelmiä hölmöillä mutuiluilla. Jutun alkuun vielä mainitsee, että Räikkönen olisi aikalailla ainut vaihtoehto, jos Vettel lopettais/lähtis pois. Muut kokeneet kärkikuskit enemmän ja vähemmän varattuja tai tyytyväisiä nykytilanteeseensa. Toki, JOS Mersulla tai Redbullilla tapahtuukin muutoksia, nii kuskilotto käyntiin vain.

Millään tallilla ei tietenkään voi olla sitovaa sopimusta maailmanmestarien ajattamisesta. Mitenkään mahdotonta ei nimittäin ole, ettei sarjassa olisi yhtään MM-tittelin voittanutta kuskia mukana.

Silloinhan CircusF1:n mukaan Ferrarin pitäisi pakata varikkokamansa pussiin ja keskittyä vaikka viininviljelyyn.

Tottakai voi olla tuohon liittyen jotain (historian myötä ajateltuna, mm. RAI palkattiin uudelleen, kun Alonso oli lähdössä. Tallissa oli jo kokenut kuski ja tyrkyllä oli lupaavia kuskeja), mutta eihän se nyt missään nimessä voi olla mikään ehdoton :D
Jos tarina on tarpeeksi mehukas, se kannattaa kertoa, vaikkei sillä olisi mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Italialainen CircusF1-sivusto hankki itselleen ennennäkemättömän klikkivyöryn ja tunnettavuuden kansainvälisen lehdistön avulla jymäyttämällä todellisen uutispommin: sen mukaan Ferrari haluaisi Kimi Räikkösen takaisin talliinsa, jos ajamiseen kyllästynyt Sebastian Vettel lopettaisi.

Iltis itsehän ei toki tähän tarttunut.. :rolleyes:

Lisäksi Paloniemi unohtaa, että (muistaakseni jostain) Räikkösellä olisi ollut menohaluja vielä Ferrarilla. Lisäksi "hehkutukset" nykyisestä tilanteesta on olleet vain vastauksia toimittajien kysymyksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Eikö kukaan ole keksinyt että Ferrari voisi tuoda mestarikuskikseen Nico Rosbergin? :D On kuusi vuotta Räikköstä nuorempikin, riski olisi tietysti että jäisi uuden suosikkipojan jalkoihin. Palkka varmaan kohdallaan ja eikös jokaisen kuskin sanota haaveilevan Ferrarille pääsystä.

Ja jos jostain kumman kohtalon oikusta noin kävis, niin arvostus Räikköstä kohtaan putoaa kyllä olemattomiin. Kerran annettu potkut ja Kimi tuli nöyränä takaisin kun pyydettiin, nyt jos tekee saman niin miehelle pitää porata toinen persereikä koska aiempi on jo varmasti puhkihoonattu.
Kimi sai sen verran "liukkaria" potkujen ohella että eiköhän hänellä ole kaikki kunnossa itsekunnioituksesta lähtien ;) Muiden mielipiteistä ei kai ole koskaan välittänyt.
 
Eikö kukaan ole keksinyt että Ferrari voisi tuoda mestarikuskikseen Nico Rosbergin? :D On kuusi vuotta Räikköstä nuorempikin, riski olisi tietysti että jäisi uuden suosikkipojan jalkoihin. Palkka varmaan kohdallaan ja eikös jokaisen kuskin sanota haaveilevan Ferrarille pääsystä.

Nico on tehnyt melko selväksi, että ei Formuloihin haikaile. Laukoo kommentteja ja tubettaa. Villeneuve 2.0.
 
Viimeksi muokattu:
Kimi Räikkösestä lauottiin ilmoille villi huhu - yhtä hyvin Ferrari voisi siirtyä viininviljelyyn

Aiheeseen liittyen Palomäen ajatuksia, ihan asiaa toki, mut toisaalta taas maalaisjärkikin puuttuu.
Palomäki sortuu siihen samaan foorumiautismiin, että jos sanotaan että "tallissa pitää olla maailmanmestari" mutta sarjassa ei ole maailmanmestareita ainuttakaan, niin johtopäätös kuuluu että koko formulatalli suljettaisiin. Aivan helvetin typerä johtopäätös, joka ainoastaan kielii kirjoittajan olemattomasta älykkyysosamäärästä.


Tekee itse myös päätelmiä hölmöillä mutuiluilla.

Jutun alkuun vielä mainitsee, että Räikkönen olisi aikalailla ainut vaihtoehto, jos Vettel lopettais/lähtis pois.
Ei vaan tuo kohta oli CircusF1:n jutun referointia, ei Palomäen oma mielipide. Sen sijaan Palomäen loppukaneetti on kyllä legendaarinen tapa puhua itsensä pussiin:

"Spekulaatiot voidaan hyvin unohtaa. Kimi Räikkönen mitä todennäköisimmin ei ole palaamassa Ferrarin F1-kuljettajaksi. Ferrarin kuskikaksikko lienee ensi vuonna täsmälleen sama kuin nytkin."

