F1 Kausi 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Taitaa olla Alfa Romeolla kunnianhimoset tavotteet,kun Räikkösen kaltasesta tuli tiimin ykköskuski..
 
Ilmeisesti tuo Alfa juttu oli syynä Kimin vaihdolle. Hyvin pitivät kyllä tiedot ominaan. Vaikuttaa siltä että Alfa on Ferrarin globaali osasto ja Ferrari itse Italialaisversio. Mielenkiintoinen vääntö odotettavissa ensikaudesta...

Onkohan tässä asetelmassa jopa saumaa siihen että Alfan ei olisi "pakko" päästää takana tulevaa Ferraria ohitse jos niin sattuu käymään? Ei toki kovin yleistä tai odotettavaa, mutta se näissä kakkostalleissa on aina vähän rasittanut.
 
En usko että konsernimääräyksiä katsottaisiin hyvällä sarjan johdon suunnalta. Tallipisteissä on kuitenkin aika isot rahat ja sponssisopimukset takana.
 
Onko kellään suosituksia hyvästä F1 aiheisesta uutissivustosta? SuomiF1 ei aina vakuuta, klikkiotsikoita ja twitteristä napattuja uutisia jotka on jo itse kerennyt huomaamaan.
 
Onko kellään suosituksia hyvästä F1 aiheisesta uutissivustosta? SuomiF1 ei aina vakuuta, klikkiotsikoita ja twitteristä napattuja uutisia jotka on jo itse kerennyt huomaamaan.
Kaikki suomalaiset uutisethan ovat kopioita Autosportin jutuista. Ainoastaan Turun Sanomat tekee formuloiden saralla tutkivaa journalismia eli julkaisee joskus omista lähteistä saamia huhujaan, koska heillä on Heikki Kulta.
 
Onhan tuo Ricciardo kova vastus mutta samalla tilaisuus Hulkenbergille näyttää taitonsa. Luulisi Hulkenbergin aseman nousevan jonkun verran, jos pärjää tasaväkisesti Ricciardolle. Toki jos taas häviää Ricille niin vahvistaa entisestään sitä "tasalaatuisen keskikastin kuskin" asemaa.



Ihan yhtä hyvinhän se Sauber voi parantaa roimasti? Ihan hyvin voisi olla jopa best of the rest, jos budjettia riittää, Ferrarin motti kulkee ja muutenkin saisi Ferrarilta jotain pienimuotoisia apuja.
Kaikki riippuu siitä kuinka iso budjetti on sekä millainen tuleva auto on ensimmäisessä kilpailussa kun pienemmät tallit eivät pysty kovin suuriin muutoksiin.
Tietysti Räikkönen toi kasan sponsoreita talliin eli rahatilanne pitäisi olla hyvä ja varman myös muita henkilöitä on tullut lisää vaikkei niistä puhuta kovin paljon.
 
Kaikki riippuu siitä kuinka iso budjetti on sekä millainen tuleva auto on ensimmäisessä kilpailussa kun pienemmät tallit eivät pysty kovin suuriin muutoksiin.
Tietysti Räikkönen toi kasan sponsoreita talliin eli rahatilanne pitäisi olla hyvä ja varman myös muita henkilöitä on tullut lisää vaikkei niistä puhuta kovin paljon.
Just tämä!
Jos pikkutalli tuo hyvän innovaation alkukaudella, jolloin saa boostia, niin nopeasti isommat tallit sen kopioi, pienemmillä menee kauemmin.
Innovaation ollessa tarpeeksi hyvä se kantanee pitkälle, vrt. Brawn (jos Hondan perinnöstä voi pikkutallina puhua).
 
Kauden 2019 osallistujalista julkistettu. Pari huomiota Sauber on nykyään Alfa Romeo Racing ja myös Force Indian nimimuutos vahvistettu Racing Point F1 Team.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Nythän sitten alkaa kausi maistuun todellisemmalta, kun huomenna alkaa autojen julkistukset, ekana Haas Lontoossa ja viimeisenä 18. päivä Alfa Barcelonassa, missä päästään samana päivänä testien makuun.

F1preseason.JPG
 
Tuli oikeastaan nyt vasta kunnolla huomattua, kuinka paljon kuljettajien vaihtumista lopulta olikaan. 6 "uutta" kuljettajaa sarjaan, joista Giovinazzi, Kvyat ja Kubica tosin aiemminkin mukana olleita. Sitten lisäksi vielä tuota liikehdintää tallien välillä suht paljon.

Toivottavasti paljon mielenkiintoista nähtävää tulevalla kaudella! Mihin Kimin Alfalla ylletään parhaimmillaan, miten Leclerc pärjää Vetteliä vastaan, Ricciardon ja Renaultin vauhti, onko Kvyat yhtä rasittava kuin ennenkin... :D
 
Tämä on Vettelille vedenjakaja vuosi. Tulosta tai ulos. Leclerc on kova vastus, ja jos pesee saksalaisen niin tuskin tulee jatkopahvia. Toisaalta Vettel on edelleen Hamiltonin kanssa kovin mestarisuosikki. Kimin otteita odotan kovati.
 
Joku täällä kyseli F1-uutisten lukemisesta. Sellainen sivusto kuin NewsNow tarjoaa aikatavalla kattavasti F1-uutisia niin talli- kuin kuskikohtaisesti ympäri maailmaa. Uutisia on vähemmän yllättäen helvetisti ja ne on vieläpä jaoteltu loogisesti. Tuolta tsekkaamaan pienempää ja isompaa tekstiä vormuloista:

NewsNow: F1 News | Formula One News | Breaking News 24/7

Sivulta toki löytyy kaikkea muutakin uutista massiivisesti.
 
motorsport.com, olen jopa tilannut.
Nykyään lähes sama kuin autosport.com, ilman paywall-rajoitusta ja enemmällä klikkiotsikoinnilla. Useimmat uutiset kuitenkin sanasta sanaan samoja. Omistaja on ollut jo vähän aikaa sama. Harmiksi tämä on myös vetänyt Autosportin laatua alas.
 
Autosportin paywallin voi kiertää asettamalla selaimen tunnistumaan Googlen bottina. Esimerkiksi tämä lisäosa osaa jopa vaihtaa selaimen tunnistetietoja automaattisesti domainin perusteella, jolloin se ei vaadi käsitöitä ollenkaan.

Olen ollut vähän kahden vaiheilla Autosportin maksullisen tilauksen kanssa. Välillä siellä on sellaisia todella kiinnostavia juttuja, jotka haluaisi lukea. Sitten taas välillä ilmaiselle puolelle tulee niin pohjatonta kuraa, ettei niin huonoa mediaa haluaisi enää rahalla tukea.

Esimerkiksi pari vuotta sitten Autosport uutisoi isonakin paljastuksena Hornerin kommentin siitä, että Button oli Hondan vetäydyttyä anellut paikkaa Toro Rossolta (ennen kuin Brawn osti Hondan tallin ja Buttonista tuli maailmanmestari). Tämä sama juttu tiedettiin tuoreeltaan jo joskus 2010, kun mestaruuden voittanut Button loikkasi McLarenille ja hänen uransa alkoi kuin alusta. Myös Autosport uutisoi tuosta paljastuksesta silloin kevättalvella 2010.
 
Tämä on Vettelille vedenjakaja vuosi. Tulosta tai ulos. Leclerc on kova vastus, ja jos pesee saksalaisen niin tuskin tulee jatkopahvia. Toisaalta Vettel on edelleen Hamiltonin kanssa kovin mestarisuosikki. Kimin otteita odotan kovati.
Uskoisin, että fanimassoja kiinnostaa juurikin nousevat tähdet ja ei-mm-tittelistä ajavien keskenäiset taistot, ei niinkään HAM-VET -vääntö (jota on nyt nähty jo ihan tarpeeksi, uutisetkin alkavat toistamaan itseään vuodesta toiseen).

Tulevalle kaudelle on kyllä odotettavissa enemmän joka tierin kilvanajoa, jota tämä laji ehdottamasti kaipaa. :tup:
 
Hamiltonilla on viisi mestaruutta, Vettelillä neljä ja Alonso on jo vetäytynyt. Olisihan se jo korkea aika saada tuoretta verta huipulle, mutta Lewiksen on vaikea nähdä menevän mihinkään ainakaan lähivuosina. Vettel sen sijaan on rakoillut viime vuosina jo aikalailla ja voisin nähdä taittuvan jos ei tänä niin ainakin ensi vuonna kunhan Leclerc saa kokemusta alle.
 
Eli tänään sitten Haas julkistaa 2019 menopelinsä klo 13 Suomen aikaan. Sieltä on tuloillaan Lotuksen kultamusta -väritystä nähtävästi.
 
Viimeksi muokattu:
Liikaa mustaa omaan makuun, pitää vielä tietysti katsoa miltä näyttää radalla muiden joukossa.
Samaa mieltä. Olis tuo Haas teksti vaikka kultaisella vielä. On tuo sentään paremman värinen kuin se Lotuksen väri Räikkösen aikoina joka oli lähinnä musta kerman värisillä raidoilla.
 
Tavallaan harmi, että Sauber nimenä vaipuu historiaan, mutta tuskin vuoden 2019 Alfalfalla on juuri mitään tekemistä esim. vuoden 2001 Sauberin kanssa.
Tai Toro Rossolla Minardin ja Lotuksen kanssa, vaikka entisiä nimiä kyseiselle tallille ovatkin.
 
Haas ja rich energy, redbull, monster energy ja mersu.. Tupakkamainonnan loputtua ovat energiajuomajätit vallanneet markkinaa.
 
Haas ja rich energy, redbull, monster energy ja mersu.. Tupakkamainonnan loputtua ovat energiajuomajätit vallanneet markkinaa.
Ei se kenenkään polttamiseen ole vaikuttanut, mutta moni talli on joutunut talousvaikeuksiin, ei se ketään kiinnostanut ennen, kun rahaa virtasi ovista ja ikkunoista! Ei ole miustakaan neekeriä tullut, vaikka olen kattonut kisoja lähivuosina.
 
Haas ja rich energy, redbull, monster energy ja mersu.. Tupakkamainonnan loputtua ovat energiajuomajätit vallanneet markkinaa.
Eivät liity toisiinsa. Tupakkasponsorointi kiellettiin jo liki 15 vuotta sitten ja jollain ihmeellä tallit ovat ehkä Jordania lukuun ottamatta pysyneet pystyssä sen jälkeen. Eihän noita juomamerkkejä ole Red Bullin ohessa käytännössä nähtykään pienempiä tarroja lukuun ottamatta, ja Red Bullkin tuli mukaan sarjaan jo 90-luvulla. Tupakkaraha oli aika harvinaista herkkua pienempien tallien joukossa; se keskittyi kärkitalleihin ja ylempään keskikastiin.
 
Hamiltonilla on viisi mestaruutta, Vettelillä neljä ja Alonso on jo vetäytynyt. Olisihan se jo korkea aika saada tuoretta verta huipulle, mutta Lewiksen on vaikea nähdä menevän mihinkään ainakaan lähivuosina. Vettel sen sijaan on rakoillut viime vuosina jo aikalailla ja voisin nähdä taittuvan jos ei tänä niin ainakin ensi vuonna kunhan Leclerc saa kokemusta alle.

Eniten odotan 2019 kaudelta Hamiltonin droppia, jota valitettavasti en tule todennäköisesti näkemään :) Kaveri on loistava kuski, mutta pitää huomata että on päässyt aina yhtä kautta lukuunottamatta (2009) ajamaan kärkiautolla. McLaren sais nousta 4 nopeimman tallin joukkoon takaisin.
 
Eniten odotan 2019 kaudelta Hamiltonin droppia, jota valitettavasti en tule todennäköisesti näkemään :) Kaveri on loistava kuski, mutta pitää huomata että on päässyt aina yhtä kautta lukuunottamatta (2009) ajamaan kärkiautolla. McLaren sais nousta 4 nopeimman tallin joukkoon takaisin.

Tämä kyllä :tup:

Olis muutenki hienoo nähdä Mclaren ja Williams siellä missä ne ovat aikanaan ollut... Eli kärkikahinoissa mut Williams taitaa olla suossa niin kauan ku Claire on jollain tavalla säheltämässä siellä.
Selityksiä häneltä löytyy Claire Williams: Tripling budget wouldn’t have fixed ‘18 car

Luulenpa et Williamsin suurimmat ongelmat on jossain todella syvällä sen auton kehityksessä eikä pelkästään budjetissa.
 
Olis kyllä puhtaasta uteliaisuudestakin hienoa nähdä Hamilton edes yhden kauden ajan taistelemassa vaikka sijoista 4-10. Näkee miten mies ajaisi dominoinnin jälkeen, kun ei vaan kalusto anna enempään periksi. Vaikuttaako motiin tai persoonaan jne jne.
 
Olis kyllä puhtaasta uteliaisuudestakin hienoa nähdä Hamilton edes yhden kauden ajan taistelemassa vaikka sijoista 4-10. Näkee miten mies ajaisi dominoinnin jälkeen, kun ei vaan kalusto anna enempään periksi. Vaikuttaako motiin tai persoonaan jne jne.

Kaudet 11 - 13?
 
Kaudet 11 - 13?

Nojoo mutta olisihan tuo eri asia varmaan toistaa nyt nuo kaudet 11 - 13 vs. mitä se oli silloin. On kuitenkin nyt viiden kauden ajan ajanut melko dominoivasti gridin parhaalla autolla, joten hieman erilailla varmaan nykyään suhtautuisi tuohon jos esimerkiksi Ferrari ja RB menisivät ohi. Eiköhän nykyinen Hamilton lopettaisi aika äkkiä, jos alla olisi auto millä MM-taisto ei olisi mahdollista. Sen verran kova tuo voitonhalu, että tuskin jäisi Räikkösen/Alonson tapaan pyörimään tuonne.
 
Sen verran kova tuo voitonhalu, että tuskin jäisi Räikkösen/Alonson tapaan pyörimään tuonne.
Niin no, Alonsohan lähti kävelemään koska ei saanut mieleistään kalustoa alleen... On toisaalta aivan luonnollista, että uran huippuvuosien jälkeen on helpompi heittää rukkaset naulaan kuin jos mestaruudet ovat vielä saavuttamatta. Ei se ole Alonson eikä olisi Hamiltoninkaan häpeä.

Eniten odotan 2019 kaudelta Hamiltonin droppia, jota valitettavasti en tule todennäköisesti näkemään :) Kaveri on loistava kuski, mutta pitää huomata että on päässyt aina yhtä kautta lukuunottamatta (2009) ajamaan kärkiautolla. McLaren sais nousta 4 nopeimman tallin joukkoon takaisin.
Hamilton on sarjan ainoa kuljettaja, jolta on turha odottaa välivuosia. Rosbergin lopetettua hän on sementoinut asemansa tallissa ja se on poistanut ne paineet, joiden vuoksi hän välillä sähelsi kesken kauden yksittäisissä kisoissa.
 
Nojoo mutta olisihan tuo eri asia varmaan toistaa nyt nuo kaudet 11 - 13 vs. mitä se oli silloin. On kuitenkin nyt viiden kauden ajan ajanut melko dominoivasti gridin parhaalla autolla, joten hieman erilailla varmaan nykyään suhtautuisi tuohon jos esimerkiksi Ferrari ja RB menisivät ohi. Eiköhän nykyinen Hamilton lopettaisi aika äkkiä, jos alla olisi auto millä MM-taisto ei olisi mahdollista. Sen verran kova tuo voitonhalu, että tuskin jäisi Räikkösen/Alonson tapaan pyörimään tuonne.
Ainoa tapa hämmentää Hamiltonin suoritusvarmuutta on likainen henkinen peli ( kuten Hamiltonin parkkiruutuun parkkeeraus) jolla Rosberg pelasi mestaruuden itselleen. Hamiltonin virheherkkyys on vieläkin olemassa ja ainoa kuka hänet pystyy haastamaan on Verstappen.

Lähetetty minun E6653 laitteesta Tapatalkilla
 
Vuoden 2019 Toro Rosso:

DzIM5LxWsAAh7fj.jpg:large


Ja Williamskin julkisti autonsa ja uuden kumppaninsa Rokitin samalla:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


52368350_2610380705692567_3753810302991335424_o.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Williams otti sitten pääsponsorikseen pöytälaatikkofirman, jolla ei ole yhden ainutta tuotetta ja jonka emoyhtiön liikevaihto vaikutti pyörivän 10 miljoonan tuntumassa... Näillä vähäisillä tiedoilla olen aika skeptinen sen suhteen, että ns. yhteistyö jatkuisi kovinkaan pitkään. Ja onpahan varmasti myyty koko auton mitalta mainostilaa superhalvalla.
 
Williams on hieno. Tämän vuoden Toro Rosso sen sijaan näyttää... öö.. viime vuoden Toro Rossolta. :confused:
 
Kyllä. Itse en ole ainakaan koskaan kuullutkaan tämmöisestä Rokit puhelinvalmistajasta aikaisemmin. Tosin ei varmaan kovin moni muukaan, koska heillä ei taida vielä olla yhtään puhelinta myynnissä asti.

Eikö Haasin Rich energyn kanssa ole ihan sama juttu, ei niillä tuotteita vielä ole?
 
Ainakin Rich Energyn omassa shopissa on ostettavissa juomaa ja vaatetta.

Myös yrityksen erikoinen toimintatapa on herättänyt kummastusta. Energiajuomafirma solmi miljoonien dollarien arvoisen sponsorisopimuksensa Haasin kanssa ennen kuin se oli tuottanut ainuttakaan tuotetta myytäväksi yleisölle.


Haasin F1-tallin uuden pääsponsorin epämääräinen tausta puhuttaa - tallipomo otti kantaa asiaan | SuomiF1

Eli nyt on juoma tullut tarjolle. Jokatapauksessa aivan yhtä hämärällä osastolla mennään.
 
Williams on hieno. Tämän vuoden Toro Rosso sen sijaan näyttää... öö.. viime vuoden Toro Rossolta. :confused:
Toro Rosson väritysmuutokset on ollut aika maltillisia. Sentään julkaisivat kuvia uudesta autosta, toisin kuin Williams.

Williamsin väritys näyttää todella köyhältä. Vähän kuin olisi paintilla piirretty.
 
Back
Ylös Bottom