Spekulointi pitäisi siis unohtaa, koska Kimi Räikkönen ei ehkä palaa Ferrarille, ja koska Ferrari ehkä jatkaa samoilla kuljettajilla. Ei kuulosta kovin varmalta vaikka kaiken piti olla hyvin varmaa. :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Kunhan klikkiotsikot myy, niin toimituksen tasolla ei ole merkitystä.

Aika varmasti Vettel jatkaa Ferrarilla sopimuksensa loppuun, ei se niin rikki ole kuin toimittajat haluavat kuvitella. Mies on itse sanonut, että nykysopparin jälkeiseen aikaan vaikuttavat sitten ratkaisevasti tulevat sääntömuutokset.

Ferrarille kyllä riittää kuljettajaehdokkaita, joita voidaan tarvittaessa irroittaa rahalla nykysopimuksistaan esimerkiksi moottoriasiakastalleista. Eivät ole maailmanmestareita, mutta on niitä sponsorisopimusten pykäliä ennenkin neuvoteltu uusiksi. Ferrarin näkökulmasta Kimin toinen paluu talliin on mielestäni muita vaihtoehtoja epätodennäköisempi.

Räikköselle itselleen saattaisi vielä kelvata yhden tai kahden Alfa Romeo-kauden jälkeen mahdollisuus tavoitella GP voittoa. Oletan kuitenkin, että jos sopimus tehdään, niin tällä siten Kimin tarvitse kumartaa joka kerta, kun maailmanmestaruudesta taisteleva ykköskuski (tässä tapauksessa Leclerc jolla ei mestaruuksia vielä ole) on nippa nappa aerodynamiikkaa sekoittavalla etäisyydellä.

Kimi ajoi vähän turhankin kuuliaisesti ja tottelevaisesti tuon toisen Ferrari uransa ja menetti sitten samalla paitsi muutaman GP voiton, niin myös mahdollisuuden taistella tasa-arvoisesti mestaruudesta, sikäli kuin semmoinen oli koskaan Vettelin kanssa mahdollista. Vettel otti johdon alkukaudesta ja sen jälkeen oli aika surkeaa ajaa Ferrarilla, kun toiselle kuljettajalle rakennetaan aina ykköskuskia palveleva taktiikka.
 
Ois kyllä mahtava nähdä Hamilton Maxsin tallikaverina, sais Hamiltonkin ensimäistä kertaa oikeasti taistella ykkös paikasta, tulis aivan vitun tiukkaa kisoissa varsinkin.
 
Vähintään vuosi ja nolla lähti pois Valtterin jatkosopimuksesta, ellei peräti koko jatko. Ei noilla otteilla monivuotista sopimusta ainakaan ansaitse ja samanlaiseen köröttelyyn tuolla autolla pystyy ainakin puolet noista tuolla ajavista kuskeista.
 
Ja kai nyt sentään Hamiltonille sama päivän luisteluilla?

edit, piti olla lainaus ylläolevaan
 
Ja kai nyt sentään Hamiltonille sama päivän luisteluilla?
edit, piti olla lainaus ylläolevaan
Ai 5 mestaruutta ja yksi kaikkien aikojen kuljettaja ei voi yhtä kisaa vähän luistella, kun on jo tämänkin kauden mestaruus käytännössä taskussa?
Mitäs Bottas on saavuttanut.... ainiin ei mitään. Semi ok kakkoskuski. Eikä onnistu edes silloin kun sitä tarjotaan lautasella.
 
Ai 5 mestaruutta ja yksi kaikkien aikojen kuljettaja ei voi yhtä kisaa vähän luistella, kun on jo tämänkin kauden mestaruus käytännössä taskussa?
Mitäs Bottas on saavuttanut.... ainiin ei mitään. Semi ok kakkoskuski. Eikä onnistu edes silloin kun sitä tarjotaan lautasella.

Kyllä mielestäni viisi osakilpailuvoittoa kuninkuusluokassa on jo jonkinlainen saavutus?

Ei millään pahalla, mutta vituttaa sun kaltaiset ihmiset.
 
Kolmessa kaudessa ylivoimaisella autolla viisi voittoa on aika pieru saharassa samalla kun tallikaveri on napannut niitä voittoja samassa ajassa 27.
Tämä tässä näin.

Toki, otteet on parantunut, mutta kuten rivien välistä pystyi Wolffia tulkitsemaan, niin kyllä se katse on tulevaisuudessa ja Oconissa sitä on. Tähän päälle markkina-arvo eri kansallisuuksien välillä..
 
Kolmessa kaudessa ylivoimaisella autolla viisi voittoa on aika pieru saharassa samalla kun tallikaveri on napannut niitä voittoja samassa ajassa 27.

No saavutuksia ne on silti. Eräällä Alesilla on vain yksi voitto ja pidän sitä uraa aika hienona.

Kyllä asiallista kritiikkiä pitää antaa, mutta se cuctakselle potkut ulina ja muu naureskelu ei mene itselle kaaliin.
 
Viimeksi muokattu:
No saavutuksia ne on silti. Eräällä Alesilla on vain yksi voitto ja pidän sitä uraa aika hienona.

Kyllä asiallista kritiikkiä pitää antaa, mutta se cuctakselle potkut ulina ja muu naureskelu ei mene itselle kaaliin.
Enkai ole mitään väittänytkään ettei olisi, sanonut vaan että jäänyt aika pahasti Hamin jalkoihin nyt kolmena kautena putkeen. Ja kuten jo sanottua, ylivoimainen auto mitä nyt esimerkiksi jollain Alesilla ei ole ollut, joten ei liity siihen millään tavalla. Ihan pätevä peruste kohta alkaa korvaamaan Bottas nuoremmalla kuskilla.
 
Enkai ole mitään väittänytkään ettei olisi, sanonut vaan että jäänyt aika pahasti Hamin jalkoihin nyt kolmena kautena putkeen. Ja kuten jo sanottua, ylivoimainen auto mitä nyt esimerkiksi jollain Alesilla ei ole ollut, joten ei liity siihen millään tavalla. Ihan pätevä peruste kohta alkaa korvaamaan Bottas nuoremmalla kuskilla.

Voihan se olla, että tullaankin korvaamaan. Se taitaakin sitten olla monille täällä onnen päivä.
 
Voihan se olla, että tullaankin korvaamaan. Se taitaakin sitten olla monille täällä onnen päivä.
Tuskin se nyt on onnen päivä kenellekkään muulle kuin korvaajalle ja tämän taustajoukoille. ...herra henkilökohtainen Bottaksen moraalinvartija. Nami nami kaikki pelaa ja kaikkia pitää kehua, vaikka menisi miten.
Toivottavasti Bottas saa jatkoa. Tuolla on vaan niin monta vähintään yhtä hyvää kuskia parempien sponsoreiden, suuremman markkina-arvon ja nuoremman iän kanssa pyörimässä, että luulisi Bottaksella olevan näytön paikat kohta aika vähissä. Toki niistä mahdollisista korvaajista kuka tahansa saattaisi olla samassa lirissä Hamiltonin kanssa.
 
Itse en ymmärrä miksi Ocon veisi paikan Bottakselta. Kaveri ei kumminkaan ole ajanut tänä vuonna ollenkaan ja oliko yksi kokonainen kausi ennaltaan alla F1:ssä? Vai kaksi. Aika kova paikka olisi laittaa ns kylmiltään mersun rattiin välivuoden jäliltä. Toki ainaha voi kaikkea tapahtua.
 
Itse en ymmärrä miksi Ocon veisi paikan Bottakselta. Kaveri ei kumminkaan ole ajanut tänä vuonna ollenkaan ja oliko yksi kokonainen kausi ennaltaan alla F1:ssä? Vai kaksi. Aika kova paikka olisi laittaa ns kylmiltään mersun rattiin välivuoden jäliltä. Toki ainaha voi kaikkea tapahtua.
Tätä turboaikakautta ajetaan vielä yksi kausi, jonka vuoksi Oconilla olisi yksi kausi opetella Mersun ”talon tavat” sillä välin kun Hamilton hoitaa tuplamestaruuden jälleen tallille. Ocon on sijoitus tulevaisuuteen, kuten Toto itse totesi viikonlopun haastattelussa.. tulevaisuus ratkaisee.
 
Itse en ymmärrä miksi Ocon veisi paikan Bottakselta. Kaveri ei kumminkaan ole ajanut tänä vuonna ollenkaan ja oliko yksi kokonainen kausi ennaltaan alla F1:ssä? Vai kaksi. Aika kova paikka olisi laittaa ns kylmiltään mersun rattiin välivuoden jäliltä. Toki ainaha voi kaikkea tapahtua.

Onhan sillä puolikas kausi Manorilla ja kaksi täyttä Force Indialla. Tosin Force Indialla hävisi molempina kausillaan Perezille.. Bottasta haukutaan kun jää Hamiltonin, eli sarjan parhaan kuskin, varjoon ja häntä ollaan sitten korvaamassa kuskilla, joka jäi kakkoseksi Perezille. Tuo mielestäni on se oudoin puoli tässä. Kyllähän Bottaksen pitäisi vähän paremmin suoritua mutta en usko, että Ocon ainakaan parempi olisi.. Bottas sentään napsii niitä varmoja kakkossijoja tallille kun taas Oconin kanssa voi käydä sama kuin nyt RB+Gasly yhdistelmällä. Jos Mersun ylivoima kaventuu niin ei Hamilton yksinään niitä tallimestaruuksia napsi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 475
Viestejä
4 968 859
Jäsenet
79 803
Uusin jäsen
paava007

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom